8 edikka + Apocalypse viritys

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Painkiller

8 edikka + Apocalypse viritys

Viesti Kirjoittaja Painkiller » Pe 02.08.2019 17:06

Tervehdys!

Olen tässä miettinyt nelkkariin pientä viritystä, ajattelin jakaa sen ja kysyä mielipiteitä ja ehdotuksia. Uus Apoci ei kovin tuttu, mutta mitä olen siitä nähnyt niin sain idean, jota voisin käyttää myös 8 edikassa.
Tarkoitus olis pelata 8 edikkaa pienin muutoksin. Vuorot menee samalla tavalla, kuin tässä uudessa Apocissa. Detachment kerrallaan liikutaan, tapellaan ja moraali ja yksiköiden poistaminen vasta kierroksen lopussa.
Tämä poistaisi puutteet mitä omasta mielestä on kasissa, ehtii leikkiä kaikilla leluilla vähintään kerran ja eikä tarvitse odottaa 10 vuotta, kun vastapuoli pelaa vuoronsa.
Sääntöjäkään ei tarvitse muokata, kaikkien pitäsi toimia, kuin junan vessa. Tätä viritystä pitää testata kuhan saan kaveriporukan kasaan ja selostan ideani.
Itellä on ainakin paljon kavereita, jotka eivät kerää warhammeria, mut pelaavat sitä mielellään.
En tiedä onko kukaan pelannu tällä tavalla tai onko joku jo tehnyt tämmöset säännöt.
Joka Kaamokselle riitaa haastaa, se itselleen hautaa kaivaa.

Terminator Sergeant

Re: 8 edikka + Apocalypse viritys

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » La 03.08.2019 22:56

Luultavasti toimii melkolailla suoraan, joskin mikäli ette rutiininomaisesti pelaa 2500+ pisteen pelejä voi olla hedelmällisempää miettiä systeemin siirtämistä osastoista yksikköaktivointeihin. Itse on tullut viime vuosina pelattua nelkkaria aika pitkälti pelkkää vuorottelevien toimintojen Boltgun Action -viritelmää iänikuisen "sun koko vuoro, mun koko vuoro" -pullan sijaan käyttäen ja hyvin on toiminut.

Tietysti jos alkaa säätämään nippeleitä, Apocissa on monta muutakin hyvettä poimittavaksi (blastien tuoma epävarmuus suorituksen tehosta, komentosysteemi...) ja näin, mutta siinä toki siirrytään sitten vielä askel kauemmas perusnelkkarista. Testaamallahan sen näkee miten paljon haluaa säätää :)
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”