Legendaaristen turnauslistojen nimet ja tyyli

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
JiimK

Re: Legendaaristen turnauslistojen nimet ja tyyli

Viesti Kirjoittaja JiimK »

Minä luin jenkkiblogeista aikanaan, että niitti glooriaa ja kokeilin ja hyvin toimi. Itse ylpeilet nyt siis sillä, että noteeraamassasi kahden pelaajan valtavassa Suomen sisko-metassa et nähnyt - oho! Sitä paitsi aiemmin tästä keskustellessani Jouni myönsi, ettei enää silloin tämän lyhyellä kultakaudella nelosedikan lopulla pelannut intensiivisesti siskoilla.
Eli siis dc assassinit lukeutuu legendaarisiin 4 edikan turnauslistojen unitteihin, vaikka niitä ei ole ikinä yhdessäkään Suomen turnauksessä näkynyt ainuttakaan missään lähimaillakaan kärkisijoja?

Siis joo puhun nyt valitettavasti vain Suomen listoista ja en paljon 4 edikan jenkkiturnauksista tiedä. Tosin en myöskään tiedä kuinka luotettavia ovat random jenkkiblogit random turnauksesta.

Mut joo sovitaan sitten että olen väärässä tässä, enkä mistään muustakaan mitään tiedä mutta en kyllä keksi mitään tilannetta missä kyseiset nappulat esim. omia 4 edikan turnauslistojani vastaan olisivat tehneet yhtään mitään.

-Juho
Vile kirjoitti: Faban side eventissä ei tänä vuonna ollu ketään Suomesta, ja 40kinki sidarin vei joku maahanmuuttajan näköne jätkä!

116

Viesti Kirjoittaja 116 »

uhN kirjoitti: Mut joo sovitaan sitten että olen väärässä tässä, enkä mistään muustakaan mitään tiedä mutta en kyllä keksi mitään tilannetta missä kyseiset nappulat esim. omia 4 edikan turnauslistojani vastaan olisivat tehneet yhtään mitään.
Sinänsä hauska että kriteeri tuntuu olevan "olenko nähnyt tätä listaa pelattavan itseni vastaan?"

Suomi on aika pieni rapakko valtameressä. Taktiikkoja ja turnauslistoja löytyy myös suomessa pelattavien ulkopuolelta, varsinkin jos kyseessä on unitti joka sai tehollisen alkunsa juuri ennen edikan vaihdosta. Vähän samaan tyyliin miten Flying Circus sai alkunsa 5th edikan aikana Daemonic Wingeillä varustetuilla prinsseillä ja siitä tuli sitten 6th edikan aikaan "oikea" flying circus.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

uhN:n listaus 3rd ed. listoista oli mun mielestä hyvä, tunnistin kaikki armeijat. 4th ed. on sitten jo osittain vieraampi, kun sen alkupuolella lopetin 40k:n pelaamisen toviksi.

3rd ed. ajalta pitää muistaa se, että ns. nettilistoilla ei vielä ollut vahvaa roolia, vaan porukka toi itse suunnitellut listat turnauksiin ja niitä muunneltiin jatkuvasti. Sen vuoksi mitään dominoivaa permanenttia ja legendaa ei syntynyt samalla vauhdilla. Wuffe-rush ja Iron Warriors (se obliteraattorilista) taisivat olla niitä ainoita, joita yleensäkään näki useita 80-90% samalla kokoonpanolla. Alaitoc, speed freaks, yms. olivat kuitenkin suhteellisen harvinaisia, saatika permanenttikokoonpanolla liikkeellä. Lisäksi silloin oli yleisessä käytössä sellainen rajoitus, ettei elite, fast ja heavy -valintoja saanut triplata, eli jos jotakin spammattiin, niin se oli trooppipohjaista.

Rhino rushien kohdalla vaikutti tietysti myös se, että äänekkäimpien suussa yksikin rhino teki armeijasta "rhino-rushin", jos se vaan turnauksessa pärjäsi (vrt. jos nykyeldareilla on kahdet biket = spammi). 3rd ed. aikakaudella ei rusheilla (5+ rhinoa) suomessa montaakaan turnausta muistaakseni voitettu.
*Hu*

bosch455

Viesti Kirjoittaja bosch455 »

AgeofSignar116 kirjoitti:Vähän samaan tyyliin miten Flying Circus sai alkunsa 5th edikan aikana Daemonic Wingeillä varustetuilla prinsseillä ja siitä tuli sitten 6th edikan aikaan "oikea" flying circus.
Tämmöiset ilmaan heitetyt kommentit kyllä kalskahtaa korvaan niin hemmetisti, kun totuus oli, että vitosen ja kutosen "Flying Circus" listoilla ei ollu juuri mitään yhteistä. Vitosen lista oli aika gimmick, eikä ollu millään muotoa turnausten kärkipaikkoja havitteleva lista. Kutosen lista vuorostaan oli oikeasti "lentävä", kun mukana oli Flyer rulet, vector striket, reservit/ongoing reservet, yms. Kyseisellä listalla oli ihan oma denial strategiansa, ja oli ihan pystyvä turnauskentällä.

Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

bosch455 kirjoitti:
AgeofSignar116 kirjoitti:Vähän samaan tyyliin miten Flying Circus sai alkunsa 5th edikan aikana Daemonic Wingeillä varustetuilla prinsseillä ja siitä tuli sitten 6th edikan aikaan "oikea" flying circus.
Tämmöiset ilmaan heitetyt kommentit kyllä kalskahtaa korvaan niin hemmetisti, kun totuus oli, että vitosen ja kutosen "Flying Circus" listoilla ei ollu juuri mitään yhteistä. Vitosen lista oli aika gimmick, eikä ollu millään muotoa turnausten kärkipaikkoja havitteleva lista. Kutosen lista vuorostaan oli oikeasti "lentävä", kun mukana oli Flyer rulet, vector striket, reservit/ongoing reservet, yms. Kyseisellä listalla oli ihan oma denial strategiansa, ja oli ihan pystyvä turnauskentällä.
Samaa mieltä, kaverin lähteistä toki löydettiin jo aikaisemmin hassua faktaa.
Hammerheart kirjoitti:
uhN kirjoitti:No siis puhuin nyt vaan kokemuksesta, kumminkin aika pitkälti ollut jokaisessa 4ed isommassa turnauksessa top vitosessa enkä ole ikinä nähnyt noita minua vastaan, enkä kenenkään menestyneen siskopelaajan listalla.
Sitä paitsi aiemmin tästä keskustellessani Jouni myönsi, ettei enää silloin tämän lyhyellä kultakaudella nelosedikan lopulla pelannut intensiivisesti siskoilla.
Joo, keskustelu näistä 4. edikan DCAssassineista on muistissa, vaikka itse kulta-aika ei olekaan. Ilmeisesti nämä olivat hyvinkin pinnalla johonkin maailman aikaan.

Mun pelaamisessa ei tuolloin ollut oikeastaan menossa mikään sisko-tauko, vaan melkeinpä 40k-tauko.
4 edikka oli paska, oli inttii ja pelasin paljon sellaista edesmennyttä peliä kuin Fantasy Battle, vanhemmat muistaa.

Edelleenkin irtisanoudun tuosta Juhon mouhoomisesta, vaikka listaus kovista turnauslistoista 3-5 edikoiden ajoilta oli suht kattava. Legendaarisuus, varsinkin tämän ketjun yhteydessä, mielestäni vaatii kuitenkin sen nimen.

Esa, ei ne rhinot tietenkään sinne podiumille rushannut, kun törmäsivät speed freakkeihin matkalla ;)

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

uhN kirjoitti:
Minä luin jenkkiblogeista aikanaan, että niitti glooriaa ja kokeilin ja hyvin toimi. Itse ylpeilet nyt siis sillä, että noteeraamassasi kahden pelaajan valtavassa Suomen sisko-metassa et nähnyt - oho! Sitä paitsi aiemmin tästä keskustellessani Jouni myönsi, ettei enää silloin tämän lyhyellä kultakaudella nelosedikan lopulla pelannut intensiivisesti siskoilla.
Eli siis dc assassinit lukeutuu legendaarisiin 4 edikan turnauslistojen unitteihin, vaikka niitä ei ole ikinä yhdessäkään Suomen turnauksessä näkynyt ainuttakaan missään lähimaillakaan kärkisijoja?
No jos Suomen "sisko-meta" oli sinusta kaksi ihmistä, joista toinen pelasi tähän aikaan niin onko ihme jos eivät ihan kaikkea testanneet?
Siis joo puhun nyt valitettavasti vain Suomen listoista ja en paljon 4 edikan jenkkiturnauksista tiedä. Tosin en myöskään tiedä kuinka luotettavia ovat random jenkkiblogit random turnauksesta.
On toki täysin mahdollista, että valehtelivat täysin (tosin siis itse testasin ja hyvin toimivat). Ja siis ihan totta, seurasin aktiivisesti maailman metaa tuohon aikaan siskojen osalta. Piti ihan lähteä kaivelemaan blogeja, mutta osoittautui jokseenkin toivottomaksi, kun tuosta ajasta on sen verta kauan (2007 - holy crap) eikä mulla enää ole mitään bookmarkkeja. Löysin yhden Ard Boyz-voittajan, joka hehkutti näitä, mutta Ard Boyz oli toki hieman erikoinen ympäristö.
Mut joo sovitaan sitten että olen väärässä tässä, enkä mistään muustakaan mitään tiedä mutta en kyllä keksi mitään tilannetta missä kyseiset nappulat esim. omia 4 edikan turnauslistojani vastaan olisivat tehneet yhtään mitään.
En nyt oikein ymmärrä mikä tässä sua niin hiertää? Jos sulla on ihan oikeasti yksi pelaaja, joka on sun sisko-kokemus tältä ajalta, niin onko oikeasti kovinkin yllättävää, jos jotakin menee ohi? Ja ihan turha tuommoisen "mä kuule voitin turnauksia ja tiedän juttuja enemmän kuin sinä"-mesoamisen jälkeen on lähteä marttyyriasenteelle "sovitaan etten mistään mitään tiedä" - aikuinen mies!

Mutta tämä on nyt osaltani tässä - en jauha enempää. Palataan niihin nimettyihin legendaarisiin listoihin mieluummin.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

Flogger kirjoitti: Ok. Tämä on määrittelykysymys. Sen yksittäisen yksikönhän pystyy kuitenkin usein saamaan osaksi parempaa armeijaa liittolaissäännöillä jos se nyt siitä on kiinni, joten kodekin loppujen yksiköiden suorituskyky tai sen puute ei täysin vaikuta yksittäisen yksikön käyttökelpoisuuteen.
Nykyään stateiltaan hyvästä yksiköstä saa useammin tehoja irti liittolaissäännön puitteissa. Se on totta. Ja jos näin on, on yksikkö "parantuessaan" parantunut. Mutta jos nyt kuitenkin on niin, että sitä ei "parantuessaan" saa mihinkään hyvään rooliin, liitoon tai ei, on se huonontunut. Liitolaissäännöt ei poista sitä, että yksikkön tehtävä on auttaa muuta armeijaa voittoon. Se on vain avannut uusia mahdollisuuksia yksikön käytölle, ja näin harvinaistanut tilanteita, missä yksikkö "paranee" mutta viivan alla on silti miinusta. Kodekin loppujen yksiköiden suorituskyky ei tosiaan täysin vaikuta yksikön pelikelpoisuuteen, mutta niiden rooli on kuitenkin merkittävä.
Flogger kirjoitti:Niin. Tällaisenaan väitteen informaatio-arvo on kuitenkin aika vähäinen. "Meltoihin ja autocannoneihin perustuva lista on kova kun siinä on paljon meltoja ja autocannoneita". Samanlaisen maksiiminhan voi vääntää mistä tahansa buildista. "Lenturilista on kova kun siinä on paljon lentureita" jne.
Se on myös totta. Esimerkkini oli huono ja nyt niitän sitä satoa. Totuus kuitenkin on että autoacannon (ja sen profiilin aseet) oli vitosessa kunkkuja tai ainakin top3. En enää yritä vääntää uutta vertausta tai yritää elvyttää jo antamaani. Lepää rauhassa huono vertaus.
Flogger kirjoitti:Taun ongelma 5. editionissa oli pikemminkin se ettei niiden "pelikelpoisten alustojen" tukena ollut mitään pelikelpoista: vain puolet armeijasta suoritti. S7-kalipeerin aseet eivät siinä pärjänneet riittävän hyvin että armeijaa olisi voinut pelkästään niiden varaan rakentaa.

Kokonaisuus ei pelittänyt. Ja tämä ei johdu melta- tai autocannon-profiilien huonoudesta, vaan alustojen. Mullakin oli Tau siihen aikaan ja laskeskelinkin millaisia autocannon-pattereita saisin siitä tehtyä. Pääsin sellaiseen lopputulokseen, että kaliita, huonoja, heikkoja, pelkääväisiä, ja lista jatkuu. Olisin siis halunnut pelata autocannoneita, mutta alustat ei ollut tarpeeksi päteviä, että olisi saanut pelikelpoisia armeijoita tehtyä.
Flogger kirjoitti:
A.M€nen kirjoitti:
Flogger kirjoitti:Ainiin, kerropa muuten miksi Autocannon muuttui 6. edikassa huonommaksi.
No minäpä kerron. Alustat huononi ja kohteet huononi, joten niitä ei enää pelattu (ei kyllästymisen takia).
Eli itse ase muuttui paremmaksi, koska monet sen kohteista muuttuivat huonommaksi - mikä oli pointtinikin.
Itse asehan pysyi samana: 48" s7 ap4 heavy2.

Alustat: Ennen se oli parasta laittaa tankkiin, koska viitosessa tankit kesti ja kesti, niinkuin hyvin muistat. Nykyään tankit ei kestä nimeksikään sitä mitä silloin.

Kohteet: Samasta syystä kaikkien muidenkin tankkien peluuttaminen loppui. Autocannon oli parhaimmillaan rhinon tai chimeran tai vastaavan kevyen panssarin kurittamiseen. Nyt niitä ei enää yhtäkkiä ajanutkaan vastaan. Tästä on nähtävissä metan vaikutus. Tässä ase A vs kohde B tapauksessa kohteiden B huononeminen ei tarkoittanut, että ase A parani. Vaan sitä, että A muuttui hyödyttömämmäksi B:n kadotessa. A muuttui irrelevantiksi koska pelatuissa peleissä ei enää käyty kamppailua A:n ja B:n välillä B:n puuttuessa ja korvautuessa kohteella C. A vs C onkin jo kokonaan toinen kamppailu ja siinä A ei enää pärjännyt.

Aikaisemmin kun otti listaan autocannoneita, voi olla melko varma, että vastaan ajelee hyviä kohteita ja saa tulosta aikaan. Nykyään ei.

(ehkä kohta, kun meta saa kiinni mariinien battle companyista ja muista tulevista tankkihordeista. Saatetaan nähdä autocannonin renesanssi.)
Flogger kirjoitti: Se että joku möykkää miten hän "nyt vaan tietää enemmän" ei tee minuun minkäänlaista vaikutusta jos sen takaa ei löydy mitään niistä paljonpuhutuista perusteluista.
En minä möykkää, että minä "vain tiedän" enemmän. Olen ihan perustelemalla perustellut miksi minä tiedän enemmän. Minulla sun koko viitosedikan kokemus vastasi kuukauden tai parin pelikertymää. Pelkästään ulkomaisia turnauksia tuli 6 ja pelejä 36. Tähän mukaan lähes kaikki kotiamiset pk-seutu + 300km turnaukset ja kaikki harjoituspelit. Tämän vahvemman kokemuksen perusteella minä tiedän ja muistan enemmän, ei sen takia että minulla olisi suurempi virtuaalipenis tai pitäisin itseäni paavina. Jos pitäisi kirjoittaa turnaus40k-historiikki, minä olisin päteväpi lähde, koska olen elänyt sen hetkiä enemmän. Kokemuksen lisäksi olen myös eritellyt mikä teki autocannonista silloin hyvän ja miksi se ei enää ole niin hyvä.

Tähän loppulauselmaan päätän osaltani väittelyn. Annan sinulle viimeisen sanan jos koet siihen tarvetta, mutta en sen jälkeen aio enää jatkaa. Olen sanottavani sanonut, ja sinun päätäsi tuskin saan käännettyä. Ne jotka keskustelua vielä seuraa, saavat annettujen argumenttien perusteella päätellä itse kumpi on oikeassa.

Over and out. Kiitos ja anteeksi.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.

Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

A.M€nen kirjoitti:
Flogger kirjoitti:Taun ongelma 5. editionissa oli pikemminkin se ettei niiden "pelikelpoisten alustojen" tukena ollut mitään pelikelpoista: vain puolet armeijasta suoritti. S7-kalipeerin aseet eivät siinä pärjänneet riittävän hyvin että armeijaa olisi voinut pelkästään niiden varaan rakentaa.

Kokonaisuus ei pelittänyt. Ja tämä ei johdu melta- tai autocannon-profiilien huonoudesta, vaan alustojen. Mullakin oli Tau siihen aikaan ja laskeskelinkin millaisia autocannon-pattereita saisin siitä tehtyä. Pääsin sellaiseen lopputulokseen, että kaliita, huonoja, heikkoja, pelkääväisiä, ja lista jatkuu. Olisin siis halunnut pelata autocannoneita, mutta alustat ei ollut tarpeeksi päteviä, että olisi saanut pelikelpoisia armeijoita tehtyä.
En ole juurikaan eri mieltä, yritin plänäillä juuri samanlaisia listoja samoin tuloksin koska ohjusmyrsky oli tosiaan hirveän houkutteleva konsepti. Erotuksena se, että mielestäni ongelmaksi tuli ettei Taulla ollut mitään tehokasta "vastapalloa" jolla olisi voinut hoidella sellaiset jotka pääsivät läpi AC-tulituksesta, edes siinä määrin kuin vaikka IG:llä, joten vastaus oli ettei saa päästää läpi mitään. Ja ainoa ratkaisu tähän oli screenit ja Railgunit. Minulla ei ollut pelimerkkejä kokeilla 6-9 Broadsiden listoja joten omakohtaista kokemusta ei ole, mutta muiden rapsojen perusteella tämä oli 5. editionin loppupuolella ainoa tapa edes yrittää pärjätä jotenkuten.
A.M€nen kirjoitti: Alustat: Ennen se oli parasta laittaa tankkiin, koska viitosessa tankit kesti ja kesti, niinkuin hyvin muistat. Nykyään tankit ei kestä nimeksikään sitä mitä silloin.
Juu, tiedän kyllä...toki onhan niitä muitakin alustoja (kriisipuvut, Heavy Weapon tiimit). Taulla esim. kriisipuvut nyt ei ole paljoakaan muuttuneet 5. editionin ajoista, sama moraali ja kestävyys niillä on ja Missile podeja niihin edelleen näköjään pääasiassa laitetaan. Kaikki muu niiden ympärillä on.
A.M€nen kirjoitti: Tähän loppulauselmaan päätän osaltani väittelyn. Annan sinulle viimeisen sanan jos koet siihen tarvetta, mutta en sen jälkeen aio enää jatkaa. Olen sanottavani sanonut, ja sinun päätäsi tuskin saan käännettyä. Ne jotka keskustelua vielä seuraa, saavat annettujen argumenttien perusteella päätellä itse kumpi on oikeassa.

Over and out. Kiitos ja anteeksi.
Minähän myönsin heti kärkeen että olin väärässä sen suhteen missä edikassa Hydraa pelattiin: luulin että tämä oli juuri se minkä halusit oikaista, mutta jostain syystä tunsit sitten tarvetta hyökätä kaikkea sanomaani vastaan tuloksena tämä ei niin hirmu kaunis debatti.

A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

Flogger kirjoitti: En ole juurikaan eri mieltä, yritin plänäillä juuri samanlaisia listoja samoin tuloksin koska ohjusmyrsky oli tosiaan hirveän houkutteleva konsepti. Erotuksena se, että mielestäni ongelmaksi tuli ettei Taulla ollut mitään tehokasta "vastapalloa" jolla olisi voinut hoidella sellaiset jotka pääsivät läpi.
Tuo on hyvä huomio, ja itsekin kamppailin sen kanssa kaartillani. Usein ne muutama mariinia tai terminaattoria läpi päästessään saattoi fakappaa koko armeijan. Tähän löysin sitten ratkaisuksi Armoured sentinelejä sitomaan yhden Vendetan tilalle ja Strakenin lyömään. Straken on ylikallis numeroihinsa nähden ja Armoured sentinelit jäävät paperilla selkeästi Vendetan taakse. Ne yksiköt olivat kuitenkin sellaisia, mille oli selkeä tarve listassa ja ne suoritti rooliaan todella hyvin. Tämä on sama ilmiö, kuin se että joku "paranee" mutta silti huononee, mutta vain käänteinen. Ei mitään erikoisia yksiköitä sellaisenaan, mutta täydellisessä paikassa paikaten kullanarvosia.
Flogger kirjoitti:Juu, tiedän kyllä...toki onhan niitä muitakin alustoja (kriisipuvut, Heavy Weapon tiimit). Taulla esim. kriisipuvut nyt ei ole paljoakaan muuttuneet 5. editionin ajoista, sama moraali ja kestävyys niillä on ja Missile podeja niihin edelleen näköjään pääasiassa laitetaan. Kaikki muu niiden ympärillä on.
Heavy tiimit on oikeastaan Imperialeilla nykyään niitä harvoja mihin sitä enää kannattaa harkita, ne ei kuitenkaan saa aikaan samanlaista ulottuvuutta, liikkuvuutta ja varmuutta, kuin viitosen hydrat ja dredit.

Ja kriisipuvut sai muutaman huikean merkittävän boostin uudessa kirjassa, mikä nosti niiden arvon korkeampaan potenssiin. 1. multitracker automaattisesti 2. kaksi samaa asetta ei twin-linkkaa pakosti 3. jokaista systeemislottia ei tartte täyttää. Ennen kun halusi samanlaista tuliprofiilia suitille, joutui tyytymään yhteen TL-aseeseen ja yksi systeemislotti piti täyttää skeidalla. Jos siihen otti aseen, ei sillä saanut ampua kun ei ollut multitrackeria. ennen siis joutui laittamaan samalle suitille kahta eri profiilia tinkien keskitystehosta tai sitten joutui käyttämään pisteitä epätehokkaasti. Nyt näitä ongelmia ei ole, mikä osaltaan siivittikin Taun huikeaan lentoon uuden kirjan myötä. (nyttemmin lento jo laskemassa)
Flogger kirjoitti:Minähän myönsin heti kärkeen että olin väärässä sen suhteen missä edikassa Hydraa pelattiin: luulin että tämä oli juuri se minkä halusit oikaista, mutta jostain syystä tunsit sitten tarvetta hyökätä kaikkea sanomaani vastaan tuloksena tämä ei niin hirmu kaunis debatti.
Kuvittelin, että hyrdien jatkona puhuttiin autocannoneista yleensä, mutta olkoon se aihe nyt loppuun käsitelty.

Nyt on enemmän vanhojen muisteloimista ketjun henkeä mukaillen, vänkäämisen sijaan.
Viimeksi muokannut A.M€nen, Pe 24.07.2015 13:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.

Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

En oikein tiedä, ovatko tämänhetkiset tryhard-kombot ajankohtaisia tähän ketjuun, mutta Necron-pelaajana olen kuullut juttuja tästä Orikan+Lychguard -kombosta ja nähnyt sen muutamaan kertaan Poromagialla. Lyhykäisyydessään tehdään lista, joka on käytännössä pelkkiä Wraitheja, minimitroopit, Orikan the Diviner, 2+ armorilla varustettu Lordi, ja Dispersion Shieldeillä varustettu Lychguard-poppoo. Mahdollisesti vielä yksi Cryptek sinne vielä mukaan Veil of Darknessilla varustettuna.

Homma toimii siten, että kaikki charrut hyppäävät Lychguardeihin. Orikan antaa re-rollia ykköset kaikkiin saveihin, ja +1 reanimaatioon, eli kyseessä on 3+ invuilla varustettu, 4+:lla reanimoivat T5 klositelijat, joiden mukana ykköset saveihin rerolliva 2+ panssaroitu lordi. Yksikössä olevalla Cryptekillä Deep Striketetään ensimmäisellä vuorolla minne halutaan, otetaan vastustajan vuorolla koko armeijan tulivoima niskaan menettäen ehkä 2 figua, ja toisella vuorolla revitään kaikki paskaksi klosiksessa.

Miksi tuota nyt kutsuisi? Orikan & Da Boyz tai jotain. En nyt keksi mitään erityisen nokkelaa sanaleikkiä tuohon.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.

Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Kai tuo toimii liitettynä destroyer-parveenkin? Paljon joustavampi paketti, kuin pelkkä mättösetti.

Tuo on kyllä sen verran kova setti, että jos sillä häviää, niin saa olla jo todella taitava.

Siskojen kultakaudesta vielä, multa meni se kokonaan ohi, joka on tavallaan harmi. Laukuista ja laatikoista löytyy kuitenkin iso SoB armeija.
*Hu*

WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Bartholen kirjoitti:Miksi tuota nyt kutsuisi? Orikan & Da Boyz tai jotain. En nyt keksi mitään erityisen nokkelaa sanaleikkiä tuohon.
Orikans minions?

Vaikka tässä(kin) ketjussa on ollut omat tyhjän tinkaamiset ja sun muut viihteet, mutta ainakin itselleni antanut paljon wanhan ajan muisteluita siltä pikkupoika-ajalta kun figuttamisen aloitti ja ei tiennyt pelaamisesta kuin sen, että noppaa heitetään ja tuumilla liikutaan.

Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Orikanstar tai Lychstar taitaa olla ne vakiintuneimmat nimet tuolle yksikölle. Siitä on vähemmän kestävää mutta paljon kovempaa lyövää versiota, jossa lychguardeilla on warscythet eikä kilvet, näkynyt taannoin jenkeissä parin turnauksen kärkisijoilla.

Se ei kuitenkaan ole lista vaan yksikkö eikä (vielä) legendaarinenkaan, joten keskustelu siitä johonkin toiseen topikkiin.

shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Oliko sille edellisen eldar-codexin serpentspämmille joku raflaavampi nimi? Se kuitenkin taisi pärjätä aika kivasti.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.

DrMann

Viesti Kirjoittaja DrMann »

shiwan kirjoitti:Oliko sille edellisen eldar-codexin serpentspämmille joku raflaavampi nimi? Se kuitenkin taisi pärjätä aika kivasti.
Olen miettinyt samaa, mutten kehdannut kysyä. Ko. käsitteen alle meni kuitenkin aika paljon hyvinkin erilaisia listoja, siis turnausvoittoja keränneitä sellaisia (serpenttien määrä sekä fast attackien ja heavy supporttien määrä ja laatu vaihteli paljonkin), joten ehkä niillä oli spesifimpiä nimiä. Serpentit <3
We bring only death, and leave only carrion. It is a message even a Human can understand.
- Requiel of the Sons of Fuegan

Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Serpentspam taitaa olla vaan niin kuvaava nimi, ettei mitään mielikuvituksellisempaa muodostunut. Vähän sama homma kuin vitosedikan GK-razorspam, älyttömän dominoiva lista eikä edes ihan ainoa GK-buildi (koska draigowing), mutta ei sillekään mitään sen kummempaa nimeä ollut.

Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

New Roster:
Codexi ja kokoonpanot vaihtelee, mutta voittanut älyttömästi turnauksia kaikissa edikoissa kautta aikojen ja ympäri maailmaa.
Bubbling under: untitled1

EDIT: tänäänkin oli Kouvolan turnauksen finaalissa yks New Roster
Viimeksi muokannut Inouj, La 25.07.2015 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

116

Viesti Kirjoittaja 116 »

Inouj kirjoitti:New Roster:
Codexin ja kokoonpanot vaihtelee, mutta voittanu älyttömästi turnauksia kaikissa edikoissa kautta aikojen ja ympäri maailmaa.
Bubbling under: untitled1
???
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Pikku

Viesti Kirjoittaja Pikku »

uhN kirjoitti:
Ulthwe Seer council

Kaksi pakollista scoringunittia ja parhaimmillaan 50+ äijää kattava seercouncil. Koko yksiköllä 4+ rerollattava invu ja jonkun verran witchbladeja.

Aikamoinen listan irvikuva tosin jollain tapaa hieman 7 edikan henkeä tässä :D Ei mikään kauhean usein turnauksissa esiintynyt lista onneksi mutta samaa henkeä oli myös konservatiivisemmissa ulthwe turnauslistoissa

Ulthwe webway strikeforce

Ampuvat eldarit tarkalla deepstrikellä ja bs 4(ennen eldareilla oli bs 3).

Ampuivat 3 shotin starcannoneilla kovaa ja mini seercouncil+avatar kävi moppaamassa loput jutut.

Necron Phalanx

Kerrottiin aikaisemmin tosin lisättäköön että listassa oli yleensä 9 destroyeria ja pari heavy destroyeria
Seer Council pelasi myös yleensä 3x Wraith Lordia hintaan 90pts kipale, vai mitä ne silloin maksoi. Ja guardian squadejakin pystyi pelaamaan jopa täyttä kuutta, eihän nekään tainnut maksaa Lancen/Scannonin kanssa kuin joku 90 pinnaa?

Webway Strikeforcessa pelattiin vähän poikkeuksellisia yksiöitä, eli war walkereita ja vypereitä ja oliko jopa pakollisia lähis guardianeja. Listaanhan ei tainnut tankkeja ja wraithlordeja saada.

Necron Phalanxin alkupään iteraatioissa oli ainakin joskus myös Nightbringer tuomassa vähän suojaa niihin Rhino Rush matseihin.

Rhino Rushiahan taidettiin 3 edikassa eniten ajaa Templarien ja Wolfien toimesta, koska wolffien ja templarien fistimiehet olivat "hidden fistejä".

Tämmönen pitäs olal FaBa:llekin... siihen vois muistella lisää menneitä :P

Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Alkuperäinen rhino rush oli Blood Angelien heiniä. Se pärjäsi hyvin aikanaan, mutta myöhemmin tullut wolf codexi teki samaa monipuolisemmin ja tehokkaammin. Jo Blood Angel versiollakin kuitenkin pärjättiin turnauksissa edikan alkupuolella. Tarkkaa kokoonpanoa en enää muista, mutta rhino tacticaalien lisäksi siinä oli kait ehkä hyppyreppuja? Ei jaksa vanha enää muistaa.

Hyvä aikamatka tämä topicci kyllä ollut ja mielenkiintoisinta luettavaa pitkään aikaan vänkäämisestä huolimatta. Itse pelailin juurikin eniten 3. ja 4. edikoiden aikaan ja silloin väännettiin juurikin kilpailullisesti. Aika montaa mainittua listaa vastaan on saanut vääntää hikikarpalot otsalla myyrän kurkistaessa kolostaan boksereiden puolelle. Ainakin iron warrior oblispammin ja nidzillan muistan tuskaisiksi vastustajiksi. Erilaiset rhinorush variantit olivat varmaan kolmosen legendaarisimpia, mutta oikeasti kovimmillaan juurikin edikan alkupuolella. Loppua kohti monet listat saivat hyviä työkaluja niiden taltuttamiseen.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”