"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kumman keräämisen aloitit aikaisemmin? FB vai 40k?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
kaaos-soturi

kumman keräämisen aloitit aikaisemmin? FB vai 40k?

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

eli kumman näistä kahdesta valitsit kun päätit alkavasi keräämään WARHAMMER miniatyyrejä. warhammer *40,000* vai warhammer *the game of fantasy balttes* (jos keräät jotain muuta miniatyyri peliä, niin voit kommentoida omista kokemuksistasikin)

itse ollessani 7 vuotia tykästyin ehdottamasti enemmän fb maailmaan, koska minusta siellä oli kaikkia hienoja olentoja, haltioista örkkeihin, ja taistelut käytiin lähitaisteluissa miekoin kirvein. ja minusta tämä "menneisyys" oli paljon kiehtovampi kuin tulevaisuus.
silloin minusta oli älytöntä että joku super-haarniskoitu-mega-ihminen tappaa konekivääri kädessä demoneitä ja sen sellaisia ihme otuksia, eli tämä miniatyyri peli ei kiinnistanut minua.

mutta nyt kun olen jo kaksin kertaistanut ikäni ja enemmänkin, minua kiinnostaa 40k ihan yhtä paljon kuin fg. olen alkanut arvostaa 40k maailmaa ja rotuja, ja nykyään keräänkin kahta 40k armeijaa.

-kaaos-soturi
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

40k:honan minä. Kai se oli se minuun vetoava tummuus ja pimeys, plus ne maailmansota-fiilikset. (Kyllä. Minä angstailen. Evp. koulukiusattuna minulla on siihen oikeus.)

Plus sitten seuraava klassikko:
Index Astartes - Techmarines kirjoitti:Strike the first rune upon the engine's casing employing the chosen vessels. Its tip should be anointed wilh the oil of engineering using the proper incantation when the auspices are correct.

Strike the second rune upon the engine's casing employing the arc-tip of the power driver.

If the second rune is not good, a third rune may be struck in a like manner to the first. This is done according to the true ritual laid down by the Great Engineer.

A libation should be offered.

If this sequence is properly observed the engine may be brought to full activation by depressing the large panel marked "ON".
- Runic Spaceflight - An introduction:
Naval Flight Manual W110E

Tämähän on kyllä periaatteessa gallup, mutta koska FaBan puolella on menossa lähes vastaava säästyisikö tämäkin lukolta? En kyllä vingu, jos ei.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Murmelimies

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

40 koon aloitin keräämällä space marineita, myöhemmin mukaan tulivat myös örkit, necronit ja kaaos. Kesällä olisi tarkoitus alkaa kerätä Daemon hunterseja.

Fabaa olen aloittelemassa lisko miehillä ja tomb kingseillä.

MURMELI edit: tosiaan 40 koon aloitin siksi koska laser pyssyt olivat mielenkiintoisempia kuin ritarit.
Viimeksi muokannut Murmelimies, Su 10.04.2005 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaaos-soturi

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

Attila kirjoitti: säästyisikö tämäkin lukolta? En kyllä vingu, jos ei.
no huh huh jos tähän tulee joku lukko.
toi toinen keskustelu taisi lähinnä keskittyä kuinka päädyit FB:hen.

olisi mielenkiintoista tietää kumman joku valitsi ja miksi :)
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Ensimmäisenä olin aloittelemassa FaBaa, mutta kummiskin päädyin 40K:hon.
Mielestäni 40:k on minulle sopivampi. Space Mariinit alotin koska mielestäni ne olivat niin siistejä ne megahaarniskaiset superihmiset.
Kohta alottelemassa necronit. Mielestäni 40K:nkin fluffi on paljon mielenkiintoisempaa kuin Faban, se varmaankin oli ensimmäinen syy.
LurkkiKapteeni

Viesti Kirjoittaja LurkkiKapteeni »

Voi olla että sana 'Space Marine' tulee esille aika monta kertaa.

Itse päädyin noin 3-4v sitten Fbseen, tästä ei edes keskusteltu ;). Jotenkin se fiilis ja lähitaistelu upposi enemmän kuin 40k:n tankki-moukarointi. Kaaos soltun tapaan, haltioihin 'ihastuin' ensimmäiseksi, se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Tämä tosin johtui osin siitä että sain synttärilahjaksi S. Helm lootan kummilta. Noh, sitten huomasin Delffit, myin/ annoin helffit kaverille ja aloin keräämään serkkuja. Mukavaahan tämä on ollut tähän asti, vaikka rahaa tässä meneekin. Tosin on se sen arvoista, mielestäni :D.

Nyt tosin suunnitelmissa on Daemon Huntterit / Necronit, Ehkäpä molemmat?
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Näin yhdeksänvuotiaana paikallisessa kaupassa (myi figuja ihan satunnaisesti) empiren handgunnereita. Kannessa oli kuva Middenlandin väreillä maalatusta osastosta ja ihastuin niihin ikihyväksi. Ostelin niitä sitten 2 vuotta enemmän tai vähemmän randomisti ja samaan aikaan kaverini keräsi örkkejä. Saimme hankittua armeijakirjat 11-12 vuotiaina ja aloimme pelaileen (säännöt olivat niin oudosti tulkittuja että ei helvetti). Seitsemännellä luokalla mukaan tuli lisää porukkaa ja saimme tietää muista jotka pelaavat fabaa. Tuolloin harrastus kiihtyi ja nyt on kasassa 4500pts empireä, saakuli kasa massacre losseja ja 2000 pistettä sekasikiö-kaaosta (kaikkea kolmea sisältää).

Aloin viimevuoden keväänä pelaamaan 40k:ta ja valinta oli kaarti. Miksi? Koska niissä on enemmän munaa kuin Ron Jeremyssä. Armeija jonka fluffiin kuulu (epävirallisesti) vihollisen panssarirynnäkön pysäyttäminen sisulla, pistimillä ja saakuli kasalla porukkaa, ei voi olla huono valinta. Nyt on fluffi kirjoitettuna ja kaikki mietittynä ja armeija kasaantuu pikkuhiljaa. Fabassa ei ole mitään kirjoitettuna mutta kaikki on hyvin pitkälle mietitty.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

FaBaahan minä aloin ensimmäisenä pelailemaan. Olin kuullut että 40k on sellaista isojen poikien hiekkalaatikkoleikkiä, joten päädyin sitten miekkojen kolkutteluun mieluummin kuin aseiden paukkuun. FaBa armeijana toimii örkit.

Tässä on kyllä nyt lähiaikoina tullut aikeihin tutustua 40k:n maailmaan ja ehkä vaikkapa aloittaa harrastus silläkin osalla....ei sitä tiedä ;). Jos tulee aloitettua 40k niin armeija olisi luultavimmin Tau taikka Necronit. Olisi kyllä mukavaa päästä vilkaisemaan muutamaa 40k peliä...
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Humm, miksi sen pitää olla aina "FB vai 40K?". Miksei se voi olla "Confrontation, Rag'Narok, FB vai 40k?" ;)
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Niinp... Itse aloitin veljen kanssa Gorkamorkalla, siitä se siirtyi FaBaan ja sitten 40K:hon, eli syytän täysin veljeäni tästä harrastuksesta. Nih.
- Kynä-ääliö
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ei galluppeja kiitos:

[quote="Weekender, ketjussa "Rajausta Yleisiin Figukeskusteluihin - Lue""]
Tästäedes seuraavanlaiset aiheet ovat pannassa Yleisissä Figukeskusteluissa:
  • Galluppimaiset kyselyt (ensimmäinen figusi, ensim. maalaamasi figu jne)
[/quote]
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”