8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Avatar
Shadowmist
Viestit: 86
Liittynyt: La 21.03.2009 22:27

8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Viesti Kirjoittaja Shadowmist » Pe 08.09.2017 17:03

Niinkuin Squirreli oikein teki sulkiessaan edellisen tyranidketjun, on 7th edikka kuopattu ainakin omalta osaltani ja uus edikka tuntuu aivan sairaan hyvältä. Siksi ajattelinkin aloittaa uuden keskustelun nideistä uudessa edikassa, ja avata omilla ajatuksillani yksiköiden hienoja ja huonoja puolia, pikaisesti silmämuna-pohjalta.

Omat suosikit on tällä hetkellä:

+++++ Exocrine.
Heavy 6 joka tuplautuu istuskellessa ja osuu 3+, kiitos symbiotic targeting. D2 per woundi. Luv it!

++++ Tervigon & swarmi gauntteja
Automatic 10 uutta fles(light)gaunttia joka movement phasen lopussa. Nice!

Miinuksia:

Warriorit osuu ampuessaan nykyään 4+.

Neurothropen regeneraatio d3:lla, se 3 woundia ei koskaan toteudu. 3 woundisia äijiä kun ovat ja eivät pysty herättään kuolleita.

Mitä ootte muut mieltä?

JayFinski
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2017 12:14

Re: 8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Viesti Kirjoittaja JayFinski » Su 22.10.2017 20:40

Odotellaan codexia mutta näin ohimennen.
8 edikan juttu on synergia ja stratagemit. Varsinaisesti ei voi puhua enää yksiköistä erillään.
Codex on kulman takana mutta odottelen esim.exocrine+stratagem shenanigenssejä niin kuin muidenkin kirjoissa on. Tulee kolme uutta spelliä kun muutkin ovat saaneet. Miten fleetit vaikuttavat? Komboja sieltä.

Itse olen kuitenkin tykästynyt hive guardeihin. Ampuvat tarkasti ja kovaa ja tärkeintä, ei tarvitse olla näkyvillä.
Zoanthropet ovat hyviä, 3+ invu (kestävät) eli sitovat amatöörilähistelijät (lue ampuvat yksiköt) ja dakkaavat smiteä.
Trygonit! Tuo mukana warrioreita dual b.swordeilla ja slaughterfest alkaa! Näille aina a.glandsit ja voit päästäkkin lähikseen.
Ripperit diippaavat objektiiveille ja/tai takalinjoille ja keräävät pisteitä.
Exocrine dakkaa, hanki Malanthrope kaveriksi niin ehkä elääkin.
Riisuttu hive ilman siipiä m.r.claweilla, a.glandsit ja poison. Ehtii kiekalla kaksi lähikseen. Siivellinenkin toimii hyvin ja erityisen hyvin antiflyerina.
Old one eye on mättöä edullisessa paketissa. OOE ja pari stone crusherfexiä mukaan, repivät peltiä kuin paperia.
Genet pelottavat ja toimivat mutta itse tykkään enempi warruista.
Biovoret toimivat epäsuorasti. Näillä voi miinottaa alueita ja jokainen niihin ammuttu kuula on poissa muualta.
Voivat repiä taktisesti vikat woundit yksiköltä tai heikentää ajokki-hirviöt alemmalle tasolle.
Tuossa ens alkuun. Paljon on kyllä testaamatta.

Avatar
Shadowmist
Viestit: 86
Liittynyt: La 21.03.2009 22:27

Re: 8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Viesti Kirjoittaja Shadowmist » Ke 01.11.2017 13:03

Nice! Uusin wh communityn sneak peek synapsesta ja ib:stä vaikuttaa hyi olkoon hyvältä! Warrujen lähiskelpoisuus on jäänyt itseltä käyttämättä varmaan 98% peleistä, aiemmin ne on ollu ainoastaan synapse backuppeja ja long range pokereita. (Vc) Todellakin trygonit tulee saamaan peliaikaa jatkossa. Toivoisin myös että Neurothrope sais takaisin jossain muodossa sen spirit leechinsä, koska tuo nykyinen ei oikein innosta.

Viime pelissä yllätys yllätys exocrine deletoi tehokkaasti primariksia, ja pudotti yhden storm talonin (vai oliko se raven? Se pienempi kumminkin), ja luonnollisesti istui kiltisti depossaan koko pelin ajan. Hiukan pelottaa että se nerffataan mutta mieluummin maksaisin siitä lisää kuin kokisin minkäänlaista muutosta sen toimintaan. Se on kyllä jäätävän hyvä!

Noh, kohta, kohta, ihan kohta tulee uus kodekki ja gw saa viedä mun rahat taas kerran. Kuulostellaan ja ideoidaan miten sillä nöyryytetään esim astraa?

-=H=-

SirKaarlo
Viestit: 769
Liittynyt: To 08.04.2004 20:22

Re: 8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo » Ke 22.11.2017 19:13

Miten nidejä vastaan sitten kannattaisi pelata? Mitkä on hyviä murtokohtia ja mistä taas kannattaa pysyä erossa? Vai onko nidipoppoo semmoinen kuuluisa autowin-nappi? ;)

Avatar
techman
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 21.03.2016 21:41
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Viesti Kirjoittaja techman » To 23.11.2017 13:36

Synapse on edelleen se heikko kohta. Isotkin gaunttilaumat sulaa aika nopeasti pois jos joutuvat heittämään moraalia onnettomalla leadershipillään. Meleetä kannattaa vältellä ellei ole jotain oikeasti tosi kovaa meleespesialistiryhmää, Berzerkerit, Howling bashee, Wulfen. Kaartilaiset ja perusmariinit on altavaastajina genestealer ja hormagaunt swarmeja kohdatessaan.

JayFinski
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2017 12:14

Re: 8. Laitos ja Tyranidit, mikä toimii mikä ei?

Viesti Kirjoittaja JayFinski » Su 21.01.2018 17:03

Näin nidipelaajana annan omat anti-nidi -ohjeet.
Deployment ja omien avainyksiköiden suojaaminen. Bubblewrap on varmasti tuttu käsite mutta ehdottoman tarkkana pitää olla ettei jää isoja katvealueita jonne nidit voi droppia. Kaikkeen ei voi venyä mutta tarkkana tämän kanssa.
Lascannon tai lc equilevant puree monstereihin paremmin kuin ennen mutta älä spämmää tai kasaa samaan kohtaan (ellei flyer mutta silti vältä castlausta) vaikka joku oma hq näitä kivasti buffaisikin. Nimim.ykköskiekan charge ja sinulla on käsissäsi iso kasa ampumattomia tankkeja/joukkoja (deployment phasessa denial alueita siis kannattaa yrittää laittaa miten parhaiten taitaa).
Tarvitset joko lähistelijöitä (jo mainittu), cannon fodderia ja/tai massa-ammuntaa syömään nopeat pikku crippliessit. Cannon fodder yksikkö sitoo myös hyvin isot monsterit lähikseen, jossa eivät täyttä potentiaalia tule tekemään (esim.trygonin joutuessa mätkimään esim.tactical yksikköä on hukkaan heitettyä tuhovoimaa trygonille).
Ammu aina lähimmät uhat pois, sillä vaikkakin isot hirviöt onkin kiva maali mutta hormagauntit, warriorit ja ehdottomasti genestealerit ovat vaarallisia jo pelkästään sitoessa vastustajansa ja ovat jopa kierroksella 1 lähiksessä. Ja genestealer ryhmä tekee enemmän vahinkoa kuin iso lähismonsteri pääasiallisesti.
Jos mahdollista niin tuo antipsychic voimaa kentälle. Monesti tietty kombo/yksikkö tms.on riippuvaisia yhden loitsun onnistumisesta.
Synapseen keskittyminen koskee tiettyjä listoja mutta nidit eivät ole enää niin riippuvaisia siittä 8 edikassa. Toki löytynee vielä monia nidilistoja joihin tämä taktiikka toimii.
Pelikentän hallinta on ehkä tärkein antinidijuttu. Omat kokemukset ainakin kertovat että jos ja kun vastapuoli hallitsee isoja alueita (deep strike denial) niin menee taktiikat uusiksi ja virheitä syntyy. Eli kiteytän seuraavasti, jaa tulivoima/lähistely massan että hirviön tappamiseen. Tarvitset cannon fodder yksiköitä. Antipsyykkereitä. Hallitse pelikenttää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”