"Age of Heroes"-fabakampanja

Haminan ja Kotkan peliporukat

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Shadowdwarf
Viestit: 264
Liittynyt: Ti 04.11.2008 18:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf » Pe 06.08.2010 15:23

Jooh, kaipa sitä voisi laittaa tiedot ylös munkin hahmosta. :P

Azrael, Chaos Warrior Champion, 27 pts.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Pe 06.08.2010 21:02

Expat ekasta pelistä:

Azrael (WoC): 5/6
Gregor Sylman (E): 4/6
Atom-Ra (TK): 3/6

Avatar
C´tan lord
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 11.11.2008 16:49
Paikkakunta: kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja C´tan lord » Ma 09.08.2010 09:52

oma expa sankari:
Chaq-Qu, saurus champion.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ma 09.08.2010 18:54

Expoja.

Azrael (WoC): 5/6
Gregor Sylman (E): 4/6
Atom-Ra (TK): 3/6, Fear (viholliset ottavat Ld -1 fear-testiä tehdessä)
ConolBane: 5/6
Damon St.cyr: 6/12, Priest, +1 Ld
Chaq-Qu: 6/12, -1 I, Warrior, +1 Ws
Viimeksi muokannut Currynator, Ti 10.08.2010 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kreize
Viestit: 201
Liittynyt: To 01.12.2005 06:14
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ma 09.08.2010 19:15

Crai-Sam Moor, The Lorthern Sea Guard Seamaster reporting in :P.
Tämä pehmeäksi keitetty tekoviiksellinen wanna-be merirosvo ei koskaan saanut nauttia elämässään naisista taikka villistä sotimisesta sillä tuuri oli aina väärään suuntaan eikä hänen äitinsä antanut hänen koskaan osallistua mihinkään sotiin, koska kotityöt olisivat jääneet tekemättä silloin.
Aikojen saatossa kuitenkin tilaisuus koitti kun Crai-Sam näki vanhan rahtilaivan ja päätti, että tilaisuus koitti, Aika vallata laiva ja karata uusiin(ja ensimmäisiin) seikkailuihin!
Yllättäen kuitenkin virhearviointia tuli pahemman kerran, sillä alus kuuluikin kuuluisalle Tupla-V lohikäärme maagille ja hänen fleetilleen, joka oli piileskelemässä tämän suuren taistelu risteilijän takana.
Tuhatpäiset joukot olivat matkanneet kohti "vanhaa ja likaista maailmaa", sillä jotain suurta oli tapahtumassa siellä mistä he eivät itsekään olleet vielä täysin varmoja.
Tiskaamisesta päädyttiinkin kannen luuttuamiseen, mutta ei sen niin väliä, ruokaa kun ei tarvinnut enään itse valmistaa joten laatu nousi moni satakertaiseksi.
Säälistä mukaan otattu poikanen kuitenkin todisti taitonsa mopin käytöllään ja lopulta matkan aikana saikin jo tittelin Seamaster!
Valitettavasti hän ei ollut tietoinen kyseessä olevan käytännön pila ylemmiltä...Olihan Seamen armeija pelottava näky...
Aikoja kului, ja laivasto lopulta saapui rannikoille täyttäen lähes kaikki törmät. Tällöin sai Crai-Sam Moor viimein ensimmäisen aseensa, Teroitetun mopin ja Kattila setin.
LETS GET THE WAR GOING!!!
Jiiihaaa!!!

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 10.08.2010 09:45

Kuten lupasin, kirjoitan "pienen" tarinan eilisestä taistelusta.

Kenraali John Muller katsoi armeijaansa ja nyökkäsi itselleen, "Kaikki on valmista." Hänen luotettava jalkaväki oli asemissaan keskellä valmiina ottamaan vihollisen pääjoukon vastaan, tykki oli sijoitettu torniin ja velho Gunther Flamer oli sijoittanut itsensä kääpiömajatalon katolle antaakseen hyökkääjille tulista kuolemaa. Bretonnian ratsuväki kerääntyi hänen vasemmalle selustalleen kun taas Pantterin ritarit varmistivat oikean. Mullerin palkkasi, Brettien vastustuksesta huolimatta, Khong Vuorensyöjän jätti joukon avukseen ja nämä sijoittautuivat antamaan tukea niin jalkaväelle kuin ratsujoukoillekin. Hänen tiedustelijat olivat kertoneet että suuri armeija liskomiehiä, metsähaltijoita ja epäkuolleita lähestyi Norlandin rajoja. Muller ei tiennyt mitä nämä otukset halusi hänen kotimaastaan mutta hän ei vain sallisi kenenkään kulkevan hänen maillaan ilman hänen lupaansa.

Galandier seurasi puiden suojasta kuinka Keisarikunnan armeija liittolaisineen valmistautui ottamaan hyökkääjät vastaan. Hän huokaisi. Jos heidän liittolaisensa olisivat kuunnelleet järkeä ja jättäneet hitaat sotakoneet ja otukset pois heidän joukkonsa olisi olleet täällä ennenkuin keisarikunta olisi edes ehtinyt sijoittaa armeijaansa puolustusasemiin. Mutta jääräpäinen hautakuningas Thu'ankot kertoi ettei hän lähde minnekkään ilman luotettavia sotakoneitaan. Nyt he menettivät kallisarvoista aikaa. Galandier katsoi taas vihollisensa asemia ja totesi ettei tästä tule helppotaistelu, Slaani Ribitt oli kuitenkin vannonut että tämä kaikki on taistelun arvoista.

Jos Slaanin kertomus pitää paikkansa, Norlandin metsissä piilottelee metsähaltija yhdyskunta joka vartioi muinaista Old One kaupunkia. Ribitt oli luvannut Galandier ja Thu'ankotille osan Old One:n salaisuuksista jos he auttaisivat häntä tehtävässään löytää kaupunki. Galandier ei välittänyt Slaanin lupauksista, hän halusi vain nähdä kaupunkia vartioivat metsähaltijat. Kukaan ei ollut kuullut heistä vuosisatoihin ja monet uskovat että Keisarikunta tappoi heidät kaikki, hän aikoo ottaa selvää mitä heille on käynnyt. Galandier ravisti itsensä pois näistä ajatuksista, hän voi miettiä niitä taistelun jälkeen. Nyt on tärkeintä voittaa tämä taistelu.



KABOOOM! Muller katsoi kun ensimmäinen tykinkuula lensi kohti vihollislinjoja. "Nyt se alkoi" hän sanoi vierellään seisovalle nuorelle kersantilleen ja samalla kuului Brettien torvet kun heidän ratsujoukkonsa lähtivät liikkeelle. Muller kävi läpi vihollisten linjoja silmillään. "Vihollisilla tuntuu olevan ongelmia sotakoneiden kanssa" Muller totesi. Kersantti Sylman katsoi katapultteja jotka viholliset olivat tuonneet pienelle kukkullalle "Mahdollisesti pitkä marssi oli rikkonut niitä" hän sanoi. "Parempi niin" Muller totesi ja katsoi loputkin vihollisen linjasta. Hänen silmänsä pysähtyivät kukkulalla olevaan kullattuun laatikkoon jonka luona muumiomainen otus loitsi loitsujaan. Hänellä on paha tunne tuosta esineestä, pelkästään sitä katsominen tuntui että hänen sieluaan oltaisiin yritetty viedä sitä kohti. Muller kuuli kuinka velho Gunter lauloi loitsuaan ja hänen käsistään lensi liekeissä oleva pääkallo kohti vihollisen linjoja mutta se katosi kuin taikaiskusta ennenkuin se osui. Näytti siltä että heidän luona oleva jättimäinen lisko teki jotain joka esti tuota loitsua osumasta. Muller päätti että siitä on päästävä eroon ja oli lähettämässä käskyä tykille ampua liskon alas kunnes hän kuuli tuskanhuutoja takalinjoistaan.

"Erinomaista, papit pitivät lupauksensa" Thu'ankot ajatteli. Hän näki kuinka jättiläismäinen skorpioni nousi maan alta ja kiipesi torniin jossa viholliset olivat sijoittaneet sotakoneensa. Pian vihollisen taustatuki olisi poissa pelistä ja heidän linjansa sekaisin. Sitten kuului järkyttävä rysähdys! Sen jälkeen kuului toinen. Kummatkin hänen katapulteistaan hajosivat ja hänen kuolleet alaisensa alkoivat korjata niitä. "Tumpelot!" Thu'ankot totesi ja käski armeijaansa eteenpäin.

"KIVI!" huusi Khong Vuorensyöjä ja osoitti suurta kivikasaa. Kaikki jätit jäivät tuijottamaan ihmeissään mitä heidän johtajansa tuolla huudolla tarkoitti. "Minulla nälkä, minä syön kiviä, voisin syödä vaikka vuoren!" Khong julisti ja lähti tömistelemään kiviä kohti. Siitä lähtien kun Khong oli löytänyt oudon päähineen ja laittanut sen päähänsä hän oli osannut parantaa haavansa ja syödä mitätahansa ilman että hänen vatsaansa väänti. Kuitenkin jätit olivat huomanneet muitakin muutoksia johtajassaan kuten tämän oudon halun syödä kiviä jopa kesken taistelun. Muut jätit katsoivat avuttomana kun heidän johtajansa marssi ja he lähtivät seuraamaan.

Bretonnian asemiehet katsoivat avuttomina kuinka sotakone jota heidän piti suojella revittiin kappaleiksi suuren skorpionin saksilla. Sotilaat nielaisivat ja keräsivät rohkeuttaan mennä taistelemaan tuollaista suurta hirviötä vastaan. Samalla he kuulivat hurjan huudon ja jättien tuoma jättiläinen juoksi kohti skorpionia ja tarrasi siihen. Miehet katsoivat tätä titaanien taistelua kuinka skorpioni ja jättiläinen painivat taistelukentällä. Skorpionin häntä pisti jättiläistä monta kertaa tämän yrittäessä taittaa sen kahtia puristuksellaan. Pitkän painin jälkeen jättiläinen pääpukkasi skopionia kovalla päällään ja murskasi skorpionin pään pudottaen sen liikumattomana maahan. Jätti päästi voiton huutonsa ennenkuin kaatui kuolleena maahan skorpionin myrkyn tappamana. Tätä taistelua asemiehet eivät unohda koskaan ja he tulevat kertomaan tästä tarinaa monina syysöinä.

Galandier katsoi kuinka Bretonnian ratsumiehet rynnäköivät liskojen ja hänen ratsumiesten kimppuun. "Kyllä he pärjäävät" hän uskotteli itselleen ja lähti haastamaan todellista uhkaa, Bretonnian pegasus ritareita. Jos nämä pääsevät heidän linjansa taakse nämä tuhoavat kaikki sotakoneet joita epäkuolleet toivat. Hän otti aseensa esille ja lähti juoksuun.

Taistelu menee odotettua paremmin, ajatteli Slaani Ribitt. Ihmisratsumiesten hurjasta rynnäköstä huolimatta hänen joukkonsa pitivät pintansa ja saivat jopa osan ritareista perääntymään. Hän katsoi kuinka skinkit rynnivät ritarit ales ja juoksivat auttamaan haltijoiden johtajaa pegasus ritareita vastaan. Pian heidän oikea selusta oli turvattu ja heidän joukkonsa pääsisivät yllättämään viholliset sieltä. Hänen ajatuksensa katkesivat koviin karjuntoihin ja hän näki kuinka metsän uumenista juoksi kourallinen jättejä juoksi skinkkien selustaan. Skinkit jäivät jättien jalkoihin ja pian paniikki iski näihin pieniin liskoihin ja nämä lähtivät juoksemaan kauhuissaan pakoon. Nähtävästi taistelu ei menekkään niin hyvin kuin hän toivoi, Ribitt totesi.

Muller katsoi avuttomana kuinka liskot marssivat kohti hänen linjojaan. Jättimäisen liskon antama suoja esti myös osan hänen kiväärimiesten laukauksista osumasta kohteeseensa. Kohta hänen miehensä joutuisivat kohtaamaan tuon jättiliskon ja hän mietti kuinka hyvin hänen miehensä kykenisivät pitämään malttinsa otuksen tullessa kimppuun. KABOOOM! kuului Mullerin takaanta. Jotain räjähti haltija linjoissa tappaen monta haltijaa. Pieni toivon kipinä nousi Mullerin mielessä, oliko kanuuna sittenkin selvinnyt. Hänen toivonsa kuitenkin kaatui samantien kun hän näki kääpiömajatalon katon olevan liekeissä ja savupiippu oli räjähtänyt ilmaan. Kaiken keskellä Gunther hoiperteli ja melkein putosi katolta. Kääpiöitä tuli ulos talosta ja huusivat valituksiaan velholle. Noh kunhan velho jatkaa samaanmalliin he voivat ehkä jopa voittaa tämän taistelun.

Thu'ankot katsoi kuinka hänen eliittisotilaansa tappoivat taas yhden elävien ratsumiehistä. Nämä ratsumiehet olivat hyviä mutta heillä ei ole mahdollisuuksia voittaa hänen eliittisotilaitaan jotka ovat palvelleet häntä jo kolmetuhatta vuotta. Vain yksi ritari sinnitteli hänen joukkojensa hyökkäyksiä. "Tämä ei vie kau..." Thu'ankot keskeytti lauseensa kuulessaan rysähdyksiä ja sitten karjuntaa. Vilkaistuaan taakseen hän näki kuinka jätti joukko tuhosi hänen sotavaunu ryhmänsä ja rynnisti parhaikaa heidän taakseen. Jätit törmäsivät massallaan luurankoihin ja monet luurangot hajosivat palasiksi iskujen voimasta. Jätit alkoivat niittää hänen eliittisotilaitaan suurilla miekoillaan.

Muller nosti miekkansa ylös ja huusi: "Aseet esiin Norlandin kansa! KEISARIKUNNAN PUOLESTA!". Hän laski aseensa ja samalla puolensataa sotilasta lähti juoksemaan kohti liskosotureiden linjaa.

Metsähaltija velho katsoi kuinka ihmiset rynnivät kohti sauruslinjaa. Hänen pitäisi käskeä henkivartijansa auttamaan sauruksia mutta tärkeämpää oli estää jätit jotka olivat yllättäneet hautakuninkaan selustan. Jos nuo jätit voittavat, he menettävät voimakkaan liittolaisen ja heillä on riski että jätit yllättävät heidät takaanta. Velho käski joukkonsa liikkeelle ja rynnäköivät. Velho ei kuitenkaan osannut odottaa jättien taistelevan näin hurjasti ja hän näki kuin hautakuningas kaatui ja hajosi tuhansiksi ötököiksi jotka lensivät pois. Hän käski samantien perääntyä tietäen ettei heillä ole mahdollista voittaa näitä hirviöitä. Jätit olivat kuitenkin nopeampia ja viimeinen asia jonka velhon näki oli suuri piikikäs nuija heiluvan kohti hänen kasvojaan.

"Taistelkaa urheasti! Älkää antako tuumaakaan periksi!" Muller kannusti joukkojaan ja iski yhdeltä liskolta kurkun auki ja se kaatui maahan kurkkuaan pidellen. Taistelu ei näyttänyt menevän hyvin. Suurin osa hänen joukoistaan oli joko paennut tai kuolleet. Osa hänen palkaamista jäteistä oli piiloitunut torniin nähdessään jättiliskon ja eivät uskaltaneet käydä sen kimppuun, lisko alkoi uhkaavasti kääntyä heitä kohti. Missä viipyvät Bretonnian ratsujoukot, kohtasivatko he liikaa vastarintaa ja siksi eivät pääse auttamaan? Jos he eivät pian saa apujoukkoja hänen joukonsa rohkeus pettää ja nämä hirviöt tulevat läpi. Kuin vastaus hänen rukouksiinsa kukkulan takaanta hän näki pakenevia haltijoita joita jahtasi hänen palkkaamat jätit. Haltijat liiskattuaan jätit tulivat ja iskivät liskojen taakse. Vaikka liskot taistelivatkin hurjasti jättejä vastaan ne pian kaatuivat ja menettivät hermonsa ja lähtivät pakoon. Tuntiessaan voiton olevan lähellä hän kannusti joukkojaan puskemaan ja ottamaan liskot kiinni.

Kaikki on menetetty, Slaani Ribitt ajatteli. Hänen joukkonsa oli hajonnut ja liittolaisetkaan eivät kestä kauaa. Hän alkoi lausua taikasanoja ja pian hän katosi savuna ilmaan. Hänen on varauduttava paremmin ensikerralla, hänen on päästävä Old One kaupunkiin.

"LIHAA!" Vuorensyöjä karjui! "Liskon liha pehmeää, ei kovaa kuin kivi! Khong tykkää. Iso lisko, paljon lihaa!" Tuon sanottuaan Khong joukkoineen juoksi kohti liskomiestin jättiliskoa.

Voitto on meidän! Muller katsoi tyytyväisenä kun vihollisen armeija pikkuhiljaa lähti perääntymään. Kuului taas järkyttävä KABOOM! ja tappava tulipallo lensi vihollisten linjaan. Hän kuuli kääpiöiden kiroilua ja tajusi että velho oli taas kerännyt liikaa voimaa ja ei kyennyt hallitsemaan voimiaan. Puolet majatalon katosta oli jo palanut tai räjähtänyt ilmaan mutta silti velho jatkoi loitsujaan. Sitten Muller tajusi syyn. Velhon kädessä oli tuoppi kääpiö olutta. Pirhanan velhohan on humalassa! Hän katsoi kauhuissaan kuinka velho alkoi kerätä voimiaan ja heitti suuren tulipallon kohti haltijaratsumiehiä. Suuren välähdyksen jälkeen haltijoita ei ollut jäljellä muuta kuin savuavat ruumiit. Majatalon katto romahti ja kääpiöt juoksivat ulos vaatien velhoa korvaamaan tuhot.Muller vilkaisi velhoa. Velho oli poissa! Minne hän katosi? Muller huokaisi. Hänen oli kerättävä joukkonsa ja siirryttävä pois ennenkuin kääpiöt keksivät että hänen olisi maksettava heidän majatalonsa vahingot.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 10.08.2010 19:43

Sain yhtäkkiä inspiksen! Mitä jos sen sijaan että voitte ostaa sankareillenne taikaesineitä normaalisti käyttäen pisteitä voittekin ostaa ns. saaliilla jota keräätte taisteluiden jälkeen! Saisin uusia ammatteja helpommin tehtyä, merchantin ja alchemistin kyvyistä (10% alennus tavaroista) tulisivat hyödylliksi, voisin antaa muitankin palkintoja tehtävistä kuin expaa, tehtävissä voisi olla lisä objektiiveja esim. se joka hallitsee kyseistä linnaa saa sen sisällä olevan aarteen. Rahalla voisi sitten ostaa vaikka taikaesineitä, palkkasotureita, jotain erikoissääntöjä ja vaikka mitä!

Noh ennenkuin alan kirjoittamaan sääntöjä haluan kuulla teidän mielipiteenne asiasta? Kuulostaako hyvältä vai unohanko kokoasian (ja vältän ettei käy kuten aikasemmassa 40k resurssi ideassa)

Avatar
C´tan lord
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 11.11.2008 16:49
Paikkakunta: kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja C´tan lord » Ti 10.08.2010 20:30

kuulostaa hyvält.

Kreize
Viestit: 201
Liittynyt: To 01.12.2005 06:14
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Kreize » Ke 11.08.2010 01:30

idea on ihan jees, vois on viel hitusen juuh epäbalanssissa jotkut asiat, mutta eihän tässä nyt ultimate elite turbo tappajaa yritetäänkään saada vaan fun factoria :P
Jiiihaaa!!!

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » Ke 11.08.2010 17:55

Sounds nice :).
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » To 12.08.2010 10:03

Juu epäbalanssit korjataan kun niitä huomataan. Yksin kun tein nuo säännöt ja ei pääse testaamaan niin varmasti niitä esiintyy. Jos ehdotuksia löytyy niin sanokaa. Muokkasin hiukan Mighty Blow iskua ku totesin että ilmainen +1 S isku on liian hyvä ilman mitään kunnon penaltyä. Nyt jos sitä käyttää ei saa kilven parry bonusta (eli wardia).

Sitten itse rahasysteemi. En ole vielä pistänyt mitään lukkoon mutta tällähetkellä minulla on kaksi ideaa.
Eka olisi aika yksinkertainen. Ajatuksena olisi tehä niin että ku peli on ohi kummatkin pelaajat heittävät d6 ja kertovat sen 10:llä ja saavat sen verran rahaa käyttöönsä. Pelin voittaja saa heittää vielä d3 lisää rahaa (D3 siksi ettei käy niin että se joka voittaa useimmin saisi kauheaa etua muihin nähden). Tässä tietyt ammatit saisivat etua rahan määrään joita he ansaitsevat (lähinnä thief, merchant ja alchemist)

Toinen idea olisi tehä niin että teen hiukan samanlaisen listan kuin crone world kampanjassa oli. Eli siis teen jonkinlaisen listan erillaisista asioista joita pelaaja voi löytää taistelun jälkeen, pelaaja heittää noppaa (esim samalla tavalla kuin kuolemataulukkoa) ja katsoo mitä löytää. Niissä on sekä hyviä että huonoja löytöjä, esim. Sankari löytää haudatun aarteen, hän saa 2d6x10 kultaa. Toinen esim. Sankari löytää muinaisen sankarin hautapaikan, jos pelaaja haluaa hän voi käydä varastamassa aarteen mutta riskeeraa haudan vihan, sankari heittää d6 ja saa sen mukaan palkkion (rahaa tai vaikka taikaesineen), sen jälkeen hän heittää uusiksi ja katsoo herättikö sankari jotain varastelu retkellään (esim. d6: 1 - ei mitään, 2 - sankari on kirottu jne). Tästä systeemistä tietyt ammatit saisivat etua nopan heittoon (voivat esim siirtää sitä paremman palkkion kohtaan).

Kumpi teistä kuulostaisi kiinnostavammalta? Eka on simppeli ja varmaan kaikkein tasapainoisin kun taas toka on satunnainen mutta tuo taas enemmän fun factoria peliin.

Kreize
Viestit: 201
Liittynyt: To 01.12.2005 06:14
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Kreize » To 12.08.2010 22:11

tuo jälkimmäinen toimisi paremmin koska silloin "ei mättö pure killer" buildejakin tulisi nähtyä.
ja epäbalanssista high elf wizard saa muutenkin jo drain magic spellin mikäli valitsee sen arcane caster classin niin saa spellbookissa lukee että saa drain magickin pakosti lisäloitsuna, joten se listan eka on huomattavasti fiksumpi vaihtoehto kun saa 1loitsun +drain magickin (jos siis ottaa sen loitsun High magic listalta mitä voi loitsia), kun taas High Magic wizard mikä lie taas saa vain sen Extra loitsun joka tulisi joka tapauksessa. Varsinkin kun High Elf maagikon omassa loitsu listassa ei ole edes Effectiä vielä.
Jiiihaaa!!!

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Pe 13.08.2010 08:58

Jepjep noh teen muutoksen tuohon High Magickiin, muistelin että sen drain magic loitsun sai vain High Magicia loitsiva velho. Teen hiukan tarkennuksia noihin sääntöihin lisää, varsinkin velhosääntöihin kun en ollut niitä ehtinyt/jaksanut tarkentaa. Laitan nyt tähän hiukan asioita velhoista.

Ku velhon tekee seuraavat asiat on muistettava. Arcane velhot eivät saa Loren Attributea käyttöönsä heti (eli tarkoitan esim. beastilla vähemmän difficultia jos kohde on cavarly), sen saa vasta lvl 5:lla.

Jos rodulla on jotain erikoissääntöjä jotka vaikuttavat velhoihin (esim. Örkeillä on Waaagh! ja High Elfeillä on drain magic ja muistaakseni +1 dispel kun on maagi kentällä) niin nekään eivät automaattisesti tule voimaan vaan ne tulevat joko tietyllä levelillä tai viimeistään kun hahmo ylennetään 10 tasoiseksi. Örkeillä tämä tuli lvl 5 ja High Elfien rotu etuja en ole vielä miettinyt mutta todennäköisesti lvl 4 saa drain magickin ja lvl 10 lasketaan maagiksi joka antaa sen +1 dispel jutun.

Päästyään 10 tasoiseksi velho menettää mahdollisuutensa kantaa haarniskaa (poislukien WoC armeija jolla velhot pitävät chaos armouria päällään).

Muistaakseni tuossa olivat nuo asiat joita piti lisätä mutten muistanut. Rajoitteita tein sen takia ettei käy niin että tietyillä roduilla velhot nouse liian koviksi jo kolmannella levellillä. Teen näitä muutoksia varmaan lisää kun huomaan/muistan.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » La 14.08.2010 21:09

Ok laitan tänne nyt keskeneräisen saalis-taulukon. Tarkoitus olis saada ainakin 30 näitä mutta jos muistan oikein olen saannut tehtyä vasta 20 joten ideoita otetaan vastaan.

Saalis-taulukko

Systeemi toimii seuraavanlaisesti. Taistelun jälkeen heitetään 2D6 joista yksi noppa valitaan kymmeneksi ja toinen ykkösiksi, sen jälkeen katsotaan mikä on tulos ja katsotaan mitä sankari löytää (esim. heitto 3 ja 5 joista 3 on kymmenet ja 5 on ykköset tarkoittaa että nopan tulos on 35 ja sankari katsoo listasta mikä kyseinen noppatulos on). Kaikissa saaliskohdissa jossa taistellaan, ellei erikseen sanota, palkitaan voittaja yhdellä expalla.


11 - Väijytys. Sankari yllätettiin ja pieni ryhmä vihollisia yllätti sankari. Sankari onnistui ajaa heidät pois muittei säästynyt haavoitta. Heitä haavoittumistaulukko mutta re-rollaa vaihtoehdot väliltä 11-15. Kuolleiden ruumiiden seasta sankari löytää D6 kullan arvosta varusteita.

12 - Kauppias. Sankari törmää etsinnöillään kauppiaaseen joka tarjoaa halvalla hinnalla laatu tavaraa. Sankari voi ostaa kauppiaalta tavaraa 15% alennuksella (tämä yhdistetään Merchantin ja Alchemistin alennukseen eli heille alennus on 25%)

13 - Kääpiöolutta. Sankari löytää taistelun lähettyviltä hylätyn kääpiökaravaanin. Löydät heidän vaunuistaan kääpiöolutta jonka voit joko myydä tai säästää seuraavaa taistelua varten. Jos pelaaja myy oluen hän saa D6+2 kultaa, jos hän päättää säästää sen hän voi juoda oluen ennen taistelua ja saada jonkin seuraavista bonuksista taistelun ajaksi: 1-2: Sankari saa Stubilityn, 3-4: Sankari saa Frenzyn, 5-6: Sankari saa Stubbornin

14 - Kuolemaa tekevä soturi. Sankari löytää kentältä kuolemaa tekevän soturin. Ennen kuolemaansa soturi pyytää sankaria tappamaan hänet tappaneen henkilön/otuksen. Sankari voi ottaa tehtävän vastaan tai olla välittämättä pyynnöstä ja varastaa kuolleelta kaiken tämän omaisuuden. Varastamalla hahmo saa D6 kultaa. Tehtävän vastaan ottamisella sankarin pitää tappaa tai olla osallisena tappamassa seuraavassa taistelussa jokin seuraavista kohteista joka määrätään nopan heitolla taistelun alussa.
1-2: Tapa vihollisen Monster-yksikkö (tai monster mount) jos vaihtoehtoja on monta arpokaa yksi
3-4: Tapa vihollisen armeijan kenraali
5-6: Tapa vihollisen sankari
Jos sankari onnistuu tehtävässään hän saa +3 expaa. Jos jostain syystä jotain näistä kohteista ei syystä tai toisesta ole pelissä niin re-rollatkaa noppaa kunnes sopiva kohde tulee (esim. sankari heittää 2 nopasta ja kohde on Monster, mutta armeijana on vastassa kääpiöt joilla ei ole monster kohteita joten sankari heittää uudelleen noppaa).

15 - Raunioitunut haltijatorni. Sankari voi tutkia tornin ja katsoa löytääkö hän mitään arvokasta. Heitä D6, 1: Sankari ei löydä mitään, 2-3: Sankari löytää D6 kultaa, 4-5: Sankari löytää 2D6 kultaa, 6: Sankari löytää taikaesineen (Lista taikaesineistä tulee myöhemmin). Tämän jälkeen heitetään uudestaan D6, heitolla 1-2 torni romahtaa ja sankari pääsee ulos mutta haavoittuu, heitä haavoittumistaulukkoa mutta rerollaa heitot 11-21, muilla heitoilla ei käy mitään.

16 - Kaivo. Sankari löytää vanhan kaivon, kun sankari katsoo kaivon pohjalle hän näkee jotain kimmeltävää siellä. Sankari voi yrittää sukeltaa ja mennä hakemaan mitä ikinä kaivon pohjalla on. Heitä T-testi, jos läpäisee sankari saa mitä kaivon pohjalta löytyy joka on 2D6-2 kultaa, jos hän epäonnistuu hän ei jaksa pitää hengitystä kerätäkseen rahat ja hän nousee pintaan.

21 - Palkkasoturien taistelu. Sankari törmää kahden osapuolen väliseen taisteluun. Sankari päättää auttaa toista osapuolta toivoen saavansa mahdollisen palkkion tai liittolaisia. Taistelun jälkeen sankarin valitsema osapuoli voitti ja vastustajat perääntyivät. Sankari saa nyt valita ottaako hän palkkion vastaan vai palkkaako hän yhden palkkasotureista armeijaansa. Palkkio on 2D6. Palkkasoturi on taas yksi Hero-tasoinen hahmo satunnaisesti valitusta armeijasta joka osallistuu seuraavaan taisteluun. (Tekijä huom! Teen jossainvaiheessa palkkasoturi listan josta nämä hahmot valitaan.)

22 - Vakooja. Sankari saa kiinni vihollisen vakoojan. Vakooja pyytää sankaria päästämään hänet ja vastapalvelukseksi vakooja joko kertoo sankarille tietoja vihollisesta tai antaa palkkaajilleen väärää tietoa. Sankari voi joko päästää vakoojan tai viedä tämän oman johtajansa luokse ja saada kiinniotto palkkio jonka jälkeen vakooja tapetaan. Jos pelaaja vie vakoojan johtajansa luokse hän saa D6+2 kultaa. Jos taas pelaaja vapauttaa vakoojan, seuraavan pelin alussa hän heittää D6, heitolla 1 vakooja valehteli ja sankari ei saa mitään, muilla heitoilla pelaaja voi tehdä jommankumman seuraavista asioista: Hän voi joko pakottaa vastustajan kertomaan kaikki taikaesineensä ja piilotetut yksiköt tai hän voi vaihtaa yhden ryhmän paikkaa vastustajan debloymentilta (vakooja syötti vihollisille väärää tietoa).

23 - Alkemistin labra. Sankari löytää vanhan rakennuksen joka näyttää olleen vanha alkemisti kauppa. Sankari voi mennä katsomaan löytääkö hän mitään hyödyllistä. Heitä D6, heitolla 1: sankari ei löydä mitään arvokasta, 2: sankari löytää D6 kultaa, 3: hän löytää Potion of Speed, 4: hän löytää Potion of Strength, 5: Potion of Thoughness ja heitolla 6: Healing Potion

24 - Meteoriitti. Sankari löytää palan Morrsliebiä, yhtä warhammerin maailmaa kiertävää kuuta joka on saastakiveä, kaaosta kiinteässä muodossa. Sankari voi myydä kyseisen palan ja saada D6+3 kultaa tai jos hän on Priest tai Wizard hän voi ottaa kiven itselleen ja käyttää sitä loitsujensa parantamiseen. Jos hän ottaa kiven itselleen hän saa D3 palaa itselleen. Kun sankari päättää heittää loitsua hän voi käyttää yhden tai useamman saastakiven. Jokainen saastakivi antaa velholle +1 Powerdicea kyseistä loitsua heittäessä ja nopat voivat ylittää maksimi 6:n jota voi heittää. Jokaisesta kivestä jonka sankari käytti hän heittää D6, heitolla 1 sankari menettää haavan ilman minkäänlaisia savea. Jos sankari sattuu kuolemaan kiveen ja selviää haavoittumistaulukosta sankarin pitää heittoo Mutation-taulukkoa ja katsoa kuinka hänelle kävi.

25 - Muinainen hauta. Sankari löytää muinaisen haudan joka on kuulunut entiselle kuninkaalliselle. Sankari voi ryöstää haudan mutta riskeeraa haudan asukkien vihan. Sankari heittää D6 ja saa jonkin seuraavista: 1: Hauta oli jo ryöstetty, sankari ei saa mitään. 2-3: Sankari löytää D6 kultaa, 4-5: Sankari löytää 2D6 kultaa. 6: Sankari löytää taikaesineen joka kuului haudan omistajalle (esine listan teen myöhemmin). Oli nopan tulos mikä tahansa sankari on mahdollisesti suututtanut haudan asukit ja pelaaja heittää D6 kuinka haudan asukit reagoivat.
1-2: Hiljaisuus. Sankari onnistuu välttämään haudan asukkien huomion.
3: Kirous. Sankari on kirottu ja seuraavat tehot vähenevät -1:llä, Ws, Bs, S ja A seuraavan taistelun ajaksi.
4: Aave. Aave seuraa sankari minne hän ikinä meneekin. Sankari menettää -1 Ld:tä ja ryhmä johon hän liittyy kärsii samasta miinuksesta. Joka taistelun jälkeen sankari heittää D6, heitolla 5+ kummitus poistuu, muuten kummitus jatkaa sankarin piinaamista.
5: Riivattu. Taistelussa sankari heittää Ld-testia kuin Stupilityä, jos sankari epäonnistuu aave valloittaa sankarin mielen ja sankari hyökkää ystäviensä kimppuun. Sankari iskee välittömästi kaikki hyökkäyksensä omaan ryhmäänsä tai ampuu viereistä jos hän ei ole ryhmässä ja omistaa ampuma aseen. Kun tämä on tehty sankari toimii kuten Stupility. Kestää vain yhden taistelun ajan.
6: Kuolleiden armeija. Seuraavassa pelissä johon sankari osallistuu peliin tulee pöydän reunasta jompikumpi seuraavista: 5 Black Knightea tai 20 Skeletonia, heittäkää D6 kumpi tulee.

26 - Ennustaja eukko. Sankari löytää ennustajaeukon joka lupaa kertoa sankarille tulevaisuuden 5:llä kullalla. Jos sankari maksaa ennustaja kertoo hänen tulevaisuutensa ja sankari saa jonkin seuraavista eduista (pelaaja päättää). Hän voi deploymentin jälkeen vaihtaa paikkaansa (ja rykmentin johon hän on liittynyt), hän voi re-rollata seuraavan haavoittumistaulukko heittonsa tai hän voi muuttaa saalis-heitto tulostaan d3:lla. Tämä pysyy niin kauan kunnes pelaaja käyttää jonkin näistä eduista (eli ei ole pakko käyttää heti seuraavassa taistelussa).

31 - Pieni saalis. Sankari löytää vain vähän rahan arvoista tavaraa. Sankari saa D6 kultaa.

32 - Pyhättö. Sankari löytää palvelemansa jumalan pyhätön. Maksaen 10 kultaa sankari voi käydä pyhätöllä toivoen saavansa jumalansa siunauksen. Heitä D6, 1-2 Jumalan katse on muualla, sankari ei saa mitään, 3-4: Sankari saa Rerollata osumisheitot ensitaistelussa, 5-6 sankari saa rerollata haavoitusheitot ensitaistelussa.

33 - The Pit! Sankari löytää taisteluareenan jossa soturi koettelevat voimiaan. Sankari voi osallistua taisteluun ja koetella voimiaan muitten soturien kanssa. Sankari taistelee satunnaisesti valitun armeijan satunnaisesti valitun champpionin kanssa. Taistelu taistellaan kuten challenge mutta taistelussa ei ole combat resoa vaan taistelu käydään niin kauan kunnes jompikumpi kuolee. Jos pelaaja voittaa hän saa 2D6+2 kultaa mutta jos sankari häviää sankari joutuu heittämään haavoittumis-taulukkoa. (Huom! Jos sankari pääsee 10 tasoiseksi niin silloin vastustajat kovenevat myös, sitten heitetään heroes vaihtoehdoista vastustaja). Jos kaksi tai useampi sankari sattuu pääsemaan The Pit!-kohtaan samalla Saalis-heitolla he ovat automaattisesti toisiaan vastaan.

34 - Gorkin patsas (tai mahdollisesti Morkin). Sankari löytää yhden örkkijumalille kuuluvan patsaan. Sankari voi lähestyä patsasta ja koskettaa sitä. Kosketettuaan patsasta sankarin vierelle ilmestyy aavemainen örkki haastaen sankarin taisteluun. Sankari taistelee samantien Orc Boss, Black Orc Boss tai Orc Big Boss hahmoa vastaan (kuten The Pit! kohdassa. Jos hän voittaa hän on todistanut itsensä Morkin (tai mahdollisesti Gorkin edessä ja saa örkkijumalan siunauksen. Ensitaistelussa sankari voi seyraavassa pelissä re-rollata rynnäköinti etäisyytensä (rykmentti johon hän on liittynyt saa saman edun). Lisäksi pelaaja löytää D6 kultaa.

35 - Kaaos kultistien piilopaikka: Sankari onnistuu saalin etsintänsä aika löytämään salaisen kultistien piilopaikan. Sankarille avautuu kolme vaihtoehtoa.

1) Hän voi osallistua kaaoksen rituaaliin jossa kultin johtaja tarjoaa sankarille mukin saastakivellä saastutettua juotavaa jonka sankari juo. Sankari heittää mutaatiotaulukosta ja katsoo minkä "lahjan" kaaosjumalat antavat.
Sankarit jotka ottavat tämän vaihtoehdon ja kuuluvat The Forces of Order armeijoihin (ohjekirjassa lukee ne) yrittävät parhaansa mukaan piilottaa tätä mutaatiota etteivät vain armeijansa toverit huomaa sitä ja polta häntä petturina roviolla. Tämä näkyy niin että sankari heittää jokaisen taistelun lopussa Ld-testin. Testin onnistumalla hän onnistui piilottaa mutaationsa taistelun aikana ja kukaan ei huomannut mitään. Epäonnistumalla hänet huomattiin ja hänet tapettiin tai hän onnistui pakenemaan ennenkuin hänet saatiin kiinni, jokatapauksessa hänet lasketaan kuolleeksi pelissä ja pelaaja joutuu luomaan uuden sankarin. (Tekijän huom! Khemrillä olisi omituista jos näille tulisi mutaatioita koska ovat jo kuolleita, sen sijaan tarinan voi ajatella että hän löytää necromancer killan joka tekee hänelle jonkinlaisia leikkauksia tai muutoksia jolla hän saa kyseisen kyvyn).

2) Sakari voi käydä hakemassa toverinsa ja tuhota tämän kultin. Hän saa palkkioksi D6+2 kultaa mutta sankari saattoi haavoittua kultin tuhoamisen aikana, heitä D6, heitolla 3+ sankari selvisi vain naarmuilla, heitolla 1-2 sankari haavoittui vakavasti ja hän ei voi osallistua seuraavaan taisteluun.

3) Sankari pitää kultin omana tietonaan ja päättää jättää kultin rauhaan. Sankari ei saa mitään mutta ei riskeeraakaan mitään.

Mutation-taulukko
D6
1: Acid Ichor. Hahmo voi sylkeä happoa vihollisia päin. Lähitaistelussa hän voi uhrata kaikki hyökkäyksensä ja iskeä yhden hyökkäyksen joka osuu automaattisesti S4 ja No armour save allowed.
2-3: Tentacle. Heitä D6. 1-3 = Lonkero korvaa hahmon käden. Hahmo ei voi kantaa sillä kädellä kilpeä tai toista asetta (ja kahdenkäden aseisiin tämä pätee myös). Hän voi kuitenkin kädellään haitava vastustajaa ja vähentää häneltä -1A (minimi on 1). 3-4 = Hahmolle kasvaa ruumistaan lonkeroita. Hän voi lonkeroilla haitava vastustajaa ja vähentää häneltä -1A (minimi on 1).
4: Cloven Hooves: Hahmon jalat muuttuvat kavioksi. +1 M (ei vaikuta ratsuihin).
5: Horns: +1A kun rynnäköi.
6: Extra Arm. Hahmo saa extra käden. Hän voi kantaa kilpeä tai extra asetta siinä (negatoi Tentacle heiton 1-3 haitat mutta pitää edelleen -1A vastustajille).

36 - Temppeli: Sankari astuu pyhään temppeliin joka harjoittaa parantavia loitsuja. Sankari saa D3 pysyvää vammaa parannettua (esim. haavoittumis-taulukon aiheuttamia haavoja tai muita Saalis-taulukosta tulleita). (Tekijän huom! Tarinallisestihan ei sovi että esim. kaaoksen palvoja astuu pyhään temppeliin ja pyytää parantamista, tilanteen voi ajatella että kyseinen sankari esim tappaa temppelin papit ja kaaos jumalat ovat tyytyväisiä ja parantavat sankarin.)

41 - Muinainen torni. Sankari löytää tornin joka on joskus kuulunut velholle. Sankari etsii tornista arvotavaraa ja löytää D6+4 kultaa. Jos sankari on Priest tai Wizard hän voi arvotavaran sijaan ottaa jotain velhon muistiinpanoja. Sankari käärön jossa on yksi satunnaisesti valittu loitsu satunnaisesti valitusta Loresta (vain rulebookkien loreista). Loitsu toimii kuin bound spell ja onnistuu automaattisesti loitsun vaikeuden verralla (loitsun voi dispellaa normaalisti). Käärö on One Use Only esine.

42 - Haudattu aarre: Sankari löytää haudatun aarteen joka oli tullut esiin taistelun aikana. Sankari saa 2D6 kultaa.

43 - Aarrekartta. Sankari löytää taistelun uhrien joukosta aarrekartan. Seuraavan taistelun jälkeen sankari voi mennä etsimään aarretta heittämällä D6, jos hän tekee tämän sankari ei heitä saalis-taulukkoa. 1:llä sankari ei löydä aarretta vaan tuhlasi tunteja sen etsimiseen, 2+:lla sankari löytää aarteen ja saa 2D6+2 kultaa.

44 - Peikon luola. Sankari löytää luolan joka todennäköisesti kuuluu peikolle (hahmo päättelee tämän luolan hajusta). Sankari voi mennä sisälle ja yrittää katsoa löytyisikö peikon luota aarteita. Heitä D6, 1-2: Sankari löytää D6+2 kultaa, 3-4: Sankari löytää 2D6 kultaa, 5-6: Sankari löytää taikaesineen. Tämän jälkeen sankari heittää D6. Heitolla 1-3 sankarin etsinnät herättivät luolassa asuvan peikon ja syntyy samantien taistelu. Heitolla 4+ sankari onnistuu varastamaan peikon omaisuutta ilman että peikko huomasi asiaa, kuitenkin sankarin vierailu ei mennyt peikoilta täysin huomaamatta ja seuraavassa taistelussa taisteluun liittyy ryhmä peikkoja joilla on Ld 7 Stubidity testejä varten (muuten normaali Ld 4).

45 - Halfling kokkeja. Sankari törmään pieneen ryhmään Halflingeja. Halflingit voivat liittyä pientä maksua vastaan armeijaan jossa he kokkaavat sankarille ja hänen tovereilleen. Sankari voi maksaa heille 20 kultaa ja seuraavassa taistelussa hän ja ryhmä johon hän liittyy taistelun alussa saavat Rerollata ensimmäisen epäonnistuneen Ld-testin (ei Break-testiä) koska he ovat hyvin ravittuja ja heidän taistelumielialansa on korkea.

46 - Vanha eukko. Sankari törmää vanhaan eukkoon joka pyytää sankaria luokseen. Heitä D6:
1-2: Tullessasi eukon lähelle, eukko yllättäen hyppää kuin leijona kimppuusi ja yrittää syödä sinut. Saat eukon ajettua pois mutta tämä ehti purra sinua. Heitä D6, 1-2: Eukko oli ihmissusi ja tämän purenta tartutti sinuun ihmissuden kirouksen, heität joka taistelun alussa D6, 1-3 taistelu tapahtuu yöllä ja hahmosi muuttuu ihmissudeksi, hahmo saa seuraavat teho muutokset, -1 Ws, +1 S ja Frenzy, hahmo ei voi käyttää aseita tai kilpeä. 3+ Seuraavan taistelun aikana sankarilla on -1 osumiseen.
3-4: Eukko alkaa kertoa sankarille tarinoita ja juoruja. Heitä D6, 1-5: Sankari kuuntelee tuntikausia turhanpäiväisiä juttuja kunnes eukko nukahtaa ja sankari poistuu paikalta. 6: Eukon tarinoiden joukossa on jotain hyödyllistä tietoa, sankari saa +1 Exp
5-6: Eukko pyytää sankaria todistamaan itsensä. Heitä D6 ja tee nopan esittämän statit testi, 1: Ws, 2: Bs, 3: S, 4: T, 5: I, 6: Ld, jos sankari läpäisee testin eukko osoittautuukin olevan sankarin palvoman jumalan lähetti ja hän siunaa sankarin. Sankari saa 6+ wardit ja sankari voi re-rollata kaikki epäonnistuneet armour ja ward-savet, tämä siunaus kestää D3 taistelua.

51 - Orjaleiri. Sankari törmää pieneen orjuuttaja ryhmään. Pienen taistelun jälkeen orjuuttajat pakenevat ja jättävät orjansa sankarin luokse. Sankarille avautuu kolme vaihtoehtoa.
1) Hän voi myydä orjat ja saada D6+2 kultaa.
2) Hän voi vapauttaa orjat ja nämä lähtevät kiitollisena vapauteen ja vannovat maksavansa tämän teon joskus takaisin.
3) Hän voi ottaa orjat mukaansa ja pistää heidän palvelemaan häntä. Sankari saa D6 orjaa jotka hän voi käyttää haluamallaan tavalla. Esimerkiksi jos sankari kuuluu Forces of Destructioniin hän voi uhrata yhden orjan ja saada +1 wardi saveihin (ja 6+ wardia jos hänellä ei ole mitään). Toinen esim. kävisi kaikille jossa sankari ottaa orjan aseenkantajaksi ja saa seuraavat edut: Jos sankari kantaa useampia aseita (taikaase ja great weapon esimerkiksi) hän voi vaihtaa joka taistelun välissä aseensa. Sankari saa Look out Sir! testin tehdä vaikka hän olisi yksin tai vaikka hän olisikin lähitaistelussa, tämän voi tehdä vain kerran koska orja tulee mestarinsa tielle suojaten häntä kehollaan (tai sankari pakottaa orjan hänen ja tappavan iskun tielle) ja kuolee tämän jälkeen. (Tekijän Huom! Tässä tulee aikapaljon erillaisia vaihtoehtoja miten erirodut käyttäisivät orjansa joten ideoita otetaan vastaan.)

52 - Tehtävä. Komentajasi on antanut sinulle tehtävän mennä ensitaistelussa keräämään artifaktin ennenkuin vastustaja ehtii saada sen. Seuraavassa taistelussa laittakaa kentälle yksi rakennus tai sellaiseksi sopiva skene. Jos sankari menee kyseisen rakenuksen sisälle hän voi joka liikkumisvuoron lopulla heittää D6, heitolla 4+ sankari löytää etsimänsä, jos sankari selviää kuolematta taistelun loppuun hän saa artifaktin ja hänelle avautuu kaksi vaihtoehtoa: Hän voi pitää aarteen ja myydä sen saaden 2D6+3 kultaa tai hän palauttaa sen johtajalleen ja saa D6+2 kultaa ja +1 exp. Jos hahmo myy artifaktin johtaja voi saada tämän selville ja rankaista sankaria, heitä Ld-testi, jos epäonnistut sankaria rankaistaan ja seuraavassa pelissä sankarilla ja ryhmällä johon hän liittyy on -1 Ld:tä.

53 - Noita. Sankari törmää naiseen joka pian selviää olevan noita. Noita lupaa auttaa sankaria jos sankari auttaa häntä. Sankari voi tehdä jommankumman seuraavista, tappaa noidan ja saa D6+2 kultaa mutta noita kiroaa hänet ja hänen on rerollattava kaikki onnistuneet armour savet (ei wardit) tai auttaa noitaa. Jos sankari hyväksyy noidan tarjouksen niin noita antaa hänelle tehtävän. Heitä D6, 1-2 sankarin on tapettava 6 vihollista (Huom! tässä myös riittää jos hahmo tappaa esim kaksi 3 haavaista ukkoa, kunhan sankari tappaa ne) ja tuoda heidän jäämistönsä noidalle, 3-4 sankarin on tapettava vihollisen yksi Hero tai Lord valinnoista joka valitaan satunnaisesti, 4-6 sankarin on tapettava vastustajan sankari (liittopeleissä arvotaan kuka on sankarin kohde). Jos sankari onnistuu tehtävässään sankari saa D6-1 kultaa ja noita antaa sankarille juoman joka vahvistaa häntä. Juoma toimii seuraavanlaisesti, taistelun alussa sankari julistaa juoko hän juoman, jos hän juo hän saa jonkin seuraavista bonuksista: +1 S, +1 A, +1 I, +1 Ws, +1 Bs, +1 T, +1 Casting tai +1 Dispelling, taistelun jälkeen bonus poistuu.

54 - Miekka kivessä. Sankari kulkee mysteerisessä metsässä kunnes yllättäen löytää kiven johon on kiinnitetty miekka. Sankari voi yrittää nostaa miekkaa ja saada tämän aseen itselleen. Heitä D6, 1-3 miekka on kaaoksen korruptoima, 4-6 miekka hehkuu valoa ja on selvästi pyhä. Tämän jälkeen sankari heittää Ld-testin katsoakseen onko hän miekan mielestä tarpeeksi hyvä nostamaan miekkaa. Näiden jälkeen sankari heittää S-testin ja hän ottaa miinuksia Strengtiin seuraavista asioista, -1 jos epäonnistui Ld-testin, -1 jos miekan sisällä sykkivä voima (kaaos tai valo) on eri kuin sankarin puoli (Order tai Destruction), neutraaleille tästä tulee aina miinus. Jos sankari onnistuu nostamaan miekan hän saa taika-aseen joka katsotaan sitten paikan päällä tai myöhemmin. (Mahdollisesti saatan tehä tähän oman aseen joka kehittyisi hahmon saadessa Lvl:iä mutta en ole vielä varma).

55 - Karnivaali. Sankari törmää pieneen kulkevaan karnivaaliin joka on pysähtynyt lähelle armeijan leiriä. Sankari voi osallistua juhlintaan, Heitä D6:
1-2: Rutto karnevaali. Tietämättään sankari osallistui Nurglen palvojien karnivaaliin joka kulkee kaupungista toiseen saastuttaen kylän toisensa jälkeen heidän tietämättään. Juhlien jälkeen sankari onnistui voittamaan erillaisia palkintoja D6 kullan verran mutta hän sai taudin juhlista ja vei sen (tietämättään) leiriin. Seuraavassa taistelussa heitä D6 jokaiselle Core-ryhmälle kentässä, heitolla 5+ ryhmä oli saannut tartunnan ja heitä on kuollut tautiin, D6 modellia poistetaan ilman mitään saveja. Tauti voi siirtyä toisiinkin ryhmiin. Taistelun lopussa pelaaja jolla on tauti heittää D6. Heitolla 4+ tauti päättyi ja ei vaikuta enää, 1-3 tauti jatkuu ensitaistelussa. Jos toisilla pelaajilla syystä tai toisesta on modelleja jotka olivat kosketuksissa tautia kantavan ryhmän kanssa heillä on riskiä saada tartunta heiltä. 4+ ei mitään muuten tauti tarttuu. (Nurglen palvojat ovat Immuuneja tälle).
3-4: Tavallinen karnevaali. Sankari pääsee juhlintaan mukaan ja onnistuu voittamaan palkintoja 2D6 kullan verran.
5-6: Haltija karnevaali. Sankari onnistuu voittamaan juhlinnan aikana D6+2 kultaa ja ottaa mukaansa pari ilotulitus raketteja näytääkseen tovereilleen. Seuraavassa taistelussa sankari voi ampua ilotulitusraketin kohti vastustajaa. Raketin tehot ovat seuraavanlaiset. Range 24'', S3, Small Blast, raketti ammutaan samalla tavalla kuin katapultti mutta sinun on nähtävä kohde, sankari saa liikkua ja ampua.

56 - Totuuden tuoja. Sankari löytää sokean miehen joka kysyy haluaako sankari tietää totuuden. Sankari voi ottaa vastaan totuuden tai kieltäytyä. Jos hän ottaa vastaan niin pelaaja GM:n määräämästä taulukosta (joka on salainen, eihän Totuutta voi tänne kirjoittaa >:D).

61 - Bordelli. Sankari löytää metsän keskeltä rakennuksen joka vaikuttaa jonkinsortin bordellilta. Sankari voi mennä sisälle jolloin hän heittää D6.
1-2: Bordelli on Slaanesh kultistien piilopaikka jossa nämä nauttivat epäpyhiä juhliaan. Sankari joutuu näihin mukaan (tahtomattaan riippuen rodusta) ja tekee paljon sanoin kuvaamattomia asioita joista hän ei kerro kenellekkään. Forces of Order pelaajat saavat - 2 Ld:tä seuraavaan taisteluun mutta sankarilla on Regenerate (4+) sääntö (kuvaa sitä että yöllisen juhlinnan jälkeen hahmo ei tunne tuskaa tai mitään muutakaan), muilla Forceilla ei tule tuota Ld miinusta, regenerate tulee.
3-6: Bordelli on tavallinen ja sankari pääsee nautintoihin mukaan maksamalla 15 kultaa. Sankari joka maksoi heittää D6, 1-2: sankarilla on Immune to Psychology ensi pelissä ("Sen sotanorsun jälkeen en pelkää mitään"), 3-4: sankari saa seuraavaan taisteluun Improved Expert swordsman säännön (jos hänellä on tuo kyky niin se muuttuu Always Strike First säännöksi ja jos sankarilla on se no sitten ei voi mitään) mutta kärsii -1 I:tä ("Ai! Nyt meni selkä), 5-6: Sankari saa Stubborn säännön ("It's not over until I say it's over!")

62 - Kaivos. Sankari löytää hylätyn kääpiökaivoksen suuaukon. Sankari voi päättää mennä tutkimaan kaivoksen, heitä D6. 1-3: Sankari löytää 2D6 kultaa, 4-6: Sankari löytää tunneliverkoston jota hän joukkoineen voisi hyödyntää seuraavassa taistelussa. Seuraavassa taistelussa sankari ja ryhmä johon hän on liittynyt ei tarvitse sijoittaa normaalisti kentälle vaan he voivat aloittaa reservissä, tokasta vuorosta eteenpäin heitä D6, heitolla 4+ ryhmä tulee jostain pöydän reunasta (nopalla heitetään) 1: Sankari joukkoineen eksyi, vastustaja pelaaja saa laittaa ryhmän tulemaan jostain pöydänreunasta (oikea tai vasen reuna), 2-3: Sankari tulee vasemmasta pöydänreunasta, 4-5 sankari tulee oikeasta pöydänreunasta, 6: Sankarin pelaaja voi päättää mistä reunasta sankari tulee (voi olla myös vastustajan takaanta).
Kun olet heittänyt mitä sankari löysi kaivoksista heitä D6: Heitolla 3+ sankari herätti kaivoksessa asuvien huomion ja nämä seurasivat sankaria. Seuraavassa taistelussa kentälle ilmestyy 2D6 x 10 skavenia käyttäen samoja sääntöjä kuin pelaaja olisi heittänyt vaihtoehdon 4-6. Skaven ryhmät jaetaan mahdollisimman tasan jotta jokaisessa ryhmässä on vähintään 20 ukkoa, eli 30 skavenia on yksi ryhmä mutta 120 skavenia voi olla joko kuusi 20 miehen ryhmää tai kaksi 60 ryhmää jne. Skavenit ovat tavallista Clan Rat ryhmiä ilman mitään aseita muita kun mitä heillä on valmiiksi.

63 - Mysteerinen monumentti. Sankari löytää monumentin jossa on neljä symboolia jota hän ei tunnista. Sankari voi joko jättää symboolin rauhaan tai koskettaa sitä. Jos sankari koskettaa monumentti alkaa hehkua epäpyhää valoa ja pian sen jälkeen sankari menettää tajunsa. Sankari herää tunteja myöhemmin tuntien itsensä vahvemmaksi mutta ei huomaa mitään muuta poikkeavaa kuin että monumentti on poissa. Sankari palaa leirille miettien tämän kaiken tarkoitusta.
Tämän monumentin ominaisuus on salaisuus jota en kerro ennenkuin pelaaja koskettaa sitä.

64 - Eläinten kasvattaja. Sankari löytää eläinten kasvattajan jolla on ongelmia saada yhtä vangitsemistaan eläimistä kesytettyä. Hän pyytää sankaria auttamaan. Sankarin on tehtävä jokin seuraavista teho testeistä, heitä D6, 1: Ws, 2: Bs, 3: S, 4: T, 5: I, 6: Ld, jos sankari onnistuu hän saa valita joko D6+2 kultaa tai hän saa kasvattajalta hänen hienoimman ratsunsa (ratsun voi vain ottaa ne jotka osaavat ratsastaa, eli ei kääpiöt). Jos pelaaja ottaa ratsun hänen on päätettävä minkä tyyppinen ratsu sankari aikoo ottaa, tämä on rajoitettu ratsuihin joita pelaajan armeija voi käyttää, esim. Empirellä on vaihtoehtona ratsastaa hevosella, Pegasuksella tai Griffonilla jolloin hän valitsee jonkin niistä ja hän saa henk.kohtaisen ratsun joka hiukan paranneltu kuin muut. Huom! Sankari ei voi ratsastaa jollain eläimellä ennenkuin hän on saannut ns. luvan niihin. Tarkoitan että 4 tason sankari ei voi ratsastaa Griffonilla vaan hänen on päästävä Lordi tasoiseksi että se mahdollisuus on auki. Bretonnia voi käyttää Pegusus ratsua kun hän pääsee liittymään Pegasus ritareihin jne. Kun hahmo on 10 lvl ratsuista on maksettava perus hinta kuten normaalisti. Jos ratsulla on useampi haava ja ratsu kuolee, heitä haavoittumistaulukko sille mutta ignooraa kaikki paitsi kuoleminen ja vangiksi jääminen.

65 - Varas! Sankarin palattua leiriin hän huomaa että hänen rahapussinsa on viety. Hahmo menettää D6 kultaa.

66 - Lohikäärmeen luola. Sankari löytää lohikäärmeen luolan. Heitä D6, 1-3 lohikäärme on hereillä muuten lohikäärme nukkuu. Sankari voi yrittää mennä luolan sisään ja varastaa lohikäärmeen vuosienvarrella keräämie aarteita. Sankari voi myös yrittää tappaa lohikäärmeen ja saada tämän aarteen omakseen. Jos sankari yrittää varastaa aarteita heitä D6, jos lohikäärme nukkuu hän ei herätä lohikäärmettä heitolla 3+, jos lohikäärme on hereillä hän ei herätä sen huomiota 5+:lla. Jos lohikäärme huomaa se samantien käy sankarin kimppuun. Sankari voi joko paeta heittämällä suuremman luvun nopasta kuin lohari (samat rerollataan) tai sankari voi taistella tätä hirviötä vastaan. Sankari voi yrittää tappaa nukkuvaa lohikäärmettä jolloin ekan vuoron iskemiset osuvat automaattisesti, tämän jälkeen lohari herää. Lohikäärme käyttää Great Fire Dragon sääntöjä. Jos sankari tappaa loharin hän saa 5 expaa ja saa kaiken lohikäärmeen aarteen.
Jos sankari onnistuu varastamaan hän heittää D6, 1: D6+2 kultaa, 2: 2D6+2 kultaa, 3: 3D6+2 kultaa, 4: Taikaesine, 5: Taikaesine ja D6+3 kultaa, 6: Taikaesine ja 2D6+3 kultaa.
Tämän jälkeen heitä D6, 1: Lohikäärme ei huomaa varastettuja aarteita, 2+ lohikäärme huomaa varkauden ja liittyy seuraavaan peliin ja sillä on Hate ja Frenzy.

Edit 1: Hiukan lisäillyt uusia saaliita.
Viimeksi muokannut Currynator, To 26.08.2010 08:13. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Su 15.08.2010 16:52

Expoja.

Azrael (WoC): Kuollut......
Gregor Sylman (EM): Kuollut......
Atom-Ra (TK): 3/6, Fear (viholliset ottavat Ld -1 fear-testiä tehdessä)
ConolBane (WE): 11/12, Rogue, 20 kultaa
Damon St.cyr (BE): 8/12, Priest, +1 Ld, -1 Ws, 110 kultaa
Chaq-Qu (LM): 12/19, -1 I, Warrior, Fighter, +1 Ws, +1 A, 60 kultaa
Crai-Sam Moor (HE): 5/6
Grong Ironbeard (DW): Kuollut......
Arthos Darkscythe: 4/6, Aarrekartta
Bragor Ironbeard (DW): 5/6

Edit: Pelasimme yhden expa mätön tatun kaa ja tilanne oli että Tatu kuoli ja minun uus sankari sai 4 expaa mutta kieltäytyi silti tappamasta ketään.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 18.08.2010 21:02

Azrael (WoC): Kuollut......
Gregor Sylman (EM): Kuollut......
Atom-Ra (TK): 7/12, Fear (viholliset ottavat Ld -1 fear-testiä tehdessä), 50 kultaa
ConolBane (WE): Eläkeelle....
Damon St.cyr (BE): 12/19, Priest, Paladin, +1 Ld, -1 Ws, 170 kultaa, Immuuni Fearille
Chaq-Qu (LM): 15/19, -1 I, Warrior, Fighter, +1 Ws, +1 A, 60 kultaa
Crai-Sam Moor (HE): 15/19, Rogue, Ranger
Grong Ironbeard (DW): Kuollut......
Arthos Darkscythe (EM): 10/12, Warrior, Immuuni Fearille, 90 kultaa
Bragor Ironbeard (DW): 16/19, Priest, Runepriest, 50 kultaa,
Zinlotus (WE): 3/6, 60 kultaa, Frenzy
Azuril (WoC): 2/6, 50 kultaa

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ma 23.08.2010 12:35

Ok. Alan nyt tekemään tätä kauppalistaa josta voitte ostaa tavaroita. Huomatkaa että en voi kirjoittaa rulebookkien taikaesineiden tietoja koska noh foorumin säännöt kieltävät liian yksityiskohtaisten tietojen antamisen joten laitan vain nimet ja hinnan listaan. Jos teen omia esineitä niin niitten säännöt lukevat kyllä täällä. Tarvittaessa voitte kysyä pelatessa mitä mikäkin esine tekee. Huomatkaa, hinta systeemi on vielä kesken ja voi olla että joko ylihinnoittelen tai alihinnoittelen tavaroita. Rahan saanti on hiukan hidasta joten teen todennäköisesti hiukan muutoksia siihen, tai teen tehtäviin tavoitteita jossa pelaajat voivat ansaita extraa. Tarkoitus ei ole kuitenkaan luoda systeemiä jossa alle 10 tasoset hahmot saavat 100 pts:n esineitä.

Sääntöjä kauppasysteemiin.

- Kun ostat esineen listasta, kirjoita se tänne foorumiin jotta voin vähentää rahat sinulta ja lisätä taikaesineen.
- Taikaesineet eivät ole salaisia eli kaikki saavat tietää mitä ostit ja miten se toimii. En ala tekemään systeemiä missä vain minä tiedän mitä ostitte koska se antaisi minulle etulyönti aseman ja loppujen lopuksi ekan taistelun jälkeen jos käytit esinettä kaikki tietävät sen jokatapauksessa.
- Kun sankari on ostanut esineen ja päättää käyttää sitä hänen on maksettava siitä pisteet kuten normaalisti taikaesineissä (eli ostat 25 pisteen miekan sinun on maksettava 25 pistettä että voit käyttää sitä). Huom! Kulta ja pisteet eivät ole sama-asia.
- Esineet jotka ovat "One use only" ovat myös pelissä "One use only" eli tarkoittaa että kun käytät sen se poistuu ja joudut ostamaan uuden.
- Palvelut ja palkkasoturit eivät maksa pisteissä mitään, eli jos ostat palkkasotureita 500 pisteellä niin ne eivät vaikuta armeijan kokonaispisteisiin (eli 2000 pts:n pelissä sinulla on 2000 pistettä + 500 pistettä palkkasotureita).
- Jotkut taikaesineet kuuluvat tietyille armeijoille (Tämä näkyy lyhenteenä esim Empire=EM, esineet jotka ovat Rulebookissa merkitään RB lyhenteellä). Näissä esineissä on tiettyjä rajoituksia:
1) Jotkut näistä esineistä kuuluvat vain tietyille armeijoille, näissä lukee esim. Empire Only jolloin vain Empiren pelaaja voi pitää kyseistä esinettä.
2) Jotkut esineet ovat rajoitettu tietyille rodun edustajille, silloin niissä lukee esim. Humans Only.
3) Jos esineellä ei ole kumpaakaan ylläolevaa rajoitetta silloin kuka vaan voi ostaa sen mutta tässä on myös hiukan rajoitteita. Jos esineen ostaja on saman armeijan edustaja kuin esine, hinta on normaali. Jos ostaja on eri armeijasta mutta edustaa samaa puolta (Forces of Order jne) esine maksaa 25% extraa jos sankari edustaa eri osapuolta hinta on 50% extraa.

Palvelut

- Parantaja........... 50 kultaa
Sankari saa poistaa yhden haavoittumistaulukko penaltyn itsestään.

- Palkkasoturit....... hinta riippuu minkä palkkasoturiryhmän sankari palkkaa.
* Grom the Giant...... 255 kultaa
Jättiläinen Orcs & Goblins kirjasta.
* Khong the Fat & His Ogre Party......... 365 Kultaa
6 Ogre Bullia aseinaan Hand Weapon, Ironfist ja Light armour + Full Command Group
* Bumbum & His Leadbelchers......... 235 kultaa
3 Ogre Leadbelchers, champpion ja musician.
* Fred One Eye & His Handgunners......... 150 kultaa
10 Empire Handgunners, champpion armed with repeater handgun
* Otto von Hillburg & His Pistoliers.......... 165 kultaa
5 Empire Pistoliers, champpion armed with repeater pistol, musician
Lisää tulossa......

Taika-aseet

Warrior Bane (RB).............. 100 kultaa
Tormentor Sword (RB)......... 100 kultaa
Shrieking Blade (RB)........... 200 kultaa (tähän esineeseen pätee tuo jos hahmolla on jo Fear-sääntö viholliset tekevät testin -1 Ld:llä)
Relic Sword (RB)............... 200 kultaa
Biting Blade (RB)............... 200 kultaa
Sword of Striking (RB......... 300 kultaa
Gold Sigil Sword (RB).......... 300 kultaa
Sword of Might (RB)........... 400 kultaa
Berserker Sword (RB).......... 400 kultaa (tähän esineeseen pätee tuo jos hahmolla on jo Frenzy-sääntö)
Sword of Battle (RB)........... 400 kultaa
Sword of Swift Slaying (RB)... 500 kultaa
Spellthieving Sword (RB)...... 500 kultaa
Sword of Anti-heroes (RB).... 600 kultaa
Fencer's Blades (RB)........... 700 kultaa
Sword of Strife (RB)........... 800 kultaa
Ogre Blade (RB)................ 800 kultaa
Obsidian Blade (RB)........... 1000 kultaa
Sword of Bloodshed (RB)...... 1200 kultaa
Giant Blade (RB)............... 1200 kultaa

Taikahaarniskat

Charmed Shield (RB).......... 50 kultaa
Enchanted Shield (RB)......... 100 kultaa
Dragonhelm (RB)............... 200 kultaa
Gambler's Armour (RB)........ 400 kultaa
Spellshield (RB)................. 400 kultaa
Shield of Ptolos (RB)........... 500 kultaa
Glittering Scales (RB).......... 500 kultaa
Helm of Discord (RB)........... 600 kultaa
Armour of Fortune (RB)........ 700 kultaa
Armour of Silvered Steel (RB). 900 kultaa
Trickster's Helm (RB)........... 1000 kultaa
Armour of Destiny (RB)......... 1000 kultaa

Talismaanit

Luckstone (RB).................. 25 kultaa
Pidgeon Plucker Pendant (RB).. 75 kultaa
Dragonbane Gem (RB).......... 100 kultaa
Seed of Rebirth (RB)............ 200 kultaa
Talisman of Protection......... 300 kultaa
Obsidian Trinket (RB).......... 300 kultaa
Opal Amulet (RB)............... 300 kultaa
Dawnstone (RB)................. 500 kultaa
Obsidian Amulet (RB).......... 600 kultaa
Talisman of Endurance (RB)... 600 kultaa
Obsidian Lodestone (RB)....... 900 kultaa
Talisman of Preservation (RB). 900 kultaa

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 25.08.2010 21:21

Expat

Atom-Ra (TK): Lvl 2, 9/12, Priest
110 kultaa, Fear (viholliset ottavat Ld -1 fear-testiä tehdessä),

Damon St.cyr (BE): Lvl 3, 17/19, Priest, Paladin,
170 kultaa, Immuuni Fearille, -1 Ws,

Chaq-Qu (LM): Lvl 4, 21/27, Warrior, Fighter,
60 kultaa, aarrekartta, -1 I, +1 I,

Crai-Sam Moor (HE): Lvl 3, 18/19, Rogue, Ranger,
30 kultaa

Arthos Darkscythe (EM): Lvl 2, 11/12, Warrior,
110 kultaa, Immuuni Fearille,

Zinlotus (WE): Lvl 1, 3/6,
60 kultaa, Frenzy

Azuril (WoC): Lvl 2, 7/12, Warrior
50 kultaa, -1 I

Ironbeard the Third (DW): Lvl 1, 16/19 , Warrior, Fighter, Grudgebearer, Aquaphobia

Hautausmaa:
Bragor Ironbeard (DW): Kuollut.....
Grong Ironbeard (DW): Kuollut......
ConolBane (WE): Eläkeelle....
Gregor Sylman (EM): Kuollut......
Azrael (WoC): Kuollut......
Viimeksi muokannut Currynator, La 28.08.2010 15:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Avatar
Currynator
Viestit: 1058
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » To 26.08.2010 08:53

Noni saalistaulukko on valmis. Yritän tänään tehä tuon ostos listan ainakin Common esineiltä valmiiksi ja luoda pari palkkasoturia lisää. Huomatkaa että siirsin uuden systeemin etusivulle joten vanhasysteemi ei enään löydy sieltä (otin talteen sen). Nyt on helpompi löytää ne kaikki tarvittavat ku ovat samalla sivulla.

Sitten lopuksi esittelen uusimman (ja toivottavasti viimeisimmän :D) idean tähän systeemiin. Nimittäin Arvonimi systeemi! Mikä on arvonimi systeemi te kysytte? No se on minun ja Tatun kehittelemä systeemi jolla on tarkoitus palkita sankareita tekemällä jotan sankarillista tai muuta mieleen painuvaa. Idea on seuraavanlainen, jos esim. sankari onnistuu tappamaan jättiläisen yksin niin hänet voitaisiin palkita Giantslayer arvonimellä ja hän saa seuraavanlaisen säännön:
Sankari on jättien kauhu! Sankari on Immuuni Terrorille ja kaikki Ogren kokoset otukset ja Giantit heittävät Fear-testiä häneen (vaikka he normaalisti olisivat esim Immune to Psychology, sankarin maine on niin suuri että jopa jätti pelkää häntä). Tämä sääntö on niin kauan voimassa kunnes sankari kuolee tai pakenee ogren kokoisia otuksia tai jättiläistä (maine kärsi tuollaisesta niin ison kolhun ettei hän ole enää maineensa veroinen).

Eli kun sankari tekee jotain (tai sankarille tapahtuu jotain) mieleenpainuvaa katsotaan porukalla pitäisikö tuollainen teko (tai tapahtuma) palkita jollain tavalla. En kirjoita mitään valmiita tavoitteita vaan ne katsotaan aina tilanne kohtaisesti.

Sitten esittelen ensimmäisen sankarin joka sai ensimmäisen ja toisen arvonimen pelissä. Ironbeard the Third. Hän sää Grudgebearer (Hate sääntö kaikkiin kunnes hän joko pääsee Lvl 4:ksi tai hän tappaa 2 expa sankaria) ja Aquaphobia (jos sankari haluaa liikkua suohon tai veteen hänen on heitettävä Ld-testi -2 Ld:llä, tämä pysyy niin kauan kunnes sankari läpäisee testin ja kävelee veteen ja ei huku sinne).

Syy näihin on se että Ironbeard the Third lähi kostamaan isäänsä, Bragor Ironbeard, ja isoisäänsä, Grong Ironbeard, jotka kummatkin kuolivat taisteluissa. Hän vannoi joko tappavansa heidän tappajansa tai tulevansa voimakkaammaksi kuin kumpikaan heistä. Hänen vesi kammonsa tuli taas siitä että hän näki kuinka hänen isänsä hukkui lampeen lähellä kääpiöbaaria.

Vaikka noh Tatun hahmo ei ole tehnyt mitään merkittävää hänen muut hahmot olivat kuolleet joten nämä arvonimet sopivat hyvin (varsinkin tykkään tuosta vesikammosta :D). Sitten mietin että pitääkö antaa tuolle minun sankarille arvonimi Pasifist, koska se ei ole vielä yhtään haavaa saannut aikaseksi (ajoi stegadonin pakosalle mutta ei se ole tappo) :D.
Viimeksi muokannut Currynator, To 26.08.2010 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Virad
Viestit: 126
Liittynyt: Su 19.10.2008 09:47

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Virad » To 26.08.2010 09:21

Paljon noita kääpiöitä on kuollut? Joo Atom-Raasta priesti kun en muistanut ilmoittaa viimeeksi ilmoittaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hamina & Kotka”