Elikkä ekana tällänen vähän päällekäyvämpi setti, koitin laittaa paljon juttuja mitä voi tuupata 12"+??" ekalla vuorolla eteenpäin, joku ehkä selviää hengissä. Kultistit reserviin odottamaan jne.
Chaoslord: MoK, veteraani, mutaatio, axe of blind fury, juggernaut, 4++=185
3x10 kultistia: tappelukamat, flamer=3x55
10 CSM: MoN, veteraanit, CCW+Bolter+Bpistol, 2 plasmaa, kessulla combi-plasma&lightning claw&melta pommi=254
+Rhino=35
5 spawnia: MoN=180
5 spawnia=150 (lordi tänne)
1 heldrake: lieskari=170
1 Maulerfiend: lonkerot=135
3 oblia: MoN, veteraanit=237
3 oblia: MoN, veteraanit=237
Aegis def. line: quad gun=100
=1848
____________________________________________________________________-
Sitten ampuvampi viritys:
Chaos lord: MoN, veteraani, lightning claw+power fist, bike, 4++, mutaatio=180
2x10 kultistia: fleikat=2x55
10 CSM: MoN, vet, 2 plasmaa, combiplasma&lightning claw&melta pommi=254
+Rhino=35
Heldrake: lieskari=170
Heldrake: lieskari=170
5 spawnia: MoN=180
3 oblia: MoN, vet=237
3 oblia: MoN, vet=237
1 forge fiend: autocannonx2=175
Aegis defence line: quad gun=100
CSM 1850, kokeillaan 'fiendejä
- LAV-Kitsune-
Re: CSM 1850, kokeillaan 'fiendejä
Alemman kaltaista listaa olen itse peluuttanut, tosin prinssillä enkä normi lordilla ja tupla forgefiendeillä. Mielestäni se on ollut varsin kilpailullinen ja mukava pelata. Hirveästi en ole itse saanut normi kaaos marineita toimimaan. Mihin sinulla on tapana käyttää tuollaisia kymmenen yksiköitä?
Ei yhtään mihinkään, oon ehkä kahesti pelannu tota ryhmää ja halusin taas kun se nyt hyllystä löytyy. Turnauslistoihin oon tähän asti laittanu vaan kultistitiimejä, 70 löytyy niitäkin hyllystä :P Ajattelin et iso taktinen kestäis pystyssä vähän paremmin, ja noilla kamoilla se vois periaatteessa tehdäkin jotain kunnes näkee riptiden tai leman russin vastapuolella. Plääni oli ajaa se 18" päälle tolla muiden mukana, dismountata ja ampuu, sit kävellä kakkosaaltona tappelemaan tai jatkaa plasmoittelua.LAV-Kitsune- kirjoitti:Alemman kaltaista listaa olen itse peluuttanut, tosin prinssillä enkä normi lordilla ja tupla forgefiendeillä. Mielestäni se on ollut varsin kilpailullinen ja mukava pelata. Hirveästi en ole itse saanut normi kaaos marineita toimimaan. Mihin sinulla on tapana käyttää tuollaisia kymmenen yksiköitä?
Prinssikin tosiaan löytyisi, tutkin sitä eilen illalla ja kokeilin josko se ois kiva taikurina. 3 leveliä, musta nuija, armor sekä siivet, slaanesh (fleetin takia) tai nurgle (shroudingin takia, 3+ coveri lentäessä koska kuitenkaan ei haluta ampua), menee vähän yli 300 pinnan jo ja tuntui paperilla pahalta.
- LAV-Kitsune-
Noin kuin asiaa ilmaiset niin se kuulostaa ihan näppärältä. Miten luulisit jos pistää vain niin paljon target saturaatiota, että kaikkea ei saa alas? Tyyliin siis mukaillen ensimmäistä listaasi, 2x5 spawnia, helldrake, 2 maulerfiendiä ja obliryhmä, prinssi ja rhinolla marineita. Välttämättä ei kohdista vastustaja heti marineihin tai jättää ne kokonaan huomiotta kun päälle puskee 12"+juoksu vauhtia spawnit ja kaksi mauleria. Silloin ne pääsisivät ehkä tekemäänkin jotain järkevää, muutakin siis kuin vain pitämään objektiiveja.
Joo-o, mutq ei oo maulereita vielä yhtään enkä 110e sijoitusta ajatellu tekeväni tässä, mut obleja ois jo 9 :D Spawnitx2 ja prinssi+mauler vielä onnistuis figumielessä kyl, sit ei kyl riittäne pisteitä mariineihin enää. Mopolordin kanssa vois ottaa plaguuumarineita, mut ne on kalliita=sais saman määrän jännäpyssyjä mut pääluku putois aikalailla. Oishan ne toki kestävänpiä ja oikeesti pelottomia sekä vähän parempii tappelemaan myrkkypuukkoineen. Hmm... Kokeillaan ja editoin tähän mitä tulee.
EDIT: ja se pääluku mihinkään putoa, noi lähisaseet yms uppaukset on niin kalliita perusmarineille, että peloton marineryhmä on yhden modelin isompi ku samoilla itemeillä ja säännöillä varustettu plaguumarineryhmä. Eli triplaplasmat, meltapommi ja kynsi sekä lähisaseet&veteraani&fearless.
No vaikka tällänen:
Prinssi: Slaanesh, LV3, 3+, siivet, black mace, spell familiar=350
3x10 kultistia: flamer=3x55
5 CSM: veteraaneja, plasma=95 (miiiiksi prinssi ei tee kulttimarineista tr00ps, haluan minimiplaguuuut vaikka, en oo tyytyväinen tähän, jos droppais aegiksen ni sais "oikeen" marineryhmän)
2x5 spawnia: mon=2x180 (ilman saatettavaa vääränväristä lordia saa parempia spawneja)
1 heldrake=170
2x3 oblia: mon, vet=2x237
1 maulerfiend: lonkerot==135
=1849
EDIT2: Nurglelordi+plaguuuumarineita, edelleen tolla tuupataan kaikkee eteenpäin-linjalla
Chaoslord: Mon, vet, 4++, mutaatio, mopo, blight kranut, fisti ja kynsi=185
10 plaguumariners: veteraaneja, tuplaplasmat, kessulla combiplasma, kynsi, mutaatio ja meltapommi=320 ("Yo! Riptide! Shoot us!")
+rhino: dirge caster=40
2x5 spawnia: mon=2x180
1 heldrake:flamer=170
mauler: lonkerot=135
=1849
EDIT: ja se pääluku mihinkään putoa, noi lähisaseet yms uppaukset on niin kalliita perusmarineille, että peloton marineryhmä on yhden modelin isompi ku samoilla itemeillä ja säännöillä varustettu plaguumarineryhmä. Eli triplaplasmat, meltapommi ja kynsi sekä lähisaseet&veteraani&fearless.
No vaikka tällänen:
Prinssi: Slaanesh, LV3, 3+, siivet, black mace, spell familiar=350
3x10 kultistia: flamer=3x55
5 CSM: veteraaneja, plasma=95 (miiiiksi prinssi ei tee kulttimarineista tr00ps, haluan minimiplaguuuut vaikka, en oo tyytyväinen tähän, jos droppais aegiksen ni sais "oikeen" marineryhmän)
2x5 spawnia: mon=2x180 (ilman saatettavaa vääränväristä lordia saa parempia spawneja)
1 heldrake=170
1 maulerfiend: lonkerot==135
=1849
EDIT2: Nurglelordi+plaguuuumarineita, edelleen tolla tuupataan kaikkee eteenpäin-linjalla
Chaoslord: Mon, vet, 4++, mutaatio, mopo, blight kranut, fisti ja kynsi=185
10 plaguumariners: veteraaneja, tuplaplasmat, kessulla combiplasma, kynsi, mutaatio ja meltapommi=320 ("Yo! Riptide! Shoot us!")
+rhino: dirge caster=40
2x5 spawnia: mon=2x180
1 heldrake:flamer=170
mauler: lonkerot=135
=1849