40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Flogger
Viestit: 1122
Liittynyt: Pe 13.02.2009 00:47

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Niin no, siinä tapauksessa sitten tankit ajelevat sivuttain koko pelin. Pl. ehkä jotkut lyhytkantamaiset tyyliin Vindicator, jotka saatetaan asetella kulmittain ampumismatkan maksimoimiseksi. Ei se juuri sen fiksummalta näytä.
Avatar
kirrppu
Viestit: 168
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Flogger kirjoitti:
Ti 09.05.2017 11:06
Niin no, siinä tapauksessa sitten tankit ajelevat sivuttain koko pelin. Pl. ehkä jotkut lyhytkantamaiset tyyliin Vindicator, jotka saatetaan asetella kulmittain ampumismatkan maksimoimiseksi. Ei se juuri sen fiksummalta näytä.
En vieläkään ymmärrä minkä takia sen tankin pitää ajella sivuttain?
Sama se on mittaako aseen kantavuuden edestä vai sivusta. Myöskin sama charge etäisyys pysyy vihollisiin nähden, olkoot se olisi perse edellä millä mennään.
Flogger
Viestit: 1122
Liittynyt: Pe 13.02.2009 00:47

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Maastopalasten tai pelipöydän reunan tullessa tielle tankit on parempi ajaa reunoihin suoraan sivuttain niin etäisyys maksimoituu. Pitkäkantamaiset tankit taas voi depota suoraan sivuttain pöydän reunalle.
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Paitsi että jos pivottaus pysyy samanlaisena kuin nyt, on tuo aika huono veto, kun se tankki ei pysty sen jälkeen liikkumaan kuin sivusuunnassa pöydänreunaa pitkin :D
Avatar
tneva82
Viestit: 8649
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

jamovoima kirjoitti:
Ti 09.05.2017 11:53
Paitsi että jos pivottaus pysyy samanlaisena kuin nyt, on tuo aika huono veto, kun se tankki ei pysty sen jälkeen liikkumaan kuin sivusuunnassa pöydänreunaa pitkin :D
Pivot, liike, pivot, alkuperäinen suunta. Mittaus on alku ja loppupisteen välillä. Pivot itsessään ilmainen.

Ja tuo olettaa että tankit edelleen liikkuu eri tavalla kuin monsterit mikä huomioiden että kaikessa muussa erot poistettu on epätodennäköistä...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jos rhinon laitat niin, ettää sen kylki on suoraan pelipöydän reunan suuntaisesti ja siinä kiinni, et sitä paljon pivotoi, kun se ei voi mennä kentän ulkopuolelle. Mut joo, menee vähän epäolennaisuuksiin. Pitäydytään aiheessa.
Flogger
Viestit: 1122
Liittynyt: Pe 13.02.2009 00:47

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Pointti on lähinnä se että nyky-40k:ssakin näkee välistä tätä kääntymis-kikkailua, lähinnä sellaisilla vehuilla joiden etu- ja kylkipanssari ovat samat, ja prätkillä. Kasissa tämä tulee ilman muuta lisääntymään kun facingista ei enää rangaista, samoin kuin deployssa sen viimeisen tuumanpuolikkaan hakeminen kääntämällä tankit sivuttain y.m.s.
En minäkään oikein usko että vehujen liikkummissäännöissä välitetään enää kulkusuunnasta, kun näin ei tehdä monstereiden tai walkkerienkaan osalta. Tuntuisi oudolta että kaikki muut näitä yksiköitä erottavat tekijät poistuisivat ja tuo jää.
Avatar
THelppi
Viestit: 257
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja THelppi »

Flogger kirjoitti:
Ti 09.05.2017 14:03
Pointti on lähinnä se että nyky-40k:ssakin näkee välistä tätä kääntymis-kikkailua, lähinnä sellaisilla vehuilla joiden etu- ja kylkipanssari ovat samat, ja prätkillä. Kasissa tämä tulee ilman muuta lisääntymään kun facingista ei enää rangaista, samoin kuin deployssa sen viimeisen tuumanpuolikkaan hakeminen kääntämällä tankit sivuttain y.m.s.
Tällaisissa tapauksissa käyttöön tulee sosiaalinen rangaistus, ts. tommosia typeryyksiä tekeviä tyyppejä karsastetaan. Tai sitten jos koko porukassa on sovittu että moinen on ok, niin sittenhän sillä ei ole väliä. Turnauksiin tosin tartteis jonkun Fair Play-tuomarin vahtimaan ettei pelata pelin hengen vastaisesti esimerkiksi juurikin pitämällä nuo tankin sivut vihollista kohden. Jos peliporukka sen hyväksyy, niin kehotan ottamaan käyttöön RT:sta ja kakkosesta tutut kääntymissäteet ja vauhdin säätelyn.

Hauskaa muuten on ollut seurata teidän kommentointia näistä, kun on tullut selville seiskan huonous aika syvästi. Itelleni kaikki on toistaiseksi vaikuttanut oikein hyvältä, ja tämän laitoksen myötä alkaa taas peli kiinnostamaan. Kaverin kanssa aloitettiin kakkosen sääntöjen tuunaus tossa viimevuoden lopulla, tarkoitusena saada siitä vähän jouhevammin toimiva paketti, mutta tämän myötä vaikuttaa siltä ettei ehkä tarvi.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Avatar
Runic
Viestit: 1500
Liittynyt: Ti 28.11.2006 00:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Runic »

Flogger kirjoitti:
Ti 09.05.2017 10:13
Tosin itse en, kasiedikka tulee minun osaltani jäämään väliin. Aloin aikoinaan peliä pelaamaan pääasiassa tankkien vuoksi, eikä pelissä niitä enää ole.
Harmillista. Aiotko myydä figusi vai jatkaa seiskan/jonkin muun edikan pelaamista?
Avatar
Darius
Viestit: 1424
Liittynyt: Su 05.12.2004 23:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Darius »

Flames of Warissa on käsittääkseni ihan hyvin mallinnettu tankkisodankäynti, ja taitaa sillä olla oma aluekin tällä foorumilla, sinne vaan kyselemään.
Bep.
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

"These rules, together, mean that you’ll see Characters advancing in the midst of their armies surrounded by groups of units benefiting from their particular expertise"

Ettei vain kävisi:

"You see characters hunkering at their table edge, surrounded by conga tails of units benefiting from their particular expertise."
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6133
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

http://natfka.blogspot.fi/2017/05/8th-e ... w.html?m=1

Eli nyt characterit ei voi liittyä unitteihin enään. Just. Tottakai vihollinen ampuu vihollisen characterin heti pois pöydältä.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Kannattaa lukea se Warhammer communityn artikkeli aiheesta...

Sankareiden tappaminen kuullostaa kaikkea muuta kuin helpolta.
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

THelppi kirjoitti:
Ti 09.05.2017 14:42
Turnauksiin tosin tartteis jonkun Fair Play-tuomarin vahtimaan ettei pelata pelin hengen vastaisesti esimerkiksi juurikin pitämällä nuo tankin sivut vihollista kohden. Jos peliporukka sen hyväksyy, niin kehotan ottamaan käyttöön RT:sta ja kakkosesta tutut kääntymissäteet ja vauhdin säätelyn.
Komppaan Floggeria siinä että itse en myöskään tykkäis yhtään jos tankeilla ajetaan kylki tai persus edellä tai parkkeerataan niitä pysyvästi kylki kiinni laitoihin vaan koska se on järkevää ja säännöt sallii. Alkaa haiskahtaa taas house ruleilta kuten THelppi ehdotti. Mikä on sääli. 7.edikkaan siirtyessä päätettiin pelikerholla että pidetään houserulettelu minimissään monestakin eri syystä (en jaksa eritellä). Näyttää että 8.ed vaikuttaa lähtökohtaisesti kyllä paremmalta, mutta olen tässä viikon uutisista identifioinut jo useita yksinkertaistuksia joita pitäis korjailla house ruleilla että saa pelimallinnuksen toimimaan halutulla tasolla. Ei hyvä. Mutta vaaka on selvästi vielä positiivisella puolella.

-mv40k2
Viimeksi muokannut mv40k2, Ti 09.05.2017 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aspecti
Viestit: 107
Liittynyt: Su 26.05.2002 15:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Aspecti »

Sniperit voi ampua charactereita vapaasti :)
Salute the great Primarch
Salute the Emperor
Onward to victory!
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Mielenkiintoisia oli noi Character uutiset. Hyvältä vaikutti. Peli saa enemmän taktisia elementtejä kun charrut täytyy yrittää saada pysymään hengissä unittien väleissä niin että ne jakaa etunsa mahdollisimman monelle unitille. Esimerkki-charrujen 6" range sääntöjen jakamiselle oli sopiva että pelillisesti ne näyttäis olevan johtamassa joukkoja ja kulkee niiden mukana. Toivottavasti ei näy peleissä liikaa typerän näköisinä apila-muodostelmina missä kaikki characterit majailee kukan keskellä.

Astra Militarum trooppien Laskun on Rapid Fire 2 maininta oli myös mielenkiintoinen eli 4 kutia short rangelle per figu. Aika kaivella vanhat omat Cadia ja Catachan platoonat naftaliinista että pääsee sohimaan kunnolla taskulampuilla; yhdessä noin 200 figua jotka pumppaa siis lähirangelle 800 kutia kierroksessa. Se on aika vilkettä ja välkettä se! Tosin vaan puolet osuu :|

-mv40k2
Viimeksi muokannut mv40k2, Ti 09.05.2017 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Ja sit aiheesta kukkaruukkuun:
Nyt kun kaikki tankit on 10-12 Woundii, niin pelissä tullaan tarvitsemaan paljon enemmän Wound markkereita; jos ei siis haluu hoitaa nopilla sitä virkaa (ite tykkään markkereista enemmän). Ne parhaat Wound markkerit mihin oon törmänny eli GF9 Massive Wound Markers on loppu joka paikassa, tai sit tuotanto on jo lopetettu. Onko jollain vinkkia mistä sais hankittua jotain vastaavia?

-mv40k2
Avatar
THelppi
Viestit: 257
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja THelppi »

mv40k2 kirjoitti:
Ti 09.05.2017 22:43
Ja sit aiheesta kukkaruukkuun:
Nyt kun kaikki tankit on 10-12 Woundii, niin pelissä tullaan tarvitsemaan paljon enemmän Wound markkereita; jos ei siis haluu hoitaa nopilla sitä virkaa (ite tykkään markkereista enemmän). Ne parhaat Wound markkerit mihin oon törmänny eli GF9 Massive Wound Markers on loppu joka paikassa, tai sit tuotanto on jo lopetettu. Onko jollain vinkkia mistä sais hankittua jotain vastaavia?

-mv40k2
Paikallisen Hacklabin laserleikkurilla suosittelen duunaamaan. Jos sellainen siis löytyy. Tampereella ainakin on.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Avatar
tneva82
Viestit: 8649
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mv40k2 kirjoitti:
Ti 09.05.2017 22:37
Mielenkiintoisia oli noi Character uutiset. Hyvältä vaikutti. Peli saa enemmän taktisia elementtejä kun charrut täytyy yrittää saada pysymään hengissä unittien väleissä niin että ne jakaa etunsa mahdollisimman monelle unitille. Esimerkki-charrujen 6" range sääntöjen jakamiselle oli sopiva että pelillisesti ne näyttäis olevan johtamassa joukkoja ja kulkee niiden mukana. Toivottavasti ei näy peleissä liikaa typerän näköisinä apila-muodostelmina missä kaikki characterit majailee kukan keskellä.
Keskellä tai takana, riippuen miten mobiili vihu on. Jos eivät ole kiertämässä hetkessä taakse niin takana hyvä, muuten kipittävät keskellä.
Astra Militarum trooppien Laskun on Rapid Fire 2 maininta oli myös mielenkiintoinen eli 4 kutia short rangelle per figu. Aika kaivella vanhat omat Cadia ja Catachan platoonat naftaliinista että pääsee sohimaan kunnolla taskulampuilla; yhdessä noin 200 figua jotka pumppaa siis lähirangelle 800 kutia kierroksessa. Se on aika vilkettä ja välkettä se! Tosin vaan puolet osuu :|

-mv40k2
Huom tuo käskyillä. Jos orderit toimii about kuten ny pl. auto onnistuminen tartteet about yhden komentajan per ryhmä. Olettaen että blopit edelleen tuo olisi 4 komentajaa.

Toki yksi vaihtoehto olisi aura...Mikä saa sitten hauskoja conga linejä jotta mahdollisimman moni yksikkö on kantamalla.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

tneva82 kirjoitti:
Ti 09.05.2017 22:53
Keskellä tai takana, riippuen miten mobiili vihu on. Jos eivät ole kiertämässä hetkessä taakse niin takana hyvä, muuten kipittävät keskellä.
Jaa no Deepstrike, Outflank ja lentskarit oli mulla enimmäkseen mielessä.
tneva82 kirjoitti:
Ti 09.05.2017 22:53
Huom tuo käskyillä. Jos orderit toimii about kuten ny pl. auto onnistuminen tartteet about yhden komentajan per ryhmä. Olettaen että blopit edelleen tuo olisi 4 komentajaa.
Hö, pilasit mun ennenaikaisen ilon :)
Mutta on mulla muistakseni yksi komentoryhmä per 3 squadia, niin voishan toi edes teoriassa onnistua ...mä oon aina nauttinu kun saa heittää ämpärillä noppia.

-mv40k2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”