Kings of War - The game of fantasy battles

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Kings of War - The game of fantasy battles

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 06.04.2016 21:34

Testaamallahan tuo armeijaversio saadaan kuntoon. Ilkeältä se näyttää, mutta tulihan 40k-Villenkin De5+ Nerve17/19 tyypit tuhottua kun kääpiöille suutansa soittelivat. Lohikset pahimmassa tapauksessa tömähtävät myös phalanxiin kun on vaivainen CS1:n. Lohiksen Breath15 on paha, mutta hidastetöyssyn se saa kyllä minun puolestani syödä pois. Takana olevat Greataxit tulee taputtaa selkään sen jälkeen.

Ei sillä, että örkeillä tuota haluaisin haastaa. Käävillä kylläkin. Mitenhän minä missasin Breath18 tykin, joka ei ole reload? Saa vielä eliteksikin. Jösses. Saa tulla minun nurkkaani ihan vapaasti. Mulla ei ole sieltä kiire mihinkään. Tuolla alempaa löytyvässä keskustelussa puhuin myös full De6+ kääppälistasta, niin höngi tulta vain päälle. Ei paljoo kiinnosta.
Barricade kirjoitti: niin suosittelen Reaper Miniatures'eja. Jos kerran demigriipin kokoluokka on hakusessa niin niitä saa Helsingin Fantasiapeleistäki 10 rahalla per kappale.
Mie selailen ihan huvikseni heidän sivustoaan kerran kuukaudessa. Miksi olen missannut tämän tämmöisen epelin? Saanko linkin nappulaan/nappuloihin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade » Ke 06.04.2016 22:30

Toki saat.... Jahka käyn taas sielä kaupalla niin lunttaan etiketistä :p
Make love, not peace.

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » To 07.04.2016 01:06

Mullekkin vois linkki kelvata, kiitoksia vinkistä vain. Todennäköisesti pitää hyödyntää tämä mahdollisuus kun budjekti armeijaa tässä rakennetaan.

Noniin listan tynkääkin tuossa vähän mietitty on ja toistaiseksi luovuin siitä isosta lohikäärmeestä ja päädyin ottamaan vain 3-6 pikkuista liskoa. Niin toki tuokin lista oli katsottuna sinne 2000.pts peleihin että 1000.pts ei sitten varmaan 3 pientä käärmettä enempää tulla näkemään.
Capu voi käydä lunttaamassa mun ostoslistaa niin siitä saa arpoa sitten mihin muottiin tuo 1000.pts lista vääntyy (lista määräytynee sen mukaan mitä figuja saan hankittua ensimmäisten joukossa).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 10.04.2016 22:12

Pekka oli tosi mälsä kun meni sairastumaan. Noh, olenhan minäkin ollut tässä flunssassa kolmisen viikkoa nyt. Mutta ärsyttää silti. Olisin halunnut testata 1.2:sta skinkkilistastani. Ensi kuuhun menee nyt sekin homma.

Pikkulinnut kertoo, että täällä on uusi haltiapelaaja. Henkkakin haukottelee luolansa suulla herättyään talviuniltaan.
- Sinitähti

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » Ma 11.04.2016 00:04

Mikäs se sellainen haltia pelaaja on joka komerossa piilottelee?

Tuskin kuitenkaan minuun tässä viitattiin kun kaapistani tulin jo ulos? Tosin haltian haltiaa en varsinaisesti viellä omista kun tuo postin poika on hieman hidas polkemaan. Ehkä jo tulevalla viikolla ensimmäiset haltiat laatikosta alkaa tipahdella, sitten alkaakin se rankin urakka tässä hommassa eli maalaus. Viellä kun tietäisi millä väreillä sitä lähtee armeijaansa suttaamaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.

Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 » To 14.04.2016 17:25

Jaahas... tarviskohan sitä aktivoitua ja tuoda kuolleita... olen kuulut et kaikki tykkää niistä... niin fabassa kuin tässäkin pelissä....

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » To 14.04.2016 21:23

Haluuks Tomi... Timo.... Joonas kertoo mitä olet kuullut? Mie kun en ole kuullut mittää poruu kuolleista.
- Sinitähti

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » To 14.04.2016 22:37

Kuolleet on just kivoja kavereita kun niitä ei tarvitse enään listiä, eiks se jotenkin niin ollut?
En mä tie mut mitä muistaa noita kuolleita katsoneen niin onhan ne ihan pers**** kun nerve on -/27 niin tommosta hinkuttaa väkisinkin 2-3 vuoroa. Vastaavasti jos itseltään löytyy nerve arvot parhaimmillaan listasta 15/17.

Mutta jäädään odottelemaan koska kuolleet taas herää haudastaan, ompahan ainakin hieman päässeet pölyä keräämään niin sopivat teemallisestikkin paremmin pelipöydälle.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 16.04.2016 14:55

Runt muutama päivä sitten kirjoitti:Haltiat on hyvii. Käävät surkeita.
- Sinitähti

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » La 16.04.2016 15:42

Mistäs se tuommosia lainauksia löytää? Mutta juu ja ihmiset on viellä huonompia, ainakin tämän päivän pelien perusteella.
Tai sitten vaan rehellisesti vika oli siinä etten osannut pelata. Katsotaan jos jotain raportin tynkää jaksan illalla laittaa tulemaan.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 16.04.2016 16:36

Ihan omasta päästäni keksin tuon lyhennelmän suuremmasta analyysistasi. Petskules sentään kun unohdin, että pelasit ihmisillä. Noh, sentään näit kääppien mahdin ja et enää dissaa niitä.

Pekka on tyhmä mies kun ei suostu tälläkään viikolla pelaamaan. Skinkkilista vol1.2 on vielä testaamatta.

Mites väki tuo kesän junnuliiga? Onko Villeillä, Tomilla ja Henkalla siihen kiinnostusta? Henkka saa multa vaikka käävät lainaan ja 40k-Ville kaaoksen. Pekkakin lyöttäytyy varmasti mukaan kunhan vain saadaan se eka peli pelattua ja peli tutummaksi?
- Sinitähti

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » Su 17.04.2016 00:40

Raporttia kun pelistä vinguttiin niin laitetaan jonkin sortin tiivistelmää (tämä ei ole täydellinen raportti koska en muistiinpanoja tehnyt enkä muutenkaan jaksa uppailla kuvia nettiin yms.). Säännöt oli hieman hakusessa ja liikkumis sääntöjä arvottiinkin useaan otteeseen että miten ne oikeasti pitäis mennä, älkää ihmetelkö teleporttauksia (jos niitä sinne on eksynyt).

Kindgon of Men VS Dwarfs
-10*Knight reginement, Blessing of the Gods (Elite) 220.p
-Knight 125.p
-Mounted Scout, cabrines (18” 1 piercing) 115.p
-General on Winged beast, Ensorcelled Armour (+1 defence) 225.p
40*Foot Guard, Fog (-1 hit when enemy shoot) 260.p
-5*Mounted scout 100.p
-Ballista 60.p
-BSB, Horse, Diadem of Dragon-kind (Breath 10) 95.p
-Ironclad Horde (40) 180pst
-Battle standart brearer 50pst

Ironguard Regiment (20) 160pst+ Orcsbain’s
Amulet of Thorns Cost: 35 pts
The unit has the Phalanx special rule.
-Warsmith 85 pst
-Iron belcher cannon 110pst

Shieldbreakers Regiment (20) 110pst +1 hit melee 45pst
-Ironbelcher Organ Gun 85pst

Berserker Brock Riders Regiment (10) 210pst + Blessing of the Gods Cost: 25 pts
The unit has the Elite special rule.
-Ironbelcher Organ Gun 85pst
Pöydän puoliskot valittiin yhteis tuumin sovinnolla jonka jälkeen ihmiset voittivat noppa heiton ja kääpiöt aloittivat depotuksen. (Tässä kohtaa laskin että minulle [ihmisille] jäisi 2 depotettavaa sen jälkeen kun kääpiöt asettavat viimeisensä, ei kuitenkaan mennyt matikat ihan oikein tällä kertaa)
Itse deploymenttasin todella tyhmästi jälkikäteen ajateltuna, etenkin foot guardin joiden edessä nyt pönötti talo keskellä kenttää. Genraali unohtui täysin lähtökuoppiinsa!

Kuva

1.Kierros kun oltiin saatu päätökseen oli tilanne kuvan mukainen. Ihmis bsb sekä toinen scoutti porukka kävi heittämässä breathiä/ampumassa organ guniin tuloksena 1 haava, organ gun vastasi samaan tapaan 1 haavalla bsb:hen. Toiset scoutit ampuivat ironguardiin 1 haavan.

Kuva

Ihmisten 2.vuorolla bsb teki koukkauksen kääpiölinjan läpi ja scouttien avustamana 3 haavaa sisään cannoniin. Toinen scoutti porukka jatkoi organ gunin kiusaamista ilman kummempaa seuraamusta. Molemmat scoutit laitettiin chageja blokkaamaan tässä vaiheessa peliä. General puolestaan starttasi siipikoneensa ja lähti ahdistelemaan possuratsuja (baseja) sekä hieman kyttäämään pääsyö organ gun kalliolle.

Kuva

3-4.Kierros alkoi kun scoutit oli pyyhitty pois kentältä. Foot guard chargesi ironguardiin, heppa heepot puolestaan päätti lähteä listimään ironclad boxia edestä ja kyljestä (miksi ***** chargeta edestä tuonne kun siellä oli phalanks ja tiesin sen kun vieressä olisi ollut yksikö jota woundata 2+ heitoilla? Mikä järki oikeasti, kysympähän vaan), General puolestaan julisti chargen possujen peräpäähän. [Tämä kohta harmittaa itseäni eniten pelissä kun muistimme vasta kääpiöiden vuoroilla Tripla ja Tupla attakit, eikä hajuakaan mitä olimme nerve testeihin heittäneet joten kääpiöt saivat jäädä kentälle reiluuden nimissä]. BSB kävi breathaamassa kääpiö kanuunasta ilmat pihalle tässä vaiheessa.

Kuva

5???.Kierroksella peli sitten ratkesikin selvästi. Possut pääsivät ajamaan foot guardin kylkeen joskin hyvin marginaalisen line of sightin turvin (näkivät ne sen mutta eli olisi tarvinnut olla kuin 1" foot guardin niin eivätpä oli nähneet enään), samaan aikaan ironclad porukan tullessa edestä päin. Tuloksena oli että foot guard weaveringiin... Organ gun päätti myös tehdä tepposet ja ampui Generaalia siipeen, joten weaveringiin myös siltä osin (ei chargea possu poikiin). Toisaalla Ironguard sekä shieldbreaker murskasi isomman ritariboxin (tätä hieman naureskelin, alkuun ritarit ovat etu arkissa ja chargen ansiosta leaderpointit kohdistettaan jolloin yksikköni siirtyy automaattisesti 3-4" sivuun ja combatin jälkeen pomppaan 1" ulos, tästä johtuen shield breakerit ovatkin nyt sellaisessa kohtaa että saavat flankki chargen. Mutta tämä on tätä pelin tuomaa taktikointia, ei siis sovi ottaa mitään pois vastustajalta vaan pistetään taktikoinnin piikkiin).

Seuraavalla vuorolla/kierroksella pikku ritarit roottasi ironguadin pois laitumelta. BSB yritti käydä höökimässä Generalia yhkaavan organ gunin savuna ilmaan mutta ei syttynyt liekki tällä kertaa, joten organ gun sai jäädä.

Kuva

Loppuhetket sitten olivatkin jo käsillä, organ gun poisti Generalin kentältä siivekkäineen petoineen. Foot guard lanattiin kentältä ja rääppiäiset alkoivat. BSB kävi viellä kerran hönkimässä ironclad boxiin. Lopuksi sitten possut chargesi ballistaan ja kääpiöt hoiteli ritarin jämät.

Kuva

Loppu pohdintoja ihmisten silmin:
-Depotuksen hieman floppasin foot guardien osalta, vastustaja osuu ampumalla näihin 6+ heitolla ja minä tuon nämä takana muiden piilossa. Muutoin depo nyt oli menettelevä joskaan ei se kaikkein fiksuin näin jälkikäteen ajateltuna.

-Combateista jälkikäteen mietein myös että mikä idea ylipäätään oli syöttää scoutit kääpiöille ilmaiseksi? Ihmisillä kun oli kauttaaltaan parempi liike niin olisin joka tapauksessa saanut julistaa ensimmäisenä charget.
Uhrauksiksi voisi myös hyvin laskea ison ritari boxin, tällä olisi ehdottomasti pitänyt chargeta shieldbreakers yksikköön. Tästä olisi ollut se hyöty että shieldbreakkereiden sijaan ironguard olisi saanut kylki chargen. Nyt itse en tehnyt vastustajaan käytännössä mitään vahinkoa ja vastaavasti annoin vastustajan tehdä 2* iskut parhaalla mahdollisella yksiköllä mitä hänellä oli ritareitani vastaan.

-Ampumista jos ajattelee etukäteen niin luulisi että 6 vuorossa ballistalla ammuttaessa sotakoneita saadaan pakotettua vastustaja ottamaan edes 1-2 kertaa nerve testiä, näin ei kuitenkaan tänään käynyt sillä ballista missasi joka ainoa vuoro laukaukset. Samoin kävi kääpiöden kanuunalle 2-3 kertaa mitä nyt ehdi olla elossa, mutta eroa oli vain se että toisinaan kanuuna vaati osuakseen 6+ heittoa kun ballista puolestaa olisi osunut 5+ heitolla joka kierros. Jatkossa pitänee pelata varmanpäälle ja peluuttaa 2 sotakonetta jos niitä meinaa peluuttaa ylipäätään.

Kaikesta huolimatta opettavainen peli ja varmasti osa näistä räikeistä virheistä kunten nuo charge blokkaukset selittyy osittain faban maailmalla, siellähän chargen blokkaamiset ovat täysin arkipäivää. Mutta nenä kohti uusia seikkailuja ja taistelu tantereita. Sitten selaamaan kalenteria koska pystyy seuraavaa pelipäivää järjestelemään.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 17.04.2016 09:19

Hetken aikaa tuumasin, että Very Inspiring olisi todella hyvin käytössä, mutta olihan siellä Bösbi tosiaan joukkojen keskellä. Sitten sekin mennä liihotti johonkin kauas sieltä missä siitä voisi olla apua. Kylki- ja perächargeja. Vauhdikasta menoa kaiken kaikkiaan.

Eiks ookki muuten siistii miten ritariboksi pysähtyy kuin tervaan kun edessä on De5+ phalanx?
- Sinitähti

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » Su 17.04.2016 12:01

Ei siellä katsos mitään inspiringiä tarvita kun on headstrong sääntö, tuota muuten heiteltiin aika useasti pelissä ja viellä onnistuneesti.
Lopussa nervearvoista mentiin jo sen verran isosti yli (nervet oli miinuksella) että tupla ykkösillä siinä oltaisiin vain pysytty. Oli tuosta inspiringistä se hyöty tuossa pelissä että 1-2 kierillä kun organ guniin tein 1 haavan sisälle niin nerveen heitin tupla kutoset, tuon jouduinkin sitten re-rollaamaan ja organ gun sai porskutella taas toimintakuntoisena.

Juu kyllä nuo ritarit pysäs ku seinään, korjataan sen verran että siellä oli De6+ phalanxilla, taisin edestäpäin 1 haavan chargessa saada aikaiseksi. Opettavaista toimintaa kertakaikkiakkaan, näistä pitää ottaa oppimisen ilo ja hyöt irti.

Mutta ehdottomasti hauskin osa tätä peliä on se ettei tätä oikeasti osaa pelata ja virheitä tulee enemmän.

EDIT: Niin ja mitä kesä liigaan tulee niin voin mä sellaiseen lähteä mukaan joskin pelaan sitten just sen verran pelejä kun ehtii/jaksaa. Eipä tässä montaa pelaajaa ole joten pelejäkään ei pitäis ihan hirveää määrää tulla. Emäntä ja lapset päiväksi kotoa pois niin saa pelattua koko liigan päivässä =)

Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 » Su 17.04.2016 14:30

Noh se oli eka peli seuraavassa voi mennä toisin päin =) mukana kanssa ollaan liigassa mikäli saan ukot kasaan =)

Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo » Ti 19.04.2016 16:02

Sotussa joku mainitsi että tätä peliä voi pelata ilman fantasia-juttujakin? Onko näin? Mieleen tuli josko tällaista testaisi pienemmillä figuilla, mutta isomilla armeijoilla. Jotain historiallista tms.
Soi viulu

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ti 19.04.2016 16:33

4 erilaista ihmisarmeijaa löytyy, joista valita mieleisensä. Mie kanssa tiedän hyvät ja halvat samurainappulat, joista itse tulen tekemään haltiat.

Jos mielikuvitusta riittää, niin kyllähän nyt historialliset nappulat menevät vaikka miksi, mutta jos ihmisen haluaa ihmisestä menevän, niin Kingdom of men, Basiela, Brotherhood ja Leagua of Rhodia on valintasi armeijoina. Tomi osaa neuvoa ihmispelaajan ankeasta arjesta kun päätöksen tekeminen armeijalle on niin pirun vaikeaa.

Jos puhtaasti haluaa realistista armeijaa, niin siinä tapauksessa varmaan Kingdom of Men on parhain, koska muissa on siistejä peksuja, vesielementaaleja ja hobitteja tuomassa väriä armeijaan. Muutoin ne muistuttavat aika paljon KOMia, mutta huonommilla valinnoilla. KOM esim. omaa useamman yksikön, joista saadaan horde aikaiseksi.
- Sinitähti

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » Ke 20.04.2016 00:08

Omaan silmään tämä on kyllä fantasiapeli eikä siitä muuksi muutu (sääntökirjan kannessakin kun tuo fantasia on mainittu), mutta mikään ei estä pelaamasta muilla figuilla tätä peliä. En tiedä mitä figuja suunnittelet tähän mutta en näe tuossa mitään ongelmaa. Pääasia pelillisesti kuitenkin on että yksiköt eroavat ulkoisesti toisistaan niin ettei niitä pääse sekoittamaan ristiin. Capitan tuossa hyvin kyllä tiivisti asian, eli minunkin mielestäni peliin sopii vallan mainiosti kaiken maailman viikingit ja historialliset modelit musketteineen päivineen. Tuossa kohtaa vain armeijan valinta hieman rajoittuu. Ellei sitten halua lyödä ihan överiksi ja lähteä peluuttamaan robotti armeijaansa haltioiden säännöillä esim.
Jeijo kirjoitti:Mieleen tuli josko tällaista testaisi pienemmillä figuilla, mutta isomilla armeijoilla.
Modelien koolla ei ole merkitystä tässä pelissä koska säännöt itsestään määrittävät modelien korkeuden (Korkeus: 1,2,3 ja 4) ja yksiköiden alustojen koot (100x80, 150x100 jne). Eli varsinaisesti pienemmillä figuilla et saa suurempaa määrää pöydälle mahtumaan (koska alustana koko on vakio).
Sen mitä itse olen seuraillut niin tuo 2000pts taitaa olla ns vakio koko suuressa maailmassa. Tuohon pistehintaan mahtuukin sitten jo sellaiset ~110 modelia (sankarien ja taikaesineiden määrä vaikuttaa paljon, sekä peluuttaako ratsuväkeä vai jalkaväkeä). Toki jos tuokaan pistemäärä ei riitä ja oikeasti haluaa massa armeijat kentälle kohtaamaan toisensa niin helpostihan nuo alustojen koot voi sopia jakavansa kahdella, jolloin saadaan 2000.pts kentälle mahtumaan yhtä hyvin se 4000.pts edestä modeleita.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 20.04.2016 07:27

Tuohon pistehintaan mahtuukin sitten jo sellaiset ~110 modelia (sankarien ja taikaesineiden määrä vaikuttaa paljon
Tunnen tarpeelliseksi lisätä, että sankarien ja taikaesineiden osuus harvoin vie 1/3 kokonaispistemäärästä. Jos ei puhuta lohikäärmeistä, niin sankareihinin menee hyvä kun 15% pistemäärästä. Koska jokainen yksikkö on mahdollinen ottamaan taikaesineen, niihin voi upota pitempikin penni.

Mutta samaa juttua kuin Fabassa sankareiden ja taikaesineiden kanssa ei ole, jonka kuvitelman haluan poistaa.
- Sinitähti

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Pe 20.05.2016 17:36

Kun olette noin KoWin innoissanne fantasiataisteluista, niin täällä olisi jollekin tai varmaan parillekin liuta tukea asiaan. Löytyisi tyystin avaamaton edelleen muoveissa lojuva Island of Blood tarjolla. Ostakaa vaikka puoliksi, niin toinen saa liudan yleviä haltioita ja toinen lauman rottamiehiä. Hintaa ei ole vielä päätetty, joten nyt kannattaa hieroa kauppoja.

Sehän siis sisältää nappeja:

1kpl superseksikäs High Elf Prince on Griffon
1kpl High Elf Mage
10 High Elf Lothern Sea Guard
10 High Elf Sword Masters of Hoeth
5 High Elf Ellyrian Reavers

1 Skaven Warlord
1 Skaven Warlock Engineer
40! Skaven Clanrats
1 Skaven Master Moulder
2 Rat Ogres
1 Skaven Warpfire Thrower
1 Skaven Poisoned Wind Mortar

Kuva

Tuolla maailman huonoimmassa ja epärealistisimmassa hintavertailupaikassa eBayssa käyvät parhaillaan tarjouskilpaa vastaavasta. Yli yhdeksänkympin kivunnut jo tarjoukset, mutta tämän saanee Porin alueella sentään halvemmalla kuitenkin. Sen verran hintavinkkiä edes siis, että ei tarvi kolminumeroiseen summaan mennä :D ja fiksu vielä puolittaa sen ostamalla kimppaan.

Pistäkee yv:tä jos kiinnostaa
Laatikollinen avaruussuippokorvia - Blogi nörtteydestä, peleistä ja äärimmäisestä epätodennäköisyysmoottorista.
Pöllökarhut - Porin Pöytäpeliseura

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”