Kaukana tähdissä-Kampanja

Haminan ja Kotkan peliporukat

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Kreize

Kaukana tähdissä-Kampanja

Viesti Kirjoittaja Kreize » Pe 02.11.2007 01:38

Kampanja pörähti käyntiin, joten ajattelin että sillekin olisi fiksua laittaa oma topic sitten kun fabailijoillakin on oma topic omalle kampanjalleen.

Master roster idea tuli selkiäksi kun tuossa vähän kattelin manuaalia, löytyy sieltä jotain 90 guardiania atm :P
mutta asiaan. Kysymys numero 1)
Kun taistelussa menetin vain 244 pistettä ja olikos se per taistelu tulee 500 pistettä lisää, niin kun on tuo 5000 pisteen rosteri niin saanko ne ylimääräiset pisteet nytten sitte tuonne master rosteriin kun jäin "voitolle"? eli nyt Rosterini arvo olisi 5256 pistettä?
sillähän saisi herkulliset kaksi wraitlordia lisää :O

Mitenkäs sitten kun esim itse ainakin olen uusi yksiköitä hankkimassa, niin joudunko jättämään esim jonkun 1000-2000 pisteen aukon rosteriini jos haluan esim tehdä tilaa niille yksiköille? vai voinko sitten kesken lennosta kun esim hankin yksikön X niin sitten muuttaa listaa niin että otan jotain pois ja laitan niitä tilalle? vai voinko laittaa näitä uusia yksiköitä Vain niistä 500 pisteestä joita saan aina per taistelun jälkeen? tyhmä kysymys koska kyllähän tolla 500 pisteellä saa jo sen 4x5 warp spider ryhmää...duh..
Jiiihaaa!!!

Pikku-Mo

Re: Kaukana tähdissä-Kampanja

Viesti Kirjoittaja Pikku-Mo » Su 04.11.2007 16:28

Itsellenikin aukeni budjettiin sopiva 30 euron aukko ja pohdin tota ihan samaa kysymystä kun mietin että mitä hommaisi. Oikeastaan en kyllä itsekkään tiedä että miten uusien yksiköitten kanssa oiekin tehdään, mutta ajattelin lisätä sen sitten sitä mukaa kun tulee niitä resursseja lisää, rosterin aikaisempia kohtia muuttamatta näin varman päälle pelatakseni. Uskoisin kyllä että sitä saa muoksia ehkä jonkin verran, kun se tulee kuitenkin muuttumaan, mitä pidemmälle kampanja etenee. En kyllä voi mitään varmasti sanoa, kun kampanjoita ei ole tullut pelattua aikaisemmin.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Su 04.11.2007 21:49

Kyl se El Reino, iso pyssytin/tankitin taikka joku infiltroiva/DS:äävä unitty vois toimia tuolla 30eurolla aika hyvin. Sullakun noita "perus jeeboi" on tosi paljon jo ja ongelmana on ainakin IG:tä vastaan se (näin minun mielestä) että ne eivät kerkeä tekemään sen 6:n vuoron aikana juuri muuta kuin ampua kerran taikka kaksi mikäli jokin joukko vihulta on jäänyt vahingossa liian lähelle.
Sama juttu mun avengereillä kun eivät oikein edes fleetaten kerkeä mitenkään sinne saamaan aikaan tuhoa
Jiiihaaa!!!

Commissar Kosti

Viesti Kirjoittaja Commissar Kosti » Ma 05.11.2007 18:02

.

Sori että ehdin vastaamaan kysymyksiin vasta nyt mutta olin viikonlopun nettipimennon vallassa. Ja asiaan: ylimääräiset resurssi/huolto-pisteet lisätään master-rosteriin. Rosteria on siis mahdollista kasvattaa yli 5000 pisteen.

Uusien yksiköiden hankkimisessa olisi ehkä hyvä laittaa ne master-rosteriin jo ennakkoon, mutta en näe mitään relevanttia syytä kieltää master-rosterin lievähköä muuttamista, varsinkin jos asia koskee uusien "siistien" yksiköiden hankkimista. Jokainen kumminkin itse tietää parhaiten mitä yksiköitä haluaa kampanjassa käyttää.

Ketä mahtaa olla tulossa torstaina? Katsotaan sitten että otetaanko kolmin-nelin-vai kaksinpelejä...

.
Imperial Guard tulee ja rankaisee Keisarin vihollisia!

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ma 05.11.2007 18:05

Itse ilmestyn paikalle torstaina
Jiiihaaa!!!

RNA

Viesti Kirjoittaja RNA » Ma 05.11.2007 18:45

kyllä ollaan tulossa
Autarchin keppi laukeaa.

Pikku-Mo

Viesti Kirjoittaja Pikku-Mo » Ma 05.11.2007 20:07

Aina tulossa :)

tuli tikku

Viesti Kirjoittaja tuli tikku » Ma 05.11.2007 20:25

en pääse... keilaus..

RNA

Viesti Kirjoittaja RNA » Ma 05.11.2007 23:23

ja aika varmasti Jojo on tulossa. Mitkä puolet ja monen pisteen armeijat?
Autarchin keppi laukeaa.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ti 06.11.2007 00:10

jos nyt kerta 5 pelaajaa on tulossa niin vois melkee laittaa sitte jo tuon 2500/3000 pisteen pelin aikaseksi niin saa pelaajat ottaa jotain muutakin kuin ne Perus 2troops choisea ja HQ choise ja yksi/pari ryhmää jotain muuta per pelaaja.
Esim 2000/3 olis jotain 650-700 pistettä per pelaaja
Kun taas 2500-3000/3 olisi ööö 1000-833pistettä(?) per pelaaja. jos jollain esim RNA:lla taikka Jojolla ole tarpeeksi niin sittenhän niitä voi antaa liittolaiselle niitä pojoja. Uskoisin että Komissaari Kosti pystyisi jopa yksin jyräämään tuon 3000 pistettä omalla armeijallaa :P
Puolet ovat mulle ihan sama, tosin tässä vaiheessa kampanjaa on täysin 100% varmaa että eldarit eivät IG:n kanssa liittoudu :D.
Pitää vain muistaa tuoda toinen mitta ja jotain vastaavaa niin sitten ei kestä niin kauaa kun voi kaksi liikutella yksiköitä samaan aikaan eikä näin mene sitten kauempaa kuin normaalisti.
ja mopo saa sen oman armori saven invuksi kun se vetäsee kaasut pohjaat btw, joten siitä ei tarvitse enää ens matsissa heittää noppaa ;)

Voisi laittaa vaihteeksi deployn leveiltä sivuilta, eikä pitkiltä sivuilta niin tulisi säpinää jo vuorolla 2-3 ja on sitten enempi tilaakin laitella niitä yksiköitä jos on isompi peli kyseessä
Jiiihaaa!!!

RNA

Viesti Kirjoittaja RNA » Ti 06.11.2007 13:56

hmm jos vaikka Eldarit, Witch Hunterit ja Templarit vs. IG ja Space Marsut 3000pts matsi?
eli 1000, 1000 & 1000 vs 1500 & 1500?
Autarchin keppi laukeaa.

Commissar Kosti

Viesti Kirjoittaja Commissar Kosti » Ti 06.11.2007 14:27

.

Hyökkäys Manitoban kaivokseen

"Imperial Guard on saanut marineiden sekä paikallisten kaivostyöläisten avustuksella salaperäisen artefaktin kaivaukset loppusuoralle. Korkeammalta taholta saapuneiden määräysten mukaisesti artefaktia ollaan pian siirtämässä Manitoban kaivos-alueelta kohti lähintä Space-portia... Ilmeisesti Inkvisition ja Eldarien liittoutuma pyrkii valtaamaan kaivoksen ennen kuljetusta."

MISSION: BUNKER ASSAULT

Eli torstaina on viimeinen mahdollisuus epäpyhän allianssin koettaa saada artefakti kaapattua kaivoksesta. Missionina on Bunker Assault jossa Imperial Guard (ilmeisesti Jojon marineitten avustuksella?) puolustaa kaivos-kompleksia...

Voittajille tarjolla 5 pistettä valtaa ja 700 pistettä huoltoa/resursseja.

Häviäjille 300 pistettä huoltoa.

.
Imperial Guard tulee ja rankaisee Keisarin vihollisia!

RNA

Viesti Kirjoittaja RNA » Ti 06.11.2007 15:55

enpä nähnyt Jojoa tänään koulussa ilmoittelen huomenna sitten jos hän on kipeä tai ei...
Autarchin keppi laukeaa.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ti 06.11.2007 16:21

EPäpyhä liitto!? Petskule :D
Täähän on fluffillisesti itseasiassa erittäin korrektia tämä Witch hunter ja Eldar liitto vielä jos joku muuten ei tiennyt, tuossa ongin vanhoja historia osastoja niin Inkvisiittorit ja Harlekiinit(olin joo itekin yllättyn) on aika hyvissä väleissä, ja Harlekiinit päästelee Inkvisition ukkoi joskus Harlekiinien Webway tasolla olevaan Black Libraryyn lueskelee iltalehtiä.
Anyways, kuulostaa hyvältä koska viimeeksi IG+Marinet vastarinta murskattiin niin joutuu taas puolustus kannalle.
Jiiihaaa!!!

Pikku-Mo

Viesti Kirjoittaja Pikku-Mo » Ti 06.11.2007 19:20

Niin Ordo Xenoksen Herr Kryptmanhan on ollut yhdessä jos toisessa tekemisissä Eldarien kanssa, kunnes sitten katosi jonnekkin Warppiin tai jotain sinnepäin. Jollen väärin muista, tämä tapahtui Eye Of Terrorin aikoina joskus kauan sitten. Ja epäpyhä liitto; ei jos Lord Inquisitorilta kysytään, ja Inquisitorin sanahan on laki ;)

Ja Bunker Assault suunnitelma kuulostaa hyvältä. Ja Kostilla nyt on sen verta joukkoja, että Apocalypsesta ei paljon puutu. Ja mitä itsekseni laskeskelin niin kyllä niitä vaniljamarsujakin näytti aikamoisesti riittävän, että se 3000 pistettä ei ole kaukaa haettua. Ja pöydän leveistä päistä deployaus on ainakin minulle aina vaan parempi ;) Tosin, ensi kerralla saattaa lähteä Chimmy mukaan hyllyltä, muutenkin kun ajattelin muutamia (kosmeettisia enimmäkseen) muutoksia listaan tehdä, niin voisi siinä samalla sisällyttää yhden APC:n lisää listaan.

Yksi pieni pilkunviilaus tosin. BT:n sääntöjen mukaan Mustikset eivät saa liittoutua armeijan kanssa joka sisältää yhdenkään Psykerin. Täällä Sotussahan on todettu että Inquisitorit on ok, kunhan niille ei ota psyykkisiä voimia, mutta mites on Eldarien laita, ne kun *hieman* ovat psyykkispainotteisia? Mutta aika pilkuviilausta toikin sääntö, tosin jos oikein tyksii fluffailusta, niin looginenhan se on.

Päläpälä. :)

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ti 06.11.2007 20:33

Noh, mulla on vain yks HQ choise figuna, joka on Farseer+warlokit(laskee vain yhdeksi HQ:ksi, mutta warlokkei ei saa olla jollei oo farseeriä kans :/) ja Farseer Fluffillisesti on pelin kovin psyykkeri tai jotaa vastaavaa(kolme loitsua per kierros, näkee tulevaisuuteen ja ei haittaa vaikka kämmii psyykkis testit ja warp monsteri sanoo moi).
Että tekee tiukkaa... Toiseksikin Joka ikinen Bodysuit mitä nää pitää päällä on tehty Wraithbonesta joka on siis sellaista teräksen tapaista metallia johon on ängetty spirituaalista energiaa, ja nää ei paina mitään sen takia kun eldut käyttää psyykettä potkiakseen näitä armoreita eteenpäin...eli jokanen perus jamppakin osaa "psyykkisiä voimia.."
mut fluffi fluffina ja virallisesti on siis vain tuo Farseer, mutta tarvin sen koska ei oo Avataria eikä Autarchia taikka Phoenix Lordia mulla kaapissa.
Jiiihaaa!!!

RNA

Viesti Kirjoittaja RNA » Ti 06.11.2007 21:05

eli liittoudun siis Mariinien ja IG:n kanssa vai?
Autarchin keppi laukeaa.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ti 06.11.2007 21:23

No jollei nyt mitään porsaanreikää tuolle Templar jutulle löydy niin kait se sitten on niin o.O pitää kai sitte tiputtaa kokoa koska mulla on täysille buustattu arsenaali just 1200+ pistettä... eli tuskin eldut+witchit saa kahestaa sitä 3000 pistettä.
Tosin voisinhan mä aina ottaa tuon Farseerin sinne kentälle mut en ota sille mitään voimia... tosin tarkottaa myös sitä että se on siel on 43pisteen arvonen figu kentällä jonkun muun ryhmän yhteydessä huitoos keihäällä kun ei se mitään muuta silloin voi tehdä :P.
Vois aina syyttää jotain psyykkistä myrskyä jonka läpi planeetta vetäs, mut silloin pitäs ottaa fluffiksi se että muutkaan ei vois ottaa psyykkereitä.
Fiksumpaa ehkä tosin laittaa eldut ja templarit eripuolille tosin >_>
Jiiihaaa!!!

Pikku-Mo

Viesti Kirjoittaja Pikku-Mo » To 08.11.2007 16:20

Itse saan jotain 1500 pisteen kokoluokkaan oman porukkani, mutta se kyllä tarkoittaa sitä että siellä on jonkinverran "roipetta" mukana. Elikkä jos kokeltaisiin vaikka 2500 pisteen peliä? Jos ei Kreize saa ihan 1250 pistettä, kyllä itse saan jonkin verran sitä täytettyä, täytyy kyllä pikkasen muokata Army Rosteria ja kasvattaa joukojen kokoa millä ne pisteet täyttää. Ei se kyllä ole kuin parin Trooperin ja jotain muuta samaa kokoluokkaa olevan kokoinen muutos.

Mutta joo, kyllä sitä jotain aina voi keksiä että saadaan peli pystyyn.

Sellaista. :)

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » To 08.11.2007 16:30

Muhhahaa, mul on yllätys mukana joten kyl se 1400 menee mulla jos oikein super mega venyttää ja vetäsee kaikki mitä arsenaalista löytyy ja buustaa ne maksimille
Jiiihaaa!!!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hamina & Kotka”