40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
smaxx
Valvoja

40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja smaxx » To 27.09.2012 10:27

Tällainen yksi ketju pienemmille ja isommille huhuille voisi olla paikallaan. On tuolla toisilla keskustelueilla osoittautunut sopivaksi paikaksi ilmoitella ja keskustella kaikenlaisista uusista julkaisuista ja niiden huhuista ja seurauksista.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

smaxx
Valvoja

Re: 40k Huhuja & uutisia

Viesti Kirjoittaja smaxx » To 27.09.2012 10:28

Ja siirretään tämä copy/pastella tänne :
Furinji kirjoitti:Huhu: Dark Angeleita niin pirusti ja pian.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed » Pe 28.09.2012 00:45

Eli hetki. Ainoastaan Wardin kama saa käyttää lentäviä lantikoita? Wardilla niihin copyright, vai mitä saakuli? Kuitenkin mitä nyt tuosta sanoo, niin joo huhuja, mutta silti ei helvetti. Vaikka nykyinen codexi on nyt tehojen suhteen täyttä paskaa, niin rakenteen suhteen se on ihan loistava. DA:lla ei ole mitään turhaa blingblingiä, vaan yksiköitä. Miksi se pitää tuhota, ja iskeä mukaan noita Inner Circle guardians -tauhkaa jotka retconnataan sitten jokaiseen aikaisempaan tapahtumaan?

This is shit. This is the shit.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

JJL

Viesti Kirjoittaja JJL » Pe 28.09.2012 07:31

Mä oon sitä mieltä että jos ne ei saa uusia yksiköitä, niin vois häivyttää koko kirjan ja sisällyttää sen codex space marineihin. Nyt niillä ei ole oikeastaan yhtään hyvää syytä omistaa omaa codexia.
There isn't a God to save you, if you don't save yourself

Peckoij

Viesti Kirjoittaja Peckoij » Pe 28.09.2012 07:48

JJL kirjoitti:Mä oon sitä mieltä että jos ne ei saa uusia yksiköitä, niin vois häivyttää koko kirjan ja sisällyttää sen codex space marineihin. Nyt niillä ei ole oikeastaan yhtään hyvää syytä omistaa omaa codexia.
Tarkoitatko tolla sitä, että jos jokin marine chapteri ei saa kirjan vaihdoksessa yhtään uutta yksikköä se pitäisi sisällyttää tuohon vanilja codexsiin? Voiko udella että miksi näin tulisi tehdä?
Ent. Imperial General

Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger » Pe 28.09.2012 09:36

Dork Angel-pelaajana jos minulta kysytään, olisiko parempi vaihtoehto sulauttaa DA vanilija-kirjaan (ehkä White Dwarf-läpyskällä kuorrutettuna) vai keksiä väkisin kaikenlaisia ihmeyksiköitä, leijonadreadnaughteja ja Flying Lion-lentureita että "oikeutetaan" uusi erillinen kirja, niin vastaukseni on A. Templarit ja susihukat ovat ehkä sen verran erilaisia organisaatioltaan yms. että oma kirja on perusteltu, enkeleille näin ei välttis ole.

Nykykirja on toki vähän tällainen "worst of both worlds", Deathwing/Ravenwing-jakoa lukuunottamatta se on hyvin geneerinen jopa perusmarsujen kirjaan verrattuna.

JJL

Viesti Kirjoittaja JJL » Pe 28.09.2012 11:35

Peckoij kirjoitti:
JJL kirjoitti:Mä oon sitä mieltä että jos ne ei saa uusia yksiköitä, niin vois häivyttää koko kirjan ja sisällyttää sen codex space marineihin. Nyt niillä ei ole oikeastaan yhtään hyvää syytä omistaa omaa codexia.
Tarkoitatko tolla sitä, että jos jokin marine chapteri ei saa kirjan vaihdoksessa yhtään uutta yksikköä se pitäisi sisällyttää tuohon vanilja codexsiin? Voiko udella että miksi näin tulisi tehdä?
En tarkoita, mutta kun DA:lla ei oikein ole nyttenkään mitään "omia" yksiköitä. Ainoa lista mitä ei voi Space Marine kirjalla tehdä on terminaattorilista, ja senkin sudet ja ritarit tekee paremmin. Toisin sanoen mun mielestä niillä ei ole tällä hetkellä yhtään parempaa syytä pitää omaa kirjaa kuin vaikka salamantereilla tai imperial fisteillä. Jos nyt tämänhetkiseen space marine codexiin lisäisi Belialin spessuksi joka mahdollistaisi termut troopiksi niin se mallintaisi DA:ta tarpeeksi hyvin. Itse olen kyllä pelannut tämän hetkisellä DA kirjalla julkaisusta lähtien, ja lähes aina tuntuu kuin päätä seinään löisi.

Son of Russ

Viesti Kirjoittaja Son of Russ » Pe 28.09.2012 16:38

ootteko te oikeasti sitä mieltä että DA ei sais antaa minkäänlaisii uusii figui seuraavassa codexissa? Siis onhan tosta inner circlestä kerrottu jo aiemmassa codexis ja jos ne saa omat ukkonsa onko se oikeesti maailman loppu?

Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu » Pe 28.09.2012 16:56

Son of Russ kirjoitti:ootteko te oikeasti sitä mieltä että DA ei sais antaa minkäänlaisii uusii figui seuraavassa codexissa? Siis onhan tosta inner circlestä kerrottu jo aiemmassa codexis ja jos ne saa omat ukkonsa onko se oikeesti maailman loppu?
Siis tässähän puhuttiin siitä kun ne ei ole saamassa niin eivät ansaitsisi omaa codexia.

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed » Pe 28.09.2012 17:36

Son of Russ kirjoitti:ootteko te oikeasti sitä mieltä että DA ei sais antaa minkäänlaisii uusii figui seuraavassa codexissa? Siis onhan tosta inner circlestä kerrottu jo aiemmassa codexis ja jos ne saa omat ukkonsa onko se oikeesti maailman loppu?
Inner Circle on ollut ennen vain DA:n sisäinen saunajengi, eikä mikään erillinen taisteluosasto kuten huhujen mukaan siitä ollaan tekemässä. Toisin sanoen ne on vain porukka DA:n sisällä jotka pyörii keskenään ja tietää jotain kivaa, mutta eivät ole mikään erillinen osasto, vaan he ovat silti vain DA:n tyyppejä. Toisin sanoen nyt kun sinne isketään turhaa blingbling yksiköitä joita ei edes pitäisi olla, niin tietty se on vanhoille DA-pelaajille horror, kun armeijan sielua mennään muuttamaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter » Pe 28.09.2012 18:37

No eipä siellä paljoa uutta ole tulossa materiaalin suhteen. Itse pelkäsin lähinnä, että vanhat figut joutavat romukoppaan, kun tulee leijonaratsuväkeä ja synkkiä lentoenkeleitä. Ja tietty uudet - paremmat - asevaihtoehdot kaikelle, mikä toimi ennen.

Pari kappalaisnaamareilla varustettua gunslingeriähän on vain lysti lisä. Saunajengi vaikuttaa myös hupaisalta.

Mulla oli Dark Angelit jo silloin, kun marineilla oli vain yksi codex, joten sinänsä ihan sama "ansaitseeko" oman listan vai ei. Semper fideles.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Pe 28.09.2012 19:25

Huhut kuullostaa kyllä kielttämättä siisteiltä. Koska kyseessä on uusin mariinicodex niin voinee odottaa, että keväällä turnauskentät on täynnä dark vengeance figuja...
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Pe 28.09.2012 19:31

Vonreuter kirjoitti:Mulla oli Dark Angelit jo silloin, kun marineilla oli vain yksi codex, joten sinänsä ihan sama "ansaitseeko" oman listan vai ei. Semper fideles.
Wait wat and WHEN?!? Maroilla ei ole koskaan ollut vain yhtä codexia.

Rogue Traderissa oli ainakin White Scarseille ja Space Wolffeille oma listansa normaalin maralistan lisäksi.
2 edikassa oli 3 eri kirjaa maroille ja 4 eri armeijalistaa
3-4 edikassa oli mara codexi ja supplement codexit ja myöhemmin irralliset codexit kullakin.
5 edikassa ylemmän jatke.

nyt on nörttielintä saatu taas pidennettyä
Maalausblogi taas pystyssä.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Pe 28.09.2012 20:14

Esim. Kolmosedikassa ne erillisten chaptereiden codexit ilmestyi kuitenkin jonkun verran sen perus codexin jälkeen, että esim. Silloin oli "vain yksi" marine codex.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Sotahullu

Viesti Kirjoittaja Sotahullu » Pe 28.09.2012 20:27

jamovoima kirjoitti:Huhut kuullostaa kyllä kielttämättä siisteiltä. Koska kyseessä on uusin mariinicodex niin voinee odottaa, että keväällä turnauskentät on täynnä dark vengeance figuja...

Jaa, saakohan muutetuista DV tyypistä lisää pisteitä silloin? ;)
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.

Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter » Pe 28.09.2012 20:53

Mysterous kirjoitti:
Vonreuter kirjoitti:Mulla oli Dark Angelit jo silloin, kun marineilla oli vain yksi codex, joten sinänsä ihan sama "ansaitseeko" oman listan vai ei. Semper fideles.
Wait wat and WHEN?!? Maroilla ei ole koskaan ollut vain yhtä codexia.

Rogue Traderissa oli ainakin White Scarseille ja Space Wolffeille oma listansa normaalin maralistan lisäksi.
2 edikassa oli 3 eri kirjaa maroille ja 4 eri armeijalistaa
3-4 edikassa oli mara codexi ja supplement codexit ja myöhemmin irralliset codexit kullakin.
5 edikassa ylemmän jatke.

nyt on nörttielintä saatu taas pidennettyä
Sinä ja jamovoima olette molemmat oikeassa.

Viittasin itse asiassa 2. edikan julkaisuhetkeen, mutta joo, olisin voinut olla selkeämpi.

Minulla oli Rogue Trader -aikoina salamanterit, koska ne olivat silloin se tummanvihreä jengi. Dark Angelit olivat tuolloin mustia. Heti, kun Dark Angelit muuttuivat tummanvihreiksi, maalasin kavereille olkapäähän siivet ja miekan. Siitä lähtien olen ollut leijonamiehen leivissä.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 28.09.2012 21:13

Vonreuter kirjoitti:Minulla oli Rogue Trader -aikoina salamanterit, koska ne olivat silloin se tummanvihreä jengi. Dark Angelit olivat tuolloin mustia. Heti, kun Dark Angelit muuttuivat tummanvihreiksi, maalasin kavereille olkapäähän siivet ja miekan. Siitä lähtien olen ollut leijonamiehen leivissä.
Hauska kuulla uskollisesta taistelutoverista. Mullakin on ollut Dark Angelit laatikossa iät ja ajat, kun ne ei ole olleet enää aikoihin rasvaisinta juustoa. Mutta nyt pääsee GK puolestaan boksiin, ja DA rises again ;)
Nopat ja Taktiikka Ry

Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger » Pe 28.09.2012 22:20

Half-breed kirjoitti:
Inner Circle on ollut ennen vain DA:n sisäinen saunajengi, eikä mikään erillinen taisteluosasto kuten huhujen mukaan siitä ollaan tekemässä. Toisin sanoen ne on vain porukka DA:n sisällä jotka pyörii keskenään ja tietää jotain kivaa, mutta eivät ole mikään erillinen osasto, vaan he ovat silti vain DA:n tyyppejä. Toisin sanoen nyt kun sinne isketään turhaa blingbling yksiköitä joita ei edes pitäisi olla, niin tietty se on vanhoille DA-pelaajille horror, kun armeijan sielua mennään muuttamaan.
Tuossa toisaalta ehkä yritetään mallintaa DA:n salaseuramaisuutta, eli chapterin salaisuuksien oppimista kuvaavia "tasoja" pistetään kentälle enemmän. Perusmariinit -> veteraanit (kaapuveikot) -> Deathwing -> Inner Circle jne. Se että joku uusi jalkisyksikkö tulee eliitteihin ei kuulosta vielä niin pahalta kuin vaikka DA-eksklusiivinen enkelinsiivillä varustettu leijonadreadi tjsp.

Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala » Ma 01.10.2012 17:55

Tiedä sitten miten "huhuisa uutinen" tämä on, mutta digitaalisia tuotteita ei ole tulossa ei-iOS tyyliin ikinä. Koska GW <3 Apple so much. Vähän kuin Blood Angels <3 Necrons.
GW Sales kirjoitti: Thank you for your email. I am sorry for the time it has taken to reply. There are currently no plans to release Digital Product for other platforms. This is our first venture into Digital Products. We have chosen to start with the iPads as it allows us to create a high quality Digital Product.

JJL

Viesti Kirjoittaja JJL » Ma 01.10.2012 21:16

No tässä tapauksessa pitäydyn vain perinteisissä versioissa, koska applen laitteita ei tähän talouteen tule.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”