Maalailua 4 vuoden tauon jälkeen
Maalailua 4 vuoden tauon jälkeen
Terve!
Jopas tässä on aikaa vierähtänyt :) 4 vuotta siitä kun olen viimeksi yhdenkään figun maalannut. Nyt on kuitenkin aika palata maalailun pariin (Uncharted Seas laivuettani odotellessa!).
Tämä kyseinen yksilö ei ollut ehkä paras figu skulptin/valun kannalta aloittaa, mutta tulipa ainakin taitoja palauteltua mieleen. Kyseessä ei ole mikään ns. showcase figu, vaan ihan perus rivimies. Kyseistä armeijaa en kuitenkaan kerää, joten tämä jää ainoaksi :)
Rengaspanssarin valu oli kyllä... sanonko mistä. Se on nyt tuollainen, enkä paremmaksi sitä saanut. Muuten olen itse ihan tyytyväinen maalausjälkeen :) Kuitenkin näin kauan on ollut taukoa, joten mitään maailmoja mullistavaa en odottanutkaan. Figu on ihan fiilispohjalta maalattu. Oli kyllä kivaa :)
Ja täältä niitä kuvia :) Kommenttia tulemaan vain! Pahoittelen kuvien laatua, mun kamera on vähän kivikautinen :) syytän myös osin valaistusta, pitää hommailla pari lamppua lisää :)
Moi
GraffEDIT: hitusen parempia kuvia lisätty tuosta thallionista... WIP vaiheessa edelleen :)
Jopas tässä on aikaa vierähtänyt :) 4 vuotta siitä kun olen viimeksi yhdenkään figun maalannut. Nyt on kuitenkin aika palata maalailun pariin (Uncharted Seas laivuettani odotellessa!).
Tämä kyseinen yksilö ei ollut ehkä paras figu skulptin/valun kannalta aloittaa, mutta tulipa ainakin taitoja palauteltua mieleen. Kyseessä ei ole mikään ns. showcase figu, vaan ihan perus rivimies. Kyseistä armeijaa en kuitenkaan kerää, joten tämä jää ainoaksi :)
Rengaspanssarin valu oli kyllä... sanonko mistä. Se on nyt tuollainen, enkä paremmaksi sitä saanut. Muuten olen itse ihan tyytyväinen maalausjälkeen :) Kuitenkin näin kauan on ollut taukoa, joten mitään maailmoja mullistavaa en odottanutkaan. Figu on ihan fiilispohjalta maalattu. Oli kyllä kivaa :)
Ja täältä niitä kuvia :) Kommenttia tulemaan vain! Pahoittelen kuvien laatua, mun kamera on vähän kivikautinen :) syytän myös osin valaistusta, pitää hommailla pari lamppua lisää :)
Moi
GraffEDIT: hitusen parempia kuvia lisätty tuosta thallionista... WIP vaiheessa edelleen :)
Viimeksi muokannut Icar0s, Ti 26.01.2010 19:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Re: Maalailua 4 vuoden tauon jälkeen
Yli sata kertaa luettu tää ketju, muttei yhtään kommenttia? C'mon sotulaiset!
Lisäilin tuonne linkin taakse WIP kuvan seuraavasta figustani :) Rackhamin Thallion. Metallit suurinpiirtein maalattuna, mutta edelleen ottaisin parannusehdotuksia vastaan! Hain vähän sellaista ruostunutta/patinoitunutta lookkia niihin... piti jotain uutta testailla :)
Nyt sitä kommenttia tulemaan vaan!
Moi
Lisäilin tuonne linkin taakse WIP kuvan seuraavasta figustani :) Rackhamin Thallion. Metallit suurinpiirtein maalattuna, mutta edelleen ottaisin parannusehdotuksia vastaan! Hain vähän sellaista ruostunutta/patinoitunutta lookkia niihin... piti jotain uutta testailla :)
Nyt sitä kommenttia tulemaan vaan!
Moi
Viimeksi muokannut Icar0s, Ma 25.01.2010 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Ihan mallikkaalta perusjantterilta tuo käpsä näyttää. Kuva on kuitenkin otettu ihan liian läheltä, eihän sitä noin tarkasti näe paljaalla silmälläkään! Hauska, että oli hauskaa palata hauskan maalaamisen pariin.. Hauska. :)
Papukaijaedit: Ota nyt ihmeessä kuva vähän kauempaakin, ni näyttää entistä paremmalta! :>
Papukaijaedit: Ota nyt ihmeessä kuva vähän kauempaakin, ni näyttää entistä paremmalta! :>
Vihdoin kommenttia! Kiitos kovasti, ja juu, otan oppia vinkistäsi :) ei ehkä pitäisi yrittääkään noin läheltä ottaa kuvaa... vähän hakusessa tuo skilli vielä :)Kakapo kirjoitti:Ihan mallikkaalta perusjantterilta tuo käpsä näyttää. Kuva on kuitenkin otettu ihan liian läheltä, eihän sitä noin tarkasti näe paljaalla silmälläkään! Hauska, että oli hauskaa palata hauskan maalaamisen pariin.. Hauska. :)
Karkkikääpiöstä mulla ei oikeastaan ole mitään tuoretta sanottavaa. Aika armottomat kuvat olet ottanut, kyynärvarren mitan päästä tämä olisi parhaimmillaan. Epäkiitollinen skulpti, mutta sehän tässä oli vähän ideanakin ;)
Thallion onkin sitten jo varmasti haasteellisempi ja tyydyttävämpi maalattava. Metalleja on helpompi kommentoida, kunhan niiden verrokiksi saa muutakin väripintaa, mutta näinkin näyttää ihan menevältä. Selvästikään varusteet eivät ole suoraan paketista vedettyjä. Jos haluat pronssista (tai kullasta) kivan vivahteikasta ja arvokkaan näköistä, voit kokeilla lisätä hapettunutta sävyä syvänteisiin. Esimerkkejä vaikka tästä ja tästä artikkelista (jälkimmäisessä myös hyviä esimerkkikuvia).
Tietenkin on ihan omasta siveltimestä kiinni, kuinka patinoituneen lopputuloksen haluaa. Seuraavaa päivitystä odotellessa.
Maalaus- ja valokuvaustaitojen verestämiseksi voi olla hyvä idea tsekata muitakin CMONin artikkeleita, joista löytyy rutosti hyödyllistä tietoa. Sekä vanhan kertausta että tuoretta. Näiden lisäksi pitää vain silmät auki ja havainnoi maailmaa (vaikka sitten Googlen kuvahaulla), niin voi jopa yllättää itsensä. Näistä on hyvä lähteä liikenteeseen :)
Thallion onkin sitten jo varmasti haasteellisempi ja tyydyttävämpi maalattava. Metalleja on helpompi kommentoida, kunhan niiden verrokiksi saa muutakin väripintaa, mutta näinkin näyttää ihan menevältä. Selvästikään varusteet eivät ole suoraan paketista vedettyjä. Jos haluat pronssista (tai kullasta) kivan vivahteikasta ja arvokkaan näköistä, voit kokeilla lisätä hapettunutta sävyä syvänteisiin. Esimerkkejä vaikka tästä ja tästä artikkelista (jälkimmäisessä myös hyviä esimerkkikuvia).
Tietenkin on ihan omasta siveltimestä kiinni, kuinka patinoituneen lopputuloksen haluaa. Seuraavaa päivitystä odotellessa.
Maalaus- ja valokuvaustaitojen verestämiseksi voi olla hyvä idea tsekata muitakin CMONin artikkeleita, joista löytyy rutosti hyödyllistä tietoa. Sekä vanhan kertausta että tuoretta. Näiden lisäksi pitää vain silmät auki ja havainnoi maailmaa (vaikka sitten Googlen kuvahaulla), niin voi jopa yllättää itsensä. Näistä on hyvä lähteä liikenteeseen :)
Viimeksi muokannut Neurotic, Ti 26.01.2010 16:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Jep jep! Kiitos noista linkeistä, eiköhän niistä jotain oppia ammenneta :) Tänään jatkan tätä Thallionia ja jos jotain kivaa saan aikaiseksi, niin pistän päivitetympiä kuvia sitten :) Lisää kommenttia toki otetaan vastaan!
Moi
Moi
Sain maalailtua tuota Thallionia lisää.. maski, hanskat ja sisempi kaapu nyt maaleissa. Tuo punainen kaapu ja sen blendit onnistui omasta mielestä ihan kivasti. Valkoisetkin osat on kai ihan OK, mutta varmaan vielä parantelen niitä. Mutta mitä mieltä on yleisö? :) Mikä olisi hyvä väri tuon punaisen rinnalle?
- Dr. Icchan
- Viesti:
Sininen olisi noin "kylmässä" kaverissa melko hyvä kontrastiväri, puolitummaa tai tummempaa. Tai sitten vahvistaviksi väreiksi keltainen tai lila, tosin kulta ja pronssi on jo aavistuksen kellertävä "lämmin" väri.
Mihin kohtiin ajattelit tätä väriä punaisen rinnalle laittaa?
Itseasiassa, sininen pyöri omassakin mielessä :) ajattelin tehdä tuosta päällimmäisestä viitasta kasipuoleisen, eli sisäpuolelta siniseksi ja ulkopuolelta sitten.... jonkin väriseksi... tumman vihreäksi?Dr. Icchan kirjoitti:Sininen olisi noin "kylmässä" kaverissa melko hyvä kontrastiväri, puolitummaa tai tummempaa. Tai sitten vahvistaviksi väreiksi keltainen tai lila, tosin kulta ja pronssi on jo aavistuksen kellertävä "lämmin" väri.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Muista laittaa sisäpuoli tummemmalla sävyllä kuin ulkopuoli, se näyttää luonnollisemmalta ihmissilmälle. Varoisin kyllä liian monen värin laittamista ukkoon, tuloksena voi olla vain hassun näköinen tilkkutäkki.
Kokeile vaikka aloittaa ensin viitan ulkopuolesta, koska sisäpuoli on jo valmiiks tumma ja katso miltä näyttää.
Tai jos photoshop tai vastaava tottelee hyvin kätösiä, voit tietysti kuvamanipuloida haluamasi värit kuvan päälle ja tarkistaa miltä näyttää.
Onnea!
Kokeile vaikka aloittaa ensin viitan ulkopuolesta, koska sisäpuoli on jo valmiiks tumma ja katso miltä näyttää.
Tai jos photoshop tai vastaava tottelee hyvin kätösiä, voit tietysti kuvamanipuloida haluamasi värit kuvan päälle ja tarkistaa miltä näyttää.
Onnea!
No photoshoppi ei kyllä ihan niin hyvin hanskassa ole, mutta mitä nyt hiukan olen maalaillut lisää, niin omaan silmään kyllä näyttää tuo kombinaatio ihan hyvältä :) Ja tuon sinisen jätinkin hiukan tummemmaksi, jottei se ihan niin kovasti pistäisi silmään. Yritän saada kuvia tämän viikonlopun aikana :)Dr. Icchan kirjoitti:Muista laittaa sisäpuoli tummemmalla sävyllä kuin ulkopuoli, se näyttää luonnollisemmalta ihmissilmälle. Varoisin kyllä liian monen värin laittamista ukkoon, tuloksena voi olla vain hassun näköinen tilkkutäkki.
Onnea!
Kiitos muuten kommenteistasi :)
Kivat talviset värit käävässä. Et aikonut vissiin armeijaa tehdä, että ei ehkä väriteema olisi kokonaiselle armeijalle sopinutkaan. Tai mistä sen tietää? En ole itse koskaan kokonaista armeijaa saanut aikaiseksi.
Kamerat voivat tosiaan olla armottomia, itse huomasin sen tehdessäni joskus Grey Knight Terminaattoria, silmälle kiva, mutta kamerassa aika hirveä.
Kamerat voivat tosiaan olla armottomia, itse huomasin sen tehdessäni joskus Grey Knight Terminaattoria, silmälle kiva, mutta kamerassa aika hirveä.
Juu ei, en aikonut armeijaa tehdä :) tosin pinkit kääpiöt voisivat olla aika... erikoinen näky turnauksissa tms... en tiedä, jollain saattaa olla jo :)Gilgameš kirjoitti:Kivat talviset värit käävässä. Et aikonut vissiin armeijaa tehdä, että ei ehkä väriteema olisi kokonaiselle armeijalle sopinutkaan. Tai mistä sen tietää? En ole itse koskaan kokonaista armeijaa saanut aikaiseksi.
Kameran käyttöä tässä samalla tulee treenailtua :)