Kukas se iloinen porilainen se sie oot.

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Tankki

Re: Kukas se iloinen porilainen se sie oot.

Viesti Kirjoittaja Tankki » Ti 01.05.2012 01:38

Runt kirjoitti:Tervetuloa joukkoomme synkkään ja ankeaan.
Lotrista en tiedä mutta fabaa ja 40k:ta ainakin Porissa pelaamme aktiivisesti kuten oletkin jo tainnut huomata.
Saammeko seuraavaan faba liigaan uuden osallistujan? Nyt on viellä hyvä mahdollisuus vaikuttaa tulevan liigan komppeihin. No jos sitä rehellisiä ollaan niin ehkei sentään vaikuttamaan mutta mielipiteensä pääsee kertomaan, katsotaan sitten huomioidaanko sitä vai ei.
Kiitokset! Enköhän liigaan tule osallistumaan ja kompit vaikutti ihan lupaavilta kun hieman niitä jo vilkuilinkin. :) Enkä todellakaan tahdo ihan puhtaita ETC-komppeja alkaa tuputtamaan, vaikka olenkin niillä tottunut pelaamaan. Vaihteeksi on hieman kevyemmälläkin kompituksella kiva pelata (varsinkin kun listaa joutuu pohtimaan taas uudelta kantilta ja listan rakentelu on mielestäni yksi hauskimmista asioista tässä pelissä).
Quanto fa due meno uno? Fa uno.

RuneRanger

Viesti Kirjoittaja RuneRanger » Pe 21.12.2012 03:09

Tervehdys kaikki!
Itä-suomen ihme tässä on päättänyt vaihtaa viimein toiselta rajalta toiselle. Olen nyt palannut sotavasaraan onnistuneesti, vaikka vanhat tunnukseni katosivat bittiavaruuteen. Kaivoin esiin myöskin 2000+ kokoluokkaa olevan dwarffi armeijani, jota ehkä pitäisi opetella käyttämään. Pelejä on ollut jokseenkin vähän, mutta olen tykännyt hieman conffailla ja maalailla kuitenkin namiskoja. Suurin osa edelleen tietenkin kesken.
Syntynynnä olen -88 ja ikuinen opiskelija. Jos jollakulla olisi aikaa katsoa hieman minun perääni sääntöjen opiskelussa, niin olis kiva.

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt » Pe 21.12.2012 03:18

Tällä hetkellä pyörii paikallinen faba liiga joten ajoitus on suht hyvä (voi se huonokin toki olla). Suosittelenkin että hakeudut katselemaan kyseisiä liiga pelejä. Foorumilla ihmiset suht hyvin huutelevat jos ovat pelikaupassa (rautatieaseman vieressä) pelaamassa pelejään. Uskoisin että näihin peleihin hakeutumalla saa nopeasti juonesta kiinni ja tutustuu paikalliseen pelaajakuntaan. Suht pienet piirit meillä täällä Porissa tuppaa olemaan mutta viime aikoina yksi jos toinenkin on uskaltanut työntämään päänsä ulos pensaasta. Rohkeasti vain pelejä seurailemaan ja kyselemään säännöistä.
Hapid sitten kertookin varmaan loput kääpiöstä jos jokin erityinen asia armeijan sisällä askarruttaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed » Pe 21.12.2012 11:40

Ja niitä pelejäkin voi ihan hyvin sopia jo. Porin porukka on kuitenkin aika chilliä sääntöjen kanssa, eikä sääntöjen aukoista ja täysistä idioottimaisuuksista välitetä, niin pelejä ei tarvi ottaa niin vakavasti. Täten heikommalla sääntötuntemuksella pääsee myös pelaamaan, ja kyllä väki niitä sääntöjä selvittelee pelin aikanakin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

syrja

Viesti Kirjoittaja syrja » La 22.12.2012 20:10

RuneRanger kirjoitti:Tervehdys kaikki!
Itä-suomen ihme tässä on päättänyt vaihtaa viimein toiselta rajalta toiselle. Olen nyt palannut sotavasaraan onnistuneesti, vaikka vanhat tunnukseni katosivat bittiavaruuteen. Kaivoin esiin myöskin 2000+ kokoluokkaa olevan dwarffi armeijani, jota ehkä pitäisi opetella käyttämään. Pelejä on ollut jokseenkin vähän, mutta olen tykännyt hieman conffailla ja maalailla kuitenkin namiskoja. Suurin osa edelleen tietenkin kesken.
Syntynynnä olen -88 ja ikuinen opiskelija. Jos jollakulla olisi aikaa katsoa hieman minun perääni sääntöjen opiskelussa, niin olis kiva.
Tervetuloa. Poriinko kääpiöluolan olet kaivanut? Löytyykö pelitilaa/pöytää? Nämä asiat aina kiinnostaa kaikkia. Kunnollista yhteistä pelipaikkaa kun ei ole. Paitsi nyt tietty tuo uusi pelikauppa. Mutta siinä rajoittaa tietty aukioloajat. Kuten todettu ottamaan vaan yhteyttä rohkeasti. Kyllä pelikaveria ja "neuvojia" löytyy.
Hmm tuossa noin vuosi sitten reissuillani pelailin hiukan Kuopiossakin. Pelasin yhden pelin (muistaakseni beastmaneilla eli minotaureja+pakollista höttöä) kääpiö tykistöä vastaan. Kaveri sanoi olevan alunperin Porinseuduilta kotoisin. Oletko sama?
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Boogeyman

Viesti Kirjoittaja Boogeyman » Ma 31.12.2012 01:15

Half-breed kirjoitti:Ja niitä pelejäkin voi ihan hyvin sopia jo. Porin porukka on kuitenkin aika chilliä sääntöjen kanssa, eikä sääntöjen aukoista ja täysistä idioottimaisuuksista välitetä, niin pelejä ei tarvi ottaa niin vakavasti. Täten heikommalla sääntötuntemuksella pääsee myös pelaamaan, ja kyllä väki niitä sääntöjä selvittelee pelin aikanakin.
Pusi pusi <3

ArkkiError

Viesti Kirjoittaja ArkkiError » Ke 19.06.2013 09:06

Tervehdys!

Olen 25-vuotias porilainen joka sai tietää tästä foorumista kiitos Tou84:n ja Julmalan ansiosta.
Eli olen harrastanut Figuja jo jonkin aikaa, mutta nyt tässä kolmen vuoden sisällä vasta saanut kunnolla otteen kyseisestä harrastuksesta ja päässyt pelaamisen makuun oikein kunnolla. :D

Kauheaa tälläiset esittelyt, joten pidetään ytimeikkäänä ja mennään suoraan asiaan..eli armeijat. :D

Pelailen WH40k:ta ja fabaa ja armeijat joita keräilen (tällä hetkelleä) ovat:

40K:

Necrons: 1500p
Chaos Space Marines: 1600p

Fantasy:

Ogre Kingdoms: 2500p (pää armeija ja keräys kohde)
Daemons: 2000p

Kiitos ja happy gaming! :D
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError

Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon » La 21.09.2013 14:03

Terve vaan. Eero on nimi ja Sotavasarassa on tullut vaikutettua sen alusta asti (alunperin LordMacragge nimimerkillä). Nyt tosin hiljaisia vuosia on varmasti enemmän kuin aikoinaan aktiivisia mutta ehkä se harrastus tästä taas lähtee.

Figuharrastus lähti 40K kakkosedikan myötä käyntiin ja kolmostakin tuli pelattua vielä paljon. Fantasy Battleen tutustumisen jälkeen tosin 40K jäi pikkuhiljaa taka-alalle - pelinä Fantasy Battle kiehtoi enemmän. Mordheim sai myös aikanaan paljon pelitunteja. Armeijoista 40K:ssa oli käytännössä koko peliuran alusta loppuun Ultramarines ja loppuvaiheessa Chaos Lost & Damned. Fantasy Battlessa pidempää kokemusta on ollut Vampyyreistä ja pienen figukärpäsen purtua pari vuotta sitten niin Night Goblineista - jotka herättelin uudestaan henkiin. Mordeim-warbandini oli Witch Hunters.

Missä mennään nyt? No en ole kovin vahvasti ajan hermolla - joko armeijakirja on vanhentunut (FB) tai sääntökirjaa ei ole (40K) ja figuja kovin vähän maaleissa. Ja vielä kun on tullut kriittiseksi sen suhteen että maalaamattomia figuja ei kehtaisi pöydälle heittää - niin hetkisen tässä saa peukkuja pyöritellä maalauspöydän ääressä ennenkuin pelitouhuihin pääsee. No kaikki ajallaan ja ehtiipä sääntöpuoleenkin tutustua rauhassa. Tuntuu ihan siltä kun alottelis koko touhua ihan nollapisteestä - mutta ei se sinänsä huono juttu ole.

Tämänhetken tavoite: Kuulin että 40K elää ja voi hyvin Porissa joten tavoite olisi pistää kasaan pelattava 40K armeija. Eka etappi 500pts. Armeija on Imperial Guard ja figut ovat Steel Legionia - mutta tulevaisuuden haaveet siintää Death Korpsin suuntaan. Katotaan nyt. IG:llä ja mulla on pitkä historia - vaikka en niillä juurikaan ole pelannut. Se on selkeästi se mun "unelma-armeija" mutta aina se on jostakin syystä jäänyt lähtökuoppiin tai alkumetreillä sen toteuttaminen. Viimeisin yritys oli Vostroyanit - vaikka figut on ihan pirun siistejä ja tykkään niistä niin mun mielestä niistä oli jo vähän IG fiilis kateissa, jo liiankin prameita. Niinpä nekin tuli myytyä. Nytkin starttaamani IG armeija aloitti elämänsä Steel Legion armeijanalkuna Armageddon-kampanjan aikaan, vaihtoivat pettureiden puolelle Lost & Damned-muodossa ja nyt palaavat taas Keisarin hellään huomaan. Toivottavasti pysyvästi.

Muita projekteja: Kurpitsa Goblinit (n. 1000pts edestä maaleissa - paljon olis maalaamatta). Ankea IG on mukava vastapaino noille Goboille :). Muita projekteja albiino Beastmanit ja noidanmetsästäjä teemasta ammentava Empire - mutta ne on nyt ainakin toistaiseksi telakalla määräämättömän ajan.

Master Arturion

Viesti Kirjoittaja Master Arturion » La 21.09.2013 16:31

Kharon kirjoitti:Terve vaan. Eero on nimi ja Sotavasarassa on tullut vaikutettua sen alusta asti (alunperin LordMacragge nimimerkillä). Nyt tosin hiljaisia vuosia on varmasti enemmän kuin aikoinaan aktiivisia mutta ehkä se harrastus tästä taas lähtee.

Figuharrastus lähti 40K kakkosedikan myötä käyntiin ja kolmostakin tuli pelattua vielä paljon. Fantasy Battleen tutustumisen jälkeen tosin 40K jäi pikkuhiljaa taka-alalle - pelinä Fantasy Battle kiehtoi enemmän. Mordheim sai myös aikanaan paljon pelitunteja. Armeijoista 40K:ssa oli käytännössä koko peliuran alusta loppuun Ultramarines ja loppuvaiheessa Chaos Lost & Damned. Fantasy Battlessa pidempää kokemusta on ollut Vampyyreistä ja pienen figukärpäsen purtua pari vuotta sitten niin Night Goblineista - jotka herättelin uudestaan henkiin. Mordeim-warbandini oli Witch Hunters.

Missä mennään nyt? No en ole kovin vahvasti ajan hermolla - joko armeijakirja on vanhentunut (FB) tai sääntökirjaa ei ole (40K) ja figuja kovin vähän maaleissa. Ja vielä kun on tullut kriittiseksi sen suhteen että maalaamattomia figuja ei kehtaisi pöydälle heittää - niin hetkisen tässä saa peukkuja pyöritellä maalauspöydän ääressä ennenkuin pelitouhuihin pääsee. No kaikki ajallaan ja ehtiipä sääntöpuoleenkin tutustua rauhassa. Tuntuu ihan siltä kun alottelis koko touhua ihan nollapisteestä - mutta ei se sinänsä huono juttu ole.

Tämänhetken tavoite: Kuulin että 40K elää ja voi hyvin Porissa joten tavoite olisi pistää kasaan pelattava 40K armeija. Eka etappi 500pts. Armeija on Imperial Guard ja figut ovat Steel Legionia - mutta tulevaisuuden haaveet siintää Death Korpsin suuntaan. Katotaan nyt. IG:llä ja mulla on pitkä historia - vaikka en niillä juurikaan ole pelannut. Se on selkeästi se mun "unelma-armeija" mutta aina se on jostakin syystä jäänyt lähtökuoppiin tai alkumetreillä sen toteuttaminen. Viimeisin yritys oli Vostroyanit - vaikka figut on ihan pirun siistejä ja tykkään niistä niin mun mielestä niistä oli jo vähän IG fiilis kateissa, jo liiankin prameita. Niinpä nekin tuli myytyä. Nytkin starttaamani IG armeija aloitti elämänsä Steel Legion armeijanalkuna Armageddon-kampanjan aikaan, vaihtoivat pettureiden puolelle Lost & Damned-muodossa ja nyt palaavat taas Keisarin hellään huomaan. Toivottavasti pysyvästi.

Muita projekteja: Kurpitsa Goblinit (n. 1000pts edestä maaleissa - paljon olis maalaamatta). Ankea IG on mukava vastapaino noille Goboille :). Muita projekteja albiino Beastmanit ja noidanmetsästäjä teemasta ammentava Empire - mutta ne on nyt ainakin toistaiseksi telakalla määräämättömän ajan.

Ihmettelinkin mihin sinä epeli olit kadonnut :D
We march the grim march, with a grin...why? Because we have dark sense of humor....

Krank

Viesti Kirjoittaja Krank » Su 06.04.2014 01:08

Tervepä terve!

Riku onpi nimeni ja ikää löytyy se 30-35. Maailmalta takaisin Satakuntaan mutta Porilainen en ole :) 40k:ta tullut pelailtua on off viimeisen 15 vuoden aikana ja joukossa jopa 5v taukoja. Teron kanssa aikoinaan aloitettu 40k ties milloin ja siitä lähtien peluuttanut voittamatonta Blood Angels armeijaa. Voittamattomalla tarkoitan siis sitä että ainuttakaan voittoa ei ole tullut ikinä :D (pari tasuria taitaa olla).

Koska maalailu on ollut taas kivaa pitkästä aikaa uusien lelujen myötä niin ajattelin ihan toisenlaista armeijaa. Jurot necronit päätyivät valinnaksi.

Armeijoita löytyy 40k puolelta BA (kuka tietää kuinka monta pistettä, olisiko joku 2000-4000?) ja nyt joitakin Necroneita (joku 1000 pojoa?). Faba puolelta löytyy Island of Blood Skavenit vahvistettuna stormvermineillä ja orjilla.

Pelityylini on hauskanpitopainotteinen ja jätän sen powerpelaamisen sitten muille :)

Lautapelit ja Paranoia menee sivussa.
Tupakoinnin lopettaminen = Warlord Titan kaikilla herkuilla/vuosi...

Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade » Su 15.06.2014 10:19

Tervehdys!

Edit:
Grey Knightien seitsemäs brotherhood löytyy kokonaisuudessaan. Eldareita on melkoisen paljon. Mordheimiin on kasattuna Middenheimin edustajia.

Muista kuin GWn tuotteista taittuu Arkham Horror ym vastaavat herrasmieslautapelit ja kynä-paperi-peleistä D&D ja Pathfinder.

Pääasiallisena pelinä tällä hetkellä WM/H.

Asustan Helsingissä.
Viimeksi muokannut Barricade, Ti 08.03.2016 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make love, not peace.

Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez » Su 15.06.2014 13:10

Barricade kirjoitti:Ps. Kiinnostusta löytyis myös Blood Bowliin! Ken jaksaa kyseisen pelin mulle opettaa, ansaitsee pelikaverin.
Porin Pelikaupalla just starttasi uusi BB liiga että täältä voi bongata hyviä päiviä kun ihmiset menee pelaamaan ja mun kanssa voi hyvin sopia jonkun päivän että tulee itte pelikaupalle niin voin hyvin demotella kyseistä peliä ainakin nyt tässä kesän aikana kun oon työkokeilussa siellä.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.

Sealterbloind

Viesti Kirjoittaja Sealterbloind » Ke 29.10.2014 01:31

Hellurei~!

Olen 20-vuotias naisentynkä nimeltä Heidi aka "Sealterbloind", varsin uusi mutta vannoutunut Lizardmen-pelaaja. Joku on minut ehkä Porin Pelikaupalta saattanutkin joskus bongata kera kiharatukkaisen avopuolisoni, joka minut on tämän harrastuksen pariin saanut. Warhammereiden parissa olen puuhaillut vasta vähän yli kaksi vuotta, jotenka pelikokemusta minulta ei paljoa löydy, mutta harrastus on kyllä temmannut mukaansa varsin tehokkaasti. Turvallisesti uskaltaa jopa meikäläinenkin paskalla matematiikallaan sanoa että noita ihania suomunahkoja löytyy vitriinin täydeltä ainakin 3000 pisteen edestä, ja lisää tulee hiljakseen. Olen enemmän maalaaja, basettaja ja sculptaaja kuin pelaaja (kiitos äärimmäisen huonon noppatuurini), mutta aina fiiliksen tullen pelailenkin, ja kirjoittelen aina silloin tällöin omista Lizardmen hahmoistani fluffia. Warhammereiden lisäksi pelailen paljon muitakin pelejä niin tietokoneella kuin konsolillakin. Mielenkiinnonkohteisiini kuuluu muun muassa piirtäminen, maalaaminen, valokuvaus, tatuoinnit, anime, manga ja matelijat. Näin sujuvasti aihetta jatkaakseni lemmikkeinä meikäläiseltä löytyykin kolme käärmettä.

Selttu kiittää ja kumartaa.~
What ever happens, happens.

Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade » Pe 21.11.2014 00:00

minä kirjoitti:majailen Kankaanpäässä mutta vähän on paineita muuttaa Poriin lähemmäs teitä ja Pori grappling teamia, mutta muutot ei ole ainakaan tämän kesän juttu vielä
Se siitä Kankoonpäästä - eikä hetkeäkään liian aikaisin. Muutan Poriin joulukuussa ja suunnitelmana aloittaa pelailu oikein kunnolla.

Voisko joku opettaa mulle Warmachinea? Pienet figumäärät ja vaihtelu houkuttelee..
Make love, not peace.

Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax » Pe 21.11.2014 21:43

Barricade kirjoitti:
minä kirjoitti:majailen Kankaanpäässä mutta vähän on paineita muuttaa Poriin lähemmäs teitä ja Pori grappling teamia, mutta muutot ei ole ainakaan tämän kesän juttu vielä
Se siitä Kankoonpäästä - eikä hetkeäkään liian aikaisin. Muutan Poriin joulukuussa ja suunnitelmana aloittaa pelailu oikein kunnolla.

Voisko joku opettaa mulle Warmachinea? Pienet figumäärät ja vaihtelu houkuttelee..
Voisin suositella suoraan X-Wingiä. Sopii kuvaukseen. Warmachine on kyllä peleissä Porissa muttei ymmärtääkseni kovin vahvasti.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone

syrja

Viesti Kirjoittaja syrja » Pe 21.11.2014 22:05

Jarkot ei tue äksäsiipii... :P
Tökkäiles julmalaa ja arkkierroria tossa warmahordessa
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”