Maalaus- ja maastontekopäivä

Heinolan peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Humppakeppi

Re: Maalaus- ja maastontekopäivä

Viesti Kirjoittaja Humppakeppi » Ti 03.07.2012 18:53

Kuism4 kirjoitti:Tällä viikolla mulle sopis parhaiten Pe-La. (Sunnuntaikin sopii, koska aamuvuoro) Kesätyöt alkavat sotkea kuvioita ens viikolla kun työpäiviä tulee lisää, mutta vapaapäiviäkin on, katellaan tarkemmin myöhemmin.
Olisiko perjaintaina klo 12.00 hyvä aika aloittaa maaston tekeminen?
Scary, Scary...

Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Ti 03.07.2012 20:02

Humppakeppi kirjoitti:Olisiko perjaintaina klo 12.00 hyvä aika aloittaa maaston tekeminen?
Sopii minulle. Sovitaan sitten perjantaina, että jatketaanko muina päivinä ja mitä aikoja.

Kuism4

Viesti Kirjoittaja Kuism4 » Ti 03.07.2012 20:29

Humppakeppi kirjoitti:Olisiko perjaintaina klo 12.00 hyvä aika aloittaa maaston tekeminen?
Sopii mulle.
Amazing Slug kirjoitti:Ne ovat rikkaita ja röyhkeitä ökyhaltioita, ajavat mersuillaan örkkivauvojen yli ja äänestävät rasistisia maahanmuuttovastaisia puolueita Ulthuanin vaaleissa.

Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Pe 23.08.2013 21:18

Ja huomenna alkava koko viikonlopun kestävä maastontekosessio alkaa aamun kauppakierroksella. Oli puhetta että Jupun kanssa haetaan rautajuurikkalasta ja/tai tikkuvirtaselta MDF:t (mittailen tänään kuinka paljon about tarvitaan) ja finnfoamit kahdeksaan pöytään. Pleissillä olevasta vanhasta lumipöydästä tulee kukkulat, lisäksi saadaan mahdollisesti pummittua ilmaisfoamia kaupanpäällisiksi.

Nämä aiomme siis hakea ainakin:

* pöytälevyt
* MDF:t (metsä-, järvi- ja rauniobeissit)
* värisilmästä puunruskea ja hiekanruskea maalipönikkä, lisäksi beige (ehkä myös vihreä, jos Mikolla ei ole sitä) spray

Mitä multa löytyy (lähes kaikkea pitäisi olla muillakin, eli kun kaikki tuovat omiansa niin pitäisi riittää hyvin):

* kahta eriväristä ruohoa, lumiflokki, karkeaa hiekkaa, hienon hiekan jämät, vihreää sammalta, jäkälää
* ruohomattoa maastoihin
* puolikas erikeeper, muutamia erilaisia pika- ja muoviliimoja
* veitsiä ja sivuleikkurit, jotain viiloja
* sprayta, useampi musta ja valkoinen(!), harmaa, oranssi, sininen

Mitä tarvitaan ehdottomasti muilta:

* jotain millä leikata MDF:ää, mieluusti sähkökäyttöinen kuviosaha tms
* jotain millä leikata finnfoamia, joko isoja ja/tai hyvin teräviä veitsiä tai kuumalankaleikkureita
* isoja pensseleitä
* hiekkaa
* jesaria, tämä olisi syytä laittaa pöytien reunoihin ennen maalausta

Siinä ne tärkeimmät. Kauppakierros alkaa huomenna yhdeltätoista, joten siihen mennessä tarvitaan suht tarkka ostoslista.

Ready? Break!

Kuism4

Viesti Kirjoittaja Kuism4 » Pe 23.08.2013 21:34

Juuh elikkäs. Kellari on tyhjentynyt kunnolla ja tavaraa on hävinnyt jonnekin. Pienen tutkimisen jälkeen löytyi seuraavaa:

-Kuviosaha
-Pari isoa ja suht terävää veistä
-Kuumalankaleikkuri
-Pensseleitä (Paljon eri kokoja!)
-Reilunkokoinen pala finnfoamia

Talossa pitäisi olla myös kuumailmapuhallin ja jesaria, mutta ei osunut ekalla etsintäreissulla silmään. Hiekkaa voidaan kai hakea huomenna kylpylästä?
Amazing Slug kirjoitti:Ne ovat rikkaita ja röyhkeitä ökyhaltioita, ajavat mersuillaan örkkivauvojen yli ja äänestävät rasistisia maahanmuuttovastaisia puolueita Ulthuanin vaaleissa.

Humppakeppi

Viesti Kirjoittaja Humppakeppi » La 24.08.2013 00:44

Skarsnik, the Lord kirjoitti:* värisilmästä puunruskea ja hiekanruskea maalipönikkä, lisäksi beige (ehkä myös vihreä, jos Mikolla ei ole sitä) spray
Minulla on jo tota beigeä sprayta purkillinen. Vihreästä en ole varma... Kirjoitan aamulla listan kaikista maastontekotarvikkeistani.
Scary, Scary...

Humppakeppi

Viesti Kirjoittaja Humppakeppi » La 24.08.2013 09:35

Veeti... Minulla on kuviosaha, kuumalankaleikkuri + jotain isoja matto veitsiä!

Minulla on:

MAALIT

3,6 litr valkoista akryylimaalia
1,0 litr mustaa akryylimaalia

beige spray (käyttämätön)
ruskea spray (käyttämätön)
vihreä spray (hieman yli puolet jäljellä)
valkoinen spray (hieman yli puolet jäljellä)
harmaa spray (vajaa)
sininen spray (melkein täysi)
punainen spray (melkein loppu)

MUUT TARVIIKKEET

Noin 1,5 litr PVA -liimaa
jonkin verran ilmastointiteippiä

TYÖKALUT

Jotain mattoveitsiä
Kuumalanka leikkuri (käsikäyttöinen)
Käsisaha
Sähkök. kuviosaha (Huom! tähän ei ole vaihtoterää, eli pitää leikata varovasti ettei terä katkea)
Dremel
Hiomapaperia

MAASTON TEKOON:

Mustaksi värjättyjä katajanoksia (näistä saa kuolleita puita)
Joulukoriste puita (kuusia)
Jotain akvaario kasveja
green foliage
green flock (paljon)
"burnt grass"
steppe grass (vihreää)
winter/dead grass
parched straw
heinää
peltoja (Ikean matto)
Gav Thorpen hilsettä (eli GW:n modelling snowta)
leikelty ruohomatto
maalattua ja maalaamatonta jäkälää
1/2 litraa todella hienoa hiekkaa Virosta
männyn kaarnaa (kiviksi)
pahvia
cocktail ja grillitikkuja
kipsipaloja (raunioiksi)
Vallejo water effect
+kaikkee muuta jännää

Näitä tarvitaan (Veetin kirjoittaman listan lisäksi):

-(ehkä) lisää pva/puuliimaa (tätä kuluu todella paljon, mikäli suurin osa pöydistähiekotetaan)
-lisää vihreää sprayta, koska meillä meni lähes puolikas purki kahden Pleissillä olevan pelipöydän metsiin
-kaikkea muuta hyödyllistä maastontekotarviketta
-sanomalehtiä/vanerilevyä tai jotain muita maalausalustoja (löytyykö pleissiltä?)
-maastokappaleisiin sopivia bitsejä

Ottakaa varmuuden vuoksi mukaan vähän mittanauhoja, viivoittimia, kyniä, tusseja ja paperia maastojen suunnitelua varten. (Mittanauhoja lukuun ottamatta kaikki kyllä pitäisi löytyä Pleissiltä)

EDIT: HUOM! Jotta näitä minun maastontekotarvikkeita (maaleja, liimoja, flokkeja... jne.) voidaan käyttää turnausmaastojen tekoon, ehtona minulla on: turnauksesta saatuja tuloja (mikäli saadaan) käytetään esimerkiksi Mordheim ja Strange Aeons -pelikenttien tekoon (eli saadan peliporukalle kenttiä muihinkin peleihin kuin Fabaan/40K:hon). Tämä on ehtona, koska olen käyttänyt arviolta noin 75 -100 euroa omia rahojani näiden tarvikkeiden ostoon ja tarkoituksena minulla oli alunperin käyttää nämä tarvikkeet Mordheim ja vaihtoehtoisten skirmishpelien kenttien tekoa varten (sekä pohjamaalata ja basettaa figujani).
Scary, Scary...

Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » La 24.08.2013 10:50

Humppakeppi kirjoitti:EDIT: HUOM! Jotta näitä minun maastontekotarvikkeita (maaleja, liimoja, flokkeja... jne.) voidaan käyttää turnausmaastojen tekoon, ehtona minulla on: turnauksesta saatuja tuloja (mikäli saadaan) käytetään esimerkiksi Mordheim ja Strange Aeons -pelikenttien tekoon (eli saadan peliporukalle kenttiä muihinkin peleihin kuin Fabaan/40K:hon). Tämä on ehtona, koska olen käyttänyt arviolta noin 75 -100 euroa omia rahojani näiden tarvikkeiden ostoon ja tarkoituksena minulla oli alunperin käyttää nämä tarvikkeet Mordheim ja vaihtoehtoisten skirmishpelien kenttien tekoa varten (sekä pohjamaalata ja basettaa figujani).
Sopii hyvin.

Lisään tuohon vanhaan ostoslistaan kaksi purkkia vihreää sparayta ja vaikka yhden ison purkin PVA:ta. Muita mahdollisesti puuttuvia juttuja voi sitten viikonlopun aikana hakea keskustasta tarpeen mukaan. Nappaan lisäksi bitzboksini mukaan, niin niidenkin pitäisi sitten riittää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Heinola [Heinola Hammerers]”