FB 2009: armeijaskaba
Valvoja: Peliporukkavalvojat
FB 2009: armeijaskaba
Moi.
Oon tässä funtsinu, jos alottaisin vielä kerran yhden armeijan ja tällä kertaa saisin sen valmiiksi asti. Projektit on aina jääny kesken kun on yritetty saada liian paljon valmiiksi liian nopeasti ja oikeat ideat on puuttunut. Peliksi valitsin taas FB:n, koska en muuta osaa pelata ja ei taida innostus loppupeleissä riittää tutustumaan enää muihin peleihin (40k ei kiinnosta, muissa peleissä huonosti pelaajia jne). Armeijaksi olen kaavaillut hyvin maalattua blokkiempireä, jolla ei voi voittaa. Tavoite olisi maalata vuodessa 2k+ edestä nappeja, jotta pääsisi kiertelemään turnauksissakin sitten joskus.
Kaikki onkin nyt kiinni maalausmotivaatiosta, joten ajattelin kysellä jos muut ihmiset olisivat kiinnostuneita samanlaisesta armeijankasaamisesta. Idea olisi melko tuttu, eli kaikki osallistujat alottaisivat vuoden vaihteen tienoilla rakentamaan (mielellään kokonaan) uutta armeijaa, ja ensimmäinen deadline olisi 3kk päässä, jolloin kaikilla pitäisi olla 500 pisteen listat. Puolen vuoden kohdalla rajapyykkinä olisi 1000 pojoa, 9kk päästä 1500 ja viimein vuoden päästä "täydet" 2000. Lisäksi deadlinejen kohdalla voitaisiin järjestää jotain pelejä tms., puolen vuoden kohdalla jopa turnaus, jos tämä nyt oikeasti vetäisi ihmisiä mukaansa. Kaikkea kehittävää voi myös ehdottaa, vaikkei itse olisi kiinnostunut osallistumisesta.
Elikkäs, olisiko tälläiseen projektiin kiinnostusta joensuulaisilla? Sana vapaa.
Mukana näillä näkymin:
Gilaelin - Bretonnia
Tas - WoC
Rune - VC
Pikku - Lizkot
Orcs are da best - OK
Aco - Empire
Viiksivallu - WoC
Pecu - Delf
Edit: jos kaikilla on vuoden päästä kasassa maalattu ja beissattu 2k armeija, niin morjens.
Oon tässä funtsinu, jos alottaisin vielä kerran yhden armeijan ja tällä kertaa saisin sen valmiiksi asti. Projektit on aina jääny kesken kun on yritetty saada liian paljon valmiiksi liian nopeasti ja oikeat ideat on puuttunut. Peliksi valitsin taas FB:n, koska en muuta osaa pelata ja ei taida innostus loppupeleissä riittää tutustumaan enää muihin peleihin (40k ei kiinnosta, muissa peleissä huonosti pelaajia jne). Armeijaksi olen kaavaillut hyvin maalattua blokkiempireä, jolla ei voi voittaa. Tavoite olisi maalata vuodessa 2k+ edestä nappeja, jotta pääsisi kiertelemään turnauksissakin sitten joskus.
Kaikki onkin nyt kiinni maalausmotivaatiosta, joten ajattelin kysellä jos muut ihmiset olisivat kiinnostuneita samanlaisesta armeijankasaamisesta. Idea olisi melko tuttu, eli kaikki osallistujat alottaisivat vuoden vaihteen tienoilla rakentamaan (mielellään kokonaan) uutta armeijaa, ja ensimmäinen deadline olisi 3kk päässä, jolloin kaikilla pitäisi olla 500 pisteen listat. Puolen vuoden kohdalla rajapyykkinä olisi 1000 pojoa, 9kk päästä 1500 ja viimein vuoden päästä "täydet" 2000. Lisäksi deadlinejen kohdalla voitaisiin järjestää jotain pelejä tms., puolen vuoden kohdalla jopa turnaus, jos tämä nyt oikeasti vetäisi ihmisiä mukaansa. Kaikkea kehittävää voi myös ehdottaa, vaikkei itse olisi kiinnostunut osallistumisesta.
Elikkäs, olisiko tälläiseen projektiin kiinnostusta joensuulaisilla? Sana vapaa.
Mukana näillä näkymin:
Gilaelin - Bretonnia
Tas - WoC
Rune - VC
Pikku - Lizkot
Orcs are da best - OK
Aco - Empire
Viiksivallu - WoC
Pecu - Delf
Edit: jos kaikilla on vuoden päästä kasassa maalattu ja beissattu 2k armeija, niin morjens.
Viimeksi muokannut Aco, Pe 09.01.2009 19:14. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Re: FB 2009: armeijaskaba
Hyvä idea todellakin, mutta mulla henk. koht. ei oo hirveesti intoa uuteen faba-armeijaan. Tämä idea vois olla mielenkiintoinen myös sillei, että kaikki alottais kokoaan uuden pelin. Tois vähän vaihtelua joensuun vahvaan faba -skeneen. Mutta onnea projektille.
Mites siun kaamos-armeija Tobias? Saisit trimmattua sen kuntoon, vai ehditkö jo hoidella sen valmiiksi?Tas kirjoitti:Hyvä idea todellakin, mutta mulla henk. koht. ei oo hirveesti intoa uuteen faba-armeijaan.
Omalla kohdallani pitäisi kai vain todeta, että opiskelijan rahatilanne on huono, mutta kun inspiraatiota, visio ja kenties vähän joulurahaa ja sieltä täältä palkkaa kertyy ja löytyy voisi olla ihan hyväkin sauma aloittaa se jo pari kesää sitten haavetasolla muhinut delffiarmeija. Nyt kun Avatars of Warin delffi-sorsa ja sankari odottavatkin jo maalauspöydälläni, kaipa sitä voisi olla mukana.
Se sitten, kuinka monta ihmistä Joensuun köyhtyneestä, alkoholisoituneesta ja akatemisoituneesta peliporukasta saadaan aloittamaan uusi FB-armeija voi olla toinen juttu.
Ja Olli: miksi, oi miksi Empire? Miksei haltioita? Tai no, Keisarikuntaa vastaan on kyllä kivempi pelata ;).
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Joku siinä kurassa kiehtoo kun sillä on hauska pelata, lisäksi mulla olisi aika hyviä visioita mahdollisista yksiköistä. Ja sitten on sekin syy, että mua ei enää kiinnosta pelata turnausten kärkisijoista jostain syystä tai kun aika ei riitä reissaamiseen kovatasoisempiin turnauksiin. Olen saanut pelaamisesta aina enemmän kicksejä kun olen pystynyt sijottautumaan turnauksissa hyvin ilman viritettyjä listoja. Se yhden viikonlopun kääpiötestaus voidaan unohtaa..Gilaelin kirjoitti: Ja Olli: miksi, oi miksi Empire? Miksei haltioita? Tai no, Keisarikuntaa vastaan on kyllä kivempi pelata ;).
Mutta hyvä että edes jonkinlaista innostusta on olemassa, houkutelkaa lisää porukkaa messiin vaan :)
Niin, totta se kaaosarmeija. Jos tahti on tollei sopivan hidas, niin voisihan sitä harkitakin. Sellanen jalkaväki/ogrearmeija olisi aika nakki, ei yhtään ritareita eikä mitään muuta turhaa. Ja Nurglea tottakai.
Mites siun kaamos-armeija Tobias? Saisit trimmattua sen kuntoon, vai ehditkö jo hoidella sen valmiiksi?
Tämmösessä projektissa olis kyllä mielettömän hauska olla mukana, joten voit laskea mut mukaan sillei pienellä varauksella. :)
Aagh. Ihan kuin rahat ei olisi jo nyt olleet loppumassa ihan aikuisten oikeasti tiivistä tahtia.
Lisäksi armeijaa on vaikeahko keksiä... En tiedä haluanko pelata mitään uutta armeijaa. Jonkun VC:n voisi maalailla omaksi huviksi, mutta sitten se pitäisi melkein saada myytyä pois - en vain tahdo enää uusia figuja nurkkiin pyörimään! Niitä on jo nyt liikaa! Sellainen kepeä tahti olisi mukava, todella, ja toisaalta figujen metsästäminen on oma taitolajinsa sinänsä. VC:ssä on vain se huono puoli, ettei sitä voi enää oikein tehdä kivasti. Tai sitten siitä pitää todellakin tuunata joku maailmankaikkeuden ihmeellisin viritelmä, että siitä saisi mukavasti teemoitetun. Keskimäärin niistä vampyyreista tulee kuitenkin liian kovia minun makuuni... Mut toisaalta, figut olis kivoja.
Rahaakin teoriassa alkais tulla tammikuusta eteenpäin, mutta blokki kuukaudessakin saattaa olla jo liikaa. Nyt kun on eletty puoli vuotta tili miinusta päin kaartaen olisi kiva elellä jonkun aikaa rahaa säästäenkin. Voisi katsoa josko sitä innostuisi. Ehkä. Örkeissä tuntuu olevan liikaa maalailtavaa ja kasattavaa, skaveneista puhumattakaan (vaikka Moulderarmeija oliskin siisti), demonit blargh, liskot ei, Empireä on jo ehkä tarpeeksi, haltiat nyt on haltioita (paitsi ehkä delffien suomuarmada...), mut VC:stä vois tietty yrittää saada jotain aikaiseksi. Pedot on jo kotona, kaaoswarruja en ehkä uudestaan jaksa... Sheesh. Ogreja? VC:hen löytyisi kuitenkin sopivasti figuja käytettynä, eli ehkä sitä rukkaisin jos rupean jotain rukkaamaan.
Katsotaan miten muut innostuu.
Lisäksi armeijaa on vaikeahko keksiä... En tiedä haluanko pelata mitään uutta armeijaa. Jonkun VC:n voisi maalailla omaksi huviksi, mutta sitten se pitäisi melkein saada myytyä pois - en vain tahdo enää uusia figuja nurkkiin pyörimään! Niitä on jo nyt liikaa! Sellainen kepeä tahti olisi mukava, todella, ja toisaalta figujen metsästäminen on oma taitolajinsa sinänsä. VC:ssä on vain se huono puoli, ettei sitä voi enää oikein tehdä kivasti. Tai sitten siitä pitää todellakin tuunata joku maailmankaikkeuden ihmeellisin viritelmä, että siitä saisi mukavasti teemoitetun. Keskimäärin niistä vampyyreista tulee kuitenkin liian kovia minun makuuni... Mut toisaalta, figut olis kivoja.
Rahaakin teoriassa alkais tulla tammikuusta eteenpäin, mutta blokki kuukaudessakin saattaa olla jo liikaa. Nyt kun on eletty puoli vuotta tili miinusta päin kaartaen olisi kiva elellä jonkun aikaa rahaa säästäenkin. Voisi katsoa josko sitä innostuisi. Ehkä. Örkeissä tuntuu olevan liikaa maalailtavaa ja kasattavaa, skaveneista puhumattakaan (vaikka Moulderarmeija oliskin siisti), demonit blargh, liskot ei, Empireä on jo ehkä tarpeeksi, haltiat nyt on haltioita (paitsi ehkä delffien suomuarmada...), mut VC:stä vois tietty yrittää saada jotain aikaiseksi. Pedot on jo kotona, kaaoswarruja en ehkä uudestaan jaksa... Sheesh. Ogreja? VC:hen löytyisi kuitenkin sopivasti figuja käytettynä, eli ehkä sitä rukkaisin jos rupean jotain rukkaamaan.
Katsotaan miten muut innostuu.
- Teonanacatl
Maalaa Olli miun Empire kuntoon, siinä sulle proggista. Tai osta noi örkit ja maalaa siedettäviksi.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Plop, reilun viikon päästä vaihtuu vuosi, joten mikäpä olisi hassumpaa kuin saada tämä projekti alkamaan ajallaan. Tämänhetkiset osallistujat ovat siis:
Gilaelin - Dork elves
Minä - Empore
(Tas - WoC)
(Rune - VC)
Neljästäänkin jo tälläinen onnistuu, tärkeintä on vain saada niitä deadlineja aikaiseksi mahdollisimman paljon ja tasaisesti. Yrittäkää vielä huijata kavereita mukaan ja varmistakaa kaikki "ilmottautuneet" oletteko mukana tässä.
Tähän ketjuun sitten voi kertoilla kaikkea sitä myötä kun saa jotain valmiiksi, ainakin mua motivoi täysin turha jaarittelu/itsekehuskelu hullujen yömaalaussessioiden jälkeen.
Oma projekti alkaa heti kun löydän jostakin istelleni figuja halvalla, vielä ei ole tärpännyt Sotun myyntipalstalta. Haussa on näin alkuun perusjalkaväkeä, johon ruvetaan työstämään väriteemaa sopivaksi. Jossain ruskea - luunvalkoinen - keltainen akselilla olisi tarkoitus pysyä + beisseihin ja bannereihin jotain syksyteemaista. Maalauskalusto pitää uusia melkein kokonaan, tulee kallis reissu fantsulaan ensi viikolla.
Gilaelin - Dork elves
Minä - Empore
(Tas - WoC)
(Rune - VC)
Neljästäänkin jo tälläinen onnistuu, tärkeintä on vain saada niitä deadlineja aikaiseksi mahdollisimman paljon ja tasaisesti. Yrittäkää vielä huijata kavereita mukaan ja varmistakaa kaikki "ilmottautuneet" oletteko mukana tässä.
Tähän ketjuun sitten voi kertoilla kaikkea sitä myötä kun saa jotain valmiiksi, ainakin mua motivoi täysin turha jaarittelu/itsekehuskelu hullujen yömaalaussessioiden jälkeen.
Oma projekti alkaa heti kun löydän jostakin istelleni figuja halvalla, vielä ei ole tärpännyt Sotun myyntipalstalta. Haussa on näin alkuun perusjalkaväkeä, johon ruvetaan työstämään väriteemaa sopivaksi. Jossain ruskea - luunvalkoinen - keltainen akselilla olisi tarkoitus pysyä + beisseihin ja bannereihin jotain syksyteemaista. Maalauskalusto pitää uusia melkein kokonaan, tulee kallis reissu fantsulaan ensi viikolla.
kai sitä voisi itsekin taas koikeilla sutimista, kun uudet liskot on tuloillaan.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
- GobbladasSquig
Miusta Joensuussa on aina perinteisesti ollu aika vähän haltioita, ehkä joku vois aloittaa vaikka welffeillä.
Giledit// Laakeitten maitten mies puhuu asiaa ;).
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Kun näin armeijaskabassa tarvitsee aina uusia figuja, niin mahtaisikohan joensuulaisilla olla kiinnostusta järkätä Maelstrom -yhteistilaus? Tuolta nimittäin saa aika hiton halvalla fabafiguja uutena, esimerkkinä vaikka uusi kaaosritariboksi 12.10 euroa... Löytyy sieltä tottakai muutakin kun fabaa.
http://www.maelstromgames.co.uk/index.php
Omasta osallistumisestani armeijaskabaan en oo vielä ihan 100% varma, mutta katellaan.
http://www.maelstromgames.co.uk/index.php
Omasta osallistumisestani armeijaskabaan en oo vielä ihan 100% varma, mutta katellaan.
:DMiusta Joensuussa on aina perinteisesti ollu aika vähän haltioita, ehkä joku vois aloittaa vaikka welffeillä.
- Orcs are da best
Hmm... Vaikuttaa mielenkiintoiselta...
Joo, voisin tuohon leikkin ryhtyä, mutta en tiedä kuis rahat riittää. Toki toi maelstorm tilaus toimis voisin vaikka pitkään mietityllä ogreilla tulla mukaan.
Olen mukana, mutta muistakaa etten vältämättä rahatilanteesta johtuen pysty aina homaamaan niitä figuja. Toki, toki ogret ois ja on kivoja, mutta uskaltaako örkit sais sillon nimitäin väistyä vähäks aikaa. Uskaltasko, eikö, uskaltasko, eikö... Uskaltas! Joo ogreilla tulen mukaan mikäli se maelstorm juttu onnistuu. Toki kai sieltä muutakin kuin kilpailutavaraa voi saman tien ostaa? ;)
Joo, voisin tuohon leikkin ryhtyä, mutta en tiedä kuis rahat riittää. Toki toi maelstorm tilaus toimis voisin vaikka pitkään mietityllä ogreilla tulla mukaan.
Olen mukana, mutta muistakaa etten vältämättä rahatilanteesta johtuen pysty aina homaamaan niitä figuja. Toki, toki ogret ois ja on kivoja, mutta uskaltaako örkit sais sillon nimitäin väistyä vähäks aikaa. Uskaltasko, eikö, uskaltasko, eikö... Uskaltas! Joo ogreilla tulen mukaan mikäli se maelstorm juttu onnistuu. Toki kai sieltä muutakin kuin kilpailutavaraa voi saman tien ostaa? ;)
Kai noiki ois kivoja, mutta ehkä joku toinen päivä.Miusta Joensuussa on aina perinteisesti ollu aika vähän haltioita, ehkä joku vois aloittaa vaikka welffeillä.
Is dere any sound better than ´ead cracin under your big axe?
Haista paska.GobbladasSquig kirjoitti:Miusta Joensuussa on aina perinteisesti ollu aika vähän haltioita, ehkä joku vois aloittaa vaikka welffeillä.
Kävinpä vilkaisemassa noita Maelstrom:in sivuja ja huudahdin, Onko mahdollista!!! Noin halpaa!!!Tas kirjoitti:Kun näin armeijaskabassa tarvitsee aina uusia figuja, niin mahtaisikohan joensuulaisilla olla kiinnostusta järkätä Maelstrom -yhteistilaus? Tuolta nimittäin saa aika hiton halvalla fabafiguja uutena, esimerkkinä vaikka uusi kaaosritariboksi 12.10 euroa... Löytyy sieltä tottakai muutakin kun fabaa.
Tuommosilla hinnoilla figuja jos saa ostettua, niin voisin minäkin lähteä mukaan kokoamaan FB armeijaa. Kerta on pitkään pitänyt uudelleen aloittaa mokoman pelaaminen ja tässähän se olisi hyvä sauma todellakin. Pitkän harkinnan jälkeen, ajattelin Liskomiehistä pykäistä armeijan kasaan.
Ihan kiveen en vielä kirjoita tätä innostusta, mutta vaakakuppi kyllä heilahtelee armeijan tekemisen puolelle.
Mutta meitsi ainakin olisi mukana tossa Maelstrom tilauksessa. Äkki vilauksella saisin semmosen 200€ tilauksen =P huoh... se on menoa nyt...
Paitti, että niillähän ei ole postimaksua olleskaan, joten melkein olisi sama tilailla ihan yksikseenkin... Pitää vielä tutkailla minkälainen käytäntö niillä on lähetysten ja maksujen kanssa.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
- Orcs are da best
tässä vain käväisi mielessä semmoinen ajatus, että onko toi ihan varmasti luotettava sivusto?
- jupu_pupu_mies
Joo, mäkin voisin olla kiinnostunut jos kerta noilla hinnoilla saa ja sivun luotettavuuskin tuli todistetuksi. Siis ihan oikeasti voisin hankkia tuolta, vielä jos joku toinen hoitaa haluaa tilaukset niin ei haittaa ollenkaan :)jupu_mies kirjoitti:on
Päivitän avausviestiin osallistujia, kiva et löytyy näinkin paljon.
- Orcs are da best
Miten voit sanoa varmaksi? Vai oletko itse sieltä tavaraa tilannut?jupu_mies kirjoitti:on
Lisätään sitten, että sitä tuohta mitä köyhät rahaksi sanoo tulee jossain helmikuussa, että voiko sitä massa tilausta lykätä sinne asti?
Maelstrom on yksi luotettavimmista nettikaupoista joissa olen asioinut. Tosiaan erittäin edulliset hinnat ja ilmaiset postit suoraan kotiovelle. Ihan ehdoton ykkös mesta itse tilaillut varmaan toistakymmentä kertaa puljusta. Visa Electron ja PayPal toimivat maksuvälineinä joten suosittelen ehdottomasti.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
- Viiksivallu
Minutkin voisi lisätä tolle listalle. Ajattelin testailla vähän tätä uutta WOC:ia.
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.