Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
shiwan
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja shiwan » To 12.02.2015 14:38

Niin, tämän nimenomaisen yksikön kohdalla ongelma on se, että aikaa sen lihoiksi pistämiseen on 1 vuoro. Jos ei onnist, mikä siis on todella todennäköistä, käteen menee. Ei se, että se tippuu vuorolla 5 riitä kun siinä välissä se on poistanut 4 merkityksellistä yksikköä pöydältä.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Avatar
tneva82
Viestit: 8344
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja tneva82 » To 12.02.2015 15:02

shiwan kirjoitti:Niin, tämän nimenomaisen yksikön kohdalla ongelma on se, että aikaa sen lihoiksi pistämiseen on 1 vuoro. Jos ei onnist, mikä siis on todella todennäköistä, käteen menee. Ei se, että se tippuu vuorolla 5 riitä kun siinä välissä se on poistanut 4 merkityksellistä yksikköä pöydältä.
Niin. Wraithithan tappaakin yhdessä vuorossa koko armeijan vastapäästä.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

shiwan
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja shiwan » To 12.02.2015 15:29

Ei toki, mutta 6 silppuaa kyllä mitä tahansa edes teoriassa järkevää mikä codexista on "ostettavissa". Wraith-poppoo on vähän niin kuin kutosen lentomonsterit. Järjettömän vaikea saada hengiltä ja silppuaa "kaiken" mihin koskee. Uuden ajan baledrake, mitä nyt parempi oikeastaan kaikessa muussa paitsi liikkuvuudessa. EDIT: Suurin ero lienee siinä, ettei wraitheilla ole mitään varsinaista rajaa jolloin niistä tulee käyttökelvottomia. Raakki on sentään turha ajoneuvoja ja 2+ panssareita vastaan, ei taida yksittäisiä monstereitakaan pelottaa irrallinen s6 osuma.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Purging Flame
Viestit: 754
Liittynyt: Su 20.04.2014 11:57

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Purging Flame » To 12.02.2015 16:37

Aavistuksen nyt tuntuu kyllä että unohtuu se pelaaminen tuosta "tilastojen" tarkastelun ympäriltä... Nuo tulosodotukset toteutuvat lopulta tosi harvoin, tai sitten minä vain heitän todella huonosti saveja. Tulosodotukset eivät sano, että kaksi kroottia tekee haavan, eikä että bastionin hb tekee haavan. Jostain kumman syystä näitä kuitenkin kertyy.

Omat kokemukset osoittaa, että kyllä jopa ne kaiken silppuavat ja ihan minne tahansa pääsevät, kuolemattomat wraithit kuitenkin kuolee useimmissa peleissä, useimpia armeijoita vastaan, ja jopa alle 5 vuorossa.

Ja ei niitä ole pakko päästää sen tärkeimmän yksikkönsä kimppuun. Niiden assaulteja on mahdollista estää muilla yksiköillä, sijoittelulla, maastolla yms.
Tuleepa myös mieleeni eräs peli jossa wraithit huitoivat ilmaa näkymättömiä t6 kaamosbikereita vastaan. Eipä silpunnut niitä kovinkaan tehokkaasti.

Ei ne ihan aikuisten oikeasti ole niin kovia kuin täältä näitä lukiessa voisi saada kuvan. Hyviä, tottakai. Mutta ei sellaisia ettei niille voisi MITÄÄN tehdä.

Ja vertaus kutosedikan lentäviin on melko ontuva, kun noihin kuitenkin osuu ihan normaalisti ja t5.

m_partanen
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 05.02.2013 19:36

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja m_partanen » To 12.02.2015 17:47

Mitä mieltä olette Farsight Enclavesta ja missile suiteista ja Heavy Burst Cannon Riptidestä (+SMS) nova moodissa (earth caste), ehtisivätkö tehdä tarpeeksi dakkaa ennen kuin Wraithit tulevat closeen ja se on game over.

shiwan
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja shiwan » To 12.02.2015 17:58

Ei silti voi laskea sen varaan, että once in a lifetime shoteilla pärjää. Ei pitäisi stormboltereillakaan tappaa lentävää 2+ coverin saavaa monsteria, niin on silti tehty. Sen varaan laskeminen on kuitenkin "tyhmää" paremman sanan puutteessa.

Siksi näitä juttuja lasketaan, jotta voidaan yrittää ennustaa mitä käy. On ihan totta, ettei sitä porukkaa ole pakko päästää kiinni kriittisiin yksiköihin. Jotta sen voisi estää, pitää olla sitä uhrattavaa huttua jota asettaa siihen väliin. Laskennallisesti nämä keinot maksavat sen noin 450p per wraithiporukka niiden kirjojen puitteissa joita itse käytän. Näiden puskureiden toimivuuden edellytys on kuitenkin se, että wraithit ovat joko tosi muusina perille päästessään tai sitten puskurit ovat käytännössä täysikuntoisia kosketuksen tullessa.

Kuitenkin:
- Wraithit eivät maastosta välitä. Se, mitä niiden ja kohdeyksikön välissä on on täydellisen merkityksetöntä, kirjaimellisesti.
- Sijoittelulla voi ostaa yhden vuoron aikaa, maksimissaan ja sekin edellyttää sitä, että wraithit depotaan ensin.
- Eräs immortal porukka kesti koko pelin turpaanottoa muistaakseni sitten lopulta ilman tappioita. Anekdoottinen wiffaus/loisto ei ole osoitus minkään yksikön kädettömyydestä/ylivoimaisuudesta.Näiden irrallisten tapausten jälkeen Wraithien t-statti on saany buustia ja lisäksi on se 4+ FNP mikä muuttaa tilannetta kummasti niiden osalta.

Kyllä niille "mitään" voi tehdä. Kovin monelle armeijalle niiden tappaminen ei kuitenkaan ole realistista. Hirveän harva yksikkö lyö i6 s10/D-iskuja tarpeeksi (käytännön vaade sille, että niitä voi vähän harventaa ajoissa) haastaakseen noita. Minä en edes omista niin paljon nappuloita joilla ammunta riittäisi (7 dakkafexiä ei riitä, käytännössä, koska maasto oikeasti haittaa ampujaa toisin kuin wraitheja) ohentamaan noiden rivejä riittävästi tarpeeksi ajoissa. Pelissä on ehkä 2 codexia joista lähtee tarpeeksi tulta jotta se riittää pehmentämään noita riittävästi siinä ainoassa vuorossa joka on aikaa tehdä niille jotain. Psyykkisiä on tähän turha edes laskea, ne kun ovat epävarmoja jo ennen varsinaista "ampumista" ja pitäisi vielä saada oikeat jipot.

Tilanne muuttuu kyllä jos pelataan lyhyitä sivuja paljaalla pöydällä.

Jokaisen wraithin tappaminen vaatii sen 12 woundausta (2 woundia, 3++ ja 4+ RP). Käytännössä kahden tyrantin tulivoiman, täyden ryhmän podattuja sternejä, 10 autokanuunahavocia, 3 forgefiendiä, 24 rapidfire marinea, 24 rapid fire firewarrioria, 24 devilgaunttia, 72 AM-/cultistijamppaa rapidilla (laskuvirhe?), 6 marsujen assault cannonia tmv. Laskennallisesti ne ovat juuri niin kovia kuin tässä ketjussa on sanottu. Samalla tavalla vaikka saattavat mennä vuorossa siihen yhden IG-poppoon täyslaidalliseen, saattavat kestää ilman tappioita koko pelin. Jälkimmäinen on noista kahdesta kuitenkin todennäköisempää.

Just nyt ei tule mieleen muuta yksikköä jonka area denial-voima olisi vertailukelpoinen tuon kanssa. Edes legendaarisimman pään aivopieru, WK, ei pääse lähellekään.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Avatar
116
Viestit: 5129
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja 116 » To 12.02.2015 19:07

shiwan kirjoitti: Jokaisen wraithin tappaminen vaatii sen 12 woundausta.
Ehh. Eeeeh. eeeeeeeeeeh.

Pienemmälläkin pääsee. Oikeasti.
Mathammeri on fine and dandy, mutta me ainakin pelataan warhammeria.
Jos sie jatkat 100% tsänssien hakemista ja laskemista niin mistään kodeksista ei löydy tarpeeksi pisteitä tappaakseen toista armeijaa. Muuten tarvitset sen 60 guardsmania tappamaan 5 hebun ryhmää spes mariineja, tai neljä leman russ vanquisheria tappamaan rhinoa.

Kokeile joskus vaikka huvin vuoksi pelata jollain listalla tai ampua jollain yksiköllä jolla on vain 50% tsänssit woundata: Statistiikojen mukaan se yllättää 50% ajasta.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Avatar
Darius
Viestit: 1436
Liittynyt: Su 05.12.2004 23:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Darius » To 12.02.2015 19:09

Eikä niillä kyllä sitä 4+ rp:tä ole vieläkään, ja sen saa pois kun ampuu sen spyderin pois, ja muutenkin wraithien pitää tehdä aika lyhyt assault move että eivät juokse spyderin auran kantamalta ulos...
Bep.

Purging Flame
Viestit: 754
Liittynyt: Su 20.04.2014 11:57

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Purging Flame » To 12.02.2015 19:30

Darius kirjoitti:Eikä niillä kyllä sitä 4+ rp:tä ole vieläkään, ja sen saa pois kun ampuu sen spyderin pois, ja muutenkin wraithien pitää tehdä aika lyhyt assault move että eivät juokse spyderin auran kantamalta ulos...
On niillä, kun ovat osa decurionia.
Ja spyderin kantama on 12" ja se itse liikkuu 6"(move through cover) ja juoksee d6". Pari vuoroa saa pidettyä kyllä kantamalla.

Avatar
Gintonic
Viestit: 1554
Liittynyt: To 03.11.2011 00:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Gintonic » To 12.02.2015 19:37

Killl the head and the body will follow ;)
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-

Purging Flame
Viestit: 754
Liittynyt: Su 20.04.2014 11:57

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Purging Flame » To 12.02.2015 19:47

shiwan kirjoitti:Ei silti voi laskea sen varaan, että once in a lifetime shoteilla pärjää. Ei pitäisi stormboltereillakaan tappaa lentävää 2+ coverin saavaa monsteria, niin on silti tehty. Sen varaan laskeminen on kuitenkin "tyhmää" paremman sanan puutteessa.
Pointti oli lähinnä se, että sieltä täältä niitä woundeja vaan tulee. Ei sitä nippua ehkä ensimmäisellä ammunnalla kaada millään yksiköllä, mutta teho laskee oleellisesti jokaisella pois otetulla wraithilla.
En minäkään odota pudottavani esim flyranttia millään yksiköllä kerrasta. Silti helpottaa kummasti kun vaikkapa kolmosvuorolla loppuu se 12 str 6 twinkatun kudin niskaan sataminen kun sitä on grindattu vähän kaikella. Psyykkisten loppumisesta puhumattakaan.
shiwan kirjoitti: Siksi näitä juttuja lasketaan, jotta voidaan yrittää ennustaa mitä käy. On ihan totta, ettei sitä porukkaa ole pakko päästää kiinni kriittisiin yksiköihin. Jotta sen voisi estää, pitää olla sitä uhrattavaa huttua jota asettaa siihen väliin. Laskennallisesti nämä keinot maksavat sen noin 450p per wraithiporukka niiden kirjojen puitteissa joita itse käytän. Näiden puskureiden toimivuuden edellytys on kuitenkin se, että wraithit ovat joko tosi muusina perille päästessään tai sitten puskurit ovat käytännössä täysikuntoisia kosketuksen tullessa.
Ei sen esteen tarvitse maksaa 450pts. Riittää kun se ottaa sen necron pelaajan vuorolla kopin siitä. Aina parempi jos ne wraithit on ammuttavissa omalla vuorolla taas. Esim edellisessä pelissä oli lihamuurina hurjat 2x10 kroottia. En pelaa tauta, mutta veikkaisin ettei ihan 225 maksa per unit?
shiwan kirjoitti: Kuitenkin:
- Wraithit eivät maastosta välitä. Se, mitä niiden ja kohdeyksikön välissä on on täydellisen merkityksetöntä, kirjaimellisesti.
- Sijoittelulla voi ostaa yhden vuoron aikaa, maksimissaan ja sekin edellyttää sitä, että wraithit depotaan ensin.
Eri mieltä. Jos välissä ei ole tilaa sijoittaa unittia, ei edes wraithit ole välittämättä asiasta. Sitäpaitsi ne ei ole enää jump infantry, joten impassablen päällekään ei voi enää jäädä.
shiwan kirjoitti: Just nyt ei tule mieleen muuta yksikköä jonka area denial-voima olisi vertailukelpoinen tuon kanssa. Edes legendaarisimman pään aivopieru, WK, ei pääse lähellekään.
Mitä muuten maksaa WK? Toi yks canoptek harvest maksaa sen 382 jos ottaa minimit spyderille ja scarabeille.

Avatar
116
Viestit: 5129
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja 116 » To 12.02.2015 19:55

wraithknight on 240 pojoa ilman upgradeja.

ot/
Wraithknightin area denial on kanssa voimassa vain ja ainoastaan niin kaukan kuin vastassa ei ole ID tai DEldar aseita. Not that hard to counter, really. T8 ja W6 on kiva, mutta ilman invua ja vain 3+'lla tuo kaatuu autocannoneihin ja lassoihin. Tai vaan kabalite warrior/venom spammiin
/ot

anyhow muistaakseni wobbly model syndrome on erikoissääntö asettelussa jonka mukaan unitteja voi laittaa myös paikkoihin mihin base ei mahdo, eli unitti ilmoitetaan olevan jossain ja laitetaan viereen: kaikki etäisyydet mitataan siitä mihin unitin sanotaan liikkuneen.
Mutta silti, vaikka wraitheilla on MTC, niin ne eivät siltikkään pysty assaultoimaan unitteja jotka ovat out of LOS tai niin että assaultoivat unittien läpi.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Avatar
pstj
Viestit: 148
Liittynyt: Ti 20.01.2004 16:08
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja pstj » To 12.02.2015 21:05

Miten kukaan ikinä saa hengiltä thunderwolfeja lordilla höystettynä? Nehän liikkuu 12", 3++ sv, T5 ja rendaavatkin vielä! Kummasti tuntuvat silti kaatuvan aina... Toki RP puuttuu, mutta on niillä silloin tällöin kuitenkin FNP.
Ei se siitä.

shiwan
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja shiwan » To 12.02.2015 21:09

warhamer116 kirjoitti:
shiwan kirjoitti: Jokaisen wraithin tappaminen vaatii sen 12 woundausta.
Ehh. Eeeeh. eeeeeeeeeeh.

Pienemmälläkin pääsee. Oikeasti.
Mathammeri on fine and dandy, mutta me ainakin pelataan warhammeria.
Jos sie jatkat 100% tsänssien hakemista ja laskemista niin mistään kodeksista ei löydy tarpeeksi pisteitä tappaakseen toista armeijaa. Muuten tarvitset sen 60 guardsmania tappamaan 5 hebun ryhmää spes mariineja, tai neljä leman russ vanquisheria tappamaan rhinoa.

Kokeile joskus vaikka huvin vuoksi pelata jollain listalla tai ampua jollain yksiköllä jolla on vain 50% tsänssit woundata: Statistiikojen mukaan se yllättää 50% ajasta.
Tuota, tuo laskukaavani antaa "100%" esimerkiksi sellaisessa tilanteessa jossa WC1 jippoa castataan kahdella nopalla tai heitetään niitä RP-heittoja decurionin mukaisesti. Ei se ole 100%. Lähellekään. Se on keskiarvo.

Ei tässä muutenkaan haeta toisen armeijan tappamista. Koomista on se, ettei saada aikaan jaossa olevilla pisteillä edes tuon yhden porukan tappamista. Antamissasi esimerkeissä on kyse yksiköistä jotka eivät aiheuta "do or die"-tilannetta. Sekin on ero wraitheihin.
Darius kirjoitti:Eikä niillä kyllä sitä 4+ rp:tä ole vieläkään, ja sen saa pois kun ampuu sen spyderin pois, ja muutenkin wraithien pitää tehdä aika lyhyt assault move että eivät juokse spyderin auran kantamalta ulos...
Käytännössähän tuo on sama kuin että on. Miksi kukaan pelaisi täsmälleen samaa yksikköä huonompana kun kerran hintakin on sama? Muistaakseni codex CSM pitää sisällään yhden vastaavan tapauksen, oliko nyt apostolilla jolle siis veterans on ilmainen. Miksi et ottaisi ilmaista buffia josta ei ole mitään haittaa?
Se spyder liikkuu 6 ja juoksee 3. Nopealla laskutoimituksella normidepossa se on liikkunut 18" siinä kohdassa jossa wraithit assaultoivat. Ellei vastustaja depoa ihan takalaitaan niin ei noilla juuri ole vaaraa joutua kuplan ulkopuolelle. Samaa leikkiä kuin nidien synapsen kanssa, enkä muista sen koskaan olleen haastavaa. Oikeastaan ainoa kohta jossa tuo voi edes teoriassa muuttua ongelmaksi on sellainen jossa vastustaja redepoaa

Kyllähän sen spyderin voi tappaa jos on siihen välineitä. Niitä kuitenkin tarvitaan enemmän kuin aiemmat laskelmat yhden wraithin antoivat ja sen lisäksi pitäisi olla lelut vielä niitä wraitheja varten. Yksi lisäwoundi ja korkeampi t lisännee useimpiin esimerkkeihin noin 50% lisää vaadittua volyymiä. Sen jälkeen tosin tippuu wraithin tiputtamiseen vaadittu määrä dakkaa puoleen. Jostain kuitenkin pitäisi saada esimerkiksi sellainen kymmenisen sinkoa osoittamaan sinne spyderin suuntaan niin, ettei ole cover saveja tiedossa.

Aika haastavia perusvaatimuksia. Edelleen pitää muistaa, että kaikki noihin keskitetty huomio on pois muualta, mikä siis nyt näyttää lähinnä siltä, että koko lista valjastetaan tuohon hommaan. Nopeasti mietittynä maksaisin kyllä herkästi itsekin sen noin 500p siitä, että koko muu lista saa tehdä mitä huvittaa kaksi vuoroa. Kyykkyynhän ne wraithit eivät mene tuolla panoksella, mutta pakottavat reagoimaan itseensä.
Purging Flame kirjoitti: Pointti oli lähinnä se, että sieltä täältä niitä woundeja vaan tulee. Ei sitä nippua ehkä ensimmäisellä ammunnalla kaada millään yksiköllä, mutta teho laskee oleellisesti jokaisella pois otetulla wraithilla.
En minäkään odota pudottavani esim flyranttia millään yksiköllä kerrasta. Silti helpottaa kummasti kun vaikkapa kolmosvuorolla loppuu se 12 str 6 twinkatun kudin niskaan sataminen kun sitä on grindattu vähän kaikella. Psyykkisten loppumisesta puhumattakaan.
En ole vielä tähän päivään mennessä kertaakaan pelannut yhtä ainutta armeijaa jossa vaikutus kenttään tulisi purojen kautta syntyvistä joista. Varmaan joku AM autokanuunaspämmi tmv. Molemmissa käytössä olevissa codexeista yhteinen piirre on se, että yksikkö on joko "supersuorittaja" (flyrantti, dakkafex, oblit....oblit) tai jotain käsittämättömän noloa huttua jota otetaan koska se on fiilistelymielessä fantsu tai koska ei ole muuta vaihtoehtoa. Ei ole mitään edes semisti fiksuja MSU-ratkaisuja joilla olisi mitään realistisia saumoja vaikuttaa yhtään mitenkään mihinkään joka kestää paljon osumia.
Ero flyranttiin on varsinkin necroneita vastaan se, ettei sillä ole mitään virkaa synapsen lisäksi 90% ajasta. Ainoa poikkeus tähän on warp lancen ja catalystin rollaaminen. Muutoin aika +/- 0 AV 13 nappuloita vastaan...tai nykyisiä decurion wraitheja. Sillä on myös mahdollisuus ottaa lisäwoundi phasen lopussa, niitä woundeja on neljä ja jokainen niistä irtoaa helpommin siitä kuin wraitheista. Lascitorneja pöydälle vaan, sillä ne kaatuu. Jos ei kaadu, muuttuu hyödyttömälsi aina vuoroksi kerrallaan. Naurettavan helppo tapettava noin niin kuin verrattaen ja hinta on "sama". Loistava monsu, ei siinä, mutta tuossa ympäristössä täysin rosvosektori paitsi vahingossa.
Ei sen esteen tarvitse maksaa 450pts. Riittää kun se ottaa sen necron pelaajan vuorolla kopin siitä. Aina parempi jos ne wraithit on ammuttavissa omalla vuorolla taas. Esim edellisessä pelissä oli lihamuurina hurjat 2x10 kroottia. En pelaa tauta, mutta veikkaisin ettei ihan 225 maksa per unit?
Minäkään en pelaa tauta mikä johtaa siihen, etten kykene saamaan vastaavaa tulivoimaa kentälle vaikka kuinka yrittäisin. Sen myötä 2*10 hönöä muuriksi ei riitä parhaalla tahdollakaan. Tämän takia on laskettu, että tervigon ja 2 täyttä pakkaa termagauntteja on minimi realistiseksi puskuriksi, vaihtoehdoksi käy 3 täyttä zombipalloa. Jotakuinkin se kaksinkertainen hinta siis kuuden wraithin pysäyttämiseen mikä on vielä hyvin kaukana niiden hengiltä telomisesta.
Eri mieltä. Jos välissä ei ole tilaa sijoittaa unittia, ei edes wraithit ole välittämättä asiasta. Sitäpaitsi ne ei ole enää jump infantry, joten impassablen päällekään ei voi enää jäädä.
Josta päästään taas noihin puolen tonnin puskureihin...jotka muuten muuttuvat sekunnilla turhiksi jos ne depotaan ensin...
Mitä muuten maksaa WK? Toi yks canoptek harvest maksaa sen 382 jos ottaa minimit spyderille ja scarabeille.
Hammer sen jo tuossa sanoikin. Sen voi kuitenkin lukita sillä yhdellä horma-/gargoylepallolla loppupeliksi lähistelemään, tappaakin jos oli poisonit matkassa.
warhamer116 kirjoitti: ot/
Wraithknightin area denial on kanssa voimassa vain ja ainoastaan niin kaukan kuin vastassa ei ole ID tai DEldar aseita. Not that hard to counter, really. T8 ja W6 on kiva, mutta ilman invua ja vain 3+'lla tuo kaatuu autocannoneihin ja lassoihin. Tai vaan kabalite warrior/venom spammiin
/ot
Kaikki eivät pelaa marsuja, DEldareita tai Tauta.
anyhow muistaakseni wobbly model syndrome on erikoissääntö asettelussa jonka mukaan unitteja voi laittaa myös paikkoihin mihin base ei mahdo, eli unitti ilmoitetaan olevan jossain ja laitetaan viereen: kaikki etäisyydet mitataan siitä mihin unitin sanotaan liikkuneen.
Mutta silti, vaikka wraitheilla on MTC, niin ne eivät siltikkään pysty assaultoimaan unitteja jotka ovat out of LOS tai niin että assaultoivat unittien läpi.
Eikös wobbly mennyt niin, että jos ei saa figua pysymään ollenkaan niin ei saa siihen asettaa, mutta jos sen saa sijoitettua edes heikosti, niin kaatumisen seurauksena tapahtuvan damagen välttämiseksi voi sopia sen olevan paikallaan? Saatan olla ihan väärässä.
Tuo losblockin takana jemmailu on hyödyllistä joskus ja jouluna, paitsi missilesuiteilla, jetpackeilla ja battle focuksella. Yleensä lossi blockataan myös itseltä ja sitten käkitään tekemättä mitään. Jos nyt itse pelaisin niitä wraitheja ja koittaisin osua johonkin hyvään yksikköön joka sitten pakenee nurkan taakse, assaultoisin lähemmäs johonkin muutaman jantterin turhapalloon jonka sitten toivottavasti tappaisin vasta seuraavassa vastustajan vuorossa.

Tuohon liittyen, ei se kenttä ole sen aavikompi necroneille kuin se on vastapuolellekaan. Jos siellä saa jemmattua jotain oikeasti hyödyllistä vastapuolelta niin kyllä se spyderkin menee piiloon ainakin siltä osin kun sitä voidaan uskottavasti hätistellä.

Tässä kohtaa lienee aiheellista taas sanoa, että peilaan tätä nyt sen mukaan miten paikallinen pelikenttä on muotoutunut lähes vakiosti, mitä siitä on seurannut pelissä ja mikä on ollut lopputulos. Kolmella lentorantilla ei ole saatu ennenkään hengiltä vahojakaan wraitheja kokonaisten pelien aikana joten on varmaan ymmärrettävää, että sen valossa pidän uusia jo pakasta revittynä kestävämpiä wraitheja typeränä päivityksenä jota decurion vain kärjistää.
pstj kirjoitti:Miten kukaan ikinä saa hengiltä thunderwolfeja lordilla höystettynä? Nehän liikkuu 12", 3++ sv, T5 ja rendaavatkin vielä! Kummasti tuntuvat silti kaatuvan aina... Toki RP puuttuu, mutta on niillä silloin tällöin kuitenkin FNP.
Ampumalla? Ne nyt ei kuitenkaan omaa "ikuista" feel no painia nelosilla sen seivinsä lisäksi. Sen lisäksi se yksikkö on jumalattoman kallis, ei 225p. Ei siinä, ei ole noissa omissa armeijoissa mitään vastauksia niihinkään jos lihamuuria ei lasketa.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Avatar
116
Viestit: 5129
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja 116 » To 12.02.2015 21:25

huhhuh että oli valitusvirsi.


Tarpittien tarkoitus ei ole jumittaa yksikköä loppuiäisyydeksi taisteluun: niiden tarkoitus on pitää 1-3 vuoroa, 4 maksimissaan, vihollisen kriittisiä yksiköitä poissa tekemästä täyttä potentiaaliaansa vahinkoa.
Jos assaultoit niillä supertuhonjunawraitheilla joihinkin turhakejanttereihin ja wipetät ne vuorossa, niin so wot? Hyvin tradeat jos vihun eliittiyksikkö viettää vuoron mussuttaen jotain incognito guardsmaneja eikä hakkaa leman russeja kappaleiksi.

Dakkaa saat kentälle, jos vain haluat. Yksi-kaksi wraithia poissa laskuista ekan vuoron jälkeen hajoittaa unitin tehoa huomattavasti, ja lopulta tulee tilanne jossa jokin 110 pisteen 2x Bguardsman squadi pitää loppuwraitheja taistelussa.

itse käytän DEldaria ja IG'tä (sekä marsuja) esimerkeissä koska pelaan niitä ja tunnen niiden kodeksit paremmin kuin muut.

Also also jos harmittaa kovasti miten hirveän hurjan kehnoja CSM ja tyranids on, niin harkitse vaikka armeijan vaihtoa. Kukaan ei pakota pelaamaan armeijaa joka on niin "huono" että koko kirjasta ei löydy countteria yhdelle T5 3++ yksikölle.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Superarjalainen
Viestit: 193
Liittynyt: Su 13.02.2011 22:17

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Superarjalainen » To 12.02.2015 21:27

Tää lanka on kyllä jotain niin surkuhupaisaa, meno ihan warseer.

Joo, CSM ja tyrkyt on heikkoja codexeja. Joo, chaos marsuilla ja tyrkyillä ei ole mitään vastaavan kovaa unittia kuin wraithit. Whatcha gonna do?
Ihme juttu, miten jotkut wraithit aiheuttaa tämmöstä rektaaliärsytystä, nehän on käytännössä huonompia kuin ennen, koska menettivät tankkilordin.
Myös wraithien RP on ihan ylihypetetty juttu. Spyder on pelkkä kämänen walker, joka poksahtaa heti kun sitä vähän mulkasee.

Ya'll niggas need to git gud.

shiwan
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja shiwan » To 12.02.2015 21:42

warhamer116 kirjoitti:huhhuh että oli valitusvirsi.
Voi sen sellaiseksi tulkita. Kuitenkin lähinnä luettelo käytännön tosiasioista.
Tarpittien tarkoitus ei ole jumittaa yksikköä loppuiäisyydeksi taisteluun: niiden tarkoitus on pitää 1-3 vuoroa, 4 maksimissaan, vihollisen kriittisiä yksiköitä poissa tekemästä täyttä potentiaaliaansa vahinkoa.
Jos assaultoit niillä supertuhonjunawraitheilla joihinkin turhakejanttereihin ja wipetät ne vuorossa, niin so wot? Hyvin tradeat jos vihun eliittiyksikkö viettää vuoron mussuttaen jotain incognito guardsmaneja eikä hakkaa leman russeja kappaleiksi.
Juu. Se vaan, että ne wraithit eivät tule speed bumpista naarmuja saamaan jonka takia kun se 4. pelivuoro alkaa, ne täytyy saada uudestaan samaan tervaan. Kuusi wraithia on edelleen kuusi wraithia myös vuorolla 4. Samalla maksavat itsensä takaisin jo listantekovaiheessa koska vastapuoli joutuu suunnittelemaan pelinsä niitä vastaan.
Dakkaa saat kentälle, jos vain haluat. Yksi-kaksi wraithia poissa laskuista ekan vuoron jälkeen hajoittaa unitin tehoa huomattavasti, ja lopulta tulee tilanne jossa jokin 110 pisteen 2x Bguardsman squadi pitää loppuwraitheja taistelussa.
Tuhat pistettä siis ampuu niitä 2 vuoroa niin sitten ovat liian vähäisiä numeraalisesti pyykiäkseen mitä vaan vuorossa pöydältä. Melkein mielummin se 2*120p lihamuuri. Sama lopputulos.
itse käytän DEldaria ja IG'tä (sekä marsuja) esimerkeissä koska pelaan niitä ja tunnen niiden kodeksit paremmin kuin muut.
Lienee viisautta. Koskien ihan jokaista meistä.
Also also jos harmittaa kovasti miten hirveän hurjan kehnoja CSM ja tyranids on, niin harkitse vaikka armeijan vaihtoa. Kukaan ei pakota pelaamaan armeijaa joka on niin "huono" että koko kirjasta ei löydy countteria yhdelle T5 3++ yksikölle.
CSM on kuraa, siitä ei pääse nykyisten sääntöjen puitteissa mihinkään. Tyrkyt eivät ole. Vaikka olisivat niin ei, ei onnistu. Olen varmaan outo kun pelaan tätä peliä niillä armeijoilla joissa on kiva fiiwis. Jos olisin vain tehojen perässä niin pelaisin eldareita nytkin.
Olkiukkosi wraitheista on kyllä hupaisa. Jos se olisikin vain tuo miksi sitä nyt kutsut niin tätä ketjua ei olisi koskaan avattu. Silloin puhuttaisiin yksikköpäivitystä edeltävistä pyrovoreista noin niin kuin tasoa havainnollistaakseni. Tuskin ketään kiinnostaa omalla depolla istuva aseeton t5 3++ ötökkä joka ei lyö tai ammu.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Avatar
116
Viestit: 5129
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja 116 » To 12.02.2015 21:50

Fine, valita valituksiasi ja laskeskele mathhammeriasi.
Jos pelityyliisi ei mahdu se oletus että peli jatkuu vuoron 1 ohikin, ja joskus nopat ei toimi todennäköisyyksien mukaan, niin jatka toki.
Itsellä ei ole ollut ongelmia smashfuckerien, wraithknightien, tai hurdurwolf cavalryn kanssa, ja on ihan hyvin tullut voittoa tai close gameja ilman että olen listoja pahemmin niitä vastaan suunnitellut.
Wraithien kanssa tulen toimimaan samoin kuin hurdurcavalryn kanssa (heikennys + heitä kasa conscriptejä sitä päin) ja en usko että pahemmin taivas tippuu niskaan.


vetäydyn keskustelusta, nauti olostasi huomion keskipisteenä.
Viimeksi muokannut 116, To 12.02.2015 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Brightstar
Viestit: 1249
Liittynyt: Su 15.12.2002 17:21
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja Brightstar » To 12.02.2015 21:52

Ostakaa imperial knight ja menkää hyppimään niiden päälle. Sananmukaisesti, melkein. D ja "mee poies pelistä" efektit eivät paljoa wraitheista välitä. Lisäksi Paladinin battlecannon tekee niihin ja muihin necroneiden virityksiin kumman hyvin vahinkoa.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...

shiwan
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Mitä uusille wraitheille voi tehdä?

Viesti Kirjoittaja shiwan » To 12.02.2015 22:16

Superarjalainen kirjoitti:Tää lanka on kyllä jotain niin surkuhupaisaa, meno ihan warseer.

Joo, CSM ja tyrkyt on heikkoja codexeja. Joo, chaos marsuilla ja tyrkyillä ei ole mitään vastaavan kovaa unittia kuin wraithit. Whatcha gonna do?
Ihme juttu, miten jotkut wraithit aiheuttaa tämmöstä rektaaliärsytystä, nehän on käytännössä huonompia kuin ennen, koska menettivät tankkilordin.
Myös wraithien RP on ihan ylihypetetty juttu. Spyder on pelkkä kämänen walker, joka poksahtaa heti kun sitä vähän mulkasee.

Ya'll niggas need to git gud.
LTP, yo?

Jatkan pelaamalla mielestäni mielekäitä listoja ja armeijoita? Ei tämä minua ns. v*tuta. Lähinnä kyllästyttää kun marsuja lukuun ottamatta vastapuolella näiden vakiovastustajien codexeista löytyy toinen toistaan pelin lopputuloksen jo valmiiksi ratkaisevampia yksiköitä. Tuntuu hölmöltä pelata kuutta flyranttia ja rippereitä, mutta vaihtoehdot alkaa olla siinä jos ei diggaile simona lictoreista. CSM odottelee seuraavaa codexia, ei yksinkertaisesti maksa vaivaa pistää niitä pöydälle "kotimetassa".

Peruswraithit ovat tehoiltaan kuin ennen, ei ne ennenkään tarvinneet sitä laardia, se oli vain kiva bonus, hyödyllinen mutta ei game breaker. Vähän niin kuin screamerit jotka ovat ihan kivoja jo ennen 2+++ saamistaan. No, ehkei laardista ole samaa hyötyä wraitheille kuin mikä ero screamereilla ja screamer starilla on toisiinsa. Wraithit menettivät preferred enemyn ja saivat käytännössä tuplasti woundeja ja +1 t. Jos nyt tässä omalle kohdalle miettii niin ehkä ottaisin sitten kuitenkin tuplakeston mielummin kuin rerollit ykkösiin. Tässä nyt kuitenkin vaihdettiin vain buffi toiseen. Melko tehokas yksikkö jota ei saa nurin on kuitenkin vastustajalle suurempi ongelma keskimäärin kuin lasivasara,

116, kun meillä ei ole ollut tapana pelata hampaat irvessä WAACia...saattaa selittää miksi jotkut yksiköt ovat...hankalampia kuin toiset.

Brightstar, ihan hyvä idea. Nappula löytyy jo. Olen vain pelannut itseni ulos sen käyttämisestä pelaamalla armeijoita joihin sen allyaminen on liki mahdotonta, en ole aikeissa ostaa 2-4 lisää niitä ja herrasmiessopimuksella meillä ei superraskaita ole peleissä. Ehkä tätä täytyy uudelleen harkita ja ottaa puheeksi. Ei vaan viitsisi aloittaa väkisin mitään armeijaa jota ei huvita pelata, ihan vaan jotta olisi paremmat saumat.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”