ARMEIJAINFOA UUSILLE ALOITTELEVILLE PELAAJILLE

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jake
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:04

Viesti Kirjoittaja Jake »

east kirjoitti:
Mikki N kirjoitti: Dark Eldarit
Codex Dark Eldar, II Edition.
Codex Dark Eldari ykkösen omistajien ei tarvitse ostaa uusinta Codexia jos löytyy uusin Chapter approved, ja Updaten vahicle upgradeista voi myös imuttaa GWn nettisivuilta http://uk.games-workshop.com/40kunivers ... keldar.htm.
The page cannot be found
Tuli tuohon linkiin ainakin minulla.
Sama juttu mulla.

Avatar
mauno
Valvoja
Viestit: 707
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mauno »

Tuossa linkissä on piste eksynyt perään. Korjattu linkki on tässä: http://uk.games-workshop.com/40kunivers ... keldar.htm

Avatar
J-P
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.09.2002 08:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja J-P »

Blääh... saisi tulla oikeasti se 4. laitos, päivittelen sitten tuon 40k armeijanvalintaoppaan ja korjaan ne kymmenisen virhettä sieltä ja lisään witch huntterit siihen. Jos joku, joka pelaa niillä viitsisi kertoilla edes jotain niistä ni saisin vähän materiaalia. Helpottaisi kummasti minunkin hommia, vaikka kuitenkin joku kaunis päivä käyn lukeassa/lainaamassa sen codexin jossain/jostain.
Mitään en asialle jaksa kyllä tehdä ennen uutta laitosta, koska säänöjen mahdollinen muuttuminen voi heikentää/parantaa joidenkin yksiköiden tehoa yms. pientä, nytkin nuo oppaassa olevat kehut ovat vanhoilla ajoneuvosäännöillä.
Niin ja kiljukaa minulle oikeasti jos tuolla oppaassa on muita virheitä, sen tiedän että dark angelien säännöt on erratoitu ja minä houkka kun luin ne miljoona vuotta vanhasta codexista :) plus muutama muukin pikkumoka siellä taisi olla.
Blood for the bloodgod!
Iron within, iron without.

Höpsönassukka
Viestit: 212
Liittynyt: To 15.04.2004 18:27

Viesti Kirjoittaja Höpsönassukka »

Voisiko joku kirjoittaa normaaleista marineista tänne. Minua nimittäin kiinnostaa.

Misc
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 26.04.2004 21:07
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Misc »

Space Marines:
+ And they shall know no fear
+ Hyvä armour
+ Paljon vaihtoehtoja
+ Hyviä ampumisessa, sekä lähitaistelussa

- Kalliita pisteissä
- Niillä pelaa niin moni ihminen

Space Marinet on se tunnetuin ja suosituin armeijavaihtoehto aloittelevalle pelaajalle, jo siitäkin syystä, että 40k aloituspaketin mukana tulee Marineita pienen armeijan verran.
Marineissa yhdistyvät tehokas kalusto ja loistavat statit, mikä tekee niistä vahvan armeijan. Peruslistalla yksinäänkin saa mieleisensä yhdistelmän lähitaistelua ja ampumista, mutta jos tämä ei riitä voi aina valita eri chaptereiden väliltä. Muutama uniikkiyksikkökin Marineilta löytyy, esimerkiksi Land Speeder. Tämän kevyesti panssaroidun skimmerin aseena on Heavy bolter, jonka voi päivittää Multi-meltaksi. Lisäksi joissain Land Speedereissä voi olla esimerkiksi Heavy flamer.
Muita hauskoja veijareita on muun muassa Apotechary, joka pystyy ignoraamaan ryhmältään yhden epäonnistuneen saven vuorossa, mikäli tämä ei ole lähitaistelussa.
Marineista suosituin peruslistan väritys on Ultramarines, joiden maalaus on kohtalaisen helppoa.
Sitten pieni maininta jokaisesta chapterista, sekä niiden eduista ja haitoista.

Blood Angels:
Blood Angelit ovat oikeastaan puhtaasti lähitaisteluun tarkoitettu chapteri. Erikoissääntönä löytyy esimerkiksi Black Rage, eli jokainen yksikkö heittää noppaa vuoron alussa ja ykkösen tullessa nämä pyyhältävät D6� vastustajaa kohti. Tämän takia kannattaa miettiä ainakin kahdesti ottaako armeijaan Devastator Squadia.
Toinen sääntö on Death Comppany, eli ennen pelin alkua katsotaan kuinka monta kaveria ja mistäkin ryhmistä joutuu tähän ryhmään. Death Comppany on todella tappokykyinen ja vaarallinen yksikkö, ainakin varustettuna Jump packeillä, mutta tietenkin Terminaattorin joutuminen Death Comppanyyn harmittaa, siinä kun menee pisteitä hukkaan.
Chaplain kuuluu jokaiseen Blood Angel armeijaan lähestulkoon pakollisena Hq vaihtoehtona.
Eliittipuolelta löytyy esimerkiksi Veteran Assault Squad, hyödyllinen valinta, pärjäävät lähitaistelussa vallan mainiosti. Furioso Dreadnought on hieman niin ja näin valinta. Tulivoimaa siinä ei ole nimeksikään, mutta lähitaisteluun päästyään tekee ikävää jälkeä tankeille ja kalliille ryhmille, jotka eivät pysty läpäisemään panssaria kunnolla. Toisaalta 95 pistettä voi sijoittaa muuhunkin, mikäli vastassa ei ole mitään raskaampaa kalustoa.
Troopeista löytyy Blood Angels Scout Squad, kevyt ja halpa lähitaisteluryhmä, ongelmana voi olla tosin näiden kavereiden lähitaisteluun saaminen.
Heavy supporteista kannattaa valita jotain, mikä voi ampua vaikka liikkuu, esimerkiksi Dreadnought.
Maalauksesta voisi mainita, että kuka tahansa saa näistä punaisen värisiä, mutta on jo hieman vaikeampaa saada nämä näyttämään todella hienoilta.

Dark Angels:
Tämä chapteri on puolestaan huomattavan ampumapainotteinen, mikäli Falleneiden jahtaamiselta ehtivät ampumaan.
Dark Angelit ovat itsepäisiä kavereita, eivätkä pahemmin karkuun juokse, tosin joskus eivät kyllä juokse päinkään. Mikäli 24� päässä näkyvillä on vihollinen ja ainakin yksi ase on kantamalla, heitetään vuoron alussa jokaiselle tämmöiselle ryhmälle noppaa, mikäli tulee yksi, ryhmä ei voi liikkua, vaan tyytyy ampumaan lähellä olevaa vihollista.
Dark Angeleilla on valittavana myös Deathwing armeija tai Ravenwing armeija, mikäli haluaa jotain erikoista, kuten paljon mopoja.
Dark Angeleit maalataan yllättäen Dark angels greenillä.

Black Templars:
Black Templarit ovat painottuneet enemmän lähitaisteluun, tosin niiltä löytyy myös vahvaa ampumista, esimerkiksi Templarit saavat useamman Land Raider Crusaderin. Erikoissäännöistä hauskimpia ovat, että lähitaistelussa Templarit osuvat aina 3+:lla ja saavat +1 woundiheittoonsa. Ongelmana on vain, että näistä pitää valita mitä ottaa. Lisäksi Templarit läpäisevät automaattisesti kaikki moraalitestit. Templareiden on myös pakko ottaa Emperors Champion Hq:ksi, mutta tämä ei vie Hq-slottia.
Troopit saavat aseikseen myös Bolt pistoolin ja Close combat weaponin Bolterin sijaan, mikäli haluavat. Templarit eivät tosin saa esimerkiksi Devastator Squadia, mutta toisaalta eivät sitä välttämättä tarvitsekkaan.
Black Templareiden väritys on musta ja valkoinen.

Space Wolves:
Tämä on se chapter joka ampuu ja lähitaistelee, vastustajien mielestä hieman liikaakin.
Space Wolveseiden hauskin erikoissääntö on Counter-Attack, eli kun vastustaja on liikuttanut omat modelinsa lähitaisteluun Space Wolvesit, jotka eivät vielä ole base to base contactissa saavat liikkua normaalin 6� assaultin vihollisen kimppuun, näin maksimoidaan Wolvesejen määrä kahakassa.
Hq vaihtoehdoista löytyy yksi ehdottomasti maininnan arvoinen yksikkö, Rune Priest. Tällä kaverilla on ikävä pieni psychic power, minkä ansiosta ryhmä lasketaan olevan 5+ suojassa ja jos näihin chargetetaan ryhmä lyö ensin.
Myös Venerable Dreadnought on varsin oiva ja tuhovoimainen valinta.
Heavy supporteista löytyy myös todella vihaista tavaraa. Long Fangit, jotka ovat varustautuneet Bolt pistooleilla, sekä Close combat weaponeilla ja saavat lisäksi maksimissaan neljä heavy weaponia. Long Fangien ikävin puoli on, että ne pystyvät jakamaan tulen, eli voit ampua useampaa eri yksikköä. Toinen todella hauska heavy support on Leman Russ Exterminator.
Väritykseltään Space Wolvesit ovat tyylikkään siniharmaita.

Salamanders:
Ja taas yksi lähitaistelupainotteinen chapteri. Salamandereilla on ikävä tapa jatkaa tappelua, vaikka mikä olisi. Salamanderit tykkäävät myös käyttää huomattavissa määrin plasma- ja melta-aseita, mikä varmasti harmittaa 2+/3+ savella varustettuja kavereita.
Erikoissääntöinä Salamandereilla on muun muassa, että halutessaan pelaaja voi vaatia yhden ylimääräisen kierroksen, vaikka peli olisi loppunut. Tämä kierros myös pelataan ja sen jälkeen vasta katsotaan voittaja. Valitettavasti Salamanderit ovat myös hitaita, joten saavat �1 initiativeen, fallbackiin ja advanceliikkeeseen.
Yksiköistä voisi sen verran mainita, että Hq:ksi kannattaa ottaa ehdottomasti Chaplain, sillä tämä saa ilmaisen Thunder hammerin. Troopsien puolella taas mahdollisuus ottaa kaksi assaultasetta on iso plussa, tosin Lascannonia ei näille kavereille saa.
Väritykseltään Salamanderit ovat vihreitä.

Tai http://www.sotavasara.net/articles.php? ... acemarines

Elf & Goblin
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 16.01.2004 20:23

Viesti Kirjoittaja Elf & Goblin »

Kysyisin, tälläin että pystynkö sekottaa Perus marineita ja Blood angeleita keskenään peliin? :)

daider
Viestit: 4259
Liittynyt: Ma 12.04.2004 16:04
Paikkakunta: forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

vain jos käytätkahta Force Organisationia, eli kaksi armeijaa on liittoutunut keskenään yhden taistelun ajaksi. Samaan FO:niin et voi sekoittaa eri mariini-armeijoita. Etkä myöskään IG-armeijoita, Eldar-armeijoita, Orkki-klaaneja......
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"

smile
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 26.11.2003 20:23
Paikkakunta: Orivesi

örkit

Viesti Kirjoittaja smile »

örkit


+halvat yksiköt
+hyviä lähitaistelijoita
+valinnan vapaus
+helppo maalata
+oma peräiset aseet
+varusteet
+niitä saa ylentää nodeiksi maksaa enemmän pisteitä mutta saa vähän jokaiseen plussaa esim tavallinen örkki troopsi slugga boy
maksaa 9pts nobbina 20pts mutta streng nousee wound nousee jne jne

-huonoja ampumaan
- "tyhmiä"
-ei osaa pelata shakkia

? massa armeija

ps: itse kerään örkki armeijaa enkä keksinyt paljon huonoja asioita örkeistä ja toi shakki juttu oli vitsi

Maedhros
Viestit: 1055
Liittynyt: Ma 02.02.2004 23:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: örkit

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

smile kirjoitti:örkit

-huonoja ampumaan
Onhan BS toki huono, mutta jos esim. 25 rokkittia tunkee listaan, niin jo voi shooting phasessa hymyillä.

Arthur_McGuire
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 02.08.2004 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arthur_McGuire »

Perus Space Marineista sen verran, että ne on aivan järkyttävän puuduttavaa maalattavaa!
"Nyt loppuu tutoriaali!"

Jope-san
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 13.02.2004 15:42
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Jope-san »

eldarit:
+hyvä closissa
+farseerin mindwar tekee pomoista selvää jälkeä

-niillä häviää joka pelin

ModEdit: Tällaisista infopaketeista onkin aivan hirvittävän paljon hyötyä uusille pelaajille. -The C.

Spacecowboy
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 30.03.2004 18:00

Viesti Kirjoittaja Spacecowboy »

Space wolves

+Hyvät erikois säännöt esim. true grit antaa ampua boltterilla 1 kädellä tavallisesti tarvitaan 2 kättä
+perus heebot kestää hyvin tulitusta ammutaan sitten minkälaisilla aseilla tahansa Sv: +3

- Perus heebot maksaa aivan liikaa pisteitä muihin verrattuna

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12734
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset kirjoittaa sellaisia infopaketteja, jotka ovat
a) kattavampia kuin nuo kaksi edellistä
b) tiedoiltaan edes lähellä totuutta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Jugenactus
Viestit: 167
Liittynyt: Su 04.07.2004 20:19
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

Mikä näistä olisi hyvä aloitusarmeija?: Orks, Tyranids, Tau, Necrons, Imperial Guard?
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?

Avatar
Rectunator
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 09.05.2004 00:01
Paikkakunta: Raahe, Suomi Finland perkele!

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Mistä pidät? Jos olet alieneiden tai starship trooperin ystävä niin tyranidit. Jos olet vihreä ja tykkäät tapella niin örkit. Jos olet ampumiseen päin etkä tykkää käsikähmästä niin Tau. Terminaattoirien ystävälle Necrot. Ja jos tykkäät perusihmisistä jotka taistelevat kotinsa puolesta suurina joukkoina tankkien ja tykistön tukemina niin sitten Imperial Guard (kaikkein asenteellisin)
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö

Alberth
Viestit: 431
Liittynyt: Pe 27.02.2004 17:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Alberth »

imperial guard voi olla hyvä aloitus armeija mutta niihin saa laitaa aika paljon rahaa että sa kunon armeijan että pääse alkuun mutta sitten kun on pelanut pari kertaa niin kyllä se sitten alkaa sujua hyvin. ja niilä voi keksiä helposti taktikoita ja semosta ja sitten niilä on iso asevalikoima että jos on kovia tyypejä kun esim. necron niin autocannon voisi olla hyvä vaihtoehton mutta jos tulee vaikka örkejä niin sanoisin että Heavy Bolter olisi hyvä tässä (korjatkaa jos olen väärässä) ja sitten takint niin ne sitten vasta ovat mahtavia :) ainakin Demolisher on kivah ja kyllä sitten leman russikin on hyvä ja sillä ampuu pitemälle mutta strengta on vähän kehno, mutta ihan hyvä (basiliskia en ole käytänyt niin en osaa sanoa siitä mitään).

ja se että niitä on niin HELVETIN paljon niin sekin autaa ainakin mua usein kun pelaan että jos mä esim saan alotaa niin sitten kyllä vastustajasta tulee saksalainen reikä juusto sen vuoron jälkeen :) mutta imperial guard armeijaa ei ikinä kanata yritää päästä klosikseen koska sitten niistä tulee ihan varmasti kebabia :/ mutta jos vaan osa luotaa niihin vaikka niilä ON heikouksia niin ihan hyvin peleisä menee :)

tästähän tuli melkein propagandaa mutta sain sen nyt ainakin sanotua...

"The Emperor is our Father and our Guardian, but we must also guard The Emperor"
hmm... on se.

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12734
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Alberth kirjoitti:imperial guard voi olla hyvä aloitus armeija mutta niihin saa laitaa aika paljon rahaa että sa kunon armeijan että pääse alkuun
Ei oikeastaan sen enempää kuin muillakaan. IG:n iso etu on se, että käytännössä kaiken saa muovisena.
ja niilä voi keksiä helposti taktikoita ja semosta


No, en tiedä, mitä tarkoitat "taktiikoilla", mutta tällä hetkellä käytössä olevat taktiikat rajoittuvat isoon kasaan isoja pyssyjä ja satunnaisiin drop trooppeihin.
ja sitten niilä on iso asevalikoima että jos on kovia tyypejä kun esim. necron niin autocannon voisi olla hyvä vaihtoehton mutta jos tulee vaikka örkejä niin sanoisin että Heavy Bolter olisi hyvä tässä
Autocannonilla tekee Necroneita vastaan yhtä paljon kuin ritsalla elefanttia vastaan. Strength ei riitä estämään WBB:tä eikä AP läpäise saveakaan kuin scarab swarmeilta. Örkkejä vastaan Chimera multilaserilla ja HB:lla tosin on ihan kiva.
(basiliskia en ole käytänyt niin en osaa sanoa siitä mitään).
Kaikella kunnioituksella, vähän hakusessa ovat tietosi muistakin Kaartin yksiköistä.
ja se että niitä on niin HELVETIN paljon niin sekin autaa ainakin mua usein kun pelaan että jos mä esim saan alotaa niin sitten kyllä vastustajasta tulee saksalainen reikä juusto sen vuoron jälkeen :)
No jos pelaatte jalkapallokentällä. Jos vastustaja on tasoltaan vähänkin kehitysvammaista apinaa korkeammalla, hän deployaa yksikkönsä suojaan.
mutta imperial guard armeijaa ei ikinä kanata yritää päästä klosikseen koska sitten niistä tulee ihan varmasti kebabia :/
Riittävä määrä hyökkäyksiä kyllä kaataa jo demoniprinssinkin. Todennäköisesti siinä menee sata kaartilaista mukana, mutta onhan noita.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Zard
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 13.01.2004 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Zard »

Tietääkö kukaan Dark Angelsien hyviä/huonoja puolia? En ainakaan nähnyt tuossa listassa.
wizard of OZ

Oskari
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma 19.05.2003 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Dark Angeleiden ehdoton plussa on se, että ne saavat perusjampoillekin plasmacannonit.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game

Mikki N
Viestit: 647
Liittynyt: Pe 01.11.2002 13:49
Paikkakunta: Juuka

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Dark Angeleille pieraistaan siihen asti kunnes niiden uusi Codex tulee. Uudessa mariini Codexissa perus-Chapterille annetaan käytännössä kaikki mitä Dark Angeleilla on, intiractablea lukuun ottamatta, ja normi Chapterin voi vielä juustottaa ottamalla sille traitteja jotka eivät haittaa ollenkaan.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”