"Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Haminan ja Kotkan peliporukat

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ma 28.12.2009 22:30

Selvä hukat saivat pisteitä. Tulevat myöhään kuukampanjaan pisteiden kannalta mutta on tässä vielä mahdollisuus nousta pisteissä ylös :).

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » Ke 10.02.2010 19:42

Reinforcements


"On yö.Genesis mariinit ovat toteuttaneet uhkauksensa Black templareille ja yrittävät vallata kaivosta.Vain osa Templareitten joukoista on puolustamassa kaivosta,lapujoukot saapuvat aamunkoitteessa.

Elikkä, Tässä skenussa on dawn of war depo vain yhdellä poikkeuksella, apujoukot alkavat tulemaan 4:nellä vuorolla(tulevat heitoilla 3+ kokoajan).Ja sitten neljänteen vuoroon pelataan night fightingillä paria poikkeusta lukuun ottamatta.Tankit näkee normaalisti (olettaen, että niissä on etuvalot) mutta ne myös nähdään normaaisti.Jos ampuu ampuja nähdään normaalisti ja jos assaultissa hyökkääjä ei ammu se hyökkää ensin ja saa normaalin 1+ attack.
Marinet eivät ole "must" mutta silloin pelataa objektive mättönä samoilla säännöillä.Ajatteli 750pts -1000pts mättö ettei kestä liian pitkään
Ei ole pakko pelata sunnuntaina.

Pidättekö?
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 10.02.2010 20:10

No annan vähän palautetta. Eli yö sääntö on minusta aika perus nighfight mutta tankki säännön poistaisin. Tankeilla on tai voi ostaa valot jotka he voivat käyttää jos haluavat. Minusta kaikki tankit eivät välttämättä halua näkyä joten pitävät valonsa poissa päältä. En nyt ala liikaa valitella, antaahan nuo vähän uutta taktikointia taisteluun.

Mitä tarinaan tulee..... En tykkää. Miksi Genesikset yrittävät ottaa sitä kaivosta.... Nehän taistelevat samalla puolella, annoin mahdollisuuden voittaa sen kaivoksen ja muistaakseni hävisit sen (kohtalokas taistelu Desku II:lle kun kuoli siinä taistelussa ja Templarit saivat kostonsa).

Anyway... Voidaan tota pelata jos 40k pelataan. Se selviää sitten onko kiinnostuneita.

Avatar
RNA
Viestit: 162
Liittynyt: To 24.05.2007 16:44
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja RNA » Pe 12.02.2010 00:35

hyvä keksiä peliä templareille kun tiedossa on etten pelaa niillä. tosin jos joku suostuu ottamaan komennon niin mikä ettei.

+ pistän tähän: eemi haen figut sunnuntaina teiltä. voidaan vaikka samalla heittää teidät kotkaan. en kuitenkaa muista sanoa tätä koulussa niin pistän tähän :D
Autarchin keppi laukeaa.

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » Pe 12.02.2010 16:07

Siinä luki että ei ole must pelata MARSUILLA (itsekin sanoit että templarit ovat marsuja).
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
666Eldsu
Viestit: 416
Liittynyt: To 22.05.2008 21:10
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja 666Eldsu » Pe 12.02.2010 18:09

rauha, hoitakaa erimielisyydet pelissä
"The moonlight makes my heart beat. My other self is starting to awake. My horns will grow up. And that makes me feel strange. But nobody will stop me now."
Keine's staggering song.

Avatar
RNA
Viestit: 162
Liittynyt: To 24.05.2007 16:44
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja RNA » Pe 12.02.2010 22:57

miksi sitten siihen piti kirjoittaa templarit. ei siis mitenkään että alkaisin wineemään mutta kuitenkin.
Autarchin keppi laukeaa.

Marsutin mrkII
Viestit: 12
Liittynyt: La 19.09.2009 20:04

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrkII » La 13.02.2010 10:40

Nii, olisin voinu laittaa nidit,eldarit,örkit..MUT KENELLÄKÄÄ NIIST EI OO KAIVOSTA.
Nää salasanat ei vaa pysy päässä...

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » La 13.02.2010 13:11

Unoha se kaivos. Sie et saannut sitä ekalla yrityksellä ja annoin mahdollisuuden saada sen uudestaan ja hävisit silloinkin. Ajattele tarinallisesti, nidit, örkit, necronit ja kaaos riehuvat kuussa pöllien resursseja ties mistä ja ainoat jotka estävät heitä ovat Templarit ja Genesikset.... paitsi että nämä tappelevat keskenään yhdestä pienestä kaivoksesta ja tuhlaavat omia resursseja sitä tehdessä.

Kuukampanja lähestyi muutenkin loppuaan joten jos/kun kampanja jatkuu niin siirrymme uuteen planeettaan ja keksin jotain uutta kivaa sitä varten.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Su 14.02.2010 17:24

Resurssi tilanne:
Night Lords: 2100
Örkit: 1700
Necronit: 4000
Eldarit: 2850
Genesis marinet: 4145
Black templarit: 2700
Tyranidit: 2800
Tau: 900
Space Wolfs: 800
Viimeksi muokannut Currynator, Su 14.02.2010 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » Su 14.02.2010 20:46

Mist/Miks mie menetin 700pts?
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Su 14.02.2010 20:51

Koska olen pahalla päällä ja päätin kiusata sua. Todellinen syy on se että unohin muuttaa ton kolmesen neloseksi.

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » Ma 15.02.2010 16:10

Eiku katoin vaa et olisin menny johtoo, oon ekaa kertaa jossaa johossa ;).
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 09.03.2010 20:26

Laitetaan nytten Wulfien pisteet viimepelin voitosta.

Resurssi tilanne:
Night Lords: 2100
Örkit: 1950
Necronit: 4000
Eldarit: 2850
Genesis marinet: 4145
Black templarit: 2700
Tyranidit: 2800
Tau: 900
Space Wolfs: 1300

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » To 11.03.2010 21:04

Katsoin noita uusia blood angeleita, aika hienoja.....Joten, ajattelin et jos tekisin mun marsuist Blood angeleit nii saisinko pitää mun "vanilla" marsujen resurssit ja special charan (tarkotan sitä chapter masteria millä on eternal warrior) ??
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » To 11.03.2010 21:06

Et.

Avatar
666Eldsu
Viestit: 416
Liittynyt: To 22.05.2008 21:10
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja 666Eldsu » To 01.04.2010 01:33

no kun sitä jotkut valittavat niin tässä, kuu kampanjalle loppu skene.
jos hylkäätte tämän idean, niin kirjottakaa itte parempi (eli karri saa vain kumota :P (no ei kai, ehkä))




"Last stand at the doomed moon"

"Aamu hämärän yhä varjostaessa kuun autiota pintaa, kaaos lordi Zack katsoi kohti lähiaikoina nousevaa aurinkoa. Tämä olisi se päivä, päivä jolloin Night Lordit kaappaisisivat tämän kuun itselleen ja teloittaisivat vihollisensa omien uskomustensa nimeen. Hymyillen ilkeästi Zack kääntyi ja lähti kävelemään kohti leiriä, kertoakseen heidän tulevasta voitostaan"

"Farseer Earenia istui kivellä, tutkien yhä heikosti tuikkivia tähtiä, huokaisten hän käänsi päänsä kohti auringon nousua. '-Tunnetko sinäkin sen?' Tal-At kysyi saapuessaan Earenian luokse ja istahtaessaan istumaan tämän viereen. '-Punainen aamunkoitto, tähdet taivaalla, kaikki viittaavat siihen, miten en voisi huomata sitä.' Earenia vastasi apeana. '-Tänä päivänä me kaikki kylvemme veressä.'"

"Salama vasara katsoo kumpupilviä ja muistelee vanhaa ystäväänsä. Hän puristaa kätensä nyrkkiin ja mumisee jonkin sortin kirouksia kaaosta kohtaan, sodasta oli Orteganin kuoleman jälkeen tullut henkilökohtaista. Fred vannoi kostavansa ystävänsä kuoleman, vaikka se olisi hänen viimeinen tekonsa."

"Toxicun joukkoineen marssi väsymättä kohti auringon nousua, kuu oli heidän Toxicun ajatteli, oli aika saastuttaa se viimeistä kiveä myöten, sen jälkeen necronit saisivat pitää sen rauhassa omanaan muiden välttäessä sen myrkkyjä."

"Muiden örkkien nujakoidessa leirissa, Desku katsoi auringon nousuun ja karjaisi '-örkit, löysin jotain parempaa tapettavaa kuin örkit, sota on alkamassa!' Leirin kaikki örkit alkoivat karjua innoissaan. '- Sotaan! Waaaagh!!!.'"

"Lictor tarkkaili tilannetta ja katosi aamuhämärän pimeyteen, samaan aikaan Genesis Bane sai tiedon vihollisten aikeista liikkua, kaikki olivat kerääntymässä samalle alueelle, valtava määrä lihaa ja pedon vaistot saivat yli puhuttua Genesis Banen. Tyranidit lähtivät liikkeelle vain yksi asia mielessään, vihollisen täydellinen biomassa jonka saanti lisäisi Night Crow fleetin vahvuutta huomattavasti."


eli jos joku nyt ei kaikista viittauksista huolimatta päätellyt tätä, niin kyseessä on dawn&dusk säännöillä etenevä peli. Tässä pelissä saa käyttää resurssinsa taulukon mukaan http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 3&start=80 .
armeijans pistemäärää ei ole "lukittu" eli katsotaan miten pelaajien kanssa menee eli tuleeko kuinka paljon tiimipeliä, mutta muuten perus peli, peli muoto voidaan vaikka heittää nopalla (dawn of war, meidän norm eli pitkät sivut jne.) kirjoitan sitten pelien mukaan jotain loppua tälle kuu kamppanjalle ja jos tulee tiimi voitto niin sen voi sitten vaikka sopia tai ottaa 1v1 että kuka kuun saa. olisi kuitenkin mukavaa jos koko kamppanjaa jatkettaisiin, eli to the next planet :P

ps. mikko ei kai haittaa jos tein meidän eldareista liittolaisia, kun kerran molempien tavoitteet menevät melkein yhteen

ja tämä sitten olisi n. 24. kampanja stoori kirjoitettuna tänne :)

edit: ja niin juu jos pelataan useampaa peliä samalla skenulla pitää niittenkin voittajista se todellinen voittaja päättää, eli uskottavast 1v1 siinäkin tapaukses
"The moonlight makes my heart beat. My other self is starting to awake. My horns will grow up. And that makes me feel strange. But nobody will stop me now."
Keine's staggering song.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ma 05.04.2010 18:36

Kirjoittelen jossainvaiheessa kampanjan lopun. En välttämättä ehdi tänä iltana kirjoittaa mutta yritän viimeistään keskiviikoksi.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 07.04.2010 20:04

"Voitto kuusta"

"Viimeinen taistelu taisteltiin Nimbuksesta ja pitkän ja verisen taistelun jälkeen Genesis Marinet Space Wolfien avustuksella saivat ajettua Xenot ja vääräuskoiset kuusta. Sota ei kuitenkaan päättynyt ilman uhrauksia. Ortegan, Genesis Marineiden johtaja, kuoli Night Lordien komentajan käsissä. Myös Space Wolfien johtaja meinasi kokea loppunsa tämän pelottavan komentajan käsissä ja tästä syystä sekä Genesis Marinet että Space Wolfit ovat vannoneet tappaa jokaisen Night Lordin jonka he näkevät.

Space Marineiden ansiosta Imperium pääsee taas rauhassa keräämään resursseja kuusta ja Techpriestit ovat jo alkaneet kehittelemään uusia aseita jotka hyötykäyttävät tätä uutta materiaalia. Vaikka kuu on vielä kaukana todellisesta vapaudesta, koska örkkejä ja tyranideja on vaikea tuhota lopullisesti, planeetta on tarpeeksi turvassa että marinet lähtivät perääntyvien petturien perään."


Noin tarina on kirjoitettu. En vielä ole keksinyt minkälaista palkintoa marsuille annan. Spessaria en tästä anna, en ainakaan mitään HQ:ta. Kirjoittelen kun keksin tai teen skenun siihen liittyen.

Muistelen että Eemillä oli jonkinlainen idea seuraavasta skenusta/kampanjasta joten en itse kirjoita mitään (ellet Eemi halua).

Avatar
666Eldsu
Viestit: 416
Liittynyt: To 22.05.2008 21:10
Paikkakunta: Kotka

Re: "Taistelu Ibericus Secundum-sektorista"- 40k kampanja

Viesti Kirjoittaja 666Eldsu » Ke 07.04.2010 23:30

no täs on jotaa....

"uuden sodan aamunkoitto" (toinen vaihto ehto ois ollu "teksti puuttuu" )

""Pomo, punainen valo vilkkuu."
"Ja mitä minä siintä välittäisin, sinä se mek olet, lyö sitä niin se lopettaa"

Örkit saapuivat planeetalle tavalliseen tapaansa meluten ja puolihajonneella aluksella, kyseinen planeetta oli nimeltään
Lominoth, Impperiumin asuttama planeetta jota peittävät viidakot, suot, aavikot ja jäätiköt. Kaupunkien koot vaihtelivat alueesta riippuen. Planeetta on tunnettu sen monipuolisuudesta ja hyvin voinnista, mutta kaiken idyllisen julkisivun alla lepää pienen planeetan synkkä salaisuus.
Myös planeetan ainoa kuu
Ki, tunnetaan sen suurista tehtaistaan ja sota valmiudestaan

Tutkittuaan tiheäkasvuistoista ympäristöään hetken, örkit näkivät rauniotuneelta vaikuttavan kaupungin



Genesis marineiden saavuttua suureen kaupunkiin uuden kohdeplaneetan pinnalla, he tunsivat oudon tunteen ihoissaan, jotain joka ei luvannut hyvää. Tutkittuaan kaupunkia ja siirryttyään aina
vain syvemmälle, tunne kasvoi, pian yksi edellä liikkuvista marine scouteista kaatui maahan
ja alkoi kouristella. Muiden saavuttua hänen luokseen scout oli jo kuollut, tech marine tutki
asiaa ja mittasi jotain. Hetken kuluttua hän ilmoitti alueen olevan vaarallisen radioaktiivinen.

Samoihin aikoihin myös örkit ajautuivat tähän samaiseen kaupunkiin. Jonkun aikaa siellä
mellastettuaan, osa örkeistä alkoi voida pahoin, oksennellen, pyörtyillen ja syyttäen muita tästä tilasta.Pian he kuitenkin huomasivat säiliömäisen rakennuksen ja lähtivät uteliaina rynnistämään
sitä kohti. Rakennuksen luokse päästyään warboss huomasi kyltin jossa luki "Vaara! säiliö
sisältää radioatkiivisia kemikaaleja", örkit tutkivat säiliön lähialueen löytämättä mitää, joten he lähtivät tutkimaan kaupunkia muualta. Käveltyään tovin, warboss kuuli laukauksia vasta löydetyn säiliön luota. Warbossin naamalle levisi pirullinen hymy, viimeinkin toimintaa, hän ajatteli.

Joukko Karrianin rykmentin edustajia oli löytänyt raunioituneen kaupingin ja olivat nyt matkalla ilmoittamaan siintä komissaarilleen. Kuultuaan kaupungista, komissaari mietti hetken ja määräsi sitten armeijansa liikkumaan kaupunkiin. Kaupungissa komissaari huomasi suuren lukumäärän kuolleita, raajat kouristelun jättäneissä asennoissa, hän käski läheisen sotilaan mitata radioaktiivisuus lukemat tällä alueella, ne olivat aivan liian suuret kestettäväksi normaaleissa oloissa. Karrianeille siintä ei kuiteenkaan ollut haittaa varustuksensa ansiosta, joten he jatkoivat eteenpäin. Päädyttyään lähelle kaupungin keskustaa, he huomasivat säiliön ja jonkin sortin rakennuksen. Tutkittuaan sitä, heidän naamansa kalpenivat, koneiston ydin oli epäväkaassa tilassa ja voisi räjähtää, pyyhkien koko kaupungin samalla. Teknikotryhtyivät heti toimeen, yrittäen vakauttaa ydintä tai tehdä ytimestä edes toiminta kelvottoman niin että se estäisi tuhon. Joku yksin vaeltelemaan lähtenyt sotamies huusi arvaamatta:
-vihollinen lähestyy!
Muut säpsähtivät ja alkoivat ampua lähestyvää massaa, perääntyen samalla.






Eli objektive skenu, tarkoituksena "purkaa pommi", eli pöydän keskelle asetetaan ydin jäte hökötys
(on jo valmistettu), yksikön päästyä sen kanssa kosketukseen, sitä voidaan yrittää purkaa heittämällä D6, purkamiseen soveltuvat HQ, Elite, troop ja fast attack yksiköt, monsterit tai tankit eivät pysty purkamaan (niillä nakkisormilla).
purkaa voi yrittää vaikka olisi juuri liikkunut kosketuksiin rakennuksen kanssa (ei juoksulla tai fleetillä), purkua yrittäneet eivät kuitenkaan voi ampua (kaikki jännittää että paukkuuko)
6.lla ydin on purettu, 1.llä yksi squadin jäsen saa kohtauksen säteilystä (jopa karrianit
ja necronit ,jos ovat mukana pelissä), säteily aiheuttaa yhden S6 hitin joka ei anna Armour saveja, jos squadissa on erivarustuksella varustettuja modelleita(plasmagun, kapteeni yms.) ilmoitetaan purkaja ennen purkua, muilla nopan lukemilla ei käy mitään.
Kaupungissa oleva säteily vaikuttaa olentoihin siellä (paitsi karrianeihin ja necroneihin),
joka vuoron alussa (ei yksittäisen armeijan, vaan koko vuoron alussa ennen mitään muuta)jokaiselle squadille heitetään D6 S2 Ap-.n hittiä, jos squad on 18'n päässä tai lähempänä he saavat D6 S3 Ap 6.n hittiä (edellinen korvataan tällä)Jos ydintä ei saada kuntoon vuoron 5 loppuun mennessä heitetään loppuuko peli, jos peli loppuu lasketaan ytimen räjähtäneen, sama toistetaan sauraavan vuoron lopussa(4+ heitto) ja 7. vuoron lopussa peli loppuu automattisesti.
jos näin käy peli on tasapeli, special charactereille heitetään "mitä kävi" taulukko, jos hahmo
jää vangiksi tai saa syvän vihan, heitetään taulukko uudestaan. Jos ydin saadaan kuntoon, katoaa sen aiheuttama suurempi
säteily määrä (S3 Ap6 hitit katoaa) ja peli päättyy normaalisti. reaktorin purkanut armeija saa nannaa ja voittaja saa jotain muuta hyvää, tasapelissä kaikki häviävät. (palkinnot työn alla)

arttu tiiän et aiot valittaa: miksei marinet kestä, niil on power armourit.
ne ei ollu varautunu tai sitte tämä on PA.n läpäisevää super säteilyä tai jotain vastaavaa
+ se ois epäreiluu jos kaikki PA.ssa kestäis sen (normit, templarit, hukat, kaaos...).
ja muutama saattaa valittaa planeetan nimestä vedoten sen olevan liian tutun oloinen (krhmetroidprime2rhm). eikai Karri sul ollu nimee valmiin?

liian paljo?
"The moonlight makes my heart beat. My other self is starting to awake. My horns will grow up. And that makes me feel strange. But nobody will stop me now."
Keine's staggering song.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hamina & Kotka”