Aktivoituminen 40K:hon, Mitä figuja hommaan?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
wamppi

Aktivoituminen 40K:hon, Mitä figuja hommaan?

Viesti Kirjoittaja wamppi » Pe 30.12.2016 21:33

Hoplaa!

Eli tarkoituksena olisi useamman vuoden tauon jälkeen aktivoitua 40k sceneen. Ongelmaa pukkaa vain siinä, että kun on tippunut metasta pihalle niinkuin mummo potkukelkasta helmikuussa niin en tiedä mitä yksiköitä tällä hetkellä pelataan. Olen aina suosinut ja peluuttanut turnaustehokkaita yksiköitä ja listoja. Fluffille ja taustatarinoille en ole koskaan antanut niin suurta arvoa. Armeija jota rupeaisin pelailemaan jälleen olisi vanhat tutut marinet. Olen tämän vuoden ETC listoja käynyt läpi ja aika librarian ja grav. ase painotteiselta vaikuttavat... Allekirjoittaneella ei vielä hajua miten mikään toimii nykyedikassa.

Kysymys siis tosiaan kuuluu, että mitä figuja minun kannattaisi hommata turnaustehokkaan marine armeijan aloittamiseen? Olen ostamassa läjän ukkoja eläköityneeltä hammerpelaajalta ja nyt tosiaan tarvitsis vähän viisaampien ohjausta, mihin laitan rahani kiinni :) ? Toisena kysymyksenä voidaan pitää, että mitkä chapterit ovat tällä hetkellä metassa/hyviä?

Kiitokset vastanneille etukäteen
t. Wamppi
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe

Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.

Runic

Re: Aktivoituminen 40K:hon, Mitä figuja hommaan?

Viesti Kirjoittaja Runic » La 31.12.2016 18:11

White Scars Chapter Tactics ja Gladius Strike Force ei ainakaan mene pahasti metsään. Tähän tarvitsee lukuisia Rhinoja, Tactical Squadeja, Devastatoreita. Pari Attack Bikee/normibikejä. Tarkkaa summaa mahdotonta sanoa kun riippuu listasta. Armeijan kovuus perustuu siihen että transportit eivät maksa pisteitä ja koko läjällä on semikovat säännöt.

Devastatoreille 2x Gravcannon ja Rhinoihin. Kappalainen Hunter's Eye -reliikillä toisten matkaan. Kor'sarro Khan jalan antamaan armywide Scouttia, vaikkapa samaan yksikköön.

Näin lyhykäisesti, detailit ja tiedot löytyy mm. Angels of Death -kirjasesta. Pitkä tarina tähän selitettäväksi.

Deathstareja saa sitten rakenneltua monenlaisia libroja ja muita spessuja yhdistelemällä. Empiirisiin kokemuksiin perustuen suurin osa lukuunottamatta marginaalista palaa pelaajakunnasta ei oikein jaksa pelata näitä vastaan eikä oikein käyttää itsekään, tuuppaa olemaan senverran puuduttavaa ja interaktio on lähes olematonta. Itsekin olen moisia pyöritellyt mutta aika äkkiä kävi kyllä tylsäksi, ajattelin että lienee hyvä mainita.

Boreas

Re: Aktivoituminen 40K:hon, Mitä figuja hommaan?

Viesti Kirjoittaja Boreas » Su 01.01.2017 03:19

En väitä olevani mikään turnausekspertti enkä pahemmin perusta listojeni tappivirittelystä. Olen kuitenkin pelannut jonkin aikaa, omistan toimivat aivot joilla tehdä päätelmiä, ja näillä kulmilla on tullut nähtyä parikin kovaa mariinilistaa. Tässä siis minun viisi senttiäni, toivottavasti auttaa.

Paikallinen White scars pelaaja peluuttaa pyörästaraa joka sisältää seuraavia asioita.
Chapter master shield eternalilla, pyörällä, combi-gravilla, artificer armorilla ja vasaralla tai nyrkillä
Khan, pyörällä
Chaplain pyörällä ja hunter's eyellä
Command squad pyörillä, apoteekkarilla, kilvillä ja graveilla
Librarius conclaavi pyörillä ja hyppyrepuilla

Loihtii koko starasta näkymättömän 2+ onnistuvalla invisibilityllä ja edessä oleva masteri tankittaa satunaiset osumat. Gravit ampuu kaiken tohjoksi ja kaikilla on kivaa. Stara on käytännössä mahdoton poistettava ja pelottavan liikkuva kun khan scouttaa sen puoleen väliin kenttää. Ongelmaksi tuossa kumminkin muodostuu pisteet, ja muu armeija onkin usein melkoista paperia. Kenttäkontrolli ei toimi yhdellä yksiköllä kovin pitkään ja kärsii nopeasti jos vastustaja on myös liikkuva, (omat dark eldarit tulee mieleen) ja kykenee ampumaan muun armeijan pois kentältä staraa vältellen. Pelin lopussa siltä on yleensä jäljellä vain tuo stara ja välillä voi joutua hajottamaan sen saadakseen kenttäkontrollia koska muut yksiköt on kuolleita. Perinteinen deathstar kaikilla ihanuuksilla ja heikkouksilla.

Mitä olen internettiä katsellut nin ultramariineista saisi hyvän all-arround armeijan ilman sen kummempia staroja. Seuraavat on pelkkiä ehdotuksia jotka tuli mieleen enkä siis mene sanomaan turnaustoimivuudesta mitään.

Tupla gladius ilmaisten transporttien ja obsecin takia, pari minimi allied detachmenttiä jotta saat gladiuksen centuille drop podit ja librat, ja jos pisteet riittää niin skyhammer annihilation force on kova koska podaavia relentless devastatoreita.

Noin, toivottavasti tästä aivoripulista oli edes jotain apua :)
Ensin oli idea, sitten paljon yrittämistä, ärräpäitä ja lopussa aivan hirveä!!!! foorumiallekirjoitus.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”