Masiina-nistien metaketju

Oulun ja lähiseutujen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » Pe 14.02.2014 22:59

Ajattelinpa laittaa tällaisen tänne, niin voidaan enemmänkin keskustella metasta. Jää enemmän huomiota peli-ilmoituksille yms..

Avatar
Seraphi
Peliporukkavalvoja
Viestit: 1175
Liittynyt: La 12.08.2006 01:56
Paikkakunta: Oulu/Seinäjoki

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Seraphi » La 15.02.2014 00:11

Siirränki viimeisen metailu höpötykseni tänne:

Sain kyll semmose oppitunnin notta Damiano on kyll karu casteri, silloin erityisesti ku o fiitti päällä ja sälli flippaa kolikoita porkkanaksi.

Mutta listasta, yritän tässä leikkiä osaavaa ja tietävää... krhm.. anyway, Möllin kanssa kyll samaa mieltä että steel head unitit ois ehkä hyvä laittaa full setiksi, koska ku Damiano vippaa kolikkoa pussukasta, ni joha alkaa lyyti kirjottaan. Helsingissä sain toreta kuinka karu combo on steel headin heppa + halberdi combo, jote siihe kannattaa santsata.
Lady suippokorva ja Mestari Holti ehottomasti saa pysyä listassa, kuten Nahkatakkinen ukko, sama ukko joka pyssyllä posauttaa (lallallaa).

Samalla ajattelen myös sitä kelloa, tossa on melekosesti poppoota joide kanssa härväämine syö aikaa, ellei sitte oo vaa nii Niko joka hoitaa kaikkie nappuloire aktivaatiot enne kui ehtii sanoa "mittaanpa control areani"

EDIT: Joo Vanquisher marshalloitavaksi tietenki ku Valtteri pisti aattelee homma uusista. Riittää että osuman boostaa, ni on porukka iha liekeissä. Ja spd sama kui Bastion Senellä, nii pysyy ukossa kiinni.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » La 15.02.2014 11:49

Höö... kokeillaanpa seuraava:
Points: 50/50
Makeda and the Exalted Court (*2pts)
* Basilisk Krea (4pts)
* Cyclops Shaman (5pts)
* Bronzeback Titan (10pts)
* Titan Gladiator (8pts)
Siege Animantarax (9pts)
Siege Animantarax (9pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt) (1pts)
Agonizer (2pts)
Samat löpinät kuin viimeksi, nyt luunjauhajia muutettu gobbereiksi tosin. Mietin, ettei koskaan voi olla liikaa savupilviä, ja kun pisteellä saa niin...
Eli tarpeen tullen Makeda & co. voi edetä vielä reippaammin keskikentälle. Vaikka vihulla keinoja pilviin olisi, joutuu hän tuhlaamaan resursseja pl.Legioona
Points: 50/50
Lord Assassin Morghoul (*6pts)
* Basilisk Krea (4pts)
* Cyclops Brute (5pts)
* Molik Karn (11pts)
Siege Animantarax (9pts)
Bloodrunners (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Bloodrunners (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 5 Grunts) (3pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 5 Grunts) (3pts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt) (1pts)
Agonizer (2pts)
Bloodrunner Master Tormentor (2pts)
Bloodrunner Master Tormentor (2pts)
Paingiver Task Master (2pts)
Aivan hullu takinkääntö! Noita, jota alunperin suunnittelin hommaavani. Lähestulkoon kaikella on 'perfect balance', joka tärkeimpänä autaa back strikeihin ja combineen. Suurimmalla osalla porukkaa DEF nousee tähtitieteelliseksi fiitin avulla. Molikki on tällä kertaa ilman Rushia, koska sille saa tarvittaessa ghostlyn, ja maalaiva luo luotettavampaa suojaa Lordi-murhaajalleni. Molik on listassa lahtaamisen lisäksi Fate Walkerin takia, jolloin noita voi käydä hit&run -taktiikalla kiusaamassa.

Elikkäs: Suurimmaksi osaksi lista pyörittää itseään, ja Mortikka käy sokeuttamassa porukkaa tarpeen tullen. Savukone löytyy tästäkin listasta, mikäpä ettei.
Ensimmäinen aalto koostuu Bloodrunnereista, ja jollei vihulla ole stealthiin keinoja, pääsevät nämä väkisinkin naamalle. Toisena tulevat Farrowit lihamuurina ja kontestoivat ja kuolevat tai jotain. Animatarax On kontestoimassa, ja päräyttää vihua tykillänsä jos tarvii.
Pääasiassa siis kuluttavaa puolustustaistelua, jotta Salamurhaaja pääsisi hipelöimään vihun lokkia. Uhkaa luodaan kaikennäköistä.

Heikkoutena on suuren panssarin/boksimäärän porukat, joita ei saa rikki muulla kuin Molikin vihalla. Colossaalit tosin on kiva lamautella viuhkalla ja tuskailijalla. Lisäksi liian paljon blasteja tai autohittiä aiheuttaa ongelmaa, vähintäänkin tappaa mursut transfereilla. Liekitkin kuumottavat :D
Pääasiallinen koppi on siis ei oikein mikään ja kaikki. Hordesia vastaan voi pelata helpommin attritiota, masiinaa vastaan casterkill on helpompi. Jalkaväkilistat ovat hyvä koppi. Listan pitäisi vielä kestää kurmotusta, eli aikaa suunnitelman toteuttamiseen on.
Mielestäni ei niin hyvä kuin Rasheth lista, mutta varmastikin hauskempi pelata :)
Lisäksi Makeda3 pieksää panssaria, niin voi ottaa listan vihun mukaan.

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » La 15.02.2014 18:45

Tiimiturnaukseen näyttää olevan tunkua, mikä on hyvä juttu koska reservejä on hyvä olla (ainakin allekirjoittanut joutui perumaan oman osallistumisensa viime vuonna moneen turnaukseen yllättävien henkilökohtaisten syiden takia) mutta toisaalta myös huono juttu koska joukkueeseen mahtuu vain neljä jäsentä. Tällä hetkellä turnaukseen haluajia on: Tanan, vherne, Mölli, Seraphi ja SpartanMk1. Haluan korostaa, että minua ei ole vielä valittu joukkueen kapteeniksi, joten en voi päättää kuka pääsee tiimiin ja kuka ei. Tulen osallistumaan tiimin matkan sponsorointiin (sikäli kun se on tarpeen), vaikka minua ei tiimiin valittaisi, koska muihin ihmisiin sijoittaminen lisää onnellisuutta enemmän kuin itseen sijoittaminen. Toivon myös, että tiimin ulkopuolelle juotunut ei vedä hernettä nenäänsä ja löytää itselleen tiimin esim. tämän ketjun avulla.

Tiimin kokoonpano voidaan päättää lukemattomilla tavoilla. Kaikkein oikeudenmukaisin tapa olisi tietysti kreikkalaisroomalainen paini 20 asteen pakkasessa ilman vaatteita, mutta säät näyttävät tänä vuonna tekevän sen mahdottomaksi. Jotta prosessi olisi kaikille mahdollisimman läpinäkyvä, niin ehdotan että valitsemme jollain menetelmällä aluksi kapteenin joka sitten valitsee mielivaltaisesti itselleen kolme orjaa. Näin äkkiseltään kapteeni voidaan valita ainakin seuraavilla menetelmillä. Ehdottakaa rohkeasti lisää.

a) Demokratia:
suljettu lippuäänestys, itseä ei saa äänestää. Jos kukaan ei saa yli 50% ensimmäisellä kierroksella niin käydään useampia kierroksia. Äänestystä edeltää luonnollisesti toinen toistaan epäuskottavammat vaalilupaukset, kunnianloukkausta lähentelevä lokauskampanja sekä hillitön suhmurointi ja koplaus.
b) Tuuri: arvotaan kapteeni heittämällä noppaa. Jos tarpeeksi tasapainoista d6 noppaa ei löydy, niin ehdokkaat voivat esim. pelata ensi maanantaina 20p matsin.
c) Uutta verta kehiin: Kapteeniksi joku toinen kuin minä tai Mölli, koska kultaa ei viime kisoissa saatu. Tuskin saadaan tälläkään kertaa, joten empä tiedä mikä logiikka tässäkin on.
d) Korkein ranking/Paras merkkupelaaja

Mää itse kannatan vaihtoehtoa b.
Viimeksi muokannut Tanan, La 15.02.2014 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

vherne
Viestit: 153
Liittynyt: To 15.03.2012 13:11

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja vherne » La 15.02.2014 19:10

Äänestän demokratiaa!

-----Pa dum tsih!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » La 15.02.2014 20:43

Siltä varalta, että retribuutio ei tule valmiiksi ajoissa niin näillä listoilla mennään.
Faction: Searforge Commission
Casters: 1/1
Points: 50/50
Gorten Grundback (*7pts)
* Grundback Blaster (3pts)
* Wroughthammer Rockram (8pts)
* Wroughthammer Rockram (8pts)
Ogrun Assault Corps (Leader and 4 Grunts) (9pts)
Tactical Arcanist Corps (4pts)
Tactical Arcanist Corps (4pts)
Gudrun the Wanderer (3pts)
Lord Rockbottom (2pts)
Thor Steinhammer (2pts)
* Ghordson Basher (7pts)
* Ghordson Basher (7pts)
Nopeutta, kestoa ja voimaa. Bashereillä 13,5" threat range, joka on pelin pisimpiä.
Faction: Highborn Covenant
Casters: 1/1
Points: 50/50
Fiona the Black (*6pts)
* Rover (8pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Captain Sam MacHorne & the Devil Dogs (Sam and 9 Grunts) (7pts)
* Buccaneer (3pts)
* Buccaneer (3pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Ogrun Assault Corps (Leader and 4 Grunts) (9pts)
Ogrun Assault Corps (Leader and 4 Grunts) (9pts)
Sea Dog Deck Gun (2pts)
Alexia, Mistress of the Witchfire (4pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)
Tää on aika jännä lista, josta toivoisin erityisesti kommenttia. Fiona countteroi meleen, tappaa supportin ja estää skenaariovoiton. OAC ampuvat heikot panssarit pois. eAlexia on mukana hakemassa sielut parempaan talteen.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » La 15.02.2014 21:25

Mie voin jättäytyä varasijalle tiimiturneeseen. Maalaan napit siihen joka tapauksessa.
Edellisenä viikonloppuna taitaa olla lähtö Poriin turnaileen nelkkaria. Mielellään mukana olen tiimiturneessa, mutten pahoita mieltäni vaikken pääsekkään.

Kapteenitsydeemi on hieman ikävä, koska tuottaisi (ainakin minulle) pahaa mieltä jos joudun jättämään jonkun haluavan pois.

Mutta jos joku teistä neljästä päättää jättää tulematta, mie oon ineessä!


Sitten asiaan!

Retrithän tulee valmiiksi turneeseen mennessä, mutta muuten vaan nyt katselen merkkulistojakin :3
Ekahan on sama Gorten-lista, joka on aiheuttanut kyyneliä pelaajalle ja vastustajalle vuorotellen. Siitä listasta ei tarvi puhua :)


Toka lista:
Olisipa mielenkiintoista nähdä, miten noin monta Ogryniä toimii. Ainakin kuullostavat hyvältä nonokrion brandilla ja CRA:lla. Fiitti saattaa pitää ne hengissäkin sen tarvittavan vuoron ajan. Panssarintorjunta on parin avainnappulan varassa. Häröttää tuo pistoolivelhojen puute. Thunderbolt olisi huippusiisti, ja jäät sitä varmasti kaipaamaan.

Rover on ihan ok kun ei ole muulille äsken nimettyjä.
Kaiken kaikkiaan näkisin tuon ihan hyvänä komppilistana Gortenille, tosin Vaikeita matchuppeja molemmille olisivat Retrit sekä kenties legioona. Uutena tulokkaana myös vektorimassat Intergalaktisen Hammaslääkärin (IGH, JulmuTM.) tai jonkun muun vastaavan (JMV) johtamana voivat tuottaa ongelmia. Kumpikaan listoista ei ole liian hyvä p/eHaleytä vastaan myöskään.

Tiimiturnauksessa ei liikaa haittaa muutama heikkous, mutta olisi se kiva ettei tarvisi liikaa suojella yhtä!


Semmoista, sanokaapa taas jos ihan pötyä horisen :D

EDIT: ps. Laittakaa Spartan tiiminjohtajaksi; Se ei oo ollu, sille tulis paineita vastuusta ja paha mieli kun joutuis valitteen jonku pois.

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Su 16.02.2014 12:04

Mölli kirjoitti:Olisipa mielenkiintoista nähdä, miten noin monta Ogryniä toimii. Ainakin kuullostavat hyvältä nonokrion brandilla ja CRA:lla. Fiitti saattaa pitää ne hengissäkin sen tarvittavan vuoron ajan. Panssarintorjunta on parin avainnappulan varassa. Häröttää tuo pistoolivelhojen puute. Thunderbolt olisi huippusiisti, ja jäät sitä varmasti kaipaamaan.
Thunderbolt on kiva temppu, mutta pistoolivelhojen ongelma on se että ne kuolee heti jos ne ajautuu 10" päähän kuumimmista tappeluista.
Mölli kirjoitti:Rover on ihan ok kun ei ole muulille äsken nimettyjä.
Rover on oikein hyvä rynnäkköyksikkö. Sen päätykki kombottaa hyvin buccaneerien ja Aiyaa&Holtin kanssa. Feattivuorolla efektiivinen DEF13,5 ja ARM23,5 on myös vaikea rikkoa.
Mölli kirjoitti:Kaiken kaikkiaan näkisin tuon ihan hyvänä komppilistana Gortenille, tosin Vaikeita matchuppeja molemmille olisivat Retrit sekä kenties legioona.
Periaatteessa mage hunter spämmi voi tuottaa Gortenille ongelmia, koska paljon jakkeja mutta todennäköisesi ei kuitenkaan. OAC ja Tactikaalit repivät kaiken kevyen jalkaväen kappaleiksi blastilla. Artificerin force barrier voi aiheuttaa ongelmia, mutta kyllä featti viimeistään avaa pullonkaulat. Fiona ampuu blastia vielä enemmän ja voi poimia artificerin vielä helpommin. Retribuutiolla on lisäksi vain yksi nappula (eEiryss) koko factiossa, joka voi poistaa Roth's Mercyn Samilta. eAlexian pitäisi myös saada kivasti sieluja.
Legioonan isoin ongelma Gortenia vastaan ovat Taktikaalit ja 13,5" threattaavat Basherit. Niitä ei ole helppo poistaa ja armeija on muutenkin hyvin kestävä tulta vastaan. Millä legioona meinaa pitää alueita Gortenia vastaan? Battle-engineitä löytyy vain Walzilta :). Fionaa vastaan Legioonan isoin ongelma on Sam ja Roth's mercy, joka estää käytännössä skenaariovoiton. Koko factiossa löytyy käytännössä vain yksi nappula, joka voi poistaa upkeepit, joka on eVayl. eVayl ei taaskaan tykkää yhtään vähänkään tasaisemmasta ampumiskisasta.
Hauskana ajatusleikkinä voidaan pohtia, miten omalaatuiset retribuutiolistani pärjäisivät merkkulistojani vastaan. Garryth vs. Gorten päättyisi todennäköisesti Gortenin voittoon, koska Gortenin featti ja koska Thorin Basherit ei välitä Garrythin featistä. Garryth vs. Fiona olisi aika jännä matchuppi, joka päätyy ehkä Garrythin voittoon, koska Garryth pystyy tappamaan Samin omilla miekoillaan ja estämään featillään supportinsa surmaamisen. Kaelyssa vs. Gorten päättysi todennäköisesti Kaelyssan voittoon, koska Kolossaalia ei voi siirtää featillä tai Bashereillä ja taktikaalit eivät voi oikein ampua battlegrouppia. Kaelyssan Backlash ja Phantom hunter mahdollistavat Gortenin tappamisen hyvin kaukaa ja Thor lähtee vuorolla 2 arkkinoodista kanavoituun Riftiin. Kaelyssa vs. Fiona olisi vähän sama juttu. Kolossaali on aivan liian hyvin suojattu.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Seraphi
Peliporukkavalvoja
Viestit: 1175
Liittynyt: La 12.08.2006 01:56
Paikkakunta: Oulu/Seinäjoki

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Su 16.02.2014 13:50

EDIT:

Luovutankin tiimipaikan suosiolla, because family business :)
(jos sitte seuraavalla kerralla onnais, milloin sitte seuraava tiimiturnaus onkaan)
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil

vherne
Viestit: 153
Liittynyt: To 15.03.2012 13:11

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja vherne » Ma 17.02.2014 16:35

Tämmöstä aattelin tiimiturnaukseen, pHaley & eCaine!

pHaley nappaa infantry listat. 5 coverinfire lättyä ja 2 yksikköä deadeylle buffattavaks. Molemmat yksiköt ignoraa ison osan maastobuffeista.
16" et juokse etkä chargea kupla, ja jos Haley camppii niin et voi debuffaa stormwallia. eEirys poistaa buffeja tai debuffeja.
Mieluisin vastustaja cryx infantry horde.

System: Warmachine
Faction: Cygnar
Casters: 1/1
Points: 50/50
Captain Victoria Haley (*5pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Cyclone (9pts)
Black 13th Gun Mage Strike Team (4pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)

eCainea pelaisin mielellään kaikkea muuta vastaan. Tätä listää me ollaankin puitu jo useaan otteeseen. Ei siitä enempää.

System: Warmachine
Faction: Cygnar
Casters: 1/1
Points: 50/50
Captain Allister Caine (*5pts)
* Ol' Rowdy (9pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Hunter (6pts)
* * Hunter (6pts)
Greygore Boomhowler & Co. (Boomhowler and 9 Grunts) (9pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Rangers (5pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
Reinholdt, Gobber Speculator (1pts)

Molemmissa listoissa heikkoutena on matala arm casterit. Tietyt temput tuleen oleen tosi pahoja mm. Ravyn magehunterit

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 18.02.2014 10:47

SpartanMk1 valittiin kapteeniksi. Kauan eläköön Team Oulun (työnimi) uusi kapteeni!

Omat pelit meni eilen ihan penkin alle (1 voitto/2 tappiota) vaikka pelasin Garrythillä isoa battlegrouppia. Miten näin voi olla!!!! Mölli ja SpartanMk1 pelasivat hyvin. Erityisesti uuden, nerokkaan ja ennenkaikkea komean kapteenimme edesottamukset buccaneereilla ja riflemanneilla herättivät luottamusta. Saat halutessaso lainaan minulta haluamasi määrän buccaneereja turnausta/viikkopelejä varten. Voitoni vhernestä ei ollut kiinni omista taktiikoista tai vastustajan huonoudesta, vaan puhtaasta tuurista: Stormclad pääsee (täysin turhaan) chargaamaan Manticorea, mutta onneksi lyö kaksi iskua ohi ja muutenkin pienet damagerollit. Tämän lisäksi ol'Rowdy saa kolmen fokuksen (ilmaisen) chargen Garrythiin, mutta jättää Garrythin yhteen (1) hitpointtiin. Blade of Retribution käy luonnollisesti hakemassa seuraavalla vuorolla eHaleyn.

eHaleyllä oli muutenkin vähän huono päivä: Calaban onnistuu saamaan kaksi suoraa osumaa sisään DEF19:seen ja armeijan täydellisen tuhoutumisen jälkeen Mak3da onnistuu käydä hakemssa eHaleyn pää Feat+Vortex+Eliminaator kombolla.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 18.02.2014 11:59

vherne kirjoitti:Tämmöstä aattelin tiimiturnaukseen, pHaley & eCaine!
Parhautta!
vherne kirjoitti:Captain Victoria Haley
Hyi mikä lista. eGaspy häviää tuolle pystyyn, kuhan vain muistat heittää decelaritionin joka vuoro. Koen, että viimeiset 13 pongoa, eli Cylena&co ja eEiryss hakee vielä vähän paikkaansa. Periaatteessa pHaley:llä on ihan ok debuffien esto eli eEiryss on ehkä vähän turhan päälle pelaamista. Cylena ei myöskään hyödy pHaleyn superfiitistä, joten nekin on vähän meh. Niiden tillalle voisi harkita esim.
- rangereita, jotka on ihan pöljän hyviä jos vastustaja ei voi chargettaa. Vielä pöljempiä feattivuorolla.
- ATGM:lle Firefly (voit ammuskella salama-aseella podia ja autohittiä salamilla), Hunter (neljän nopan KD yritykset pitkän matkan päähän), Sentinel (shield guard on aina kiva, ja jonkun pitää mennä jossain vaiheessa zonelle) tai Defender (RNG20 aseet).
- Stormcallereita (disruptoidaan vastustajan jakit ja haetaan kontrollipisteitä).
vherne kirjoitti:Captain Allister Caine
Tämä on hyvä lista, joskin paljon on Boomhowlerin leveillä hartioilla. Jos vastustaja voi jotenkin ohittaa toughin (tai toughit eivät pyörivät vähän huonommin), niin lista on pahoissa vaikeuksissa. Tällaiset factiot ovat lähinnä circle ja cryx. Varsinkin circle voi olla tosi nihkeä matchup kummallekin sun listalle, koska teleportaatiokivet, hyvä määrä stealhiä ja puut. Jos vastustaja saa myös tarpeeksi ilkeän casterin wreckin päälle, niin assassinaatio voi käydä vaikeaksi.
vherne kirjoitti:Molemmissa listoissa heikkoutena on matala arm casterit. Tietyt temput tuleen oleen tosi pahoja mm. Ravyn magehunterit
Ääh, Ravywin magehuntterit menee ensimmäisessä listassa featti+deceleration+gun mageihin ja toisessa niitä tulee sitomaan (tai sen optimaallisen ampumispaikan täyttää) KD:lle immuunit boomhowlerit.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

vherne
Viestit: 153
Liittynyt: To 15.03.2012 13:11

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja vherne » Ti 18.02.2014 14:21

Tanan kirjoitti: Calaban onnistuu saamaan kaksi suoraa osumaa sisään DEF19:seen
Def 20 oli! Valtteri pelas niinkun pyhässä kirjassa sanotaan play like you've got a pair!

Hyviä pelejä oli eilen kyllä. Aina vaan ei lähe :D

vherne
Viestit: 153
Liittynyt: To 15.03.2012 13:11

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja vherne » Ti 18.02.2014 15:55

Tanan kirjoitti: Koen, että viimeiset 13 pongoa, eli Cylena&co ja eEiryss hakee vielä vähän paikkaansa. Periaatteessa pHaley:llä on ihan ok debuffien esto eli eEiryss on ehkä vähän turhan päälle pelaamista. Cylena ei myöskään hyödy pHaleyn superfiitistä, joten nekin on vähän meh. Niiden tillalle voisi harkita esim.

Tämä kohta voi kyllä elää vielä.

-Nyssit ei hyödy featista ilman murdokkia, mutta hyötyvät isosti Temporal Barrierista -2def tekee niitten pyssyista rat 8.

-eEirys onkin mun infatryä varten, että mulla on kyky levittäytä ees vähän. eEirys ei oo kyllä mitenkään lukkoon lyöty. Tästä saatais helposti murdokki esim.

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » To 20.02.2014 11:52

eMorghoul inspiroi mua
Lord Assassin Morghoul (*6pts)
* Cyclops Brute (5pts)
* Cyclops Shaman (5pts)
* Bronzeback Titan (10pts)
* Molik Karn (11pts)
* Aptimus Marketh (3pts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Siege Animantarax (9pts)
Siege Animantarax (9pts)
Extoler Soulward (2pts)
Ajatuksia:
- eMorghoul tykkää Markethista, koska eMorghoulilla on kaksi buffiloitsua. Erityisesti Ghost walk on sellainen, jonka oikeastaan haluaa heittää joka vuoro titaaneihin, Molikkiin, eMorghuliin yms.
- Vaikka shamaani ei voi heittää Molikin animusta, niin reach nappulat on aika hilpeitä Ghost Walkin, Silence of Deathin, Train Wreckin yhdistelmällä. Molik tulee tappamaan pelottavan kaukaa warlockkeja tai oikeastaan mitä vain.
- Train Wreck + Silence of Death + Animantaraxit on kova kombo petoja vastaan, koska train wreckillä pääsee pois meleestä ja Animantaraxit voi sitten ammuskella sen sitten täyteen neuloja. Rikkinäisiä aspekteja ei voi hiilata.
- eMorghoul feat + hyper aggressive on aika sairas kombo.
- eMorghoulin isoin heikkous on pieni control range, eli jalkaväkilistan on niistä aika vaikea hyötyä. Isojen maalaivojen on vastaavasti helppo siitä hyötyä. Featti heitetään normaalisti kakkosvuorolla (jos mennään ykkösenä) tai ykkösvuorolla (jos mennään kakkosena).
- Extoler on antamassa true sightiä ja maagisia hyökkäyksiä Animanaraxeille.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

vherne
Viestit: 153
Liittynyt: To 15.03.2012 13:11

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja vherne » Su 23.02.2014 21:56

Tyhmiä ajatuksia iltaselle. Infantryllä on tässä listassa 63 pow 10 shottia. Haleyn feattivuorolla 86. Kaikkia ei pystytä tietenkään ampuun mut nuin potentiaalisesti.
Suurin uhka mitä keksin on itsensä kellottaminen.

War Room Army

Cygnar - New Army

55 / 55 (50+5) Warcaster(s) : 1/1 Warjack(s) : 2 Battle Engines : 0 Solos : 1 Units : 5

Captain Victoria Haley - WJ: +5
- Squire
- Sentinel - PC: 4
- Sentinel - PC: 4

Eiryss, Angel of Retribution - PC: 3

Arcane Tempest Gun Mages - Leader & 5 Grunts: 6
Black 13th Gun Mage Strike Team - Lynch, Ryan & Watts: 4
Long Gunner Infantry - Leader & 9 Grunts: 10
Long Gunner Infantry - Leader & 9 Grunts: 10
Cylena Raefyll & Nyss Hunters - Cylena & 9 Grunts: 10
- Captain Jonas Murdoch - Murdoch 2

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 25.02.2014 11:23

Turpiinhan eilen(kin) taas lätisi, joskaan ei tällä kerralla listan huonouteen vaan omaan derppailuun. Molemmissa peleisssä Aspikset pelattiin vähän ulos, koska pelkäsin liikaa niiden menettämistä alpha strikessä, mikä on oikeasti aivan turhaa koska pelissä on aika vähän juttuja jotka voi tuhota kaksi Aspista vuorossa ja olla kuolematta vastaiskuun ja olla mulle kannattamatonta. Noh anyways, lisää siis Aspiksia ottamaan iskua vastaan. Destor Thanet on rautaa, mutta kärsivät pikkuisen haltiajalkaväelle tyypillisestä kestävyysvajeesta. Taidan vastaisuudessa laittaa ne kakkkos- tai kolmosaaltoon, josta ne lähtevät pareittain metsästämään hyväksi katsomiaan kohteita.

Jos teillä on syvempi näkemys mun häviön syistä, niin laittakaa ne rohkeesti tähän ketjuun.
Garryth, Aspis-kuningatar kirjoitti:System: Warmachine
Faction: Retribution of Scyrah
Casters: 1/1
Points: 50/50
Garryth, Blade of Retribution (*5pts)
* Aspis (4pts)
* Aspis (4pts)
* Aspis (4pts)
* Chimera (6pts)
* Manticore (8pts)
* Hypnos (9pts)
Arcanist (1pts)
Dawnguard Destor Thane (4pts)
Dawnguard Destor Thane (4pts)
Ghost Sniper (2pts)
Ghost Sniper (2pts)
House Shyeel Artificer (3pts)
Mage Hunter Assassin (2pts)
Mage Hunter Assassin (2pts)
Tää lista pyrkii estämään nopeat skenaariovoitot Aspiksien raadoilla ja tuhoamaan vastaiskussa kaiken mikä tulee haastamaan mun etenemistä. Tavallisesti ensimmäiseen aaltoon menee Garryth, Apikset, Chimera ja Hypnos. Toisessa aallossa Manticore ja Artificer. Kolmannessa aallossa tulevat Destor Thanet, Asassiinit, Ghost Sniperit ja Arcanist.
Can’t touch this … mk2 kirjoitti:System: Warmachine
Faction: Retribution of Scyrah
Casters: 1/1
Points: 50/50
Kaelyssa, Night's Whisper (*7pts)
* Aspis (4pts)
* Aspis (4pts)
* Aspis (4pts)
* Chimera (6pts)
* Hyperion (18pts)
Arcanist (1pts)
Dahlia Hallyr & Skarath (9pts)
Dawnguard Destor Thane (4pts)
Dawnguard Destor Thane (4pts)
House Shyeel Artificer (3pts)
Ensimmäiseen aaltoon Kaelyssa, Aspikset ja Chimera. Toiseen aaltoon Hyperion, Dahlia & Skarath ja Artificer. Kolmanteen aaltoon loput. Listalla on hyvin vähän ilmeisiä heikkouksia, mutta on erityisen vahva jos vastustajalta puuttuvat arkkinoodit ja epäkuolleet, koska ne on ainoita keinoja pudottaa Dahlia. Hyperionin DEF12 ranged attackkeja vastaan on minusta myös vähän borken.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Seraphi
Peliporukkavalvoja
Viestit: 1175
Liittynyt: La 12.08.2006 01:56
Paikkakunta: Oulu/Seinäjoki

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Ti 25.02.2014 12:48

Tanan kirjoitti:Turpiinhan eilen(kin) taas lätisi, joskaan ei tällä kerralla listan huonouteen vaan omaan derppailuun.
Luojan kiitos että en ole ainut.... Pelit olisi mennyt iha erilailla jos oisin osannu pitää pään kylmänä, mutta eip siitä sen enempää.

Tosiaan itsekin olisin todella kiitollinen jos vastustajalta tulisi pelin jälkeen jotain rakentavaa palautetta tyyliin "mitä olisi kannattanut tehdä siinä ja siinä kohtaa." Lista ehotteluja ja parannuksia saa toki heittää, mutta toivottavasti se ei tarkota sitä että joudun hankkimaan jotain Liekin tyttäriä tai Idrianeja... menee pelaamise maku jos joutuu hankkii ällön näkösiä figuja iha vaa se takia että ne o ainoa toivo peleissä pärjäämiseen.
Paljon on opittavaa Menothie peluusta, oon iha nii hukkateillä mite niillä pelataan, eli kovasti kokeillaan ja tesmaillaan listoja näillä figuilla mitä mulla on ja mitä tulen hommaamaan. Virheistä opitaan ja kokeilemalla selviää.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » La 01.03.2014 15:50

Noniin.

Kävi sitten niinkin hupsusti, että figulähetykseni tulee kovasti myöhässä, ensi- tai sitä seuraavalla viikolla. Molikki on niin kuumaa kamaa, että sen saaminen liikkeeseen on ilmeisen harvinaista. Täten päätinkin, että pelailen pelkästään MakMakilla tiimiturneessa. Toivon, ettei haittaa liikaa.
En ehdi oikein pelailla salamurhaajaa tarpeeksi, ja Plösölle minulla ei nyt oo sitten tulossa mieleisiä figujakaan. Makeda on tuttu ja turvallinen, niin uskon että sillä pelatessa menee joka tapauksessa parhaiten.

Elikkä tämmöinen:
Points: 50/50
Makeda and the Exalted Court (*2pts)
* Basilisk Krea (4pts)
* Cyclops Brute (5pts)
* Cyclops Raider (5pts)
* Cyclops Shaman (5pts)
* Titan Gladiator (8pts)
Siege Animantarax (9pts)
Siege Animantarax (9pts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt) (1pts)
Agonizer (2pts)
Feralgeist (1pts)
Feralgeist (1pts)
Selittelyjä ->

- Krea : Aika selkeää. Antaa auran +2def +2arm ampumista vastaan. Kulkee panssaroimassa morsokonnia ja mahdollisesti Makedaa. Kätevä huomata, ettei aura ole myöskään loitsu, niin sitä ei noin vain kierretäkkään millään siunatuilla räpäteillä yms.. Halvaannutus on ihan kiva.
- Brute : Estää kivasti Makedan kaatumisen, tai minkä tahansa muun tärkeän ei silti. Tämän ja animantaraxien avulla lista on käytännössä immuuni KD:lle, tai se ei tuota minkäänlaista ongelmaa. Kolmas shield guard listaan, hyvä ottaan hyökkäystä vastaan.
- Raider : Snipe, 'nuff said. Voi antaa myös Krealle, joka sitten voi halvaannuttaa mörököllejä tai muita hapsenkakkiaisia hulppean 18" uhalla. Listassa on aikalailla ampumista. Ammuskelee kaikennäköset Gormanin peijoonit hengiltä >:[ ...Yllättävästi omaa myös Open Fistin.
- Gladiator : Pathfinder ja nopeutta. Uhkaa lisää. Osaa tapella ja taklata hyvin.
- Shaman : Omalla animuksella henkivakuutuksena, muiden animuksia vastustajan mukaan. Ampumakilpailua en ole häviämässä kovin helposti, pl. stealth :)... Omaa maagisen ampuma-aseen, jos vihulla on jotain epämiellyttävää haamunkaista (kuten pistol-wraitheja). Craft talisman menee vähän hukkaan.

- Piiritysliskot : Ampuvat, lyövät, kestävät, ovat liikkuvia linnakkeita. Skenaariovoittoa haetaan, mutta ovat toisaalta aikalailla uhrattavissa.
- Savukone : Antaa suojaa Makedalle ja kykloopeillekkin tarvittaessa.
- Feralgheistit : Hordesia vastaan oivalliset, kun lista ampuu varsin hyvin. Pitävät omia mörköjä hengissä (kind of), kontestoivat ja antavat skenaariouhkaa.
- Piiskurit : Pitävät tällä kertaa huolta pääasiassa Furytasapainosta, kun harva möröistä tarvitsee hababoonuksia. Parantelevat rampoja mörköjä.


Listassa ei ole mitään korvaamatonta ja tarvittavat möröt on helppo pitää hengissä (esim. Brute, jos vastassa KD:tä). Lista on kestävä ampumista vastaan (3 shield guardia, kaksi tai kolme Krean animusta, kestäviä ja isoja sotakoneita) ja ampuu itsekin varsin tehokkaasti isoa ja pientä. Errata antoi burst-firelle bonarit myös huge-baseja vastaan, oon tyytyväinen.
Meleevahinkoa saadaan aikaiseksi, ja uhan luominen onkin yksi Makkiksen erikoisuus. Todennäköisesti (riippuen vihusta) Makeda kulkee aurinkoleka päällä toisessa linjassa buffaillen animuksilla, muut etenevät ja jauhavat vihollista. Etenemistä on vaikeahko estää, eikä liian lähelle voi tulla. Voitetaan skenaarioon (attrition ja/tai Ground Zeron avulla) tai suoritetaan casterkill jos vihu on varomaton.
Makedan Featti on kohtuu tehokas, koska möröjä on paljon.
Mahdollisuus on myös Makedan agressiiviselle peluuttamiselle. On kohtuu turvallista juosta keskikentälle kun mukana on brute, savukone ja krea...

Asiat jotka eivät tuota liikaa ongelmia:
- Gargossaalit
- ampuvat listat
- hitaat listat
- tasapainoiset listat
- Suurin osa hordesista

Asiat mitkä saattavat tuottaa ongelmia:
- Liikaa kovaa iskevää stealthia (aka. Bane Thrallit, Warppisudet + fog of war)
- Raskaspanssari suuressa määrin


Lisää mielipiteitä ja huomioita! Koetin tehdä listaa, jolla ei olisi liian rajuja heikkouksia tai automaattisia häviöitä, ja mielestäni onnistuin ihan hyvin. Lista jättää paljon pelaamiseen varaan, mutta noita on tuttu ja turvallinen.

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 03.03.2014 12:22

Mölli kirjoitti:Makeda on tuttu ja turvallinen, niin uskon että sillä pelatessa menee joka tapauksessa parhaiten.
Ottaen huomioon, että olet aika suvereenisti pieksenyt viikkopeleissä erilaisia listoja, niin tämä havainto lienee oikea. Olen samaa mieltä sun metailustakin, joskin vaihtaisin Gladiaattorin Bronzebackkiin pudottamalla bellows crewin ja/tai Feralgeistejä koska:
+Mak3dan feat + beat back + reachillinen keyyt peto + tarvittaessa Krea animus, jos def13+ -> jalkaväkilistoilla on vaikeaa saada kunnon chargeja sisään, koska kaikki ryhmät kuolee jotka tulee petojen chargematkan sisään.
+Counter-charge ja hyper aggressive ovat molemmat erittäin hyviä ja ennenkaikkea ilmaisia ominaisuuksia.
-Gladiaattorin animus on myös hyvä, mutta koska lista on enemmän ampuva kuin lähitaisteleva, siitä ei ole ihan niin paljon hyötyä kuin normaalisti. Listan Animantaraxeilla on myös pathfinder joten et häviä muutenkaan suoraan Inhospitable groundiin.

Voitas joskus metailla miten cryxin jalkaväkeä vastaan kannattaa pelata ja miten selvitään tuplakivistä ja kahdesta warpwolf stalkerista.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oulu”