40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1768
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

mv40k2 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 22:28
tneva82 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 21:41
Hyvä ettei ole. Skaalautuu huonosti eri vuoromäärän peleihin. Mitä paremmin eri säännöt skaalautuu eri tilanteisiin sen parempi.
No periaatteessa samaa mieltä. Stratagemit on esim. siitä fiksumpia että skaalautuu monenlaiseen ja ei harmita sellaisen käyttämättä jääminen kun voit käyttää ne CP:t johonkin muuhun. Mutta mä en näe kovin isoa eroa siinä aktivoitko stratagemin, wargearin vai unit abilityn. Ne tulee vaan eri lähteistä ja pitää vaan muistaa aktivoida oikealla hetkellä (yleensä omalla vuorolla) ja ennen pelin loppumista. Otat itse riskiä jos jätät jotain käyttämättä ihan pelin loppumetreille, niin se on ollut aina esim. wargearien kanssa. Yleensä se käyttötilaisuuskin ilmenee luonnostaan ennen pelin loppua. Tietty olishan tuossa taas yksi asia lisää muistettavaksi. Ja harmittaa jos on jäänyt käyttämättä kun olet maksanut siitä pisteet. Joku hyvä peliavustin (40k app) olis jees juttu, näyttäis kokoajan muistilistaa kaikesta käyttämättömästä. On tullut pelattua aika monta peliä missä hoksaa figuja pois siivotessa että jotain temppuja olis vielä ollut hihassa.
Pointti taisi lähinnä olla, että kerran pelissä käytettävät ominaisuudet ovat huomattavan eriarvoisia vaikkapa 5 tai 8 vuoron matseissa, kuten myös vaikkapa 1000 ja 4000 pisteen peleissä. Sinänsä ei ole mitään syytä miksei näitä saisi toimimaan, mutta useimmiten tuloksena on epätasapainoa missioparametreista johtuen.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Terminator Sergeant kirjoitti:
Ke 07.06.2017 22:40
mv40k2 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 22:28
tneva82 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 21:41
Hyvä ettei ole. Skaalautuu huonosti eri vuoromäärän peleihin. Mitä paremmin eri säännöt skaalautuu eri tilanteisiin sen parempi.
No periaatteessa samaa mieltä. Stratagemit on esim. siitä fiksumpia että skaalautuu monenlaiseen ja ei harmita sellaisen käyttämättä jääminen kun voit käyttää ne CP:t johonkin muuhun. Mutta mä en näe kovin isoa eroa siinä aktivoitko stratagemin, wargearin vai unit abilityn. Ne tulee vaan eri lähteistä ja pitää vaan muistaa aktivoida oikealla hetkellä (yleensä omalla vuorolla) ja ennen pelin loppumista. Otat itse riskiä jos jätät jotain käyttämättä ihan pelin loppumetreille, niin se on ollut aina esim. wargearien kanssa. Yleensä se käyttötilaisuuskin ilmenee luonnostaan ennen pelin loppua. Tietty olishan tuossa taas yksi asia lisää muistettavaksi. Ja harmittaa jos on jäänyt käyttämättä kun olet maksanut siitä pisteet. Joku hyvä peliavustin (40k app) olis jees juttu, näyttäis kokoajan muistilistaa kaikesta käyttämättömästä. On tullut pelattua aika monta peliä missä hoksaa figuja pois siivotessa että jotain temppuja olis vielä ollut hihassa.
Pointti taisi lähinnä olla, että kerran pelissä käytettävät ominaisuudet ovat huomattavan eriarvoisia vaikkapa 5 tai 8 vuoron matseissa, kuten myös vaikkapa 1000 ja 4000 pisteen peleissä. Sinänsä ei ole mitään syytä miksei näitä saisi toimimaan, mutta useimmiten tuloksena on epätasapainoa missioparametreista johtuen.
Jep. Muita vastaavia huonosti skaalautuvia on 0-1 unitit(joiden vaikutus peliin tulee olemaan hiukan eri 1000 pisteen peleissä kuin 4000 pisteen peleissä) tai psyykkiset voimat melkein jokaisessa 40k/faba versiossa jossa yleensä käy niin että mitä pienempi peli sitä isompi vaikutus psyykkisillä voimilla on.

Pet peeve minulle kaikki ei-skaalautuvat säännöt.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Avatar
mv40k2
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

tneva82 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 23:40
Terminator Sergeant kirjoitti:
Ke 07.06.2017 22:40
Pointti taisi lähinnä olla, että kerran pelissä käytettävät ominaisuudet ovat huomattavan eriarvoisia vaikkapa 5 tai 8 vuoron matseissa, kuten myös vaikkapa 1000 ja 4000 pisteen peleissä. Sinänsä ei ole mitään syytä miksei näitä saisi toimimaan, mutta useimmiten tuloksena on epätasapainoa missioparametreista johtuen.
Jep. Muita vastaavia huonosti skaalautuvia on 0-1 unitit(joiden vaikutus peliin tulee olemaan hiukan eri 1000 pisteen peleissä kuin 4000 pisteen peleissä) tai psyykkiset voimat melkein jokaisessa 40k/faba versiossa jossa yleensä käy niin että mitä pienempi peli sitä isompi vaikutus psyykkisillä voimilla on.
No joo, toi on ihan hyvä pointti. Se on totta että detachment rajoitukset ja psi voimat/levelit ei skaalaudu out-of-the-box säännöillä, ja siitä voi tulla vähän vinoumaa pikkupeleihin. Pisteissä maksettavista jutuista olen hiukan eri mieltä, koska samalla logiikalla kaikki mikä maksaa pisteitä on epätasapainossa erikokoisissa/pituisissa pelissä tai missiosta johtuen. Siitä ei liene pääse mitenkään eroon että pistehankintojen arvo heilahtelee pelin random-elementtien mukaan.

Täytyy muuten kehaista että meidän 2.laitoksen houseruleissa oli skaalattu FOC ja psy-voimat pelin pistenkoon mukaan. Eli pienempään peliin sai ostaa vähemmän charruja, heavy supporttia ja psyykkisiä leveleitä per armeija. Ja oli meillä jopa taulukko että psyykiset rodut (Demonit, Eldarit) sai ostaa enemmän psi-leveleitä ja niitä voimakkaita ML 3/4 psykereitä kun muut. Toimi hyvin armeijoiden tasapainottajana, etenkin kun silloin codexit oli reikäisempiä kun reikäjuustot. Unit rajoitukset oli muuten siihen aikaan helppo skaalata pisteisiin koska FOC ei ollut samanlainen kun nykyään vaan armeijanrakennuksessa oli aina prosenttirajat (esim. max 30% characters, min 40% troops, max 25% support). Mutta psi-level taulukko olis helppo implementoida kaikkiin edikoihin, GW ei ole vaan lähtenyt sille tielle.

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3191
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

tneva82 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 23:40
Pet peeve minulle kaikki ei-skaalautuvat säännöt.
Totuushan on, että about mikään figupeleissä ei oikeasti skaalaudu, että melkoinen pet peeve sinulla. 500 pisteen peli vs 5000 pisteen peli, niin objektiivien valtaaminen on tosi erilaista, vinoutuneen listan countterointi on tosi erilaista, templatet ja scatteroinnit toimii tosi erilailla (no, niistä taidettiin päästä kasin osalta nyt sitten eroon), initiativen merkitys on erilainen, terrain toimii eri lailla jne jne jne.

Jos tuo oikeasti häiritsee, niin suosittelen pelejä, jotka on eksplisiittisesti suunniteltu tiettyyn pistemäärään, kuten Malifaux tai Eden. Malifauxissa voi pelata muutakin kuin 50 pistettä, mutta kaikki virallinen balansointi on tehty 50 pinnaa silmällä pitäen. Edenissä ei sadan pisteen pelikoosta edes voi poiketa ilman house ruleja, koska tehtäväsysteemi särkyy välittömästi, jos pelaat jotain muuta pistemäärää.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Hammerheart kirjoitti:
To 08.06.2017 08:59
tneva82 kirjoitti:
Ke 07.06.2017 23:40
Pet peeve minulle kaikki ei-skaalautuvat säännöt.
Totuushan on, että about mikään figupeleissä ei oikeasti skaalaudu, että melkoinen pet peeve sinulla. 500 pisteen peli vs 5000 pisteen peli, niin objektiivien valtaaminen on tosi erilaista, vinoutuneen listan countterointi on tosi erilaista, templatet ja scatteroinnit toimii tosi erilailla (no, niistä taidettiin päästä kasin osalta nyt sitten eroon), initiativen merkitys on erilainen, terrain toimii eri lailla jne jne jne.
Joo harva pääsee lähelle mutta miten esmes templatit toimii eri tavalla? Luonnollisesti pelin koon noustessa pöydän kokoakin nostetaan joten jos tarkoitat että joukot pakko laittaa sumppuun et mahtuu deployaa ei päde.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Avatar
mv40k2
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Hammerheart kirjoitti:
To 08.06.2017 08:59
Jos tuo oikeasti häiritsee, niin suosittelen pelejä, jotka on eksplisiittisesti suunniteltu tiettyyn pistemäärään, kuten Malifaux tai Eden. Malifauxissa voi pelata muutakin kuin 50 pistettä, mutta kaikki virallinen balansointi on tehty 50 pinnaa silmällä pitäen. Edenissä ei sadan pisteen pelikoosta edes voi poiketa ilman house ruleja, koska tehtäväsysteemi särkyy välittömästi, jos pelaat jotain muuta pistemäärää.
Jaa, mielenkiintoista. Mun mielestä GW voisi kyllä tehdä 40K:n kanssa saman kun Malifaux, eli olisi olemassa yksi tai kaksi virallista pelikokoa (vaikkapa 2000pts ja 1500pts), minkä balansointiin tähdätään kaikissa opuksissa ja tulevissa vuosipäivityksissä, ym. Pelikoosta poikkeaminen jätetään pelaajien/turnausjärjestäjien vastuulle. Voisivat kyllä tehdä kylkeen vielä listan virallisia suosituksia miten skaalata sääntöjä jos kiinnostaa pelata 1000pts tai 3000pts pelejä, eli puolta pienempää tai puolta isompaa. Se kattaisi 80-20 säännöllä suurimman osan pelaajien balansointitarpeista. GW on kyllä jättänyt tuon pelikoon mukaan skaalautumisen aikalailla torsoksi. Ehkä tulevien edikoiden kehityslistalla?

Hmm, toisaalta tulee mieleen että GW:llä ei lie halua skaalata paljoa ainakaan alaspäin, ettei figujen ja oheispelien (Shadow War Armageddon) myynti kärsi. Mutta toisaalta entry level pelaajien eli ensipelaajien about 1000pts pelit olis kyllä fiksua saada mahdollisimman hyväksi kokemukseksi että koukku jäisi suuhun (syvälle suuhun). Ja toisaalta luonteva liukuma skirmish peleistä 40K puolelle voisi olla hyvä koukuttaja, ilman että täytyy heti tähdätä semi-viralliseen 2000pts pelikokoon asti. Mutta eiköhän ne ole miettineet kaikki nää siellä GW kulmahuoneessa, ja päättäneet että ei tueta 40K skaalautumista isommin. Se on one-size-fits-all ja nyt se on about 2000 pts millä säännöt ja balanssi toimii parhaiten. GW ja balanssi ei tahdo kyllä vieläkään omassa suussa mahtua samaan lauseeseen.

Avatar
syrja
Viestit: 2914
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja syrja »

Niin tai GW vois tehdä samantien suoraan vaikka armeijalistatkin. "Näillä kun pelaatte niin balanssi pysyy"
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Hammerheart kirjoitti:
To 08.06.2017 08:59
Jos tuo oikeasti häiritsee, niin suosittelen pelejä, jotka on eksplisiittisesti suunniteltu tiettyyn pistemäärään, kuten Malifaux tai Eden. Malifauxissa voi pelata muutakin kuin 50 pistettä, mutta kaikki virallinen balansointi on tehty 50 pinnaa silmällä pitäen. Edenissä ei sadan pisteen pelikoosta edes voi poiketa ilman house ruleja, koska tehtäväsysteemi särkyy välittömästi, jos pelaat jotain muuta pistemäärää.
Ja eiko tuo muuten ole outo neuvo? Ei skaalautuvat saannot hairitsee niin pelaa taysin ei skaalautuvaa pelia? Nuo pelit vaikuttaa juuri painvastaiselta sellaiselle joka pelaa 40k:ssa 500-5000 pojon peleja.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Avatar
mv40k2
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

syrja kirjoitti:
To 08.06.2017 15:42
Niin tai GW vois tehdä samantien suoraan vaikka armeijalistatkin. "Näillä kun pelaatte niin balanssi pysyy"
Vähän outo kommentti. Eiköhän keskustelu liittynyt siihen että kaksi toisilleen tuntematonta pelaajaa vois tehdä itse armeijalistat ja tavata tasapainoisemman pelin merkeissä. Ilman että täytyy miettiä mikä armeija sillä toisella on ja mitä abusea se voi tehdä factiollaan 1000pts tai 4000pts pelikoossa. Ei tässä olla huutamassa minkään suuren vääryyden perään, kunhan tuotiin ilmi yksi epäkohta GW:n pelisysteemissä.

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mv40k2 kirjoitti:
To 08.06.2017 20:06
syrja kirjoitti:
To 08.06.2017 15:42
Niin tai GW vois tehdä samantien suoraan vaikka armeijalistatkin. "Näillä kun pelaatte niin balanssi pysyy"
Vähän outo kommentti. Eiköhän keskustelu liittynyt siihen että kaksi toisilleen tuntematonta pelaajaa vois tehdä itse armeijalistat ja tavata tasapainoisemman pelin merkeissä. Ilman että täytyy miettiä mikä armeija sillä toisella on ja mitä abusea se voi tehdä factiollaan 1000pts tai 4000pts pelikoossa. Ei tässä olla huutamassa minkään suuren vääryyden perään, kunhan tuotiin ilmi yksi epäkohta GW:n pelisysteemissä.
Toisaalta hänellä on pointti. Ainut tapa jolla peli voi olla tasapainossa on custom made skenaariot. Pisteet eivät tuo tasapainoa eikä se ole edes niiden tarkoituskaan. Ainut tehtävä pisteillä on tehdä helpoksi pistää pikainen peli pystyyn.

Asiasta toiseen banebladet saattaa olla IG:n yksi parhaista assault yksiköistä. Voi aikoja voi tapoja kuten roomalaiset tuppasivat sanomaan ;) Ennen banebladet eivät halunneet lähitappeluun, nytten ovat JEE LÄHITAPPELUUN! :D

Pitäisköhän konvertoida miekkaa huitova komentaja banebladeeni?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Avatar
mv40k2
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

tneva82 kirjoitti:
To 08.06.2017 18:39
Nuo pelit vaikuttaa juuri painvastaiselta sellaiselle joka pelaa 40k:ssa 500-5000 pojon peleja.
Joo, meidän peliporukassakin tykätään pelata aika vaihtelevan kokoisia pelejä, riippuen ajasta ja käytössä olevista tiloista. Olishan se huippuu jos 40K olis paremmin skaalautuva pieniin ja isoihin peleihin. Itse kaipaisin etenkin rajoitteita pieniin 500/750/1000pts iltapeleihin. Onnistuuhan ne helposti sopimalla case-by-case, mutta virallinen on aina parempi ja selkeämpi. Isompia mättöjä tulee pelattua sen verran harvemmin, ja yleensä erikois-skenuina että niissä tulee yleensä sovittua asioita muutenkin.

Avatar
mv40k2
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

tneva82 kirjoitti:
To 08.06.2017 20:08
Pitäisköhän konvertoida miekkaa huitova komentaja banebladeeni?
Pitäisi. :) Eikös Faban Steamtankissa ollut joskus sellainen miekalla eteenpäin sojottava commander figu joka upotettiin torniin? Sellainen.

Hmm, pitäsköhän kaivaa oma arkaainen resiini-Baneblade esille laatikon pohjalta. Ei ole ikinä päässyt pelikentälle, kun me vähän vieroksuttiin super-heavyjä ja Apoc pelaamista. Mutta nyt se tosiaan näyttäisi olevan IGn 40K listalla.

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mv40k2 kirjoitti:
To 08.06.2017 20:19
tneva82 kirjoitti:
To 08.06.2017 20:08
Pitäisköhän konvertoida miekkaa huitova komentaja banebladeeni?
Pitäisi. :) Eikös Faban Steamtankissa ollut joskus sellainen miekalla eteenpäin sojottava commander figu joka upotettiin torniin? Sellainen.
Juu. Millainenkohan urakka mahtaisi olla irottaa nykyinen ja korvata uudella ;)
Hmm, pitäsköhän kaivaa oma arkaainen resiini-Baneblade esille laatikon pohjalta. Ei ole ikinä päässyt pelikentälle, kun me vähän vieroksuttiin super-heavyjä ja Apoc pelaamista. Mutta nyt se tosiaan näyttäisi olevan IGn 40K listalla.
8 edikassa heavy fleikat sponsoneihin ja kohti vihulaista näyttäisi olevan kunkkuidea banebladelle. Kun pääset kiinni sinulla on vimmatusti dakkaa joka ampuu miten lystää samalla kun sinua ei voi ampua lainkaan. Pääset grindaamaan vihulaista battle cannonilla, demolisher cannonilla, autocannonilla, neljällä lascannonilla ja neljällä linkatulla liekkarilla. Paljon noppia! Telaketjujen 9(ehjänä) hyökkäystä on vain pieni bonus ;) Kuha varot pahimpia tankin tuhoaja CC joukkoja(ryhmä termiksiä chainfisteillä ei oo terve kohde :D) olet varsin hyvässä turvassa lähitappelussa.

8d6 S5 -1 automaattista osumaa liekkareista. Burn baby burn!
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

emniemi
Viestit: 714
Liittynyt: Ti 11.02.2014 19:50

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja emniemi »

Mikä turva se on kun vastustaja vain kävelee pois tappelusta ja olet ihan yhtä avoimella kuin aikaisemminkin?

Nickor
Viestit: 249
Liittynyt: La 19.07.2014 12:55

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Nickor »

Jooh laitan kanssa vähän hiekkaa banebladen rattaisiin. Meleessä ei tosiaankaan ole turvassa, koska vastustaja saa fallbackkata yhden tuuman ja ampua koko loppu armeijan sinuun. Lisäksi baneblade joutuu kulkemaan ruinien välistä (vehiclet ei saa mennä seinien läpi) joten se on melko helppo sumputtaa. Viimeiseksi baneblade pystyy sitomaan vain yhden yksikön kerrallaan klosikseen.

Lisäksi astralta löytyy paljon parempia unitteja. Olen pelannut nyt 5x 8edikan pelejä. 2:ssa pelissä vastaan asettui superheavyjä (ik:t, lord of skulls, stormsword). Molemmissa peleissä nuo mainitut superheavyt olivat vastustajan laukussa viimeistään vuorolla 2.

Pelaatte varmasti vähemmän kilpailullisesti kuin minun peliporukkani, mutta varoituksen sanana että ne superheavyjen W20+ eivät ole ihan niin kestäviä miltä tuntuu paperilla.

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

emniemi kirjoitti:
Pe 09.06.2017 08:30
Mikä turva se on kun vastustaja vain kävelee pois tappelusta ja olet ihan yhtä avoimella kuin aikaisemminkin?
Ainakin tuossa tapauksessa sitten vihu menettää toiminnan vuoroksi. Banebladella ei siis ole mitään hävittävää klosikseen menossa(pl ryhmää chainfistejä vastaan) vaan pelkästään hyötyä.

Mites mielellään esmes joku death company ryhmä, sternguardit yms tykkää vuoron menetyksestä?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Nickor kirjoitti:
Pe 09.06.2017 08:42
Jooh laitan kanssa vähän hiekkaa banebladen rattaisiin. Meleessä ei tosiaankaan ole turvassa, koska vastustaja saa fallbackkata yhden tuuman ja ampua koko loppu armeijan sinuun
Niin se ampuu jos et menisikään. Vai meinasitko että baneblade omaa jonkun "et saa ampua sitä jos et ollu klosiksessa" kyvyn?-) Paitsi että nyt ainakin 1 yksikkö vähemmän toimimassa. Et siis menetä mitään menemällä klosikseen vaan vain hyödyt.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Nickor
Viestit: 249
Liittynyt: La 19.07.2014 12:55

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Nickor »

tneva82 kirjoitti:
Pe 09.06.2017 09:12
Nickor kirjoitti:
Pe 09.06.2017 08:42
Jooh laitan kanssa vähän hiekkaa banebladen rattaisiin. Meleessä ei tosiaankaan ole turvassa, koska vastustaja saa fallbackkata yhden tuuman ja ampua koko loppu armeijan sinuun
Niin se ampuu jos et menisikään. Vai meinasitko että baneblade omaa jonkun "et saa ampua sitä jos et ollu klosiksessa" kyvyn?-) Paitsi että nyt ainakin 1 yksikkö vähemmän toimimassa. Et siis menetä mitään menemällä klosikseen vaan vain hyödyt.
Sulta meni nyt vähän pointti ohi mun koko kirjotuksesta ja tartuit yksityiskohtiin. Se Baneblade ei ikinä selviä elossa sinne meleeseen ja jos selviää siihen eteen on helppo laittaa speedbumppeja. Monet yksiköt omaavat myös kyvyn fallbackkaa ja ampua.

Mutta olen inputtini antanut en jää vääntämään asiasta. Uusista kirjoista löytyy kyllä astetta kovempia melee juttua kuin baneblade ;)

Avatar
Pahvivalmiste
Viestit: 502
Liittynyt: Su 17.01.2010 12:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

mv40k2 kirjoitti:
To 08.06.2017 20:19
tneva82 kirjoitti:
To 08.06.2017 20:08
Pitäisköhän konvertoida miekkaa huitova komentaja banebladeeni?
Pitäisi. :) Eikös Faban Steamtankissa ollut joskus sellainen miekalla eteenpäin sojottava commander figu joka upotettiin torniin? Sellainen.

Hmm, pitäsköhän kaivaa oma arkaainen resiini-Baneblade esille laatikon pohjalta. Ei ole ikinä päässyt pelikentälle, kun me vähän vieroksuttiin super-heavyjä ja Apoc pelaamista. Mutta nyt se tosiaan näyttäisi olevan IGn 40K listalla.
Klassikosta on monta versiota, tässä yksi: http://s524.photobucket.com/user/poposd ... w.jpg.html

Avatar
tneva82
Viestit: 8608
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Nickor kirjoitti:
Pe 09.06.2017 09:28
tneva82 kirjoitti:
Pe 09.06.2017 09:12
Nickor kirjoitti:
Pe 09.06.2017 08:42
Jooh laitan kanssa vähän hiekkaa banebladen rattaisiin. Meleessä ei tosiaankaan ole turvassa, koska vastustaja saa fallbackkata yhden tuuman ja ampua koko loppu armeijan sinuun
Niin se ampuu jos et menisikään. Vai meinasitko että baneblade omaa jonkun "et saa ampua sitä jos et ollu klosiksessa" kyvyn?-) Paitsi että nyt ainakin 1 yksikkö vähemmän toimimassa. Et siis menetä mitään menemällä klosikseen vaan vain hyödyt.
Sulta meni nyt vähän pointti ohi mun koko kirjotuksesta ja tartuit yksityiskohtiin. Se Baneblade ei ikinä selviä elossa sinne meleeseen ja jos selviää siihen eteen on helppo laittaa speedbumppeja. Monet yksiköt omaavat myös kyvyn fallbackkaa ja ampua.

Mutta olen inputtini antanut en jää vääntämään asiasta. Uusista kirjoista löytyy kyllä astetta kovempia melee juttua kuin baneblade ;)
Toisaalta toisten pelikokemusten perusteella ei välttämättä olekkaan niin helppo poistaa. Monet armeijat eivät tuosta vaan poista T8 3+ W26 nappia puhumattakaan kolmesta.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”