Muiden kuin figuuripelien pelaajia...

Haminan ja Kotkan peliporukat

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Kava

Muiden kuin figuuripelien pelaajia...

Viesti Kirjoittaja Kava » Su 20.07.2008 20:07

Terve, miulle kerrottiin Eagle Cardissa et jotkut teistä 40K & co pelureista pelaa myös mtg:tä ja kyselisinkin et ketkä.
Miulla ei juurikaan pelituttuja täällä kotkan seudulla ja haluaisinkin parantaa pelimahdollisuuksia ja ettei kaikkia kortti vaihtoja tarvis tehdä postin kautta...

Pistäisittekö ilmotukset tähän tai miulle yv:nä, sähköposti käy myös.

[email protected]

mistdafunk

Re: Muiden kuin figuuripelien pelaajia...

Viesti Kirjoittaja mistdafunk » Ke 05.11.2008 12:55

mieki olen kaivannut peli seuraa niin MtG kuin hieman muuhunkin. Minusta ei ole mitään turnaus tasoista vastusta saa, mutta kohtuullinen noviisi olen lähtötasoltani. Laita henkilökohtaista viestiä jahka pellaamaan tekee mieli.

Kava

Viesti Kirjoittaja Kava » To 23.04.2009 16:36

mistdafunk kirjoitti:mieki olen kaivannut peli seuraa niin MtG kuin hieman muuhunkin. Minusta ei ole mitään turnaus tasoista vastusta saa, mutta kohtuullinen noviisi olen lähtötasoltani. Laita henkilökohtaista viestiä jahka pellaamaan tekee mieli.
Pistin siulle yv:n missä miun puhelinnumero, pistä viestiä niin sovitaan joku pelipäivä.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Su 10.01.2010 22:48

Mitenkäs, onkos kotkan noppailijoissa ketään joka harrastaa/kiinnostunut Roolipeleistä(eli nopanheitosta ei larppauksesta). Itsellä kun säännöllinen nopanheitto porukka, jossa on nyt alkanut tulemaan epäaktiivisia jäseniä niin ajattelin kysellä mikäli jotakin kiinnostaisi tulla testailemaan/heittelemään.
Lähinnä heittelemme Wh40: Dark Heresyä Ja D&D 4th editionia, mutta riippuen kampanjoista ja pelinvetäjästä niin riippuu yleensä että mitä peli systeemiä käyttelemme(lähes tulkoon kaikkia on testattu jossain kohtaa >_>)
Jos ei tiedä miten noppaa heitetään niin se käy simppelist, sanotaan vain mitä tahtoo tehdä, heittää noppaa ja katsoo sitten mitä hahmo paperissa lukee, lisää sen ja sitten Pelinjohtaja sanoo että "YOU FAIL!" taikka "Great Success!" ja maailma tuhoutuu, sitten toistetaan moinen parisen tuhatta kertaa illan aikana.
Noh, ehkei nyt aivan :D mut teoriassa menee noin oli systeemi mikä tahansa.
Jiiihaaa!!!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ma 11.01.2010 09:08

Kyllä kiinnostaa. Oon harrastanut roolipelaamista joskus yläasteella kaveriporukassa, silloin oli kyseessä oma kehittämä peli. Valitettavasti muut hankkivat elämän ja lopetimme pelaamisen, itse olisin silloin halunnut jatkaa.

Missäs on toi paikka jossa pelaatte ja aika jolloin yleensä pelaatte? Lähinnä nämä kiinnostavat koska pitäisi sitten katsoa miten tulla paikalle vai pääsisikö ollenkaan (liian kaukana, tai koulu on tiellä jne).

Shadowdwarf

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf » Ma 11.01.2010 12:31

Kyllä Kiiinnnoosttaaa. Varsinkin D&D:tä olisin halunnut kokeilla eräiden kavereiden kanssa joista yksi omistaa taisi olla joko 3. tai 3.5 tai 4th edition kirjaset (Player's Handbook, MM ja DMG). Eli varsinkin tuo kiinnostaa erityisesti.

EDIT: Niin tosiaan missä sijaitsee tämä paikka?

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ma 11.01.2010 21:12

Paikka on mun talo, lankilassa aivan sutelan pikavuoro pysäkin takana(Eli prismalta noin 2-3minuutin juoksu taikka 5-6minuutin kävely matka noin 200-300metriä ja näkyy talolta prisman logo). Karhulasta pääsee 20 ja 25 busseilla ja kotkasta 11-15 busseilla sekä mussalon kautta menevällä 27 bussilla.
Yleensä pelailemme aloittelemme 18.30 mutta joka kerta kyllä sovimme monelta on riippuen ketkä pääsevät tulemaan paikalle, esim jos kaikilla vapari taikka jos ei lössi menekään salille/leffaan/jne heti töiden/koulun jälkeen joten menee yleensä aina niin että PJ kysyy yleensä aina jonkun päivän tekstiviesteillä/yms milloin pelaajille sopii, ja kun näyttää siltä että mahdollisimman monilla sopii jonain päivänä niin kysellään sitten vielä aika että mikä sopii parhaiten aloitukselle.
Pelisysteemejä ei tarvitse tietenkään osata heti :P pääasia että on mielikuvitusta ja ei vedä herneitä nenään vaikka hahmon aivoilla maalataan seinää. Säännöt ovat huomattavasti helpommat loppujen lopuksi kuin Warhammer fantsu :P.
Jos on kissa/kani allergisia niin sitten voi tulla tosin mietintään. Löytyy nimittäin 2 kissaa ja vapaakani.
Tilaa pitäisi olla noin 5 pelaajalle+pj:lle huoneessa jossa yleensä pelailemme mutta kyllä enemmällekin saadaan tilaa jos heitetään sohvia ikkunoista ulos, tosin enempi pelaajia niin menee sitten jo aika kaoottiseksi taistelut >_>.
Jiiihaaa!!!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ma 11.01.2010 21:49

Juu taidan tietää paikan joten sinne pääsy ei ole ongelma. Itse tulen yleensä mielummin autolla kuin bussila lähinnä just sen takia kun en tykkää katsoa aikatauluja vaan mennä ja tulla kun mie haluun :). Kissat ja kani ei oo ongelma ainakaan itselleni, allergioita kun ei ole. Aikajärjestelyt sopii mulle.

Onkos teillä nyt menossa joku kampanja ja jos on niin mikä peli kyseessä? Ihan mielenkiinnosta kysäsen.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ma 11.01.2010 22:46

Atm on 3 kampanjaa menossa,
Star wars Saga edition, d&d 4th edition ja sitten wh40k Dark heresy(eli 40k warhammer mut ropena tetsaillaa yksittäisenä ihmisenä jne kaupungeissa jne).
Ideana olis kuitenkin et kesken kampanjaa on aina hankala pomppia mukaan joten olisi ihan uutta kampanjaa uusille pelaajille, jotta saa sitten Fresh startin eikä ole mitään super hyper juttuja heti naamalla.
Varmaankin 40k Dark Heresyä taikka sitten D&D:tä stoori pamautetaan kun ne on pinnalla tällä hetkellä riippuen että haluavatko pelaajat fantsua vai scifiä.
Sitten kun on heittän noppaa muutamaan otteeseen jo niin tajuaa jo useimmat jutut näistä
http://www.watch-movies-online.tv/movie ... mers_2002/
http://www.watch-movies-online.tv/movie ... ss_rising/
:D
Jiiihaaa!!!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 12.01.2010 08:20

Juu kyllä toi tutulta näyttää :D. Ainakin mitä tota Dorkness Risingia katselin. Nyt kun täällä laitetaan videoita niin laitan itsekkin yhen. http://www.youtube.com/watch?v=1SzZRwhmopc tää kuvas aika hyvin meidän pelisessioita silloin joskus aikanaan ku pelasin.

Mitä tulee uuteen peliin niin mulle on aika sama onko kyseessä skifi tai fantsu.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ti 12.01.2010 09:36

jeah, vois yrittää katella jossain to-su välillä jos vaikka saisi siihen mennessä selville että onko muita halukkaita vielä tulla kokeilemaan.
Varmaankin jollain D&D low level kampanjalla voisi aloitella sitten, tosin hahmojen tekoon menee todennäköisesti koko ensimmäinen sessio jollei nyt prologia ja jotain harjoitus tutorial mättöä ota siihen, jotta ei pelkästään menisi pölinäksi.
Jiiihaaa!!!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 12.01.2010 09:55

Käyhän se. No torstaina en tiedä jaksanko, loppuu koulu klo 18 ja kävelen kotiin sen 45 minsaa. Viikonlopussa meillä saattaa olla se pöytien siirto niin pitää katsoa ettei mene päällekäin tän kaa.

Shadowdwarf

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf » Ti 12.01.2010 18:03

Torstai ei itselle käy koska minulla on harjoitukset klo 20.00, joten minulle parempi päivä olisi perjantai. Ja minulla olisi mahdollisesti peräti kolme kaveria, jotka olisivat myös kiinnostuneita D&D:stä.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ti 12.01.2010 22:42

jees kyseles sitten niiltä mikä on tilanne, jos kaikki 3 haluavat noppaa heittää niin pitänee varmaankin jakaa ryhmä kahtia sitten sillä tällä hetkellä haluajia on 8+pj. Käytännössä on huomattu että 3-5+pj on optimaalinen ryhmäkoko sillä
a) jos pelaajia on vaikkapa 12 niin älämölö on uskomaton ja yhdessä vuorossakin kestää ikuisuus varsinkin alussa kun kukaan ei tiedä mitä pitää tehdä ja voi tehdä ja kysellään sääntiksestä kaikkea.
b) se että saadaan kaikki paikalle samaan aikaan tulee olemaan lähes ihme, yleensä 1-2 pelaajan puuttumisella voidaan pelailla ellei nyt ole juuri tärkeä kriittinen juonikäänne jossa kyseinen hahmo on must.

parempi kanssa että lössi ilmoittelee milloin sopii, sen sijaan että milloin ei sovi niin pystyy sitten itse katsoa päivää ja aikaa paremmin.
Jiiihaaa!!!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 13.01.2010 07:38

Ok heitetään sitten perjantai tai lauantai. Mielummin perjantai, koska mahdollisesti lauantaina olisi mahdollisesti pöytien siirto (mutta se ei ole vielä varmaa). Jos perjantai ei käy niin lauantai. Sunnuntaina olis tarkoitus pelata figuilla jos saadaan pöydät siirrettyä.

Shadowdwarf

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf » Ke 13.01.2010 09:55

Joo, tosiaan perjantai käy myös minulle ja kävisihän se lauantaikin, mutta sille ollaan näin alustavasti kaavailtu sitä pöytien siirtoa.

Kreize

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ke 13.01.2010 23:06

Jees kun on kerta figuilua lauantaina ja perjantaina käy useimmille niin katsellaan vaikka meettinki sitten perjantaina, laittakaa vaikka meseen meikäläinen niin voitte sitten kysellä jos on jotain kysymyksiä.
eli jos vaikka shadow ja curry pääsisi paikalle ja täältä puolelta on tulossa kaiketi 3+minä joten jos sitten myöhemmin meinaavat nämä muut shadowdwarffin kaverit tulla niin voidaan pöräyttää sitten sinne puolelle toista meetinkiä.
Sovitaan sitten mitä peli systeemiä käytetään(D&D, Warhammer fantsu vai Warhammer 40k Dark Heresy),
pöräytetään hahmot ja katellaan vähän skenun alkua.
Lähinnä se että haluavatko porukat Leveli pohjaista peliä vai Realistista niin tuo systeemi vaikuttaa siihen aika lailla.

onko porukalla millainen lopetus aika yleensä viimeistään? Yleensä olemme aloitelleet 18.30 mutta voi yrittää muuttaakin hitusen, yleensä pelit kestävät sen 2-4h, riippuen siitä miten pelaajat pääsevät paikale ja pois paikalta.

Mese on siis [email protected]
voi tuolta sitten kysellä osoitetta ja muuta mukavaa.
Jiiihaaa!!!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » To 14.01.2010 07:53

No vielä en osaa sanoa mihin aikaan joudun poistua. Illalla mulla saattaa olla hiukan tekemistä (vielä ei ole varmaa), joten olis tietenkin plussaa jos aikasempaa ehtisi mutta kyllä tuokin aika käy.

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator » To 14.01.2010 13:51

Juu tarkistin ton perjantain aikataulun ja joudun lähtee tossa klo 19.30 kotiin päin. Pitäis olla klo 20 kotona. Joten tulee hiukan lyhyt kerta mutta no päässäämpä alkuun.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hamina & Kotka”