"Age of Heroes"-fabakampanja

Haminan ja Kotkan peliporukat

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Kreize
Viestit: 201
Liittynyt: To 01.12.2005 06:14
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Kreize » Su 25.04.2010 00:09

ei yhäkään ole tota +1 attackkia kun se oli edellisellä herolla.
Jiiihaaa!!!

Shadowdwarf
Viestit: 263
Liittynyt: Ti 04.11.2008 18:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf » Ma 26.04.2010 08:02

Voisitkos nyt lisätä sen Sakron nimen siihen viivojen kohdalle?

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Pe 30.04.2010 17:46

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 28/36, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack
Lot-Qua-Bog (LM): 72/84, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint
Laudethaire (BE): 23/24, +1 W, -1 M, +1 S
Otto (EM): 57/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakron (WoK): 0/6,
Tupla-W (HE): 13/14, +1 W
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 12.05.2010 20:09

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 33/36, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack
Lot-Qua-Bog (LM): 78/84, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint
Laudethaire (BE): 25/36, +1 W, -1 M, +1 S
Otto (EM): 64/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakron (WoK): 0/6,
Tupla-W (HE): 13/14, +1 W
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Shadowdwarf
Viestit: 263
Liittynyt: Ti 04.11.2008 18:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf » Pe 14.05.2010 16:45

Eli Sakro sai viime pelistä 2 xp (voitin, oli armeijan kenraali ja selvisi taistelun)

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Pe 14.05.2010 19:47

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 33/36, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack
Lot-Qua-Bog (LM): 78/84, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint
Laudethaire (BE): 25/36, +1 W, -1 M, +1 S
Otto (EM): 64/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakron (WoK): 2/6,
Tupla-W (HE): 13/14, +1 W
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Pe 21.05.2010 20:14

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 33/36, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack
Lot-Qua-Bog (LM): 87/104, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint, +1 Ws
Laudethaire (BE): 25/36, +1 W, -1 M, +1 S
Otto (EM): 64/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakron (WoK): 2/6, -2T
Tupla-W (HE): 13/14, +1 W
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 26.05.2010 08:46

Noni pääsin sotuun sisälle. Piti poistaa kaikki evästeet että pääsin. Eli eli expat, mikko sai 9 ja Peetu sai...?

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 33/36, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack
Lot-Qua-Bog (LM): 87/104, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint, +1 Ws
Laudethaire (BE): 25/36, +1 W, -1 M, +1 S
Otto (EM): 64/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakron (WoK): 2/6, -2T
Tupla-W (HE): 22/24, +1 W, +1 Dispel
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 01.06.2010 19:24

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 36/48, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack, Sprint
Lot-Qua-Bog (LM): 87/104, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint, +1 Ws
Laudethaire (BE): 25/36, +1 W, -1 M, +1 S, Virtue of Audacity
Otto (EM): 64/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakro (WoK): 11/14, -2T, Strongman
Tupla-W (HE): 22/24, +1 W, +1 Dispel
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Avatar
666Eldsu
Viestit: 416
Liittynyt: To 22.05.2008 21:10
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja 666Eldsu » Ke 02.06.2010 20:42

kun kukaan ei kirjoita tänne mitään muuta kuin expa päivityksii...
nii pistetää sitte tarina etenemää jotenkii pienellä nopealla scenulla.

Väärinkäsitys

"Huhut pienestä mutta voimakkaasta liskosta alkoivat levitä armeijoissa, Lizardmenien maine kasvoi joka taistelussa.
Otto uskoi liskomiesten saattavan liittoutua Empiren kanssa, jos näin kävisi olisi Empiren voima tarpeeksi suuri suuren hyökkäykseen.
Empiren jokkojen lähestyessä liskomiesten leiriä, liskomiehet luulivat kuitenkin empiren hyökkäävän heidän kimppuunsa ja valmiastautuivat puollustamaan leiriään, heittäen keihäitä kohti lähestyvää massaa.
kolmaskin armeija seurasi tilannetta läheiseltä kukkulalta, yrittäen päättää kumman puolen kanssa liittoutuisi."

2v1 scenu, kolmas pelaaja heittää 6D kumman puolelle joutuu, 4+ skinkit, 3- empire.
muuten normi skenu.
"The moonlight makes my heart beat. My other self is starting to awake. My horns will grow up. And that makes me feel strange. But nobody will stop me now."
Keine's staggering song.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 02.06.2010 21:34

Juu en oo vähään aikaan jaksanut kirjoittaa, ehkä syy oli että tein erillaisia skenuja ja niitä ei tultu pelattua. Noh hyvä ku joku kirjoittaa jotain.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ti 08.06.2010 17:55

Expa tilanne (sanokaa jos unohin jotain):
Galandier (WE): 36/48, +1 Strenght, Skilled Rider, +1 Attack, Sprint
Lot-Qua-Bog (LM): 93/104, Skilled Rider, +1 Strenght, Sword of Might, Quick Shot, Terror, +1 Attack, Hate Chaos Warriors, Sprint, +1 Ws, Charm of the Jaquar Warrior
Laudethaire (BE): 25/36, +1 W, -1 M, +1 S, Virtue of Audacity
Otto (EM): 64/66, -1 T, Leader, +1 Initiative, Strongman, +1S, +1A
Rakek (DE): 37/50, +1 W, Combat Master, Armour Darkness, +1S, Immune to Fear, Skilled Rider
Sakro (WoK): 15/24, -2T, Strongman, Skilled Rider
Tupla-W (HE): 24/36, +1 W, +1 Dispel, +1 A, Armour of Caledor
Alexandros (VC): 7/14, +1 spell
Gotrek (DW): 2/6

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Su 01.08.2010 22:17

Laittelen tänne tietoa vähän uudesta sankarisysteemistä. Vanha systeemi vaatisi uuden edikan tultua hiukan uudelleen laittoa joten päätin tehä kokonaan uuden. Nämä tiedot ovat vain alustavia ja todennäköisesti tulen muuttamaan näitä paljon. Ajattelin vain laittaa tänne että näette minkälaista systeemiä olen suunnittelemassa.


Sankari systeemi

Selitys: Sankari systeemin idea on kuvata yksittäisen henkilön nousun tavallisesta rykmentin johtajasta armeijan johtoon. Tällä systeemillä ei pelkästään kuvailla kuinka champpionista tulee joku armeijan valmiista hero- ja lordi-valinnoista vaan tästä voi tulla myös omanlaisia sankareita joita ei pelistä löydy. Kun puhun sankarista puhun hahmosta joka on luotu käyttäen tätä systeemiä, tätä ei siis pidä mennä sekoittamaan Hero-valintoihin. Kun puhun Herosta käytän Hero nimitystä.

Sankarin luonti: Valitse yksi armeijasi Core-valinnoista Champpioni, nimeä se ja olet valmis. Huom! Joillain armeijoilla on yksiköitä jotka ovat Core valintoja vain jos tietty sankari on armeijassa, näitä yksiköitä ei lasketa Core-valinnoiksi kun tehdään sankareita (esim. Wood Elfien Ethernal Guard lasketaan Coreksi jos Highborn johtaa armeijaa, sankaria tehtäessä ryhmä lasketaan special-valinnaksi).

Expan ansaitseminen: Taistelun aikana hahmoilla on monia keinoja ansaita expaa. Alla on listaus keinoista joilla voi saada expaa. Huom! Ellen erikseen sano kaikki expat voidaan ansaita vain kerran taistelussa

+1 Osallistumalla taisteluun
+1 Selviytymällä taistelusta. Huom! Jos sankari on pakenemassa taistelun lopussa tai hän juoksi kentältä pois hän ei saa tätä expaa (häpeä on liian suuri).
+1 Tappamalla vastustajan (voi tulla 3 kertaa / per taistelu), tähän lasketaan haavoitukset myös (harvoin champpioni onnistuu yksinään tappamaan 3 ogrea)
+1 Saamalla vastustajan perääntymään. Tämä voi tapahtua joko voittamalla lähitaistelun, ampumalla tai loitsimalla. Unbreakable yksiköt pitää tuhota kokonaan että tämän expan saa.
+1 / +2 / +3 Tappamalla vastustajan challengissa, riippuen hahmon levelistä ja vastustajan tasosta, hahmo saa joko 1, 2 tai 3 expaa. Jos hahmon level on 1-9 ja hän tappaa toisen champpionin hän saa +1 expaa, jos hahmo tappaa hero tasoisen hän saa +2 expaa ja lordista +3. Jos hahmo on level 10-19 hän saa champpionin taposta +0 expaa (champpioni ei ole haastetta tälle sankarille, tappo expan saa normaalisti), +1 heron taposta ja +2 lordista. 20+ saa expaa +1
heron taposta ja +1 lordin taposta.
+1 Loitsun tai boundspellin onnistuneesta loitsimisesta.
+1 Jos ryhmä jota sankari johtaa läpäisee Ld-testin.
+1 Tehtävä kohtaiset expat (esim. pitämällä objektia).

Levelit: Alhaalla lista leveleistä ja expa määrästä jota tarvitaan. (Teen jossainvaiheessa lisää noita leveleitä).
Lvl 2 = 6 exp
Lvl 3 = 12 exp
Lvl 4 = 19 exp
Lvl 5 = 27 exp
Lvl 6 = 36 exp
Lvl 7 = 46 exp
Lvl 8 = 57 exp
Lvl 9 = 69 exp
Lvl 10 = 82 exp

Levelien bonukset: Alhaalla on levelit ja mitä milläkin levelillä saa.

Lvl 1 - Hahmo on perus champpioni, ei muutoksia.

Lvl 2 - Valitse ammatti, ammattivalinta tulee vaikuttamaan tuleviin hahmonkehitykseen ja erikoistumisiin.
- Warrior: +1 Ws
- Rogue: +1 I
- Priest: +1 Ld
- Wizard: Hahmo lasketaan Lvl 1 wizardiksi kun katsotaan power ja dispel noppien määrää, hahmo ei vielä osaa taikoa. Velhoista sen verran että kyseiset velhot eivät osaa/saa rodun mahdollisia etuja ennenkuin nämä joko pääsevät 10 tasoiseksi jolloin tämä lukee hahmon tiedoissa tai hahmo saa etuuden erikoiskyvyillä. (esim. Örkit eivät voi käyttää rodun Waaagh! etua ennenkuin hahmo saa Waaagh! Harnessin.

Lvl 3 - Valitse erikoistuminen, riippuen ammatista ja rodusta tietyt erikoistumisvaihtoehdot ovat avoinna. Roduissa merkkaan punaisella värillä jos kyseessä on armeija eikä pelkkä rotu eli esim Wood Elf tarkoittaa rotua, mutta Wood Elf tarkoittaa koko Wood Elf armeijaa.

Lvl 4 - Rotu bonuksia.

Lvl 5 - Erikoistumis bonukset.

Lvl 6 - Hahmon ylenemis mahdollisuus muuttaa Coresta Specialiin
- Tämä tarkoittaa että sankari voi ottaa champpionin roolin toiseen rykmenttiin Special choisesta. Sankarin varusteet vaihtuvat vastaamaan uutta ryhmäänsä, mahdolliset special rulet tulevat voimaan (ja ne säännöt jotka pätivät vanhaan rykmenttiin poistuvat), hahmon pistehinta tulee samaksi kuin uuden ryhmän champpion maksaisi. Sankarin tehot eivät muutu vastaamaan uutta ryhmää vaan pysyvät samana. Hahmot eivät voi liittyä ryhmiin joihin he eivät sovi. Tämä tarkoittaa että esim. Goblin ei voi liittyä Black Orc ryhmän champpioniksi. Sankari voi ryhtyä ratsujoukon johtajaksi niinkauan kun ratsastajat ovat samanrodun edustajia (eli Orc voi liittyä Orc Boar rideriehin mutta ei Night Goblin Squick Hoppereihin).

Lisäksi tämä poistaa ns. lukituksen että sankarin on liityttävä aina samaan ryhmään jossa hän aloitti. Eli sankari voi olla eri ryhmien champpion eri taisteluissa. Tämä tarkoittaa ettei tarvitse aina tuoda sitä samaa ryhmää taisteluun joka kerta vain sen takia että sankari on liittynyt siihen.

Lvl 7 - Ammatti bonukset
Warrior:
Lvl 7: Saa +1 I
Rogue:
Lvl 7: Saa +1 I
Priest:
Lvl 7: Saa +1 I
Wizard:
Lvl 7: Saa +1 Ld

Lvl 8 - Hahmon ylenemis mahdollisuus muuttaa Specialista Rareen. Säännöt ovat samat kuin edellisessä.

Lvl 9 - Erikoistumis bonukset

Lvl 10 - Hahmon ylenee Heroksi
- Sankari saa +1 W
- Sankarista tulee Character (eli voi liikkua yksin jne).
- Erikoistumis bonukset
- Rotu bonukset



Ammattien erikoistumis vaihtoehdot:

Warrior ammatin otteneet:

- Fighter: Kaikki rodut
Lvl 3: +1 A
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Pit Fighter, Combat Master
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Expert Swordmaster, Dodge
Lvl 10: +1 A (Seuraavat rodut eivät saa tätä bonusta: Ogre)

- Barbarian: Orc, Saurus, Beasts of Chaos, Human, Wood Elf, Warriors of Chaos, Ogre, Daemon
Lvl 3: +1 S.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Cheat Death, Unstoppable Charge
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Strongman, Frenzy
Lvl 10: +1 A

- Deathknight: Warriors of Chaos, Undead, Human, Dark Elf, Daemon
Lvl 3: +1 Ws, +1 A, -1 Ld, special rule Dark Aura.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Fearsome, Combat Master
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Mighty Blow, Unholy Speed
Lvl 10: +1 A

- Chieftain/Commander: Kaikki rodut
Lvl 3: +1 Ld.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Dodge, Immune to Panic
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Stubborn, Unstoppable Charge
Lvl 10: Leader

- Slayer: Dwarf, Orc, Saurus, Ogre, Human, Beastmen
Lvl 3: +1 Ws, +1 A.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Mighty Blow, Strongman
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Resilient, Cheat Death
Lvl 10: +1 A ja +1 I. Sankari saa seuraavat säännöt: Unbreakable, Slayer


Rogue ammatin ottaneet:

- Thief: Skaven, Elf, Human, Goblin, Skink, Dwarf
Lvl 3: +1 A.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Greedy, "I think it's safe"
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Step Aside, Expert Swordsman
Lvl 10: +1 A

- Assassin: Skaven, Dark Elf, Goblin, Human, Wood Elf, Vampire
Lvl 3: +1 Ws.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Mighty Blow, Expert Swordsman
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Dodge, Critical Blow
Lvl 10: +1 Ws ja +1 A

- Ranger: Elf, Skink, Human, Dwarf, Skaven, Ogre
Lvl 3: +1 Bs
Lvl 5:Voi valita yhden näistä: Trick Shooter, Sprint
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Eagle Eyes, Quick Shot
Lvl 10: +1 Bs

- Merchant: Kaikki rodut
Lvl 3: +1 Ld, lisäksi sankari saa alennusta esineistä joita hän voi ostaa kaupasta 10%.
Lvl 5:Voi valita yhden näistä: Greedy, Bribe
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Haggle, Step Aside
Lvl 10: Leader


Priest ammatin ottaneet:

- Paladin: Human, High Elf
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Lightin perusloitun Shem's Burning Gaze. Loitsu lasketaan Bound spelliksi.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Holy aura, Magic Ward
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Leader, "Face Me!"
Lvl 10: +1 S

- Runepriest: Dwarf
Lvl 3: Sankari lasketaan olevan Runesmith ja saa tämän säännöt (kääpiöiden ohjekirja).
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Magic Ward, Runic Weapon
Lvl 9: Runic Magic
Lvl 10: +1 A

- Warrior priest: Empire
Lvl 3: Sankari lasketaan olevan Warrior priest (Empiren ohjekirja) muttei osaa vielä loitsia tai saada Righteous Fury sääntöä.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Mighty Blow, Combat Master
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Righteous Fury (empiren ohjekirja)
Lvl 10: +1 S ja sankari saa nyt heittää Warrior priest loitsuja

- Alchemist: High Elf, Dark Elf, Human, Skaven, Warrior of Chaos
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Metallin perusloitsun Searing Doom. Loitsu lasketaan Bound spelliksi.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Resilient, Bribe
Lvl 9: Sankari saa alennusta esineistä joita hän voi ostaa kaupasta 10%.
Lvl 10:

- Druid: Wood Elf, Human, Beasts of Chaos
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Beastin perusloitsun Wyssan's Wildform tai jos rotu on Wood elf tai Dryad hän voi valita Lore of Athel Loren ensimmäisen loitsun Tree Singing. Loitsu lasketaan Bound spelliksi.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Sprint, Forest Fighter
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Forest Mage, Animal Friend
Lvl 10: +1 S

- Defiler: Skaven, Daemon, Warriors of Chaos, Beasts of Chaos, pois lukien skavenit vain Nurglen palvojat voivat ottaa tämän.
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Spells of Plaguen tai Lore of Nurglen (riippuen rodusta) ensimmäisen loitsun (Plague Pestilent Breath tai Nurglen Magnificent Buboes. Loitsu lasketaan Bound spelliksi.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Foul Smell, Immune to Poison
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Frenzy, Poisoned Attack
Lvl 10: +1 T

- Lichelord: Undead, Human (voi vain ottaa Lore of Deathistä)
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Vampires tai Lore of Deathin perusloitsun (Vampire: Invocation of Nehek, Death: Spirit Leech) . Loitsu lasketaan Bound spelliksi. Jos sankari on Khemrin armeijaan kuuluva niin hän osaa yhden Khemrin Incantationeista Djera's Incantation of Summoning.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Fearsome, Cheat Death
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Magic Ward, Life Leech
Lvl 10: +1 T

- Deathknight: Warriors of Chaos, Undead, Human, Dark Elf, Daemon
Lvl 3: +1 Ws, -1 Ld, special rule Dark Aura, Sankari osaa loitsia Lore of Deathin Spirit Leech. Loitsu lasketaan Bound spelliksi.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Combat Master, Improved Dark Aura
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Mighty Blow, Fearsome
Lvl 10: +1 S

Wizard ammatin ottaneet:

- Arcane Wizard: Rajoitukset ovat samat mitkä rodun perusvelhon rajoitukset ovat (eli esim. Vampire sankarit voivat vain ottaa Lore of Deathin loitsuja). Eli esim. Skink ei osaa loitsia kaikkea mitä Slaani osaa jne. Velho ei saa loitsujensa special featureita käyttöön ennen lvl 5:sta.
Lvl 3: Sankari osaa loitsia perusloitsun valitsemastaan 8:sta perus Loresta (Eli paksunkirjan loitsut kuten Fire, Beast jne), tämä Lore on sitten lopullinen ja sitä ei voi vaihtaa.
Lvl 5: Velho saa käyttöön Loren Attributen käyttöön
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Magic Ward, Spellcaster
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Dark Wizard: Dark Elf
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Dark Magic perusloitsun Chill Wind kuten normaali velho.
Lvl 5: Spellcaster, Magic Ward
Lvl 9: Druicii Sorcery (DE ohjekirja)
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti. Lisäksi sankari osaa loitsia Power of Darkness loitsun.

- High Wizard: High Elf
Lvl 3: Sankari osaa loitsia High Magicin ensimmäisen loitsun Shield of Saphery kuten normaali velho.
Lvl 5: Magic Ward, Spellcaster
Lvl 9: Sankari lasketaan olevan High Elf Mage eli tarkoittaa että kaikki magen tuomat edut tulevat voimaan kuten Dispel ja Drain Magic
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Shaman: Orc, Goblin
Lvl 3: Sankari osaa loitsia joko Little Waaaghia Gaze of Gork (Goblin) tai Big Waaaghia Gaze of Mork (Orc).
Lvl 5: Waaagh! Harness
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Magic Ward, Knowledge
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Grey Seer: Skaven
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Spell of Ruin perusloitsun Warp Lightning kuten normaali velho.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Warpstone Addict, Cheat Death
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Leader, "I think it's save now"
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Plaque Priest: Skaven
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Plaque perusloitsun Pestilent Breath kuten normaali velho.
Lvl 5: Frenzy
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Resilient, Spellcaster
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Butcher: Ogre
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Butchers Lore perusloitsun Bloodgruel kuten normaali Butcher.
Lvl 5: Knowledge
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Resilient, Critical Blow
Lvl 10: Sankari saa nyt kaikki Butcher loitsut käyttöönsä.

- Sorcerer of Chaos: Warriors of Chaos, Beastmen, Dark Elf (vain Lore of Slaanesh), Daemons
Lvl 3: Sankari osaa loitsia ensimmäisen loitsun valitsemastaan Kaaos jumalien Loresta.
Lvl 5: Mutation
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Magic Ward, Spellcaster
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Necromancer: Vampire Counts
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Vampires perusloitsun Invocation of Nehek kuten normaali velho.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Master of Dead, Fearsome
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Master Necromancer, Magic Ward
Lvl 10: Sankari saa nyt valita loitsut normaalisti.

- Lich: Tomb Kings of Khemri
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Khemrin Djera's Incantation of Summoning kuten normaali Lich priest.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Master of Dead, Cheat Death
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Master Lich, Magic Ward
Lvl 10: Sankari saa nyt kaikki Khemri loitsut käyttöönsä.

- Forest Mage: Wood Elf
Lvl 3: Sankari osaa loitsia Lore of Athel Loren perusloitsun Tree Singing kuten tavallinen velho.
Lvl 5: Voi valita yhden näistä: Forest Mage, Forest Ward
Lvl 9: Voi valita yhden näistä: Spellcaster, Knowledge
Lvl 10: Sankari osaa loitsia kuten normaali velho.


Rotu bonukset:
- Human:
Lvl 4: Warrior +1 T, Rogue ja Priest +1 T
Lvl 10: Warrior ja Rogue+1 S
- High Elf:
Lvl 4: Warrior +1 Ws, Rogue +1 Ws, Priest +1 Ws, Wizard oppii Drain Magic loitsun
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 S ja +1 I, Wizard saa High Elf rodun +1 Dispel edun.
- Dark Elf:
Lvl 4: Warrior +1 Ws, Rogue +1 Ws, Priest +1 Ws
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 S ja +1 I
- Wood Elf:
Lvl 4: Warrior +1 Ws ja +1 A, Rogue +1 Ws ja +1 A, Priest +1 Ws ja +1 A
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 S ja +1 I
- Dwarf:
Lvl 4: Warrior ja Rogue +1 T
- Orc:
Lvl 4: Warrior +1 T, Rogue +1 T
- Goblin:
Lvl 4: Warrior +1 T , Rogue +1 Ld
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 Ws ja +1 S
- Beastmen:
Lvl 4: Warrior ja Rogue +1 I
- Saurus:
Lvl 4: Warrior ja Rogue +1 I
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 Ws ja +1 S +1 I
- Skink:
Lvl 4: Warrior +1 T ja +1 A, Rogue +1 T ja +1 A
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 Ws ja +1 S
- Warriors of Chaos:
Lvl 4: Warrior ja Rogue ja Priest +1 Ws
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 S
- Skaven:
Lvl 4: Warrior +1 T, Rogue ja Priest +1 T
Lvl 10: Warrior +1 S, Rogue +1 S ja +1 M, Defiler +1 S
- Daemon:
- Vampire: Vampyyreillä ei ole ammatti rajoituksia tehoihin nähden.
Lvl 4: +2 Ws ja +1 S ja +1 T ja +2 I ja +3 Ld
Lvl 10: +2 M ja +1 Ws ja +1 S ja +1 I ja +1 Ld
- Khemri:
Lvl 4: Warrior ja Rogue ja Priest +1 Ws ja +1 T ja +1 W ja +2 Ld, Wizard +1 Ws ja +2 Ld
Lvl 10: Warrior ja Rogue ja Priest +1 Ws ja +1 T ja +2 Ld ja +1 S, Wizard +1 Ld
- Dryad:
Lvl 4: Warrior ja Rogue +1 I
Lvl 10: Warrior ja Rogue ja Priest +1 Ws
- Ogre:
Lvl 4: Warrior ja Rogue +1 Ws ja +1 T
Lvl 10: Warrior ja Rogue +1 S, Wizard +1 T



Erikoiskyvyt: Tässä on lista eri erikoiskyvyistä. Improved-versiot saa vain kun hahmo on tietyn levelinen (erikoistumista riippuen) ja kyvyn voi ottaa jos hahmolla on kyvyn perusversio jo käytössä.

- Animal Friend: Sankari tulee hyvin toimeen eläinten kanssa ja siksi nämä eivät halua satuttaa tätä. Eläimet jotka hyökkäävät sankariin ottavat -1 osumiseen. Eläimiksi lasketaan Cavarlyn ja Monstrous Cavalryn ratsut, Swarmit, War Beastit, Monstrous Beasts, Monsters (näihin ei lasketa Gianttia tai muita jotka selvästi eivät ole eläimiä) ja Monstrous Mounts. Undead ratsuihin tämä ei vaikuta.

- Bribe
: Sankari tarjoaa rahaa harhauttaakseen vihollisia. Modellit kosketuksissa sankariin ottavat -1 A:iin, minimissään 0:lla. Modellit jolla on Immune to Psychology eivät ota miinusta.

- Cheat Death: Sankari on kovakalloinen tai epäluonnollisen kestävä ja ei suostu kuolemaan iskuihin mitkä tappaisivat Ogrenkin (Vaihtoehtoisesti sankari omistaa sen verran itsesuojelu vaistoa että tajuaa häipyä paikalta ennenkuin käy pahasti). Jos sankari kuolee ja heitetään kuolema taulukosta mitä hänelle käy, hän voi halutessaan Re-rollata tuloksen. Toinen tulos pysyy vaikka se olisikin huonompi (sankarin onnistui pakenemaan vain huomatakseen joutuvansa pahempaan tilanteeseen).

- Critical Blow: Jos sankari heittää haavoitusheitossa 6:n hän tekee 2 haavaa 1:n sijaan.

- Combat Master: Sankari on kokenut taistelija ja kykenee taistelemaan useampaa vastustajaa vastaan. Jos hahmo on kosketuksissa enemmän kuin yhden vihollisen kanssa hän saa +1 A. Ei toimi challengessa vaikka on koskettaisikin useampaan kuin yhteen.

- Dark Aura: Sankarin ympärillä on pahaenteilevä aura joka saa jopa ystävät pelkäämään sinua. Kun sankari liittyy ryhmään niin hänen Ld:tä käytetään ryhmän Ld:nä vaikka tämä olisikin huonompi. Ei koske Immune to Psychology säännön omaaville.
*Improved: Vastustajat jotka koskettavat sankaria vähentävät Ld:tä 1:llä

- Dodge: Jos sankari on jalkaisin hän saa 6+ Ward-save. Jos sankarilla on Hand Weapon ja Shield hän saa tämän avulla 5+ Ward-save.

- Eagle Eyes: Sankari saa +6 rangea ampumisiin (eli 30 tuumaa muuttuu 36 tuumaksi).

- Expert Swordmaster: Sankari voi taistelussa re-rollata yhden epäonnistuneet iskun lähitaistelussa.
*Improved: Sankari voi taistelussa re-rollata kaksi epäonnistunutta iskua lähitaistelussa

- Fearsome: Sankari aiheuttaa Fearia. Jos sankarilla jo omistaa Fear säännön, viholliset jotka tekevät Fear-testiä ottavat -1 Ld:tä testiin

- Forest Fighter: Sankarin ollessa metsässä hän saa +1 Ws ja +1 A lähitaisteluissa.

- Forest Mage: Sankarin ollessa metsässä hän saa +1 Castingia (jopa Bound Spelleihin).

- Forest Ward: Sankarin ollessa metsässä hän saa Magic Resistance 3.

- Foul Smell: Sankaria iskevät ottavat -1 Ws.

- Frenzy: Sama kuin ohjekirjassa oleva. Huom! Jos sankarilla on jo Frenzy niin hän saa +1 A niin kauan kun hän on Frenzyn vaikutuksen alaisena.

- Greedy: Sankari saa lisätä +1 jokaiseen kultaheittoon jonka hän tekee.

- Holy Aura: Sankaria ympäröi pyhä aura joka sokaisee kaikki jotka palvovat pahoja voimia. Henkilöt jotka kuuluvat Forces of Destructioniin saavat -1 osumista sankariin, tämä vaikuttaa myös Tomb Kings of Khemriin vaikka ovatkin neutraaleja.

- "I think it's safe": Jos sankari tekee Rally-testin hän saa +1 Ld-testiin.

- Knowledge: Sankari tietää yhden ylimääräisen loitsun, kunnes sankari pääsee lvl 10:ksi, loitsu on aina seuraava loitsu listasta.

- Leader: Rykmentit voivat käyttää sankarin Ld:tä 6 tuuman päästä sankarista, jos sankari on armeijan kenraali kantama pitenee 6:lla tuumalla (18 tuumaa normaalisti, 24 tuumaa jos on Large Target).

- Life Leech: Hahmon heittäessä 6 haavoituksessa ja vihollisen epäonnistuessa armour-testit hahmo saa yhden Woundin takaisin. Haavat eivät voi ylittää hahmon maksimi haava määrää.

- Magic Ward: Sankari saa Magic Resistance 2

- "Face Me!": Vastustajan characterit eivät voi kieltäytyä sankarin challengesta (poislukien Step Aside kyvyn omaava jolla on oma poikkeus tähän).

- Master of the Dead: Kun sankari herättää kuolleita henkiin, hän voi lisätä +1 noppatulokseen kun heitetään kuinkamonta kuollutta hän herättää.

- Master Lich / Necromancer: Sankari saa +1 loitsimiseen kun hän heittää loitsun joka tavalla tai toisella vaikuttaa ystävälliseen Undead yksikköön.

- Mighty Blow: Sankari saa kyvyn käyttää Mighty Blowta. Jos sankari käyttää tätä hän saa +1 S kun hän iskee lähitaistelussa tavallisella aseella (kyky ei toimi jos hän käyttää Magic Weaponia) mutta hän ei saa parry bonusta kilvestä.

- Mutation: Sankari heittää Mutation-taulukosta ja katsoo mitä hän saa.

Mutation-taulukko
D6
1: Acid Ichor. Hahmo voi sylkeä happoa vihollisia päin. Lähitaistelussa hän voi uhrata yhden hyökkäyksistään joka iskee S4 ja No armour save allowed.
2-3: Tentacle. Heitä D6. 1-3 = Lonkero korvaa hahmon käden. Hahmo ei voi kantaa sillä kädellä kilpeä tai toista asetta (ja kahdenkäden aseisiin tämä pätee myös). Hän voi kuitenkin kädellään haitava vastustajaa ja vähentää häneltä -1A (minimi on 1). 3-4 = Hahmolle kasvaa ruumistaan lonkeroita. Hän voi lonkeroilla haitava vastustajaa ja vähentää häneltä -1A (minimi on 1).
4: Cloven Hooves: Hahmon jalat muuttuvat kavioksi. +1 M (ei vaikuta ratsuihin).
5: Horns: +1A kun rynnäköi.
6: Extra Arm. Hahmo saa extra käden. Hän voi kantaa kilpeä tai extra asetta siinä (negatoi Tentacle heiton 1-3 haitat mutta pitää edelleen -1A vastustajille).

- Pit Fighter: Sankari on kokenut taistelija kun taistellaan ahtaissa tiloissa. Sankari saa +1 Ws ja +1 A kun hän taistelee rakennuksessa.

- Quick Shot: Jos sankari ei liikkunut vuorollaan hän voi ampua tuplasti ampumamääränsä (lasketaan Multible Shotiksi).

- Resilient: Iskut sankaria vastaan tulevat -1 S:llä. (esim. S 4 iskut lasketaan S 3:ksi jne)

- Runic Magic: (WIP, idea olisi saada ns. kääpiöloitsuja mutta idea on vielä vaiheissa)

- Runic Weapon: Sankarin hyökkäykset lähitaistelussa lasketaan magical attackeiksi vaikka hän ei kantaisi taika-asetta.

- Slayer: Sankari ei voi käyttää haarniskaa. Sankari ei voi olla armeijan kenraali. Hän haavoittaa vihollisia aina vähintään 4+:lla.

- Spellcaster: Sankari voi Re-rollata yhden Power-dicen kerran Magic Phasessa.

-Sprint: Sakari voi marssiessaan liikkua kolminkertaisen liikkeen normaalin kaksinkertaisen sijasta.

- Step Aside: Hahmo on mestari välttelemään henkilöitä joita hän ei halua kohdata. Kun vastustaja esittää haasteen sankari voi kieltäytyä siitä ja silti tapella normaalisti. Hahmon on kuitenkin liikuttava ryhmässä niin ettei joudu haasteen esittäneen sankarin kanssa kosketuksiin. Jos hahmolla on kyky pakottaa haasteen kohde tappelemaan niin silloin sankari voi vielä kieltäytyä mutta menee ryhmän takariviin normaalisti.

- Strongman: Sankari joka käyttää Great Weaponia ei ota Strike Last sääntöä vaan iskee normaalissa initiave järjestyksessä.

-Trick Shooter: Viholliset eivät saa Cover bonuksia sankarin ampumista vastaan.

- Unholy Speed: Hahmo saa Always Strike First säännön.

- Unstoppable Charge: Kun hahmo rynnäköi hän saa +1 Ws
*Improved: Hahmo saa Ws:n lisäksi +1 A:ta TAI ryhmä johon sankari on liittynyt saa +1 Ws (näistä valitaan jompikumpi kun valitaan improved versio tästä).

- Waaagh! Harness: Sankari saa nyt käyttää kaikkia Waaaghin sääntöjä eli hän saa extra noppia tappelevista örkeistä.

Edit 1: Päivitin rotu juttuja ja viimeistelin Warrior classia ja sen erikoistumisia. Muutoksia tulossa lisää
Edit 2: Rogue ja Warrior ammatit pitäisivät olla valmiita, seuraavaksi teen Priestit.
Edit 3: Nyt pitäisi perus asia olla valmis. Teen jossainvaiheessa lisää kun jaksan.
Edit 4: Deathknight lisätty priesteihin, tällä on nyt kaksi versiota warrior ja priest.
Viimeksi muokannut Currynator, To 26.08.2010 08:17. Yhteensä muokattu 24 kertaa.

Avatar
666Eldsu
Viestit: 416
Liittynyt: To 22.05.2008 21:10
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja 666Eldsu » Ma 02.08.2010 10:41

ainaki on luettavaa

expa sankari: ConolBane (eldar name generaattorilla luotu :))
gladeguard champion 18pistettä
"The moonlight makes my heart beat. My other self is starting to awake. My horns will grow up. And that makes me feel strange. But nobody will stop me now."
Keine's staggering song.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Ke 04.08.2010 20:11

Noni perusteet on valmiit! Kaikki tämän hetkiset rodut ja ammatit ovat jotenkuten tasapainotettu ja katsotaan tarviiko niitä muuttaa tuosta vielä tasapainosemmiksi. Kaikki ammatit eivät saa joka levelillä jotain valitettavasti mutta näin piti tehä että tasapaino pysyisi.

Mitä tulee sellaisiin asioihin kuin Dryadista Treemaniksi ja Skeletonista Bone Giantiksi, päätin että ainakin aluksi en tee niitä. Kyseinen homma vaatisi hirveästi pähkäilyä ja suunnittelua ja niistä saattaisi tulla liian kovia tai heikkoja.

Myös saatatte huomata että kaikkissa ammateissa ei ole teidän armeijalle omaa erikoistumista, esim. Lizardmaneilla ja Örkeillä ei ole yhtään Priest erikoisammattia, en vain keksinyt niille joten jos teillä on ideoita ammatiksi niin sanokaa ja antakaa ideoita siihen. Muutenkin saa kommentoida ja antaa ideoita joita en ole välttämättä huomannut. Varsinkin velhoissa ideat loppuivat aika kesken joten tein aikapaljon samanlaisia kykyjä niille, tappelijat on vaan niin paljon helpompia.

Jos on kysyttävää nii kysykää.

Marsutin mrk III
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 20.01.2010 22:03
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III » To 05.08.2010 12:18

Damon St.cyr, Knight of the realm Gallant 0pts.
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Avatar
Virad
Viestit: 126
Liittynyt: Su 19.10.2008 09:47

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Virad » To 05.08.2010 20:06

Atom-Ra luuranko jousimies.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » To 05.08.2010 21:00

Ainiin voisin itsekkin laittaa hahmon :D. Jaa-a taidan jatkaa empirellä joten tehdään sille. Gregor Sylman, Swordsmen sergeantti, 16pts.

Avatar
darkwood
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 08.07.2009 09:58
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja darkwood » Pe 06.08.2010 10:34

Siis pitäiskö kirjotta tarina????
Voitto ei ole aina tärkeintä vaan vastustajan hakkaaminen.

Avatar
Currynator
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:41
Paikkakunta: Kotka

Re: "Age of Heroes"-fabakampanja

Viesti Kirjoittaja Currynator » Pe 06.08.2010 13:00

Huoh... Muistaakseni sanoin että olis kiva jos hahmoilla on tarina mutta ei se pakollinen ole, se vaan tuo kivaa syvyyttä hahmoihin ja tekee sankareista kiinnostavia. Ja muistuttelen että tuo ekalla sivulla oleva systeemi on vanha. Tein uuden jota en vielä ole sijoittanut ekoihin sivuihin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hamina & Kotka”