Verkkoturnaukset, mitä ihmettä?

Miniatyyripeleistä johdetut virtuaalimittelöt. Pysy teemassa, käytä harkintaa ennen uuden aloittamista.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Fixu

Verkkoturnaukset, mitä ihmettä?

Viesti Kirjoittaja Fixu » Ma 23.04.2012 18:27

Eli olisin kiinnostunut näistä areenoista, mutta en löytänyt tutoriaalia, miten näitä pelataan.
1.Onko tämä Dungeons&Dragons tyyppinen juttu vai puhdasta fluffia(en ole koskaan pelannut D&Dtä, mutta ihan pikkuisen tiedän siitä pelistä)?
2.Onko mese/vastaava pakollinen?
3. Kertokaa kaikkea muuta kivaa, mitä tarvitsisin areenoihin osallistumiseen.

Ps: joku tutoriaali olisi kyllä kiva näille areenoille, että mistä siinä oikein on kyse. Jos joku/yhteistyöllä jaksaisi sellaisen Kirjoittaa.
Ja lopuksi onnittelut Terminator Sergeantille, sinä sait minut innostumaan näistä piirrustuksillasi!
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Verkkoturnaukset, mitä ihmettä?

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ma 23.04.2012 19:28

Mie kun joskus muinoin kirjoitin tuon tutoriaalin hahmon luomisesta, niin ajattelin, että voisi olla nastaa tehdä samallainen myös areenan tekemisestä. Se kuitenkin vähän jäi ajatustasolle kun oli tuo Sola 4:n pyörimässä ja se oli vähän suurempi seikkailu, joka vei kaiken huomion silloin. Lähestyvä armeijakaan ei yhtään antanut tilaa lisäajalle Wordin parissa.

Mutta niin. Nämä areenat. Mitä ne ovat.

Idea on muinainen ja kantautuu aina Sotun historian alkupuolille. Oliko joku 2005 vuosi kun ensimmäinen tuli tehtyä ja silloin kyseessä oli vain nähdä ken keksii sen juustoisimman kombon taikakamoista sankarilleen. Fluffit olivat lyhyitä ja tappelut verisiä kun 500p:n lorditason jätkät hakkasivat toisiltaan päitä irti. Elämä oli yksinkertaista ja kivaa. Nykyään olemme kehittyneet pelaajayhteisönä, että hommassa on muutakin kuin pelkkää teurastusta ja sankarin pimppaamista äärimmilleen.

1. Millainen se areena kuitenkin on, riippuu täysin areenasta ja vetäjästä. Jotkut ovat olleet hippaleikkejä jossain planeetalla tai kartanossa. Toiset ovat olleet wanhan ajan gladiaattorimättöjä. Tarinapohjaisiakin löytyy, mutta yksikään ei ole näkenyt vielä iloista loppuaan. Hybridejäkään ei saa unohtaa. Mm. Solat ovat olleet näitä kaikkia poiketen kultaisesta keskitiestä milloin kuinkakin paljon.

Mitä tarkoitat puhtaalla fluffilla, en oikein ymmärrä. Kaikki mitä hahmomme tekevät, kirjoitetaan aina tänne viesteinä, jotta myöhemmin voimme palata ajan kultaamiin muistoihin. Oli se sitten jonkun possun tappamista pusikossa tai suuria tunteita ja rakkautta baarin blondin kanssa, kaikki kirjoitetaan. Kuinka paljon kukin kirjoittaa hahmonsa tekemisistä, riippuu täysin pelaajasta ja vetäjän asettamista säännöistä. Jotkut vetäjät ovat rentoja eivätkä välitä vaikka pelaajat laittaisivat vain yhden lauseen tekstiä kun toiset puolestaan tulevat karjumaan moisesta tempusta.

2. Mitä enemmän menemme Skyrimiin tai ties mihinkä muuhun, sitä enemmän mesestä tulee pakollisempi. Facebook on kätsy kanssa, mutta sen kyvyttömyys tukea useampaa kuin yhtä keskustalua kerralla, haittaa hyvin paljon tiimiytymistä muiden pelaajien kesken.

Aikaisemmin helppoina ja yksinkertaisina aikoina kaikki seikkailut olivat sellaisia, että vetäjä laittoi tietyn verran paikkoja, joihin voisi mennä seikkailemaan. Pelaajat ilmoittivat yv:llä valintansa ja vetäjä vastasi siihen, että sieltä eteesi loikkaa iso paha susi, joka suojelee jotain lumottua amulettia. Pelaaja kirjoittaa suden kohtaamisestaan ja vetäjä kirjoittaa tappelun, jonka jälkeen pelaaja kirjoittaa voitontanssit saaden tietää tietenkin, mitä tuo amuletti tekeekään.

Tuollaisilla tempuilla mese ei ole pakollinen, mutta mitä enemmän vetäjä haluaa hallita ympäristöään, areenansa tarinaa ja etenkin, mitä siellä tapahtuu, sitä pakollisemmaksi se mese vain tulee. Yv:n välityksellä kuitenkin tulee joskus se raja vastaan niin jaksamisessa kuin nopeudessakin, että kuinka paljon siellä jaksaa selittää asiasta. Mesessä reaaliaikaisen keskustelun kanssa menee homma hyvin eteenpäin kun molemmat muistaa vain pelata ne hetket oikein ja jättää fluffittelut sitten fluffittelukerralle. Itseä ainakin inhottaa ja sanon aina kaverille, että kerro vain, että menen oikealle sen sijaan, että kirjoittaisin hahmoni pohtivan hetken aikaa ja kuuntelevan korvallani oven takaa, jonka jälkeen päätän hiljaa avata oven ja kurkistaa sisään. Jos me molemmat tekisimme noin, niin me olemme täällä vielä huomennakin.

Mitä kunnianhimoisempi vetäjä on, mitä tarinapohjaisempi areena on, sitä tärkeämmäksi se mese vain tulee. Mesepelaus on muutenkin kivempaa kuin päästänsä tapahtumien keksiminen.

3. Areenaan osallistuminen vaatii lähinnä vain jaksamista. Mie voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että mikään ei vituta enempää vetäjänä kuin se, että ensin väki tulee ihan innoissaan paikalle ja sitten kirjoittaa fluffia kaksi viikkoa ja edessäni on vain joku kaksi riviä tekstiä. Sen kanssa voin ja oikeastaan vetäjän pitää osata elää, että deadlinejä on tuon tuosta annettava väelle. Aina löytyy niitä kuhnureita, jotka eivät kirjoita tai urhaa sitä yhtä iltaansa kirjoittamiselle. Mutta olisi se kuitenkin kohteliasta, jos fluffi venyy, sille olisi joko hyvä syy tai sitten se itse fluffi oli odottamisen arvoinen.

Yleensä myös on havaittavissa pientä kiinnostuksen puutetta myös pelaajissa, jotka jättävät kaikki aina viime tinkaan. Ketä ei näy koskaan mesessä, kenelle pitää aina karjua. Ei se karjuminen ole kivaa, mutta se on vain tehtävä, josta valitettavan usein seuraa keskeytys milloin mistäkin syystä. Tämä ärsyttää sitten todenteolla vetäjää ja saattaapas hän sitten tehdä sellaisen mustanlistan kaikista pelaajista, jotka ovat aluksi osoittaneet suurta intoa tulla areenaan heti ensimmäisenä päivänä ja sitten vain kiinnostus on kadonnut kerta toisensa jälkeen. Ei kuulemma ollutkaan niin siistiä kun ei voi katsoa Narutoa kaiket päivät ja tämä puolikas sivu fluffia ei riitä.

Hauskaa kun sanoit, että Termikset kuvat saivat sinut innostumaan tästä. Mie muistan Sola 4:n kun karjuin hänelle... oliko se kuukauden päivät, että yritä yritä yritä nyt jotain. Ei voi olla totta, että meitä on vain kaksi pelaajaa ja tässä menee näin kauan. Tai oikeastaan vain yksi, koska mie olin jo ottanut Gilan hahmon itselleni kirjoitettavaksi kun mokoma hippi ei itse oikein koskaan saanut mitään aikaiseksi omistaessaan liian vilkkaan elämän. Mutta sitten kun se lopulta tuli, sitten kun lopulta tuli se fluffi, jossa hän rakensi ne kivisotilaansa ja lähti tusauttamaan ensimmäisen puollustuslinjan nurin, clap clap. Vetäjä aikanani en ole parempaa päivitystä hahmon teoille nähnyt vielä kuin sen.

Jaksamista on siis kahdenlaista. Jos aloitat, ole kiltti ja jatka myös loppuun saakka. Pelaajia ei kuitenkaan montaa viitsi ottaa, mitä kunnianhimoisempi on. Sola 3:ssa oli... 16 pelaajaa ja se varmaan näkyy kun katsotaan viestejä. Se oli raskasta ja en suosittele samaa kenellekkään. Paikkoja siis kun on rajallisesti ja joku voi jäädä rannalle, sitä vaan vituttaa, että otti tämän nysvön sen rannalla olijan sijaan.

Toinen jaksaminen sitten on se, että jaksa kirjoittaa. Ainakin minä olen sellainen vetäjä, että jos pystyn scrollaamatta lukea tekstin, sitä on liian vähän. Petyn pelaajan tämän kertaiseen suoritukseen ja petyn vielä enemmän, jos tätä vähäistä tekstiä piti odotella niin kauan kun oltaisiin jotain siistimpää voitu tehdä jo ajat sitten.

Tämä tekstin määrä myös voi vaikuttaa peliinkin jotenkin. Mieti asemaasi vaikka vetäjän paalilla, kummalle annat siistimmät ja tärkeämmät kohdat pelattavaksi? Kaverille, joka tekee viimeisen minuutin aikana postauksen, joka on pituudeltaan viisi virkettä, vai Termikselle, joka kirjoittaa kunnolla ja piirtää hyvässä lykyssä vielä kuvatkin? Kun mie mietin, että nämä tapahtumat johtavat areenan suuriin ja parhaimpiin kohtauksiin, minä haluan nähdä jotain hienoa kun niiden aika on saapunut. Minä en halua nähdä miten areenan korkein nuotti jää ihmisten muistoihin parina hassuna rivinä tekstiä.

Epäoikeudenmukaista? Ehkä. Ei minun mielestäni. Köysi vähäfluffisille kaulaan sanon minä!

Minun ei ole muuten tarkoitus sitten vittuilla tai pelotella mitenkään. Mie itsekin olen vähän hunero pelaaja silloin tällöin. Nytkin tuolla Arkin areenassa kaikki odottaa minnuu ja tässä minä kirjoitan tätä viestiä ja Wordissa ihan jotain muuta kuin mättöä. Kyllä minustakin paheita löytyy yllin kyllin.

Mutta tervetuloa vain joukkoomme supistuneeseen. Ei täällä enää kovinkaan montaa tahdo pyöriä. Kaikki on lähinnä tätä kolmatta sukupolvea, jotka eivät muista edes aikaamme Peliporukat.netissä.

Tällä hetkellä ainakaan minun korviini ei ole kantautunut, että tuhkasta nousisi uusi areena. Kun mietin kanssa vetäjää, niin ei oikein nykypäivänä tule ketään mielenkään. Arkin areena on käynnissä ja vaikka tuo minun omani on viimeisten viestien perusteella kuollut, niin siellä se vielä hengittää sinnikkäästi happea. Mie tosin olen badass vetäjä, jolla on kunnianhimoa viiden ihmisen puolesta ja kuten varmaan omista teksteistäni näkyy, niin minä vaadin sitä fluffia.

Ilmoittaudu vain, tervetuloa, mutta ole kiltti ja kirjoita myös. Areenana tuttu turvallinen hydribi gladiaattoria ja luolastoseikkailua. Mitään eeppistä maailman räjäytys juonikuviota ei tällä kertaa ole mihin Solissa ollaan totuttu.

Tuli muuten mieleen, että muistinkohan mie sanoa mitään Termikselle hänen yyber Ws5 jätkästään. Ihan juustoa.

El edit: [Troll warning]Mitä fluffin pituuteen tulee, niin tämä minun postini on hyvä sellainen minimivaatimus. Mielellään tuplasti isompi. [/Troll warning]
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu » Ma 23.04.2012 20:15

Oli kyllä... kattava vastaus. Ajattelin, jos tuohon high charity kevät juhlaan voisi osallistua fabaa kun on. Eihän se vielä kuollut ole? Oli siellä viesti vuonna 2011!
Eli mikäli ymmärsin oikein, kirjoitan alkufluffin ensimmäiseksi.
Sitten minulla on hahmoni persoonallisuus ja stattirivi.
Sitten valitsen kartalta paikan, jonne haluan mennä.
Sitten mesessä on vuoropuhelua ja vetäjä kertoo erinäisiä asioita, eli mitä näkyy, kuuluu, haisee jne.?
Sitten kirjoitetaan ketjuun fluffi tapahtuneesta.
Älä pelkää, minä kirjoitan fluffia suomeksi kuin kuin... Minä. Kyllä minulta fluffin luonti onnistuu, riippuen hiukan deadlinestä. Sivua, tai edes puolta en kirjoita päivässä. Mutta kerran viikossa/kahdessa luonnistuu hyvin

Fixu EDIT: viestiä selkeytetty ja turha esimerkki otettu pois(lasketaan viestin selkeyttämiseksi)
Viimeksi muokannut Fixu, Ti 24.04.2012 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Ma 23.04.2012 21:14

Voi Capu, minähän vallan punastun. Tosin pakko se on myöntää silloin tunteneensa pienen ylpeydenpistoksen kun sanoit kikattelevasi kuin pikkutyttö lukiessasi raapustuksiani.

Mutta jep, periaate on yksinkertainen:
1) Lue säännöt.
2) Laske hahmot.
3) Vinetä pelinjohtajalle ja tee sääntöjä rikkova aloitustiimi.
4) Oksenna luova ulosantisi satunnaiseen kirjoitusohjelmaan.
5) Omg peliä! Höpise mesessä pelinjohtajalle, kyllä se vittuilee takaisin.
6) Etsi kaikki mahdolliset tavat rikkoa pelimaailma.
7) Kuole.
8) Fiilistele ketjussa kaksi kuukautta.
9) Tee eeppinen come back pelinjohtajan virallisella hyväksynnän hylkeellä.

... Joo Capu, me käytiin aiheesta keskustelu ja todettiin että otan extrapaskaa niskaan sen takia, koska se tuntuu niin hyvältä.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu » Ti 24.04.2012 19:45

Terminator Sergeant kirjoitti: Mutta jep, periaate on yksinkertainen:
1) Lue säännöt.
2) Laske hahmot.
3) Vinetä pelinjohtajalle ja tee sääntöjä rikkova aloitustiimi.
4) Oksenna luova ulosantisi satunnaiseen kirjoitusohjelmaan.
5) Omg peliä! Höpise mesessä pelinjohtajalle, kyllä se vittuilee takaisin.
6) Etsi kaikki mahdolliset tavat rikkoa pelimaailma.
7) Kuole.
8) Fiilistele ketjussa kaksi kuukautta.
9) Tee eeppinen come back pelinjohtajan virallisella hyväksynnän hylkeellä.
Joo... Eli se menee siis näin...
Tarkentaakseni siis
1. Hahmo on luotu
2. Mesekeskustelua, eli pelinvetäjä kertoo ympäristön ja lähistöllä olevat tärkeät asiat ja minä/me vastataan mitä teemme
3. Kävi niin, että lohikäärme söi hahmoni
4. Kirjoitan fluffin, tässä tapauksessa siitä, kuinka lohikäärme yllätti minut ja yht'äkkiä olin lohikäärmeen hammaskalterin vankina.
5. Sitten? Meseen taas ja aloitetaan kohdasta 2

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ti 24.04.2012 21:52

Kun on hahmo luotu ja areenaan on osallistunut tarpeeksi pelaajia, voi se alkaa vetäjän niin sanoessaan. Tällöin normaalisti ensimmäisenä vetäjä pistää esille aloitusfluffin, jonka tarkoituksena on laittaa pelaajille vauhtia pieniin töppösiin. Heti tämän jälkeen kuitenkaan aina ei ole pääsyä pelaamaan vaan alkufluffi voi olla moniosainen ja venyä sille toisellekin viestille. Itsellä mm. on ollut tapana kirjoittaa aluksi jotain diipa daapaa ja antaa pelaajille mahdollisuus kirjoittaa omaa roskaansa. Mm. Solissa minulla oli tapana kirjoittaa kylän toimista turnajaisten aloitettua ja miten iloisia kaikki olivatkaan ja teksti sitten päättyi siihen, että paikan pomo oli kutsunut kaikki takahuoneeseen puhuttelulle ja parittamaan tappeluparit.

Kun lopulta on alkuroska alta pois ja lähdemme meseen pelaamaan. Oletko koskaan roolipelannut? Sitä me yritämme imitoida täälläkin, milloin ja kuka milläkin menestyksellä. Itse en lähinnä paljoa kerro, jos pelaaja ei osaa kysyä. En mie jaksa alkaa jokaista kukkaa sinne mielikuvitukseesi laittaa, jos et sano hahmosi tarkkailevan ympäristöä. "Olet metsässä" riittää noissa tapauksissa ihan hyvin.

Aarteita löytyy sitten milloin millaisellakin menestyksellä ja isoja pahoja susia vielä huonommalla. Nämä areenat, jossa jokaisen seikkailun päässä oli bossitappelu ja aarre alkavat olla muinaismuistoja.

Fluffia pelaaja kirjoittaa aina kun hänen hahmonsa on tehnyt jotain. Se, mitä pelattiin mesessä, vähintään olisi mukavaa vetäjän kannalta olla olemassa tekstinä aiheessa. Kaikki lisä on sitten vain extraa ja lähinnä sitä toivottua extraa. Fluffia ei koskaan voi olla liikaa. Vain silloin se paljous tulee ongelmaksi, jos aikaa on mennyt paljon eteenpäin ja ne hyvät palat puuttuvat kokonaan.

Muistan sen erään kerran kun Sola 4:ko erään pelaajan kanssa pelattiin kaksi tuntiako mesessä. Kahden viikon pelaamisen jälkeen aloin vähän kyllästyä odottamaan fluffin saapumista ja sain vastaukseksi, että fluffia on valmista 5 sivua ja kyseessä olisi 5 sivua makkaranpaistoa jossain kuusessa. Itse turnauspaikkaan ei oltaisi vielä edes saavuttu, että edessä oli vielä paljon kirjoitettavaa.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, mikä on samaan aikaan toivottua että voi hyvä luoja. On ihanaa, että joku kirjoittaa jopa 5 sivua diipa daapaa, mutta kaksi viikkoa on kuitenkin pitkä aika. Alkuaika areenasta on kuitenkin kaikista aktiivisinta ja 4+ ihmisen seikkailun junnatessa sen yhden ihmisen takia koettelee jokaisen hermoja. Tästä seuraa kiire ja hätiköinti, josta seuraa vain pettynyt vetäjä kun luki makkaranpaistoa 5 sivua ja sitten puolikkaan sitä itse asiaa.

Fluffista myös sen verran, että vetäjä harvoin tekee ylimääräistä duunia. Sillä riitää hommia, että lisää ei tarvitse keksimällä lähteä tekemään. Olisi siis hyvä, että hänen antaessaan pelaajille mahdollisuuden fluffata, pelaajat myös käyttäisivät tämän. Oli vaikka taistelutilanne jätetty puolitiehen, minun puolestani siihen väliin voi pelaaja tulla tilanneselostuksen omasta näkövinkkelistään kertomaan. Menkööt tappelun jatkumisen alku piloille, koska ei sovi enää yhdessä sinun omasi tekstin kanssa. Pieni paha.

Vaikka sellainen Sola 4:n The Final Shell-Shock olikin siistiä puuhaa, sellaisen näkisin mieluummin tuolla T&N-alueella. Ei oo kivaa kun pelaajat ovat hiljaa ja antavat vetäjän olla koko ajan parrasvalossa.

Niin ja, tappelut kirjoittaa vetäjä. Te kirjoitatte kaiken muun hahmoonne liittyvän. Joutuessaan lohikäärmeen suuhun, kirjoitetaan viimeinen oodi sankarilleen ja poistutaan pelistä. Hyvissä areenoissa hahmo ei kuitenkaan kuole vaan jää elämään statistina sinne sekaan. Mikään ei vituta enempää kuin kuolema ekalla kierroksella. Etenkään, jos jatkoon meni joku kaksi riviä kirjoittava ja itse olit kaksi sivua kirjoittava.

Mutta sellaisia ne Fluffijumalat ovat. Se 5+ wardi ei pelasta joka kerta.
- Sinitähti

Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu » Ke 25.04.2012 07:29

Kiitos El Capitan! Nyt tajusin mistä tässä on kyse.
En ole koskaan roolipelannut varsinaisesti, mutta kaveri ehkä järkkää pelin dungeons&dragonsiin. Lähinnä tämä mesekeskustelun jälkeinen fluffin kirjoitus on minulle uutta.

Sola numero Xää ja Sola numero 4ää katsoin, eli olette siis pelanneet pääpiirteet(taistelut,yleiset tapahtumat) mesessä, sitten lihotatte vuoropuhelun fluffiksi ja kirjoitatte ketjuun. Näin sen ymmärsin.

Entäs tuo high charity? Ei se kai kuollut ole? Alku aina hankala...
Jos tekisin sinne hahmon, vaikka goblinin. Pitääkö hahmon tiedot lähettää sinulle, El Capitan, ennen kuin pistää sen siihen ketjuun?

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Ke 25.04.2012 10:57

Fixu kirjoitti: En ole koskaan roolipelannut varsinaisesti, mutta kaveri ehkä järkkää pelin dungeons&dragonsiin.
Suosittelen Old School -versioita, sääntöteknisesti hyvin kevyitä ja jättävät tilaa pelaajille loistaa, löyhän sääntöjärjestelmän jättäessä tilaa luovalle ongelmanratkaisulle ja pelimaailman hyödyntämiselle. Eivät myöskään nynnyile siinä missä nykylaitokset, hahmoja kuole kuin kärpäsiä ja ne myös oikeasti kuolevat. Jo sen ensimmäisen hiidenperkeleen käsissä.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 25.04.2012 17:26

Jos Sola 4:sta tsiikaa, niin ei missään nimessä saa poistua muualle ennen kuin on vilkaissut toiseksi viimeisen sivun. Son niin epic, että pitäisi varmaan pyytää jotakuta taitavaa piirtää ne kuvat sinne, että tulee vielä massiivisempi urakka selata loppuun saakka mokoma sivu.

Ohan toi Charity elossa. Emmää muista ennää mitään mitä mie suunnittelin siihen ja tiedostot on ties missä. Varmaan omassa kansiossaan, mutta jos ei ole, niin äkkiäkös sitä jotain uutta tilalle rakentaa. Ei minulla mittään gobboa vastaan ole, mutta raiskaappas sitä fluffia sen verran, että hänet huolittaisiin kääpiöiden valtakuntaan talsimaan. Mitään pikku itkupotkuraivari otusta, joka huutaa partasuita tyhmiksi ja pätkiksi ei saa hyviä ystäviä matkallaan.

Pistä suoraan aiheeseen, mutta jos epäröit hahmon hyvyyttä, niin laita yv:nä ensiksi. Kyllä mie sanon sanottavani sitten, jos siellä jotain vikaa näkyy tai poistan aiheesta viestisi, jos sinne olet kääpiöiden teurastusta harrastavan gobbon tuonut.

Niin ja tappeluitahan me emme pelaa mesessä. Ainakaan aina. Jos satutaan olemaan mesessä samaan aikaan, niin voin kenties saapua kertomaan reaaliajassa, miten hahmosi pärjää. Ohjeita siitä, että nyt isketään lujaa en ota vastaan. Luovutus ja karkuun on eri asia.
- Sinitähti

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » To 26.04.2012 15:33

El Capitan kirjoitti:Jos Sola 4:sta tsiikaa, niin ei missään nimessä saa poistua muualle ennen kuin on vilkaissut toiseksi viimeisen sivun. Son niin epic, että pitäisi varmaan pyytää jotakuta taitavaa piirtää ne kuvat sinne, että tulee vielä massiivisempi urakka selata loppuun saakka mokoma sivu.
Tuossa vaiheessa voisit samantien etsiä kustantajan ja tehdä graafisen novellin, sen pituus oli sen verran pitkälti yli 9000 riviä ettei tämä foorumisofta enää kestäisi jos kuvittaisit sen sinne lankaan :D

Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu » Su 06.05.2012 16:43

D&D:tä tuli pelattua perjantaina, joten en enää täydellinen nyyppä. Ei kovin old school tainnut olla(3.5 Eberron), mutta kivaa oli. Pelimekaniikkaan tutustuttuani aloin miettimään alla olevaa kysymystä:
Mitä verkkoturnauksissa tehdään mesessä?
Peli, jota pelasimme oli melko reaaliaikainen, eli pelinjohtaja kertoi, että näimme kääpiön. Sitten pelaajat kertoivat koettivatko he mennä piiloon, ampua tai tehdä jotain muuta. Peli kulki melko nopeasti, mutta viitisen tuntia siihen silti meni. Eli pitäisikö verkkoturnauksissakin viisi tuntia istua mesen äärellä? Vai kertooko pelinjohtaja etukäteen tarinaa, sitten pelaajat keksivät mitä tekevät ja pelinjohtaja kertoo taas lisää?

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 06.05.2012 20:42

Jooh, eipä se paljoa eroa tuosta pöytäropettamisesta. Siinä mielessä vain, että me olemme paljon hätäisempiä ja huonompia pelaamaan, jonka vuoksi pyrimme pelaamaan mahdollisimman nopeasti, koska hoidamme fiilistelyt ja tunnelmat sitten itse kirjoitusvaiheessa.

Viittä tuntia emme ole tainneet koskaan pelata missään areenassa. Kyllä me normaalit pelailut, missä ei ole mitään hienoimpia areenan tapahtumia, saadaan johonkin puoleen tai tuntiin altapois. Sitten kun on tosi kyseessä, niin voi vierähtää kaksi tai kolmekin kun innostutaan kunnolla. Hyvä kuitenkin näissä on aina muistaa se, että meillä ei ole mihinkään kiire ja kahden ihmisen aikataulut on helppo sovittaa yhteen kuin 6 henkisen ropeporukan. Jos tänään ei jaksa loppuun, niin jatketaan myöhemmin.

Pelaaminen onkin sitten varmaan muuten samallaista kuin pöydänkin ääressä. Ihan samalla tavalla se vetäjä kertoo muusta maailmasta pelaajan kertoessa, koska haluaa tehdä jotain. Jos se ei tunnu niin hienolta ja eeppiseltä kun on havaittavissa pientä kiirettä ja hätiköintiä, niin kannattaa muistaa kaksi asiaa.

1. Me, minä, en aijo olla tässä koneen ääressä hakemassa känsiä sormiini koko päivän ajan.
2. Pelaamisen ainoa tarkoitus on antaa luuranko fluffille. Se sinun kirjoittamasi fluffi on se main thing, johon käytetään sitten se 120% mitä löytyy.

Me emme ole täällä pelaamassa. Me olemme luomassa tarinaa.
- Sinitähti

Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu » Su 06.05.2012 20:59

2. Pelaamisen ainoa tarkoitus on antaa luuranko fluffille. Se sinun kirjoittamasi fluffi on se main thing, johon käytetään sitten se 120% mitä löytyy.
Me emme ole täällä pelaamassa. Me olemme luomassa tarinaa.
Understood. Rupesi vain mietityttämään, ettei joudu olemaan viittä tuntia sosiaalisessa tilassa, vaikkakin tietokoneen välityksellä :D
Enköhän minä tuon opi kun areenaan osallistun, niin potkitte minut jaarittelemaan vähemmän ja kirjoittamaan tarinaa enemmän.

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Ma 07.05.2012 16:05

Se tietysti vähän riippuu, kotopuolessa on onnistuneesti pyöritelty esim IRCin välityksellä pitkiäkin D&D-putkia ilman erikoisempaa häikkäilyä, GM laskeskeli aikaa kuluvan 20% enemmän kuin pöydän ääressä mekaaniseen pyöritykseen. Kotipolttoinen systeemimme tosin on mekaanisesti sen verran kevyt ettei se edelleenkään varsinaisesti mitään tarkoita.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Verkkoturnaukset”