Boreas kirjoitti:
HQ
Tyrant
Tämä jässi vastaa aika paljon omaa tyranttia ja on tähän asti toiminut hyvin. Itse kylläkin ulkoilutan ennemmin stranglethornia koska jos vastustaja on yhtään fiksu, niin hän pelaa löysää muodostelmaa jolloin pikku pannari HVC:stä ei osu kuin ehkä kahteen. Mitä taas tulee tankin tappoon niin toki str9 on jees, mutta itse yrittäisin mielummin avata tankkeja meleessä kun nidien parhaat purkinavaajat ovat mielestäni siellä (crushing claws ja monsterit erityisesti).
Flyrant
Tässä olisi sitä äsken liputtamaani tankitappajan virkaa. Siivet heittää sen nopeesti melee rangelle tankista ja monstour creaturen smash sääntö huolehtii lopuista. + kun tankkia lyödään aina peräpeltiin niin erikoisempaa melee asetta et välttämättä tarvi (joskin crushing claws helpottaa läpimenoa)
Troops
Tässä ei mitään sanottavaa muuta kuin että mielestäni squadit on aivan liian pienet. 14 gaunttia oli ne sitte terma- tai hormagauntteja ei vaan kestä vaan niitä lakoaa kuin viljaa.
Itse ottaisin termoilta devourerit pois, saat jokaisesta poistetusta devourerista toisen terman. Kun niitä on se 40+ alkaa vastustaja miettimään niitä uhkana ja suuntaa tulta niihin, tällöin isot mötöt saa olla hetken rauhassa tai ainakin vähemmällä huomiolla. Toki jos haluat kokeilla suorittavia termagantteja niin mikäs tuossa, itse vaan miellän ne halvaksi massaksi joka on olemassa jotta vihu haaskaa kuteja niihin.
Elite
Tämä heppu tykkää isosta screenistä jonka gauntit antaa esim. hive tyrant tämän vieressä ja gaunttien takana saa 3+ saven suurimman osan ajasta joko panssarista tai intervening models+shroudedista.
Fast Attack
Gargoylet on taustahutun ja biologian mukaan gauntteja ja jos 14 oli liian vähän... eipä muuta. Mukava liikkuva tuli-imuri kautta lähikseen päästyään tarpit, joskin matala semmoinen kiitos pienten yksikkökokojen.
Heavy support
Exocrinestä sanon vain että mahtivehje.....eikä sitten mitään kaksimielistä
Fexeistä en ihan hiffaa varusteita. Oletan että Heavy venon cannon ja devourerit madoilla?
HVC:stä sanoin jo etten pidä sitä erityisen hyvänä tankintappajana ja pikkupannari tykkää kyttyrää kun vastustaja käskee omien ukkojen pitää hajurakoa naapurista.
Devourerit brainleecheillä olis jesh ellei ne antaisi marsuille niitä tuskallisia saveja. Vaihtaisin henkilökohtaisesti HVC:n taas kerran stranglethorniin tai voisit kokeilla fexien tiputtamista vallan pois ja ottaa vaikka 2 trygonia tilalle (lisäpisteet esim. gargoyleista) Nämä madot sattuvat tankeja ja ukkoja niin talossa, puutarhassa kuin kaikialla muuallakin.
Tässä nyt jotain mitä mieleen tuli.
Pitäs varmaan eritellä tuolta nuo mietteet mihin vastaan mutta menee liian hankalaksi joten vastaan niihin tässä nyt ja näin.
HVC on peleissä joita olen pelannut niin toiminut todella hyvin aina, kertaakaan en ole pettynyt ja kun niitä on 3 listassa mahdollisuus kasvaa tuhoon. Se kun tottakai crushing claws ois paljon parempi vaihtoehto niin ongelma on siinä ettei vihollisen luokse oikeen pääse ja HVC antaa mahdollisuuden vahingoittaa tankkeja eka vuorosta pelin loppuun asti jos hengissä säilyy.
moni miete koskee tuolla yksiköiden kokoa siihen on helppo vastaus, omistan; 16hormagaunt, 28termagaunt, 20gargoyle, 3warrior, 2tyrant, 2carnifex, 1exocrine, 5ripper, 1venomthrope, 8genestealers, 6spore mine, 1tyrant guard tuossa tais olla kaikki. ei siis ole enempää figuja joten tästä läjästä on pitänyt lista vääntää =D
fexit juu heavy venom cannon ja brainleech worms myös adrenal glands jota en oo ikinä ottanut mutta olen sen virheen niin monesti tehnyt että charge kusee niin fleet antaa todella suuren avun tähän ongelmaan. ja kuten mainitsin niin ekalla vuorolla pääsee ampumaan HVC ja brainleech on tosi hyvä ase, assault6 twin linked str6 on sika kova =)
ainiin ja devilgants aivan parasta kakkaa mitä voi juoksuttaa!! vihollinen ei ikinä niitä huomioi ja sitku ne on 18'' päässä niin pärähtää naamalle aikas moinen läjä kuteja ;D 14x assault3, str4 on aika deadly infantrylle vaikka ois 3+ armor save.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.
Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts