Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Miniatyyripeleistä johdetut virtuaalimittelöt. Pysy teemassa, käytä harkintaa ennen uuden aloittamista.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Avatar
Gilaelin
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2832
Liittynyt: Su 18.04.2004 19:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) alkubriiffit

Viesti Kirjoittaja Gilaelin » To 17.07.2008 14:28

Tervetuloa jengiin, Gila. Sulla meseä jota uskaltaisit kertoa mulle?
Joo, toki on. sebas[at]jippii.fi.
Sweet is the wind as it gently blows
The day away and the night time comes
Great are the wonders that silence shows
I fall asleep and I dream of the sun

Avatar
IRiaD
Peliporukkavalvoja
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 26.09.2006 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) alkubriiffit

Viesti Kirjoittaja IRiaD » Pe 18.07.2008 13:41

Nonniin. Fluffijärjestys menee samalla tavalla kuin tiimienkin järjestys, ensimmäinen lainaus sisältää B.C.Mn fluffin, toinen Rohkeitten Miesten ja viimeinen Tristramin. Päivitystä on luvassa aina joka toinen päivä, että teillä on se yksi auringonlasku (ei pitäisi muuten puhua auringonlaskuista, tajusin etten ole kertaakaan ollut vielä mökillä viettämässä iltaa tänä kesänä *morale loss*) aikaa.

HUOM! Nämä ensimmäiset fluffit ovat todella lyhyitä, koska mitään jänskempää ei pääse vielä tapahtumaan. Nää on nyt semmoset alotushommat, valitsette sitten suunnan jolloin tämä käytännössä "alkaa" eli tapahtumia tulee vastaan. Ajattelin vain että kun nyt kohtaatte Gorgerin niin ette voi syyttä minua, koska itseppä valitsitte tien ;)

Björneborg Chiguita Masters

Silmänne kostuvat katsellessanne välkkyviä, sinisenä hohtavia seiniä. Vaikka jättimäinen ovi onkin sulkeutunut takananne peittäen tavallisesti niin tuttavallisen auringonvalon, luola on täysin valaistu kauniilla, sinisellä hohteella. Ympäröivään kivestä ulostyöntyneet kristallit hymyilevät outoa valoaan syrjäyttäen ympäröivän pimeyden ja luoden seinille monimutkaisia varjoja. Näky on melko... kaunis.

Ihasteltuanne hetken tätä ainutlaatuista näkyä päätätte jatkaa matkaanne syvemmälle vuoren uumeniin. Sininen hohde seuraa teitä koko matkan välkkyen panssareistanne ja aseistanne. Valo alkaa olla pikkuhiljaa häiritsevä, mutta edetessönne se vähenee koko ajan. Seinillä ei enää ole kristalleja. Käveltyänne hetken tuikkeessa saavutte umpikujaan. Kun silmänne tottuvat pimeyteen, huomaatte, että olettekin oikeastaan tienhaarassa. Oikeanpuoleinen luola on ahtaan näköinen ja vie alemmas, vasemmanpuoleisesta kuuluu omituista ääntä. Kumman suunnan valitsette?
Kolme Rohkeaa Miestä

Kiviset, vanhat ovet avautuvat edessänne heittäen kasvoillenne tuhatvuotista löyhkää, joka ei ollut herkutellut raikkaalla ilmalla pitkään aikaan. Urheasti astutte sisään etsimään kohtaloanne ja Nukkuvaa Jumalaa, ja yhtä urheasti seisotte paikoillanne kuluneen oven sulkeutuessa ja peitellessä teidät täydelliseen pimeyteen. Soihtu syttyy valaisten kivistä käytävää.

Ankea käytävä on kaiverrettu ilmiömäisellä taidolla puhtaasta kivestä. Seinien pinta on sileä lukuunottamatta erilaisten olentojen aiheuttamia koloja ja halkeamia. Käytävän varrella on useita syvennyksiä joihin on pystytetty kookkaita patsaita kauniista haltiaylimyksistä, urheista ihmissotureista ja parrakkaista kääpiöistä. Alatte hiljaa kulkemaan suoraa, hämärää käytävää pitkin. Teistä tuntuu kuin jokin tarkkailisi teitä.

Yksi vanha, pronssinen kääpiöpatsas kiinnittää huomionne. Se on siirtynyt hieman alustaltaan paljastaen alla olevan salakäytävän. Tahtoessanne voisitte siirtää patsaan pois ja laskeutua alas, tai sitten voitte jatkaa käytävää, jonka kaukana häämöttävästä päästä purskahtaa silloin tällöin punaista hehkua.
Tristram

Plip. Plop. Plip. Plip.

Katon irvistävistä tippukivistä laskeutuvat vesitipat hajoavat alla oleviin nälkäisiin lammikoihin. Alatte epäillä, onko karkea ja ahdas tunneli edes alunperin ollut oikea, suunniteltu sisäänkäynti vuoreen.
Yksinäinen, valoa levittävä soihtunne luo seinälle toinen toistaan erikoisempia varjoja. Vähän väliä joudutte kumartumaan päästäksenne etenemään. Aseenne ja panssarinen raapivat kiveä saaden aikaan vihlovaa kitinää.

Pimeys painaa päälle yhä kovempaa, ja maistatte ilman kosteuden kielellänne. Vähän väliä jalkanne osuu vesilammikkoon saaden huono-onnisen uhrin kiroamaan. Edettyänne hitaasti ahtaassa tunnelissa kuulette kuitenkin veden... tippuvan? Ääni on samanlainen kuin vesiputouksesta, mutta se on kuitenkin kaukana. Vesi alkaa nyt virrata alas johtavaa käytävää pitkin, mutta karkea tunneli itsessään jatkaa yhäkin ahtaana eteenpäin.

Minkä suunnan valitsette?
Fluffitelkaa niin päästään kunnolla asiaan.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5492
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) alkubriiffit

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Pe 18.07.2008 16:25

I Ride in a Dragon kirjoitti: Päivitystä on luvassa aina joka toinen päivä, että teillä on se yksi auringonlasku (ei pitäisi muuten puhua auringonlaskuista, tajusin etten ole kertaakaan ollut vielä mökillä viettämässä iltaa tänä kesänä *morale loss*) aikaa.
Saanen udella, että miksi näin vähän aikaa? Kolmen ihmisen kopla ei oikein pakosti päivässä kerkeä päättämään suuntaa (ihan kuin sillä olisi jotain väliä) ja sitten fluffitella tyylikkäästi niin, että ei mene turinat ristiin tai rastiin.

Eikö vain olisi paljon parempi odottaa, että kaikki on fluffiteleet ilman minkään laista deadlineä. Jos kestää niin sitten Staff of Changella moksautetaan päähän ja komennetaan fluffittelemaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
IRiaD
Peliporukkavalvoja
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 26.09.2006 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja IRiaD » Pe 18.07.2008 17:15

El Capitan kirjoitti:
I Ride in a Dragon kirjoitti: Päivitystä on luvassa aina joka toinen päivä, että teillä on se yksi auringonlasku (ei pitäisi muuten puhua auringonlaskuista, tajusin etten ole kertaakaan ollut vielä mökillä viettämässä iltaa tänä kesänä *morale loss*) aikaa.
Saanen udella, että miksi näin vähän aikaa? Kolmen ihmisen kopla ei oikein pakosti päivässä kerkeä päättämään suuntaa (ihan kuin sillä olisi jotain väliä) ja sitten fluffitella tyylikkäästi niin, että ei mene turinat ristiin tai rastiin.

Eikö vain olisi paljon parempi odottaa, että kaikki on fluffiteleet ilman minkään laista deadlineä. Jos kestää niin sitten Staff of Changella moksautetaan päähän ja komennetaan fluffittelemaan.
Tehään näin jos te tykkäätte enemmän :)
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P

Rotten sound
Viestit: 1074
Liittynyt: Ke 15.06.2005 19:07

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Rotten sound » Pe 18.07.2008 20:19

Se matkasi kahden ihmisen takana, jotka oli tavannut matkalla kohti nukkuvaa jumalaa. He eivät olleet vieläkään nähnyt häntä kunnolla, koska se kulki aina varjoissa ja erillään heistä. Hän näki kuinka nämä rupesivat puhumaan jostakin mitä pitäisi tehdä. Nopeasti ohittaen heidät hän jatkoi matkaansa kohti eteenpäin ilman valoa. Hän kuunteli ympärilleen ja nuuhki ilmaa. Ruveten nuuskimaan seiniä se huomasi oudon hajun ja rupesi seuraamaan sitä.
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh

Avatar
Gilaelin
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2832
Liittynyt: Su 18.04.2004 19:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Gilaelin » Pe 18.07.2008 21:23

Cynathielin haltiasilmät tottuivat nopeasti käytävän painostavaan hämärään ja vetäen miekkansa huotrastaan haltia astui sisään ikiaikaisista ovista. Tunkkainen ilma huokui miekkamestarin kasvoille, kuin mädäntynyttä lihaa syönyt peto olisi hönkinyt hänen edessään. Pitäen kuitenkin inhonsa paikkaa kohtaan sisällään Cynathiel käveli hiljalleen syvemmälle luolastoon, odottaen kuitenkin, että hänen kaksi toveriaan seurasivat häntä. Tullessaan kääpiöpatsaan luo haltia siristi silmiään ja katseli patsasta arvioivasti. Kenties sen takana oli salakäytävä, tai kenties ansa. Cynathiel tiesi hyvin, että tällaiset paikat olivat omiaan pitämään sisällään monia tappavia asioita, joita varomaton kulkija ei ehtisi koskaan huomata, ennen kuin olisi jo liian myöhäistä. Varuillaan haltia kiersi patsaan, samalla kun hänen katseensa osui punaiseen hehkuun, joka loisti käytävän toisesta pääsä. Vaarallista tai ei, käytävä ja punainen hehku tuntuivat nyt paremmalta vaihtoehdolta, kuin patsas ja mahdollinen salakäytävä, joka mahdollisesti, jollei jopa varmasti omaisi tempun tai kaksi liian uteliaiden tutkijoiden varalle. Cynathiel kääntyi kahden seuralaisensa puoleen ja kuiskasi puoliääneen:"Ollaan varuillamme, emme halua kaatua ensimmäiseen ansaan tai lumoukseen, joita tämä kirottu vuori pitää sisällään. Tutkikaamme tuon punaisen hehkun lähde ensimmäisenä. Tarpeen tullen voimme käyttää salakäytävää pakotienä, jos tilanne sitä vaatii. Mithos te tuin, tutki käytävää edessämme ansojen varalta. Bolag'ger, pidä aseesi valmiina. Tämä jos mikä, olisi otollinen paikka mutanteille, petomiehille tai vieläkin saastaisimmille olioille". Puristaen ithilmarmiekkaansa lujemmin Cynathiel suuntasi askeleensa kohti punaista kajoa.
Sweet is the wind as it gently blows
The day away and the night time comes
Great are the wonders that silence shows
I fall asleep and I dream of the sun

Juhaaha
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 07.11.2005 21:10

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Juhaaha » Pe 18.07.2008 23:02

Aatu alkoi ihmettelemään Sitä. Se oli käyttäytynyt oudosti alusta asti, ja nyt se näytti saaneen jonkin vainun. Vaikkei hän juurikaan tiennyt tuosta Kaamoksen vääristämästä möröstä mitään, päätti hän seurata sitä, ehkä Se jopa vainusi NukkuMatin sammuttaman Jumalan. Hän oli kuullut, että Nukkuva Jumalan löytäjein toiveet toteutuisivat. Siksi hän olikin tälle matkalle lähtenyt: Hänen Valtakuntansa oli Scheissena, se piti nostaa jälleen jaloilleen, ja elintilaa pitäisi saada
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)

Avatar
Ookami_Tez
Viestit: 592
Liittynyt: La 08.03.2008 21:42

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez » La 19.07.2008 11:14

Tyhjyys oli kävellyt erittäin zombimaisesti eteenpäin. Pimeys oli sille vain hyödyksi. Edes toverit jotka tämän kanssa olivat jo hetken kulkeneet eivät meinaisi saada tätä erottumaan taustasta. Tyhjyys kantoi lekaansa olkaansa vasten ja kurotti toisella kädellään tarttuen yhten kristalliin ja repäisten sen irti. Hohde kiilsi läåhellä petomiehen niin kiven kovia kasvoja. Pieni puristus ja kristalli alkoi halkeilemaan ja lopulta hajosi rautaiseen nyrkkiin palasiksi. Valo väheni pikkuhiljaa. Pian he olivat saapuneet seinääpäin. Tyhjyys oli jo valmiina ottamaan lekansa kokeiluksi oliko edessä vain salaovi, mutta sitten sivuilla olevat käytävät paljastuivat petomiehen silmile. Tyhjyys käveli rauhallisesti kapeamman käytävän luoksen. "Toinen suunta. Tämä on liian pieni." Tyjyys sanoi todella kylmällä äänellä. Tyhjyys oli kapeamman aukon edessä ja peitti sen erittäin hyvin ja toden totta, vaikka tyhjyys pääsisikin siitä vielä niin luultavasti Centaurimaiselle Tulikarvalle siitä meneminen olisi miltein mahdottomuus.

Eli ensimmäinen ääni meillä menee suurempaan käytävään.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.

Avatar
The_Edge
Viestit: 1956
Liittynyt: Su 16.10.2005 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja The_Edge » La 19.07.2008 23:13

Mithoksen seurue, tuo kolmen hylkiön muodostama joukko, avasi suuret, kiviset ovet, käytävästä ulos tulviva tunkkainen kuolleiden ruumiiden ja rikinhajuinen ilma sai hänet voimaan pahoin. Vaikka hänen vaistonsa eivät ole aivan häntä edelläkulkevaa haltiaa vastaavat, hän silti aisti läsnäolevan pahuuden, joka tarkkaili heitä.
Sytytettyään soihdun, Mithos ja hänen seurueensa liikkuivat varovasti käytävää pitkin, kulkiessaan hän ihaili taidokkaasti kaiverrettuja seinämiä ja patsaita, jotka muistuttivat vanhan maailman edesmenneitä sankareita.
Hetken kuljettuaan, käytävän päässä alkoi näkyä punaista hehkua. Nuotio kenties? Sitten Mithos pysähtyi. Hänen edessään oli pronssinen kääpiöpatsas joka oli kiinnittänyt myös Cynathielin huomion. Mithos pystyi arvaamaan mitä tämä ylväs haltia ajatteli, olisi turhan vaarallista tutkia patsasta tarkemmin mahdollisen salakäytävän toivossa. Tavallista ihmistä huomattavasti tarkemmalla näölläänkin Mithoksella oli vaikeuksia nähdä soihdun hädin tuskin valaisemassa käytävässä, joten käytävän päässä oleva hehku vaikutti houkuttelevammalta. Cynathiel varmisti Mithoksen arvauksen kuiskaamalla hänelle ja Bolag'gerille, että hänestä olisi parempi tutkia punainen hehku ensin. Mithos veti Sielumiekkansa huotrastaan kun Cynathiel käski hänen tutkia käytävä ansojen varalta ja kuunteli hänen päässään kuuluvia tuhansien miekan syöneiden sielujen valituksia ja ulvontaa. Hänen olisi pysyttävänä lujana, ettei miekka söisi hänenkin sieluaan, niinkuin se oli tehnyt miekan aikaisemmille omistajille. Hetken keskityttyään Mithos ampaisi juoksuun, jonka nopeus löi haltian ja örkin ällikällä, ja teki miten seurueen johtaja, Cynathiel oli häntä käskenyt.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."

Avatar
Executioner
Viestit: 925
Liittynyt: Ma 13.06.2005 01:33
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Executioner » Su 20.07.2008 02:24

Acar kohotti vasempaa kättään, jossa paloi vihertäväliekkinen taikatuli, hieman korkeammalle, yrittäen nähdä mitä tunneleiden pimeydessä vaani. Hetken pohdittuaan välittämättä matkaseuralaisistaan, hän kääntyi ympäri sen, mikä haarniskassaan pystyi, ehdottaakseen reittiä kohti veden ääntä.

Acar tahtoo veden luo.

Avatar
Justus
Viestit: 235
Liittynyt: To 06.05.2004 14:52
Paikkakunta: Turku

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Justus » Su 20.07.2008 22:59

Kirves rennosti olalla astelin haltia kaksikon perässä hiljaa hyräillen paria kulunutta juomarallia, joiden kyseenalainen sanoma oli varsin miellyttävä. Siispä kohotin pullon huulilleni ja karvas sieniviina poltteli mukavasti valuessaan kurkusta alas. Päiväni oli siis vain yksi muiden joukossa. "Kyllä näissä luolissa ihan yhtä hyvin humaltuu kuin muuallakin" pohdin itsekseni puolittaisen virneen kohotessa arpisille kasvoilleni.

Alkoholin pehmeän hunnun takaa tarkkailin huolimattomasti ympäristöäni. Kiinnostuneena vilkuilin matkamme varrella seisovien muinaisten patsaiden piirteitä ja hengitin syvään tunkkaista luolasto ilmaa. "Ihan kuin kotipuolessa" huokaisin hymyillen. Niin uppoutunut olin omiin huurteisiin mietteisiini, etten tuntenut oloani lainkaan uhatuksi näkymättömien silmien säälimättömän katseen alla, enkä oikeastaan edes kuullut Cynathielin kuiskauksia. Rentoutunut olotilani kuitenkin hivenen rikkoutui Mithoksen yht'äkkiä pyrähtäessä vikkelään juoksuun käytävän hämäriin varjoihin.
"Mitäs hittoa?" pohdin ja otin vähän tukevamman otteen kirveeni varresta kävellessäni tovereideni perään kohti pahaenteistä hohdetta.
"Tupakka, viina ja villit naiset. Ne tekee sut hulluks. Ne sotkee sun pään"
-Dave Lindholm

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5492
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ma 21.07.2008 21:09

Tovereitteni matkatessa luolan uumeniin jäin itse vielä hetkeksi suun ulkopuolelle. Katsoin hartaasti olkapääni yli metsään, josta olimme tulleet tänne. Se oli aivan tavallinen metsä siinä missä muutkin, mutta jostain syystä se tuntui hyvin tutulta. Lopulta käännyin kokonaan ympäri ja nostin pääni ylös. Huppuni, joka oli peittänyt kasvoni, laskeutui selän päälle ja napakka tuuli kosketti kasvojani. Se ei kuitenkaan tuntunut miltään, ei edes kylmältä. Kuultuani huutavaa ääntä luolan suunnalta nostin nopeasti huppuni takaisin ja vedin käteni takaisin kaapuni sisään piiloon. Lopulta käännyin ympäri ja rauhallisen hitaasti kävelin kentauria kohti ja ohittaessani hänet irvistin hänelle vihaisesti.

En tiedä mistä johtui, mutta nähdessäni seurueessamme olevan kentaurin, sisälläni syttyy jokin, jokin suuri viha, joka ei tahdo sammua. Vaikka hän onkin puolellani ja varmasti hyvä taistelia, tulen aivan varmasti kadehtimaan sitä henkilöä, joka saa iskeä aseensa hänen sisuksiinsa ja vuodattaa tämän makean veren maahan. Mahdollisesti vielä juoda sen jälkikäteen. Vielä ihanempaa olisi, jos hänet saisi lopullisesti maahan. Hetken aikaa kävelin aivan normaalisti, mutta sitten nopeutin askeliani, jotta pääsisin mahdollisimman lähelle kentauria, mutta päästyämme luolassa paikkaan, jossa oli kiiltävät seinät, minussa tapahtui jotain kummallista. Nähdessäni nuo kirkkaasti kiiltävät seinät vuoren sisällä, sain itseni jotenkin oudon rauhalliseksi, mutta olin kuitenkin hyvin levoton, koska tiesin, kuka käveli edessäni. Joukkomme toista karvaista olentoa, Tyhjyyttä, ei näkynyt missään, jonka seurauksesta tuntui, että olisimme täällä olleet kaksin. Vain me kaksi, se ärsytti minua yhä enemmän.

Pian kuitenkin Tyhjyys tuli jostain nurkasta esiin ja kertoi polusta, josta arvon kentauri ei mahdollisesti pääsisi kulkemaan. Koska häntä ei tännekään voi jättää, on parasta valita toinen reitti. Vielä tärkeämpää kuitenkin on se, että en missään nimessä kävele paikassa, jossa voisin nähdä kentaurin. Siispä mitään sanomatta lähdin kävelemään toista käytävää pitkin osoittaen sinne samalla kädelläni. Nyt minä olin porukassa kävelemässä ensimmäisenä ellei Tyhjyys jollain tapaa ohittanut minua. Pääasia kuitenkin, että kentauri on takanani.


Jotenkin hankalaa taas tämä uuden hahmon fluffittelu. Viime kertaisesta on hankala päästä eroon.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
Nocharim
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 27.02.2006 17:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Nocharim » Ti 22.07.2008 09:01

Nyrh kuuntelee heidän askeleidensa tuottamaa ääntä, joka heikkona kaikuu luolan sisuksissa. Tuo ääni tuo härkäkentarille mieleen kotivuorensa ja sen Hashutin temppelin ympärillä kalkkaavat tuhannet orjien hakut ja seppien vasarat. Kristallien valo kiinnittää kentaurin huomion vain hetkeksi, joka kuitenkin on riittävän pitkä noukkiakseen muutaman pienen hohtavan palasen ja sujauttaa ne kyljellään riippuvaan pieneen pussukkaan.
Valon niukkuus ei juurikaan Nyrhiä haittaa, vaikka edellä kulkevasta Tyhjyydestä näkyykin vain ääriviivat hämäränöstä huolimatta. Nyrh kuitenkin pitää tuota petomiestä varsin erikoisena niihin yksilöihin, joita hän on nähnyt olevan uhreina ja orjina kaivoksien syvyyksissä. Hänen toisesta seuralaisestaan Nyrh ei saa selvää, mikä se on olevinaan tai mikä se alunperin oli. Kaaoksen luoma sekasikö on hänen mielestään parhaimmat sanat, jotka voivat kuvata tuota oliota.
Nyrh irtoaa ajatuksistaan huomatessaan, että he ovat pysähtyneet tienhaaraan ja petomiehen ilmoittaessa itsestäänselvyydestä. Ei hän tietenkään olisi mahtumassa tuosta jäniksenkolosta vaikka itse Hashut olisi häntä työntämässä siitä sisään. Hän vain murahtaa ja seuraa "ystäviään" kohti toista avautuvaa reittiä eteenpäin syvemmäksi vuoren sisuksiin.


---

Ei vastaväitteitä. Ääniä kohti vain.
Mites nuo alkemistit oikein toimivat? Teknisesti siis, eli aineksien keräys (Random droppeja, vai ihan seiniltä kerättävää testikamaa?) , litkujen teko (Randomisoitu vai, että ainekset X ja Y tuottavat aina saman potionin Z?) sun muu. Mitään rajoituksia kuinka monta ainesta ja litkua voi kantaa kerralla?
That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die.

Hammersti Roolipelaajahörhöjen ja Fluffittelijoiden luvattu ihmemaa.

Avatar
IRiaD
Peliporukkavalvoja
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 26.09.2006 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja IRiaD » To 24.07.2008 16:41

Olisko kansalle jotain ihan hirveää jos jatkettaisiin sunnuntaina? Tässä on nyt turnaus tulossa lauantaina, ja kaikki aika menee maalaamiseen kun kaiken pitäisi olla kuosissa :/ Sotussakaan ei ehdi käydä kuin lukemassa YV:t läpi.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P

Avatar
The_Edge
Viestit: 1956
Liittynyt: Su 16.10.2005 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja The_Edge » To 24.07.2008 23:15

Sama mulle, kuhan joskus jatkuu
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."

Avatar
Gilaelin
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2832
Liittynyt: Su 18.04.2004 19:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Gilaelin » Ma 28.07.2008 23:51

Sunnuntai meni jo. Terva ja höyhenet odottavat ;).
Sweet is the wind as it gently blows
The day away and the night time comes
Great are the wonders that silence shows
I fall asleep and I dream of the sun

Juhaaha
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 07.11.2005 21:10

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Juhaaha » Ti 29.07.2008 18:30

Oliko tämä nyt tässä? Taasko tää kuopataan. Ei ole hyvä tämä Lohikärme-mies
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)

Avatar
Nocharim
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 27.02.2006 17:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Nocharim » Ti 29.07.2008 18:55

Juhaaha kirjoitti:Oliko tämä nyt tässä? Taasko tää kuopataan. Ei ole hyvä tämä Lohikärme-mies
Äläs hätäilemään rupea. IRIADilla on pystyssä kaksi areenaa ja kilpailijana kolmannessa. Ja tuolta kirjan puolelta voitkin käydä lukaisemassa, että tänään pitäisi tulla kirjoitelmaa.
That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die.

Hammersti Roolipelaajahörhöjen ja Fluffittelijoiden luvattu ihmemaa.

Juhaaha
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 07.11.2005 21:10

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja Juhaaha » Ti 29.07.2008 21:32

Nocharim kirjoitti:
Juhaaha kirjoitti:Oliko tämä nyt tässä? Taasko tää kuopataan. Ei ole hyvä tämä Lohikärme-mies
Äläs hätäilemään rupea. IRIADilla on pystyssä kaksi areenaa ja kilpailijana kolmannessa. Ja tuolta kirjan puolelta voitkin käydä lukaisemassa, että tänään pitäisi tulla kirjoitelmaa.
aijaa, ei sitten mitään :P
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)

Avatar
IRiaD
Peliporukkavalvoja
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 26.09.2006 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nukkuva Jumala (RPG:inen areenaidea) - Matka alkaa

Viesti Kirjoittaja IRiaD » Ke 30.07.2008 16:23

Björneborg Chiguita Masters

Jätätte ahtaan kolon taaksenne ja jatkatte matkaanne kohti kumisevia, seinistä kaikuvia ääniä. Kristallien sininen hohde jättäytyy taaksenne ja nyt ympärillänne on enää harmaata, anteeksiantamatonta kivimassaa. Pitemmittä puheitta alatte kävellä kohti äänen lähdettä. Viivyttelemisestä ei olisi mitään hyötyä.

Käytävä alkaa muutaman minuutin epätasaisen kävelyn olla erilaisten sienien peittämää. Nyt kumisevan äänen rinnalla kuuluu myös toista, paljon kimeämpää vinkunaa. Vähän matkan päästä mutkan takan näette neljä pientä, mustakaapuista vihernahkaa kirkumassa pienen nuotion ympärillä, riitelemässä kallosta. Pieni tuli heittää seinille otusten jättimäisiä varjoja.

Sen enempää odottelematta ryntäätte taisteluun. Yksi olennoista yrittää juosta pakoon, mutta Nyrh juoksee sen kiinni sivaltaen sen kahtia hirvittävän veriryöpyn saattelemana. Kolme muuta ovat hieman rohkeampia, ja heristäen pieniä miekkoja ja kilpiään ne ne ryntäävät kohti Tyhjyyttä ja El Chupaneebraita. Lopputulos on... arvattava. El Chupaneebrai repäisee yhden olennoista kappaleiksi saaden tummanpunaisen veren roiskumaan seinille. Tulen kajossa veritahrat kiiltelevät, joskaan eivät kauhean viettelevästi. Toinen vihernahoista kohtaa loppunsa Tyhjyyden sotanuijan liiskatessa sen pään saaden harmaan aivomassan lentämään ympäriinsä. Viimeinen rääpäle kuoli Tyhjyyden ja Chupaneebrain armottomaan yhteistoimintaan.

Lähditte jatkamaan kohti ääniä (Nyrhin napattua maasta ensin muutaman sienen), nyt entistä varovaisempina kohdattuanne vihollisia. Kumiseva ääni kaikui korvissanne yhä kuuluvammin. Aloitta olla perillä.

Huomasitte tulleenne suureen luolaan, jonka keskelle oli pystytetty iso, sienien peittämän toteemi. Kymmenet vihernahat pyörivät sen ympärillä laulaen jotain teille tuntematonta laulua. Tarkemmin katsottuna huomaatte luolan toiseen seinämään koverrettuja kaivantoja ja kivikasoja. Vihernahkoja on pintapuolisesti arvioituna näkyvillä ainakin kaksikymmentä.
Just. Kaverukset kyllä tappoivat neljä vartijaa joten kukaan ei päässyt hälytystä tekemään, mutta Night Gobboja on jäljellä vielä semmoset kylällinen... Päättäkees palaatteko takaisin vai mitä.

Nyrh muuten sai itselleen kaksi Mad Cappia ;) Heittelin alkemisteille joskus sitten listaa niistä perusresepteistä, mitkä nämä tietävät. Tietenkin voi koittaa tehdä omia sekoituksiaan mutta lopputulos voi olla... yllättävä :D

Ja te jotka joudutte vielä odottelemaan, nauttikaa.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Verkkoturnaukset”