"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tomb Kingissien pelilisyys.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Darius

Tomb Kingissien pelilisyys.

Viesti Kirjoittaja Darius »

Aion jossakin vaiheessa kun olen saanut VC valmiiksi kerätä TK:ta ja haluaisin tietää siitä. Älkää laittako linkkejä "armeijan valintaopas" koska olen lukenut ne. Haluan TK:lla pelaavien mielipiteitä armeijan pelitehosta ja hyvistä ja huonoista puolista.
Bep.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Olen nyt runsaan vuoden kerännyt, ja jopa hieman pelaanut, joten voinen laittaa kommenttini:

Charrut: Kingi ja Prinssi on kovia (ja kalliita) mättäjiä, jotka osaa taikoa. Kaikki papit tuo kovaa taikomisvoimaa, joka on parhaimmillaan pelin parhaita ja varmimpia (ei tuplaykkössiä). Taioista: Mankaraa heittelemällä saa uusia liikkumisvuoroja ja näin mahdollisesti flankkeja. Ja lurkkien nostaminenhan on äärimmäisen tärkeää joukkojen kannalta. Uudet isku/ampumisvuorot on tärkeitä esim. katapulteille. Missile on se perus D6 S4 hittiä. Icon Bearer on suht turha, mutta monsujen lähellä tekee näistä voittamattomia.

Joukot: Peruslurkit eivät tapa ketään, joskin Outnumberoidessaan aiheuttavat vakavasti otettavaa pelkoa ja kovia rankbonuksia. Ampujat osuu aina 5+ joka harmittaa vastustajan fast cavarlya, skirmishaajia, charruja tms. vaikeasti osuttavaa. Guardilla tehdään sitten ne woundit, joskin hinta pakottaa näiden määrän ahtaalle. Vaunut ja kevyet ratsukot on helmiä, vaunut flankissa on aina paha Impact hittien takia ja ratsut kikkailevat siellä missä niitä tarvitaan. Pelillisesti molemmat on hauskoja. Raskas ratsuväki toimii 12-16 kokoisissa isoissa jyrissä, joilla mennään läpi vaikka harmaan kiven.

Monsut: Uhabtit pilkkovat Strenghtillä 6 vastustajat kilon paloiksi (itse pidän näistä ja kuusi löytyykin hyllyltä) ja turvaavat flankkeja fast cavarlylta, minereilta yms. ärsyttävältä. Kotkat on lisävuorolla varustettuina ekalla vuorolla vastustajan sotakoneissa ja ovat muutenkin ärsyttäviä häröilijöitä. Skorpparit maksavat ehdottomasti pisteensä takaisin jo yhden sotakoneen tuhoamisella ja se on niille helppoa Maasta Tulolla. Myös yksinäiset velhot saavat näiltä kyyitä. Giantti on kyllä todella armoton mättäjä ja pistää vastustajien örvelöt hiljaisiksi. Levittää kauhua, joskaan ei lennä :p

Sotakoneet: Katapultti on pelin parhaita sotakoneita (Hellcannon :| ) ja juoksuttaa helposti yksikön parin pöydältä. Ihmekallot on tietysti hyvät, mutta kalliit.

Muut: siis Swarmit. Kalliita ja turhahkoja, mutta näillä voi oikein käytettynä jumittaa vastustajan unitteja pitkäänkin (5 woundia per base). Myrkky on plussaa.

Yhteenveto: Parhaiten toimii puolustattaessa marssimisen puuttuessa ja ampumistahan kannatta tukea lisävuorojen takia. Taika onkin koko armeijan perusta ja taikaesineillä sitä saa tuettua paljon. Mielestäni yksi parhaista wh armeijoista, itse olen enimmäkseen voittanut näillä.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Hautakunkut on vastustajan kannalta erityisen ärsyttävä armeija, sillä niiden koko idea on luvuton määrä ihmekikkoja. Ukot ovat pisteissä hirmuisen kalliita, mutta jos yksikköä ei saa kaadettua kokonaan, se kasvaa takaisin. Fear+autobreak saa myös jengin raivoihinsa.

Ei puhettakaan mistään reilusta taistelusta. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”