Iisalmen Figuklubi

Iisalmen, Sonkajärven ja Nivalan peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Messinar

Re: Iisalmen Figuklubi

Viesti Kirjoittaja Messinar » Ke 30.01.2008 11:03

Minä päivänä ja missä?
Jess vihdoinkin pääsee pelaamaan. Kajaanissa homma kun on lievästi sanottuna hiljasta :|

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Ke 30.01.2008 15:57

http://www.lautapeliseura.fi/foorumi/vi ... php?t=4767

Tuossa on Teemun ja Eeron puhetta aiheesta. Itse en ole varma että olenko tulossa vielä tänä sunnuntaina. Kaikkea häsväystä.

Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz » To 31.01.2008 15:41

dead flesh penalty kirjoitti:http://www.lautapeliseura.fi/foorumi/vi ... php?t=4767

Tuossa on Teemun ja Eeron puhetta aiheesta. Itse en ole varma että olenko tulossa vielä tänä sunnuntaina. Kaikkea häsväystä.
Sunnutai on kylläkin ehkä peruuntumassa käytännön syistä. Ilmotan parin tunnin päästä kun tiedän tarkemmin...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....

Jipe

Viesti Kirjoittaja Jipe » La 16.02.2008 10:01

Onkos huomenna, 17.2 figuglubia nuokkarilla?

Maybach

Viesti Kirjoittaja Maybach » Ti 19.02.2008 19:59

Uusi naama o/

Kertoisko joku ystävällisesti paljonko tuolla pyörii porukkaa ja mitä pelejä "tuetaan"?

Voisin tulla ulkoiluttamaan lautapelejä, lotria ja 40k:ta

Messinar

Viesti Kirjoittaja Messinar » Ti 19.02.2008 20:44

.........milloin homma lähtee käyntiin?!

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Ti 19.02.2008 21:44

Iisalmen figuklubi on kohdannut byrokratian voittamattomat bastionit. Montun tiloihin pääseminen vaatii nykyään älyvapaata vuokraa (tuntipohjalta), joten säännöllinen pelailu alkaa sitten kun joku (Teemu/Eero) saa runnottua läpi jonkin järjestelyn jolla se kierretään, tai löytyy toinen paikka.

Hassua, tästäkin asiasta muuten keskusteltu lähinnä SLS:n foorumilla.

Btw, Maybach, asutko Kuopiossa vai missä?

Maybach

Viesti Kirjoittaja Maybach » Ke 20.02.2008 16:32

Asun Iisalmessa tällä hetkellä, mutta käyn Kuopiossa säännöllisesti.

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Ke 20.02.2008 18:00

Je. Ihmettelin vaan tuota paikkakuntaasi :)

Iisalmen lähiseudun tila nopeasti (siis se mitä minä tiedän siitä):

Iisalmen figuskene on ollut vähän lamassa viime aikoina, Mohrgoz yrittää sitä ilmeisesti elvyttää. Tai ainakin viime kuuleman mukaan näin. Yllä mainittu kaupungin yhteistyöhaluttomuus vaan pannee vähän vastaan. Säännöllinen kerhopohjainen sotapelaus toisin sanoen aallonpohjassa, mutta harrastajia on kuitenkin niin paljon että vaihtelevan kokoisia konventioita on aina aika ajoin fiiliksen mukaan. Eri pelejä mitä pelataan on jotain kymmenkunta, 40k on varmaan yleisin. Battlefleet hyvin perässä :P

Lautapeleillä sen sijaan menee aika lujaa, varsinkin Sonkajärvellä. Olen itse nykyisin Lautapeliseuran aktiivi ja pyöritän Sonkajärvellä yleistä pelikerhoa viikoittain. Vaikka lautapelit (pääasiassa europelejä) ovat tavallisin harraste, myös figupelejä voidaan pelata, jos kysyntää on. Fiiliksen mukaan tämäkin siis. Lautapeleistä enemmän juttua omalla osiollamme SLS:n saitilla. Jos vaan jaksaa siirtyä 24 km, niin kannattaa suunnata Sonkajärvelle, tämä on maan pelipääkaupunki. Itse asiassa tuolla toisella foorumilla oli juttua jostain kimppareissusta tänne Iisalmesta.

Satunnaismuuttujana tässä kuviossa on sitten noiden muiden pienempien kuntien skenet joista minä en tiedä hirveästi. Ennen viime Ropeconia paljastui Savossa olevan ihan varteenotettava kourallinen DBM-pelaajia, noin esimerkiksi.

Sinä muuten olet varmaan se sama Maybach joka järjesti ei-lopulta-toteutunutta megataistelua Ropeconissa 2005, vai oliko 2006? Rupesin miettimään, kun löytyi puhelinnumerosi puhelimestani :D

Maybach

Viesti Kirjoittaja Maybach » To 21.02.2008 00:40

Sama mies, suurella todennäköisyydellä eri numero... hämärää, en itse edes muistanut koko juttua enää. 2005, jep.

Lautapelejäkin mielellään pelaisi, pitää väijyskellä hieman.

Olisi toki hienoa jos jonain päivänä saisi tuon klubinkin pyörimään.

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » To 21.02.2008 16:10

Sonkajärven kerho tosiaan toimii perjantaisin, paikkana kylän liikuntahallin lämpiö klo. 13.00 eteenpäin niin pitkälle kuin peli-intoa riittää. Figupeleille meillä on myös erilliset tilat raitin toisella puolella, mikäli pelataan isompia pelejä.

-Huomenna (22.2) on muuten bonuskivaa tarjolla; oma lautapelini kansojen kohtaloista, Alba, nousee ensi kertaa pöytälaatikosta pöydälle testipelattavaksi. Ilmassa on suorastaan historiallista värinää.

Maybach

Viesti Kirjoittaja Maybach » To 21.02.2008 17:22

Itselläni menee koulun penkillä aina 15:30 asti, tulen kyllä mielelläni pelaamaan jos tarkemman osoitteen saan...

Kai pelit kestävät iltaan asti yleensä? Jos ajelen sonkajärvelle niin olen toki ennen klo 16 perillä ;)

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » To 21.02.2008 21:50

Juu melko pitkälti iltaan asti siellä pelaillaan, 9-10 aikoihin yleensä lopetellaan. Jos Iisalmen suunnalta tulet niin kun ajat S-Marketille asti ja käännyt sitten vasemmalle niin näkyviin pitäisi tulla oikealla puolellasi koulurakennus jonka vieressä on iso liikuntahalli. Sen aulassa on pelejä ja auton voi jättää pihaan, hm.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » To 21.02.2008 22:33

Tuolla ohjeella pitäisi päästä perille aika hyvin. Sonkajärvellä eksyminen vaatii ammattitaitoa ;)

Jos tulet Iisalmesta (keskustasta?) autolla, pystyisitkö nappaamaan matkaan paikallisia teinejä? Tiedän jokusen lukiolaisen jotka ovat tuskailleet isoon ääneen sitä kun Iisalmi ei ole game, mutta Sonkajärvellekään ei yhteiskyytejä löydy.
Itse asiassa laitan sinulle puhelinnumeroni yv:nä, niin logistiikan koordinointi on helpompaa, jos siihen vain ryhdyt.

Maybach

Viesti Kirjoittaja Maybach » La 23.02.2008 12:56

Tuota tuota, olin estynyt tänä viikonloppuna, mutta vastaisuudessa voin kyllä rahdata ihmisiä paikalle, jos he maksavat pienimuotoista bensarahaa.

Messinar

Viesti Kirjoittaja Messinar » Ma 25.02.2008 18:29

Figu clubista tuli mieleen, että oletteko kokeilleet kysyä jo seurakunnan tiloja. Takavuosina asuin muutaman vuoden kuopiossa ja iisalmessa. Niihin aikoihin siellä pyöri joku pienoismalli kerho, jolloin oli käytösssä joku kerhohuone.........joten voisisvat innostua uudesta pelikerhosta.

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Ma 25.02.2008 18:52

Tuota on palloteltu ilmassa kerran pari, mutta kukaan ei ole vielä tehnyt (kai) mitään konkreettista sen eteen.

Messinar

Viesti Kirjoittaja Messinar » Ma 25.02.2008 22:20

Siellä työskentelee muutamia tuttujani, joten voisin kysäistä.........elleivät muut paikkakunnalla olevat halua kysyä *köh köh*

Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz » Ti 26.02.2008 17:36

Itse olen ollut vähän vaiheessa tässä kerhoasiassa sairastelun ym takia. Taloyhtiön tila ei irtoa kerhokäyttöön. Kunhan pääsen ylös sängystä, alan kysellä tuota seurakunnan kerhotilojen perään, yksi vaihtoehto on myös kysyä Myllysiltä Sankkurilan talon alakertaa kerhotilaksi.

Pitää myös tehdä eka versio tuosta anomuksesta kaupungille...

Peleistä sen verran että Iisalmen figukerhon olisi tarkoitus olla pelipaikka kaikille peleille figupeleistä, kortti- ja lautapeleihin sekä roolipeleihin.

Ilmoitelkaapa tuosta mahdollisesta kyydistä sonkajärvelle, voisin lähteä mukaan, jos kunto sallii...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Ti 26.02.2008 19:26

Morhgoz kirjoitti: ...yksi vaihtoehto on myös kysyä Myllysiltä Sankkurilan talon alakertaa kerhotilaksi.
Tuskin toimii. Se on ylipäätään liian pieni tila IMO, ja toisekseen nykyään (käsittääkseni) talon vuokralaisten aktiivisesti käytettynä bänditilana.

Kannatan seurakunta-hypoteesia, niihin purree ainakin lautapelaamisen hehkutus (on ehkä sellainen ...tervehenkinen harraste). Ja jos/kun pitää tavata niitä tiloista vastaavia, niin jätetään sitten räikein sa*tananpalvojarekvisiitta kotiin, okei? ;)

edit: jahas..sensurointitoiminto haluaa muuttaa sa*tananpalvojan saakuliksi vaikka on olevinaan kytketty pois päältä..
Viimeksi muokannut dead flesh penalty, Ti 26.02.2008 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Iisalmi, Sonkajärvi & Nivala [Triplex Acies]”