Lauantai vai sunnuntai? Äänestä omaa suosikkiasi!

Humppilan peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Lauantai vai sunnuntai?

Lauantai
6
38%
Sunnuntai
10
63%

Ääniä yhteensä: 16

Zere
Peliporukkavalvoja

Lauantai vai sunnuntai? Äänestä omaa suosikkiasi!

Viesti Kirjoittaja Zere » To 27.10.2011 21:56

Sain tietää että sunnuntaisin nuorisotilalla ei ole mitään käyttöä, joten olisiko meidän fiksua vaihtaa pelipäivämme sunnuntaille?

Sunnuntaina meitä ei rajoittaisi mikään muu kuin klo 22 alkava hiljaisuus.

Kerro mielipiteesi viestissä ja anna äänesi äänestykseen!

Itse äänestän sunnuntaita, juurikin tuon pidemmän ajan vuoksi. Nykyinen aika on ehkä aavistuksen liian lyhyt. Eikä muutenkaan tulisi kiire päästä sieltä pois. Ja tuli myös mieleen että lauantai on ainoa päivä milloin töissä pystyy omaa autoa laitella joten sunnuntaipelit mahdollistaisi myös kaikkea sellaista kivaa toimintaa.
WHFB: Bretonnia, High Elves
WM: Undead, Bretonnia
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WH40K: Adeptus Mechanicus: War Convocation, Adeptus Astartes: Iron Hands
AoS: Kharadron Overlords

Seonnut

Re: Lauantai vai sunnuntai? Äänestä omaa suosikkiasi!

Viesti Kirjoittaja Seonnut » To 27.10.2011 21:59

Sunnuntai sopii minulle, kerkeää hyvin jumalanpalveluksen jälkeen paikalle.

Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari » To 27.10.2011 22:07

minulle on aivan sama, joten äänestän sunnuntaita, kun muutkin sitä äänestivät.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

Tupsu

Viesti Kirjoittaja Tupsu » To 27.10.2011 22:40

Mulle toi sunnuntai on nihkee, olen siis erittäin rasittava nuori urpo ja äänestän lauantaita

Thrall Master

Viesti Kirjoittaja Thrall Master » Pe 28.10.2011 06:44

Mun mielestä sunnuntai. Vois pelata rauhassa pelin loppuun kun ei olisi kauhea kiire.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965

Tömplar

Viesti Kirjoittaja Tömplar » Pe 28.10.2011 08:40

Minulle käy molemmat. Mutta sunnuntai ajan puolesta parempi--->ääni sunnuntaihin

anteeksiantamaton

Viesti Kirjoittaja anteeksiantamaton » Pe 28.10.2011 14:33

Ihan sama, varmaan äänestän lauantaita ettei päivä unohu...

Vaul

Viesti Kirjoittaja Vaul » La 29.10.2011 13:09

Äänestän lauantaita, koska sunnuntai on se päivä, kun jälleen yleensä palaan Turkuun. Toki se pelaaminen onnistuu silloinkin, mutta 19.00 lähtee se juna, jolla yleensä kuljen. Tarkoitan, että peliaika ei pitene tuskin yhtään, sillä kotona tarvitsee vielä syödä ja pistää kamat kasaan, ja sitten mun ja Jyken yhteiskyyditykset kusee (sikäli mikäli avain on Jykellä). Ja muutenkin kyse on aika paljon siitä, että kenellä se avain on.
Oikeastaan lauantain "rajoitettu" peliaika on juuri sellainen sopiva ja illallekin jää sopivasti aikaa puuhata mitä lystää. Jos ihka oikeasti tuntuu siltä, ettei aika riitä, niin sitten vaan pitää miettiä aikansa hyötykäyttöä paremmin sanoisin minä, vaikka riippuu tämäkin siitä, että pelaako 2x1500p 40k:ta vai 2400p matsin fabaa, dunno. Pysyisin entisessä meiningissä.

saku-san

Viesti Kirjoittaja saku-san » La 29.10.2011 15:37

Minulle sunnuntai kävisi melkeinpä paremmin. Omalla kohdalla kaikki kiva tuppaa kasaantumaan juuri lauantaille, niin ei tarvitsisi niin paljon joutua valitsemaan yhtä toisen kustannuksella. Joulun jälkeen yksi aktiivikaratekamme lähtee armeijaan, niin hyvin mahdollisesti minua tarvitaan taas karatejunnujen ohjaamiseen, kun 1 valmentaja ei pärjää 40 mukulan kanssa. Mikäli näin käy, niin omat pelaamiseni vähenisivät taas rankalla kädellä, jos päädymme pitämään lauantait pelipäivinä.

Lauantaissakin on kyllä omat hyvät puolensa, esim. rajattu peliaika varmistaa, etten jää asumaan sinne ja ilta jää vapaaksi. Ja olisihan se toki kiva, jos sunnuntai pysyisi "lepopäivänä", jolloin ei olisi mitään happeninkia missään. Mutta lauantait vain ovat niin tiukilla, kun kyllä sitä pelata haluaisi, ja sunnuntait mahdollistaisivat useammat isotkin pelit.

Useamman ihmisen aikataulujen yhteensaattaminen on haastavaa, eikä tämäkään aihe siihen poikkeusta tee. Inttiläisillä (joita ei taida nyt tosin olla?) sekä opiskelijoilla sunnuntait ovat ymmärrettävästi tiukkoja, kun täytyy iltaisin lähteä muille paikkakunnille. Osalla taas (minä, Jere?) olisi lauantaisin muutakin aktiviteettia, ja muilla siltä väliltä. Itse en ole raivomurhaamassa ketään, vaikka pitäytyisimmekin lauantaissa, mutta omat pelit saattavat todellakin jäädä suht' vähiin.

Maksammeko tilan käytöstä jotain, ja kuinka monta avainta käytettävissämme on? Olisiko jonkin näköinen kompromissi siis mahdollinen, esim. normisti lauantaisin kuten ennen, mutta lisäksi vaikka joka toinen sunnuntai? Tai joka toisena viikkona pelit la ja joka toisena su? Vai menisikö tämänkaltainen järjestely liian säätämiseksi, tai riittäisikö porukalla edes intoa/resursseja tällaiseen?
Kykenemättömyys on kuin kaksiteräinen banaani.

Zere
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zere » La 29.10.2011 16:21

Tila ei maksa meille mitään, mutta minä olen siitä vastuussa. Avaimia on yksi.

Mäkin pyörittelin päässäni ajatusta joka toisesta viikosta lauantaina ja joka toisella sunnuntai, mutta Saku sai sen sanottua ensin.

Kyllähän tuo meidän normaaliaikakin toimii, varsinkin jos on sopinut pelin etukäteen, mutta nykyään meitä on jo niin paljon, että usein vasta paikanpäällä selviää kenen kanssa pelaa. Eikä pöydätkään enää tahdo riittää aina.

Voisin tiedustella miten se sopisi nuokkarin henkilökunnalle, että olimme esim parillisilla viikoilla lauantaisin ja parittomilla viikoilla sunnuntaisin.

Eli jos laskisi tästä eteenpäin päiviä niin ne olisivat. (Viikko / Päivä)
44 / 5.11 lauantai
45 / 13.11 sunnuntai
46 / 19.11.lauantai
47 / 27.11 sunnuntai
jne...

Heitetään myös ilmoille sellainen idea joka auttaa peliaikaongelmaa, mutta ei kuitenkaan viikonpäivään. Jos siirretään pelien aloitusaikaa esim klo 11. Siitä tulisi heti jo 1 tunti lisää aikaan peleihin. Ei kaikkien tietenkään tartte tulla heti silloin, mutta jos esim on sovittua peliä niin sopii vastastajan kanssa että mihin aikaan tulee. Muutenkin jos sen ajan haluaisi käyttää kunnolla hyödyksi, olisi ihan jees sopia pelit etukäteen.

Vaul

Viesti Kirjoittaja Vaul » La 29.10.2011 17:24

Joka toinen kuulostaisi kyllä erittäin hyvältä, jos aiotaan olla tyytymättä vain lauantaihin. Joustavuutta pitäisi tietenkin siltikin olla, koska väistämättä jossain vaiheessa tulee eteen tilanne, kun nuokkarilla on lauantaina jotakin muutan (kuulostaako tutulta?) tai kun porukka on lauantaina turnauksessa tai viettämässä juhlapäivää. Ehdotan, että jos oletuksena olisi tällainen vuorotellen vaihtelu, niin siihen liittyen olisi kuitenkin joku viestiketju täällä, jossa porukka voisi ilmotella menemisiään ja haluaan vaihtaa pelipäivää. En kyllä tiedä, miten tämä käytännössä onnistuu, muuten kuin tsekkaamalla joka viikko pelipäiväketjua, mutta siltikään ei voi kaikkia miellyttää. Meikällä tuskin on hirveästi halua muutella päivää toiseksi, koska homma menee yleensä siihen, että joko tulen Humppilaan ilman mitään menoa täällä tai sitten jätän kokonaan tulematta.

edit: Halua ei löydy kahdelle peräkkäiselle pelipäivälle viikonloppuna, joten tuo lauantai+osa sunnuntaista ei ole hyvä idea.

anteeksiantamaton

Viesti Kirjoittaja anteeksiantamaton » La 29.10.2011 17:48

Niinkun jo mainitsin niin itselleni molemmat päivät sopivat yhtä hyvin ja hyvin se joka toinen viikko lauantai ja toinen sunnuntaina systeemikin onnistuisi (ainakin jos päivät muistaa).
Ja kyl sen vois yhtähyvin mun puolesta alottaa tunnin aikasemminkin, ois ainaki enemmän peliaikaa.

ParanormaaliMursu

Viesti Kirjoittaja ParanormaaliMursu » To 15.12.2011 19:00

Mullekin on ihan sama, mutta sunnuntai mieluummin koska itellä kaikki hauska tapahtuu myös aina launataisin :DD
"Make us whole again"

Dead space

straviax

Viesti Kirjoittaja straviax » Ke 16.05.2012 19:48

Kumpi tahansa käy mutta sunnuntaina olisi kivempi hoitaa läksyt ym. arkeen varautumiset ilman figumättöä.

Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari » La 26.05.2012 16:53

Onko tämä nyt sit forever a sunnuntai, vai onko tämän pelikerran sunnuntaisuus poikkeus joka vahvistaa säännön?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

Zere
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zere » La 26.05.2012 17:13

Tänään on poikkeus, koska nuokkarilla on muuta toimintaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Humppila”