Puhetta areenoista

Miniatyyripeleistä johdetut virtuaalimittelöt. Pysy teemassa, käytä harkintaa ennen uuden aloittamista.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1613
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Su 09.01.2011 13:59

En itseasiassa pelaa Infinityä, mutta muuten kyllä kaikenlaista ( Blood Bowl, 40k, FaBa, BFG, Space Hulk, Inquisitor, Confrontation, Ork Bar Brawl ja myvket mehr...) :D

Bowlaus areena itseasiassa voisi olla ihan huba. Pelaajat pitäisi saada FUMBBLen kautta vaikka ottamaan matsi ja kirjoittelemaan siitä. Emmää tiiä.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5490
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 09.01.2011 14:17

Ei kyllä ihan samalla tavalla onnistu santso. BB kuitenkin vaatii kunnon pelaamista, jota on hankala harjoittaa ilman pelikenttää, jonka pelaajat näkisivät. Kun pelaamiseen tulee mukaan pelaaminen kartalla, on sen myös päivitettyvä jatkuvasti jokaisen vuoron jälkeen, jotta pelaajat pystyvät miettimään kunnolla seuraavaa siirtoaan. Onnistuuhan se, mutta siinä on ihan pirusti hommaa pelinvetäjällä. Kyllä FUMBLE vie voiton tässä tapauksessa, mutta silloinkin vaaditaan osallistujilta sitä pelintuntemusta, joka voi karsia osallistujakaton hyvin alhaiseksi.

Millainen maailma muuten siinä Infinityssä on? Grimmi ja darkki, karkkivärit ja omituiset otukset ulottuvuus X:stä?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1613
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Su 09.01.2011 14:43

Onko Capulla muuten FUMBBLe nikkiä? Vois pelailla joskus.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Morze
Viestit: 3142
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Morze » Su 09.01.2011 15:36

Infinity ei ole ihan niin grimdarkki kun nelkkari. Näin lyhyesti: Joskus muutaman sadan vuoden päästä ihmiskunta on jakautunut eri voimaryhmittymiin eri planeetoille. Suurin ja voimakkain on PanOceania, joka on imagoltaan lähimpänä nykyisiä länsimaita. Sen hallitsemia planeettoja ovat mm. Neoterra, kristinuskon nykyinen keskus, ja Varuna, vesiplaneetta ja Acontecimento, jota asuttavat lähinnä Etelä-Amerikkalaisten jälkeläiset.
Seuraavaksi suurin faktio on YuJing, joka on Kiinasta syntynyt keisari- ja puoluejohtoinen valtio, johon kuuluu Kiinan lisäksi suurin osa Kaakkois-Aasiaa. Myös sillä on useita planeettoja. PanOceanian suurin kilpailija.
Islam uudistui ja syntyi Haqqislam. Näillä on vain yksi oma planeetta, kuuma ja kivinen Bourak. Haqqislam on silti voimakas tekijä politiikassa, sillä vain he osaavat valmistaa silkkiä, lääkettä, joka mahdollistaa ihmisen mielen siirtäminen keinotekoiseen komposiittiruumiiseen ("kuolemattomuus").
Kaikki edelliset faktiot ovat syntyneet Maassa ja hallitsevat kukin edelleen huomattavia maa-alueita siellä. Tämä ei voi sanoa Nomadeista. Nomadit hyväksyttiin vasta pienen sodan jälkeen kansanyhteisön jäseniksi, eikä heillä ole omaa planeettaa. Nomadien keskuksina toimii kolme valtavaa avaruusalusta, joilla kaikilla on oma tehtävänsä, yhdellä on rahaa, toisella osaavia työntekijöitä, kolmannella teknologiaa. Nomadit ovat myös siten poikkeavia, että he eivät halua olla tekemisissä Yhden ja Ainoan, Pyhän tekoälyn, Alephin kanssa.
Aleph on ainoa laillinen tekoäly, supertietokone, joka valvoo ja ohjaa vähän kaikkea. PanOceanian teknikkojen luoma, on liitossa kristinuskon kanssa. Alkanut sooloilemaan, omaa huipputeksniset, lähinnä roboteista koostuvat iskuryhmät.
Viimeinen Ihmisten muodostama pelattava faktio on planeetta Dawnilla asustava Adriana. He ovat muinaisen tutkimusretkikunnan jäljelle jäänyt väestö. Jakautunut eri kansalaisuuksien mukaan (skotteja, jenkkejä, ranskalaisia, venäläisiä). Teknologinen taso vastaa pitälti tämän aikakauden vastaavaa Taistelee vastaan ja käyttää hyväkseen koiramaisia alieneja. Planeetalla on mittavat mineraalivarat, jonka takia muutkin voimaryhmittymät tunkevat kilpaa apajille.
Kaikkea tätä yrittää pitää kasassa O-12, YK:n jälkeläinen, jolla on oma planeetta, Concilum. Tälle ei ole tehty vielä sääntöjä, mutta pörrön mukaan sen palvelukseen on ajautunut ihmiskunnan valioita.
Planeetta Paradison löydyttyä kohdattiin muukaalaisten tekoälyn johtaman, tähtiä valloittavan Combined Armyn tiedusteluryhmä. C.A.:ta johtaa kiero Evolved Intelligense, joka yrittää saavuttaa valaistumisen. Prosessissa on tuhoutunut satoja älykkäitä lajeja. Tuho uhkaa, sillä eripurainen ihmiskunta on teknologisesti ylivoimaiselle muukalaisarmadalle vain välipala.
Maailmasta yleisesti: Suurimmalla osalla ihmisistä (ja alieneista) on cube -niminen laite, joka tallentaa yksilön ajatukset, tunteet, kaiken. Kuoleman jälkeen Cube pystytään siirtämään keinoruumiiseen, mutta se vaatii ilmeisesti hyviä suhteita ja rahaa. Varsinkin sotilaskäyttöön erikoistuneet kappaleet ovat kuitenkin ihmisruumiiseen verrattuna ylivoimaisia.
Taistelu doktriinit poikkeavat nykyisistä. Koska konfliktit ovat usein hyvin lyhyitä, usen suuryhtiöiden intressien takaamiseksi suoritettuja, on joukkojen mobiliteetti ja joustavuus tärkeämpää kuin pelkkä raskas tulivoima. Siksi taisteluryhmät ovat yleensä pieniä ja nopeasti valmistuvia erikoisjoukkoja. Raskaimmat yksiköt ovat T.A.G.:eja, yhden hengen mechoja. Taistelukentillä nähdään myös robotteja ja hakkereita.

Avatar
Ookami_Tez
Viestit: 592
Liittynyt: La 08.03.2008 21:42

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez » Su 09.01.2011 15:51

Voisin laittaa vielä vähän laittaa sormiani tähän keskusteluun että mitä ihmiset ajattelisi Blood Bowl aiheisesta ropetus tyylisestä hommasta. Eli ei suoria matseja joukkue vastaan joukkue vaan väellä olisi juuri yksi blood bowl pelaaja jonka osallisuutta pyöritettäisiin normi areenoiden tyyliin. Mahdollisesti fluffi pohjana joku All-Star joukkueen rakentaminen johon jokaisen pelaajan hahmot pyrkivät pääsemään. Ja jotta saisi kilpailullisuutta niin kyseessä voisi olla joku pieni joukko tiimikavereita jotka yrittävät yhdessä päästä tuohon All-Star joukkueeseen, mutta tietenkään homma ei olisi näin helppoa. Sitten voisi tosiaan tehdä Hyvis että Pahis pohjaiset All-Star joukkueet ja areenan päätteeksi pelin pitäjä järjestäisi jonkinlaisen mahdollisimman puolueettoman pelin Hyvis ja Pahis All-Star joukkueiden välillä ja siitä tulisi viimeinen postaus jutulle.

Kiinnostaisiko ketään joku tuon tapainen?
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.

Weedeeo
Viestit: 1247
Liittynyt: Ti 31.07.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Su 09.01.2011 20:07

Morze kirjoitti:Hyvä tiivistelmä
Mutta Combined Army tod.näk. jätettäisiin ropesta pois johtuen ilmiselvästä ylivoimaisuudesta ja erilaisuudesta. On paljon helpompaa luoda konflikteja ihmisten ryhmittymien välille.

Täytyy vielä korostaa Infinityn sotilaallisten yhteenottojen arkaluontoisuutta. Vaikka eri suurvallat olisivatkin näennäisesti hyvää pataa, tapahtuu jatkuvasti salaisia operaatioita vastapuolen heikentämiseksi omien intressien suojelemiseksi. Esim. Yu Jingin sisällä peitellään japanilaisten kansanryhmän sortoa ja japseilla on muodostunut taistelijoita, jotka taistelevat yksinomaan keisaria vastaan. Viimeisin avoin konflikti taisi olla Yu Jingin pienen mittakaavan "sota" Nomadiyhteisöä vastaan.

Ilmapiiristä sen verran että suurvallat ovat massiivisia tietoyhteiskuntia, ja kehittyneimpien kansalaisilla on käytössään pieni rannetietokone jolla pääsee kansainväliseen Maya-verkkoon, josta löytyy kaikki tarvittava. Planeettojen välillä kiertää O-12:sta komentamia jättimäisiä laivoja, joiden mukana kulkee niin tavaraa, ihmisiä kuin laivastojakin. Nämä kulkuyhteydet ovat pysyviä, ja ne ovat jatkuvasti liikkeessä.

Kaikki näyttää toistaiseksi olevan hyvin, mutta pinnan alla kiehuu.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5490
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 09.01.2011 20:16

Kai Infinityssä sentään jotain muutakin on kuin tuota. Tästä maailmasta saa tarpeeksi jo heräämällä aamulla unestaan. Joku avaruusmörkö, joka syö kaikki, pitää aina olla mukana. Tai paha ulottuvuus parrallisten hahmojen kera.

Nyt se kuullostaa tylsältä uskontojen sodalta. Allah akbar ja pyhä kolminaisuus sitä ja tätä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Weedeeo
Viestit: 1247
Liittynyt: Ti 31.07.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Su 09.01.2011 20:42

Periaatteessa ihmiskunta voi tuhoutua, riippuu siitä kuinka kärkkäästi Combined Army on tulossa Human Sphereen. Uskontojen sota on onneksi jätetty pois avaruudesta, Uusi Islamkin on rauhanomainen kauppaa käyvä kaikkien-kaveri.
Minua juuri kiehtoo tämä maailma, joka ei ole niin ylilyöty kuten lähes kaikki muut. Kaikki ei ole suurella volyymillä, joka paikassa ei lennä keijukaisia, ihmisiä ei kuole massoittain ja kokonaisuudessaan maailman ilmapiiri on kirkkain verrattuna useisiin muihin peleihin. Infinityssä ihmiset ovat oikeasti ihmisiä, samanlaisia kuin nykyäänkin.
Möröllä ei tällä kertaa ole sarvia eikä se sylje tulta tai ammu valopalloja sormenpäistään. Mörkö on jätetty epäselväksi, on Yu Jingin, "pahisvaltion", vallan kasvu, Suurien tekoälyjen(ALEPHin ja Combined Armyn EIn)tutkimattomat päämäärät, itse sota Combined Armya vastaan ja maailmanrauhan horjuminen jokaisen valtion tavoitellessa omia etujaan.
Infinityssä ulottuvuudet ovat hienovaraisempia, vähän niinkuin nykymaailmassa. Henkilökohtaisesti minua kiinnostavat juuri poliittiset raamit. Örkit ja pahat taiat ovat muuttuneet joksikin muuksi, mikä ei ole lainkaan huono asia.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

santso
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 22.07.2007 16:40
Paikkakunta: Ilmajoki/Kouvola

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja santso » Ma 10.01.2011 16:34

kieltämättä mielenkiintoiselta peliltä vaikuttaa tuo infinity, itselleni iskee fluffissa ehkä tuo ''realistisempi'' kuva kuin kytkoosta yms(vaikuttaa samankaltaiselta morzen selittämänä kuin Dan Simmonsin hyperion sarjan hegemonia, hyljity, techno-core asetelma tai myöhemmässä vaiheessa PAX, hyljityt+muut ryhmät ja techno-core.)
taidanpas lukea säännöt yms läpi :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.

Avatar
Morze
Viestit: 3142
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 02.02.2011 13:09

Herätelläänpä aihetta... Pelijohtamisen toteutuksesta ja arjesta ei taida olla liikaa tusristu ainakaan hetkeen. Mieltäni on askarruttanut, millaisella järjestelmällä taisteluista vedetään useamman hahmon kesken esim. nelkkarissa? Onko se aina sitä "kertalaukaus per puoli ja sitten rynnäkköön inin mukaan", vai onko vallalla jokin hienompi systeemi?
Miten saat pelaajat aktivoitua? Tietenkin pelaamalla hyvin ja aktiivisesti, esimerkki painostaa muita. Mutta eiväthän kaikki siltikään jaksa, osa unohtanut ja lopettanut sotussa ehkä kokonaan. Mitä tehdä niille? Capulla näytti olevan aika tiukka "jos luistat, takaisin ei ole tulemista" -mentaliteetti areenassaan. Mutta onko se hyvä? En tiedä. Mutta voisiko areenan rakenteella leikkiä ja mahdollistaa pelaajien menemisen ja tulemisen? Pelijohtaja sitten parhaansa mukaan saksisi teksteistä yhtenäisen tarinan. Olisi se vaan rankka homma aikarajoitteiselle pj:lle. Mutta vaikeuksien kautta voittoon jne.
Mutta mitä virkaa säännöillä sitten on, eikö tälläinen ketjukirjoittelu kuuluisi enemmänkin tarinat ja novellit -puolelle? Niin, pitäisi keksiä siis säännöt tälläiselle "hyppivälle" pelaajakunnalle. Mikäs siinä. Ehkä pelinjohtaja voisi sääntöjen puolelta tarjota valmiita paketteja, joista valita esim. pelisysteemistä kokemattomille, tai sitten saisi valita "kustomoidun" hahmon.
Hmm. Pitäisköhän tehdä kokeellinen areena?

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5490
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 02.02.2011 14:09

Minun on ollut tarkoitus kirjoittaa joku samallainen juttu areenan johtamisesta kuin tuosta hahmojen luomisesta. En ole vain koskaan jaksanut sitä alkaa tekemään, koska on ollut parempaa puuhaa.

Mutta mutta, itsekin olen vasta laskeutumassa tulitaisteluiden luokse, joten en voi vielä kokemuksesta sanoa, miten ne tulisi hoitaa. Kokemus kuitenkin sanoo sen, että sääntöjen mukaan en ainakaan itse tule pelaamaan. Sitten Sola 2:n en ole paljoa jaksanut antaa noppien tulokselle paljoa arvoa. Etenkin I-testit ovat minusta aivan hyödyttömiä kun huonoimmillaankin hahmoilla on I5. Tällöin minä heitän vain noppaa ja sitten mietin muutaman sekunnin sen perusteella, mitä tapahtuukaan. Mitä pienempi luku on, sitä paremmin henkilö hyppää parvekkeelta alas, mutta kauniin voltin sijaan hän kuitenkin yleensä loukkaantuu tavalla tai toisella. Sola 4:ssa en edes jaksanut heittää noppaa BDD:n stuntin kohdalla vaan päätin suoraan, että mokoma saa kuolla kun hyppää iäkkäällä harmaaparralla kirkon toisen kerroksen ikkunasta ulos.

Olen asiasta kertonut pelaajille, että lopputulokset määräytyvät muidenkin asioiden mukaan kuin pelkästään noppien silmälukujen mutta siitä huolimatta en ole vielä kuullut mitään valitusta kunhan lopputulos ei ole järjestetty. Jopa BDD ei räyhännyt kun kerroin hänelle, että en heittänyt hänen kohdallaan noppaa stuntin onnistumisesta.

Mitä sitten tulee tapahtumaan taisteluissa omassa "40k-areenassani", en viitsi paljoa spoilata, koska se on vielä alkupuolillaan. Sen areenan motivaation kuitenkin sain omista armeijakokemuksista ja Halo Fall of Reachin lukemisesta, joten yritän pitää taistelut mahdollisimman realistisina, mitä itse olen henkilökohtaisesti saanut kokea. Lähistä minimaalisesti ja jos joku on niin tyhmä, että nostaa munat turpeesta ja lähtee rynnäkköön, niin varmaan löytyy jostain ruumiinosasta luoti. Sen ainakin voin kertoa, että Bs4 kaveri ei tule osumaan poikkeuksetta 3+:lla.

Jos joku osaa kertoa tavan, millä saa pelaajat aktivoitumaan, niin olkaa hyvä ja kertokaa. Siihen, jos joku keksii käytännöllisen ratkaisun, niin kuuntelen mielelläni, koska mikään ei inhota minua enempää kuin pelaaja, joka tulee joka päivä kysymään pelaamisen perään ja sitten fluffia pelaamisesta saa odottaa miljoona vuotta. Pelaamaan on aina kova kiire, mutta mitä fluffiin tulee, sitä saa joskus odottaa. Keskeyttäminen on kuitenkin kaikista pahin rikos, mitä tämä harrastus pitää sisällään. Jos on pakko, mielummin kirjoittaa hahmonsa itsemurhasta tai poislähdöstä kunnolla kuin vain tulee mesessä tai aiheessa yhden rivin viestillään heittämään pyyhkeen kehään.

Loppujen lopuksihan se on siitä pelaajasta kiinni, fluffaako se vai ei. Kaikenmaailman syitä ja tekosyitä on kuulunut, joista edelleen paras on koeviikko. Mikään ei saa nauramaan enemmän kuin keskeyttäminen koeviikon vuoksi.

Omasta tiukasta linjastani sitten voin sanoa, että haluan tehdä uusille pelaajille selväksi, mitä tällä areenalla haetaan. Ei minun ole tarkoitus olla kovis, joka huolii vain tarkoin valitun porukan seuraani leikkimään. Kyllä minulle kelpaa uudetkin kasvot ja pelaajatyylit, mutta pitkillä sääntölistoilla, isolla fluffimäärällä ja näillä satunnaisilla kovilta tuntuvilta, kiveen hakatuista perinteistä, joita tulee noudattaa (pitkät fluffit, mese, et lopeta), haluan vain varmistaa, että tänne jos tulee, tulee oikeista syistä.

Omat areenani ovat enemmän fluffausta ja Solat olivat tarinapohjaisia areenoita, joten omalla kohdallani panostin niihin välissä todella paljonkin (Sola 4 lopetus), joten on varmaan ymmärrettävää, jos sanoin: "Ei" pelaajalle, joka yritti tulla mukaan hississä tehdyllä hahmollaan, jonka pääidea oli mennä kohti vihollistulta, tappaa kaikki ja tehdä heroic pose loppuun Duke Nukemin teeman soidessa taustalla tai vaihtoehtoisesti pelaajalle, jolla on paha tapa lopettaa kesken.

Alkuaikoina hahmoista tehtiin yleensä kovia, koska haluttiin päästä pitkälle areenassa, jotta sai pelata enemmän. Ihan ekasta Solasta lähtien olen yrittänyt antaa jokaiselle pelaajalle mahdollisimman paljon pelaamista ennen kuolemista ja välissä olen saanut kiitoksiakin siitä, että pelaaja sai pelata vaikka olisikin kaatunut ekalla kierroksella. Tämän vuoksi yleensä pyrin ainakin uusien tulokkaiden kohdalla olemaan vähän tiukempi, koska haluan kertoa hänelle, että täällä voi pärjätä alastomillakin hahmoilla siihen tiettyyn pisteeseen saakka, joka tulee sitten joskus kahden kuukauden päästä vastaan.

Sitten kun ollaan tutumpia pelaajia ja kavereita, luotan pelaajan taitoon tehdä hyvä hahmo ja tiedän, että hän on pelaaja, jollaisen haluan tulevan areenaani, koska hän liikkuu samoilla linjoilla. Esimerkiksi Termis on pelaaja, joka pelaa ahkerasti, hän tekee asioita eikä vain odota, että minä heitän hänen eteensä jotain. Hän fluffaa ja jos sitä saa odotella, hän kertoo siihen oma-aloitteisesti syyn ja lopulta kun fluffin saa lukea, sitä tekee mieli toistaa vanha sanonta: "Hyvää saa odottaa.".

Gilapoju on toinen esimerkki, mutta hänestä ei ole samalla tavalla pelkkää hyvää sanottavaksi. Hänen kanssaan on erittäin mukava pelata, mutta mitä fluffiin tulee, Sola 4:n kertoo kaiken. Areena, joka loppui heinäkuun keskivaiheilla ja suippokorvasankarin viimeisin fluffi on helmikuun keskivaiheilta. Vau. Hän vielä oli mukana pelissä aina loppuun saakka. Mutta vaikka suoritus olikin ala-arvoinen, on hänen ovensa auki areenoihin siitä huolimatta. Ehkä jotain vaikutusta saattaa olla silläkin, että olemme ystäviä netin ulkopuolella.

Btw. Mää muuten edelleen odotan niitä kuolinfluffeja Termis ja Gilapila.

Reachin kohdalla kun utelin hänen kiinnostuksensa perään, sanoin hänelle myönteisen vastauksen jälkeen, että voit laittaa hahmon suoraan aiheeseen. Ei minua kiinnosta tietää etukäteen millainen tiimi saapuu leikkimään sotilasta.

Vielä kun saataisiin pois hahmot, jotka ovat Malekithin oikeita käsiä, Ulthuanin ylikomentajia, jotka ovat tappaneet lukemattomia Örkkien suuria klaanipomoja sun muita uberkoviksia, pompin riemusta.

Ei tämä vetäminen kuitenkaan mitään hankalaa puuhaa ole. Tai edes niin aikaa vievää kuin mitä voisi kuvitella. Areena on tasan niin vaikea kuin annat sen olla ja tähän vaikuttaa pelaajakanta ja tapahtumien paljous, mitä laitat taisteluden väliin. Itse suosin pientä osallistujamäärää lähinnä sen vuoksi, että Sola 3:n oli täyttä tuskaa 16 pelaajan kanssa. Silloin oli hauskaa kun saapui meseen ja joka kerta 5 pelaajaa vähintään tuli kysymään, pelataanko päivän tapahtuma. Vielä tyhmempää oli katsoa ja karsia pois ne mädät jyvät niiden hyvien keskeltä. Siinä areenassa oli niin paljon huonoja hahmoja, että oli pakko puuttua peliin mukaan, että nämä huonot osallistujat eivät pyöri mahdottoman kauan kiusanani.

Areenan kuitenkin voi vetää mukavasti loppuun saakka ilman meseäkin. Aina välissä vain sanoo, että nyt voitte tehdä mitä tahansa ja mennä seikkailemaan tänne, tuonne ja sinne. Pelaaja valitsee paikkansa ja kerrot mitä sieltä löytyy ja kentän lopussa on eeppinen bossitaistelu, jonka saat kirjoittaa ihan itse. Pelaajat saavat fluffata, he saavat pelata ja pelinvetäjän suuri urakka oli vain lyhyen viestin kirjoittaminen. Taistelufluffitkaan ei ole niin pahoja. Itselle ne ovat viikonlopun elokuvaputken korvike. Ei niissä mene oikein sitä yhtä iltaa kauempaa ja kyllä minä voin jättää joku päivä sen iltaelokuvani väliin ja kirjoittaa fluffin. Pari päivää lepoa ja kun on sopiva aika taas, niin limsa pullo pöydän viereen ja Wordiin naputtamaan tekstiä.

Ainakin itselle tuo Reach ei tuota lainkaan päänvaivaa ainakaan näin alkupuolella. Katotaan sitten kun alkaa väki vähän tippumaan, mitä sitten on luvassa. Mutta ainakin tällä hetkellä en pitäisi ihan hulluna ajatuksena tuoda vähän kunnianhimoisempi areena Fabaan Reachin rinnalle.

Jos areenan kuitenkin tekee, ja se kannattaa tehdä, kannattaa myös tehdä heti ekassa viestissä selväksi, millainen areena on kyseessä. Jos vetäjä fluffaa vähän ja pelistä poislähtö odottaa heti ekassa taistelussa, joka tulee heti kun kaikki osallistujat ovat tulleet, ei ainakaan minua kiinnosta panostaa hahmoon lainkaan.

Joku kuitenkin saattaa tykätä näistä Super Smash Bros Meleestä, jossa Rocky kohtaa He-Manin ja seuraavalla kierroksella odottaa Herra T. Itse pidän enemmän niistä pienistä kavereista ja hahmoja vastaan ottaessani yritän karsia niitä supersankareita pois tai sitten muistuttamalla, että olisiko mahdollista ottaa se huonompi vaihtoehto samasta äijästä.

El edit: Mutta jos jollain areenassani olleella pelaajalla on jotain negatiivistä kaunaa kerääntynyt vuosien varrella, ole hyvä ja kerro. Tähän asti ainoat valituksen aiheet on tullut fluffin pituuksista, joka on kyllä outo asia valittaa. Mutta jos joku keksii asioita menneisyydestä, jotka olisi voinut hoitaa toisin ja miksei vaikka nykyhetkestäkin, niin kertokaa toki.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

santso
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 22.07.2007 16:40
Paikkakunta: Ilmajoki/Kouvola

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja santso » Ke 02.02.2011 19:31

:D kuinkas mun angry marinet ei kelvannu :D reach areenaan, oli se pörrösin porukka ikinä eikä yhtään grim and dark :D toisin kuin jotku angstiset kaartilaiset.

joo ite kaipasi areenan jossa sais vetää ihan överiksi, esim annetaan vaikka nelkkariin 300p pisteraja ja vapaat kädet sillä erotuksella et koneita ei oteta ja sen voi sit käyttää vaikka kahteen taktiseen squadiin, 50 kaartilaiseen ja komissaariin(joka sit komentaa kaartilaisia) tai johonkin ybermättö supercharruun joka yksin pistää maailman matalaksi.
se on eeppistä.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.

Weedeeo
Viestit: 1247
Liittynyt: Ti 31.07.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Ke 02.02.2011 20:16

Väitätkö santso ettei Reachin porukoita olisi vedetty vähän överiksi?
Ei millään pahalla ketään/mitään kohtaan.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5490
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 02.02.2011 20:39

santso kirjoitti::D kuinkas mun angry marinet ei kelvannu :D reach areenaan, oli se pörrösin porukka ikinä eikä yhtään grim and dark :D toisin kuin jotku angstiset kaartilaiset.
Fluffista nyt en sano mitään kun en siitä tiedä mitään enkä edes vaivautunut sitä lukemaan. Huomioni meni melkein kokonaan kuviin, jotka vaikuttivat hätäisesti piirretyiltä ja Sicariukseen(?), joka oli ei-kaivattu supersankari. Reachin ideana on viedä kokematon sotilas taistelukoulutukseen minimaalisella varustuksella ja silloin Relic Bladella varustettu, henkiin heräävä avaruusjääkäri on vähän liikaa.
santso kirjoitti:joo ite kaipasi areenan jossa sais vetää ihan överiksi, esim annetaan vaikka nelkkariin 300p pisteraja ja vapaat kädet sillä erotuksella et koneita ei oteta ja sen voi sit käyttää vaikka kahteen taktiseen squadiin, 50 kaartilaiseen ja komissaariin(joka sit komentaa kaartilaisia) tai johonkin ybermättö supercharruun joka yksin pistää maailman matalaksi.
Back to basics. Ne hyvän ajan verilöylyt sun muut on kyllä muisto vanhojen areenoijien takaraivossa. Tuollainen areena on helppo johtaa kun ei tarvi muuta tehdä kuin heittää noppaa ja kirjoittaa jonkun pituinen fluffi. Siitä vaan johtajan penkille istumaan santso.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

santso
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 22.07.2007 16:40
Paikkakunta: Ilmajoki/Kouvola

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja santso » Pe 04.02.2011 11:53

El Capitan kirjoitti:
santso kirjoitti::D kuinkas mun angry marinet ei kelvannu :D reach areenaan, oli se pörrösin porukka ikinä eikä yhtään grim and dark :D toisin kuin jotku angstiset kaartilaiset.
Fluffista nyt en sano mitään kun en siitä tiedä mitään enkä edes vaivautunut sitä lukemaan. Huomioni meni melkein kokonaan kuviin, jotka vaikuttivat hätäisesti piirretyiltä ja Sicariukseen(?), joka oli ei-kaivattu supersankari. Reachin ideana on viedä kokematon sotilas taistelukoulutukseen minimaalisella varustuksella ja silloin Relic Bladella varustettu, henkiin heräävä avaruusjääkäri on vähän liikaa.
santso kirjoitti:joo ite kaipasi areenan jossa sais vetää ihan överiksi, esim annetaan vaikka nelkkariin 300p pisteraja ja vapaat kädet sillä erotuksella et koneita ei oteta ja sen voi sit käyttää vaikka kahteen taktiseen squadiin, 50 kaartilaiseen ja komissaariin(joka sit komentaa kaartilaisia) tai johonkin ybermättö supercharruun joka yksin pistää maailman matalaksi.
Back to basics. Ne hyvän ajan verilöylyt sun muut on kyllä muisto vanhojen areenoijien takaraivossa. Tuollainen areena on helppo johtaa kun ei tarvi muuta tehdä kuin heittää noppaa ja kirjoittaa jonkun pituinen fluffi. Siitä vaan johtajan penkille istumaan santso.
Niin no, hahmo oli Gregorius, ja en tarkottanu kyl tota inkvisition listaa jonka sulle postitin vaan BA listaa jonka laitoin suoraa aiheeseen.
tottakai kuvat oli töherretty, tein kaikki 15min sisällä kun näytti siltä et ei ehdi ennen muita, mutta en sun maalaus skillzeillä kauheesti lähtis arvostelee :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5490
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Pe 04.02.2011 14:27

santso kirjoitti:tottakai kuvat oli töherretty, tein kaikki 15min sisällä kun näytti siltä et ei ehdi ennen muita, mutta en sun maalaus skillzeillä kauheesti lähtis arvostelee :D
Näytti siltä? Siinähän oli vielä kaksi paikkaa jäljellä, joista kykenit toisen täyttämään. Ehkä jos viimeistä viedään, sitten voisin ymmärtää suttuisuuden. Mutta kun sitä fluffiakin oli vain jotain 3 riviä per hahmo, että ei senkään puolesta oikein loistettu. Jos siis oikein muistan.

Fluffikuudestakin vielä sen verran, että aivan samaan tapaan kuin juustoisuudenkin kohdalla, ei minua kiinnosta mikä on armeija- ja sääntökirjan fluffin mukaan fluffikasta. Se ryhmän fluffikkuus tuodaan sillä fluffin kirjoittamisella ja mahdollisimman monipuolisesta ja suuresta taustasta jokaisen hahmon kohdalla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Weedeeo
Viestit: 1247
Liittynyt: Ti 31.07.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Ti 01.03.2011 18:39

Joo, täällä oli taannoin paljon keskustelua 40Koon toimivuudesta foorumiropelailussa. El Capu on nyt sitten saanut omasta mielestäni ihan kivan ropen aikaiseksi, vaikka 40K onkin saanut kaverikseen vivahduksen Haloa.
Morze kirjoitti:Hmm. Pitäisköhän tehdä kokeellinen areena?
Lukiessani uudelleen vanhoja viestejä tämä pisti silmään. Kun nyt kerrankin olen mukana pelaajana "areenassa" , kasvaa siinä samalla into tehdä itse omanlainen nettirope. Kokemusta minulla ei ole, eikä sitä saa lukemalla muiden ohjeita, joten houkutteleva vaihtoehto olisi tehdä ns. harjoitusareena. Se olisi hieno mahdollisuus päästä kokeilemaan omia kykyjään pelinvetäjänä; harjoittelija aloittaa haluamansa kaltaisen areenan, kokeilee miten homma lähtee käyntiin ja päättää sitten jatkosta. On kaksi vaihtoehtoa: joko homma skulaa tai sitten ei. Areenan voisi jättää kesken hyvällä omatunnolla pelaajien mieliä pahoittamatta, näiden kun pitäisi tiedostaa tämä mahdollisuus harjoituksen ollessa kyseessä. Toisaalta areena saattaakin lähteä lentoon ja jatkua loistokkaana pitkän elämän, mikä on tietysti hieno asia.

Tällainen areenamalli ei vaan olisi kovin pelaajaystävällinen. Vanhalla tutulla hahmolla osallistuminen voi tietysti tulla kyseeseen, mutta jos areena floppaa, siitä voi jäädä ikävä merkki hahmon elinkaareen. Uuden hahmon perusteellinen luominen ei myöskään pakosti houkuttelisi: jos areena loppuukin ensimmäisellä kierroksella, tuntikausien aherruksen tuloksena syntynyt hahmo kokeekin ikävän lopun. Kyllä homma kuitenkin järjestyy.

Nojaah, ei muuta kuin rohkeasti harjoitusareenoita tekemään.
Viimeksi muokannut Weedeeo, Ke 02.03.2011 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

Avatar
Morze
Viestit: 3142
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Morze » Ti 01.03.2011 20:36

En pitäisi alle kuukauden vanhaa viestiä tällä foorumin alueella vielä kovin vanhana.
Kokellisella arennalla tarkoitin enemmän koko areenarakenteen muokkaamista, joka mahdollistaisi pelaajien virtaamisen sisään ja ulos kiinnostuksen herätessä ja kuollessa. Yhtälö vaan menee aika hankalaksi, kun sellainen järjestelmä vaatisi joko pelaajilta tai pelinjohtajalta ylimääräistä työtä. Tosin myös pelinjohtajan homman voisi pistää kiertoon. Tai sitten itse "pelimekaniikkaa" voisi muunnella. Kuvat ja chatti ovat ihan kivoja lisiä, mutta onko sähköisessä viestinnässä hyödyntämättömiä osa-alueita? Tai muussa viestinnässä. Miltä tuntuisi, jos pelinjohtaja lähettäisi kirjeen ihan oikean postin välityksellä? On varmasti paljon rajumpaa hypistellä varkaiden killan salaista viestiä ihan käsin kuin lukea se putkinäytöltä.
Myös sähköisessä viestinnässä on hyödyntämättömiä viestejä. Millainen olisi esimerkiksi Battlefleet gothic -peli, jossa viestejä tulisi Imperiaalisinä lähetyksinä autenttisen näköisen konsolin kautta, jonka pelinjohtaja olisi itse tehnyt

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Örkit ovat vallanneet konehuoneen. Pyydetään lupaa räjäyttää plasmareaktori

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Weedeeo
Viestit: 1247
Liittynyt: Ti 31.07.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Ti 01.03.2011 21:00

Tarkoitukseni oli ilmaista että sanoistasi tuli mieleeni harjoitusluontoinen areenan vetäminen.

Hyviä huomioita Morzella, joo, tuollainen panostus vaatisi kuitenkin omistautumista vähän eri tasolla. Pointsit sille joka uskaltaa kokeilla ja tehdä.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

Weedeeo
Viestit: 1247
Liittynyt: Ti 31.07.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Pe 04.03.2011 13:50

Dablpoust

Alueelle on ilmestynyt uusi areena.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Verkkoturnaukset”