"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldar 1500 *MUOKATTU*

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
minä

Eldar 1500 *MUOKATTU*

Viesti Kirjoittaja minä »

Listaa muokattu taas.

HQ:
Farseer 175
-Jetbike
-Spirit stones
-Doom
-Fortune
-Runes of warding
vetää warlockien kanssa jotakin pataan

4 Warlocks 220
-Jetbikes
-embolden
-enhance
-2XDestructor

Troops
6 Jetbikes 202
-jetbike warlock with embolden
-2X Shuriken cannon
lentelee ja ampuu heikentyneitä ryhmiä, pöllii kauimmaiset objectivet

3 Jetbikes 76
-huriken cannon

3 Jetbikes 76
-huriken cannon

8 Pathfinders 192
pitää oman puolen objectivet ja ampuu monsuja, termiksiä tai muuta kovaa

Fast attack
5 Shinnig spears 237
-Exarch with starlance
-Skilled rider,withdraw
pataan veto ryhmä numero 2

Heavy support
Fire prism 160
-Holo-Fields
-Spirit stones
posauttelee tankkeja tai massaa

Fire prism 160
-Holo-Fields
-Spirit stones

1498 pistettä. Kommentteja kiitos.
Viimeksi muokannut minä, Su 21.12.2008 16:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Koukku

Re: Eldar 1500

Viesti Kirjoittaja Koukku »

minä kirjoitti:HQ:
Farseer 170
-Jetbike
-Spirit stones
-Doom
-Fortune
-Runes of witnessing
vetää warlockien kanssa jotakin pataan

4 Warlocks 225
-Jetbikes
-Enhance
-3XDestructor
Keihäät ottaisin joka jannulle, lisäksi embolden vähintään yhdelle warlockille ja enchance on ehkä silloin vähän turha. Näillä kuitenkin on parempi keihäiden kanssa keskittyä tankkien metsästykseen ja grillata destructoreilla heikomman armorin poikia.
minä kirjoitti: Troops
6 Jetbikes 132

6 Jetbikes 132

5 Pathfinders 120

5 Pathfinders 120
Periaatteessa vois toimiakkin, ottaisin ehkä mopoihin shuriken cannoneita mahdollisesti sen 2 per squad.
minä kirjoitti: Fast attack
5 Shinnig spears 237
-Exarch with starlance
-Skilled rider,withdraw
pataan veto ryhmä numero 2
Monet käyttää autarkin kanssa, mutta hyvinhän nämä turpaan vetävät kyllä ilmankin kunhan vain selviävät ehjinä kimppuun asti.
minä kirjoitti: Heavy support
Fire prism 180
-Holo-Fields
-Spirit stones
-Vectored engines

Fire prism 180
-Holo-Fields
-Spirit stones
-Vectored engines
Vectorit pois, näillä kuitenkin tarkoitus ampua eikä suinkaan lennellä flat out-vauhtia. Muutenkin ovat suht heikko uppgrade. Itse ottaisin myös kivet pois.
minä kirjoitti: Ukkoja 32+2 tankkia.
1496 pistettä.

Kommentit tervetulleita. Kysymys:kannattaisiko noita pathfindereitä käyttää yhdessä vai erikseen?
Pitäisin itse ne kahdessa ryhmässä, pystyvät pitämään sitten kahta objektivea tarvittaessa. Ei niitä helposti hengiltä ammuta viidenkään ryhmissä, ja kunhan teurastat kaikki lähestyvät meleeyksiköt niin hoitavat hommansa suht hyvin.
...And walls close in...
Merimetsä

Re: Eldar 1500

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

minä kirjoitti:-Runes of witnessing
Nämä pois.Enemmin warding tilalle. Witnessing itseasiassa kasvattaa perilssin mahdollisuutta. Ei ld 10:n mokaaminen ole hinnan väärti.
minä kirjoitti: 6 Jetbikes 132
6 Jetbikes 132
Missäs poikien shuriken tykit ovat? Itse hajottaisin 4*3 ryhmiin.
minä kirjoitti:Kommentit tervetulleita. Kysymys:kannattaisiko noita pathfindereitä käyttää yhdessä vai erikseen?
Pathfinderit kuolevat kammottavasti heti kun joku pääsee lyömään niitä kivellä päähän. PIdä erillään ja kohtuullisen kaukana toisistaan.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
zaruman89

Re: Eldar 1500 MUOKATTU

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Lista näyttää kovalta - lähes sama kuin omani, kanslia on nyt neuvoilla muutettu omituiseksi... >400p. tankhunt yksiköstä? srsly wtf lol ? Kun armeijassa on 2 fireprismiä ja viisihenkinen kanslia, en näe tarpeelliseksi parantaa kanslian antitank kykyjä, varsinkin kun keihäiden ostaminen tuohoaa kanslian lähitaistelukyvyn ja parantaa AT kykyä vain marginaalisesti... (Periaatteessa muuttaa yhden lähishyökkäyksistä tankkeja vastaan aina 3+ etupeltiin osumaksi)

Kanslia on lähitaisteluyksikkö, ja ampumalla et combatresoluutiota suurenna, joten kehottaisin kuitenkin käyttämään ennemmin ihan miekkoja kuin keihäitä kanslialla. Enhance ei todellakaan ole turha kanslialla: Parantaa osumamahdollisuuksia lähes kaikkia vastaan, vähentää vihun osumamahdollisuuksia ja lisäksi lyöt lähes aina ensin = vähempi vastahyökkäyksiä \o/

Äh, ei jaksa kirjottaa romaania, kysy jossei tule syyt muutoksiin selväksi... Kuitenki sille koko kanslialle pelkät miekat ja yks destructor voidaan muuttaa enhanceksi.

2 unittia pathfindereita on vähän niin ja näin... Näin nopeassa armeijassa ovat lähinnä rasite ja objektiiveja tuskin kannattaa omalle puolelle muutenkaan tunkea yhtä enempää... (Nopea armeija hyökkää eikä puollusta doh) Sanoisin että yksi yksikkö pathfindereita riittää... Trooppisi voisivat olla esim:
8x pathfinderit
6x jetbiket+2 kanuunaa + emboldnen warlock
3x jetbiket+kanuuna
3x jetbiket+kanuuna
Kilpointtien/scoring unittien hinta ei muutu, pathfinder yksikön teho nousee, jetbiket saattavat jopa pysyä ruodussa ja saatpa lisäksi pari yksikköä joita voi tarvittaessa uhrata.

Ehdottamillani muutoksilla pistehinta 1498
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Koukku

zaruman89 kirjoitti:Lista näyttää kovalta - lähes sama kuin omani, kanslia on nyt neuvoilla muutettu omituiseksi... >400p. tankhunt yksiköstä? srsly wtf lol ? Kun armeijassa on 2 fireprismiä ja viisihenkinen kanslia, en näe tarpeelliseksi parantaa kanslian antitank kykyjä, varsinkin kun keihäiden ostaminen tuohoaa kanslian lähitaistelukyvyn ja parantaa AT kykyä vain marginaalisesti... (Periaatteessa muuttaa yhden lähishyökkäyksistä tankkeja vastaan aina 3+ etupeltiin osumaksi)

Kanslia on lähitaisteluyksikkö, ja ampumalla et combatresoluutiota suurenna, joten kehottaisin kuitenkin käyttämään ennemmin ihan miekkoja kuin keihäitä kanslialla. Enhance ei todellakaan ole turha kanslialla: Parantaa osumamahdollisuuksia lähes kaikkia vastaan, vähentää vihun osumamahdollisuuksia ja lisäksi lyöt lähes aina ensin = vähempi vastahyökkäyksiä \o/
Kanslia ei ole primäärinen lähitaisteluyksikkö, tuossa listassa Shining spearit hoitavat sen meleessä pataan vetämisen, kanslia sopii paremmin tankkien metsästykseen ja heikommin armoroitujen käristämiseen. Keihäiden osto ei todellakaan vain muuta yhtä attackia 3+ osumaksi ( eikä varsinkaan etupeltiin, ovat sen verran liikkuvia että kyllä yleensä vähintää sivupeltiin päästään.), se muutta yksikön paljon monipuolisemmaksi ja tehokkaammaksi. Kanslia on heikko meleessä koska se ei negatoi mitenkään vastuksen armorsaveja, joten meleen esim marineiden kanssa voi suoraan unohtaa.
...And walls close in...
zaruman89

Kanslia ei antitankkipotentiaaliaan menetä nimeksikään jos vaikka korvaisitkin lähisaseet keihäillä, varsinkaan jos ollaan menossa niin lähelle tankkeja että takapeltiä/sivupeltiä viskotaan. Lähispotentiaali tosin kärsii roimasti aseiden vaihdosta... Varsinkin kun kanslia harrastaa sille ominaiseen tyyliin isojen kohteiden kanssa pitkään painimista... Tässä edikassa ei muutenkaan ole lähiksessä tarkoitus tuhota vihua totaalisesti (= se mitä shining spearit tekevät) vaan aiheuttaa enemmän woundeja kuin vastapuoli.

KAnslian tapauksessa muutamakin woundi voittaa tappelun, koska kansliaa on hankala woundata takaisin. Siksi lähisaseet ja lähisyksikön maine...

Oikeastaan kanslia on vähän allaround yksikkö, mutta heittämällä sille keihäät varusteiksi sen rooli lähistelijänä kärsii silmittömästi.

Itselläni n. 40 peliä nyt takana nelihenkisellä lähiskanslialla vitosedikassa ja luulisi siten minun osaavan ihan pelikokemuksenkin perusteella osaavan sanoa...

Mutta hei! Kerro ihmeessä miksi valtavan hyvästä allarounder yksiköstä pitää tehdä tajuttoman kallis antitank yksikkö.
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Koukku

zaruman89 kirjoitti:Kanslia ei antitankkipotentiaaliaan menetä nimeksikään jos vaikka korvaisitkin lähisaseet keihäillä, varsinkaan jos ollaan menossa niin lähelle tankkeja että takapeltiä/sivupeltiä viskotaan. Lähispotentiaali tosin kärsii roimasti aseiden vaihdosta... Varsinkin kun kanslia harrastaa sille ominaiseen tyyliin isojen kohteiden kanssa pitkään painimista... Tässä edikassa ei muutenkaan ole lähiksessä tarkoitus tuhota vihua totaalisesti (= se mitä shining spearit tekevät) vaan aiheuttaa enemmän woundeja kuin vastapuoli.

KAnslian tapauksessa muutamakin woundi voittaa tappelun, koska kansliaa on hankala woundata takaisin. Siksi lähisaseet ja lähisyksikön maine...

Oikeastaan kanslia on vähän allaround yksikkö, mutta heittämällä sille keihäät varusteiksi sen rooli lähistelijänä kärsii silmittömästi.

Itselläni n. 40 peliä nyt takana nelihenkisellä lähiskanslialla vitosedikassa ja luulisi siten minun osaavan ihan pelikokemukTsenkin perusteella osaavan sanoa...

Mutta hei! Kerro ihmeessä miksi valtavan hyvästä allarounder yksiköstä pitää tehdä tajuttoman kallis antitank yksikkö.
Niin siis S9 aseet 12" kantomatkalla vastaan S8 aseet lähitaistelussa, ja eroa ei ole nimeksikään? Niiden tankkien viereen/taakse pääse fortunella varustetuilla jetbikeille suht helposti, ekan kierroksen turbobuustin jälkeen ollaan yleensä jo kohtalaisissa asemissa. Mopo-kanslia on jo lähtökohtaisesti tajuttoman kallis yksikkö, ja mielestäni paras tapa saada niille pisteille jotain vastinetta on keskittyä tuhoamaan vihollisen tankkeja ensisijaisesti, sillä se sujuu kanslialta nopeasti ja tehokkaasti keihäillä. Toki kanslialla on muutakin käyttöä, kuten destructoreilla heikosti armoroitujen käristys, mutta power armorille se ei lähtökohtaisesti pärjää. Toki se voi kestää lähitaistelussa mariineja vastaan useammankin kierroksen ja jopa voittaa, mutta yleensä niissä tapauksissa se ei sido vastustajan unittia vaan vastustajan unitti sitoo tehokkaasti sitä. Jokainen kierros jonka mopo-kanslia viettää sidottuna lähitaisteluun kun kentällä on yksikin tankki tms ampumassa, on enemmän tai vähemmän pisteiden tuhlausta. Eli siis tämä isojen kohteiden kanssa pitkään painiminen, yleisesti ottaen hirveätä potentiaalin haaskausta.
...And walls close in...
zaruman89

Kylläpäs on minulla hassu sääntökirja kun sanoo noitamiekan olevan str9 aina tankkeja vastaan hyökätessä... Ja kylläpä ne kanslistit ovat 3+ savejakin vastaan pärjänneet. Laske vaikka huviksesi mitä tapahtuu tau suiteille/carnifexeille(3+sv)/kaaosmarineille/necroneille/wraithguardeille/shiningspeareille/demoniprinsseille/sistereille whatever... Tulet ehkä huomaamaan ettei kanslia TODELLAKAAN ole altavastaaja 3+ savea vastaan...

Laskisin sinulle tähän itse muttakun...

meh

En jaksa alkaa väriliiduilla piirtämään... Rautakankia on turha alkaa väännellä...

Fearless, 2+ save ja and they shall know no fear yksiköt ovat toki kanslialle kinkkisiä, mutta shiningspearit ovat tähän mennessä pelastaneet kovalta panssarilta ja nopeus isoilta fearless yksiköiltä...

Tyhmä olet jos kansliaa turboboostaat. Sekun ei silloin saa fortunata / doomata mitään (ks. usr turbo boost) = Kestävät triplasti vähemmän ampumista
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
minä

Re: Eldar 1500 *MUOKATTU*

Muokkasin listaa, tosin yksi mopo ryhmä on neljä henkinen sillä sain zarkun ehdotuksista 1478 pistettä tai sitten laskin väärin. Parannus hedotuksia jos on niin saa laittaa.
Koukku

zaruman89 kirjoitti:Kylläpäs on minulla hassu sääntökirja kun sanoo noitamiekan olevan str9 aina tankkeja vastaan hyökätessä... Ja kylläpä ne kanslistit ovat 3+ savejakin vastaan pärjänneet. Laske vaikka huviksesi mitä tapahtuu tau suiteille/carnifexeille(3+sv)/kaaosmarineille/necroneille/wraithguardeille/shiningspeareille/demoniprinsseille/sistereille whatever... Tulet ehkä huomaamaan ettei kanslia TODELLAKAAN ole altavastaaja 3+ savea vastaan...
Juu, str 9 on toki myös witchblade, pointtina niissä eroissa oli lähinnä se 12" kantomatka. En sano että kanslia olisi välttämättä altavastaaja, mutta ei se myöskään nopeasti tuhoa vihollistaan jolloin sen potentiaali menee hukkaan kun se on lukittuna meleeseen. Helvetin hankala niitä on hengiltä saada, mutta eivät ne myöskään kovemmin haarniskoituja hirveän tehokkaasti tapa. Järkevintähän yhäkin olisi unohtaa koko mopo-kanslia, koska kyseessä on suht kallis ja hintaansa suhteessa tehoton hökötys, mutta jos siis moisen haluaa fieldata niin hyvä olisi mahdollisimman paljon saada siitä irti.
zaruman89 kirjoitti: Laskisin sinulle tähän itse muttakun...

meh

En jaksa alkaa väriliiduilla piirtämään... Rautakankia on turha alkaa väännellä...
Jaksoit silti jotain näinkin kehittävää tarinoida?

zaruman89 kirjoitti: Tyhmä olet jos kansliaa turboboostaat. Sekun ei silloin saa fortunata / doomata mitään (ks. usr turbo boost) = Kestävät triplasti vähemmän ampumista
Juuh, totta puhut tuosta. Tyhmähän minä olisin jos niin tekisin, näköjään muistin kyseisen sääntökohdan "hiukan" väärin. Triplasti enemmän on tosin hiukan laittamattomasti sanottu, sillä turbo-boostilla niillä on joko 3+ cover/armour tai 4+ invu kun taas hitaammin kuljettaessa niillä on 3+ armour(+reroll) tai 4+ invu(+reroll.). Joten todellakaan triplasti enemmän ei fortunesta suojaa tipu, ei edes välttämättä tuplasti. Mutta joo, varsinkin kun yksikkö liikkuu vain se 12" (plus 6" assault-phasessa.) niin keihäiden 12" kantomatka on entistä hyödyllisempi.
...And walls close in...
zaruman89

Itse puhuit str8 aseista. Ero WB / SS välillä onkin se, että WB:n kanssa pitkittyneissäkin lähitappeluissa kanslia edelleen voittaa tapoissa lähes minkä yksikön tahansa (Jos vaikka vihu passii LD:t tjtn.) Kun taas SS:n kanssa puuhailu lähiksessä useamman vuoron putkeen menee jo ihan plörinäksi. Miksi siis maksaa upgradesta, joka parantaa yksikön AT kykyä vain joissain tilanteissa ja marginaalisesti? Varsinkin kun armeijassa on muutenkin jo AT:ta tarpeekis. (6 WB + 2 fireprism) Huom! Kaikki tankit eivät edes halua liikkua, jotta saisivat ampua. Näitä vastaan WB parempi!

Esimerkiksi paikallaanollutta predatoria vastaan WB kanslia osuu enemmän ja vähempään peltiin kuin SS kanslia. Combatspeed predatoriin keihäs osuu paremmin sen yhden iskun, joka ei ole takapeltiin, mutta tämä korjaantuu sillä että WB iskee vähintään yhden pienempään peltiin, jolloin penetrating hitin aiheuttamis TN on sama. Ainoastaan cruisingspeed/flatout liikkuneita vastaan on keihäällä iloa, silloinkin riippuen täysin panssarista. Mutta hei! Jos vihollinen on liikkunut tankilla niin lujaa, ettei saa ampua, välttääkseen kanslian lähislyönnit... Wau, kelpaa mulle! Minulla on silti hyvät mahikset tuhota tankki (Taisiis aiheutan oletettavasti >2 penetrating hittiä perustankkiin...)

Täten maksat viiden hengen kansliassa 15p. siitä, että huononnat lähispotentiaaliasi saavuttamatta merkittävää eroa tankintappokykyysi.

Ja eipäs saivarrella sen viimeisen kappaleen kanssa. Kanslian kestävyys kolminkertaistuu fortunella ylivoimaisesti suurinta osaa pelin aseista vastaan, joten ajattelin jättää saivartelematta sen invun kanssa, on jo näköjään muutenkin kovin hankalaselkoista.

Shining spears vrt. kanslia lähitaistelussa pointtiisi: Shining spearit ovat kohteen tuhoavia yksikköjä, niillä ei ole pysymiskykyä jota kanslialla on (Ei invua ja harvemmin fortune), joten ne häviävät taistelun helpommin kuin kanslia, elleivät ne tuhoa kohdettaan. Siksi shining spears + kanslia onkin mainio kombo... Kuten sanoin, ovat spearit pelastaneet kanslian monesta tervapadasta, mutta eivät ne missään nimessä ole hyökkäyksen keihäänkärkiyksikkö samassa mielessä kuin kanslia.

@minä: laskuvirhe yksikössä 6 jetbikeä + warlock. Oikea hinta yksikölle on 202p.
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Koukku

zaruman89 kirjoitti:Itse puhuit str8 aseista. Ero WB / SS välillä onkin se, että WB:n kanssa pitkittyneissäkin lähitappeluissa kanslia edelleen voittaa tapoissa lähes minkä yksikön tahansa (Jos vaikka vihu passii LD:t tjtn.) Kun taas SS:n kanssa puuhailu lähiksessä useamman vuoron putkeen menee jo ihan plörinäksi. Miksi siis maksaa upgradesta, joka parantaa yksikön AT kykyä vain joissain tilanteissa ja marginaalisesti? Varsinkin kun armeijassa on muutenkin jo AT:ta tarpeekis. (6 WB + 2 fireprism) Huom! Kaikki tankit eivät edes halua liikkua, jotta saisivat ampua. Näitä vastaan WB parempi!
Kysymys on siitä etten minä pidä keihäitä pelkästään marginaalisena päivityksenä, sillä 12" kantomatka sekä 3+/2+(farseer) osuminen shooting-phasella ovat minusta enemmän kuin marginaalinen hyöty. Monessa tapauksessa viisi heitettyä keihästä riittää tuhoamaan tankin ja ryhmä voi jo suunnata assault-phasella kohti seuraavaa kohdetta.
zaruman89 kirjoitti: Esimerkiksi paikallaanollutta predatoria vastaan WB kanslia osuu enemmän ja vähempään peltiin kuin SS kanslia. Combatspeed predatoriin keihäs osuu paremmin sen yhden iskun, joka ei ole takapeltiin, mutta tämä korjaantuu sillä että WB iskee vähintään yhden pienempään peltiin, jolloin penetrating hitin aiheuttamis TN on sama. Ainoastaan cruisingspeed/flatout liikkuneita vastaan on keihäällä iloa, silloinkin riippuen täysin panssarista. Mutta hei! Jos vihollinen on liikkunut tankilla niin lujaa, ettei saa ampua, välttääkseen kanslian lähislyönnit... Wau, kelpaa mulle! Minulla on silti hyvät mahikset tuhota tankki (Taisiis aiheutan oletettavasti >2 penetrating hittiä perustankkiin...)
Juu, toki WB-kanslia tekee muusia jos tankki ei liiku/menee combat speedia, mutta WB-kanslia joutuu aina menemään iholle. SS-kanslialla on hyvät mahkut hoidella se tankki jo kauempaa ja keihäät osuu aina 3+/2+ riippumatta kohteen vauhdista( Mahdollinen cover-saver tietty asia erikseen.). Täytyy myös muistaa että on olemassa tankkeja jotka ajavat cruising-speedia ja ampuvat silti pirusti.
zaruman89 kirjoitti: Täten maksat viiden hengen kansliassa 15p. siitä, että huononnat lähispotentiaaliasi saavuttamatta merkittävää eroa tankintappokykyysi.
Kuten jo sanoin, minun mielestäni ero tankintappokykyyn on sen 15 pisteen arvoinen.
zaruman89 kirjoitti: Ja eipäs saivarrella sen viimeisen kappaleen kanssa. Kanslian kestävyys kolminkertaistuu fortunella ylivoimaisesti suurinta osaa pelin aseista vastaan, joten ajattelin jättää saivartelematta sen invun kanssa, on jo näköjään muutenkin kovin hankalaselkoista.
Mutta kun se ei todellakaan kolminkertaistu, se kaksinkertaistuu.
zaruman89 kirjoitti: Shining spears vrt. kanslia lähitaistelussa pointtiisi: Shining spearit ovat kohteen tuhoavia yksikköjä, niillä ei ole pysymiskykyä jota kanslialla on (Ei invua ja harvemmin fortune), joten ne häviävät taistelun helpommin kuin kanslia, elleivät ne tuhoa kohdettaan. Siksi shining spears + kanslia onkin mainio kombo... Kuten sanoin, ovat spearit pelastaneet kanslian monesta tervapadasta, mutta eivät ne missään nimessä ole hyökkäyksen keihäänkärkiyksikkö samassa mielessä kuin kanslia.
Juu, kanslia toimii hyvin kärkenä keräämässä tulta. Mutta itse en niillä normaalitilanteessa pyrkisi lähitaisteluun, vaan jättäisin sen homman nyt tässä tapauksessa noille Shining speareille jotka viiden grouppina yleensä tekevät pahaa jälkeä assaultissa.
...And walls close in...
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

zaruman89 kirjoitti:En jaksa alkaa väriliiduilla piirtämään... Rautakankia on turha alkaa väännellä...
Nimenomaan. Mopokansliat (pelkillä witch bladeilla) ovat voittaneet turnauksia, ja pärjäävät varmaan jatkossakin hyvin. Singing- ja Shining Spearit... not so much.

Jos sinänsä hyvät perustelut ei uppoa, niin entä puolueettomat turnaustulokset?
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Koukku

Ishmael kirjoitti:
Jos sinänsä hyvät perustelut ei uppoa, niin entä puolueettomat turnaustulokset?
No mitäs ne turnaustulokset sanoo, kuinka moni jonkin turnauksen voittaneista eldar-listoista on käyttänyt juurikin mopo-kansliaa ilman keihäitä?
...And walls close in...
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

5. editionin aikana olen pelannut kahdessa turnauksessa ja tuomaroinut yhden. Näissä tulokset näyttivät kolmen parhaan osalta tällaisilta:

Ropecon 2008
1. Eldar (sis. kanslia witch bladeilla)
2. Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)
3. Space Wolves

Turku Fanatic 2008
1. Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)
2. Eldar (zaruman89, sis. kanslia witch bladeilla ja 1 unitti Shining Speareja)
3. Eldar (sis. kanslia witch bladeilla)

Riihimäen "SM" joukkueturnaus, 1. karsinta
1. Space Marines/Witch Hunters/Daemonhunters
2. Space Marines/Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)/Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)
3. Chaos Space Marines/Eldar (sis. kanslia witch bladeilla)/Witch Hunters

Muut täydentäkööt muiden turnausten osalta. Kuten nähdään, ei sitä mopokansliaa menestymiseen vaadita, mutta kaikki sillä pelanneet pelaajat olivat jokaisessa näistä turnauksista top 3:ssa.

Turnauspelaajana mulle sopii kyllä mainiosti, että vastustajat eivät kyseistä unittia pelaa:)
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
minä

Korjasin listan lasku virheen, mielenkiintoinen "tappelu" tuosta kansliasta on syntynyt. Kommentteja saa laittaa jos löytyy.
Koukku

Ishmael kirjoitti:5. editionin aikana olen pelannut kahdessa turnauksessa ja tuomaroinut yhden. Näissä tulokset näyttivät kolmen parhaan osalta tällaisilta:

Ropecon 2008
1. Eldar (sis. kanslia witch bladeilla)
2. Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)
3. Space Wolves

Turku Fanatic 2008
1. Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)
2. Eldar (zaruman89, sis. kanslia witch bladeilla ja 1 unitti Shining Speareja)
3. Eldar (sis. kanslia witch bladeilla)

Riihimäen "SM" joukkueturnaus, 1. karsinta
1. Space Marines/Witch Hunters/Daemonhunters
2. Space Marines/Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)/Eldar (ei kansliaa eikä Shining Speareja)
3. Chaos Space Marines/Eldar (sis. kanslia witch bladeilla)/Witch Hunters

Muut täydentäkööt muiden turnausten osalta. Kuten nähdään, ei sitä mopokansliaa menestymiseen vaadita, mutta kaikki sillä pelanneet pelaajat olivat jokaisessa näistä turnauksista top 3:ssa.

Turnauspelaajana mulle sopii kyllä mainiosti, että vastustajat eivät kyseistä unittia pelaa:)
Vaikka otos onkin pieni, niin kyllähän tuo antaa suuntaa. Itse olen vaan törmännyt lähinnä kanslioihin joissa on vähintään osalla keihäät (farseer+ 1-2 muuta.), ja näissäkin on yleensä ollut yli 4 warlockkia. Mutta on kai se uskottava että se toimii myös monitoimi-yksikkönä eli siis jopa meleessä jollain tasolla, itse en vaan yhäkään noin kallista squadia pitäisi meleessä lukittuna.
...And walls close in...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”