Öö, wat? Fanatic-ketju oli liian vaikea löytää itse tuolta Turnaus-osiosta? Olisihan se tietty pitäny linkata tähän, mutta enpä tainnu muistaa.Charad kirjoitti:Tulipas yllätyksenä... Ei oikein tullut selkeää infoa koska pitää ilmottautua, ja missä, sekä sääntöpaketinkin ymmärsin tulevan vahvistetuksi jossain välissä... Noh, ei sitten...
Blood Bowl -turnaus?
Re: Blood Bowl -turnaus?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Kyllähän se löytyy.. mutta luepa vielä kerran kirjoittamasi viestit tähän ketjuun ja kerro löytyykö punainen lanka...
Meillä oli täällä suunnitteilla lähteä ihan kunnon porukalla mukaan, mutta monella perheellisellä tuo vklopun järkkäily vapaaksi vaatii hieman aikaa, joten ei näin tiukassa aikataulussa pysytty. pahoittelut. Mutta, hyvät pelit sinnepäin, ja toivotaan, että joskus vielä pääsee bowlia pelaamaan.=)
Meillä oli täällä suunnitteilla lähteä ihan kunnon porukalla mukaan, mutta monella perheellisellä tuo vklopun järkkäily vapaaksi vaatii hieman aikaa, joten ei näin tiukassa aikataulussa pysytty. pahoittelut. Mutta, hyvät pelit sinnepäin, ja toivotaan, että joskus vielä pääsee bowlia pelaamaan.=)
Rats keep running!
Ai peruttu. No eipä voi sit mitään, vaikka eikös tohon oo yli kuukausi aikaa ja turnausketjussakin vihjataan sääntöjen olevan vielä mahdollisesti muuttumassa?
Mutta mutta. Tehdäänpä niin, että me järkätään Helsingissä samaan aikaan BB-turnee! Lisätietoa seuraa.
Mutta mutta. Tehdäänpä niin, että me järkätään Helsingissä samaan aikaan BB-turnee! Lisätietoa seuraa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
Ullakkomorko
Harmillista. Olin juuri tulossa ilmoittautumaan, mutta vastassa olikin ilmoitus homman peruuntumisesta. Minäkin sain vasta nyt varmistettua, että ylipäätään viikonloppu on vapaana.
Järjestetään turnaus pääkaupunkiseudulla tuona viikonloppuna, niin minä ainakin tulen.
Järjestetään turnaus pääkaupunkiseudulla tuona viikonloppuna, niin minä ainakin tulen.
Kyllä tota voi pitää käytännössä varmana, että turnaus saadaan järkättyä.Ullakkomorko kirjoitti: Järjestetään turnaus pääkaupunkiseudulla tuona viikonloppuna, niin minä ainakin tulen.
Säännöstön suhteen tuli mieleen, että olisiko turnaus pahasti rikki, jos kaikille joukkueille annettaisiin mahdollisuus olla käyttämättä aloitusrahoja kokonaan ja siten saada hankkia peleihin kamaa haluamaansa tapaan? Vai pitäisikö tuo sallia vain gobboille ja puolituisille? Kyselen, kun itsellä tosiaan pelistä näillä uudemmilla säännöillä ei hirveästi kokemusta ole.
-
Ullakkomorko
Tämän voi hoitaa mainiosti siten, että inducementteja ja star playereita saa/on pakko ostaa suoraan rosteriin. Tällöin inducementeilla ei voisi myöskään yrittää kikkailla vastustajan mukaan.Celebdae kirjoitti:Säännöstön suhteen tuli mieleen, että olisiko turnaus pahasti rikki, jos kaikille joukkueille annettaisiin mahdollisuus olla käyttämättä aloitusrahoja kokonaan ja siten saada hankkia peleihin kamaa haluamaansa tapaan? Vai pitäisikö tuo sallia vain gobboille ja puolituisille? Kyselen, kun itsellä tosiaan pelistä näillä uudemmilla säännöillä ei hirveästi kokemusta ole.
Katselin nopeasti Talkbloodbowl-sivuston kautta eri turnauksia, ja suurimmassa osassa turnauksista oli sallittua vain Master Chef halflingeille ja 1 tai 2 bribea Goblineille. Osassa turnauksista oli sallittu Star Playerit, mutta silmään ei sattunut yhtään sellaista, jossa muut inducementit olisi sallittu. En tiedä syitä, miksi esim. wizardia ei saa ostaa, mutta kai sellainen on.
Toi lienee se järkevin vaihtoehto, että inducementit pitää ostaa suoraan listaan. Sitä tosiaan mietin, että onko ne nyt niin ylivoimaisia, että ne olisi tarpeen kieltää? Suurin osa joukkueista varmasti haluaa käyttää kaikki rahansa ihan normikamaan ja jos/kun pelaajille saa antaa alussa sekä turnauksen edetessä vapaasti skillejä, parantaa se tavallisten pelaajien asemaa staroihin nähden. Gobbot tai halffarit taas helppiä kaipaavat oikeasti.
Ehkä hyvä lähestymistapa on tämä. Onko liigapeleissä usein (tai koskaan?) käynyt niin, että inducementtien jälkeen "huonommasta" jengistä onkin tullut "parempi" matsin ajaksi? Mikäli ei, niin en näe mitään syytä kieltääkään noita. Verrattaessa tavalliseen liigaan etu on vielä hitusen "paremman" (ei kaikki rahansa normipelaajiin käyttäneen) jengin puolella, kun joukkueen arvo ei nouse pelaajien kehityksen myötä, skillit ovat vain tarkkaan harkituilla normipelaajilla ja ne eivät voi kuolla/vammautua.
Ehkä hyvä lähestymistapa on tämä. Onko liigapeleissä usein (tai koskaan?) käynyt niin, että inducementtien jälkeen "huonommasta" jengistä onkin tullut "parempi" matsin ajaksi? Mikäli ei, niin en näe mitään syytä kieltääkään noita. Verrattaessa tavalliseen liigaan etu on vielä hitusen "paremman" (ei kaikki rahansa normipelaajiin käyttäneen) jengin puolella, kun joukkueen arvo ei nouse pelaajien kehityksen myötä, skillit ovat vain tarkkaan harkituilla normipelaajilla ja ne eivät voi kuolla/vammautua.
- Boar Bolter
Eikös altavastaajan voitto-todennäköisys liikkunut jossain 30%:n hujakoilla noiden inducementtien ansiosta, joten ei ne ihan broken ole.
Blood Bowl 2010
W:6 D: 2 L:2
W:6 D: 2 L:2
Turnaus siis pidetään Helsingissä!
Lisäinfoa:
http://www.fiwa.fi/2009/uncategorized/b ... 8-10-2009/
Ja myös Sotavasaran ketju turneesta:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 11&t=88883
Lisäinfoa:
http://www.fiwa.fi/2009/uncategorized/b ... 8-10-2009/
Ja myös Sotavasaran ketju turneesta:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 11&t=88883
Entä sitten ensi kuun lopussa, 29.11. pvä Turku-salissa. Kiinnostaako ihmisiä pelata turnaus-BB:tä?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "