Etsitään LPR alueelta

Lappeenrannan peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

perunanuija

Etsitään LPR alueelta

Viesti Kirjoittaja perunanuija » Pe 23.02.2018 01:11

Terve,

Harrastelu alkoi taas kiinnostamaan ja mietin onko LPRn seudulla historiallisesta miniatyyrisotimisesta kiinnostunutta henkilöä? 1vs1 pelit sopivat aivan mainiosti ja voin vaikka rakennella toisenkin armeijan omien intoilujen lisäksi.

Omistan eri sääntökirjoja (historiallisia) ja muutamat setit lautapelejä etc. tavaraa löytyy kanssa. Olisi hauska siirtyä taas harrastuksen pariin, ja järjestää vaikka pelitilat jonnekin.

Mursusquad

Re: Etsitään LPR alueelta

Viesti Kirjoittaja Mursusquad » La 24.02.2018 22:37

Terve takasin,

Historiallisista peleistä en osaa hirveästi kertoa muuta, kuin että Test of Honouria on vähän saatu pelailtua. Siis pienen skaalan (maks 20 ukkoa) warbandit vähän enemmän elokuvamaisella tyylillä kuin tarkalla historiallisella meiningillä.

Toista maailman sotaa saattaa jostain löytyä (muistan tavanneeni sekä Bolt Action että FoW pelaajan) mutta sen enempää en suuntaa osaa antaa. Muuten tahtoo pelit painottua GWn tuotoksiin ja ysi aikaan.

Mikään noista ei taida ihan hirveän paljon osua siihen oikeaan historialliseen pelailuun mutta näitä (ainakin oman tietymkseni mukaan) on mahdollista päästä pelaamaan.

perunanuija

Viesti Kirjoittaja perunanuija » Ke 28.02.2018 17:18

No arvelin kyllä ettei ihan joka lähtöön näitä vapaaehtoisia löydy. Pelit rajottuu noihin suosituihimpiin melkein joka paikassa, eli pitäisi vähän hehkutella etukäteen jotta jonkinlainen motivaatio löytyisi.

Warhamsteri on varmaan hauskaa mutta on kalliimman puoleinen peli.

Cactuscheff

Viesti Kirjoittaja Cactuscheff » La 03.03.2018 13:31

On meitä muutama pelaaja Lappeenrannassa pyörittämässä Flames of Waria, Sagaa ja innokkaimalla on historiallisia nappeja ainakin Yhdysvaltain sisällisotaan ja taitaa olla muutamaan muuhunkin konfliktiin. Itse joudun myöntämään että ajan puute ja maalausinnon olemattomuus on rajoittanut pelaamista aika rankasti. En ole esimerkiksi saanut vielä peliäkään Flamesin neljättä editiota aikaan vaikka se julkaistiin jo vuosi sitten. Minkälaista historiallista olet itse pelannut?
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.

perunanuija

Viesti Kirjoittaja perunanuija » Ti 13.03.2018 16:52

Lautapelejä enimmäkseen (Advanced Squad Leader). Oman sätöksen tein maaston ja figujen käyttöä varten. Jostain syystä ostin hyllyn täyteen eri sääntöjä mutta kokeiluun ei ole päätynyt kovinkaan moni noista.

Totta puhuen 6mm olisi realistisin koko missä voisin itse harrastella, sitten lähtee hinta ja maalausaika nousemaan kovalla kertoimella. Ei ole 6mm Flames of Waria tullut kokeiltua?

Nonus

Viesti Kirjoittaja Nonus » Su 17.06.2018 21:27

Hei tänne.

6mm kiinnostaa minua kovasti ja olen ajatellut ostaa baccus6mm seuraavat setit;

War of Spanish Succession starter set
Muskettisotimiseen, Tätä voisi pelata Polemosin 2.edikan säännöillä tai warlord games:n Black Powder säännöillä tai näiden yhdistelmällä (polemos army generator+black powder rules ym.) Figut ovat uusia casteja ja aika komeita tricorne hattuineen. Olisi hyvä setti demottaa ihmisille ja tutustuttaa 6mm sotapelaamiseen.

Ancient tai early medieval
Toistaiseksi mielessä on pyörinyt rooma vs. celtit/britit/germaanit tai Battle of Hastings inspiroimana anglosaxons vs. franks, mutta ovat hitaampi maalata ym. kuin esim. edellämainittu muskettisotapaketti.

Fantasia eli warhamsteri
Fantasiavalmistajana löysin Microworld games -Yhdysvalloista. Heillä kaksi armeijaa kustantaa reilu 200 euroa tulleineen (yksi armeija 90-140 euroa), ja sääntöinä minulta löytyy Kings of War. Muita kiinnostavia sääntöjä on ainakin Lord and Lands (Craig Armstrong) ja Fantasy Warband (pendraken miniatures), mutta en omista niitä.

Flames of war late war soviet minulla on 15mm kohtapuoliin pelikunnossa. Siksi mielelläni aloita 6mm world war projekteja. Edit: 6mm on kyllä realistisempi skaala saada panssarit ja sotilaat mahtumaan samalle pöydälle. Battlefrontin omissakaan flames of war videoissa youtubessa näyttää siltä, että panssarit ei edes mahdu kääntymään liikenneruuhkassa.

Etelä-Karjalan miniatyyrikillalla Imatralla lähinnä minulla on valtava kiinnostus 6mm historiallisiin ja kun on yksin, pitää olla kaksi armeijaa. Niillä voi sitten demottaa kiinnostuneille ja pelata yksinään :/

Haluaisin kuulla lisää mielipiteitäsi ja kommenttejasi! Näkisin mielelläni Lappeenrannan-Imatran alueella 6mm peliporukan, ettei ole pakko investoida yksin kahteen armeijaan.

Edit: Mikä historiallinen aikakausi sinua kiinnostaa eniten? Mihin peliin sinulla on säännöt, mitä haluaisit pelata?

Etelä-Karjalan miniatyyrikillalla on hyvin aktiivinen foorumi, sinnekkin kannattaa rekisteröityä.

perunanuija

Viesti Kirjoittaja perunanuija » Su 08.07.2018 19:36

Sääntöjä on moneen lähtöön zombeista Napoleonin aikaisiin mutta figuja ei ole kertynyt (onneksi) kovinkaan paljoa. WW2 oon maalaillu 20mm - 1/72 koossa mutta sekään ei ole onnistunut pitemmän päälle. Soolosettejä ei ole kiinnostanut pelailla paljoakaan.

Muinaisista jutuista olen kiinnostunut kanssa ja omistan DBA 3.0 sekä Impetus -setit. DBA 3.0 on vähän vaikeaselkoinen kun en ymmärrä tuota taistelutaulukkoa vielä ihan täysin (pitänee ajan kanssa opiskella) Muutenhan säännöt ovat selkeät.

Battlegroup, Chain of Command, Panzer Korps ja ASL starter kit 3 löytyy hyllystä kanssa. Noita jotakin voisi pelailla.

WW2 kiinnostanut eniten toistaiseksi kun on noita sotahistoriakirjoja tullut luettua aiheesta muutama kappale, ja kokemusta ASL:in peluusta on kanssa.

Halvin vaihtoehto olisi toi 6mm ancient -setti DBA 3:lla, ja nopein saada pöydälle.

Lautapelejä on kanssa (OCS, ASL starter, Arkham Horror) jos kiinnostaa vaan saada jotain pelattavaa tai tehdä jonkinlainen tutustumiskierros tai jotakin.

Nonus

Viesti Kirjoittaja Nonus » Ke 11.07.2018 17:34

Määpä laitan tilaukseen tuon Impetus* -kirjasen ja sille 2. lisäosan* (roman empire, year 1000, crusades). Pitää tutkia armeijalistoja ennen sitoutumista uuteen figuprojektiin.

Edit. *tai näiden tilalle Basic Impetus 2, pitää vielä tutkia kumpi palvelee paremmin tulevaisuudessa.

perunanuija

Viesti Kirjoittaja perunanuija » To 12.07.2018 11:59

Extra #2 on hyllyssä. Mutta jos haluat oman version niin hommahan on selvä.

edit: se olikin extra #5

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lappeenranta [Lepralegioona]”