Rex Arctopolis 2016 (peruttu/lopetettu)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Avatar
syrja
Viestit: 2833
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Rex Arctopolis 2016 (peruttu/lopetettu)

Viesti Kirjoittaja syrja » Su 13.12.2015 21:28

Rex Arctopolis 2016

Aika aloittaa taas kuninkuudesta kisaamiseen. Mukaan on taas tervetulleita kaikki, niin aloittelijat kuin konkaritkin.

No niin. Homma alkaa. 10 armeijaa lähtee tavoittelemaan Arctopoliksen kuninkuudesta. Armeijat ovat "nousseet maihin" kahdesta paikasta. Puolet toisesta ja puolet toisesta. Kaksi lohkoa siis ja jokainen pelaa yhden pelin lohkon sisällä muita vastaan. Katsotaan miten joukot sekoittuvat taisteluiden aikana. Ja ketkä kohtaavat seuraavilla kierroksilla. Hyvää ja rehtiä sotaa kaikille.


"Sääntöpakettia"

- Pelataan 7edikan säännöillä.
- Kampanjassa pelataan kolme kierrosta. 1 kierros 600p, 2 kierros 900p ja kolmas 1200p armeijoilla.
- Armeijat saa olla battleforged, unbound, formaatio tai erikoisdetachmentti virityksiä. Kuten nykysäännöt antaa luvan.
- kamppiksen kierrokset on pelattava samoilla roduilla alusta loppuun. Eli rotua ei voi vaihtaa kierrosten välissä. Samoin jos ottaa jotain liittolaisia. Niin nekin on oltava sitten seuraavalla kierroksella samoja.
- Jätetään kuitenkin tällä kertaa Super heavyt ja Gargantua Creaturet pois.
- Forge jutut on sallittuja jos mahtuu mukaan
- Maalauspakkoa ei ole. Mutta täs on toisaalta hyvää motivaattoria laittaa armeijaa kuntoon. Jos/kun alku 600p on maaleissa, niin on aina pienempi homma laittaa 300p lisää seuraavaa kierrosta varten. Ja noppajumalathan on perinteisesti maalattujen armeijoiden puolella. Sekä sillä saa lisää kunnioitusta vastapuolelta = P
- WYSIWYKISTÄ et se on suositeltavaa. Ainakin niin et erikoisase tms ukot on erotettavissa joukoista. Ettei tuu probleemaa siitä. Et ottiko nyt osumaa se normijamppa vai plasman kanssa heiluva ukko.
- Kierroksen pelit pelataan aina samoilla yhdistelmä skenaariolla, mut skenut vaihtuu siis joka kierros.
- Secondary missionit (first blood, slay warlord, linebreak) eivät ole käytössä.
- Jos näyttää siltä, että kamppiksen eteneminen hidastuu aikataulu ongelmien tms juttujen vuoksi. Voi antaa vastustajalle 5-0 luovutuksen. Jotta päästään eteenpäin.
- Taktikaali objektiivi kortit. Pelaaja voi halutessaan käyttää sääntökirjan objektiiveja. Ei siis ole pakko käyttää rotukohtaisia kortteja.
- Objektiivit: Jos nostaa sellaisen kortin mitä ei pysty koko pelinaikana suorittamaan (esim tapa vastustajan lentokone ja vastustajalla ei ole lentokonetta). Niin sen saa vaihtaa heti uuteen. D3 pistettä antavista tehtävistä saa aina 2 VP ja D6 antavista 4 VP (pienennetään hieman randomisuutta). Tästä johtuen Tactical trait 5: "Master of Fate?" ei ole käytössä!
- Muuten pelaajat saavat aina sopia keskenään muista käytännönjutuista. Eli käyttääkö esimerkki depoa vai jotain muuta, onko mysteeri objektiivit käytössä (jolloin voi vaikuttaa yhteen korttiin ja sen suorittamiseen) jne. Myös pöydän koko on sopimus kysymyksiä. esim kaks ekaa kierrosta menee näppärästi 4x4 pöydällä. Ehkä tuo viimeinenkin kierros vielä.
- Jos osallistujia on 8 tai enemmän mutta parillinen määrä. Niin pelaajat jaetaan kahteen lohkoon. Joiden sisällä pelataan kerran muita vastaan/kierros. Jos osallistujia on pariton määrä. Niin katsotaan tilanne erikseen. Jaetaan esim useampaan lohkoon. Ja pelataan lohkojen sisällä kaksi peliä jokaista vastaan. Lohkot arvotaan aina kierrosten alussa.


- Aikataulusta sen verran, et tulee oleen edelleen väljä. Riippuu paljon osallistuja määrästäkin. Mut jotain mielivaltasta kontrollia tuun pitämään. Ettei nyt ihan iäisyyksiä kestä. Viimeksi meni lähes vuosi. Et ei ehkä niin pitkään. Vaikka olihan tuossa viimeksi 20+ pelejäkin/lärvi.
- Mitään maksuja ei ruveta tähän hommaan sotkemaan. Eikä mitään palkintopotteja.
- Voittajalle on jokatapauksessa luvassa yyber siisti pokaali!!


Skenaariot :

Kierros 1 (600p): Emperor's Will + cleance and control (objektiivit 1 ja 6 toimivat lisäksi emperors willin kotiobjektiiveinä. Nämä on siis huomioitava objektiivien asettelussa). Ei secondaryja mukana.

Kierros 2 (900p): Relic + cloak and shadows. Ei secondaryja mukana

Kierros 3 (1200p): Scouring + spoils of war. Ei secondaryja mukana


Pisteytys 10-0 sydeemillä oltaisiin menossa:

VP erotus : Pelipisteet
0 : 5-5
1-2 : 6-4
3-4 : 7-3
5-6 : 8-2
7-8 : 9-1
9+ : 10-0
(wipe out on aina 10-0)


Ai niin kyseessä on siis 40k kamppis. Jos jäi epäselväks :D

Alustavasti mukana:
Mie, armeija vielä??
Barri, armeija??
Taneli, Tau
Ville, KDK
Riku, Nekron
Tomi, armeija ??
Pekka, armeija??
Jyri, AM Cadia

Ehkä:
Petteri
Timo
Härri, cult mechanium
Antskupantsku kisumisu (henkinen osallistuminen, tapahtuman näennäinen suojelija, ei pelaa)
Viimeksi muokannut syrja, Ke 22.06.2016 10:48. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5530
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 13.12.2015 22:58

Ja minä kun kuvittelin, että 40k:hon tulisi nyt pieni tauko ja heräteltäisiin muita pelejä siinä sivussa.

Mutta olihan siellä ensimmäisesä Arctopoliksessakin heti alkuunsa suuria piste-eroja pelaajien välillä. Itse muistan jääneeni vähintään kymmenen pistettä taakse niin 500p kuin 750p:nkin kohdalla. Vaikka olisi ollutkin tasainen peli. Kyllä minä kannatan tuota haasteellisempaa taulukkoa, ainakin vähintään sitten viimeisellä kierroksella.
Ai niin kyseessä on siis 40k kamppis. Jos jäi epäselväks :D
Pöh. Mie ilahduin heti kun luin, että pelataan 7th:n säännöillä. Kuvittelin jo, että olenko mie unessa vai mitä olen missannut.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
syrja
Viestit: 2833
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja syrja » Su 13.12.2015 23:41

No tuleehan tässä taukoa reilu pari kuukautta (noin). Eikä se silti pois sulje muita pelejä. Nekromundaankin on alkamassa kamppis vuodenvaihteen jälkeen. Ite oon siihenkin osallistumassa. Mut joo se on toinen aihe toisessa ketjussa. Täsmennätkö A, et mitä tarkoitit tuolla haasteellisella pisteytyksellä? Siis 1-5, 10-0 vai 20-0 sydeemiä? Mikä niistä olisi siun mieleen? Mut se mikä sit valikoituu käyttöön niin on sit joka kierros. Ei aleta niitä sekottelee

mietein noita skenuja lisää. Hahmotelmana siis seuraavaa
1. Emperors will + cleance and control
2. Relic + cloak and shadows
3. Scouring + spoils of war
noi vois ol sopivan häröt jutut??
Niin mitäs mieltä noiden tactical objektiivien suorittamisesta. Eli halutaanko rajoittaa? Joissain turneissa on ollu esim ettei voi suorittaa kuin yhden kortin/vuoro (en lämpene ite tälle).
Tai et samaa secure objektive kortteja ei voi suorittaa kuin yhden/vuoro. Jos siis nostat vaikka kolme secure objektive 2 korttia. Niin et voi suorittaa kuin yhden/vuoro.(tää vois olla hauska??)
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5530
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ma 14.12.2015 08:41

Ai, niin. Olihan se vähän epäselvästi sanottu. Mie diggaan 0-20 systeemistä. Viime kerralla, jos voitti, niin erotus oli melkein aina sen 20p. Nyt voi vähän tasaväkisemmissä peleissä saada häviäjän roolissakin edes jotain.

Mutta päättäkää te vain tästä. Tomi suostui ostamaan minulta DA:n pois ja Mantic ei ole vielä tuonut KS-kamaansa puotiin. Mie olen toistaiseksi pysyvällä tauolla tästä pelistä ja en osallistu. Tai noh, olisihan minulla Necroneita kun ei tämä niin iso liiga ole, mutta en taida jaksaa torrentoida niiden uutta kodekkia.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
Antrax
Viestit: 1351
Liittynyt: Pe 11.04.2003 18:21
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ma 14.12.2015 09:02

Varautunut innostuneisuus. Pitää kattoo uus kodexi ennen kuin päättää mitään. (Oletettaen et ne saa sen nyt painoon asti.)
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone

Avatar
AutumnWizard
Viestit: 51
Liittynyt: La 29.03.2014 17:01

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja AutumnWizard » Ma 14.12.2015 18:40

Innolla tulen mukaan. Uusi vuosi ja uudet kujeet joten armeijakseni tulee Tau.

Avatar
syrja
Viestit: 2833
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja syrja » Ma 14.12.2015 18:59

Oho. Vai taukkeja...sekaan vaan. Kommentteja kaivataan noihin avoinna oleviin kysymyksiin. saatte siis näennäisen mahdollisuuden vaikuttaa :D
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Avatar
Antrax
Viestit: 1351
Liittynyt: Pe 11.04.2003 18:21
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ti 15.12.2015 08:48

Itse miettinyt kanssa Tau jos Kaaos sattuis taas floppaamaan.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5530
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ti 15.12.2015 10:12

syrja kirjoitti:Kommentteja kaivataan noihin avoinna oleviin kysymyksiin. saatte siis näennäisen mahdollisuuden vaikuttaa :D
Mie tavallaan ymmärrän mikä itu noissa turneekompeissa on, mutta on ne vähän hassun kuuloisia. Yksi obje/vuoro? Mitä kuitenkin tulee saman objen nostamiseen, niin tämän kohdalla minulla on vähän ristiriitaiset mielipiteet. Se on todella ärsyttävää, koska se tapahtuu verrattain usein. Viime liigassa muistan nähneeni sen omien pelieni aikana tapahtuvan ainakin neljästi.

Mutta toisaaltaan, siinä paikoillaan seuraavan vuoron odottaminen on pelaajan peliä hidastava tekijä. Joukot eivät oikein tahdo liikkua mihinkään ja uutta korttiakaan ei saa nostettua. Ei sekään ole hyvä päätös. Jos tämän tuplan saa vaihtaa halutessaan, niin sitten voisin ymmärtää säännön perään.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Boreas
Viestit: 492
Liittynyt: Ti 20.09.2011 17:36
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Boreas » Ti 15.12.2015 23:09

Khorne Daemonkinit ilmoittautuvat mukaan keräämään kalloja kalloistuimelle. Sääntöjä kommentoin paremmalla ajalla kun on oma kone (osat tilattu jimssistä noin viikko sitten.) Itse ymmärrän periaatteessa mitä noilla kompeilla haetaan, mutta en silti lämpene ajatuksille. Kommentoin lisää jahka on oma kone enkä istu mamman ajalla.
Listojen muokkausta kesken kiessin karsastan. Tuo kaksi listaa voisi toimia, mutta vapaa muuttelu kesken kierroksen johtaa vain siihen että listat räätälöidään niin ettei vastustaja saa edes omaa vuoroa...vai mitä, syrjä? Muistan sicarranin ja stalkkerit. Tuota kaksi valmista listaa voisi kokeilla. Antaisi narratiivia vaikka kahdesta eri joukko-osastosta tai jotain.
No tulihan niitä sääntöjä kommentoitua >:(
Ensin oli idea, sitten paljon yrittämistä, ärräpäitä ja lopussa aivan hirveä!!!! foorumiallekirjoitus.

Avatar
syrja
Viestit: 2833
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja syrja » Ke 16.12.2015 00:03

Juu nuo kaikki komppi jutut on nyt lähinnä ajatuksia/heittoja. Mitä on tullut mieleen tai joku sanonut. Mielipiteitä vaan kehiin. Mitään vapaata listan muokkausta kesken kierroksen ei tule. Siinä tulee liikaa etua toisille. Ajatus olikin, et (jos sellaista otetaan) jollakin pienellä pistemäärällä voisi muokata. Esim 600p listassa on vakiona pysyttävä samat n. 450p edestä. Ja 150p voisi sitten jotain muokkailla. Tai jotain sellaista. Noikin pojot oli nyt vaan äkkiseltään heitetty hatusta. Tuossakin kyllä toiset voisi saada etua. Siis ainakin ne kenellä on isoja armeijoita. Mutta todennäköisesti tuollainen menis sit äkkiä liialliseksi/vaikeeksi säätämiseksi. Se mitä tuossa haen. On se ettei väki tylsisty pelaamaan samalla listalla. Jos siis tulee monta osallistujaa ja kaikki pelaa kaikkia vastaan. Tietty osallistujamäärästä nyt ei vielä tiedä. Eikä siitäkään, et pelataanko kierrokset aina kaikkia vastaan.
Korttien suorittamis rajoituksella voisi taas tasata hiukan lisää randomiutta. Ehkä. Olen osin samaa mieltä mitä Anton sanoi. Juu voi "pakottaa" yksiköitä paikoilleen, jos samoja obje sec x kortteja ei pystykkään suorittamaan kerralla. Toisaalta voi tuoda "taktisuuttakin" mukaan. Suorittaako sen kortin myöhemmin toisella yksiköllä. Jääkö paikoilleen ja suojaa muulla joukollaan et saa sen suoritettua. Haluaako vastustaja kenties yrittää estää sen suorittamista ja samalla ottaa riskiä esim lähestyvästä uhasta jne jne
Mutta joo hyvä, että tulee mielipiteitä. Lisää vaan.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Avatar
Barricade
Viestit: 482
Liittynyt: Ke 26.03.2014 21:13
Paikkakunta: Turku

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Barricade » Ke 16.12.2015 09:46

Äänestän yksi objekiivi vuorossa -säännön puolesta. Kun ei ole kill pointteja eikä Spawn/prätkä/Rhino-akselin suorittamia 15 pisteen vuoroja tulee vähemmän ja pelaajat joutuu jo listanrakennuksessa miettimään, haluaako tappaa vastustajan vai keskittyä objektiiveihin. MSU/death star on kans hankalampi päätös kun death staria ei voikaan hajottaa tarpeen tullen skoraamaan kaikkia autioituneen maan objektiiveja.

Ps. Äänestän (edelleen) sen 0-10 pisteytyksen puolesta. Se tarkoittais, että kukaan ei pääse kovin kauas karkuun ja jokaisella pelillä on merkitystä kun erot pysyy pienenä.
Perunarutto kirjoitti:Varautunut innostuneisuus. Pitää kattoo uus kodexi ennen kuin päättää mitään. (Oletettaen et ne saa sen nyt painoon asti.)
Älä ny kehtaa... Tammi-helmikuun taitteessa 2016 oli tarkoitus aloittaa ;)
Make love, not peace.

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5530
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 16.12.2015 11:38

Pisteytyksessä loppujen lopuksi pääasia on se, että pisteiden välillä on suuri rakonen. Mikäli suurin osa voitoista menee suoraan korkeimpaan kastiin, niin saman tien voidaan ottaa urheilussa käytetty 3p voitosta ja 0 häviöstä käyttöön. Pisteytyksen "vaativuus", että pitää kuroa se VP-erotus vastustajaan suureksi, tuo sen kivan eron kahden eri pelaajan voittojen välillä ja siten tilastosta ainakin omasta mielestä mielekkäämmän kun toiset eivät omilla voitoillaan nouse kohti korkeuksia välttämättä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Krank
Viestit: 481
Liittynyt: Ma 06.09.2010 21:03

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Krank » Pe 18.12.2015 07:12

Osallistun Necroneilla. Lähinnä koska edellisestä 40k pelistä on melkoisesti aikaa mutta kiinnostaa kyllä taas vähän siirrellä pikku-ukkoja tälleenkin.

Be gentle...
Tupakoinnin lopettaminen = Warlord Titan kaikilla herkuilla/vuosi...

Avatar
Antrax
Viestit: 1351
Liittynyt: Pe 11.04.2003 18:21
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Antrax » Pe 18.12.2015 09:15

Pisteytyksessä loppujen lopuksi pääasia on se, että pisteiden välillä ei ole suurta rakoa, pitää taistelun jännänä. Mikäli suurin osa voitoista menee suoraan korkeimpaan kastiin, niin saman tien voidaan julistaa jo voittaja kun joku painaa omiaan. Pisteytyksen "vaativuus", että pitää jokaisessa taistelussa vääntää kunnolla, tuo sen kivan lisän siihen peliin ettei mikään peli ole ns turha ja siten tekee tilastosta ainakin omasta mielestä mielekkäämmän kun toiset eivät omilla voitoillaan nouse kohti korkeuksia välttämättä.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone

Avatar
ArkkiError
Viestit: 238
Liittynyt: Ti 11.06.2013 14:07
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja ArkkiError » Pe 18.12.2015 16:14

Pisteytyksessä barrin kanssa samaa mieltä, että tuosta 1 obj kerralla vaikea sanoa..olisiko parempi että tietyt uniti vain scorettaa sen sijaan että kaikki saisi niitä? Esim. Vanhaan malliin troopit ja HQ vaan scorettaisi? Onhan se sitten tietysti, että tuonpas vain bikereita mariineilla / eldareilla niin ongelma ratkaistu tai tuhoan vihulta kaikki scoraavat. :P 2 objea per vuoro ja vain troopit / HQ scorettaa?

Kannatan kyllä forgeworld juttujen sallimista, tuo mielestäni vaihtelua perus modeleihin ja listoihin..mutta gargantuanit ja titaanit etc. pois. :/ eli ei knightei / stompaa / wraithknightia. :D

Omasta listasta osaa sanoa, millä tulisin. :P mutta tuo 1/4 pisteistä muunnos mahdollisuus olisi jees, tai unitti koko ja varusteet. Ja jos on DT niin voi ottaa pois tai lisätä? :/

Missionit kuullostaa hyvältä. :D ja joo, secondaryistä FB pois mutta WLK ja LB voisi säilyä.
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError

Avatar
Furinji
Viestit: 2953
Liittynyt: To 28.08.2003 18:44
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja Furinji » Pe 18.12.2015 17:42

Ei nyt sitten taas säädetä liikaa pelkästä säätämisen ilosta. Pelaan nelkkaria muutenkin ihan liian vähän, joten jotta edes harkitsisin Rexittämiseen osallistumista, niin sääntömuutokset ja kompit pitää olla minimissä, jotta kiinnostaa. Lähinnä siis eniten pistää silmään tuo korttien ja objectiivien nappaamisen rajoittaminen. objective-pakka on ainoa asia, mikä on tuntunut todella hyvältä asialta nelkkarissa pitkään aikaan, joten sen tahtoisi ainakin ehdottomasti itse säilyvän. Se on tottakai suorastaan itsestäänselvä säädös, että jos vetää kortin, jota ei ole pelissä mahdollista suorittaa (tapa psyykkeri pelissä jossa vastustajalla ei ole lainkaan psyykkereitä jne), niin sen saa heittää mäkeen.

Toki nuo aiheuttavat hyvin erilaisia pistemääriä peleihin, mutta senhän takia silloin joskus jo kauan sitten liigoissa käytettiin sitä perinteistä muuntotaulukkoa josta pisteet katsottiin pelaajien erotuksen mukaan. You know. "Voitit vastustajan kolmella pisteellä. Sinä saat 12p ja hän 8p" mikä se fiksuin taulukko siihen sitten olisikaan.

Eniten silti olen omalle kohdalle huolissani liigan pituudesta ja olisi kivampi ylipäätään saada paljon väkeä pelaamaan vähän kuin että vähän väkeä pelaa paljon. Pelikaupallakin kuulemma hyvä kourallinen uusia pelaajia hääräämässä, joten olisi hyvä saada menoon mukaan, kuten Jarkko jossain välissä jossain jo puhuikin.

Henk. koht. tasolla toivoisin siis esmes pienempiä lohkoja ettei joka kierroksessa mene hirveästi aikaa. Voihan sitä taas vaikka kesällä aloittaa toisen pidemmän liigan kun tämä ohi tms tms tms tms tms tms tms
Laatikollinen avaruussuippokorvia - Blogi nörtteydestä, peleistä ja äärimmäisestä epätodennäköisyysmoottorista.
Pöllökarhut - Porin Pöytäpeliseura

Avatar
syrja
Viestit: 2833
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja syrja » Pe 18.12.2015 21:37

Juu, ei lähdetä säätämään säätämisen ilosta. Nuo onkin nyt edelleen ollut "heittoja", joita voi kommentoida. Vaikka niitä kyselenkin niin ei välttämättä tule mukaan. Ihan vain siksikin, et jos sattuu niin, et mukaan tulee täysin aloittelijoita. niin liialliset säädöt häiritsee niitäkin. Tarkennetaan vielä tuota korttien suorittamista. Eli koskisi vain samoja obje secured X-kortteja. Muuten kortteja voi suorittaa vaikka kaikki kerralla. Mietein tuolla vain sitä "tasaisuus" juttua.

Pisteytys tulee varmaan olemaan toi 10-0 sydeemi.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

ManAtArm
Viestit: 731
Liittynyt: Ma 30.08.2010 14:18
Paikkakunta: Rauma

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja ManAtArm » Pe 18.12.2015 23:45

Enköhän mäkin mukana ole, en osaa sanoa millä tulen, mutta todennäköisesti taas kaartilla mikäli en saa marsuja säälliseen kuntoon ennen sitä.

Toi 10 pisteen systeemi näyttää hyvältä ja kielto forge kamoille on vähän meh nyt kun sain tuon Aeronautican ja säännöt eräälle kivalle vehkeelle. Ja mitä korttien suorittamiseen tulee annetaan olla kuten nytkin on ollut, kyllä se on mukava fiilis kun saa käden tyhjentää(joskus ja jouluna). Ja mitä noihin lohkoihin tulee niin jos saadaan hyvä määrä väkeä niin se ueseampi pikku lohko ja kierrosten väliin hieman vaihtuvuutta lohkoihin muuten kuin pisteiden perusteella niin väki pääsee pelaamaan erillaisia armeijoita vastaan, kärki pelaajatkin varmaan tykkää kun ei ole joka kierros White Scareja vastaan ja samalla saadaan mahdollisesti osallistuviin uusiin pelaajiin iskostettua Porin figuilijoiden epä-jumalan pelko :D.

Niin ja Anton, mä voin kyllä lainaa sitä necron kodekkia liigan ajaks jos lupaat että se ei ole täynnä kissa kuvia palauttaessa.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5530
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Pori
Viesti:

Re: Rex Arctopolis 2016

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 19.12.2015 00:44

Äiti on kieltänyt lupaamasta jotain, mitä en voi toteuttaa. Kyllä mää sen kodekin omin voimin saan noukittua, jos sille tosi kova tarvis on. Kyllä joku vähintään youtubessa sitä tsiikailee ja kyllä mulla kynä ja paperi on taloudessa.

Mie skippaan tämän liigan kun ei pää kestä toista annosta putkeen. 40k on tauolla, jotta niillä muilla peleillä on tilaa olla olemassa. Viime liigan kohdalla kun sai aikaa pelaamiselle, yleensä se tiesi 40k:ta. Nyt kun ei ole liigapelejä tiedossa, niin voi pelata jotain muutakin.

Loppukeväästä kanssa tulee kiireinen kun siellä odottaa samanmoinen myllytys koulun puolesta kuin nytkin. Toivon mukaan se kestetään samalla tavalla kuin nytkin. Lopputulos ainakin hymyilyttää.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”