Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5353
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Pe 08.12.2017 11:12

Ja haluan tähän lisätä että mikäli on mahdollista hankkia tai saada ladattua netistä tuo uusi Chapter Approved 2017 jossa on jokunen warlord trait, Relic ja strategem niille armeijoille joilla ei ole vielä omaa kirjaa.
Ite tykkäsin uusista skenaarioista ja saatan joitakin peluuttaa tulevaisuudessa.
- Tau on vähän huonossa lovessa, monet yksiköt ovat index-listassa kehnoja. Paljon niitä BS2+ commandereita ottamalla ja niitä droneilla suojaamalla pääsee kuitenkin pitkälle, jos muuten käy ahdistamaan.
Juu, tää on ikävä trendi mutta odotan kiltisti sitä kirjaa Taulle. Tau on verrattuna muihin aika keskinkertainen ampuja armeija, jolla ei ole psyykkereitä ja lähitaisteleminen on kehnoa. Lisäksi Taun trendi alkaa olla "one use only" kyvyt kun muilla on aikapaljon pysyviä tai uudelleen aktivoituvia kykyjä. Tau commanderien kyky kerran pelissä ja vain yhdellä commanderilla on musta aika vitsi. Kokeiltu ja peliä ei siitä huolimatta voitettu. Jopa Astra miniltarumkin ampuu tauta kovemmin ja saa lähes ilmaiseksi kaiken saman kuin tau antaa markereilla. Taun jalkaväki tosin tuli musta aika käyttökelpoiseksi josta itse henkilökohtaisesti tykkään koska strike team, Breacher team, pathfinderit (nyt rail rifleilläkin tekee jotain) halpeni kummasti =). Broadsidejen hinta hirvittää mutta 6w ja Heavy rail riflen parannus teki jo niistä kuitenkin suht hyviä. Ite laskisin Broadsidejen woundeja 4 tai 5: een ja laskis edes hiukan pisteitä. 3 broadsidea droneilla maksaa isossa peleissä melkein kolmasosan pisteitä koko armeijasta joka on ikävä mutta jos nuo saa targetoimaan superheavyä niin niistä on paljon hyötyä. Musta vespidit tuli erittäin hyödyllisiksi. 15pts kpl on musta hyvä diili. täys yksikkö 180pts. Ei paha =D. Tankit on musta ihan ok paitsi sky ray (tuskin tulen ikinä käyttämään, mutta jos koku muu keksii käytön sille niin dataa esille =D ), devilfish on turhan kallis mutta uuden systeemin mukaan muillakin nousi transporttien hinnat joten tää on mulle suht ok. Riptidet on turhan kalliita nyt mutta tämä uusi pisteytys hillitsee toki spämmiä mutta ei ne niin tehokkaita loppupeleissä ole noihin pisteisiinsä nähden mutta tulen jatkossa käyttämään ehkä maksimissaan kahta riptideä koska haluan testata eri koostumuksia. Piranhat on turhan kalliita joita tuskin tulen käyttämään (mutta aion maalata esim apocciin yhden unitin näitä). Crisis suitit on hintapuolella mulle ok. Ehkä joidenkin aseiden pistecostia vois hiukan laskea mutta muuten olen ihan tyytyväinen. Battlesuittien wargearit on hyviä. Toivotaan että pysyvät kirjaan asti tuollaisina. Pisteytyskin vaikuttaa hyvältä. Stealthsuitit on ihan ok ja niillä oikeasti tekeekin jotain. Ite kaipaisin taulle kykyä torjua rynnäkköjä hitusen paremmin esim hiukan parempi overwatch vaikka strategemin kautta tai kyvyn kautta kun näyttää että iholle pääseminen on tehty turhankin helpoksi monille armeijoille. Mutta ei Tau kuittenkaan ihan täysin toivoton ole. Ite rakastan Tau armeijaa ja vaikeuksista huolimatta koitan pelata tällä niin hyvin kuin pystyn. Mutta forge world on hyvä lisä taulle kuten Hazard Battlesuitit, uudet ase optiot hammerheadeille, tetrat ja tiger shark Ax-1-0. Taunar on myös hyvä mutta chapter approved teki mallista törky kalliin syyttä. Miksi maksaisin 1500 plus aseet 30 woundin mallista jolla on 3+ armour save ja 5+ invu? Jäi raukka nyt hyllylle odottamaan parempia aikoja. Viimeksi ton sai 1200pts aseineen.

Mutta nyt monet tosiaan käyttää kuten edellisessä viestissä kerrottiin niin commandereita drone controllereilla ja drone snipereilla ja drone squadroneilla ja marker drone squadroneilla.Tämä mahdollistaa liikkuvan armeijan jossa commanderit on lähellä ja drone squadronit ampuvat kiitettävän paljon ja kovaa. Komentaja buffaa dronejen ampumista. Siis vain mielikuvitus on loppujen lopuksi rajana Taullakin koska Taun index mahdollistaa sen loppupeleissä =). On totta että tietyissä suhteissa tau on jäänyt muiden jalkoihin mutta odotellaan codexia rauhassa. Odotan Tau Septejä innokkaasti. Saiskos vihdoinkin septin jossa taulla on BS: 3+ =D. Jos tää tapahtuu niin space marine ja eldar pelaajat ovat heti soihtujen ja talikkojen kanssa gw:n edessä. Mutta tuskin tau noin kovaa buustia saa.

Mutta suosittelen kuitenkin että jos on uusi peliin lähtijä ja on kiinnostunut Tausta niin suosittelen odottamaan ensin codexia ennen hankintoja.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1629
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » La 09.12.2017 19:02

Lord of Carcassonne kirjoitti:
Pe 08.12.2017 11:12
Jopa Astra miniltarumkin ampuu tauta kovemmin ...
Ne ampuvat kovemmin kuin mikään tällä hetkellä, että sikäli hitusen hupsu vertaus. Odotellessa, että näköyhteydetön tykistö saisi joskus sakkoja osumiseensa...
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5353
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Su 10.12.2017 01:41

Terminator Sergeant kirjoitti:
La 09.12.2017 19:02
Lord of Carcassonne kirjoitti:
Pe 08.12.2017 11:12
Jopa Astra miniltarumkin ampuu tauta kovemmin ...
Ne ampuvat kovemmin kuin mikään tällä hetkellä, että sikäli hitusen hupsu vertaus. Odotellessa, että näköyhteydetön tykistö saisi joskus sakkoja osumiseensa...
Totta puhut.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Nicholas Leaf
Viestit: 25
Liittynyt: La 21.10.2017 09:37

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Nicholas Leaf » To 14.12.2017 13:48

Nyt on pakko kysyä, koska en ole enää yhtään varma... Muistan lukeneeni, että Mechanicukselle olisi tullut universaali Archmagos HQ, jotta ei tartte aina ottaa Cawlia, tuossa Chapter Approvedin yhteydessä. Mutta selattuani kyseistä kirjaa, en löytänyt sellaista. Oonko uneksinut tästä vaan, vai pystyykö joku vahvistamaan, että tälläistä olisi jossain kirjoitettu?

Purging Flame
Viestit: 772
Liittynyt: Su 20.04.2014 11:57

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Purging Flame » To 14.12.2017 14:59

Nuo archmagokset yms on Horus Heresy-kamaa.
40k puolella ad mechillä on 3 HQ vaihtoehtoa: Tech-Priest Dominus, Belisarius Cawl ja Tech-Priest Enginseer.
Ja nää samat on siis olleet jo indexissä ja codexissa, eli missään vaiheessa Cawl ei ole ollut ainoa vaihtoehto.

Nicholas Leaf
Viestit: 25
Liittynyt: La 21.10.2017 09:37

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Nicholas Leaf » Pe 15.12.2017 15:52

Tarkoitin siis, että jos haluaa käyttää Cawl modelia, niin sen ei tartte olla Cawl ja Mars-forgeworld. Että olisi Universaali Archmagos HQ, jolle voit antaa ihan minkä tahansa forgeworldin ja se vaan käyttäisi samaa modelia kuin Cawl. Tälläistä muistan siis lukeneeni/nähneeni/kuulleeni, että olisi tullut uudessa Chapter Approvedissa.

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1629
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » La 16.12.2017 00:38

Nicholas Leaf kirjoitti:
Pe 15.12.2017 15:52
Tarkoitin siis, että jos haluaa käyttää Cawl modelia, niin sen ei tartte olla Cawl ja Mars-forgeworld. Että olisi Universaali Archmagos HQ, jolle voit antaa ihan minkä tahansa forgeworldin ja se vaan käyttäisi samaa modelia kuin Cawl. Tälläistä muistan siis lukeneeni/nähneeni/kuulleeni, että olisi tullut uudessa Chapter Approvedissa.
Eepä ole tullut moista. Tuo on sellainen ajatus, jota voi toki vakiporukalleen ehdottaa vaihtelun nimissä, mutta virallinen moinen ei ole.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Nicholas Leaf
Viestit: 25
Liittynyt: La 21.10.2017 09:37

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Nicholas Leaf » La 16.12.2017 16:33

Ok, oon siis kuvitellut lukeneeni...

Flogger
Viestit: 1119
Liittynyt: Pe 13.02.2009 00:47

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Flogger » Pe 22.12.2017 18:16

Lord of Carcassonne kirjoitti:
Pe 08.12.2017 11:12
Juu, tää on ikävä trendi mutta odotan kiltisti sitä kirjaa Taulle. Tau on verrattuna muihin aika keskinkertainen ampuja armeija, jolla ei ole psyykkereitä ja lähitaisteleminen on kehnoa.
Sivuhuomiona, Tau ei alkujaan ollut likikään pelin koviten ampuva armeija vaan armeijan "juttu" oli enemmänkin ottaa maksimaalisesti kaikki irti käytettävissä olevista aseista erilaisilla tulen optimaalinen jakaminen tai -keskittäminen jutuilla, liikkuvuudella ja Markerlighteilla. Sitten kutos/seiskaedikoissaTau muuttui enempi sellaiseksi "ammunta alkaa, kaada ämpärillinen noppia" tyyliseksi.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5353
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Pe 22.12.2017 19:15

Flogger kirjoitti:
Pe 22.12.2017 18:16
Lord of Carcassonne kirjoitti:
Pe 08.12.2017 11:12
Juu, tää on ikävä trendi mutta odotan kiltisti sitä kirjaa Taulle. Tau on verrattuna muihin aika keskinkertainen ampuja armeija, jolla ei ole psyykkereitä ja lähitaisteleminen on kehnoa.
Sivuhuomiona, Tau ei alkujaan ollut likikään pelin koviten ampuva armeija vaan armeijan "juttu" oli enemmänkin ottaa maksimaalisesti kaikki irti käytettävissä olevista aseista erilaisilla tulen optimaalinen jakaminen tai -keskittäminen jutuilla, liikkuvuudella ja Markerlighteilla. Sitten kutos/seiskaedikoissaTau muuttui enempi sellaiseksi "ammunta alkaa, kaada ämpärillinen noppia" tyyliseksi.
En väitä tähän vastaan sillä se on ihan totta.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Matti Niemelä
Ylläpitäjä
Viestit: 2705
Liittynyt: Ma 20.05.2002 15:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä » Ma 29.01.2018 14:53

Minua vähän häiritsee kun netissä jupistaan siitä että jonkin FAQ:n myötä on mainittu ettei IG:n Command Squad voi olla ilman sille otettua pomomiestä. Mutta en löydä mitään tämän tyylistä mainintaa mistään. Ja tämä oli siis spesifisesti 8ed keskustelussa.

Onko siis sääntöjen puitteissa hyväksyttyä ottaa vaikka neljä command squadia siten että HQ:na on vaikka vain Primaris Psykereitä, eikä esim. Company Commanderia? Ei nyt sillä että näin tekisi, tämä jäi vain kaivelemaan.

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 565
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ma 29.01.2018 17:57

Sivu 132 IG kirjassa.

Erratassa lisättii forgeversioihi sama

Avatar
Matti Niemelä
Ylläpitäjä
Viestit: 2705
Liittynyt: Ma 20.05.2002 15:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä » Ma 29.01.2018 19:31

ookkeri kirjoitti:
Ma 29.01.2018 17:57
Sivu 132 IG kirjassa.

Erratassa lisättii forgeversioihi sama
Sikäli jos vastasit minulle, niin minun ibooks versiossa sivu 132 on wyrdvane psykerin esittelysivu..?

Ninjapiraatti
Viestit: 237
Liittynyt: Ti 28.02.2017 10:37

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti » Ma 29.01.2018 20:18

Matti Niemelä kirjoitti:
Ma 29.01.2018 14:53
Minua vähän häiritsee kun netissä jupistaan siitä että jonkin FAQ:n myötä on mainittu ettei IG:n Command Squad voi olla ilman sille otettua pomomiestä. Mutta en löydä mitään tämän tyylistä mainintaa mistään. Ja tämä oli siis spesifisesti 8ed keskustelussa.

Onko siis sääntöjen puitteissa hyväksyttyä ottaa vaikka neljä command squadia siten että HQ:na on vaikka vain Primaris Psykereitä, eikä esim. Company Commanderia? Ei nyt sillä että näin tekisi, tämä jäi vain kaivelemaan.
Minä kun asian olen ymmärtänyt niin, että commandereja saa yhden per command squad. Command Squadien mielestäni saa ottaa vaikka sen neljä jos haluaa mutta ei pakota ottamaan neljää komentajaa. On kyllä hyvinkin mahdollista että olen väärässä, fiksummat korjatkoon.

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 565
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ma 29.01.2018 20:58

Matti Niemelä kirjoitti:
Ma 29.01.2018 19:31
ookkeri kirjoitti:
Ma 29.01.2018 17:57
Sivu 132 IG kirjassa.

Erratassa lisättii forgeversioihi sama
Sikäli jos vastasit minulle, niin minun ibooks versiossa sivu 132 on wyrdvane psykerin esittelysivu..?
hmm

sivulla, jossa on defenders of humanity (obsec) yms. Eli sivulla ennen regimental doctrineja.

Avatar
Matti Niemelä
Ylläpitäjä
Viestit: 2705
Liittynyt: Ma 20.05.2002 15:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä » Ma 29.01.2018 21:37

ookkeri kirjoitti:
Ma 29.01.2018 20:58
sivulla, jossa on defenders of humanity (obsec) yms. Eli sivulla ennen regimental doctrineja.
Aah! Totta, sivunumero on oikein phyysisessä kopiossa :) 132 alalaidassa "Matched play rule: Command Squads"

Eli toden totta, jokaista command squadia kohden tulee olla yksi officer (jos pelaa matched game battleforged armeijalla).

Tänks! :)

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 565
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Pienet 40K aiheet, jotka eivät tarvitse omaa ketjuaan

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ma 29.01.2018 21:48

Matti Niemelä kirjoitti:
Ma 29.01.2018 21:37
ookkeri kirjoitti:
Ma 29.01.2018 20:58
sivulla, jossa on defenders of humanity (obsec) yms. Eli sivulla ennen regimental doctrineja.
Aah! Totta, sivunumero on oikein phyysisessä kopiossa :) 132 alalaidassa "Matched play rule: Command Squads"

Eli toden totta, jokaista command squadia kohden tulee olla yksi officer (jos pelaa matched game battleforged armeijalla).

Tänks! :)
Tämä on siis olemassa pääsäntöisesti siksi, koska ihmiset spämmivät 4 plasman ja meltan yksiköitä scion command squadeilla.

Vähän tyhmää, että sivunumerot on eri fyysisissä kuin virtuaaliversioissa. Voi joskus erratointi olla vaikeampaa. Esim. shadow spectret ja irillythikin ovat väärillä sivuilla virtuaaliversioissa, joten periaatteessa niille saisi ottaa transportiksi wave serpentin, sillä keywordi, joka estää sinne menemästä, on erratoitu sivuille, jotka täsmäävät vain fyysiseen kirjaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”