Kootut turnauspaketit

Rovaniemen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Avatar
Nólimon
Peliporukkavalvoja
Viestit: 437
Liittynyt: Ma 29.12.2003 23:24
Paikkakunta: Oulu

Kootut turnauspaketit

Viesti Kirjoittaja Nólimon » To 24.05.2007 10:43

Ropekerhon Gathering-turnaus

Warhammer 40.000 Combat patrolia 400p armeijoilla.

Pöykkölässä järähtää, kun RoPeKerhon järjestämä perinteinen kesäkauden päättötapahtuma Gathering laukaistaan käyntiin sunnuntaina 14.8. Turnaus pelataan 400 pisteen armeijoilla, jotka noudattavat 40k in 40min-sääntöjä.

Erityistä & infoa

Turnaus
* Figujen ei tarvitse olla maalattuja, mutta koottuja kylläkin.
* 40k in 40 min säännöt, tarkemmin alla.
* Armeijalistat mukaan.
* Tuokaa noppia ja templateja, vaikka standardikamat löytyy pelipaikalta.
* Kaikki armeijat ovat sallittuja, mutta erikoisempien ja epävirallisten (kroot mercenaries, legion of the damned jne) käytöstä tulee ilmoittaa etukäteen.
* Turnauksessa on käynnissä aina kaksi peliä kerrallaan.

40k in 40 min säännöt
1. Patrols are no more than 400pts.
2. You must take one Troop choice.
3. You may take a maximum of One HQ choice.
4. You may spend remaining points from any part of the codex.
5. No character or beast may have more than two wounds.
6. No Special Characters.
7. No 2+ saves.
8. No vehicles with a total Armour Value greater than 33.
9. No ordnance weapons.

Pisteytys
Turnauspisteitä saa piste-erotuksen mukaan.

>300 pistettä Massacre! 20-0
200-300 pistettä Solid Victory 16-4
50-200 pistettä Minor Victory 12-8
<50 pistettä Draw 10-10

Immobilisoituneet ajoneuvot, haavoittuneet characterit ja alle puolessa vahvuudessa olevat ryhmät ovat puolien pisteidensä arvoisia. Eniten pisteitä haalinut luonnollisesti pärjää.

"Damn, I'm wounded!"- 40k turnaus

..:TULOKSET:..

Eli pelit pelattiin taas rattosasti läpi ja voittohan sieltä itselleni kaikeksi onneksi irtosi. Pelaajia oli oikein kivasti kaikki ilmoittautuneet paikalla ja ylimääräisiäkin oli tulossa mutta tilojen rajoissa oli toimittava eikä saatu enempä mukaan. Tasoa oli paljon ja tuloksetkin olivat melkolailla tasaiset. Listaan tuohon pisteiden perään suluissa voittojen määrän.

1. Nólimon = 83 (5)
2. Erze = 70 (4)
3. Angel = 63 (3)
4. Mölli = 63 (3)
5. Tatu = 60 (3)
6. Tane = 58 (3)
7. Coridus = 57 (3)
8. Artemorra = 55 (3)
9. Warhound = 51 (3)
10. jorma = 50 (3)
11. Aleksi = 49 (3)
12. Zaruman = 46 (2)
13. Daider = 43 (2)
14. Devil86 = 39 (2)
14. Love & Peace = 39 (2)
16. Daemon = 36 (2)
17. Jani Mikkola = 32 (2)
17. Jarkko = 32 (1)
19. Riku = 25 (1)
20. Henkselisankari = 24 (1)

Eli pelaaja määrä joudutaan rajoittamaan 20 koska paikat eivät riitä isompaan märään!

Turnaus siis pelataan kerhon uusissa toimitiloissa Hillapolulla Rovaniemen Korkalovaarassa. Infopisteessä karttaa paikalle ja selvitystä muutenkin asiasta.

.:: SÄÄNNÖT ::.

-ARMEIJAN KOKOAMINEN-

Eli jokaisen pelaajan tulee tuoda mukanaan armeeja joka on seuraavien rajoitusten mukainen:
- Armeijan koko: 500 Pistettä tai alle
- Yksi pakollinen Troop valinta
- Korkeintaan yksi ryhmä/malli kustakin seuraavista valinnoista: HQ, Elite ja Heavy
- Ei spesiaali-hahmoja ( Eli ei minkään sortin spesiaali-hahmoja, ei Necroneitten tai Tau:n tai muidenkaan.)
-Ei Forgeworld tavaraa
- Proxyjä siis saa olla mutta niistä tulee miinuksia Ansio Pisteisiin. Proxyiksi ei lasketa vääriä spesiaali/heavy aseita tai alusten väärän laista aseistusta/muuta varustusta. Wargear hyvän maun rajoissa saa puuttua. Ja hyvä maku on siis tuomarin maku jos tulee kiistaa.
- Jotta armeija lasketaan maalatuksi tulee jokaisessa ukkelissa olla vähintään kolmea väriä.
- Armeijan tulee olla muodostettu jonkin seuraavien GW:n julkaisuiden pohjalta ja sen säännöksiä noudattaen

-KOVAT JÄTKÄT JA ISOT ALUKSET-

- Erikois säädökset peliin mukaan tuomisele on seuraavilla joukoilla/yksilöillä/ajoneuvoilla:

Yli 34 panssaripistettä omaava ajoneuvo, olento jolla on yhteenlaskettu hyökkäysten ja haavojen määrä suurempi kuin viisi ( ja tämä codexista yms. luettuna suoraan muuntamattomista arvoista) ja ne olennot joilla on 2+ (tai parempi) armour save tai Invulnerable save joutuvat aloittamaan pelin lähireservistä josta saavutaan seuraavasti normaaleja reservi ja deep strike sääntöjä noudattaen seuraavien taulukoiden mukaisesti..

Lähireservistä tuleminen:
Vuoro/Noppa ensimmäinen/6+ toinen+/4+ kolmas/2+

Lähireservistä syväiskun (= deep strike) suorittaminen:
Vuoro/Noppa toinen/6+ kolmas/4+ neljäs+/2+

-ITSE PELIT-

Pelien pelaaminen tapahtuu seuraavasti:
- Alla olevista taulukoista pelaajat heittävät joka pelissä yhden yhteisen voittoehdon, joka on siis molemmille sama, minkä lisäksi jokainen pelaaja heittää itselleen joka peliin toissijaisen voittoehdon. Mikäli ehdot eivät täyty ei pisteitä voittoehdoista jaeta.

Ensisijaiset voittoehdot:
1 - 2 Valtaa enemmän maastonpiirteitä
3 - 4 Etene lähemmäs vastustajan pöydänreunaa
5 - 6 Oma pöydänpuolisko lopuksi ilman vihollisen läsnäoloa

Toissijaiset voittoehdot:
1 - 2 Estä vihollisen pääsy yhteen maastonpiirteeseen
3 - 4 Valitun oman yksikön täytyy selviytyä taistelusta
5 - 6 Etene jollain vuorolla vastustajan “Deployment Zonelle”

- Jokaiselle pöydälle heitetään lisäksi erikoisolosuhteista jotka tuovat oman lisänsä peliin. Tämä tapahtuu alla olevan taulukon mukaan. Kumpikin pelaaja heittää erikseen noppaa ennen deploymentin alkua ja näiden silmälukujen tuloa verrataan taulukkoon.

Olosuhdetaulukko:
2-3Näköhaitta, 4-5 Peitteistä, 6-8 Ei Mitään, 9-10 Rynnäkkö, 11-12 Eskalaatio

Näköhaitta (näkyvyys 2D6 * 3” joka heitetään kierroksen alussa)
Peitteistä (avomaastossa “Cover Save” 6+)
Rynnäkkö (jäljellejääneistä joukoista ei jaeta pisteitä, kaikki “infiltroivat”)
Eskalaatio (lähireserviin “Heavy Supportit” ja “HQ”)

-Peli voi loppua alkaen kolmannen vuoron tasoittavasta jonka suorittamisen jälkeen peli loppuu nopanheitolla 6. Tästä eteenpäin peli loppuu aloittavan pelaajan vuoron jälkeen 5+:lla ja tasoittavan vuoron jälkeen 4+:lla. Peli loppuu viimeistään tasoittavan pelaajan 6. vuoroon.

- Lisä säätöä:
Puolen valinta Deployment ja Aloitusvuoro arvotaan
Deploymentin aloittava pelaaja saa 1 lisää aloitusvuoroa ratkaisevaan nopan heittoon
Deployment on 12” pöydän reunasta
Infiltroivat joukot saavat 6” lisä liikkeen ennen pelin alkua, eivät siis tavallista infiltraatiota.
Deployment tapahtuu seuraavassa joukkojärjestyksessä: Heavy Support, Troop, HQ, Elite, Fast Attack
maastoihin ei ole lupaa koskea ja minä niitä kohdellaan tulee sopia aina ennen pelin alkua kaverin kanssa.

-KUKA TÄÄLLÄ PÄRJÄÄ-

-Pelit pisteytetään siten että voittaja ratkaistaan jakamalla Ansio Pisteitä seuraavasti:

1D3 Ansio Pistettä seuraavista tekijöistä:
a. Ensisijaisen voittoehdon täyttyminen

Yksi Ansio Piste seuraavista tekijöistä:
a. Täysi sata pistettä omia joukkoja pöydällä
b. Toissijaisen voittoehdon täyttyminen
c. Kokonaan maalattu armeija
e. Vastustajan proxy
f. HQ -pöydällä pelin päättyessä

Turnaus pisteitä pelaaja saa joka pelistä Ansio Pisteidensä verran ja lisäksi 10 pistettä jos voittaa pelinsä, 5 pistettä jos pelaa tasapelin ja 0 pistettä jos häviää ottelunsa

-MITÄ TARVITAAN -

Pakolliset:

Jokaisella on oltava oma Codex mukana
Armeijalista(t); mieluusti ainakin kaksi!
Sääntöjen mukainen ARMEIJA
TURNAUSMAKSU

Tarpeellisia mutta eivät välttämättömiä:

Omat nopat, ja muistakaa ihmiset myös scattereita tuoda
Templatit
Mitta; mieluusti kunnon eikä sellanen kepakko
Kynä ja pikkanen pala paperia; pisteiden merkkaukseen
Rahaa tai eväitä

-TURNAUSTAPA- (voi muuttua vielä...)

Itse turnaus tapahtuu seuraavasti. Jokaisella pelaajalla on pelattavanaan yhtä monta peliä joiden määrä riippuu siitä kuinka monta kierrosta ennätämme pelata mutta näillä näkymin 5 kierrosta. Pelaajat arvotaan vastakkain kierroksittain.

Soror II - Vihollinen riveissämme

Taistelu Soror II:n kohtalosta

.::TULOKSET::.

Ihmeset ovat lopullisten pisteiden mukaisessa järjestyksessä. Kunkin pelin pistemäärä on erotettu pilkulla, suluissa ekan päivän jälkeinen sijoitus.

1. sija Angel: 8, 12, 15, 9 (2. sija), 8, 9, 15 = 76
2. sija Nólimon: 7, 7, 9, 9 (8. sija), 18, 9, 14 = 73
3. sija Coridus: 9, 12, 16, 9 (1. sija), 11, 9, 6 = 72
4. sija Tane: 3, 9, 18, 7 (4. sija), 12, 9, 9 = 67
4 sija ihanapanda: 1, 15, 3, 7 (13. sija), 17, 9, 15 =67
4. sija Urien Rakath: 4, 18, 10, 7 (3. sija), 7, 1, 20 = 67
7. sija Warhound: 9, 9, 5, 0 (17. sija), 16, 6, 17 = 62
8. sija TazkaPoika: 1, 8, 14, 10 (6. sija), 5, 7, 16 = 61
9. sija Toni: 1, 16, 6, 2 (15. sija), 8, 3, 21 = 57
10 sija Zarkku: 11, 10, 11, 1 (6. sija.), 15, 1, 6 = 55
11. sija Ante: 10, 9, 9, 0 (11. sija); 6, 3, 16 = 53
12. sija Artemorra: 8, 4, 12, 6 (9. sija), 1, 9, 12 = 52
12. sija Höpsönassukka: 8, 12, 4, 0 (16. sija), 16, 9, 3 = 52
14. sija Daider: 8, 4, 6, 9 (12. sija), 16, 3, 4 = 50
15. sija jorma***: 8, 12, 12, 2 (5. sija), 3, 2, 7 = 46
15. sija devil86: 2, 13, 12, 2 (10. sija), 7, 3, 7 = 46
15. sija Aleksi: 0, 6, 18, 2 ( 13. sija), 16, 1, 3 = 46
18. sija daemon: 0, 3, 5, 1 (20. sija), 16, 1, 14 = 40 (VARAPELAAJA)
19. sija Mölli: 3, 9, 6, 3 (18. sija), 3, 7, 2 = 33
20. sija Speedy: 1, 4, 1, 8 (19. sija) 3, 2, 11 = 30


Turnaus siis pelataan kerhon uusissa toimitiloissa Hillapolulla Rovaniemen Korkalovaarassa. Infopisteessä karttaa paikalle ja selvitystä muutenkin asiasta..(Oikeudet muutoksiin pidätetään)

.:: SÄÄNNÖT ::.

-ARMEIJAN KOKOAMINEN-

Eli jokaisen pelaajan tulee tuoda mukanaan armeeja joka on seuraavien rajoitusten mukainen:
- Armeijan koko: 1000 Pistettä tai alle
- Armeeja kootaan perus FOC:n pohjalta (paitsi tieten ne joilla on oma kuten CSM IW)
- Lisäksi armeejasta tulee olla irrotettavissa Combat Patrol- säännöt (esitettynä ohessa) täyttävä armeeja!
1. Patrols are no more than 400pts.
2. You must take one Troop choice.
3. You may take a maximum of One HQ choice.
4. You may spend remaining points from any part of the codex.
5. No character or beast may have more than two wounds.
6. No Special Characters.
7. No 2+ saves.
8. No vehicles with a total Armour Value greater than 33.
9. No ordnance weapons.
- Tämänhetkisistä virallisista codexeista löytyviä Spesiaali Charactereja saa käyttää… ilman vastustajalta kysymistä siis..
- Proxyjä saa olla mutta niistä tulee miinuksia jos näitä on paljon. Proxyiksi ei lasketa vääriä spesiaali/heavy aseita tai alusten väärän laista aseistusta/muuta varustusta. Wargear hyvän maun rajoissa saa puuttua. Ja hyvä maku on siis tuomarin maku jos tulee kiistaa.
- Armeejan ei tarvitse olla maalattu.
- Armeijan tulee olla muodostettu jonkin seuraavien GW:n julkaisuiden pohjalta ja sen säännöksiä noudattaen

-ITSE PELIT-

- Peleihin on planeetalla vallitsevien olosuhteiden vuoksi tehtävä seuraavanlainen muutos perussääntöihin. Eli ennen kuin minkäänlainen ammunta saa vuoroa julistaa pelaaja jokaiselle ryhmälleen jolla haluaa ampua yhden kohteen, joka merkitään markkereilla (joita tulee jokaiselle pöydälle). Merkityt unitit saavat ja joutuvat ampumaan vain näitä kohteita, jotka heille merkittiin.

- Lisäolosuhteina jokaiseen peliin pelaajat heittävät erikoisolosuhteen seuraavasta taulukosta heittämällä 2D6:
2-3 = Sumua/Utua: BS on yhtä pienempi ammuttaessa yli 12” päähän. Valonheittimet yms. poistavat muuttujan. Valaisinta käyttänyttä unitia voidaan itsestään selvästi ampua myös takaisin ilman ongelmia.
4-5= Mutaa polviin: Kaikki assault- liikkeet tehdään kuten liikkeet difficul terrainissa.
6-8= Ei mitään: Ei ihmeempiä säätöjä…
9-10= Ansoja: Aina liikuttaessa maastonpiirteeseen tai sieltä pois heitetään yksikön huonointa Initiative arvoa vastaan testi 1D6:lla. Mikäli tulos menee Initiativen yli tai tulos on 6 I arvosta riippumatta ottaa yksikkö 1D3 woundia normaalein armour savein. Mikäli yksikkö kärsii casualtyja ottaa se normaaliin tapaan pinning testin.
11-12=Vihollisen tarkka-ampujia: Aina oman yksikö liikkuessa maastonpiirteeseen tai sieltä pois suoritetaan yksi hyökkäys yksikön johtajaa vastaan (joko IC, kessu tai vastaava) jos johtajaa ei ole päättää yksikön omistaja hyökkäyksen kohteen. Hyökkäys onnistuu heitolla 2+ ja haavoittaa 4+ ja normaali save sallitaan. Jos ensimmäisen heiton tulos oli 6, saa vain Invulnerable Savet heittää.

- Lisäksi jokaiselle pelaajalle tulee jokaista 1000 pisteen peliä kohti tietty määrä käytettävissä olevia komentaja optioita joilla pelaaja voi vaikuttaa peliin. Käytettävissä olevien optioiden määrä riippuu armeejan kokoonpanosta. Bonusta saa luonnellisesti monista Troop Choiseista ja mahdollisimman vähistä Heavy, Elite, Fast ja HQ valinnoista. Lopullisiin pistemääriin vaikuttavat tekijät julkaistaan paikanpäällä.

Komentajaoptiot ajoveuvoille:
1. Oman vuoron aluksi yhdellä pisteellä muuttaa ajoneuvon ”Stunned” tuloksen ”Shakeniksi” ja/tai jättää yhdellä pisteellä ”Shaken” tuloksen huomiotta.
2. Oman ampumisen aluksi voi ostaa erikoisampumatarvikkeita aluksen yhteen pääaseeseen, jolloin Anti-Personnel ominaisuudella aseen AP paranee yhdellä tai Anti-Armor jolloin saa heittää armor penetraation ylimääräisen nopan ja suurin nopan luku valitaan.
3. Vastustajan vuorolla voi ampua reaktiotulitusta ajoneuvoa ampuvaan tai ajoneuvoa chargeavaan yksikköön. Tällöin ajoneuvo saa ampua kaikki defensive aseensa kyseiseen yksikköön BS:llä 2 mikäli yksikkö on aseiden kantamalla.

Komentajaoptiot muille joukoille:
1. Oman vuoron aluksi voi yhdellä pistellä palauttaa yhden pakenevan tai pinnatun joukon normaali tilaan mikäli kuuden tuuman säteellä ei ole vihollista.
2. Omalla vuorolla voi käyttää yhdellä pisteellä yhdelle joukolle liikkeen lopuksi käsisavuja jolloin joukko saa 5+ cover saven ampumista vastaan vastustajan vuoron ajaksi. Jos joukko ei liikkunut voi se kaivautua ja saada näin 4+ cover saven ampumista vastaan kunnes liikkuu.
3. Vastustajan vuorolla voi ampua reaktiotulitusta yksikköä ampuvaan tai chargeavaan yksikköön. Tällöin jokainen assault- tai rapid fire -ase saa ampua yhden laukauksen BS:llä 2, mikäli kohde yksikkö on aseiden kantamalla. Chergeavaa joukkoa ampuva yksikkö taistelee tulevassa lähitaistelussa Initiativella 1 coverista ja muista muuttujista huolimatta.

- Pelaajat arpovat puolen sekä depon aloituksen, aina suuremman nopan silmäluvun heittäneen päättäessä järjestyksen sekä puolen.
- Depo tapahtuu aina järjestyksessä Heavy Support, Troop, Elite, HQ, Fast Attack.

Skenario 1: Tiedustelujoukkojen kohtaaminen (Combat Patrol)

- Depo on 12” ja käsittää jommankumman pöydän pitkistä sivuista.

- Tehtävänä pelaajilla on tappaa vihulaista ja vallata maaston piirteitä, suorittamalla maaston piirteen tarkistus, pysähtymällä liikevuoron päätteeksi maaston alueelle. Tehtävä kuvastaa alueen valmistelu pääjoukon maihinlaskeutumiselle ja pienen tukikohdan perustamiseksi. Maastojen tarkistuksella pyritään vihamieliset oliot ajamaan alueelta varmistaen alueen turvallisuus. Jokaisesta hallussa olevasta maastosta saavat pelaajat pelin lopuksi 50 pistettä lissää Victory Pointteina.

Infiltraatio sallittu

Skenario 2: ”Vahvistukset saapuvat!” ( 1000 pts.)

- Deployment zone on joko toinen pitkä sivu tai yksi kulmista ja depo on viereisen kuvan kaltainen. Depon pelaajat hoitavat asettamalla Combat Patrol peleissään käyttämänsä armeejan pöydälle. Loput 600 pistettä jäävät reserviin ja tulevat sieltä normaalien reservi sääntöjen mukaan.

-Tämä kuvastaa tiedustelu partioiden kohtaamista ja vahvistusjoukkojen saapumista ensikosketuksen jälkeen. Ennen pelin alkua kumpikin pelaaja asettaa yhdelle pöydillä olevista joukoistaan kommunikaatio lähettimen, jota voi kuvata mikä tahansa pienehkö esine. Lähetintä on tarvittu kutsuttaessa tukikohdasta apuvoimia viholliskontaktin jälkeen ja sillä on merkitystä pelin päämäärissä. Tämän jälkeen heitetään taas noppaa tällä kertaa aloittajasta.

-Tehtävän skeenariossa on pysytellä hengissä ja tappaa vihollista mahdollisimman paljon. Kaadoista lasketaankin normaalisti Victory Pointsit. Lisäksi pelaajille on lisä päänvaivana pari objektiivia joista saa lisä pointseja. Se pelaaja kummalla on pelin loppuessa oma yksikkö lähempänä vihollisen pöydän päätyä/ pöydän nurkkaa saa 200 ylimääräistä pistettä, vihollisen elintärkeää kommunikaatio lähetintä kantavan joukon tuhoamisesta saa 100 lisä pistettä, jos lisäksi oma pöydänpuoliskonsa (katkoviivoilla esitettynä) on pelin loppuessa puhtaana vihollisen läsnäolosta saa pelaaja 200 pistettä ylimääräistä.

Deep Strike sallittu.

Skenario 3: Kilpajuoksu (1000 pts.)

- Deployment zone on joko toinen pitkä sivu tai yksi kulmista jolloin depo on edellisen skenaarion kaltainen sillä poikkeukselle että depo on vain 6” reunoista.

- Mission tehtävänä on pelastaa kadonnut kommunikaatio lähetin. Valitettavasti kummatkin armeejat ovat hukanneet omansa ja vain yhden ehjän lähettimen tiedetään olevan löydettävissä taistelualueelle piilotetuista varuste kätköistä. Pelaajat asettavat pöydälle kumpainenkin 3 kappaletta counttereita joiden tulee olla vähintään 12” päässä toisistaan ja vähintään 12” päässä kaikista pöydän reunoista. Kun jompi kumpi pelaaja sitten saa vuorollaan yhden infantry unitinsa kontaktiin counterin kanssa heittää hän noppaa ja kuutosen (6) pyörähtäessä kohdalle löytää hän etsityn lähettimen, muuten kyseinen paikka ei ollut oikea ja etsintöjä tulee jatkaa muiden countereiden luota. Viimeinen tutkimatta jäänyt counter on väkisinkin etsitty kätköpaikka. Lähettimen löydettyään uniti tulee merkitä jollain esineellä jotta tiedetään että se kuljettaa arvokasta lastia mukanaan. Lähettimen voi kerran vuorossa luovuttaa toiselle omalle yksikölleen liikkumalla kontaktiin tämän kanssa. Jos lähetintä kantanut unitti tuhotaan tai se joutuu fall backaamaan, pudotetaan lähetin siihen kohtaan ja se voidaan poimia vihollisen tai oman pelaajan muiden unitien toimesta, liikkumalla kontaktiin sen kanssa.

-Pisteitä skenaariosta jaetaan tapetuista vihollisista ja lisäksi hallussa olevasta kommunikaatio lähettimestä 200 victory pointtia. Lisäksi jokaisesta hallussa olevasta(= oma yksikkö 6” päässä countterista ilman että vihollisia samalla rangella) countterista saa 50 pistettä. Tämän lisäksi vihollisen deploymentilla vierailusta saa 100 pistettä ylimääräistä.

Ei deep strikeä eikä infiltraatiota

Skenaario 4: Salamurha (Combat Patrol)

- Depo on 12” ja käsittää jommankumman pöydän pitkistä sivuista.

- Tehtävässä armeejan komento pyrkii paikkaamaan menetetyn kommunikaatio lähettimen tuottamaa pettymystä viemällä vihollisen menestyksen kannalta tärkeän strategikon hengen. Vihollinen on saanut selville että kyseistä heppua ollaan siirtämässä uudelle komento paikalle salaa pienen suojelus ryhmän turvaamana pääarmeejan suorittaessa harhautusta. Saattojoukon kimppuun lähetetään armeejan oma iskujoukko. Viholliset arpovat ennen depoa kumpi pelaajista toimii hyökkäjän ja kumpi puolustajan. Puolustaja merkitsee jonkin oman jalkaväki yksikkönsä, jolla saa olla Transport mutta kyseessä ei saa olla IC, sisältämään mukanaan kuljettamansa tärkeän henkilön. Kyseinen hahmo ei vaikuta peliin mitenkään ja lasketaan kuolleeksi kun häntä suojeleva ryhmä tuhotaan. Hyökkääjä puolestaan saa yhdelle unitilleen (kyseessä voi olla mikä tahansa jalkaväki yksikkö eli myös IC) kyvyn infiltroida tämän tehtävän ajaksi minkä lisäksi kaikki muut armeejan joukot omaavat kyvyn liikkua 6” ennen pelin alkua.

- Pelaajien tehtävänä on tuhota toisiaan mahdollisimman paljon minkä lisäksi hyökkääjä saa onnistuneesta salamurhasta 150 ylimääräistä voittopistettä lisää kun taas puolustaja saa onnistuneesta suojelusta itselleen 150 pistettä. Lisäksi puolustaja saa 50 pistettä jos hyökkääjän unitteja ei ole hänen depollaa pelin loppuessa ja samoin hyökkääjä saa 50 pistettä jos hän on hyökkääjän depolla pelin loppuessa.

Vain hyökkääjän speciaali infiltraatio.

Skenaario 5: ”Mehän emme luovuta!” (1000)

-Depo tulee olemaan kuvan kaltainen. Pelaajat puolenvalinnan sijaan arpovat kumpi toimii hyökkääjän ja kumpi puolustajana.

-Hyökkääjän tehtävänä on varastaa takaisin puolustajien haltuunsa saama kommunikaatio lähetin. Hyökkääjä innostui tähän uhkarohkeaan tehtävään hyökätä linnoittautunutta puolustajaa vastaan onnistuneen salamurhan jäljiltä jonka he uskoivat horjuttaneen vihollisen taistelutahtoa ja uskoa johtajiinsa. Puolustajan tehtävä on puolestaan pitää depollaan oleva maastonpiirre, jossa kommunikaatio lähetin on säilössä, miehitettynä koko pelin ajan.

- Pelaajat saavat pisteitä tapetuista vihollisista minkä lisäksi jos hyökkääjä saa jossain pelin vaiheessa puhdistettua puolustettavan pesäkkeen kokonaan puolustajista saa hän 200 pistettä lisää ja jos kyseinen tehtävä ei onnistu saa puolustaja puolestaan onnistuneesta puolustuksesta 150 lisä pistettä. Jos hyökkääjä onnistuu pääsemään yhdelläkään varpaallaan/renkaallaan/telaketjullaan/ kaviollaan vihollisen puolustettavan pesäkkeen maaperälle saa hän 100 pistettä. Jos puolustajalla on 2:1 ylivoima joukkoja pöydällä pelin loppuessa saa hän 100 pistettä ylimääräistä. Joukkojen taistelumoraalin ollessa jo perin alhaalla useiden päivien taisteluista, hävitystä kilpajuoksusta uuden lähettimen perässä tai armottomasta salamurhasta tulee pelaajien vaalia komento ryhmiensä henkeä. Jos pelaaja onnistuneesti suojelee yhdenkään päämajansa henkeä saa hän vielä 150 pelatessaan puolustavaa puolta ja 100 pistettä hyökkääjän ollessa kyseessä.

- Maaston piirre jossa puolustaja pyrkii pysymään hengissä on maaston ulkonäöstä riippumatta 4+ cover savellista.

Infiltraatio ja deep strike sallittuja

Skenaario 6: Saaliin jako (Combat Patrol)

- Depo on 12” ja käsittää jommankumman pöydän pitkistä sivuista. Depo tapahtuu järjestyksessä Heavy Support, Troop, Elite, HQ, Fast Attack.

- Onnistuneen salamurhan ja onnistuneen lähettimen takaisinkaappauksen jäljiltä on armeejan mieliala erittäin korkealla. Ainut asia joka tunnelmaa latistaa on jatkuvien taistelujen loppuunsa kuluttamana vakavasta välineiden epäkunnosta ja tarvikkeiden pulasta kärsiminen. Vihollisen kaapatusta kommunikaatiolähettimestä kerkesivät armeejan tiedusteluvastaavat napata viestin tulevasta tarvike huollosta ennen lähetysten loppumista. Näin ollen molemmilla armeejoilla on siis tieto samasta lisätarvikkeiden lähetyksestä jonka perään nyt molemmat siis hyökkäävät. Tiedetyn lähetyksen saapumispaikan valtaus on pelaajien päämääräinen tehtävä tässä skenaariossa.

- Pelaajat asettavat kentän keskelle markkerin joka skatteroidaan 3d6/2 johonkin päin kenttää. Tähän kohteeseen on tuleva tarvikevahvistus tulossa taivaista. Se kummalla pelaajista on 6” päässä yksikin oma joukko pelin loppuessa ilman vihollisen läsnä oloa saa 200 pistettä ekstraa tuhottujen vihollisten tuottamiin victory pointteihin.

Infiltraatio sekä Deep Strike sallittuja.

Skenaario 7: Taistelu viimeiseen hampaaseen (1000)

-Kuten Gamma tason Seek and Destroy sääntökirjassa. How simple ist that!

- Lisäyksenä kuitenkin sellainen asia että: Koska taistelut ovat raivonneet jo ikuisuuksia ja joukot ovat kuluneet sekä tavaroiden että miesvahvuuden osalta, ei taistelun alkaessa enää kaikki ole taiselu kunnossa. Ennen pelin alkua depon jälkeen jokaiselle yksikölle, siis muille kuin erikseen mainituille poikkeuksellisesti käsiteltävälli yksikkötyypeille, heitetään D6 woundia joihin saa Armor Saven. Jos kyseisen yksikön armori on 3+ tai parempi tulee woundeja D6+2. Jokainen IC ottaa puolestaan D3 hittiä. Yksikään yksikkö ei voi näistä woundeista kuolla kuitenkaan kokonaan vaan jäljelle jää aina vähintään 1 hahmo. Lisäksi jokainen ajoneuvo kärsii yhden Clansing Hitin tuloksella 4+. Tämä tulos ei voi myöskään tuhota alusta. Alus saa toimia esimmäisen vuoron normaalista, minkä jälkeen siitä loppuu bensa/sen kumi puhkeaa/tela katkeaa/leijunta moottorit lakkaavat toimimasta. Minkä lisäksi aluksen jokaisesta main weaponista loppuvat panokset tai mikä tahansa niitä pyörittääkin. Muut tulokset tulevat Clansing Hit taulukon mukaisesti.

- Viimeisin, suurin, mahtavin, unohtumattomin ja eeppisin taistelu elämästä ja kuolemasta! Tämä ratkaiskoon Soror II:n kohtalon lopullisesti ja peruuttamattomasti!

Pieni turnaus helmikuulla...

.:TULOKSET:.

1. Sakari Pekkala - 49
2. Zaruman89 - 45
3. Nólimon - 44
4. Tane - 42
5. Aleksi (=Mölli) - 41
6. Hinari - 38
7. Warhound - 35
8. Angel - 33
9. TazkaPoika - 31
10. Daider - 28
11. Samu - 27
12. jorma*** - 24
13. Artemorra - 22
14. Valtteri - 21
15. Jarkko - 19
16. Nilarakh - 17

.:: SÄÄNNÖT ::.

-ARMEIJAN KOKOAMINEN-

Eli jokaisen pelaajan tulee tuoda mukanaan armeeja joka on seuraavien rajoitusten mukainen:
- Armeijan koko: 750 Pistettä tai alle
- Kaksi pakollista Troop valinta
- Korkeintaan yksi ryhmä/malli kustakin seuraavista valinnoista: HQ, Elite ja korkeintaan kaksi seuraavista: Heavy, Fast Attack
- Ei spesiaali-hahmoja ( Eli ei minkään sortin spesiaali-hahmoja, ei Necroneitten tai Tau:n tai muidenkaan.)
-Ei Forgeworld tavaraa
- Proxyjä saa olla mutta täysin kuvaamattomista figuureista voit tulla miinuksia. Proxyiksi ei lasketa vääriä spesiaali/heavy aseita tai alusten väärän laista aseistusta/muuta varustusta. Wargear hyvän maun rajoissa saa puuttua. Ja hyvä maku on siis tuomarin maku jos tulee kiistaa.
- Jotta armeija lasketaan maalatuksi tulee jokaisessa ukkelissa olla vähintään kolmea väriä.
- Armeijan tulee olla muodostettu jonkin seuraavien GW:n julkaisuiden pohjalta ja sen säännöksiä noudattaen

-LISÄSÄÄNNÖT-

- Pelaajat arpovat joka pelissä erikseen puolen sekä depon aloituksen, aina suuremman nopan silmäluvun heittäneen päättäessä järjestyksen sekä puolen.
- Depo tapahtuu aina järjestyksessä Heavy Support, Troop, Elite, HQ, Fast Attack
- Pelin aloitus myös arvotaan kuten normaalistikkin.

- Lisäolosuhteina jokaiseen peliin pelaajat heittävät erikoisolosuhteen seuraavasta taulukosta heittämällä 2D6:

2-3 = Savua ja hämärää: BS on yhtä pienempi ammuttaessa yli 12” päähän.
4-5= Norsuruohoa: Avomaastossa 6+ cover save
6-8= Perus olosuhteet: Ei ihmeempiä säätöjä…
9-10= Vaikeakulkuista maastoa: Kaikki assault- liikkeet tehdään kuten liikkeet difficult terrainissa. Kohdetta ei lasketa olevaksi coverissa.
11-12= Piiloutuminen: Jokainen yksikkö voi halutessaan lunastaa itselleen 5+ Cover Saven pelin alusta siihen asti kunnes liikkuvat ensimmäisen kerran.

- Pelit pisteytetään laskemmalla Victory Pointit jokaisesta tuhotusta modelista ja lisäämällä siihen erikoistehtävistä saadut lisäpisteet. Voittaja saa lisätä pisteisiinsä 200 pistettä. Tämän jälkeen pisteet pyöristetään lähimpään täyteen sataan ja jaetaan sadalla. Täten saatu osamäärä on turnauspisteet jotka pelaaja saa.

-Lisäksi joka pelistä saa pisteitä 0-3 maalauksesta. Pisteet jakaa vastustajasi ja niitä tulee antaa seuraavin perustein. 0 pistettä, jos armeeja ei voi laskea maalatuksi, 1 ,jos armeeja on sentään maalattu muttei aivan hivele silmiä, 2 pistettä ,jos armeejan maalaukseen on selvästi panostettu ja tekniikoita on harjoitettu jonkin verran ja 3 pojoa, jos armeeja on todella komeasti maalattu ja kehittynein tekniikoin.

.::SKENARIOT::.

Skenario 1: ”Tiedustelu joukkojen kohtaaminen!”

- Deployment zone on molemmilla pelaajilla joko toinen pitkä sivu tai yksi kulmista (arvotaan nopalla) ja depo on viereisen kuvan kaltainen.

- Deep Strike, Infiltrate

- Ennen pelin alkua kumpikin pelaaja asettaa yhdelle pöydillä olevista joukoistaan kommunikaatio lähettimen, jota voi kuvata mikä tahansa pienehkö esine.

- Tapa vihollista.
- Tuhoa vihollisen kommunikaatio lähetintä kantava joukko + 150 pojoa
- Pelin loppuessa se kummalla oma yksikkö lähempänä viholisen pöydänreunaa. + 100 pojoa
- Oma pöydän puolisko lopuksi ilman vihollisen läsnä oloa + 150 pojoa

Skenario 2: Etsintä partiot

- Deployment zone on joko toinen pitkä sivu tai yksi kulmista jolloin depo on edellisen skenaarion kaltainen sillä poikkeukselle että depo on vain 6” reunoista.

- Deep strike

-. Pelaajat asettavat pöydälle kumpainenkin 3 kappaletta counttereita joiden tulee olla vähintään 12” päässä depoista ja vähintään 8” päässä toisistaan.

- Infantry unitin liikkuessa kontaktiin counterin kanssa heittää yksikön omistaja noppaa ja kuutosen (6) pyörähtäessä kohdalle löytää hän etsityt täydennys tarvikkeet, muuten kyseinen paikka ei ollut oikea ja etsintöjä tulee jatkaa muiden countereiden luota. Viimeinen tutkimatta jäänyt counter on väkisinkin etsitty kätköpaikka. Counteri lasketaan hallussa olevaksi kun oma yksikkö on 6” päässä siitä ilman vihollisen läsnäoloa samalla etäisyydellä countterista

-Pisteitä skenaariosta jaetaan tapetuista vihollisista
-Hallussa olevasta tarvike kätköstä + 150 victory pointtia.
-Lisäksi jokaisesta hallussa olevasta countterista saa 50 pistettä.
-Vihollisen deploymentilla vierailusta saa 100 pistettä ylimääräistä.

Skenaario 3: Salamurha

- Depo on 12” ja käsittää jommankumman pöydän pitkistä sivuista.

- Viholliset arpovat ennen depoa kumpi pelaajista toimii hyökkäjänä ja kumpi puolustajana.
- Puolustaja merkitsee jonkin oman jalkaväki yksikkönsä, jolla saa olla Transport mutta kyseessä ei saa olla IC, sisältämään mukanaan kuljettamansa tärkeän henkilön. Kyseinen hahmo ei vaikuta peliin mitenkään ja lasketaan kuolleeksi kun häntä suojeleva ryhmä tuhotaan.
- Hyökkääjä puolestaan saa yhdelle unitilleen (kyseessä voi olla mikä tahansa jalkaväki yksikkö eli myös IC) kyvyn infiltroida tämän tehtävän ajaksi minkä lisäksi kaikki muut armeejan joukot omaavat kyvyn liikkua 6” ennen pelin alkua.

- Tuhotkaa toisianne
- Hyökkääjä saa onnistuneesta salamurhasta + 150 ylimääräistä voittopistettä
- Puolustaja saa onnistuneesta suojelusta itselleen + 150 pistettä.
- Puolustaja saa + 50 pistettä jos hyökkääjän unitteja ei ole hänen depollaa pelin loppuessa.
- Hyökkääjä saa + 50 pistettä jos hän on puolustajan depolla pelin loppuessa.

Skenaario 4: Viimeinen kohtaaminen

-Pöytä jaetaan neljään osaan sivujen keskeltä. Deployment on yksi neljänneksistä. Omat joukot täyty asettaa vähintään 18” päähän vihollisesta ja 6” päähän pöydän keskustasta.

- Deep Strike, Infiltrate, Dusk & Dawn

- Neljänneksien valtauksesta saa lisäpisteitä seuraavasti: Vihollisen neljännes 350 pistettä oman depon viereiset neljännekset 200 pistettä kappale. Valtaus tapahtuu oman yksikön ollessa alueella pelin loppuessa.
- Perussääntöihin lisäyksenä kuolettavasta taisteluympäristöstä johtuen jokaisen kierroksen lopuksi pelaajat heittävät jokaiselle omalle yksikölleen noppaa. 4+ tuloksella yksikkö ottaa D3 S3 hittiä ilman armour savea(invulnerable savet toimii normaalisti). Ajoneuvot ottavat Glancing Hittin 4+:lla.

- Vallatkaa pöydän neljänneksiä
- Tuhotkaa toisianne

"No hands needed..." - 40k turnaus

--TULOKSET--
1. Nólqqu = 140 KoS
2. Coridus = 134 Marines
3. Angel = 132 Marines
4. Hinaaja = 129 Tyranids
4. Toni = 129 Deldar
6. Terminator = 118 IG
6. Höpsönassukka = 118 C-Marines
8. Heretic = 109 Daemonhunters
9. Warhound = 101 Marines
10. Artemorra = 97 Deldar
11. Daider = 91 Marines
12. WolfMan = 90 Marines
13. Prince of Darknes = 88 Marines
14. Remington = 86 Tyranids
15. Nilarakh = 84 Orks
16. jorma*** = 82 Tau
17. Názkûl Wraith = 77 C-Marines
18. Daemon = 70 C-Marines
19. Úraken = 68 Marines
20. Mikkola = 56 (pelasi vain 6 kierrosta) Necron

Armejoiden jakautuminen ja keskiarvo tulos (armeejoille joissa pelaajia enemmän kuin yksi):
Marines = 7 ( ~101)
C-Marines = 3 ( ~88 )
Orks = 2 (112)
Tyranids = 2 ( ~108)
Deldar = 2 (113)
IG = 1
DH = 1
Tau = 1
Necron = 1

TURNAUS ALKAA KELLO 11:00!

Turnaus siis pelataan kerhon uusissa toimitiloissa Hillapolulla Rovaniemen Korkalovaarassa. Koitan saada turnauksen järjestymään toukokuun 13. päiväksi. Eli 13.5.2006 AD. Infopisteessä karttaa paikalle ja selvitystä muutenkin asiasta.

.:: SÄÄNNÖT ::.

-ARMEIJAN KOKOAMINEN-

Eli jokaisen pelaajan tulee tuoda mukanaan armeeja joka on seuraavien rajoitusten mukainen:
Combat Patrol 2.0 - säännöt!
1. Partiot ovat korkeintaan 500 pistettä!
2. Sinulla tulee olla yksi Troop valinta.
3. Saat ottaa korkeintaan yhden HQ valinnan.
4. Saat ottaa korkeintaan yhden Elite valinnan.
5. Loput pisteistä saat kuluttaa vapaasti codexista.
6. Yhdelläkään sankarilla tai pedolla ei saa olla yhteen laskettujen hyökkäysten ja haavojen määrä yli 5.
7. Ei erikoissankareita.
8. Ei 2+ saveja.
9. Yhdelläkään ajoneuvolla ei saa olla yhteen laskettu Armor value enemmän kuin 33.
10. Ei Ordnance aseita.

- Armeijan tulee lisäksi olla muodostettu jonkin seuraavien GW:n julkaisuiden pohjalta ja sen säännöksiä noudattaen

- Proxyjä saa olla hyvän maun rajoissa. Proxyiksi ei lasketa vääriä spesiaali/heavy aseita tai alusten väärän laista aseistusta/muuta varustusta. Ja hyvä maku on siis tuomarin maku jos tulee kiistaa.

- Jotta armeija lasketaan maalatuksi tulee jokaisessa ukkelissa olla vähintään kolmea väriä.

-ITSE PELIT-

- Pelaajat arpovat puolen sekä depon aloituksen, aina suuremman nopan silmäluvun heittäneen päättäessä järjestyksen sekä puolen. Deploymentin aloittava pelaaja saa +1 aloitusvuoroa ratkaisevaan nopan heittoon

- Peleissä ei ole mitään erikois skenaarioita wanhan hyvän ajan mallin mukaan. Ja pelit kestävät 45 minuuttia tai 6 kierrosta sen mukaan kumpi tulee ensiksi täyteen.

- Deployment on 12” pöydän reunasta
- Infiltroivat joukot saavat 6+D6” lisä liikkeen ennen pelin alkua, eivät siis tavallista infiltraatiota.
- Deep Strike on käytössä mutta Deep Strikestä saa kentälle saapau max. 150 pistettä.
- Deployment tapahtuu seuraavassa joukkojärjestyksessä: Heavy Support, Troop, HQ, Elite, Fast Attack
- Maastoihin ei ole lupaa koskea ja minä niitä kohdellaan tulee sopia aina ennen pelin alkua kaverin kanssa.

-PIENTÄ MAUSTETTA MUKAAN-

Lisäolosuhteina jokaiseen peliin pelaajat heittävät erikoisolosuhteen seuraavasta taulukosta heittämällä 2D6:

2= Prioriteetti: Kaikilla joukoilla on +1 Ld tehtävän tärkeyden vuoksi.
3-4 = Tiheää sumua: Peli pelataan Night Fight säännöillä
5-6= Sumua/Utua: BS on yhtä pienempi ammuttaessa yli 12” päähän. Valonheittimet yms. poistavat muuttujan. Valaisinta käyttänyttä unitia voidaan itsestään selvästi ampua myös takaisin ilman ongelmia.
7= Ei mitään: Ei ihmeempiä säätöjä…
8-9= Mutaa polviin: Kaikki assault- liikkeet tehdään kuten liikkeet difficul terrainissa.
10-11= Pirunpeltoa: Kaikki liikkeet tehdään kuten difficult terrainissa. Joukot jotka liikkuvat muutenkin kuten difficultissa heittävät yhden nopan vähemmän.
12= Väsyneet Joukot: Kaikkiin Ld testeihin tulee -1 muuttuja.

-Komentajaoptioita jaetaan tässäkin turnauksessa (jokaisen armeejan komentajaoptiopisteet selviävät vasta paikan päällä). Niillä pystyy tekemään seuraavaa.

Komentajaoptiot ajoneuvoille:
1. Oman vuoron aluksi yhdellä pisteellä muuttaa ajoneuvon ”Stunned” tuloksen ”Shakeniksi” ja/tai jättää yhdellä pisteellä ”Shaken” tuloksen huomiotta.
2. Oman ampumisen aluksi voi ostaa erikoisampumatarvikkeita aluksen yhteen pääaseeseen, jolloin Anti-Personnel ominaisuudella aseen AP paranee yhdellä tai Anti-Armor jolloin saa heittää armor penetraation ylimääräisen nopan ja suurin nopan luku valitaan.
3. Vastustajan vuorolla voi ampua reaktiotulitusta ajoneuvoa ampuvaan tai ajoneuvoa chargeavaan yksikköön. Tällöin ajoneuvo saa ampua yhden defensive aseensa kyseiseen yksikköön BS:llä 2 mikäli yksikkö on aseen kantamalla.

Komentajaoptiot muille joukoille:
1. Oman vuoron aluksi voi yhdellä pistellä palauttaa yhden pakenevan tai pinnatun joukon normaali tilaan mikäli kuuden tuuman säteellä ei ole vihollista.
2. Omalla vuorolla voi käyttää yhdellä pisteellä yhdelle joukolle liikkeen lopuksi käsisavuja jolloin joukko saa 5+ cover saven ampumista vastaan vastustajan vuoron ajaksi. Jos joukko ei liikkunut voi se kaivautua ja saada näin 4+ cover saven ampumista vastaan kunnes liikkuu.
3. Vastustajan vuorolla voi ampua reaktiotulitusta yksikköä ampuvaan tai chargeavaan yksikköön. Tällöin yksi assault- tai rapid fire -ase saa ampua BS:llä 2, mikäli kohde yksikkö on aseen kantamalla. Chergeavaa joukkoa ampuva yksikkö taistelee tulevassa lähitaistelussa Initiativella 1 coverista ja muista muuttujista huolimatta.

-KUKA TÄÄLLÄ PÄRJÄÄ-

- Pisteitä saa seuraavasti:
1. 2 pistettä per 50 pistettä tuhottuja vihollisia. Eli max. 20 per peli. Pisteet lasketaan jokaisesta tuhotusta figusta, ei sääntö kirjan pisteytyksen mukaan! (HUOM! Jos vihollisen armeejan tuhoaa kokonaan saa automaattisesti 20 pistettä riippumatta vastustajan armeejan koosta)
2. Lisäksi, jos sinulla on HQ pöydällä pelin loppuessa, saat 2 pistettä lisää.
3. Kaiken tämän päälle jaetaan vielä maalauspisteitä joita saa 0-3 per peli. Armeejoiden maalauksen pisteyttää tuomari tai tuomarit yhteis tuumin ennen pelejen alkua. Kokonaan maalattu armeeja ansaitsee pohjiltaan 1 pisteen ja pisteet nousevat tästä armeejan maalaustason noustessa.

Esim. jos Pikku-Perttuli tulee mukaan turnaukseen ja tuhoaa ensimmäisellä kierroksella vastustajan joukkoja 338 pisteen edestä, hänen armeejansa on arvosteltu 2 pisteen veroiseksi kun perttuli on melko näppärä käsistään ja lisäksi Perttulin HQ jää pöydälle pelin loppuessa, saa hän pisteitä 6x2+2+2=16.

4. Ja jotta asioita voitaisiin entisestään mutkaistaa jaetaan vielä pelejen lopuksi ennen finaali kierroksia reilunpelin pisteitä vastustajille joita on turnauksen aikana kohdannut. Nämä eivät vaikuta lopputuloksiin mutta niillä ratkaistaan tasa tilanteessa paremman sijoituksen saava pelaaja. Pisteitä annetaan siten että mukavimmalle kuudesta vastustajasta joita kohtaat annat 6 pistettä, seuraavaksi reilummalle 5 pistettä jne kunnes vähiten reilunpelin henkeä osoittanut vastustaja ansaitsee vain 1 pisteen.

Reilupeli on käsitteenä kullekkin juuri sitä mitä kukin itse sillä käsittää joten en voi tässä takoa sen tarkemmin ohjeita kenellekkään päähän pisteiden jaosta tässä kategoriassa mutta toivoisin että miettisitte yleisesti pelistä jäänyttä vaikutelmaa. Ette yksin listaa, pelaajaa persoonana tai oman päänsäryn aiheuttamaa stressiä vaan pystyisitte tasapainoisesti arvioimaan pelin kaikinpuolista rentoutta, reiluutta ja rehtiyttä.

FaBa bp turnaus

Säännöt:

1. Normaali border patroll säännöt. Löytyvät linkin takaa. Das linkki
2. Tunne armeijasi eratat. Löytyvät linkin takaa. Das linkki
3. Reilu peli! Turnauksessa ei ole palkintona kuin mainetta ja kunniaa (jota kaikilla muutenkin on jo varastot täynnä ) joten verenmaku suussa painaminen saadaan jättää mm-lätkän kotikatsomoihin.

Pelijärjestelyt:

-Turnaus alkaa Hillan nuorisotiloilla klo ????
-Jokainen pelaa kokoajan.
-Pelejä pelataan 4 kierrosta.
-Pelaajaparit arvotaan paikan päällä.
-Mukaan otetaan niin monta pelaajaa kuin on mahdollista tiettyjen rajoitteiden rajoittamina

Itse pelit:

Jokaisella kierroksella on ennaltamäärätty scenario, joka on kaikilla sama:
1.Capture
2.Meeting engagement
3.Flank attack
4.Piched battle

Pisteytys:

1.Peleissä
-massacre = 20 pts
-solid victory = 12 pts
-minor victory = 8 pts
-draw = 6 pts
-minor defeat = 4
-solid defeat = 2 pts
-massacre defeat = 0 pts

2.Maalauksessa (Tämä mukaan koska turnaus oli alunperin tarkoitettu fabaprojektin osallistujille, joista tietääkseni vain yksi on maalannut armeijansa. Hänen ja kaikkien muidenkin ahkeruutensa siis palkittakoon)
-Hienosti maalattu armeija (3 väriä, beissattu, suht korkea tasoinen.) = 20 pts.
-Maalattu armeija (3 väriä, beissattu. HOX 3 väriä EI ole 3 tussiläiskää/siveltimenvetoa per figu. Täytyy olla oikeasti maalattu!) = 10 pts.
-Ei maalattu = 0 pts.

FaBa-turnee

.:: SÄÄNNÖT ::.

-ARMEIJAN KOKOAMINEN-

Eli jokaisen pelaajan tulee tuoda mukanaan armeeja joka on seuraavien
rajoitusten mukainen:
- Armeijan koko: 500 Pistettä tai alle
- Yksi pakollinen Core valinta
- max. 1-2 Hero valintaa
- max. 2 Special valintaa
- max. 1 Rare valinta
- kaksi magia leveliä ( = 1x 2 lvl. velho tai 2x 1 lvl. velhoa )
- Ei Terroria aiheuttavia mörköjä
- Ei yli 50 pisteen taikaesineitä
- Ei spesiaali-hahmoja ( Eli ei minkään sortin spesiaali-hahmoja)
- Proxyjä siis saa olla mutta niistä tulee miinuksia Ansio Pisteisiin. Proxyiksi lasketaan täysin esittämäänsä kohdetta kuvaamattomat figuurit.
- Jotta armeija lasketaan maalatuksi tulee jokaisessa ukkelissa olla vähintään kolmea väriä.

-ITSE PELIT-

Pelien pelaaminen tapahtuu seuraavasti:
- Alla olevista taulukoista pelaajat heittävät joka pelissä yhden yhteisen
voittoehdon, joka on siis molemmille sama, minkä lisäksi jokainen pelaaja
heittää itselleen joka peliin toissijaisen voittoehdon. Mikäli ehdot eivät täyty ei pisteitä voittoehdoista jaeta.

Ensisijaiset voittoehdot:
1 - 2 Oma joukko lähinnä keskimmäistä maastonpiirrettä
3 - 4 Vie viiri lähemmäs vastustajan pöydänreunaa
5 - 6 Oma pöydänpuolisko lopuksi ilman vihollisen läsnäoloa

- Viiri annetaan yhdelle yksikölle joka päätetään ennen pelin alkua ja kyseessä ei ole sitten standard vaan viiri joka ei vaikuta sitä kantavaan yksikköön mitenkään. Samalla yksiköllä voi olla sekä lippu että viiri.

Toissijaiset voittoehdot:
1 - 2 Estä vihollisen pääsy yhteen maastonpiirteeseen
3 - 4 Valitun oman yksikön täytyy selviytyä taistelusta
5 - 6 Etene jollain vuorolla vastustajan “Deployment Zonelle”

- Peli voi loppua alkaen neljännen vuoron tasoittavasta jonka suorittamisen jälkeen peli loppuu nopanheitolla 4+. Tästä eteenpäin peli loppuu tasoittavan vuoron jälkeen 4+:lla. Peli loppuu viimeistään tasoittavan pelaajan 6. vuoroon.

Sankarit eivät voi "suorittaa" voittoehtoja, mutta he voivat kyykkiä vastustajan depolla. (Ensisijainen voittoehto 5-6)

- Lisäsäätöä:
Puolen valinta Deployment ja Aloitusvuoro arvotaan. Deploymentin aloittava pelaaja saa 1 lisää aloitusvuoroa ratkaisevaan nopan heittoon
Deployment on 12” pöydän reunasta Scouttaavat joukot saavat 6” lisä liikkeen ennen pelin alkua. Deployment tapahtuu seuraavassa joukkojärjestyksessä: Core, Rare, Special, Herot… Maastoihin ei ole lupaa koskea ja se minä niitä kohdellaan, tulee sopia aina ennen pelin alkua kaverin kanssa.

-PISTEYTYS-

-Pelit pisteytetään siten että voittaja ratkaistaan jakamalla Ansio Pisteitä
seuraavasti:

Pisteytys:
D3 ansiopistettä seuraavista tekijöistä:
a. Ensisijaisen voittoehdon täyttyminen

Yksi ansiopiste seuraavista tekijöistä:
a. Täysi sata pistettä omia joukkoja pöydällä pelin päättyessä
b. Kokonaan maalattu armeija
c. Toissijaisen voittoehdon täyttyminen
d. Vastustajan proxy
e. Hero pöydällä pelin päättyessä
f. Kaapattu vihollisen lippu

Turnaus pisteitä pelaaja saa joka pelistä Ansio Pisteidensä verran ja lisäksi 5 pistettä jos voittaa pelinsä, 3 pistettä jos pelaa tasapelin ja 0 pistettä jos häviää ottelunsa

Gathering II

Turnaus
* Pelit pelataan joukkueturnausperiaatteella. Kaksi osallistujaa muodostaa joukkueen. Turnaus myös voitetaan ja hävitään tiiminä, eikä yksilöinä, kuten totuttua. Osa peleistä pelataan tiimi vs tiimi-kaavalla, osa yksittäin. Joukkue muodostaa yhden 1000 pisteen Gathered Companyn, joka koostuu siis kahdesta viidensadan pisteen armeijasta.
* Figujen ei tarvitse olla maalattuja, mutta valmiiksi koottuja kylläkin. Mahdollisten proxyjen tulee olla kuvaavia.
* Combat patrol- säännöt, tarkemmin alla. Ainoa muutos on pisterajan vaihto viiteensataan.
* Armeijalistat mukaan, mieluiten kaksi.
* Tuokaa noppia ja template-läpysköitä.
* Nimetkää joukkueenne! Puuttuvaa tiimitoveria voi huhuilla topicissa.
* Turnausmaksu 2 euroa/pelaaja.
* Turnaukseen otetaan mukaan kahdeksan pelaajaa, eli neljä joukkuetta.
* Kaikki armeijat ovat sallittuja, mutta erikoisempien ja epävirallisten (kroot mercenaries, death company army jne...) käytöstä tulee ilmoittaa etukäteen.

Combat Patrol säännöt
1. Patrols are no more than 500pts
2. You must take one Troop choice.
3. You may take a maximum of One HQ choice.
4. You may spend remaining points from any part of the codex.
5. No character or beast may have more than two wounds.
6. No Special Characters.
7. No 2+ saves.
8. No vehicles with a total Armour Value greater than 33.
9. No ordnance weapons.

Pisteytys
Turnauspisteitä saa piste-erotuksen mukaan. Systeemiä mietitään, Antakaa ehdotuksia!

Pisteet lasketaan figukohtaisesti- haavoittuneet characterit ovat puolien pisteidensä arvoisia, samoin halvaantuneet ajoneuvot. Eniten pisteitä haalinut luonnollisesti pärjää.

GG II - The Fall-time Clashtogethers

Turnaus

Turnauspaikalle tulisi tottakai ottaa monenlaista tavaraa. Koska motiivi turnauksen järjestämiseen on mukava, toverillinen tunnelma kivojen pelien ohessa, varautukaa tapahtumaan oikealla asenteella. Ottakaa mukaan

*Armeija, pelioheistarvikkeet templaateista noppiin, armeijalistat sekä muuta, mitä uskotte tarvitsevanna wh40k'ta pelatessanne.
*Rennot vaatteet sisäoleskeluun ja mahdollisesti vaihtovaatteet ulkona tapahtumiin aktiviteetteihin, tuleehan syksyn värejä ihailla jälleen puistokieputtimien kyydistä. (;
*Pieni turnausmaksu (5 euroa) tunnetusti loistavien ruokailumahdollisuuksien ja muiden kulujen kattamiseen, maksettavaksi täysihoidosta viikonlopun ympäri.
*Pokémonkorttidecki, mikäli löytyy. Muitakin pelejä voi tuoda ja suunnitelmissa on ollut pelata illan aikana figupelien lisäksi mm. hold 'em pokeria.
*Henkilökohtaisia tavaroita.

Turnauksessa pelataan kolmen pelaajan alkulohkot. Näiden voittajat pelaavat vastalohkon heikoimpia pelaajia vastaan, keskivaiheille sijoittuneet käyvät taistelunsa keskenään. Turnauspisteitä (vp/100) lasketaan koko ajan. Alkulohkojen jälkeisen kierroksen jälkeen parhaat pisteenhaalijat paritetaan pelaamaan vastakkain.

Ennen finaaleita pelataan vielä yksi kierros, jonka peliparit määritetään arvalla. Ennemmin useamman kerran kohdanneet voivat pyytää uusinta-arvontaa. Eniten pisteitä keränneet tapaavat finaalissa ja seuraavaksi parhaat pronssiottelussa. Turnauksessa pelataan siis pelejä vähintään viiden scenaarion edestä.

Skenaariot

Scenario One - Seek you Out
Gamma Seek and Destroy

Scenario Two - Carnival of Rust
Gamma Cleanse

Scenario Three - Overboard
Alpha Recon

Scenario Four - Desire
Gamma Take and Hold

Scenario Five - Locking up the Sun
Hold at all Costs

Scenario Six - Dawn
Alpha Seek and Destroy

Turnauspäämajan ja -pelinjohdon puolesta toivotamme porukat tervetulleiksi. Garage Generals, lock and load!

Hubailu turnaus

Mukaan mahtuu 8 pelaajaa ja turnaus ei maksa osallistujille mitään. Paras mahdollisesti palkitaan. :p

.:Säännöt:.

-Tarkoituksena on rakentaa 1000 pisteen lista normaalin FOC:in pohjalta.
-Armeijallasi et pelaa kuitenkaan sinä vaan joku muu pelaajista
-Armeejat arvotaan joka kierrokselle erikseen
-Pelejä pelataan kolme kappaletta
-Skenaariot arvotaan paikan päällä kierroskohtaisesti Kirjan perus skenaarioista.
-Skenaarion taso on pöytä kohtaisesti arvottuna tuloksella 1 Alpha, tuloksilla 2-4 Gamma ja 5-6 Omega

Mukaan vaan!
Sopor Aeternus

Palaa sivulle “Rovaniemi [Peräpohjolan Sotamoukaristit]”