Space murina, white scars.

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
wamppi

Space murina, white scars.

Viesti Kirjoittaja wamppi » To 11.05.2017 00:14

Elikkäs!

Meikäläinen on pitkän linjan fabapelaaja ja nyt siirtynyt pikkuhiljaa 40k:hon faban kuoleman yhteydessä. Semmoinen semi vakava turnauspelaaja olen aina ollut figupelailussa. Nyt kuitenkin ottaa pannuun, ottaa välillä pataan 40K:ssa. Uusi edikka puskee pian päälle, mutta vielä vanhaa pelattaessa olisi siitäkin paljon opittavaa! Olen aikalailla tämän lyhyen 40K:n harrastamisen aikana pelannut samantyylistä listaa. Esim jotain tämmöistä:

== Primary Detachment: Space Marines: Gladius strike force ==
==Battle Demi-Company==
HQ1: Captain (90), Artificer Armour (20), Bolt Pistol (0), Power Fist (25), Space Marine Bike (20), Shield eternal (50) - [205pts] - WARLORD
ELITE1: Command Squad (90), Upgrade Apothecary (15), Mount on Space Marine Bikes (35), 5 Bolt Pistol (0), 4 Chainsword (0), 1 Power First (25) 3 Storm Shield (3x10) - [195pts]
Troops 1: 5 Space Marines (70) , 1 Meltagun (1x10)Rhino [35] [115]
Troops 2: 5 Space Marines (70) , 1 Meltagun (1x10)Rhino [35] [115]
Troops 3: 5 Space Marines (70) , 1 Meltagun (1x10)Rhino [35] [115]
FA1: Bike Squad (63), 2 Meltagun (2x10) [83]
HS1: 5 Centurions (165+2x55), 5 Grav-Cannons and Grav-amps (5x25), Omniscope (10) - [410pts]

Auxiliary Choice:
= Armoured Task Force =
HQ1: Techmarine (65), Bolt Pistol (0), Power Axe (0), Servo-arm (0), Space Marine Bike (20) - [85pts]
HS1: Whirlwind (65) - [65pts]
HS2: Whirlwind (65) - [65pts]
HS3: Whirlwind (65) - [65pts]

Command Choice:
= Librarius Conclave =
HQ1: Librarian (65), Force Axe (0), Space Marine Bike (20), Mastery Level 2 (25) - [110pts]
HQ2: Librarian (65), Force Axe (0), Space Marine Bike (20), Mastery Level 2 (25) - [110pts]
HQ3: Librarian (65), Force Axe (0), Space Marine Bike (20), Mastery Level 2 (25) - [110pts]

Total: 1848 pts

Lista on toiminut vaihtelevalla menestyksellä. Ensimmäisessä 40K turnauksessa sitten fanatic 2010 jälkeen alkuvuodesta 2017 sijoitus oli 6/18, eli ihan ok, mutta parannettavaa riittää vaikka kuinka paljon. Virheitä sattuu liikaa sääntöjen tietämättömyyden/muistamattomuuden takia. ETC- turnauslistoja olen selannut roppakaupalla ja muitakin listoja maailmalta. Joitakin vikoja tässä omassa listassa tuntuu myös olevan. Centurionit pitää ehdottomasti vaihtaa tactical ryhmien gravispämmiin. Myöskään whirlwindit eivät yleensä tuo pisteitään takaisin, joten ne varmaan täytyy jättää kotiin. Munakorirakenne toimii joitain armeijoita vastaan ja toisia vastaan se on todella herkässä kärsimässä, jos vastustajalla on tarpeeksi kovaa ampumista. Chapter tacticina olen pelannut joko white scareja, tai ultramarineja. Lähitulevaisuudessa haluaisin siirtyä tämän tyyliseen listaan: http://bloodofkittens.com/wp-content/up ... T-2016.pdf . Ja oikeastaan tämän tyylisen listan peluuttaminen oikein onkin tämän topicin pääaihe, eli miten pelaan kokonaisella battle-companyllä?!

Eli koska minulla on 40K:sta niin vähän kokemusta, niin kaikki vinkit tämän tyylisen listan peluuttamisesta ovat tervetulleita. Osa kysymyksistä on vähän pöljiä ja ehkä itsestäänselviä, mutta kyselempä silti. Kaikki apu on tarpeen. Kysymykset voisivat esimerkiksi olla jotain seuraavia:
-Minkälaisia listoja/armeijoita vastaan kaikki jätetään reserviin?
-Millaisia listoja/armeijoita isompi osa tai kaikki lätkäistään heti aluksi pöytään?
-Jos biket jättää pois ja kasaa kokonaan jalkaväki/tankki/pod armeija, onko chapter tactics ultramarines?
-Mitä asioita pitäisi huomioida ihan näin yleisesti, joka pelissä kokonaista battle-companya pelattaessa?
-Mitä tällaisella listalla ei missään nimessä saa tehdä?
-Miten battle-companyllä pelataan muita kovia turnauslistoja vastaan? Esim Tau/Eldar?
-Mitkä unitit outflankkaa (eikö scoutit saa outflankin?), mitkä tekee voin scout redeploy moveja?
-Mitään muita vinkkejä :D?

Vielä kerran: Kaikki neuvot tervetulleita :)
-wamppi
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe

Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.

Heretic
Peliporukkavalvoja

Re: Space murina, white scars.

Viesti Kirjoittaja Heretic » La 13.05.2017 20:43

Lista on toiminut vaihtelevalla menestyksellä. Ensimmäisessä 40K turnauksessa sitten fanatic 2010 jälkeen alkuvuodesta 2017 sijoitus oli 6/18, eli ihan ok, mutta parannettavaa riittää vaikka kuinka paljon. Virheitä sattuu liikaa sääntöjen tietämättömyyden/muistamattomuuden takia. ETC- turnauslistoja olen selannut roppakaupalla ja muitakin listoja maailmalta. Joitakin vikoja tässä omassa listassa tuntuu myös olevan. Centurionit pitää ehdottomasti vaihtaa tactical ryhmien gravispämmiin. Myöskään whirlwindit eivät yleensä tuo pisteitään takaisin, joten ne varmaan täytyy jättää kotiin. Munakorirakenne toimii joitain armeijoita vastaan ja toisia vastaan se on todella herkässä kärsimässä, jos vastustajalla on tarpeeksi kovaa ampumista. Chapter tacticina olen pelannut joko white scareja, tai ultramarineja. Lähitulevaisuudessa haluaisin siirtyä tämän tyyliseen listaan: http://bloodofkittens.com/wp-content/up ... T-2016.pdf . Ja oikeastaan tämän tyylisen listan peluuttaminen oikein onkin tämän topicin pääaihe, eli miten pelaan kokonaisella battle-companyllä?!

Yleensä nähnyt centtuja podissa libran kanssa, voisivat toimia paremmin kuin nuo tallustavat. Pääsevät myös nopeasti sinne, missä haluavat tehdä vahinkoa. Tällöin ultramarines on varmaan suositumpi, mutta on se ignores cover-esine kova myös white scarsseilla. Whirloista olen samaa mieltä, eivät tee damagea tarpeeksi, että olisivat kovia. Vaiha johonkin muuhun, vaikka podaaviin hemmoihin.

Eli koska minulla on 40K:sta niin vähän kokemusta, niin kaikki vinkit tämän tyylisen listan peluuttamisesta ovat tervetulleita. Osa kysymyksistä on vähän pöljiä ja ehkä itsestäänselviä, mutta kyselempä silti. Kaikki apu on tarpeen. Kysymykset voisivat esimerkiksi olla jotain seuraavia:
-Minkälaisia listoja/armeijoita vastaan kaikki jätetään reserviin?
Kaikkeahan ei voi reserviin hylätä, vaan jotain pitää uhrata kentälle myös. Itse en yleensä jätä mitään reserviin, muita kuin lenturit ja diippaajaat, mutta jotain nopeita armeijoita vastaan jotain bikeja voi jättää, napsivat sitten oboja jos käy tuuri.

-Millaisia listoja/armeijoita isompi osa tai kaikki lätkäistään heti aluksi pöytään? Mie lätkisin tauta vastaan ainakin, kaikki päälle vain, mitä turhaa tuoda typoittain niitä ammuttavaksi.

-Jos biket jättää pois ja kasaa kokonaan jalkaväki/tankki/pod armeija, onko chapter tactics ultramarines? On kovia white scars listoja näkynyt myös jalkaväellä, rhinolla scout move ja sitten voit ampua gravilla kaiken pois kun oot sopivasti kantamalla. Muunmuuassa tuon viimeisen Oulun turnauksen voittaja pyyhkästiin white scarien rhinoarmeijalla pois ekavuorolla, oliko nyt kevät fanassa vuosi sitten.

-Mitä asioita pitäisi huomioida ihan näin yleisesti, joka pelissä kokonaista battle-companya pelattaessa?
-Mitä tällaisella listalla ei missään nimessä saa tehdä? Näihin en kommentoi, kun en ole edes kohdannut itse kyseistä tyyliä.
-Miten battle-companyllä pelataan muita kovia turnauslistoja vastaan? Esim Tau/Eldar? BC masuttaa ja voi ampua aika hyvin, varsinkin gravia kun työntää listan täyteen.
-Mitkä unitit outflankkaa (eikö scoutit saa outflankin?), mitkä tekee voin scout redeploy moveja? Scout ja oliko myös infiltrate? antaa sen outflankin. Eli white scareilla aika hyvin porukka. Viimistä en ihan ymmärrä, mutta scoutit voi redeploijata itsensä ennen peliä liikkeensä verran.
-Mitään muita vinkkejä :D?
Gravi on aika kova, ainakin toistaiseksi. Tekkee höpöä kaikkiin eldareiden ja taukkien kovimpiin juttuihin. Rakastele gravia, kuin se olisi ainoasi.
Ennen oli aivan kauhia allekirjoitus.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”