Terrainit
- Terminaattori
Terrainit
Mitä terraineja käytätte normaalisti 2k pelissä? Entä mitä lukeutuu normaaliin etc-turnaus pöydän terraineihin?
- jupu_pupu_mies
Re: Terrainit
metsää, kukkuloita, imbassableterrainia ja joskus vettä
Perus metsien ja mäkien lisäksi LOSia blokkaamatonta difficult terrainia (suo/kivikko/raunio), läpinäkymätöntä impassable terrainia (kivipaaseja tms), taloja ja obstacleja (aita).Terminaattori kirjoitti:Mitä terraineja käytätte normaalisti 2k pelissä? Entä mitä lukeutuu normaaliin etc-turnaus pöydän terraineihin?
Mitään kaikenkattavaa vastausta ei ole.
Kuitenkin itse olen soveltanut seuraavaa ajattelua: Pötyä jaetaan 6 osaan. (Puoleksi ja sitten kolmeen) Vuorotellen valitaan osa johon maastoa yritetään laittaa. Jokaiseen osaan asetetaan d3-1 maastokappaletta vapaavalintaisesti.
Kuitenkin itse olen soveltanut seuraavaa ajattelua: Pötyä jaetaan 6 osaan. (Puoleksi ja sitten kolmeen) Vuorotellen valitaan osa johon maastoa yritetään laittaa. Jokaiseen osaan asetetaan d3-1 maastokappaletta vapaavalintaisesti.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Pahimmillaan siis maastoa voi tulla jopa 12 palasta. Tämä on ehkä 40k:ssa ihan hyvä määrä, mutta me ollaan huomattu, että joskus kuusikin on niin paljon fabapelissä, että armeijat ovat ihan solmussa.Merimetsä kirjoitti:Mitään kaikenkattavaa vastausta ei ole.
Me tehdään nykyään jenssissä niin, että heitetään ensin d3+3 maastonpalasta. Näitä sitten valitaan poolista vuorotellen ja asetellaan niin, että pöydän keskustasta pyöreästi 12" sisälle ei laiteta mitään kokonaista maastonpalaa. Hyvin paljon tsuumaillaan fiiliksellä ja niin, että maastoa on tasaisesti pöydällä. Poolista löytyy meiltä yleensä metsiä, kukkuloita, taloja (vältetään hehtaarikokoisia), impassable-kivenmurikoita (nämä ovat semipieniä) ja nykyään jopa losia blokkaamatonta diffaria. Esim. tyhjät metsäpitsat kuvaavat hyvin kivikkoa, suota tai jotain sellaista. Näitä itse käytin ekaa kertaa vasta vähän aikaa sitten, ja se oli aika veikeää. Mitä monimutkaisempia maastonpalasia on, sitä vaikeammaksi peli minusta menee. Joskus on helppo vetää ero vain metsien ja impassablen välillä, eikä mistään näe läpi.