AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa

Viesti Kirjoittaja 116 » Ti 16.06.2015 08:40

Muuten samaa mieltä paitsi corpsethief clawista. Kun CTC'n talokset kuolee instant deathiin mitä sieltä blobista tulee forcen kautta niin se formaatio kuolee 1-2 vuoroon.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Boreas
Viestit: 493
Liittynyt: Ti 20.09.2011 17:36
Paikkakunta: Pori

Re: AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa

Viesti Kirjoittaja Boreas » Ti 16.06.2015 12:00

pari kyssää.

1. Mitä siellä blobissa on joka jakaa noin tehokasta kuolemaa? Joku venezuelalainen sisäkkö kenties? Talos on T7 eli sitä woundaa aika vaikeesti vaikka olis str 5. Kai me nyt puhutaan kaartista jolla oletettavasti se str3?

2. Jos instant death on ongelma niin groteskit menee yhtä lailla. Tosin covensien vuoro 6 antaa eternal warrun myös taloseille. Urien seisomaan johonkin vierelle niin se on vuoro 5. Jollekin toiselle HQ:lle vielä animus vitae niin eternal warrior on vuoron 4 juttu. Ei toimi force enää taloseihin eikä groteskeihin.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf

Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa

Viesti Kirjoittaja 116 » Ti 16.06.2015 12:12

Niin tavallisesti se blobbi on 50 conscriptia jossa seassa 2-3 Priestiä (fearless zealotista, rerollit hittiin ekalla vuorolla, rerollit armoriin ja woundeihin lauluista) 1-3 Primaris Psykeröä joko force axeilla tai force staffeilla (S4-S6 Force, rerolli woundit) ja 1-2 Grey Knight ML3 libraa Daemohammereilla (S8 Ap2 Concussive Force Unwieldy, rerolli woundit). Tai 3 Librariania force staffeilla (S7 Ap4 Force) ja meltapommeilla.

Conscriptit on siis vaan jotain mitä syötetään ja sieltä seasta IC't tekee haavaa. Itse olen vaan yrittänyt roadbumpata tuota tai mennä ympäri venomejen flat outeilla. Monoscythe missilet olis ihan jepa jos eivät olisi invisible. Animus ei ehkä ole luotettavin keino, olen pelannut sitä 3-4 pelissä ja en ole saanut kertaakaan tickattua. Ehkä omaa taitamattomuuta.
--------
AT'hen liittyen kokeilin blastervenomeja. Ei oikein vaikuttanut kun tiputtaa muun ryhmän ampumisen pois ja se 17-22 poisonlaakia tippuu 12'sta jotta saa yhden lancen yhteen tankkiin. Pysyn varmaan vielä Archon-deeppaavissa Wraithguardeissa ja shrouded-razorwingeissä.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Boreas
Viestit: 493
Liittynyt: Ti 20.09.2011 17:36
Paikkakunta: Pori

Re: AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa

Viesti Kirjoittaja Boreas » Ti 16.06.2015 18:55

aika clusterfuckilta näyttää. Tossa kohtaa melkein itse kokeilisin niiten shadowseerejä joilla pannaan se yksikkö hyödyttömäksi, tuokin tosin vaikeutuu kun mukana on niitä GK libroja joilla oletettavsti on ML3 ja wardin staff eli deny the witch on 3+. Voit tietty myös pitää lähellä jotain HQ:ta jossain sakissa sen helm of spiten kanssa jos vaikka perils poistaisi psykerön sieltä. Paras taktiikka tosin lienee vaan tehdä tosta yksiköstä niin turha kuin voit. Henki ja elämä tuohon menee jos yrität sitä poistaa.

Animusta tosiaan suositin vain siksi että talokset saisi sen eternal warrun nopeammin. Onhan se aika hit or miss.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf

jiivee93
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 21.07.2010 16:54

Re: AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa

Viesti Kirjoittaja jiivee93 » Su 25.09.2016 17:37

Jaa-ah, paatuneena Mariini-pelaajana voin 10v kokemuksella sanoa että ainakin niillä AT on aikas pakollista, mutta älä luota tavallisiin tankkeihin siinä, ja syyt on alla.

Vindicatorin tykin 24" kantamalla ei uhata kovinkaan äkkiä toisella puolella kenttää lymyileviä tankkeja, eikä Whirlwindillä vain ole tarpeeksi Strengthiä laakeissa siihen. Predatorit on muutoin hyviä, mutta kun loressa Mariineilla on kuulemma kaartia paremmat varusteet niin suolaisuus on korkealla ja Predat menettää arvoaan heti kun ne Leman Russit ilmestyy. Lemanit ampuu 24" pidemmälle (72") niitä S8 AP3 Large Blast Ordnanceja, mikä on Predatorin parhaimpaan AT-aseistukseen - tornin twinnattu lascannon ja sponsonien lascannonit - aivan järkyttävän suuri etu. Molemmat saa glancen 5+ ja penen kutosella D6-nopilla jos on keula keulaa vastaan, mutta Leman voi ampua niin paljoa kauempaa että se saa 1-2 vapaata laakia ennen kuin Preda ehtii vastata tuleen, plus iso lätty Ordnancella osuu ja vaikuttaa nopeammin kuin 3 yksittäistä lascannon-laakia joista vain 1 on twinnattu. Ainoastaan Land Raiderit kykenee haastamaan Lemanin suht varmasti, ja nehän maksaa niinkus ~2 Lemanin verran. Tauilla on hieman helpompi/reilumpi juttu: Hammerhead ampuu sen 72" S10 AP1 laakeja, mutta kun ei ole Ordance Blast, pellit on about Predatorin tasoa sekä BS pohjalta huonompi niin ei ole niin paha kuin Kaarti - siis kunnes Riptidet saapuu. Joten juu, en suosittele Mariinien tankkeja AT-hommiin jos on mahdollisuus saada Kaarti vastaansa.

Dreadnoughtit on surullinen tarina, koska vitosedikassa älyttömän vaikeasti tuhottava Venerable Dread on nykyisin HP-painotteisen systeemin takia meh-tasoa. Ironclad on vain Podi-tempuissa itsariyksikkö, ja sekin harvoin toimii. Dreadejä olen nähnyt viimeisen 2v aikana vain 2 eri roolissa. Yksi on se eritoten Salamanderien "itsari-isku" jossa Podilla tiputetaan joko 2 heavy flamerilla tai sit multi-meltalla ja heavy flamerilla aseistettu Dreadnought vihun takapihalle pölläsemään nopea 1st Blood jonka jälkeen 5 pelimuodossa 6sta sen kohtalolla ei ole väliä. Toinen yllättävän hyvä jippo on pistää 1-3 Dreadiä pitkän kantaman asein - plama cannoneita, missile launchereita, twinnattuja las- ja autocannoneita siinä suhteessa missä vain haluaa - johonkin hyvään tykityspisteeseen ja tekee siitä pseudo-tykkipatterin. 3 "Rifleman-Dreadia" eli kahdella twin-linked autocannonilla varustettua Dreadnoughtia, hyvässä suojassa oli ennen lentureita ja kutosedikan Codexia Mariinien paras keino hoidella Flyerit, ja nykyisinkin valtaosa vihun ajokeista ja eliittiyksiköistä mieluummin välttää 4-12 twinnattua 48" S7 AP4 laakia jos voi.

Land Speederit nyt on se toinen Deep Strikettava itsarivehicle Mariineilla joka voi toimia: ohjuspatterit ja multi-melta on yleinen aseistus, ja He'stanin johtamilla Salamanderseilla 2 multi-meltaa postitettuna vihun tankin viereen tietää k.o. tankille hengenmenoa aamujunalla jos nopat ei suosi tankkirukkaa.

Viimeisimmän vuoden aikana löysin oman "be all, end all"-vehiclen Mariineille niin AA kuin AT-roolissa: Stormtalon. Leman Russia ei kinosta Predator jonka se voi ampua pois äkkiä, mutta zoomaavaa Stormtalonia vastaan perus-Leman on liki avuton: kun sieltä tulee usein kylkeen twinnatun assault cannonin laakien lisäksi joko twinnattu lascannon tai typhoon-ohjuksia (periaatteessa perus-sinko mutta 2 laakilla) vieläpä BS5:llä koska Strafing Run ja ampujaan ei osu kun Snap Shoteilla ellei aseessa ole Sky Fire, Lemanitkin - ja usein koko kaartilaisarmeija - on äkkiä k*sessa uimasilleen asti jos 2 tai 3 Talonia vetelee piiritanssia ja IT:tä ei heti löydy apuun. Stormtalon kykenee myös listimään vihun lennokit, mutta siinä kohtaa sen AV11 HP2 build vähän pakottaa siihen että pääset ampumaan ensin tai turpiin tulee. Stormravenia näkee harvemmin: vaikka sen AV ja aseistus on Talonia parempi, niin Ravenin hinnalla saa melkeinpä 2 Stormtalonia. Ainoastaan Taut, (Dark) Eldarit ja Necronit saa sen verran IT.tä ja/tai lennokkeja kentälle että Stormtalonin käyttämisessä saa harkita joka liikettä tarkkaan: kaartien Hydrat ja lentsikat nyt on vaara, mutta pisterajojen ja FOC:n takia niitä näkee yleensä vain sen 1 kpl yhteensä - siis joko 1 Hydra tai 1 lentsikka - ja 2 Stormtalonin rushi sen kimppuun lähes aina vaientaa uhan säädyllisen nopeasti.

Näin siis 10v pelissä kokemusta kartuttanut veteraani-Mariinikomentaja joukkojensa AT-tilanteesta. Toivon mukaan onnistuin vastaamaan hyvällä tavalla kysymykseesi edes osittain.
Pelissä voi voittaa aina - se vain riippuu siitä, aikooko olla paras vai haluaako pitää hauskaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”