Maaston teko kerholla ja kerholle

Järvenpään ja lähialueiden peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Morrigan

Maaston teko kerholla ja kerholle

Viesti Kirjoittaja Morrigan » Ti 06.10.2009 20:19

Noniin, päätinpä pistää tälläisen aiheen tänne, jos se sattuisi saamaan tuulta siipiensä alle. Kerholla on kohtalaisen vähän hyvännäköistä maastoa pelejä varten, esim. mortikkaa pelaillaan lähinnä improvisoiduilla maaston kappaleilla ja 40kytkoo pöydästäkin on tälläistä valitusta kuulunut. Ajatusta maastonteosta kerholla ja/tai kotona kerholle on kyllä heitelty, mutta sanoista ei ole päästy tekoihin, joten päätin nyt ottaa ohjat osittain käsiini ja tehdä tämän topicin. Ajatuksena on siis kaikessa yksinkertaisuudessaan kerätä mielipiteitä / ideoita / projektinalkuja maastontekoa varten.

Itse olen miettinyt mordheim maaston tekemistä, ja nettiä selaillessa muutamia idean poikasiakin on tullut mieleen. Päädyin lopulta siihen, että kapalevystä, balsasta sun muista satunnaistarvikkeista saa mukavan näköisiä taloja aikaan, eikä kapalevykään ole niin kauhean kallista, jos sitä vaikka sen 1-2 levyä ostaisi (noin 6e per 70x100cm 5mm paksuinen levy http://www.arkkiplussa.fi/index.php?mai ... cPath=5_64 tuolta). Lopputuloskaan ei ole pahin mahdollinen (en ole itse tuota väsännyt, jos rikkoo jonkinmoisia tekijänoikeuksia niin siitä vain huutamaan minulle):
Kuva
Balsapuunkaan ei pitäisi aivan hirveästi maksaa, joten sitäkin voisi ostaa puurakenteiden tekoon.
Parhaimmillaan lopputulos voisi olla samaa luokkaa kuinhttp://www.gobstyks.co.uk/Projects/Mordheim.htm tehdyt talot, jos projektiin käyttäisi aikaa ja kohtalaisesti vaivaa (jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä on linkki yksityiskohtaisempia ohjeita varten: http://www.terragenesis.co.uk/infopages/page192.html).

Itse ajattelin tässä joku päivä tilailla tuota kapalevyä ja kokeilla miten sillä leikkiminen luonnistuu. Olisi tosin mukavaa, jos ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita saamaan parempaa maastoa mortikka pelipöydälle, kertoisivat omat mielipiteensä asiasta ja antaisivat ehdotuksia. Rakennus apukaan ei olisi pahitteeksi, ja jos jonkinnäköistä kolehtia viitsisi kerätä, niin eivät kustannukset yhden henkilön kohdalta nousisi taivaisiin.

Mutta anyways, sellaista. Kertokaa vapaasti mielipiteitänne.

-Se kolmas Olli
Viimeksi muokannut Morrigan, Ti 06.10.2009 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cactuscheff kirjoitti:Erikoismainita menköön tällä kertaa Ollin telttailevalle mannejunalle, hetkenä jonka tulee varmaan muistamaan pitkään:).
"Hold on to your hooves, I'm about to be BRILLIANT!"

blackmetalsiili

Re: Maaston teko kerholla ja kerholle

Viesti Kirjoittaja blackmetalsiili » Ti 06.10.2009 22:06

joo thumbs up, vakuuttaa ketju ja aihe. Onhan kunnolla tehtyä maastoakin aina kivempi katsella. Noista taloista saa myös helposti sekä mortikkaan/fabaan/40khon sopivia malleja, sillä jos me aletaan kerholla kolehtia keräämään niin tuoton täytyy tulla kaikkien hyväksi. Mutta koska kerholla yleensä kaikki haluaa päästä pelaamaan max paljon jää maaston teko todennäköisesti kerhon ulkopuoliselle ajalle. Tällöin voidaan kuitenkin käyttää osa kolehdista maastontekijöiden vaivan palkitsemiseenkin (ainakin pieni tunnustus olisi hyvä olla). Otetaan asia esiin vielä ainakin ens iviikolla kerholla ennen mitään pelejä.

Isompi Arska

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska » Pe 15.01.2010 16:14

jos tuo kerholle tarvikkeita ja maaleja niin eiköhän se sitten pikkuhiljaa väsäänny, ite niitä voin tehä jos sinne tuun, tosin toi kiinan kurssi alkaa taas lukiolla kohta nii en tonne kerholle taas tule

aivokuolluthamsteri

Viesti Kirjoittaja aivokuolluthamsteri » Su 01.08.2010 23:47

jonkun näköstä taloa oon väsänny jonkun aikaa jos maastoo tarvii lisää ni voisin sen tuoda kerholle kun vielä en ainakaan sitä tarvitse
Nokia Disconecting People

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Järvenpää [Korpisoturit]”