Masiina-nistien metaketju

Oulun ja lähiseutujen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » La 07.05.2016 08:55

Walz kirjoitti:Sillonkin kun shield wall pitää niin ne on hitaita nappeja joilla on vähän ihan ok hyökkäyksiä pisteisiinsä nähden. Ne ehkä kestää (ja ei loppujen lopuksi sitäkään mitenkään älyttömän hyvin...) mutta ei varsinaisesti tee mitään muuta. Ja ovat kalliita.
Ne pääsee minne tahansa pelikentällä, ne ei välitä tulesta tai blastista ja yllättävän moni nappula masentuu niiden shield walliin. Throne taasen sellanen nappula, että se syö MoWeja päivälliseksi.
Walz kirjoitti:Strakhovin featin alla ruin hakee ainakin yhden niin etten asialle hirveästi voi, jos kikkailee oikein niin kaks. Jos sen toisen jackin laittaisi kans battlegrouppiin niin se voisi jollain vuorolla hakea yhden lisää. ;)
Ongelma on vaan siinä, että Ruin ei ole mitenkään erityisen hyvä vastustajan heavyjä vastaan. Toki se poistelee upkeeppien avulla eläviä lasileukoja*, mutta jos vastaan tulee natiivisti korkean ARMin heavy (puhumattakaan animuksillaja ja auroilla varustetusta pedosta) niin ongelmissa ollaan, koska tehot on oikeesti vain hiukan paremmat kuin Nomadilla.
Otetaampa esimerkki: Carniveanilla on 29 boxia ja ARM18. Olettaen, että legioonapelaaja osaa pitää Thagroshin 5" päässä siitä, niin Carniveanilla on ARM20 kaikkea meleetä vastaan. Oletetaan vielä, että saan Eiryksellä ammuttua animuksen pois. Ilmaiseksi chargaava Ruin tekee nyrkin kanssa Carniveaniin keskimäärin 25-26 boxia vahinkoa, mikä ei riitä tappamaan sitä vaikka mukaan laskee eEiryksen sniperin. 13p aktivaatio + feat ei siis saa luotettavasti poistettua 10p heavyä ilman että oma heavy kuolee ensi vuorolla. Jee, Jee.
Vastaavasti halvempi Decimaattori ja eEiryss voivat ampua Carniveanilta vuorossa helpohkosti sen 7-10p boxia pois ilman minkäänlaista riskiä. Seuraavalla vuorolla Carnivean voidaan hakea pois featillä tai sitten ampua uudestaan, olettaen tietysti että MoWit ovat onnistuneet screenaamaan eEirysiä kehoillaan.
Mun uusin idea on se, että koska internets on tuominnut Strakhovin, Shocktroopperit ja decimaattorin huonoiksi nappuloiksi ja ei tästä syystä pelaa niitä aktiivisesti, on mahdollista, että sieltä löytyy voittokombo. Toisin sanoen, Jos noi nappulat olisivat suositumpia, niin niillä ois pelattu enemmän, jolloin mahdollinen voittokombo ois jo löydetty.
Walz kirjoitti:Huh? Napit on hyviä koska ne on internetin mielestä huonoja? En sano että internet on löytänyt kaikki hyvät asiat mutta vähän kaukaa haetulta kuulostaa että kolmesta paskaksi mielletystä napista tulee hyvä kombo koska kukaan ei ole aikaisemmin yhdistänyt kolmea kakkaa yhteen. :D
Juurikin näin. Toki voi olla niin, että kyseinen kombo ei toimi Strakhovilla, mutta Karchevilla kyseiset nappulat toimivat mallikkaasti turnauksessa.

* Ruin on hyvä Cygnaria (arcane shield, korkeahko deh), PoMia (upkeepit, sielut), CoCia (sielut), Circleä (upkeepit, sielut, korkea DEF), Skornea (upkeepit, sielut) ja Legioonan lentureita vastaan.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Walz
Viestit: 442
Liittynyt: Ti 19.10.2010 12:57
Viesti:

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Walz » La 07.05.2016 19:41

Otetaampa esimerkki: Carniveanilla on 29 boxia ja ARM18. Olettaen, että legioonapelaaja osaa pitää Thagroshin 5" päässä siitä, niin Carniveanilla on ARM20 kaikkea meleetä vastaan. Oletetaan vielä, että saan Eiryksellä ammuttua animuksen pois. Ilmaiseksi chargaava Ruin tekee nyrkin kanssa Carniveaniin keskimäärin 25-26 boxia vahinkoa, mikä ei riitä tappamaan sitä vaikka mukaan laskee eEiryksen sniperin. 13p aktivaatio + feat ei siis saa luotettavasti poistettua 10p heavyä ilman että oma heavy kuolee ensi vuorolla. Jee, Jee.
Sullahan on widowmakerit listassa, niillä pohjustaa niin se riittää. Onhan se pThaggyn hevien hakeminen pirun vaikeaa (se on sen listan pointti), mutta Strakhovin Ruin + eEiryss + Widowmakerit sentään hakee sen yhden hevin ja vielä pirun kaukaa. Työntöefektit ois muuten pirun käteviä thaggyä vastaan. Tosin featin ja superiorityn kanssa se Juggernaut tekee Thaggyä vastaan aikalailla saman. Mut se 1,5" threattii... Mutta niitä thaggyn heavyjä ei vaan haeta heveillä ilman että joutuu menettämään omia. Mutta se yks-yhteen vaihtaminen pitäisi riittää oikein mainiosti koska siinä mun 50 pisteen listassa on tosiaan joku 10 nappia, jos vaihdan hevejä yks-yhteen niin aika pian en enää voi hallita skenaariota ja häviän pisteillä.

Kyllä mie monesti käytän enemmänkin kuin 13 pisteen aktiovaation hakemaan halvempiakin kuin 11 pisteen heavyjä jos se tapahtuu yhdessä vuorossa alusta loppuun.
Vastaavasti halvempi Decimaattori ja eEiryss voivat ampua Carniveanilta vuorossa helpohkosti sen 7-10p boxia pois ilman minkäänlaista riskiä. Seuraavalla vuorolla Carnivean voidaan hakea pois featillä tai sitten ampua uudestaan, olettaen tietysti että MoWit ovat onnistuneet screenaamaan eEirysiä kehoillaan.
10" pyssyrangella ei kovin riskittä ammuskella carniveania kun minun listan lyhin meleeheavythreatti on 9,5". Käytännössä kaikki hevit on vielä strenabuffilla vaarallisia.
Ne pääsee minne tahansa pelikentällä, ne ei välitä tulesta tai blastista ja yllättävän moni nappula masentuu niiden shield walliin. Throne taasen sellanen nappula, että se syö MoWeja päivälliseksi.
Eli ne on kestäviä. Paitsi asioita vastaan jotka lyö oikeasti lujaa tai kiertää shield wallin. Ja jos ovat shield wallissa niin ovat ahdistavan hitaita. Minusta tuntuu että käymme MoWeista samaa keskustelua monta kertaa peräkkäin. Kai me arvostetaan modeleissa eri asioita. :P

Olis ollu ihan jännä nähdä niitä turnauspelejä. Olemme samaa mieltä siitä että eEiryss poistaa monia ongelmia ja on hyvä nappi.
Puhutaanko politiikkaa?

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Su 08.05.2016 13:14

Walz kirjoitti:Sullahan on widowmakerit listassa, niillä pohjustaa niin se riittää.
Totta, mutta niitä widomakereita vois käyttää muuallakin. Ehkä mää yritän sanoa tässä sitä, että edullisempi Juggernaut ja Decimaattori on alhaisen DEFin petojen teilaamisessa paljon parempi kuin Ruin. Ruin on parempi monessa muussa asiassa, mutta ei tässä.
Walz kirjoitti:10" pyssyrangella ei kovin riskittä ammuskella carniveania kun minun listan lyhin meleeheavythreatti on 9,5". Käytännössä kaikki hevit on vielä strenabuffilla vaarallisia.
Decimaattorin pyssyssä on beat back, eli heavyjen väliin saa helposti sen 11-12". Kaikkien muiden paitsi Thronen (12" threatti ja ei voi muutenkaan pushia) ja Scytheanin (threatti 11") kanssa ei siis ole riskiä. Tää on yks niistä pikku jutuista miks Decimaattori on hyvä.
Ne pääsee minne tahansa pelikentällä, ne ei välitä tulesta tai blastista ja yllättävän moni nappula masentuu niiden shield walliin. Throne taasen sellanen nappula, että se syö MoWeja päivälliseksi.
Walz kirjoitti:Eli ne on kestäviä. Paitsi asioita vastaan jotka lyö oikeasti lujaa tai kiertää shield wallin. Ja jos ovat shield wallissa niin ovat ahdistavan hitaita.
Jotain tonnepäin. Kestävä on vahva sana Khadorlandiassa ja kun legioonapelaaja käyttää sitä liian vapaamielisesti, niin se synnyttää reaktioita :). Kaikki Khador jalkaväki (paitsi ehkä doom reaverit ja suuret karhumiehet) on omalla tavallaa kestäviä pistehintaansa nähden. MoWien etu verrattuna muuhun Khador jalkaväkeen on se, että niitä ei voi poistaa helposti ei-melee hyökkäyksillä kuten vaikka Stridereilla, blastivahingolla ja Scather-templaatilla. MoWien juttu on siis se, että ne on ainoo Khador jalkaväkiyksikkö joka pääsee tehtäväalueelle täysivoimaisena.
Throne of Everblight on oikeasti siinä mielessä tosi nihkeä nappula, että se on hyvä kaikkea Khador jalkaväkeä vastaan. Jotkut Kayazyt vois ehkä pidätellä sitä pari vuoroa, mutta siinäkin on riskinä että yksikin lonkero osuu DEF16-17seen, jolloin salamurhaajayksikkö haihtuu boostattuun Spine Burstiin. Niin ja tietenkin siinä terror testissä epäonnistumine harmittaa kanssa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 16.09.2016 09:26

Postaillaampa vaihteeksi tännekkin. Pelasin eilen Grotnibin Kaya2 listaa vastaan ja Garrythini kuoli lopulta assassinaatioon. Oh noes. Ja Grotnibin huippusalaiset techithän näytti tältä:

Circle Army - 75 / 75 points
(Kaya 2) Kaya the Moonhunter [+24]
- Laris0]
- Brennos the Elderhorn [17]
- Gnarlhorn Satyr [12]
- Woldwyrd [9]
- Pureblood Warpwolf [17]
- Feral Warpwolf [18]
- Druid Wilder [4]
Tharn Bloodweavers [8]
Blackclad Wayfarer [4]
Blackclad Wayfarer [4]
Shifting Stones [3]
Shifting Stones [3]

Talkkarit ja Gorax loistavat poissaolollaan. Mutta miksipä niitä pelattaisikaan kun Feral tekee molempien hommat paremmin ja halvemmalla. Sprinttailu ei tietenkään onnistu, mutta eipä se kauheasti kiinnosta. Tykkään listasta, koska siinä on monia pieniä temppuja, jotka tekevät vastustajan elämän vaikeaksi:
- Shadow pack kombottaa hyvin ampuvan listan kanssa
- Primal kombottaa Satyrin, Brennosin ja Lariksen kanssa.
- Bloodweaverit ovat halpa stealthiyksikkö, jolla on yllättävän hyvän DEF, pathfinder ja MAT. Kelpaa listaan kuin listaan.
- Satyyrin animus tekee assassinaatiosta vaikeaa. Viime pelissä olisin yrittänyt assassinaatiota, jos Kaya2 ei olisi kriittisellä vuorolla heittänyt sitä itseensä. Animus esti Kayan2 pullaamisen featti- ja Skarathin spray rangelle.
- Woldwyrd on kestävä pikku pirulainen varsinkin shadow packillä. SItä voi myös huoletta ajaa kuumana, koska se ei frenzytä ja furyt saa kuitenkin seuraavalla vuorolla pois.
- Jos mää pelaisin tuon tyyppistä listaa niin poistaisin siitä varmaan Blackcladit ja ottaisin tilalle SpartanMK1:sen kehittämän moduulin, jossa on reeve hunter ja 2-3 koiraa. 24,5" charge tulee monelle pelaajalle puskista.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 16.09.2016 10:00

Häviö Grotnibille aiheutti luonnollisesti YTt Garryth oy:ssä. Oon pyöritellyt mielessäni kolmea listaa.

Retribution Army - 75 / 75 points
(Garryth 1) Garryth, the Blade of Retribution [+29]
- Chimera [8]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
House Shyeel Artificer [5]
- Hydra [15]
Dawnguard Destor Thane [7]
Dawnguard Destor Thane [7]
Dahlia Hallyr [17]
- Skarath0]
Narn, Mage Hunter of Ios [6]
Nayl [3]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]

Kestävähkö, nopea ja hyvä ottaa aluetta hallintaansa. Threat ranget on hyvät ja vahinkoakin tulee, jos MHA:t hoitaa hommansa, mitä ne ei välttämättä tee.


Retribution Army - 75 / 75 points
(Garryth 1) Garryth, the Blade of Retribution [+29]
- Manticore [14]
- Manticore [14]
- Chimera [8]
- Aspis [6]
- Aspis [6]
- Gorgon [9]
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker [4]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Dahlia Hallyr [17]
- Skarath[0]
Dawnguard Destor Thane [7]
Dawnguard Destor Thane [7]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]

Tätä pitäs päästä kokeileen. Listan idea on siinä, että aluksi ammuskellaan pikkasen ja tehdään chargaamisesta vähän vaikeampaa counterblastin ja kahden covering firen avulla. Ideaalisella feattivuorolla vastustajan casteri pullataan covering fireihin, ammutaan Skarathilla assault laaki ja sidotaan Gorgonilla paikoilleen. Omalla vuorollaan vastustaja ottaa osuma covering fireistä, koska ei voi liikkua. Mitään kärsittyä vahinkoa ei luonnollisesti voi transferoida tai estää power fieldillä. Aspiksien tehtävä on pitää Manticoret hengissä kunnes ne pääsevät iskemään.

Retribution Army - 75 / 75 points
(Garryth 1) Garryth, the Blade of Retribution [+29]
- Hypnos [18]
- Chimera [8]
- Chimera [8]
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker [4]
Dawnguard Destor Thane [7]
Dawnguard Destor Thane [7]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
House Shyeel Artificer [5]
- Hydra [15]
Dahlia Hallyr [17]
- Skarath0]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress [3]

Tässä listassa jakit pysyy kiltisti vastustajan threat rangejen ulkopuolella kunnes jotain tulee Chimeroiden pullirangelle (2+12+10). Garryth tekee tuplapullit, Lanyssa ampuu hunters markin ja jalkaväki chargaa kohdetta. Kun vastustaja kommittoi, kolme heavyä tulee hakemaan ne pois.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Seraphi
Peliporukkavalvoja
Viestit: 1175
Liittynyt: La 12.08.2006 01:56
Paikkakunta: Oulu/Seinäjoki

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Seraphi » La 17.09.2016 10:39

Khador mk3 korttipakkaa ootellessani olen hiukan maalaillu khadoria, jackeja ja manowaareja enimmäkseen. Mutta tämmöisiä n00bbi listan sain täll hetkell maalatuista kasaan:

http://conflictchamber.com/#b30p7a7p7q8f868H7M

Khador Army - 25 / 25 points

(Karchev 1) Karchev the Terrible [+30]
- Destroyer [16]
- Devastator [14]
- War Dog [3]
Battle Mechaniks (min) [3]
- Battle Mechanik Officer [3]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]

Tätä listaa olisi pian kiva päästä kokeileen.

Karchevin ampuva ja mättäävä lista. Destroyer tappaa talossa ja puutarhassa, hyvä pyssy ja hyvä kirves. Devastator listii infantrya tarpeen vaatiessa, Karchevin featin alla, nuijii isompaa kohdetta. Siis tarpeen vaatiessa. Devastaattorin päätehtävä on olla objektilla vastustajan riesana.
Koiran otin listaan koska johonkin piti pisteet laittaa, voin vaihtaa toiseen mekaanikko unittiin. Uskoisin että yksi minimi mekaanikko unitti UA:lla pitää Karchevin kasassa.
Man-o-War bombardierien otto tai ylipäätänsä Man-o-Warien otto listoihin on maailmanlaajuisen yleisen metan mukaan typerintä, mitä ikinä voit tehdä, ainakin näin olen ymmärtänyt.
No, minä olenkin luupää joka tykkää Man-O-Wareista ja haluaa pelata myös niillä, joten kayazy assasiineja ja muita metan hypetihypeti sooloja ja unitteja on turha ehdottaa, koska en tuhlaa rahaa rumiin figuihin.
Mutta siis joo mikä onkaan pommittajien idea. Man-O-Wari pommittajat CRA:lla napsivat tiettyjä kohteita 10" päästä, joka kompottaa Karchevin loitsua, mikä auttaa karmivan K:n battlegrouppia pääseen lähemmäs objekteja ja vastustajia.

Nykyään on masiina tullu nii vähä pelattua, että en enää muista ja osaa miten sitä pelataan, joten varauduin takkiin ottoon ja hiomaan Khadorin Man-o-War painotteisia listoja. Laitanpa tähän mitä muuta Khadorille löytyy Man-o-Warien lisäksi.

Casters:
Irusk2
Butcher1 (2 modeli mutta peluutan ykkösenä)
Kolchov
Vlad2
Karchev
Sorscha1
Harkevich (ei oo viä saapunut)

'Jacks:
3x juggernauts
2x destroyers
1x devastator
1x spriggan
1x marauder
1x decimator
Black Ivan

Units:
Man-O-War:
2x shocktroopers
1x bombardies
1x demolition corps

1x Iron Fan Pikemen + UA

2x min. mekaanikko unittia + 1 UA

Solos:
2x Man-o-War Kovnik
1x Man-O-War Drakhun
1x Iron Fang Kovnik
1x War dog

Sitten mitä enemmän saan maaleihin, sen paremmin pystyn figu listastani kasaan eri listoja. Kehitys ideoita ja taktiikoita otetaan vastaan.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » To 22.09.2016 12:58

Seraphi kirjoitti:No, minä olenkin luupää joka tykkää Man-O-Wareista ja haluaa pelata myös niillä, joten kayazy assasiineja ja muita metan hypetihypeti sooloja ja unitteja on turha ehdottaa, koska en tuhlaa rahaa rumiin figuihin.
Hypetihypetisoolot ja meleeyksiköt kärsi aika pahasti edikanvaihdoksessa, tai siis ne on edelleen ihan käyttistä mut niitä pitää osata pelata eikä vaan tuuppia skenaarioalueelle. Ampuvat yksiköt, kuten Bombardit (jotka kans halpeni ihan simona) on huomattavasti helppokäyttöisempiä. Mulla ei oikeastaan oo parannusehdotuksia sun listaan. Se ampuu pitkälle, sitä on vaikea pelata pois skenaariosta ja se pystyy korjaamaan itseään tarvittaessa. Välttele vaan pahimpia fokus fire ansoja, niin hyvin pitäs mennä.
Seraphi kirjoitti:Sitten mitä enemmän saan maaleihin, sen paremmin pystyn figu listastani kasaan eri listoja. Kehitys ideoita ja taktiikoita otetaan vastaan.
Sulla on iso kokoelma ja siitä saa varmasti monta hyvä listaa tehtyä. Jos voin jonkun yksittäisen listaidean voin heittää, niin jotain tän suuntaista voisit kokeilla:

Khador Army - 75 / 75 points
(Kozlov 1) Lord Kozlov, Viscount of Scarsgrad [+28]
- Juggernaut [12]
- Juggernaut [12]
- Juggernaut [12]
- Marauder [10]
Man-O-War Kovnik [5]
Man-O-War Kovnik [5]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Demolition Corps (max) [15]

Desperate pace + run + tactical supremancy = 13" liike MoWeilla. Kakkosvuorolla featataan jos saadaan jotain chargetettavaa 13" päähän. Chargaavat MoWit lyö p+s17 iskuja Furyllä, eli luulisi sattuvan kovempiinkin kohteisiin. Ne MoWit jotka ei pääse chargaamaan, juoksee sitomaan asioita 16-19" päähän. ARM19 ja 8 boxia on kova pala monelle listalle. Demo Corpit ja Juggerit tulee kakkosaallossa ja ne murskaa kaiken mitä MoWit on sitoneet kiinni. Jakkeja ei voi kaataa ja niillä on aina pathfinder, joten niiden iskuvoimaa on vaikea pelata ulos. Kozlov voi sitten kaikessa rauhassa hakee skenaariopongoja tai jos vastustaja on heikompaa ainesta, niin hotswappailla furyä.
Ton listan ainoo heikkous on nähdäkseni voimakkaat kontrolliefektit kuten Gortenin tai Haley2 featti.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » La 01.10.2016 21:50

Hyvät harjoittelut tiimiturnaukseen tänään! Kapteenina oon ylpeä teistä jokaisesta.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 01.11.2016 16:26

Tiimiturnaus on takana! Viimeinen sija sieltä tuli (taas), mutta ei anneta sen häiritä. Vannon, että jonain päivänä Oulun härömeta tulee vielä valloittamaan etelän lakeat pelipöydät ja WTC:n! :) Matkan aikana oli puhetta siitä, miten Oulun viikkopelaamisen tasoa voisi nostaa sillä tavalla, että se ei pelottaisipelipaikalle ilmaantuvia kasuaalimpia pelaajia. Toivoisinkin oulun masiina-nisteiltä ja -kasuaaleilta palautetta ao. huomioista:

Ideoita:
- Tuon Oulun fantasiapeleihin ns. masiinakansion, johon kerätään on kaikki tarpeellinen tieto treenaamisesta
- Viikkopeleissä tullaan systemaattisesti käymään läpi kaikki skenaariot. Toisin sanoen, skenaariota ei enää arvota viikkopeleissä, vaan laitamme tulevaa masiinakansioon listan skenaarioista pelataan milläkin viikolla.
- Kukin masiina-nisti täyttää lomakkeen, jossa hän kertoo millaisia harjoituksia hän kaipaa pelitaitojensa parantamiseksi. Jos sinulla on hyviä ehdotuksia tähän lomakkeeseen lähetä mulle yv.tä.
- Uskon, että masiinassa kehitytään parhaiten pelaamalla omaa listaa vastaan. Onkin siis suotavaa, että jos pelaat illassa kaksi matsia, niin toisessa matsissa pelaat omaa listaasi vastaan, jotta parhaalla mahdollisella tavalla ymmärtäisit sen heikkoudet ja vahvuudet.
- Toiseksi paras keino parantaa omia pelitaitoja on pelata mahdollisimman huonoja olosuhteita vastaan ja hävitä. Toisin sanoen, jos haluat kehittää omaa listaasi niin vastustaja saa vapaasti muuttaa omaa listaansa nähtyään sinun listasi ja skenaarion. Vastustaja voi myös muuttaa pelikenttää haluamallaan tavalla ja voittaa automaattisesti aloitusheiton. Jos vaikeutta ei vieläkään ole tarpeeksi niin voit vähentää 10 minuuttia kellostasi. Vastaavasti jos olet vielä vähän epävarma omasta listastasi, niin voit antaa itsellesi joitain em. etuja.
- Masiinakansioon merkitään ylös mitä pelejä kukin on pelannut ja miten niissä on käynyt. Tämän listan tarkoituksena ei ole pitää yllä minkäänlaista ranking listaa vaan toimia pelaajien muistilistana, jotta duplikaattipelejä ei tule liikaa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » La 05.11.2016 00:30

Lueskelin Skornen foorumeja pitkästä aikaa, ja kylläpä tuli huono olo. Oksensin suuhuni hieman. Koko foorumin geneerinen sävy on teiniangstin ja itsensäviiltelyn tasolla, ja kyyneleet niin hapokkaita ettei vaan pysty enää.

Ei mulla muuta, tulin vain purkamaan pahaa oloani.

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » La 05.11.2016 18:54

Noniin, tämmösen rääpäsin kasaan. Mitään ultrakikkoja ei liene listassa takoitus ole pitää, silavaa on karsittu.
Master Ascetic Naaresh
- Bronzeback Titan
- Tiberion
- Titan Gladiator
- Cyclops Savage
- Cyclops Savage
- Cyclops Brute
Mortitheurge Willbreaker
Paingiver Bloodrunners
Paingiver Beast Handlers (min)
Paingiver Beast Handlers (min)
Tyrant Commander & Standard Bearer
Lista on tehty sellaisella periaatteella, että se voi vahingoittaa melkolailla kaikenlaista vastustajaa, ja se on suhteellisen kestävä itsekin. Avaanpa:

Naaresh itse toimii feattina ja animuksien heittäjänä. Onhan se tietenkin itsekin sairaan kestävä/väkivaltainen jos tilanne tulee, mahdollisuus pitkään ja epälineaariseen assassinaatioon pitänee vihun varpaillaan. Lamentaatio/ blur itseen jos vihu uhkaa jollain tavalla. Sivuhuomio: lamentaatio tuplaa myös forcetettujen animuksien hinnan, eli aika häijy myös petoja vastaan.

Piiskaajia yms. on lista pullollaan, eli huolto on kunnossa, ja Naareshille saa helposti toksut täyteen jos sitä tarvitaan. TyCom mahdollistaa pitkän assassinaation maastonkin lävitse.

Battlegroupista vielä: Shield Guardeja on kaksikin kappaletta jos tarvitaan. Norsukolmikko ei lienee tarvi sen kummempaa selvittelyä, panssaria ja iskuvoimaa aivan törkeästi.
Bruten animus on hyvä jos vastustajalla on jotain kaatoa/jäätä, itse toimii etulinjan panssarina, sitojana.
Savaget ovat halpoja, ja lyövät featin alla kuin heavyt konsanaan. Animus on ihan kiva, koska halpa, ja voi heittää muihinkin kuin itseen. BB:n animuksella niittävät kohtuulisen hyvin jalkaväkeä, ja Threatti on tarvittaessa hurja.

Puolustavaa techiä (Krea tai pieni norsu) en ottanut tällä kertaa; panssarilinjan toki saisi aikaiseksi, mutta se saadaan featilla aikaan joka tapauksessa. Jos haluaa, bruten voisi vaihtaa semmoiseen, vaihtoehtoisesti bloodrunnerit norsunpoikaseen ja savugobboihin.


Semmosta, kunhan ajankuluksi raapustan.

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 11.11.2016 12:07

Möllin listan variantti (yo. tuosta listasta puuttuu agonizer) tuli nähtyä eilen toiminnassa ja märkä länttihän niistä circlen pedoista lähinnä jäi. SpartanMk1 meinas kuitenkin vetää pitemmän korren viime hetken assassinaatiolla. Hieman eri aktivaatio ja vähän enemmän noppatuuria, niin Naareshin viimeiset kolme healthboxia ois saatu viilattua pois. Sivusilmällä kattelin, että vhernen Khador tappeli ehkä vähän tasaisemmin, mutta Naareshin tyylikäs casterkill tuli liian kaukaa ja lujaa.

Listasta sanon oikeastaan sen, että nyt tajuan miksi siinä on savaget. Future sight tekee niistä tosi tehokkaita furyn käyttäjiä, joka lisää featin tehokkuutta entisestään.

Mut sitten Rumbleen! Voisin kokeilla ensi viikolla jotain seuraavista listoista:

Circle Army - 24 / 25 points
(Grayle 1) Grayle the Farstrider [+29]
- Woldwarden [16]
- Argus Moonhound [6]
- Woldwatcher [9]
Druids of Orboros [12]
Reeve Hunter [4]
War Wolf [2]
War Wolf [2]
War Wolf [2]

Circle Army - 25 / 25 points
(Morvahna 1) Morvahna the Autumnblade [+28]
- Argus Moonhound [6]
- Wild Argus [7]
- Pureblood Warpwolf [17]
Druids of Orboros [12]
Lord of the Feast [6]
Shifting Stones [3]
- Stone Keeper [2]

Cygnar Army - 25 / 25 points
(Kraye 1) Captain Jeremiah Kraye [+30]
- Charger [9]
- Lancer [10]
- Cyclone [13]
Arcane Tempest Gun Mages [11]
- Arcane Tempest Gun Mage Officer [4]
- Sentinel [8]

Skorne Army - 25 / 25 points
(Morghoul 2) Lord Assassin Morghoul [+29]
- Scarab Pack [10]
- Scarab Pack [10]
- Bronzeback Titan [18]
Paingiver Bloodrunners [9]
Paingiver Beast Handlers (max) [7]
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Grotnib
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 12.09.2005 18:36
Paikkakunta: Nivala/(Oulu)

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Grotnib » Su 13.11.2016 18:29

Voi v että alko hajottaan tää Circle homma, yleensä en avaudu näin, mutta nyt on pakko!

Musta MkIII Circle pedot on onnistunu kaiken kaikkiaan aivan hyvin, vaikka casterit on ollukki vähän niin ja näin. Eräs pedoista on mitään sanomaton light nimeltään Scarsfell Griffon. Kun ensin näin tuon kortin mietin "Ihan kiva laitti, vähän niinku köyhän miehen Raek, tuolla voi pööpöillä ja härppiä vihollisen flankkejä". Peto on pc 8, stealthi, long leash, flight, tracker, animuksena dodge, kolme initiaalia vaatimattomalla ps 12/11, hyvä speedi, kova deffi, fa u... Who cares, right?

Tannith cares. WTC:ssä ja muissa isoissa turnauksissa näyttää voittoja niittäneen lista joka spammii noita Scarsfellejä, puoli ilmanen primal ja ympäriinsä hot swapattava scything touch tekee noista kavereista ps 16/15, ne liikkuu hemmetin hyvin, threattaa kauas, eikä niitä oikein voi ampua. Loistavaa, minä ajattelen, vihdoin reppanat griffonit löysi kodin josta tykkään, lisää vaihtelua listoihin!

Seuraava Circlen casteri tuleekin sitten olemaan Una2... Isoksi kasvanu Una antaa passiivisesti kaikille griffoneille flankin toisista griffoneista, featti antaa lentäville pedoille +2spd ja lentäviä laitteja ei voi löydä meleessä yhteen kierrokseen. Nyt ne söpöt köyhän miehen Reakit on spd 9, weaponmastereita minimi mat 8, ENNEN PRIMALIA. Ja fa U!!! Eli griffon spämmiä tulee jo toisella casterilla... Alkaa ottaa mua jo päähän, mutta fine, whatever, en lähe tohon mukaan...

Ja sitten spoilataan puolittain seuraava Circlen casteri, Kaya3! Kaya, tuo warpwolf weekly -lehden kansikuvatyttö, argusten puolustaja, rehellisen perinteisen susivetoisen Circlen esikuva saapuu kolmannessa muodossaan... Oon valmis itkeen onnesta, vihdoin, vihdoin mulle uus casteri jota voin rakastaa estoitta... Kunnes spoilataan uusimman Kayan sääntöjä: field marshal: repo 3, featti joka lisää deffiä, estää free striket ja antaa omien petojen liikkua vihollisten läpi ja loitsuna synergy. SYNERGY. Synergyhän on sellainen loitsu mitä yleensä käytettään neljän heavyn listassa? Siinähän se parhaimmillaan, pienellä laumalla warpwolfeja? Ei suinkaan sillä spd 7 laitilla, joka saa tällä loituslla itelleen p+s 15/14 ja mat 9 ENNEN primalia. Alle. Puoleen. Hintaan. Halvimmasta. Warpwolfista. Okei, f*ck this s*it. Meitsi puottaa mikin ja kävelee lavalta. Pitäkää Griffoninne s*atana!
Gnarlhorn Satyr + Forced Evolution = Gnarlhorn Warpwolf

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » Su 13.11.2016 18:40

:D :D :D
Perkele ku tuo ison maailman meta ei pysyny kaukana Oulusta. Nyt se kömpii tänne joka puolelta; merkuista tuli höpöjä, Khadorista tuli melekosia ja nyt vielä Ouroboroksen hylkiöt pääsevät mukaan kuvioihin!

Meillä täytyy pitää metailta asian tiimoilta, elikkä mitkä on tämän edikan altavastaajat ja mistä niitä saisi halvalla!

Skornea ei lasketa, ne saa jotain törkeetä buffia ens errataan :<

Grotnib
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 12.09.2005 18:36
Paikkakunta: Nivala/(Oulu)

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Grotnib » Su 13.11.2016 19:37

Kannatetaan! :D
Gnarlhorn Satyr + Forced Evolution = Gnarlhorn Warpwolf

Grotnib
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 12.09.2005 18:36
Paikkakunta: Nivala/(Oulu)

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Grotnib » Su 20.11.2016 17:39

Rupesin väsäämään Kaya2:lle listaparia, tässä eka yritys:

Morhvana the Dawnshadow (-27)
- Feral Warpwolf (18)
- Brennos the Elderhorn (17)
- Gorax Rager (7)
Warpborn Skinwalkers (15)
- Warpborn Alpha (4)
Tharn Wolfriders (18)
Druid Mistraiders (20)
Shifting Stones (3)

Listan ajatus:
- feralin tehtävänä on kytätä tilaisuutta vaihtaa tärkeän vihollis hevin kanssa
- brennos aiheuttaa tappiota jalkaväelle ja healaa casteria, voi myös haitata ampumista tai magiaa
- goraxi toimii trasferikohteena, primalbottina ja furypatterina
- skinwalkerit, wolfraiderit ja mistriderit tekee attritiota ja koittaa clearata zoneja, yks tyyppi joka ryhmästä jätetään taakse kykkimään feattia varten
- morvi uppii fog of war:ia ja carnivorea, camppii pääsääntösesti 5 furyä ja tuottaa rerolleja/feattaa

Miltä näyttää muitten silmiin?
Gnarlhorn Satyr + Forced Evolution = Gnarlhorn Warpwolf

Mölli
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 23.12.2003 12:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Mölli » Ma 21.11.2016 21:22

Näyttää jopa mukiinmenevältä. Piilotettua panssarinpuhkontaakin löytyy, jalkaväki on helisemässä tätä vastaan.

Suurin kysymys lienee se, että uskaltaako ämmi ite olla niin lähellä, että rerolleja saa käyttää. Mistraiderit jo koinkin, kertakaikkiaan hirveitä kun oikein silmiin katsotaan.

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 22.11.2016 12:28

Grotnib kirjoitti:Miltä näyttää muitten silmiin?
Musta Goatvanalla on neljä abilityä, joita kaikkia pitää osata käyttää pelissä, jos mielii voitta. Ja ne neljä abilityä ovat tärkeysjärjestyksessä:
- Scales of fate (duh)
- Imperishable conviction
- Feat
- Ram

Scales of fate on ylläripylläri se kaikkein tärkein ominaisuus. Se on hyvä kaikilla, mutta erityisen hyvä dmg rolleihin jotka tapahtuvat mahdollismman kaukana Goatvanasta (koska tarkat ja lujaa lyövät hyökkäykset ovat arvokkaimmillaan mitä pidemmälle ne voi heittää) ja ns. bad touch efekteillä. Mistsraiderit (salamat menevät kaemmas kuiin mikään muu circlen hyökkäys) ja perusdruidit (KD efektit lienevät pahimpia bad touch efektejä mitä druideilta löytyy) lienevät parhaat tähän tarkoitukseen. Myös muut ranged attackit (reevet) ja isot based (wolfriders, pureblood, brennos) ovat tässä hyviä.
Imperishable conviction on oikeesti tosi hyvä ability, koska se tarkoittaa enemmän scales on fatea joka oli se paras ominaisuus. Ihanteellinen valinta lienee Reevet, jotka voivat ammuskella suh. tarkasti CRA:ta scales of fatella ja sitten luovuttaa elämänsä elämänvoimaisempien nappuloiden re-rolleihin.
Feat lienee itsestään selvä, mutta senkin käytössä auttaa että on hyvin elämää eli yksiwoundista jalkaväkeä, jota ei palauteta. Shifting stonet voi kans hiilata, joko läsnäolollaan tai kuolemallaan, mutta ne ei ehkä kuitenkaan oo tarpeeksi aggressiivisia.
Ram on Goatvana salainen ase, jolla voitetaan peli. Homman juju on siinä, että mount attackeja voi ostaa nykyään niin monta kuin haluaa. Toisin sanoen, Goatvanalla on erittäin hyvät lipuntyhjennys ominaisuudet, kun ottaa huomioon reposition 5". Goatvana läpsii myös miekaallaan yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon scales of faten ja life traderin. Assassinaation hakeminen ei ole niin vaikeaa kuin voisi olettaa.

Summa summarum: Paljon erilaista jalkaväkeä, battlegrouppi miniminä. Upkeeppien kanssa kannattaa olla tarkkana, koska ne on molemmat situationaalisia ja vähän trapahtavia. 16" juoksu eka vuorolla voi olla huomattavasti parempi vaihtoehto.

Jotain tähän suuntaan:

Circle Army - 75 / 75 points
(Morvahna 2) Morvahna the Dawnshadow [+27]
- Pureblood Warpwolf [17]
- Gnarlhorn Satyr [12]
Druid Mist Riders (max) [20]
Tharn Wolf Riders (max) [18]
Warpborn Skinwalkers (max) [15]
Reeves of Orboros (max) [16]
- Reeve of Orboros Chieftain & Standard [4]

- Pureblood tekee töitä sprayllä ja antaa blessed aseita niitä tarvitsevilla. Satyri on halpa ja sillä on hyvä animus.
- Skinwalkerit on ihan ok valinta, kai. On vähän skeptinen niiden kykyyn tehä juttuja pelissä poislukien jammausta feattivuorolla, jota wolf riderit tekee vaan paremmin. Niiden tilalle vois ottaa vaikka druidit UA:lla jotka sentää ehtii heittää pari loitsua ennen kuolemaansa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1884
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 25.11.2016 14:45

Graylen battlegroupin optimointia osa 4:

Circle Army - 25 / 25
(Grayle 1) Grayle the Farstrider [+29]
- Woldwatcher [9]
- Megalith [20]
Shifting Stones [3]
War Wolf [2]
War Wolf [2]
War Wolf [2]
Druids of Orboros [12]
- Druid of Orboros Overseer [4]

- Lista menee aina kakkosena, jos mahdollista. Jos mennään ykkösenä niin, kaikki vaan juoksee.
- Omalla vuorolla generoidaan metsä 14" päähän ampumalla druidia ww:llä. Vain triplaykköset menee ohi, jos ww tähtää.
- Teleportataan Grayle metsän taakse, jonnekin 13" päähän omasta deposta. Jos vastustaja ei näe metsistä ja stealthistä läpi, Grayeleä ei käytännössä voi tappaa. Pushit voi estää ww animuksella.
- Omalla kakkosvuorolla tehdään hulluhko, mutta erittäin varma assassinaatio vastustajan casteriin jos tämä on liikahtanut tuumankin omalta depolta ja grayellä on jotain chargattavaa. Megalith voi kokeilla pullata asioita lähemmäs.
- Druidt voi vaihtaa mihin tahansa helposti osuttavaa ja nopeahtkoo yksikköön kuten sammakoihin tai possuihin.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Walz
Viestit: 442
Liittynyt: Ti 19.10.2010 12:57
Viesti:

Re: Masiina-nistien metaketju

Viesti Kirjoittaja Walz » Ma 02.01.2017 11:15

p. 58, Power Attacks
Add the following to the end of the sixth paragraph:
A model cannot target a friendly model with a power attack.
Uusi errata, uusi maailma.
Puhutaanko politiikkaa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oulu”