Sivu 1/2

Megabattle: Ankkojen Kosto! (Kompit täällä!)

Lähetetty: La 10.12.2011 23:17
Kirjoittaja Scumboogie
Kumiankkaproducts ylepänä esittää...

Megabattle: Ankkojen Kosto!

Kuva


Ideana olisi siis järjestää joululoman aikana jälleen kerran Heinolan perinteinen, eeppinen megabattle. Ajattelin pistää pohtimisketjun jo nyt käyntiin että saadaan tuloksia kutakuinkin joululomaan mennessä.

Aluksi haluan pyyntää anteeksi madhollisista kirjoitus vihreistä. Kirjotin/copypastasin aika nopiasti.


Milloin: 26.-27.12. Ideana olisi taas, että kaikki olisivat paikalla viimeistään klo 12. Mikäli listaa pitää hioa, suosittelen olemaan paikalla aikaisemmin. Avaan ovet klo 11. Seuraavan päivän aikataulu sovitaan ekana pelipäivänä.


Mitkä liitot/armeijat: Liitot kuten ennenkin, eli Team Facepalm (minä, Niko ja Aleksi) vastaan Team Grudge Pony (Mikko ja Kuisma).

Team Facepalm: 4k Goblineita (minulla), 3k Örkkejä (Nikolla) sekä 4k WoC:ia (Aleksilla).

Team Grudge Pony: 3k Dark Elfejä (Mikolla), 3k WoC:ia (Mikolla) ja 6k Empirea (Kuismalla).


Pöydät: Kahdeksan tai yhdeksän levyä, kuten viime kerralla tuli todettua, kuusi oli aivan liian vähän ja tilanpuutteen takia tahtoi homma mennä hankalaksi aina välillä. Veikkaisin kahdeksan olevan okei, mutta tarkastelen asiaa lähemmin ovet avattuani.


Kompit:
  • * max. 2 samaa monster-luokan otusta.
    * max. 3 samaa rare-valintaa.
    * max. 4 samaa special-valintaa.
    * max. 3 samaa sotakonetta.
    * jos armeijakirjassa annetaan ottaa jotain "kaksi yhteen" (esimerkiksi Spear Chukkia), niin se sopii.

    * Samoja taikaitemeitä saa ottaa eri armeijoihin (esim. sekä Empirella että Dark Elfeillä voi olla sääntökirjan palava lippu).
    * Special charactereista... Yksi special character hero saa olla joka armeijassa, mutta koko liitossa saa olla vain yksi lord. Eli käytännössä liitossa saa olla yhteensä viisi special characteria.

    * Sääntökirjan Folding Fortress on bännissä.
    * proxya voi olla niin paljon kuin kehtaa pelata, mutta täytyy varautua urputukseen jos sitä on ylettömästi
    * jonkinlainen roti, vaikka yksikkökompituksia ei ole. Kukaan ei halua katsella miljoonaa Chosenia, pappispämmiä yms. ikävää. Eli saa tehdä kovan listan, mutta kohtuudessa olisi pysyttävä.

Magia: Joka armeijalle heitetään magic phasessa 3D6 ja nopista valitaan suurin dispelleiksi. Esimerkki: Örkkiarmeija heittää kolmella nopalla winds of magicia, saaden luvuiksi 3, 4 ja 6. Örkit saavat 13 power dicea ja vastustaja 6 dispel dicea. Tämä buustattu magia lähinnä siitä syystä, että entinen magiasysteemimme oli aivan mitäänsaamaton.

Armeijan täytyy käyttää itse omat noppansa, eli power diceja ei voi antaa liittolaiselle (dispellithän ovat käytännössä yksi iso pooli, joten niillä on ihan sama). Sama taika voi löytyä liitossa samoilta armeijoilta (esim. sekä WoC:illa että Dark Elfeillä voi olla Pit of Shades).


Liittolaissäännöt: Sääntökirjan liittolaistaulukkoa käytetään. "Friendly unit" = muuten normaalit friendly unit -säännöt (joutuu ottamaan paniikkia friendly-liittolaisten paetessa läpi, yms.) paitsi liittolaisarmeijoiden BSB:n re-rollit toimivat vain omaan armeijaan. Toisin sanoen liittolaiset heittävät kenraalin Ld:täkin muille liittolaisille, jos he ovat samaa kategoriaa. Esimerkki: WoC-armeijan kenraali voi antaa Ld:tään örkkiarmeijalle, mutta WoC-BSB ei anna re-rolleja örkeille.

Friendly-liittolaisryhmiin saa heittää taikoja, jotka toimivat friendly uniteihin, mutta raja vedetään taikoihin. Delffien pata tai Warshrinet yms. toimivat vain oman armeijan yksiköihin.

Kummassakin liitossa on yksi "pääkenraali". Tämä pääkenraali valitaan pelin alussa. Pääkenraali on sekä oman armeijansa sekä koko liiton kenraali, jolloin hänen kenraalin-Ld:nsä kantaa hulppeat 18". Tämä yliajaa sen, että eri kategoriaa olevan armeijan kenraali ei anna Ld:tään eri kategorian armeijoille.


Objectiivit?: Olisiko kuusi objectiivia? Kaksi omalle depolle, kaksi keskelle, kaksi vihollisen debolle. Randomoidaan pöytälevy (ei kahta objectiivia samalle pöytälevylle, re-rollataan samat) ja sitten scatteroidaan 3D6(?). Ulosmenneet menevät pöydän reunaan, mahd. lähelle ulosmenokohtaa. Omalla puolella olevista objectiiveista saa 200, neutraaleista 400 ja vastustajan 600 pistettä. Objectiivin voi vallata D6" sisällä oleva, yli 100 pisteen rankkaantuva infantry tai monstrous infantry -ryhmä. Tämä D6" heitetään pelin lopussa, eli kannattaa parkkeerata mahd. lähelle. Jos kummallakin on ryhmiä rangella, se, kummalla on enemmän yksiköitä rangella, saa objektiivin. Jos vieläkin on tasan, liput ratkaisee. Jos vieläkin, hinta ratkaisee. Jos vieläkin, kumpikaan ei saa (tai otetaan nyrkkitappelu).


Pisteet: Pisteitä saa tuhotuista ryhmistä (myös puolikkaista ja pakenevista), objectiiveista, sekä normaaleista sääntökirjan jutuista (lipunkaappaukset, yms.). Kenraalitaposta saa 200 pistettä per kenraali ja kaapatuista BSB:istä saa 200 pistettä per BSB. Normilippujen kaappauksesta saa 50 pistettä kappale, ja Underdog Challengesta saa 75 pistettä. Pääkenraalin tappamisesta saa huimat 500 extrapistettä, eli valitkaa pääkenraali viisaasti.


Debo: Debotaan vuorotellen, kuten normaalistikin. Esim. Team Facepalm aloittaa debon. Joka armeija asettaa pöydälle yhden ryhmän. Sitten Team Grudge Pony tekee saman. Toista. Jos armeijalta loppuu ryhmät kesken, ja liittolaisilla on vieläkin ryhmiä, niin muut armeijat laittavat yksiköitään haluamassaan järjestyksessä. Pääasia on se, että joka debovuoro pöydälle laitetaan neljä yksikköä, mahdollisimman tasaisesti.

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: La 10.12.2011 23:34
Kirjoittaja LéAnkka
Mä tulen taas ja kostan kaikille! Eiku...

Joops, eli meitti on Heinolassa kait koko loman ajan joten kaitpa se aika hyvin käy. Tosin lyödään nyt päivä sopivan ajoissa jotta tietää, ettei möksä tms tule tielle.

Kompit oli ihan jees, mutta mites magia? Viime pelissä en muista yhtään not irlantilaista joka oli tullut ovesta sisään. Joops, ei ne nykyään paljoa muutenkaan mene läpi, mutta joku tolkku silti touhussa voisi olla? Toi liippajuttu voisi olla aika roxrox jos saadaan joku järki. Ehkä myös saataisiin jotenkin enemmän liitoumien roolia esille? Ehkä joku setti erikoisjuttuja maybe?

Liitot on ihan jees, tosin voisin katsoa jos ottaisin Orcs vähän enemmän kontolle tms kun möövephase oli vähän sellanen jotta 2 dudea istuu kun kolmas pyörä liikuttaa tunnin nappeja.

PS. Voitan aina kaikki melojat tutulla neuvostojen liiton taktiikalla jota ei voi pysäyttää!

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Su 11.12.2011 01:10
Kirjoittaja Scumboogie
LéAnkka kirjoitti:Kompit oli ihan jees, mutta mites magia? Viime pelissä en muista yhtään not irlantilaista joka oli tullut ovesta sisään. Joops, ei ne nykyään paljoa muutenkaan mene läpi, mutta joku tolkku silti touhussa voisi olla?
Jaa-a, tämä onkin se hankala aihe... Olisiko 3D6 power dicea per armeija, joista sitten dispelliä saa vain yhden D6:n verran? Tällä tavoin magiasta voisi saada vähän voimakkaampaa ja peliin vaikuttavampaa.
LéAnkka kirjoitti:Toi liippajuttu voisi olla aika roxrox jos saadaan joku järki. Ehkä myös saataisiin jotenkin enemmän liitoumien roolia esille? Ehkä joku setti erikoisjuttuja maybe?
Näitä vähän myös mietiskelin. Sääntökirjassa on ne omat taulukot hyviksille (Empire), pahiksille (WoC, örkit, Skaven, jne.) ja neutraaleille (Ogret) armeijoille, ja sieltä löytyy ihan tarkemmatkin säännöt kuinka nämä vaikuttavat toisiinsa. Esimerkiksi voitaisiin ottaa tämä, että hyvikset voivat liittyä hyviksien ryhmiin ja pahikset pahisten ryhmiin -juttua. Omistan General's Compeniumin (GW:n kampanjakirjan), josta kattelen vielä tässä illalla jotain jänniä liittolaissääntöjä. Muistelisin siinä olevan jotain Ld-testiä, kun ollaan lähellä "epäilyttävää" liittolaista tjms.
LéAnkka kirjoitti:Liitot on ihan jees, tosin voisin katsoa jos ottaisin Orcs vähän enemmän kontolle tms kun möövephase oli vähän sellanen jotta 2 dudea istuu kun kolmas pyörä liikuttaa tunnin nappeja.
Sopii hyvin. Ogreja löytynee mulla joku reilu kolme tonttua, ja koska Vampyyreja en ota, täytyy pisteet täyttää törkeällä örkkiarmeijalla. Voisi olla hassua ottaa kaksi vihernahka-armeijaa, joista toinen olisi vaikka full goblin ja toinen neutraalimpi yleisarmeija. :)

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Su 11.12.2011 19:09
Kirjoittaja Scumboogie
Noniin, selailtuani General's Compendiumia pisti pari jännää juttua silmään.

Ensiksi liitoista. Jotta saataisiin enemmän väliä sille, ovatko hyvikset/pahikset/neutrit muiden liittolaisten hyvisten/pahisten/neutrien lähellä, löysin säännöt epävarmuudelle. Epävarmuus tarkoittaa sitä, että kun hyvis/pahis/neutri on jonkun eri kategoriaa edustavan liittolaisen lähellä, taisteleminen on vähän hankalampaa koska pitäähän sitä sivusilmällä vaihtia epäilyttäviä tyyppejä. Eli sääntöteknisesti, kun hyvis/pahis/neutri on eri kategoriaa edustavasta liittolaisesta 6" sisällä, kummallekin tulee -1 kaikkiin Ld-testeihin, koska vieressä olevat liittolaiset ovat epäilyttäviä.

Toinen asia on siitä grand generalista, eli marshalista. Eli kummallekin liitolle valitaan yksi marshal, joka on periaatteessa pääkenraali. Pääkenraalin Ld-range on 24", ja sitä voi käyttää kaikki samaa kategoriaa (hyvis/pahis/neutri) edustavat tyypit. Marshal valitaan randomisti, siihen on sellainen hassu D6-taulukko.

1-3: Joka armeijan marshal-ehdokkaat ottavat kaksintaistelun pienellä alueella, tapellaan/taiotaan kunnes toinen ehdokas on kuollut. One use only -itemeitä ei voi käyttää duelissa. Kaikki Ld-testit onnistuvat automaattisesti. "Kuolleet" ehdokkaat saavat kuitenkin osallistua peliin ilman mitään miinuksia.

4: Parhaimman Ld:n omaava ehdokas on marshal. Jos useammalla ehdokkaalla on sama Ld, otetaan yllä selitetty dueli.

5: Pistehinnaltaan kallein ehdokas on marshal. Jos on samanhintaisia (hyvin epätodennäköistä, mutta kuitenkin), otetaan dueli.

6: Marshal valitaan simppelillä nopanheittokisalla. Re-rollataan tasapelit.

Eli tällainen. Mitäs pidätte? Itse pidän, mutta näen yhden ongelman. Esimerkiksi, liitossa on kahdet örkit, Ogret, WoC ja Beastit. Ogrekenraalista tulee marshal. Muut liittolaiset eivät saa käyttää Ogremarshalin Ld:tä, koska Ogre on eri kategoriasta. Tämä lienee parasta house rulettaa pois.

Sitten löytyi vielä yksi jännä juttu, mikä voisi tuoda tosi hyvin eloa peliin (myönnettäköön, että viimekertaiset megabattlet toistavat vähän itseään). Petturisäännöt! Eli vuoron kaksi lopussa tehdään salainen arvonta, ja kuudesta pelaajasta yksi on petturi. Kukaan ei tiedä kuka petturi on, lukuunottamatta tietenkään itse petturia. Vuorojen 3, 4 tai 5 alussa petturi voi paljastaa itsensä. Tästä lähtien petturin joukot lasketaan kuuluvan entisen vastustajan liittoon. Tasoittaakseen peliä petetty joukkue saa 1750 victory pointsia.

Tarkemmat säännöt löytyvät General's Compendiumista, kysykää jos on jotain.

Mitä mielipiteitä?

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Su 11.12.2011 22:09
Kirjoittaja LéAnkka
Näyttää erittäin hyvältä. Vähän kun tuota superkenua houserulettaa niin ihan jepalta näyttää. Tulee vähän sellasta settiä jotta oikeasti jotain väliäkin minne keskittää joukkoja jne.

Myös petturisäännössä olen täysillä mukana. Kuitenkaan kukaan muu kuin ihmiset eivät pettäisi liittolaistaan heti tilanteen tullessa ja eikös me tultu juurikin heittämään noppaa ja pitämään hauskaa?

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Su 11.12.2011 22:30
Kirjoittaja Guardian of Chaos
Kuulostaa ihan jees ja peli voisi olla joko ennen jouluaattoa 20-23 päivä tai sitten joulun jälkeen 26-28. päivä. Nuo kenraali sun muut säännöt ensin vähän epäilyttivät, mutta kun tarkemmin ajattelee niin tuo sitä erilaisuutta peliin ettei olisi sitä samaa vanhaa mitä edellisetkin.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ma 12.12.2011 14:08
Kirjoittaja Kuism4
Tykkään. Nuo liittolaissäännöt ja petturisäännöt voisivat tuoda vähän lisää jännitystä ennestään satunnaiseen peliin. Myös muutokset magianoppiin kuulostavat kivalta. Mites miscast 8-9? Vaikuttaako vain miscastanneen armeijan velhoihin vai koko liittoon? Viime kerralla oli kuitenkin aika rikkinäinen. :/

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ma 12.12.2011 21:49
Kirjoittaja Scumboogie
Kiva että kiinnostusta löytyy.
Guardian of Chaos kirjoitti:Kuulostaa ihan jees ja peli voisi olla joko ennen jouluaattoa 20-23 päivä tai sitten joulun jälkeen 26-28. päivä.
Minulle ja varmaankin muille Otaniemeen lähtijöille megabattle voisi sopia paremmin ennen jouluaattoa. Meidän täytyy lähteä 29. päivä aamulla Helsinkiin päin, ja jos peli päättyy 28. päivän illalla, pakkaamiseen yms. hajoiluun ei jää paljoa aikaa. Mutta ei tuo jälkimmäinenkään mahdotonta ole, miten vain muille sopii parhaiten.
Kuism4 kirjoitti:Mites miscast 8-9? Vaikuttaako vain miscastanneen armeijan velhoihin vai koko liittoon? Viime kerralla oli kuitenkin aika rikkinäinen. :/
Sanoisin että vaikuttaa ainoastaan miscastanneen velhon armeijaan, eikös viime kerralla tullut näin päätettyä kun yksi miscast tappoi puoli tusinaa maagia. ;)

Mitenkäs nuo liitot, pidetäänkö samat kuin ennen? Kun liitot on sovittu, voidaan ryhtyä päättämään armeijoita.

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ma 12.12.2011 21:58
Kirjoittaja Kuism4
En ainakaan ite nää tarvetta liittojen muuttamiselle. Vietän melko varmasti joulupyhät Heinolassa joten mulle kumpikin edellämainituista ajankohdista sopii, ainakin alustavasti. (Ellei "pakolliset" sukuperinteet taas pilaa asioita.-_-)

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ma 12.12.2011 23:33
Kirjoittaja LéAnkka
Jepsjeps, magiassa todellakin vain omalle armylle 8-9. On nimittäin suhteellisen murhaavaa muuten.

Kummatkin ajankohdat käy, mieluiten ehkä jälkeen joulun(ei tarvitsisi tulle Heinolaan niin aikaisin). Jos yleinen mielipide muuttuu ennen joulua kannalle, joudun kait massapsykoosiin ja menen massan mukana.

Mitenkäs tehdään ns. "spirit of gamen" kanssa? Viimeksi tuli hieman kyseenalainen kohta jossa tykki oli apuvälineenä hieman kyseenalaisessa toimessa. Ollaan herrasmiehiä vai kaivetaan kaikki pahimmat munakoisot kaapista?

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ma 12.12.2011 23:53
Kirjoittaja Kuism4
LéAnkka kirjoitti:Mitenkäs tehdään ns. "spirit of gamen" kanssa? Viimeksi tuli hieman kyseenalainen kohta jossa tykki oli apuvälineenä hieman kyseenalaisessa toimessa. Ollaan herrasmiehiä vai kaivetaan kaikki pahimmat munakoisot kaapista?
Joo, myönnetään. Tuli vähän likainen olo viime pelissä tämän takia. Kai ainakin itse voisin jättää likaiset temput Jupulle/muille kyseisiä kikkoja käyttäville ja keskittyä vain sivistyneeseen, rehtiin nopanviskontaan. ;) ORC:issa sitten kaikkea ETC:lle ominaista perseilyä tulee näkymään kunnolla joten tää vois olla vika mahdollisuus keskittyä asialliseen pelaamiseen ennen ORC:ia. Mites muuten sotakoneiden määrää rajoitetaan? Haluun päästä pelaamaan kerrankin neljää tykkiä ja mortaria kun figutkin löytyy. ;)

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ti 13.12.2011 00:02
Kirjoittaja Guardian of Chaos
Kuism4 kirjoitti: neljää tykkiä ja mortaria
No mikäs siinä, jos saa neljä hellcannonia tai neljä warshrineä.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ti 13.12.2011 09:59
Kirjoittaja Scumboogie
Kuism4 kirjoitti:
LéAnkka kirjoitti:Mitenkäs tehdään ns. "spirit of gamen" kanssa? Viimeksi tuli hieman kyseenalainen kohta jossa tykki oli apuvälineenä hieman kyseenalaisessa toimessa. Ollaan herrasmiehiä vai kaivetaan kaikki pahimmat munakoisot kaapista?
Joo, myönnetään. Tuli vähän likainen olo viime pelissä tämän takia. Kai ainakin itse voisin jättää likaiset temput Jupulle/muille kyseisiä kikkoja käyttäville ja keskittyä vain sivistyneeseen, rehtiin nopanviskontaan. ;) ORC:issa sitten kaikkea ETC:lle ominaista perseilyä tulee näkymään kunnolla joten tää vois olla vika mahdollisuus keskittyä asialliseen pelaamiseen ennen ORC:ia. Mites muuten sotakoneiden määrää rajoitetaan? Haluun päästä pelaamaan kerrankin neljää tykkiä ja mortaria kun figutkin löytyy. ;)
Hyi hyi, samassa viestissä puhutaan herrasmiesmäisyydestä ja pyydetään saada pelata neljää tykkiä ja morttaria. :I Ei siinä mitään, mutta örkit vastaavat kuudella Rock Lobballa, kuudella Doom Diverilla ja 24:llä (kyllä, 24:llä) Spear Chukkalla. Eli olisiko se viime kerroillakin hyväksihavaittu max. 3 samaa konetta per armeija (ja Spear Chukkia 6, koska ovat kaksi yhteen)? Miten vain katsotaan parhaaksi.

Ja muuten, Mikkohan todisti pelin jälkeen tykkitempun olleen laillinen...

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ti 13.12.2011 16:25
Kirjoittaja LéAnkka
Laillisuuttahan kukaan ei kiistänyt? Enemmänkin kyse oli ns. "Spirit of gamesta". Kyllähän tuota temppua on voinut tehdä jo ainakin 6 edikasta asti, mutta menee vähän siihen rajapintaan kuinka pahasti sitä voittoa nyt pitää janota kun tiedetään että alkuperäisestä kohteesta ei mitään tule millään matematiikalla saamaan.

ps. en mitenkään nyt yritä kaivella viime vuotta tai vaatia hyvitystä särkyneeseen sydämmiin. Otetaan nyt joku linja vaan miten paljon sääntöjä saa abusea.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ti 13.12.2011 16:40
Kirjoittaja Scumboogie
Miten vain, kunhan jokainen huolehtii omasta pelikäytöksestään niin kaiken pitäisi sujua smoothisti.

Keskustelin tänään Kuisman kanssa kompeista yleensä. Tulimme kutakuinkin tällaiseen tulokseen... Max. 2 samaa rarea, max. 4 samaa specialia. Lisäksi ajattelimme max. 3 -rajoitusta ainakin Engineereille (Engineereille ehkä max. 2?)ja Priesteille. Yksikkökokorajoituksia ei näillänäkymin ole, mutta koetetaan keksiä niillekin jotain mikäli katsotaan tarpeelliseksi (viime kerralla ei ollut ja hyvinhän se meni?).

Spessusankarien kompitus on toiminut IMO.

Ajattelin jättää kuitenkin Ogret pois, koska örkki- ja WoC-armeijat tarvitsevat kuitenkin peikkoja niin perkeleesti ja figut tahtovat loppua kesken. Otan sitten joko suuremman örkkiarmeijan tai ehkä Vampyyrejakin. Ideana kuitenkin olisi ottaa kaksi örkkiarmeijaa erikseen, Niko saisi leikkiä halutessaan toisella. Ajattelin laittaa hybridiarmeijan ja full Goblin -armeijan.

Lisää illemmalla mikäli keksin/tulee tarpeeksi provoa. :) Erityisesti mielipiteitä noista rare- ja special-kompeista sekä yksikkörajoituksesta kaivataan.

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ti 13.12.2011 21:35
Kirjoittaja LéAnkka
Hmm, ihan ok juttua. Ainoana poikkeuksena ehkä kuitenkin 3 samaa rarea? Kuitenkin jos joku 4k army niin alkaa olla aika köppöstä jos silti vaan saa 2 rarea valita. Ehkä jotkut tripa Helstromit sun muut juustot vaan komppaa pois?

Yksiköt toimi ihan ok, olihan siellä niitä kuolemattomia chosen yksiköitä, mutta ihan sama kun kummallakin on oma juustolaatikko ja juustohöylät tarvittaessa countteroimaan ne.

Voisin ottaa toiset orc itelle. Pistä jotain provoa minkä kokoista armyä ja mitä nappeja mahd uskallat antaa mukaan.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ti 13.12.2011 23:17
Kirjoittaja Scumboogie
LéAnkka kirjoitti:Hmm, ihan ok juttua. Ainoana poikkeuksena ehkä kuitenkin 3 samaa rarea? Kuitenkin jos joku 4k army niin alkaa olla aika köppöstä jos silti vaan saa 2 rarea valita. Ehkä jotkut tripa Helstromit sun muut juustot vaan komppaa pois?
Joo, ainakin Helsturmit pitää kompata ja varmaankin se viimekertainen max. 2 samaa hirviötä/tankkia hoitaisivat kompituksen hyvin raren osalta.
LéAnkka kirjoitti:Voisin ottaa toiset orc itelle. Pistä jotain provoa minkä kokoista armyä ja mitä nappeja mahd uskallat antaa mukaan.
Sopii hyvin. Pistetään nyt liittojen osalta lähtökohdiksi että pelataan 16k peli, mikä tarkoittaa liitoissa olevan neljä ~ 3-5k kokoista armeijaa. Meidän tiimiin varmaankin saadaan parit örkit (armeijakoot ~ 4k per armeija), noin 5k WoCia ja 3k Beasteja? Örkkejä saa enemmänkin jos ei riitä muihin armeijoihin figut. Vastapuolella varmaankin nähdään samanlaista settiä kuin viime kerralla, eli Empireä, Delffejä, Skavenia ja WoCia.

Sitten vähän tärkeää ilmoitusasiaa. 22. päivä pelaamme Pleissillä Doomia, eli silloin pelipäivä ei varmaankaan toimi. Toinen asia on se, että Jupu on lähdössä pakolliselle sukumatkalle (LOL LOL LOL LOL) Joensuuhun joulun ajaksi, eli on todennäköisyyksiä, ettei Jupu tule megabattleen. Tämä taas johtaisi siihen, että figuja on pöydällä vähemmän, ja mikä pahempaa, petturisääntöjä on huono käyttää kun on epätasainen määrä pelaajia per puoli. Asia korjaantunee sillä, että siirrämme megabattlea joko hiukan aikaisempaan tai myöhempään. AIkaisemmalla tarkoitan 20.-22. päivän aikoina pidettävä (silloin Doomia pitäisi siirtää) tai myöhemmäksi, mikä tarkoittaisi melkein uuden vuoden toiselle puolelle (Jupu tullee Heinolaan 27. päivä, ja 29.-30. on turnaus. Sitten onkin jo uudenvuodenaatto ja -päivä). Että scheisseksi menee homma ellei jotain keksitä. Mitä mielipiteitä?

- Cheers, Skarsnik.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ke 14.12.2011 00:27
Kirjoittaja Guardian of Chaos
Derp no alkaako teillä skole heti toinen päivä? Et jos sen sinne flinggais tms.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ke 14.12.2011 01:07
Kirjoittaja LéAnkka
Itsellä alkaa 4 päivä tammikuuta joten ei kauheasti voi vääntää uudenvuoden jälkeen kehtais.

Re: Megabattle: Ankkojen Kosto! (Suunnitteluketju)

Lähetetty: Ke 14.12.2011 08:34
Kirjoittaja Scumboogie
Meilläkin taisi alkaa 4. päivä... Olisiko mahdollista pelata tämä 2.-3. päivä? Vai meneekö liian myöhään?