Täysikäisiä pelikavereita hakusessa säännöllisiin peleihin.

Helsingin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

immolatus_dead

Täysikäisiä pelikavereita hakusessa säännöllisiin peleihin.

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Su 15.03.2015 18:49

[ENG at bottom]
Terve terve!

Nopeasti itsestäni:
Olen 1988 syntynyt miespuolinen figuharrastelija ja pelin parissa oltu viimeset... 15? vuotta enemmän ja vähemmän säännöllisesti.
Skidinä tuli pyörittyä kaveri/peliporukassa, mutta opiskelujen myötä kaikki scatterasivat eri suuntiin ja siten viimeset.. 7-9 vuotta huomattavan hiljaista.

Eli mikä ideana!
Nyt kaipailen siis hiukan samantyylistä pienimuotoisen kaveri/peliporukan luomista säännölisiä pelailuja ja miksei muutakin sosiaalista häröilyä varten.

Kiinnostusta pelata Warhammer Fantasy, sekä Warhammer 40,000. Matseja tekisi mieli pelata ihan viikottain!, mutta jos sinulla hektisempää aikataulua se ei ole itselleni ongelma! mukaan vaan. Tällä hetkellä olen itse opinnäytetyötä viimeistelevä laiska työtön paska, eli aikaa on vaikka muille jakaa.

- Warhammer 40,000: Eri armeijoita minulla kasoittain levinneenä ja mahdollisesti hyvin puutteellisina, mutta uudempana hankinta Dark Angeleita hyvähkösti.

- Warhammer Fantasy: Myönnän heti alkuun, kokemusta peleistä minulla 2 matsia about 15 vuotta sitten. Mutta nyt lähteny kiinnostamaan ja olen ryhtynyt VC kasaamaan ja tuskin tulee siihen jäämään.

Pelipaikkana voi toimia oma kämppäni Itä-Pakilassa, neliöitä löytyy 107 ja juma sauna!, eli tilan ei pitäisi olla onkelma.
Maastoa minulla on hyvinkin (tosin en muista sopiiko Fantasyyn, alunperin 40k:ta varten tehty. Pitää tarkistella, kunhan kaivelen esiin)

-- Niin ja lopuksi en tietenkään minään ikänatsina halua esiintyä, tuo täysi-ikäisyys mainittu ihan vain siksi, että 'ajatusmaailmaa' edes jollain tavalla kohtaisi.

Helevetillinen Wall of Text suoraan naamaan ja pahoittelut jos pelästyit, mutta ei muuta kuin pommittamaan viesteillä!

[[Supershortly in English]]
27 year old guy looking for a few gaming buddies (adults/over 18 preferred) for regular (hoping for weekly, less is ok) games of: Warhammer Fantasy & Warhammer 40k in Northern Helsinki (Itä-Pakila).

rebiler

Re: Täysikäisiä pelikavereita hakusessa säännöllisiin peleih

Viesti Kirjoittaja rebiler » Ti 17.03.2015 06:00

Terve,

Olen myös peliseuraa vailla ja joku rinki ois kiva saada pyörimään. Mulla on lähestulkoon täysin sama tilanne kuin sinulla, en oo pelannut aikoihin (mordikkaa lukuunottamatta pari vuotta sitten) ja olen tässä hiljalleen kasaillut fantasy battles-kaaosarmeijaa valmiiksi, onkin lähes koko armeija jo maaleissa. Ikää sen 27 ja asun Espoossa. Fabaa tuli pelattua tosiaan vuosia sitten viimeksi, mutta multa löytyy ainakin 8ed sääntökirja. :)

Multa löytyy myös pikkasen 40k:n kaaosta, sitäkin voi joskus pelailla. Sääntökirjoja ei löydy.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ti 17.03.2015 11:38

39v Faba-pelaaja (Empire) Helsingin Malminkartanossa.

Vanha armeija, joten suorityskyky nykytantereilla on heikko. Vanha pelaaja, joten ymmärrys nykyfabasta on mitä on. Sääntökirjat löytyy 3./5.-8. edikoihin. Parin vuoden tauon jälkeen olen taas päässyt harrastamisen makuun: saanut valmiiksi uusia tai keskeneräisiä unitteja. Niitä voisi ulkoiluttaa.

Aikaa on niukalti (duuni, perhe), mutta jos näillä kulmilla* on rento FABA-porukka, jonka pelaamiseen kuuluu koteilu ja saunominen, kyllä kiinnostaisi. Ainakin varapelaajan roolissa. Ainakin nyt kesällä, 1-2 kertaa kuussa. Pystyn omasta puolestani tarjoamaan jotakin samanlaista, tosin pelipöytä on liian pieni ja maastovalikoima on kapea ja sopivat peliajat meillä ovat kortilla.

40K ei lennä mulla. IG armeija on, mutta ei maaleissa/pelikunnossa, enkä ehdi nyt tehdä asialle mitään.

* Tiedän, että Kannelmäessä on semiaktiivinen FABA-porukka. Ja ihan tässä Malminkartanossakin pyörii muita figupelaajia. Luoteis-Helsingin, Koillis-Espoon ja Länsi-Vantaan alueelta pitäisi saada kasaan hyvä joukko pelaajia, jos verkostoja rakentelee. Itse olen kokenut, että Lauttasaaren Nopat&Taktiikka on hiukan kaukana, ja pienet pääsymaksut ovat todellinen vaikkakin triviaali harmi. Isompi harmi on epäkäytännöllisyys ja vieras fiilis: julkisilla kuluu tunti suuntaansa, harvoin saan perheen auton koko päiväksi käyttööni, ja kolmen pelin tiukka turneesuorittaminen yhdessä päivässä väsyttää jo ajatuksena. Silti senkin kerhon rennommat pelit houkuttelevat.

-ile

Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye » Ti 17.03.2015 14:10

Terve.
25v miehentyylinen demppafabapelaaja. 40k ei natsaa. Kohtalaisen kiireelliset viikot (perhe ja duuni) mutta etukäteen sovittuna voi aina jotakin sumplia. Ainakin kerran viikossa pystyy pelaamaan. Asun itse espoossa ja liikun nykyään yleisillä. Mulle natsaa niin ET, kukkahattuvalituskompit (okse etc vai mikälie) ja ihan faban perussäännöt sekä omat pienet dovellukset kunhan yhteismielellä sovitaan. Hauskanpito tärkeämpää kuin powerpelaaminen. Olis tosiaan jees laittaa pystyyn jotain allianssirumbaa, tai lähteä kokeilemaan miten triplethreat toimii! Dempoille löytyy 7 ja 8ed kirjat, sääntis vain 8ed ja pelejä oöen pelannut vain 8ed eli mielellään ijan nykyedikalla pelailisin. Itselle myöskään 40k-maaston käyttäminen fabamatseissa ei ole ongelma.

-Henkka
-Henkka
Daemons of Chaos 4000+
Espoo/Helsinki saa laittaa privaviestii jos haluu peliseuraa pklla fabaan

shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan » Ti 17.03.2015 16:32

Porossa on melko hyvin porukkaa joka tiistai, ymmärtääkseni. Varmaan sitäkin kautta pääsee pelaamaan muuallekin.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke 18.03.2015 13:10

Todella hienoa, että näinkin nopeasti löytynyt kiinnostuneita!

Palasin eilen kotiin Kiinanmatkalta ja aivot vielä vähän jumissa, all hail jetlag!

Maastoa löytyi vain pieni osa niistä mitä minulla pitäisi olla, mutta pitäisi olla kyllä fantasyynkin hyvin mukiin-meneviä!

Pelipöytää tässä vielä hetken metsästän (muistan että jossain minulla on ainekin styroksilevy hassuhiekkapaperienkanssa säästössä jota on tullut pelipöytänä käytettyä.

Hetki menee itsellä, että saan hommat kasaan täällä peli-iltoja varten. Fantasyssa armeija on vielä vaiheessa ja 40k armeija pitäisi olla kasattuna ja (suurin osa) myös maalattuna!

Näyttäisi, että kiinnostuneita on niin 40k kuin Fantasy puolella joka on erityisen hienoa!
Voitaisiin rupemaan jopa pohtimaan jo tulevia peli-iltoja, eli kuten itse mainitsin niin oma aikataulu hyvinkin vapaana.

((Tämä viikko menee vielä varmaan hommien kasaamisessa))

Itse pääsen siis Fantasya varmaan vähän myöhemmin pelaamaan ja 40k on nyt jo valmiina :) Että ei muutakun ihmettelemään miten saadaan aikatauluja sovitettua

Kiinnostuneita Fantasyyn itseni lisäksi siis ilmeisesti: rebiler, ile ja Hippieaye.
Kiinnostuneita 40k itseni lisäksi: rebiler ja mainitsematon-sankari joka ilmoitti YV:llä kiinnostuksena.
Eli lyhyesti, mutta ytimekkäästi näyttäisi olevan molemmille pelaajia :) Hyvä hyvä!

PS!!!! Mordheim! hohoo!! Melkein unohtu jo! Itse tuotakin tullut väännettyä vähän ja absolutely fucking love it! Minulla pitäisi jossain jopa olla Mordheim sääntökirja (ihan aito ja alkuperäinen!)

Ja lopuksi vielä pahoittelut jos tekstini jotenkin sekalaista, pää tuntuu vielä matkan jäljiltä aika mössöltä.

Hendunen

Viesti Kirjoittaja Hendunen » Ke 18.03.2015 14:10

Moro,

eli 27v FB-pelaaja Kannelmäestä.

Armeijoita itseltä löytyy liskomiehet, örkit ja bretonnia. (Bretonnia tosin kokonaan maalamaton)
Muutamia pelejä pelannut 8th edikan säännöillä ja tutustunut uudestaan peliin. Joten näillä säännöillä itse mieluiten pelaisinkin, toki sovittaessa käy kaikki muukin.

Ajankäytön suhteen pelejä pystyisin pelaamaan noin 2 kertaa kuukaudessa.

-Henkka

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ke 18.03.2015 15:49

immolatus_dead kirjoitti:Voitaisiin rupemaan jopa pohtimaan jo tulevia peli-iltoja, eli kuten itse mainitsin niin oma aikataulu hyvinkin vapaana.

((Tämä viikko menee vielä varmaan hommien kasaamisessa))

Itse pääsen siis Fantasya varmaan vähän myöhemmin pelaamaan
Mulle sopii hyvin, että Faba alkais vasta vähän myöhemmin. Ehtisin ekan kerran pelaamaan ehkä su 12.4., luultavasti vasta toukokuussa. Multa löytyy se skenun vaatima torni, yks kukkula, metsää, ja sit varmaan vielä jotakin pientä. Maaston väsäys on lähellä sydäntä ja tarvikkeita on kaapillinen. Jonkun skenumaaston väsääminen vois olla siistiä (jos aikaa vaan olis).

Hendunen hei, mehän voitas heitellä noppaa tässä kotikulmillakin? Heititkin idean ilmaan jotain figuja hakiessasi. Tosin aik. tuolloin 12.4. :)

-ile

rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler » To 19.03.2015 11:54

Tää ketju rupee käymään todella mielenkiintoseks :) mul ois varmaan koko 2400pts woc-armeija täysin valmis ja maaleissa tuolloin 12.4. ainakin. Saisin ehkä järjestettyy myös vihreen ruohomattoalustan mahdollisesti, paino sanalla ehkä, koko 4x6 jalkaa, mikäli jotain perustavanlaatuista alustaa tarvitsee. Se tietty tarvis sopivan pöydän siihen alle. Itellä riittää intoa myös maastontekoon. Materiaalia on hommattavissa helposti.

Berhanas tässähän ois ainesta jonkinmoiseen "a tale of x gamers" päivittelyyn.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » To 19.03.2015 12:28

Kerholla on faciliteetit käydä milloin vain pelaamassa, tervetuloa jäseniksi jos Lauttasaari suuntana on toimiva :) Kerholla on pöydät ja maastot aina valmiina.

Avaimia ja kulkulätkiäkin järjestyy tarvittaessa...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Upis

Viesti Kirjoittaja Upis » To 19.03.2015 17:31

Itse olen -88 syntynyt mies. Pelaan mielelläni niin paljon kuin vain ehtii, pelaamiselta aikaa vie pari poikaa ja työt. Asun Viikissä, mutta auto kulkee.

Tällä hetkellä ainoastaan fabaa ja armeijana kääpiöt. Maaleissa on reilu 3000 pistettä.
Pelipöytää ei ole, mutta kaikenlainen maastonrakentelu kiinnostaa.

Lasse

ile

Viesti Kirjoittaja ile » To 19.03.2015 18:38

smaxx kirjoitti:Kerholla on faciliteetit käydä milloin vain pelaamassa, tervetuloa jäseniksi jos Lauttasaari suuntana on toimiva :) Kerholla on pöydät ja maastot aina valmiina.

Avaimia ja kulkulätkiäkin järjestyy tarvittaessa...
Se on hyvä ja hyvin varustettu kertsi, ja vakijengi on oivaa porukkaa. Tulen sit rentoturnaukseen kattelemaan kerralla useampaa pöytää, jos se sattuu osumaan mun aikatauluihini.

Nyt kun rentoa porukkaa kuitenkin näyttää löytyvän lähempää, ja kodin tunnelma ja ehkä saunakin, eikä kk-maksua, niin vaakakuppi vaan vajoaa "kotiin päin".

On suuri harmi, että Nahkahousuntielle kestää tunnin julkisilla, ja vuoroväli on kehno. Mä olen muuttanut selvästi väärään paikkaan asumaan. Mut Länsimetro leikkaa jopa 20 minuuttia, että sitten on kolmanneksen nopeempi käyskennellä Lauttasaaressa. :)

-ile

Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra » Su 22.03.2015 00:30

Kai se pitää tänneki heittää se pakollinen disclaimeri, että Happeenkin saa tulla pelaamaan sunnuntaisin. Ei ole paljon fabakytkoopelaajia näkynyt, mutta kyllä siellä maastoa ja pöytiä on edelleen, ja kaikki on kyllä tervetulleita. Vaikka se onkin nuorisokeskuksessa, niin ei meillä ole tainnut käydä paikalla kuin yksi alle 18v tyyppi ikinä.

STB

Re: Täysikäisiä pelikavereita hakusessa säännöllisiin peleihin.

Viesti Kirjoittaja STB » Ke 22.04.2015 12:25

Peräänkuulutetaanpas nyt sitten tässä ketjussa FaBa:n 5. edikasta kiinnostuneita vaikkapa pieneen kesäturnaukseen!

Tuo edikka oli mulle se, mistä aloitin ja siitä on lämpimimmät muistot. Nyt uudestaan materiaaliin tutustuneena huomaa helpommin kaikenmaailman epäkohtia ja epätasapainoisuuksia, eli jonkinlaisia house ruleja tulis olemaan, jolla pelistä sais vähemmän hero/monster hammeria ja enemmän juuri sitä blokkien liikuttelua ja hyvää fiilistelyä ilman emmentalia. Uudemmista edikoista voi hyvin ammentaa parhaita ominaisuuksia. House rulejen tarkoitus ois myös saada kaikista yksiköistä pelikelpoisia (esim. kaikki piilukirveillä varustetut yksiköt ja kääpiöjalkaväki) s.e. niiden valitseminen ei olisi tyhmää parempien valintojen varjossa.

Multa löytyy säännöt, lähes kaikki armybookit ja pelipöytä ja -maastoa. Asun Länsi-Helsingissä. Niin ja omasta kypsyydestäni en mee sanomaan mitään, mutta yli 30v on jo matkamittarissa :P

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Pe 24.04.2015 01:24

Kiinnostaa. Laitoin YV:tä.

-ile

rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler » La 02.05.2015 19:24

Noniin, nyt on faban warriors of chaos armeija maaleissa aina 2400pts asti ja lisäyksiä tulee pikkuhiljaa. Pelejäkin on tullut muutama pelattua. Olen siis valmiina ottamaan haasteita vastaan. :) Jos jotakuta täällä kiinnostaa. Minun luona ei pysty pelaamaan, koska ei ole tarpeeksi isoa pöytää, mutta jos joku haluaa ottaa matsia jossakin niin se käy. Mielellään se kasi-edikka.

Tarjous on voimassa kaikille tasapuolisesti.

- Sami

Jean

Viesti Kirjoittaja Jean » Su 03.05.2015 11:23

Mä voisin haastaa sut. Empireä suurinpiirtein saman verran maaleissa. Sovitaan vaan molempia tyydyttävä aika ja paikka, jos sulle vaan sopii.
As a commander of an Empire army, it is by your courage and leadership that the soldiers of the Empire will hold the line and face the horrors that assail them.

Tsilari

Viesti Kirjoittaja Tsilari » Su 24.05.2015 13:32

Onko vielä tilaa päästä porukkaan? Maunulasta ei olisi paha matka ainakaan.
Interromancers waterboard your mind

Mekolomus

Viesti Kirjoittaja Mekolomus » Ke 10.06.2015 20:56

Teretere - vihdoinkin samanikäistä ja henkistä seuraa.

Muutin itsekkin Helsinkii joitain aikoja sitten ja peliseuraa olisi vailla. Laitoin YV:tä

SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo » La 13.06.2015 17:26

Melkein identtinen tilanne kuin Immolatuksella, eli joskus pelasin, sitten en enää. Nyt työstä Eldareita, laatikoissa olis Inquisitorial IG ja Siskoja vaikka muille jakaa, mutta en jaa. Itse pidän. Kaikki. 40k:n lisäksi toi Mordis kiinnostaa, se on luvattoman hauska peli varsinkin kampanjamuodossa.

Olen '85 syntynyt ukkeli Keravalta. Aikaa joko on tai ei ole. Sovittavissa oleva asia enemmänkin, eli yleensä en ihan tosi lyhyellä varoitusajalla irtoa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsinki”