Khorne Lord of Skulls invisibility!

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Avatar
Eskoleipa
Viestit: 519
Liittynyt: Ma 14.05.2012 12:24
Paikkakunta: Oulu

Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja Eskoleipa » Ma 02.03.2015 08:04

Tuosa ois hankinnan alla Lord of skulli ja mietin miten sen sais kestämään paremmin. pari ajatusta tuli heti mieleen.

1) invisibilityn heittäis tälle Be'lakorilla. tuntuu hullulta että näkymätön telaketju walker rymistää 12'' vuorossa naamalle isolla instadeath liekkarilla ja pääkalloja ampuvalla ihme härpäkkeellä. Be'lakor hyppii lordin takana ja jinkkailee itselle 2+ coveria. 1012+350 pts tacktiikka ja en itse haluaisi tämmöstä kohdata... skulls for the skullthrone

2) toinen ajatus oli sit vähän rennompi ja ei välttämättä onnistu. elikkäs jokin tohtori sykerö mastery level 3 heittää itselleen kaikki voimat daemonologystä ja toivooooooooo tätä voimaa millä deamonit saa +1 daemon saveen. 4++ ja 13FA on kuitenki ihan kätevä ja 9hp ja it will not die auttaa selviytymään ihan hyvin vuorosta jos toisestakin vihollisen tulitusta.

Pitänee vielä keksiä jos jotain selviytymis opasta keksis lisää ja tottakai saa kertoakin jos on mielenpäällä jotakin? =)
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.

Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts

shiwan
Viestit: 3804
Liittynyt: Ma 13.05.2013 08:52

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja shiwan » Ma 02.03.2015 08:32

1: A) Miksi et lennä sen LoSin takana? B) Onko sulla niin paljon liikaa pelikavereita, että osasta täytyy päästä eroon? :D

2: Jos et aloita, se laitteesi ei selviä ensimmäisestä vuorosta.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

Avatar
Eskoleipa
Viestit: 519
Liittynyt: Ma 14.05.2012 12:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja Eskoleipa » Ma 02.03.2015 09:37

shiwan kirjoitti:1: A) Miksi et lennä sen LoSin takana? B) Onko sulla niin paljon liikaa pelikavereita, että osasta täytyy päästä eroon? :D

2: Jos et aloita, se laitteesi ei selviä ensimmäisestä vuorosta.
1) siis tottakai jos on mahdollista lennellä sen takana niin pitäähän sitä lentääkki. lennossa on haittansa ja hyötynsä ja Be'lakor osaa ihan kohtalaisesti lähistellä niin mielummin sitä maassa pitää 2+ cover ja eternal warrior on melkosen kestävä ellei sit tule smart missileä naamaan. ja ei ole liikaa pelikavereita ja en tuommosta edes kehtaisi käyttää muutakun ihan hupi peleissä ja sit peleissä missä on tarkoitus koittaa voittaa.

juu kuitenkin Av13 5++ ja ignoraa shaken, stun, weapon destroy ja immo höystettynä 9 hull point on kuitenki aikas kestävä jota ei välttämättä saa auki ampumalla yhdessä vuorossa, kun nykyään näkee paljon volume of fire tyyppisiä armeijjoita joissa on maximoitu str4-6 aseita hulluna ja vähintään str7 tarvii glanceen. penetkään ei pelota ellei ole ap2-1.

mut pitää tuo käydä hakemassa kaupasta ja katsoa miten toimii niin sit voi sanoa ihan varmana kun paperilla kaikki on parempia kuin mitä sit pelikentällä.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.

Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ma 02.03.2015 10:13

Eskoleipa kirjoitti:juu kuitenkin Av13 5++ ja ignoraa shaken, stun, weapon destroy ja immo höystettynä 9 hull point on kuitenki aikas kestävä jota ei välttämättä saa auki ampumalla yhdessä vuorossa, kun nykyään näkee paljon volume of fire tyyppisiä armeijjoita joissa on maximoitu str4-6 aseita hulluna ja vähintään str7 tarvii glanceen. penetkään ei pelota ellei ole ap2-1.
Multa on baneblade(9HP, AV14. 5++ toki puuttuu mut esmes S8 vastaan AV14 vastaa 4++, S9 AP3 tai huonompi vastaan 5++) poksahtanut vuorossa kohtuu monta kertaa varsinkin turnaustuunattuja listoja vastaan. Taut, eldarit ja marinet(centurionit) vetelee hp:ita aika vauhdilla aika helposti.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
Runic
Viestit: 1450
Liittynyt: Ti 28.11.2006 00:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja Runic » Ma 02.03.2015 14:56

Riippuu minkä kokoinen peli mutta näissä normikokosissa sul ois sit suurinpiirtein koko armeija kiinni kahdessa figussa ja erinäiset kombot lahtaa sekä superheavy khornettimen että Be'lakorin hyvinkin nopeasti. Objectiveille jakaantuminen voi olla vähän ongelmallista niin pienellä model countilla, eikä noilla kahdella ketään saa tabletettua.

Ainakin kandee varoa jotain Tau commanderin johtamaa suittiryhmää, ne ampuu Be'lakorin alas vuorossa ja thrustailee helposti superheavyn reunoille niin ettei se pääse piiloon. Jos jollakulla sattuu olemaan Culexus/muuten vaan erittäin tehokas antiair niin saattanee tulla kanssa ongelmia.
Virulent tuplaa vaan 7+, eli kutosta näyttävät, eli ne on myös aina vitosta näyttäviä, eli locusin vaatimia kutosia. | Finnhammer.Eu | 8th: 12/0/12

Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja 116 » Ma 02.03.2015 15:21

Invisibility on oikeastaan oikea ainoa tapa edetä. Cursed Earth on kiva, mutta 4++ < only snapshots fired-

Kannattaa kanssa toivoa että vihulla ei ole air crossainttia tai vendettasiipeä.
Also knightit ei instagibbaa siun lord of skulsia kun tarvitsevat 6'sia osumaan lähiksessä.
Again, niin paljon pisteitä kiinni yhdessä unitissa meinaa että pelin päättää yksi nopanheitto, eli alun "kuka alottaa" heitto.
Jos lord of skulls ei saa ekaa vuoroa, niin vastustaja saa heitettyä koko armeijansa tulivoiman lord of skulsia vastaan, ja 9hp 13FA 5++'lla on yhtä helppo tappaa kuin 3 yli-isoa defileriä.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Avatar
Squirreli
Valvoja
Viestit: 1205
Liittynyt: To 23.05.2002 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja Squirreli » Ma 02.03.2015 16:37

Juuri pelatussa Las Vegas Open 40k -turnauksessa pelattiin seuraavan näköisellä listalla kuudenneksi:
http://bloodofkittens.com/wp-content/up ... s-Open.pdf

Turnauksen säännöt poikkesivat tyypillisistä suomalaisturnausten sääntöpaketeista runsaasti, joten liikaa johtopäätöksiä ei kannata vetää, mutta oikeanlaisessa sääntöympäristössä kaaoksen superheavyillä voi hyvinkin pärjätä. Tuon listan skorpioni tosin ei - oman tulkintani mukaan - näkymätön ollut (ja turnauksessa näkymättömyysefektiä oli nerffattu muutenkin), vaan skorpparia tuettiin ilmeisesti pääasiassa grimoirella ja summonointi-bubblewrapilla.

Jotain idea siis super-heavyjen käytössä voi olla, jos muu lista on rakennettu huolella siihen ympärille tukemaan kuningas-figua.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.

Avatar
Ishmael
Valvoja
Viestit: 2079
Liittynyt: Ke 22.05.2002 23:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Khorne Lord of Skulls invisibility!

Viesti Kirjoittaja Ishmael » Ti 03.03.2015 01:49

Scorpion on vaan kovempi nappi kuin kalloloordi, eli sen ympärille on helpompi tehdä toimva lista.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”