Adeptus Mechanicus-pohjainen tuomiopäivän teknokultti: 40k aloittelija kaipaa listan rakennus ja figuvinkkejä

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
varhaisdementia

Adeptus Mechanicus-pohjainen tuomiopäivän teknokultti: 40k aloittelija kaipaa listan rakennus ja figuvinkkejä

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ti 27.06.2017 14:24

Hei,

Niin kutsutut figuilijaystäväni ovat alkaneet pelata 40k:ta 8-edikan myötä, joten ajattelin itsekin hypätä kelkkaan. Koska peli on minulle tuntematon (olen pelannut ja maalannut lähinnä pienempiä hipsteripelejä, kuten Edeniä), ajattelin kysyä täältä apua. Ajatuksenani on minulle uuden pelin myötä kokeilla ensimmäistä kertaa rakentaa isompaa temaattista armeijaa ja kokeilla sujuuko minulta figujen konvertointi (sekalaisten osien yhdistäminen jonkunasteiseksi eheäksi valittua teemaa tukevaksi kokonaisuudeksi).

Postapokalyptisuuteen nojaava sielunmaisemani ihastui Adeptus Mechanicukseen, joten näitä olisi tarkoitus käyttää pohjana, ja ne kelpaavat melkein sellaisenaan. Vain Priestit oli rumia mut niitä ei ehkä tarvitse käyttää. Ajatuksena olisi ryydittää mekaanista peruspoppoota sitten Adepta Sororitas / Sisters / Ministorum -yksiköillä, joita voisi rakennella biomekaanisemman kultin suuntaan. Kuulin kuitenkin, että em. figuja on vaikea hankkia ja niiltä puuttuu sääntöjä yms. joten muitakin ehdotuksia otetaan vastaan paremmin maailmaa tuntevilta. Jotain vanhoja sistereitä (tutun) tutuilta tuntuu löytyvän, että ainakin jotain voisi saada kasaan.

Tarkoitus olisi, että armeijaa olisi jotenkuten fiksua pelata, mutta en lähde tällä Eurooppaa valloittamaan. Eli voisiko ystävälliset foorumistit auttaa minua neuvomalla, että tilaa vaikka ensin nämä, jotta voit opetella pelaamaan, ja siitä vaikka joku porrastus esim. 500 / 750 / 1000 pts. Tämä auttaisi minua suuresti pääsemaan alkuun. Varmaankin tuo Start Collecting! Skitarii -aloitusboksi on hyvä lähtökohta, mutta mitä siihen voisi laittaa kaveriksi, jotta jonkinlainen runko armeijalle olisi kasassa? Mitä Sororitas / Ministrotum tai vast. yksiköitä voisi alkaa yrittää haalia kasaan? Jos olen ymmärtänyt oikein, jokin vauhdikkaampi tai liikkuvampi porukka voisi sopia hyvin, mutta mikä?

Konversiopuolelta minulle on suositeltu seuraavia: Ragingheroes, Spellcrow, Kromlech, Puppets war, mutta muitakin vinkkejä biomekaanisista lisäkäsistä, kaasunaamareista ja vast. otetaan vastaan. Ja jos sinulla lojuu nurkissa jotain palasia tai figuja, mistä voisi olla hyötyä, voisin tietenkin olla valmis ostamaan.

Ninjapiraatti

Re: Adeptus Mechanicus-pohjainen tuomiopäivän teknokultti: 40k aloittelija kaipaa listan rakennus ja figuvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti » Ti 27.06.2017 15:29

Listan kasauksessa en voi auttaa kunnyhtä noviisi olen itsekkin, mutta voin suositella Anvil Industryn valikoimaa. Kokeiltu ja hyväks havaittu.

http://anvilindustry.co.uk/index.php?route=common/home

varhaisdementia

Re: Adeptus Mechanicus-pohjainen tuomiopäivän teknokultti: 40k aloittelija kaipaa listan rakennus ja figuvinkkejä

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ti 27.06.2017 17:28

Toi Anvil oli hyvä vinkki. Siel on ainakin hyvä selektio mekaanistyyppisiä jalkoja ja irtoraajoja, kiitos!

Piitter

Viesti Kirjoittaja Piitter » Ti 11.07.2017 13:39

Varmaan paras tapa aloittaa ensimmäinen/uusi armeija, on noista GW:n "start collecting" bokseista. Niissä on hinta/laatu suhde kohillaan.
Admekistä en niin tiedä, että mikkä kasikassa loistaa, mutta hyvä tapa lähtiä, on just tuo start collecting loota.
Sääntöjä kannattaa sen verran tässä laitoksessa miettiä, koska peliin tuli useampi erilainen detachmentti, mitkä rajoittaa armeijasi yksikkö tyyppejä. Esim: battalion detu vaatii: min 3xTroops ja 2xHQ.

Itse aikanaan lähdin kasaamaan omaa ensinmäistä armeijaani, ihan vaan fiilispohjalta, että mikkä oli omasta mielestä hienoja nappeja ja mukava maalata, sen silloisen pakolliser 1xHQ 2xTroopin jälkeen.
Im immortal...till i die.

TaskuD

Viesti Kirjoittaja TaskuD » Ti 01.08.2017 05:31

Kannattaa alottaa Start Collecting! Skitarii paketilla ja itse suosittelisin saman tien vaikka kahta. Kaikki unitit tuossa boxissa ovat kelpo unitteja ja paikkaavat toisiensa heikkoudet.

748/750 pisteen lista:
BATALLION DETATCHMENT:
HQ:
Tech-priest Dominus [125+0+14+6 = 145p]
- Omnissian Axe, Eradication Ray, Phosphor Serpenta
Pakollinen HQ. Antaa lähellä olevien heittää uudestaan osumissa tulevat ykköset. (Hyvä plasman kanssa ettei räjähdä käsiin)
Tech-priest Dominus [125+0+14+6 = 145p]
- Omnissian Axe, Eradication Ray, Phosphor Serpenta
Toinen samanlainen :)

TROOPS:
8 Skitarii Vanguard [8*10+6*0+14+4+7 = 105p]
- Radium Carbine x6, Plasma Caliver, Arc Rifle, Omnispex
Paljon ampumista. Plasma on hyvä heavy-infantrya vastaan ja Arc Rifle kevyempiä vehiclejä vastaan.
7 Skitarii Vanguard [7*10+5*0+14+4+7 = 95p]
- Radium Carbine x5, Plasma Caliver, Arc Rifle, Omnispex
5 Skitarii Rangers [5*10+3*0+2*25+7 = 107p]
- Galvanic Rifle x3, Transuranic Arquebus x2, Omnispex
Ainakaan mun kaverit ei halua pitää charactereitaan näitten snipereiden näköpiirissä :)

HEAVY SUPPORT:
Onager Dunecrawler [90+45+2*8+0 = 151p]
- Neutron Laser, Cogns Heavy Stubber x2, Broad Spectrum Data-tether
Neutron Laser yleensä vähintään heikentää minkä tahansa tankin toimintakykyä.
___________________________________________________________________________________________

Siinä jaa 2 pistettä vajaaks mutta ei oo vaarallista. Batallion Detatchment ängetty 750p listaan. Ei välttämättä optimaalisin, mutta pärjää kahella Start Collecting! laatikolla ja jää yksi Onager käyttämättä, jonka jälkeen on helppo laajentaa 1000p listaksi.

+ 250(+2) = 1000p

Onager Dunecrawler [90+45+2*8+0 = 151p]
- Neutron Laser, Cogns Heavy Stubber x2, Broad Spectrum Data-tether
Ottaisin tästä toisen samanmoisen, koska miksi ei. Synergoi kanssa toisen kanssa hyvin.

Ja lisäksi 101p ihan mitä ikinä haluatkaan. Itse suosittelisin varmaan lisää perus Skitarii Vanguardeja tai sitten Sicarian Ruststalkers tai Infiltrators. Ja jos on mitään epäilystä että tulee lentäviä vastaan nii korvaa toisen Onagerin aseet Icarus Arraylla.

Tosta Sororitaksesta en oikeen osaa sanoa kun en ole itse sitä pelannut, mutta vastaan olen kyllä. Sanoisin että tee ensin AdMechiä, pelaa pari peliä ja mieti sen jälkeen mitä kannattaa lisätä listaan. Itse lähtisin varmaan hakemaan Sororitakselta;
1: Perus jalkaväkeä Flamereilla Transporteissa. Mieluiten Immolatoreissa, koska niissä on tehokkaat flamerit tai
2: Seraphimeja, nopeita unitteja ja mahdollisuus tulla reserveistä. Varustuksena hand flamerit tai power sword.

Muista että mitä ikinä kokoatkaan niin listaa, kuin figuja, niin pääasia on että olet itse tyytyväinen siihen. ^^

Ps. Vähän tuli pitkä postaus, piti vähän leikellä pois ettei vie ihan koko sivua xD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”