Tyranids 1650pts. Behemoth

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Jull3h
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 08.06.2018 16:38

Tyranids 1650pts. Behemoth

Viesti Kirjoittaja Jull3h » Ke 05.09.2018 13:23

Oli suunnitelmissa tällanen close combat pohjanen massalista

Hive fleet behemoth

HQ

Broodlord
-The norn crown
-Psychic power: The horror

Broodlord
-Psychic power: The horror


Troops

11x genestealers
-2x acid maw
-extended carapace

11x genestealers
-2x acid maw
-extended carapace

30x hormagaunts
-adrenal glands

30x hormagaunts
-adrenal glands

30x hormagaunts
-adrenal glands

3x warriors
-2x deathspitter
-barbed strangler
-adrenal glands
-scything talons


Elites

3x venomthropes

3x venomthropes


Fast attack

15x gargoyles


Heavy support

Mawloc
-prehensile pincer tail
-toxin sacs

Mawloc
-prehensile pincer tail
-toxin sacs

yht: 1645pts

Jokaisella yksiköllä on tässä siis oma tehtävänsä. broodlordit ovat antamassa synapsia etulinjalla hormagaunttien ja housurosvojen kanssa, hoitamassa isommat kohteet, esim. pienet tankit ja walkerit, sekä heikentämässä vastustajan moraalia ja osumista Horrorilla.

Genestealerit hyppäävät tilanteen mukaan infestation nodeista, jotka ovat laitettu tasaisesti keskikentästä eteen päin, ja toimivat objectiven varastajina, sekä suuremman vahingon tuottajina. Warrioreilla aika samanlainen tehtävä synapsin annon lisäksi, paitsi että ovat vähän erikoistuneempia matalan prioriteetin keskitason kestävyyden kohteisiin (Tau strike team, skitarii rangers/vanguards yms.)

Hormagaunttien hommaa on lähinnä vain vastustajan silpominen, sekä isompien ampuvien yksiköiden "paimennus" sinne, minne ne haluan.

Venomthropet antavat suojaa hormagaunteille alussa ja myöhemmin kykkivät objectiveilla, simple as that.

Gargoylet ja mawlocit ovat ensimmäinen aalto, jotka pitävät vastustajan kiireisenä, kunnes muut saapuvat.
Gargoilit keskittyvät pitkän kantaman ampuviin yksiköihin ja toivon mukaan tekevät edes yhden naarmun. blinding venom tuo -1 osumiseen kohdeyksikölle, vaikeuttaen osumista entisestään.

Matojen tehtävänä hoitaa tuki HQ yksiköt ja tankit


Onko mitään mielipiteitä listasta? mitä voisi ottaa pois ja mitä voisi lisätä?

JayFinski
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2017 12:14

Re: Tyranids 1650pts. Behemoth

Viesti Kirjoittaja JayFinski » Ti 02.10.2018 20:52

Hmm..
Miten estät broodlordien kuolemisen ekan rynnäkön jälkeen? Vähänlaisesti on command pointteja esim.overruniin jolla broodherran saisi etulinjasta pois. Ja sinulla on viäpä kaksi. Ja hordearmeija aika pienellä synapsella.
Ja nodet saa vain omalla depolle.. miten levität niitä ympäri pelikenttää? Ja genujen ei kuulu istua objektiiveilla imo.
Ja sinun ensi-iskujoukot tulevat kentälle kiekalla 2? Eli kentällä ammuttavana on kiekalla yksi niin hormikset ja venomthropet ja warrut? Btw, mikä detu sulla on? 1 pataljoona?
Horde toimii kyllä mutta doktriini on hordeksi silti vähän outo. Ei juurikaan synapsea, ei tarpeeksi genuja tuhoamista ajatellen.
Minä neuvoisin lisäämään genut 2x 20 + broodlord ja full assault, toki jos nodeilla haluat pelata niin silti väh. 3x 15 genua. Tai pelaat full hordea ja pukkaat lisää gauntteja. Esim.max. devilgant porukan. Ripperit hakee objektiivit tai esim.dakkafex, muiden ei pitäisi ellei vahingossa.
Warriorit istuu takalinjoissa? Ditsaa biotykki. Pseudo heviboltterit riittää, b.s pelaa vain hordea vastaan, ei pikkueliittiyksiköitä.

Mutta jos ei konseptin muutos houkuta niin toisen broodlordin tilalle maleceptor 10 pts kalliimpi, kestää(!), tuo deny the witchiä, on nopea ja koska ei ammu niin advancea vaan tai vaihtoehtoisesti juoksurantti. Claweilla ja a.g+t.s ja on 10 pts halvempi kuin broodlord ja tälle norn crown on huomattavasti parempi optio. Pisteet warrujen biotykistä. Minusta myöskin, hormikset eivät tarvi glandseja eivätkä warrut (jos nämä jää takalinjoihin). Ja väittäisin notta kraken palvelee tarkoitustaan enempi kuin behemoth.

Avatar
Sandman-76
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 20.10.2014 19:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Tyranids 1650pts. Behemoth

Viesti Kirjoittaja Sandman-76 » To 04.10.2018 16:34

Ja genet haluaa iholle eli carapacet pois niin saavat advance jälkeen chargeta.

Avatar
techman
Viestit: 140
Liittynyt: Ma 21.03.2016 21:41
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tyranids 1650pts. Behemoth

Viesti Kirjoittaja techman » To 04.10.2018 22:35

Carapacet pois genestealereiltä, niin on mahdollista saada ykkösvuoron charge.
Glandit pois hormagaunteilta, liian kallista hyötyyn nähden.
Mawlocit pois kokonaan, nykysäännöillä ne on kiinni missään aikaisintaan vuorolla kolme.

Tilalle lisää synapsea ja geenivoroja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”