Toiveiden tynnyri

Miniatyyripeleistä johdetut virtuaalimittelöt. Pysy teemassa, käytä harkintaa ennen uuden aloittamista.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Toiveiden tynnyri

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Pe 12.02.2010 12:37

Nyt vähän apua sille vetäjällekin. Saakoot kuulla mistä kansa tykkää.

Niin, että joo. Mistä väki tykkää näissä areenoissa? Mikä on ollut sellaista jossain areenassa, että se oli niin tajuttoman siistiä, että jokaisessa areenassa saisi olla samallaista meininkiä tai ominaisuuksia? Onko jokin temppu jäänyt ihan vetäjiltä unholaan ja olet jäänyt toivomaan, että miksei kukaan tee areenaa, jossa on asia X ja voisi tehdä Y:n?

Vetäjähän aina haluaisi saada areenastaan hyvän ja mukavan, että näkisi sitten jonain päivänä 30:n osallistujan yv:n seuraavana aamuna kun ihmiset haluaa niin kipeästi päästä mukaan menoihin. Tälläisen pelaajamagneetin on todella hankalaa saada aikaiseksi, jos ei saa kritiikkiä ja kuulla, mistä kansa tykkää ja mitä pitäisi korjata. Kansahan tykkää siitä, että kohtaa ison pahan mörön ja voittaa sen 10-0, mutta kai siellä areenassa voi olla muutakin, joka houkuttelee pelaajia osallistumaan sankoin joukoin.

Jos moni kertoisi, mistä areenoissa tykkää tosi paljon, mitä vihaa, millainen MINUN ihanteellinen areena olisi ja kaikkea muuta mitä mieleen vain tulee kun lähdetään miettimään millainen areena saisi minut syttymään, olisi tämä aihe oikein mukavaa luettavaa niille, jotka ajattelevat tekevänsä joskus areenan.

Kilometriviesteistä plussaa. Ne on parhaimpia.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

pleijer

Re: Toiveiden tynnyri

Viesti Kirjoittaja pleijer » Ma 15.02.2010 16:14

Ei ainakaan sitä iänikuista "joo me tullaan pelastaan maailma isolt pahalt peikolt" juttua, pännii.
Mahollisimman paljo vois vaikuttaa siihe "kohtaloon"
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ma 15.02.2010 18:39

pleijer kirjoitti:Ei ainakaan sitä iänikuista "joo me tullaan pelastaan maailma isolt pahalt peikolt" juttua, pännii.
Mahollisimman paljo vois vaikuttaa siihe "kohtaloon"
Maailman pelastaminen peikolta. Taisi tulla tämä kommentti suoraan Solaan liittyen. Ei oikein näytä siltä, että tuolla olisi ollut joitain muita "juonellisia" areenoita. Mitä nyt Nukkuva Jumala ja Turmion tahto, mutta ne eivät koskaan päässeet liikkeelle, niin lasketaanko ne mukaan? Mutta pleijeri, on siinä Solassa muutakin kuin maailman pelastus pääaiheena. Kohtalokin on sellainen ja oikeastaan koko areenan meno sellaista, millaiseksi pelaajat sen tekevät.

Miksi kukaan ei muuten kirjoita tähän mitään? Olisi todella mukavaa kuulla, mistä kansa tykkää ja mikä tulisi poistaa ehdottomasti areenoista ikuisiksi ajoiksi.
- Sinitähti

santso

Viesti Kirjoittaja santso » To 18.02.2010 17:36

faba areenoita 6ed armeijakirjoilla :D , NELKKARI AREENA(ehkä toki vaan csm,sm,ig ja huntteri dexeillä instant deathit ignoroiden jotta saatais tasapaino pidettyä)!!!
oma areena kokemukseni hyytyi kun vetäjän into vissiin lopahti areenaansa (häkkikehä, noh en enää siihen ilmottaudu), enemmän asiaa vois laittaa tänne kaikkien näkyville että olis muillaki into lukea muiden areenoiden etenemistä.
kaikkea ylimäärästä kivaa joilla saa harkittua epätasapainoa hahmojen välille(kyvyt, hahmon kehittyminen yms yms.) mahollisuudet tarinalliseen syvyyteen ilman huononnuksia.
rotukohtasia rajotteita/lisäjuttuja...
kauhea toivelista tulee, mutta lähinnä toivois semmosta enemmän ropen tyylistä kuin mättöareenaa( joo en tiedä miten tän toteutettais, mutta sehän ei oo mun ongelma kun pyysit mielipiteitä ja listauksia :D ) jossa hahmo tehään voittamaan kaikki.

eli enemmän p****n jauhantaa!(en toki tiedä miten solassa tapahtuu kun teette vissiin msn:ssä paljo mutta häkkikehäs jäi vähälle)
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.

BlackHat

Viesti Kirjoittaja BlackHat » To 18.02.2010 19:40

Todellakin, itsekin pidän hieman ropahtavista areenoista kuin hieman pinnallisemmista, jossa tehdään hahmot, heitetään nopat ja areena oli siinä. Sekä areenan järjestältä että osanottajilta tarvitaan sitä aktiivista osallistumista siihen areenaan, jotta siihen saadaan sitä syvyyttä ja sitä kautta ehkä sitä Epic-meininkiä. Pelaajien vapaus liikkua areenan lähistöllä fluffitellen ja keksien ties mitä vänkää on myös todella iso plussa, mutta tästä ei enää pitkä matka olekaan rpg:hen...

Lisäksi ylihullujen kombojen teko on hyvä rajoittaa (kuten aika monessa areenassa onkin). Yleensäkin eri rotujen hienoinen tasoitus on mielestäni hyvä.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » To 18.02.2010 20:07

Hauskaa, että aktiiviareenoijat eivät sano mitään vaan antavat nyyppien sanoa sanottavansa.

Itse minä toivoisin, että tulevissa areenoissa olisi mahdollisuutta pelata mahdollisimman pitkään ja fluffata paljon ennen mahdollista kuolemaa. Minua aina suututtaa kaikissa osallistumissani areenoissa kun homma menee suoraan fluffi, tappelu, fluffi, tappelu. Saan kirjoittaa vain kaksi fluffia, intro ja pelin aloitettua, joka on todella vähän. Minä tykkäisin todella kovasti, jos areenan vetäjä toisi jonkun johtajahahmon ja kilisyttelisi kelloa aina silloin tällöin kokoontumisen merkiksi. Saisin sen kolmannenkin fluffin laittaa ennen taistelua. Kun vastaan johtajan kutsuun.

Enemmän tilaisuuksia fluffitella olisi minun ykköstoiveeni. Hyvin monissa areenoissa niitä on todella vähän.

Toinen asia mikä minua huvittaa on sitten NPC-hahmot ja mahdolliset seikkailut. Minua huvittaa kun joskus se on niin simppelisti hoidettu, että ihan tulee fiilis, että mää itse olisin voinut tehdä tuon niin paljon paremmin. Vartijat 2:ssa oli ihan kivaa kun sai itse keksiä minne menee ja kenet kohtaa, mutta se tuntuu nyt jälkikäteen jotenkin mälsältä. Joku kohtaa peikon, toinen jättiläisen. Jättiläisen. Okei. Sellainen vain sattui olemaan tässä lähistöllä vain. Jooh. Minä itse näkisin paljon paremmaksi, jos vetäjä jotenkin ohjeistaisi, mitä ympärillä tapahtuu ja mitä siellä on. Säästä vaikka jotain. Joku saattaa tykätä täysin vapaista käsistä fluffata vaikka lohikäärmeen taivaalle lentämään, mutta itse mielummin menen jonkun ohjaamana. Silloin on myös paljon kivempaa fluffata kun ei tarvi miettiä, mitä mie teen, mitä mie näen ja sellaista muuta.

Seikkailuihin sitten vahvasti liittyy myös jonkun kohtaaminen. Minua aina huvittaa kaikissa seikkailuissa muiden areenoissa, että aina ne ovat vihamielisiä ja aina ne ovat kimppuun käyviä. Ihan tulee erityinen olo tuota Solaa johtaessa kun tuo hahmon eteen, joka on oikeasti paha, mutta yrittää juonitella pääsevänsä puukottamaan selkään esittämällä kaveria. Tai muuten vain käyttää hyväkseen tyhmiä pelaajahahmoja.

Viimeinen asia mistä tykkäisin oikein paljon olisi sellainen, että taistelut eivät olisi kuolemaan saakka. Tapeltaisiin vaikka puukepeillä (jotka tietenkin omaavat samat voimat kuin oikea ase) tai paikan johtaja suojaisi taikavoimillaan siltä viimeiseltä iskulta hävinnyttä, että hahmot eivät kuole. Minua ainakin ottaa päähän, jos saan luotua hyvän ja kivan hahmon, joka vain kuolla kupsahti ekalla kierroksella. Minä tykkäisin todella paljon, jos voisin vaikka jäädä katsomaan menoa katsomosta hahmollani ja fluffailla, mitä hahmoni tuumailee otteluiden kulusta ja hurrata suosikkihahmoni puolesta. Tykkäisin todella paljon.

Mahdollisimman paljon mahdollisuuksia fluffata, seikkailuun hyvä ohjeistus ja opastus vaikka mesessä tai yv:nä, NPC-hahmojen kohtaamisesta monipuolisemman ja mahdollisuuden jatkaa pelailua mahdollisen häviön jälkeen ainakin saa minut nostamaan peukaloa areenalle.

santsoa kun näytti kiinnostavan tuo mesetys Solassa, niin voisin vähän paljastaa millaista se on. Höh, ei mulla ole niitä pelailuja tallessa. Kummaa. Eiku onpa. Ohan mulla. Mutta ei, tuosta kohdasta ei ole fluffia vielä kirjoitettu. En voi paljastaa sitä vielä. Mie keksin päästä.

P = Pelaaja
M = Minä

M: Aamu koitti. On aurinkoista ja ilma on kivan kostea öisen sateen jälkeen. Heräät hyvin levänneenä ja linnut lauleskelevat kauniisti ulkona.
P: Puen ylle, syön, ja menen ulos.
M: Pihalle päästyäsi huomaat, että kansa on herännyt sinua paljon aikaisemmin. Ihmisiä on ostamassa katukojuista tavaraa ja ruokaa ja sellaista.
P: Minua ei kiinnosta kaduilla seikkailu. Menen ulos kaupungista niitylle.
M: Matka sujuu rauhallisesti. Jotkut kyläläiset tervehtivät sinua ja jotkut tunnistavat sinut ja toivottavat hyvää onnea tulevalle taistelulle.
M: Saavut niitylle. Ruohikko on vielä vähän märkä, mutta muuten siellä on tosi mukavaa. Maisematkin on kanssa kivat. Tuuli on heikkoa.
P: Onko täällä muita seurassani?
M: Kaksi miestä.
M: Ampuvat jousilla vähän matkan päässä olevaan maalitauluun.
P: Menen niiden luokse ja tervehdin. Jään katsomaan miten pojat ampuvat.
M: He tervehtivät takaisin. Sihti oli tällä kertaa vähän pielessä. Ei osunut kohteeseensa. Toinen kaveri puolestaan ampui napakympin.
P: "Hienoa. Taidat olla kokenut jousen käsittelijä. Kiinnostaako ottaa kisaa?"
M: "Mikä ettei. Kyllä minä voin jatkaa hänen opetustaan sinun opettamisen jälkeen"

Jne.
- Sinitähti

Justus

Viesti Kirjoittaja Justus » To 18.02.2010 23:38

Yhden Solan läpikäyneenä täytyy todeta, että tuo ropetus toimi. Mielekkäämpää pelata, kun silloin on "enemmän kiinni sen maailman tapahtumissa" tai jotain. Lisäks se antaa työstettävää materiaalia, jos onnettoman pelaajan fluffisuonessa olisikin lievää kalkkeutumista. Jos tää toimintamalli pyörii kunnolla, ni pysyy kiinnostus yllä. Ite ainakin tykkäsin pelastaa Kylää ja omaa kuolematonta sieluani toilailemalla haltiaorjaansa rakastuneena vampyyri Tharanina. Seuraavaksi siis jotain tyyliltään vastaavaa. Redeemed villain oli tyyli, joka istus mulle.

Seikkailut ympäri pelialuetta, siihen sisältyvä sähläily ja pohtimine: "Mihinkä tääki touhu taas johtaa". Siitä se lähtee. Joutavaa höpinöintiä ja palloilua kilpailuviettisimpien mielestä, mutta niille onki sitten omat touhunsa.
Kuten Capitaniki sano, se kuolema voi pilata muuten niin mielekkään tarinan, kun yht'äkkiä joutuu jäämään matkasta. Siihen tarinaan on kuitenki jo kietoutunu, joten kyl sen sit haluais loppuun asti saattaa. Tappamisen estämine tietenki sotii joidenki hahmojen tyyliä vastaan, kun niiltä killetään kunnon "splätteröinti", mutta siit voi sit saada sen henkiselle hahmolle motivaation liittyä siihen vastarintaliikkeeseen/kapinaan tai vastaavaan, joka yrittää pistää kuviot uusiks. Sitten on tietenki niitäki hahmoja, jotka on luotu kuolemaan. Kuten se meikäläisen Tharanin tyttö. Pedattuahan se oli, että sit ku se heittäis veivinsä, ni sais angstiragen päälle.

Loppuje lopuks aika samoil linjoil Capitanin kanssa. Siinä o aika hyvä toivelista, joten katotaan mitä tällä rintamalla tapahtuu. Meikäläinen on ainakin tulossa iskemään tarinaa mihin tahansa seuraavaan areenaan. Täytyy se fluffisuoni saada ensin auki, kun ollut yli vuoden käyttämättä. Kattoo sitten, jos vaikka itekkin sais hostittua jonkun... Mitään en kuitenkaan lupaile.
"Tupakka, viina ja villit naiset. Ne tekee sut hulluks. Ne sotkee sun pään"
-Dave Lindholm

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » To 18.02.2010 23:56

Justus kirjoitti:Yhden Solan läpikäyneenä täytyy todeta, että tuo ropetus toimi. Mielekkäämpää pelata, kun silloin on "enemmän kiinni sen maailman tapahtumissa" tai jotain. Lisäks se antaa työstettävää materiaalia, jos onnettoman pelaajan fluffisuonessa olisikin lievää kalkkeutumista. Jos tää toimintamalli pyörii kunnolla, ni pysyy kiinnostus yllä. Ite ainakin tykkäsin pelastaa Kylää ja omaa kuolematonta sieluani toilailemalla haltiaorjaansa rakastuneena vampyyri Tharanina.
Kiitos. Lämmittää mieltä kuulla palautetta johtamistaidoistani.
- Sinitähti

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Pe 19.02.2010 12:38

Täältä saat vähän lisää positiivista kommenttia. Areenojen pelaaminen on paljon kivempaa silloin, kun oikeasti vetäjä heittää löyhästi tilannetta, johon voi itse napata kiinni miten tykkää, kuin "heitä statsit tänne mää heitän noppaa kuolit terve". Solissa mitä nyt on itse sen puolitoista pelannut, niin ehdottomasti on tuo ropetuspuoli ollut se hienoin asia.
Mites muuten Capu, tarvihetko vakiotaiteilijaa? Voisin rueta ihan asioikseen tekemään noita kuvia kun huomasin sen nopeutuvan aika huomattavasti löydettyäni pullovärit.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Pe 19.02.2010 15:56

Minusta tuntuu, että tarvin pian itsestäni kloonin. Heinäkuussa alkaa intti ja silloin Sola jäätyy. Tekee tiukkaa saadaanko loppuun kun on näitä pausseja mm. Sebalta aina välissä.

Taitelija on toki ihan hauska olla olemassa. Sinulla se kynä pysyy kädessä oikein näppärästi ja se on todella mukavaa nähdä niitä kuvia siellä fluffin keskellä. Siinä on vain se huono puoli, että minun pitäisi kertoa sinulle sitten, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jos mielit sen piirtää. Spoilausta, spoilausta. Et siis voi silloin olla mukana menossa suuressa roolissa, jos haluat toimia piirtäjänäni. Mikäs siinä kuitenkaan. Muistakko sen ukon pelistä? Tarjosin sitä hahmoa jollekin pelattavaksi, mutta ei ketään kiinnostanut. Ensi kerralla pelaa vaikka jollain samallaisella ukolla. Sellainen hyvä kompromissi.

Pitäisiköhän miun tehdä joku lista ECFC (El Capitan the Fan Club) - membereistä? Rotten, Gila, Kakapo, Termiksellekin näköjään voidaan antaa jäsenkortti...
- Sinitähti

santso

Viesti Kirjoittaja santso » Pe 19.02.2010 16:48

hmm njoo kehitä nelkkariin solaa vastaava niin mäkin voin harkita liittymistä :D( hive cityssä imperiumin jäsenistä koostuva(t) tiimi(t) ajaa keisarikunnan(ja omia) etuja ajaessaa takaa kaaoksen kultisteja ja alue hallitukseen soluttautuneita kaaos marsuja/vääräuskoisia.).

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Pe 19.02.2010 17:19

Hehe. 40k-areenaa tuskin tulen koskaan tekemään. Ihan jo sen takia, että sen fluffi ei minua kiinnosta ja tämän vuoksi sen kirjoittamisesta voi tulla hyvinkin työlästä. Sen lisäksi sinne on hankalaa keksiä mitään pikku kivaa, juonellista puuhaa, tai ainakin näin minusta. Sääntösysteemikään ei oikein anna myöten minun maun kanssa.

Mie taian pysyä ihan siellä rakkaassa Fantsussa. 40k:t saa joku muu tehdä.
- Sinitähti

Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Pe 19.02.2010 21:38

El Capitan kirjoitti:...Termiksellekin näköjään voidaan antaa jäsenkortti...
* Party time *
Ee vaineskaan. Ihan kliffaa voisi olla kokeilla jossain välissä pelailla ihan ohjaamon puolellakin. Seuraavassa solassa sitten ellen kuole tässä :D
Ei mutta tuollainen 40k areenakin voisi melkein jopa toimia, itse voisin ehkä jossain lähempänä kesää yrittää kokeillakin tuollaista Hive City seikkailua, jos vaikka hahmot toimisivat enemmänkin Inkvisiittorin kuin 40k:n säännöillä, omistaakos joku minun lisäkseni kyseisen sääntiksen? GW:n pirulaiset kun taisivat polttaa sivuiltaan sen pdf-sääntiksenkin....
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo » Pe 19.02.2010 23:40

Mutta eivätkös necromundan säännöt kävisi teemaltaan jopa paremmin Hivecity-teemaan? En varmaksi tiedä kun en ole sääntöihin tarkemmin tutustunut.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 20.02.2010 01:45

Ehkä. Ehkä ei.

Mutta kuinkahan moni meistä osaa Necromundan säännöt? Jos on olemassa joku nettisääntis, niin kuka jaksaa sen lukea? Itse ainakin olen sen verran laiska, että en jaksa vaivautua opettelemaan sääntöjä, jotta voin tehdä kivan poppoon itselleni. Aina uusia armeijakirjojakin lukiessa vituttaa kun niille on uudet säännöt. "Jaahas, mikähän toikin nyt olikaan.". Hirveää ramppaamista edes takas.

Ellei vetäjänä ole joku kaverini, jollain tapaan tuttu tyyppi tai olen pelannut joskus kyseistä peliä niin silloin saatan saada jonkun moisen energiapiikin ja vaivautua lukemaan tai kertaamaan säännöt.

Voihan sitä aina tehä poppoon tuntematta sen kummemmin sääntömekanismia, mutta kyllä minä ainakin tahtoisin tietää mihin äijäni tai ryhmäni pystyy ja kaatuu.
- Sinitähti

santso

Viesti Kirjoittaja santso » La 20.02.2010 14:22

ite latasin tuon inkvisiittori sääntiksen ennen kuin se poistettiin, mutta en siihen ole perehtynyt.

necromuda toimii melkolailla samalla tavalla kuin mordheim nelkkarisäännöillä ja siitä löytyy aseille järkevät skirmish tasoon sopivat statsit(osalle vaan toki, mutta tämän takia pitäisi kaikki xenot sulkea pois)

pleijer

Viesti Kirjoittaja pleijer » Su 21.02.2010 19:55

Miks ette ala pelaa D&D:tä mesen kautta??
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 21.02.2010 21:46

Koska siellä ei nouse Sotun post-count.

Kivempaa sitä on ropeltaa siellä mesessä, jos sitä ei voi muuten hoitaa ja sitten tuua pelit tänne Sotuun, missä muut voivat seurata tapahtumia.
- Sinitähti

santso

Viesti Kirjoittaja santso » Ma 22.02.2010 13:17

niin, tuhannen viestin raja häämöttää jo :D
täällähän sen sais nopeasti kiinni, kun ei jaksa enää huudella nelkkarin puolesta muualla.

toivon että saadaan semmonen hive city seikkailu jossain vaihees vuotta, toki varmaan nelkkarin kirjat/instant death pois/se damage taulukko necromudasta, eli jos osut ja woundaat, et välttämättä tapa ja pelaajille selvästi kaikille eri päämäärät joihin pitää päästä omalla tai muiden kustannuksella, sitten viellä silleen että näkyviin laitettais vaan hahmojen nimet tänne+pelaaja, notta olisi tarpeeksi epäselvää kuka on mitäkin puolta edustava hahmo, tällä sais näkyviin monipuolisemman kuvan imperiumista eikä aina sitä mustavalkoista kaaos vs marsut.
lisää haastetta tois tietysti jos kaikki käyttäisivät ig/wh/dh dexejä ja ''pahikset sais merkkejä,equipmenttia ja psyykkisiä voimia kaaos/demoni dexeistä tai jotain muuta semmosta.

ainiin joo, tietysti ite kehittettävät statsi boonukset/expasysteemi/skillit olis plussaa.

tossa olis jotain ideoita/ ne voi jättää kyllä täysi huomiotta jos kellään ei ole intoa tehdä moista mutta itse kaipaisin tollasta :D

Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss » Ma 22.02.2010 14:01

Minä ja El Capu suunniteltiin eilen illalla pieniä sääntömuunnoksia että saisi jossain määrin toimivan 40k areenan, mutta homma on vielä todella alussa.

Capu ei kuulemma jaksa lukea Necromundan sääntöjä, mutta mie ehkä voisin katsoa homman sieltä. Kuinka lähellä tämä taulukko on mordheimiä muuten, jos pystyt vastata? :)
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Verkkoturnaukset”