Rogue Stars peliseuraa?

Jyväskylän peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

S.L.

Rogue Stars peliseuraa?

Viesti Kirjoittaja S.L. »

Ajattelin alustavasti kysellä onko Jyväskylässä peliporukkaa jota kiinnostaisi ainakin pelitesta Ospreyn Rogue Starssia? Jos peli toimii, niin voitaisiin miettiä vaikka jotain lyhyttä kamppaniaakin. Tarinapelaamiseen peli selkeästi on suunniteltukkin, itseä voisi kiinnostaa ehdottomasti joku inkvisiittori/rogue trader tyyppinen, tai miksei ihan omaan scifi-maailmaan sijoittuva pohja.
Jokatapauksessa, pelin säännöt vaikuttavat hyvältä, ovat edulliset (9-12e), vaatii 3-6 nappia ja rentoa fiilistä. Itseä kiinnostaa vain hupipelaaminen, ei mikään hampaat irvessä pelin rikkominen.
wasara

Re: Rogue Stars peliseuraa?

Viesti Kirjoittaja wasara »

Hep! Ehdottomasti kiinnostaa!

Säännöt on jo hallussa ja pari peliä olen pelannut.

Ja mieluummin minäkin kevyttä hupipelailua kannatan kuin hampaat irvessä pelaamista (tuokin sääntösetti on semmoinen, että jos haluaa hyödynnettäviä porsaanreikiä kaivella niin löytynee, kuin myös min/max -powerpelaamiselle hyvät mahdollisuudet teeman ja fiiliksen talloen - ei kiitos)

Tuohonhan pitäisi ilmestyä tekijän arvion mukaan ehkä jopa tämän kuun aikana jo lisäosakin.
"Over clouds my mind will fly, forever now I can't think why
My body tries to leave my soul, or is it me I just don't know"
Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Itsekin kävin tuon ostamassa fantsusta pari viikkoa sitten ja silmäillyt. Ei nyt ihan suosikki sääntösettejä, mutta kyllä sitä mielelläni kokeilen ja tarinavetoinen kampanja kuulostaa aina hyvältä.

Hupipeli kommenttiin yhdyn, on niin löysästi kirjoitetut säännöt että stricti pelaaminen aiheuttaa vain pahaa mieltä kaikille.

Maailman puolesta taivun itse enempi sinne omaan sci-fiin, ei ole 40k nappeja tullut kasattua skirmish mielessä, toisin kuin Manticin Sci-Fiä.

Olisiko testipelailua tarjolla minä päivänä? Itselle sopii tässä kuussa pitkälti kaikki iltapäivät ja olen jo tällä viikolla valmis pelailemaan.
Maalausblogi taas pystyssä.
S.L.

Mysterous kirjoitti:
Ke 02.08.2017 15:54
Maailman puolesta taivun itse enempi sinne omaan sci-fiin, ei ole 40k nappeja tullut kasattua skirmish mielessä, toisin kuin Manticin Sci-Fiä.

Olisiko testipelailua tarjolla minä päivänä? Itselle sopii tässä kuussa pitkälti kaikki iltapäivät ja olen jo tällä viikolla valmis pelailemaan.
Tällä viikolla ja ensiviikolla näyttäisi itellä olevan vähän kiireitä, mutta esim kahden viikon päästä 17.8. torstai voisi iltapäivä/koko ilta sopia itselle. Jyväskylässä(tai oikeastaan missään :D) mulla ei juurikaan scifi-figuja ole, eli ainakin testipeliin voisi lainafigut olla tarpeen. Joitain 40k nappeja nurkissa pyörii kyllä, mutta tässä voisi olla hyvä tekosyy tilata uusia figuja.
Missä pelit toteutettaisiin? Itsellä ei pelitiloja/maastoa nurkissa pyöri.

Eiköhän se oma geneerinen scifi ole parempi, kaikki skenut ja ideat mahdollisia, joku perus pohja jossa galaksin reunalla intergalaktiset firmat palkkaavat palkkasotilaita tekemään tehtäviä tms. Nyt vaan itse selaamaan hienoja scifi-nappeja :D
wasara kirjoitti:
Ke 02.08.2017 10:45
Tuohonhan pitäisi ilmestyä tekijän arvion mukaan ehkä jopa tämän kuun aikana jo lisäosakin.
Joo, näin jossain keskustelupalstalla Andrean kirjottamana, että lisäosa julkastaisiin ganesha gamessin kautta, ja olisi tarina-pohjainen, jossa skenuja valmiiksi kirjoitettuna. Ilmeisesti pohjana olisi tarina, jossa tiimit tehneet pakkolaskun vihamieliselle planeetalle ja alukset rikki, tiimien pitää kerätä osia ja resursseja, sotia keskenään ja vihamielisiä paikallisia vastaan. Ilmeisesti mukana tulee esim. ajoneuvo säännöt, joita peruskirjassa vähän vihjailtiin ja pohjustettiin. En tiedä tosin minkään tämän luotettavuudesta.
Mysterous
Viesti:

S.L. kirjoitti:
Ke 02.08.2017 21:19
17.8. torstai voisi iltapäivä/koko ilta sopia itselle.
Joo itsellekin kelpaa.
S.L. kirjoitti:
testipeliin voisi lainafigut olla tarpeen
Joo mä yritän räpsiä maalatuista Deadzone figuista kuvia, joista sitten voit valkata minkälaisen yksikön kasaat. Alustavasti tarjolla space mariini vastikkeet, avaruuskääpiöt, kapinalliset (ihmisiä ja alieneita), örkit, avaruusrottamiehet, robotti avaruushaltiat, ruttozombit ja normaalit sotilaat. Lisäksi jengiläisiä ja turvamiehiä ja robotteja. Tietty noita voi RSia varten ihan hyvin sekoitella keskenään.
S.L. kirjoitti:
Missä pelit toteutettaisiin? Itsellä ei pelitiloja/maastoa nurkissa pyöri.
Multa löytyy tai fantsuun jossa torstait on vissiin virallisia figupelipäiviä. Jos mun luona niin voisin valmiiksi tehdä jonkin 3 pelin minik kampanjan ja jos Wasara haluaa osallistua niin voisin peejiittää sitä.
S.L. kirjoitti:
joku perus pohja jossa galaksin reunalla intergalaktiset firmat palkkaavat palkkasotilaita tekemään tehtäviä tms.
Juuri tällaista 👌
S.L.

Hyvä! Kumpi vain käy, fantsussa en ole käynyt pelaamassa, mutta sun kämpillä oletettavasti saisi tosiaan "tarvittaessa" pelattua vaikka useamman pelin peräkkäin.
Tietty jos wasara pääsee, aina parempi!
wasara

Lievällä kysymysmerkillä tuo 17.8. vielä minulla.

Pelipaikalla ei sinänsä väliä (ja joskus about klo 16 jälkeen tuolloin pääsen paikalle, jos pääsen)
S.L.

Eli samoin klo 16 jälkeen, töissä siihen asti. Paikalla ei väliä, mikä sopii Mysteriossille parhaiten?
Mysterous
Viesti:

Joo kyllä mulle sopii siinä 16-17 aikaan aloittelu. Fantsu vois olla rauhallisempi alue pelata kun kotona on perhe kuitenkin. Kuka varaa?

Otan kuvia napeista viikonlopun aikana. Josko kaikki kynnelle kykenevät tekevät omat listansa ja pelataan sitten sitä mukaa kun ehtii.
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

Hop,

Voisin tulla seurailemaan pelaamista sivusilmällä :D. Kiinnostaa pirusti Rogue Trader tyylinen pelaaminen. Sitä mieluiten pelaisin, mutta jos Rogue Stars miellyttää niin hyppäisin kelkkaan.
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

hmm pohjautuuko toi sääntösetti siis "song of.." sarjaan.
Mysterous
Viesti:

Joo ehdottomasti mukaan vilkuilemaan. Tai voisihan sitä ehkä koettaa heti ekaksi peliksi jotain 3-4 pelaajan matsia 🤔.

En voi kieltää että Rogue Traderikin olisi sinällään mielenkiintoinen kokeilla roolipelimäisessä pelaamisessa. Vähän kankealta saattaa vaan tuntua systeemi nykyhyvään tottuneelle.
S.L.

Relic kirjoitti:
Pe 11.08.2017 12:43
hmm pohjautuuko toi sääntösetti siis "song of.." sarjaan.
Ei suoraan, aktivointi ja modifieri-systeemi on samankaltainen, mut peli muuten syvempi. Sobh-tuntemus ehkä auttaa perusidean sisäistämisessä, muuten ei samaa.

Miten mahtaa reaktiot toimia monella ekassa pelissä? :D jos enemmän porukkaa tulee, pitäisikö pelata esim. minikamppania, niin että pelataan ristiin pareina tms. Kaikki saisi pelin/pelejä alle ja saataisiin rakennettua peliin pohjaa ja tarinaa samalla.

Miksei rogue traderkin kiinnostaisi, vähän hirvittää pelin kesto ja jäykkyys tosin :D. Itseä kiinnostaa tarinapelaaminen ja suunnitelma tehdä erääseen suosittuun videopeliin liittyvä/inspiroima bounty hunter- tiimi.
Mysterous
Viesti:

Noniin, lainafiguja kaipaaville tuolla on nyt postattu lähes kaikki maaleissa oleva epäGW sci-fi höttöni.
S.L. kirjoitti:
Pe 11.08.2017 21:48
Miten mahtaa reaktiot toimia monella ekassa pelissä? :D
Ai niin joo, ei ihan siihen oltu suunniteltu systeemiä :P

Onko kukaan tosiaan varannut fantsusta pöytää?
S.L.

Mysterous kirjoitti:
Su 13.08.2017 18:07
Noniin, lainafiguja kaipaaville tuolla on nyt postattu lähes kaikki maaleissa oleva epäGW sci-fi höttöni.
S.L. kirjoitti:
Pe 11.08.2017 21:48
Miten mahtaa reaktiot toimia monella ekassa pelissä? :D
Ai niin joo, ei ihan siihen oltu suunniteltu systeemiä :P

Onko kukaan tosiaan varannut fantsusta pöytää?
En ole koskaan fantsussa pelannut, miten pöydän varaaminen tapahtuu?
Värkkään tiimin noista figuista ja printtaan valmiit character sheetit vaikka.

Joo, eiköhän kokemuksella senkin saisi toimimaan, mutta ekassa pelis ehkä vaikea :D.
Mysterous
Viesti:

No mä voin ottaa asiakseni sen fantsu varauksen. Periaatteessa pirautus on tähän asti toiminut, mutta varmaan käyn ostaas vihreää sieltä tulevalla viikolla muutenkin. 16-> varaus vai 17->?
wasara

Minen varmaan ehdi pelaamaan torstaina, mutta mahdollisesti käyn kurkkaamassa pelailua.

Moninpeliin jostain foorumilta luin systeemiä, että reaktiota saa yrittää se pelaaja, jonka figu on lähinnä feilannutta hahmoa.

Tulevassa lisäosassa on ilmeisesti mukana sitten ihan joku varsinainen moninpelisysteemikin.
S.L.

Mysterous kirjoitti:
Su 13.08.2017 20:18
No mä voin ottaa asiakseni sen fantsu varauksen. Periaatteessa pirautus on tähän asti toiminut, mutta varmaan käyn ostaas vihreää sieltä tulevalla viikolla muutenkin. 16-> varaus vai 17->?
Hienoa! Varmaan 17 eteenpäin? Mulla on duunia 16 asti, ja jos lipsahtaa ylitöiksi ei pöytä seiso tyhjänä. Vaikka olenkin töissä ihan keskustassa.

Joo, olenkin netissä nähnyt kahta moninpeliversiota, juuri lähin nappi reagoi ja iniative-roll(modifierit mukaananana) ennen reaktiota reagoivien kesken. Iniative versiossa tulee kamala määrä lisää vähän turhaa nopan viskomista. No lisäosaa odottaessa!
Mysterous
Viesti:

FYI pöytä varattu. 17 eteenpäin.
S.L.

Mysterous kirjoitti:
Ti 15.08.2017 11:42
FYI pöytä varattu. 17 eteenpäin.
Hyvä!
Onko kellään tietoa löytyykö netistä hahmolaskuria vai pitääkö mennä oldschoolisti kynällä ja paperilla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jyväskylä”