"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Blogi: IG Darkon 3rd regiment (15.04.17)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Dead Maniac
Viesti:

Re: Ikuisuusprojekti ala Imperial Guards

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Ihan hyvältähän tuo näyttää, sanoo mies joka ei ole maalannut yhtään ajoneuvoa. Ellei sitä drediä lasketa. Olisin ehkä itse jättänyt tuon tumman(musta?) samaan rooliin mikä sillä on noiden jantterien maastokamppeissa, eli vähän ohuemmaksi. Mutta eihän siinä, eiköhän tuolla Belgiaan maastoudu :)
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

No no, hyvännäköisiä heppuja. Ja sopivat nuo konversiot jannuille käteen oikein nätisti. Maalauksestakaan ei voi pahaa sanoa.

Tuo tee-se-itse tankki on myös piristävän oloinen, tosin maalaus siinä on ehkä hieman palapelimäinen, mutta omasta mielestäni vain :) Muuten on kyllä mallikkaasti sekin toteutettu ja riittävästi kaikenlaista yksityiskohtaa mukana. Kyllä noilla kelpaa pöydällä pärrätä.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Dead Maniac kirjoitti:Ihan hyvältähän tuo näyttää, sanoo mies joka ei ole maalannut yhtään ajoneuvoa. Ellei sitä drediä lasketa. Olisin ehkä itse jättänyt tuon tumman(musta?) samaan rooliin mikä sillä on noiden jantterien maastokamppeissa, eli vähän ohuemmaksi. Mutta eihän siinä, eiköhän tuolla Belgiaan maastoudu :)
Joo voishan tota olla ehkä vähän vähemmän. Mutta en tiiä, pitää maalailla ensin muut ja katsella sitten miltä näyttää. Nyt tuo mustan määrä saattaa vähän hämätä ku tuossa on niin paljon muuta maalaamatonta niin se oikein korostaa noita mustia alueita tuossa.. Tosin ohuemmat kaistaleet voisi olla paremmat. Pitää katsoa mihinkä päädyn kun jatkan tuon maalausta.
mastercalgar kirjoitti:No no, hyvännäköisiä heppuja. Ja sopivat nuo konversiot jannuille käteen oikein nätisti. Maalauksestakaan ei voi pahaa sanoa.

Tuo tee-se-itse tankki on myös piristävän oloinen, tosin maalaus siinä on ehkä hieman palapelimäinen, mutta omasta mielestäni vain :) Muuten on kyllä mallikkaasti sekin toteutettu ja riittävästi kaikenlaista yksityiskohtaa mukana. Kyllä noilla kelpaa pöydällä pärrätä.
Niin oishan sen voinu toisaalta maalata semmoisilla pyöreillä kuvioilla että ei ois tullu ihan noin palikkamainen. Toisaalta mä kyl tykkään tosta. En sitten tiiä kumpi ois parempi..
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Bringer-of-Doom kirjoitti: Tähän mennessä olen nähnyt vain aika karmeita tekeleitä *köhköh El Capitan köhköh*,
Aloittelijaa on helppo mollata. Palataan asiaan sitten kokeneempana ja helpompien rojetkeja tehdessä.
Xenon kirjoitti:Eikä mun mielestä pahvi materiaalina niin huono vaihtoehto ole. :)
Ihan samaa mieltä. Plasticardi maksaa ja sitä saa odotella. Jos ei ole kokemusta rakentelusta, on hyvin todennäköistä, että ne palat vain menee turmelemaan. Plasticardia on myös aika kehno alkaa kierrättämään. Kyllä minä paljon mielummin katsoisin leikkaamatonta arkkia kuin leikeltyjä palasia. Pahvi on helposti saatavilla, "ilmaista" ja ominaisuuksiltaan periaatteessa täysin samallainen kuin plasticardi. Siitä on hyvä aloittaa harjoittelu ja sitten kun on opit ja salat hallussa, voidaan alkaa tuhlaamaan rahaa isojen poikien materiaaleihin.

Ihan nyt toisena iloisena rakentelijana tekisi mieli udella, montako kerrosta pahvia olet tuohon laittanut? Ihan fimmfoamista runko, jonka päälle liimattu pahvia ja vähän kulmiin toinen kerros vai onko siinä kaikkialle laitettu lisää pahvia ensimmäisen kerroksen päälle? Jotenkin tuossa toisessa kuvassa vain näyttää pahvi paljon erilaisemmalta kuin ensimmäisessä vai johtuuko tämä vain kuvien välisestä laatuerosta?

Ei tuosta kyllä mitään pahaa voi sanoa. Hyvin näyttää olevan suunniteltu työ kun näkyy viivoja ja ihan viivottimen kanssa leikelty palat oikean kokoiseksi. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sen sanonnan oikeassa oleminen näkyy ihan hyvin tässä. Aikaa vei tankki sinulta oikein kivasti, mutta tuskin niitä tunteja tulee ikävä.

Onko sinulla suunnitteilla rakentaa lisää tankkeja? Tai kenties lentsikka?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Xenon
Peliporukkavalvoja

El Capitan kirjoitti: Ihan nyt toisena iloisena rakentelijana tekisi mieli udella, montako kerrosta pahvia olet tuohon laittanut? Ihan fimmfoamista runko, jonka päälle liimattu pahvia ja vähän kulmiin toinen kerros vai onko siinä kaikkialle laitettu lisää pahvia ensimmäisen kerroksen päälle? Jotenkin tuossa toisessa kuvassa vain näyttää pahvi paljon erilaisemmalta kuin ensimmäisessä vai johtuuko tämä vain kuvien välisestä laatuerosta?

Ei tuosta kyllä mitään pahaa voi sanoa. Hyvin näyttää olevan suunniteltu työ kun näkyy viivoja ja ihan viivottimen kanssa leikelty palat oikean kokoiseksi. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sen sanonnan oikeassa oleminen näkyy ihan hyvin tässä. Aikaa vei tankki sinulta oikein kivasti, mutta tuskin niitä tunteja tulee ikävä.

Onko sinulla suunnitteilla rakentaa lisää tankkeja? Tai kenties lentsikka?
Se runko on tehty pelkästä pahvista mutta noi sivuhärpäkkeet jossa telaketjut on kiinni ni siihen on käytetty finnfoamia pohjana, sekä tuossa turretissa on pohjana finnfoam pala. Ja rungossa on paikasta riippuenn 1-3 kerrosta pahvia. Eli vaikka tuo koko tankki näyttää yhtenäiseltä ni siinä on keskellä semmoinen pahvista tehty runko johonka on molemmin puolin liimattu sitten finnfoampalat jotka mukailee noita telaketjun sekä tankin muotoja. Sitten koko höskä on pahvitettu silleen että tarpeeton foami peittyy ja saadaan tankista siistin näköinen. Ja tuohon pahviseen runkoon on siis lisätty vielä paikoittain yksi kerros pahvia ihan tukemaan ja siistimään kaikki saumat jonka päälle on sitten vielä leikattu tuommosia vähän pienempiä palasia jotka antaa sen viimeisen tekstuurin että ei ihan tasaista pintaa ole koko tankki. Hankala selittää, sanokaa jos oli liian huonosti selittää ni koitan selittää paremmin. :D Ja tosiaan tuo pahvin erinäköisyys johtuu vaan noista kuvista. :)

Joo en mä siihen suunnitteluun kyllä hirveästi aikaa käyttänyt. Lähinnä mä lennosta tein tuota ja sitten fiiliksen mukaan mietin mikä näyttäis kivalta. Tietenkin oon mä viivotinta käyttänyt ja mittaillu aika paljon että siinä mielessä on suunniteltua hommaa. :P Tunteja kulu varmaa pyöreesti joku 8-10 tuon rakentamiseen. Eikä kyllä ikävä tule. Oli se ihan mukavaa puuhaa, välillä oli vähän luomisen tuskaa mutta kun piti aina tauon ni kohta oliki jo taas joku idea mielessä. :P

Kyllä varmaa ois tarkoitus vielä jossain välissä jokunen tankki rakentaa. En tiiä vielä millonka, riippuu vähän siitä että millon saa lisää osia. Yhden pahvilentskarin ja muutaman drop podin väsäsin joskus muutama vuosi sitten mariineille.
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... G_2439.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... G_2442.jpg
Ja tossa toinen.
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... G_2743.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... G_2744.jpg
Viimeksi muokannut Xenon, Su 22.05.2011 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tozenator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tozenator »

Oikein komeita nappeja ja taidokasta stuffin käyttöä. Itse olen hieman pettynyt tuohon tankin väriin jos verrataan sitä tuohon lentsikkaan, joka on aivan uskomattoman hieno. Kaartilaisten aseet ovat todella kekseliäitä, lempparini on melta. :D
I am the one who sails the stars. I am the Arch-Smurf.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Tozenator kirjoitti:Oikein komeita nappeja ja taidokasta stuffin käyttöä. Itse olen hieman pettynyt tuohon tankin väriin jos verrataan sitä tuohon lentsikkaan, joka on aivan uskomattoman hieno. Kaartilaisten aseet ovat todella kekseliäitä, lempparini on melta. :D
Siis onko noi värivalinnat mielestäsi huonot vaiko maalausjälki? Jos maalausjäljestä on kyse niin tuohan ei siis ole lähimainkaan valmis. Maalasin vaan ekan kerroksen noita värejä tohon että saan tuon maastokuvion hahmoteltua ja että nään miltä se näyttää. Jos taas värit ei miellytä niin no can do. :3 Varmaanhan noi saattaa jakaa mielipiteitä aika vahvasti. :D Mutta siihenhän meillä on jokaisella oikeus. :) Ja saa toki antaa kritiikkiäkin!
Tozenator
Viesti:

Xenon kirjoitti:
Tozenator kirjoitti:Oikein komeita nappeja ja taidokasta stuffin käyttöä. Itse olen hieman pettynyt tuohon tankin väriin jos verrataan sitä tuohon lentsikkaan, joka on aivan uskomattoman hieno. Kaartilaisten aseet ovat todella kekseliäitä, lempparini on melta. :D
Siis onko noi värivalinnat mielestäsi huonot vaiko maalausjälki? Jos maalausjäljestä on kyse niin tuohan ei siis ole lähimainkaan valmis. Maalasin vaan ekan kerroksen noita värejä tohon että saan tuon maastokuvion hahmoteltua ja että nään miltä se näyttää. Jos taas värit ei miellytä niin no can do. :3 Varmaanhan noi saattaa jakaa mielipiteitä aika vahvasti. :D Mutta siihenhän meillä on jokaisella oikeus. :) Ja saa toki antaa kritiikkiäkin!
Värivalinnassa ei ole mitään vikaa, luulin että tuo on valmis tankki! Ei se ollutkaan, eli otan sanani takaisin ja odotan innolla valmista modelia. Se on aivan upea. :)

Jos kritiikkiä haluat, niin mielestäni nuo tankin sivupanssarit kaipaisivat vielä jotain. Vaikka joku hinausvaijeri tai vastaavaa, niitähän tankkien mukana tulee. Mutta jos maalausvaihe on jo käynnissä niin taitaa olla hieman vaikeaa. Upea siitä silti tulee, ei siinä mitään!
Xenon
Peliporukkavalvoja

Tozenator kirjoitti: Värivalinnassa ei ole mitään vikaa, luulin että tuo on valmis tankki! Ei se ollutkaan, eli otan sanani takaisin ja odotan innolla valmista modelia. Se on aivan upea. :)

Jos kritiikkiä haluat, niin mielestäni nuo tankin sivupanssarit kaipaisivat vielä jotain. Vaikka joku hinausvaijeri tai vastaavaa, niitähän tankkien mukana tulee. Mutta jos maalausvaihe on jo käynnissä niin taitaa olla hieman vaikeaa. Upea siitä silti tulee, ei siinä mitään!
Joo olisi ehkä pitänyt ilmaista vähän tarkemmin. :D Mut ei siis todellakaan ole valmis. :) Nyt se itse varsinainen maalaaminen voi vasta alkaa. :P Joo onhan noi sivut vähän köyhät mutta tosiaan mulla ei oo enää yhtään bitsejä mitä käyttää. :P Pahvistakaan ei loppujen lopuksi ihmeita tehdä.
Xenon
Peliporukkavalvoja

H'jeoo vähän sain lisää maalia tuohon tankkiin. Voipi olla että nyt ei tule päivitystä vähään aikaan kun on pian muutto ja loppusotagines armeijassa niin saattaa jäädä maalailut vähemmälle mut katsotaan. Ainakin sitten kun on nämä hässäkät ohi niin jatkuu taas. :) Mutta nyt se itse figuuri. Panssareita vähän sain maalailtua ja kulumaa lisäilin. Ja se ei siis ole vieläkään valmis. :P

edit:Poistin kuvat tästä viestistä, mutta tuolta galleriasta löytyy kyllä kaikki vanhatkin kuvat.
http://s9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... l%20Guard/
Viimeksi muokannut Xenon, Ma 04.10.2010 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Hienoa, hienoa!

Vetää vertoja tässä vaiheessa ihan "kunnon" GW:n tankeille, camokuvio vain on liian värikäs minun silmään. Keltainenkohan se sitten tekee... Kolmannessa kuvassa näkyvät roiskeet on vähän huonon näköisesti, niitä voisit korjailla vielä.

On niin helpon näköistä, että pian pitää rakentaa itsellekin tankki tai kaksi, aidot maksaa liikaa =(
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Tozenator
Viesti:

Noniin! Oikein komeahan tuosta tuli, eikä sivujen pelkkyys paista yhtään. Ei sille voi mitään kun bitsejä ei ole, sama ongelma täällä. Kuten todettiin, vetää vertoja GWn "oikeillekkin" tankeille, jos vaan itse osaisin pahvista rakentaa kaikkea niin tuollaisia olisi jo ainakin tusina.

Jatka samaan malliin! :)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Tozenator kirjoitti:jos vaan itse osaisin pahvista rakentaa kaikkea niin tuollaisia olisi jo ainakin tusina.
Taito kasvaa tehdessä. Kyllä se siitä parin epäonnistumisen jälkeen lähtee onnistumaan.

Hetken aikaa mieli teki sanoa, että jostain syystä tämä näytti ennen paljon paremmalta, mutta sitten katsoin uudestaan. Eipä tähän voi sanoa oikein mitään uutta mitä ei kaksi edellistä ole jo sanonut.

Tee ens kerralla rumempi niin saat vähän monipuolisempaa kommenttia.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Xenon
Peliporukkavalvoja

Kiitoksia vaan. :) Joo siitä vaan jokainen harjoittelemaan rakentelemista. :) Tekemällä oppii ja jos homma kusee niin ei siinä mitään menetäkkään, korkeitan vähän pahvia tai plasticardia. Ja sitten kun homma rupee sujumaan niin rahaa kyllä säästyy rutosti! :)
El Capitan kirjoitti:Tee ens kerralla rumempi niin saat vähän monipuolisempaa kommenttia.
Heh no katsotaan mitä voin asialle tehdä. =D En tosin lupaile mitään. ;> No voi tosin olla että tulee vähän rumpempia tehtyäkin riippuen vähän nyt minkä verran bitsejä saan vaalittua ja riippuen siitä että kuinka monta tulee tehtyä. Saattaa inspis lopahtaa jossain välissä jos rupee koko armeijan tankit pahvista tai plasticardista vääntämään. :P
Xenon
Peliporukkavalvoja

Kyhäilinpäs tässä pikaisesti viikonlopun iloksi uudenlaisen autogunin taas. :P En nyt ole vielä oikein varma onko tuo ihan valmis vai että teenkö sille vielä jotain mutta saa nähdä. Mitä olette mieltä tähän astisesta? Onko ideoita jatkon suhteen? Näyttää vähän rosoiselta kuvassa taas mutta sitten kun sutasee maalia pintaan niin saa normaalimman näköiset kuvat. Tämmöset teen varmaan tuolle toiselle veteraani squadille sitten ni tulee vähän vaihtelua. :)

Kuva

Kuva

Kuva
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Onko vika minussa, vai näyttävätkö lihakset viimeisessä kuvassa hieman...öö... Kivisiltä...? Vähän samanlaisilta kuin tässä. :P
Xenon
Peliporukkavalvoja

Khorne Marien kirjoitti:Onko vika minussa, vai näyttävätkö lihakset viimeisessä kuvassa hieman...öö... Kivisiltä...? Vähän samanlaisilta kuin tässä. :P
Vika on siinä että sitä figua ei ole vielä tehty loppuun. :P Edes konversioita. Kuten kuvasta näkyy niin lihakset ovat tuommoiset möykkyiset ja pääkin puuttuu. Vedin vaan tosse askarteluveitsellä enimmät lihaskimput pois. Viimeistelen ne sitten myöhemmin tarkemmin ja vedän ne vielä hiomapaperilla sileimmiksi. :) Lähinnä nyt ton aseen takia tänne huvikseen laiton sen.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Gangsteri näyttää ihan asialliselta, joku siitä tulee taas mieleen mutta en muista sitä. Raidejärjestelmä on oikein komea. Ainoa mikä mättää on tuo tukikäsi, on hieman liika edessä noin lyhkäiseen aseeseen.

*DMEdit* Niin, Gee kolmekuus kommandohan se on. Aina ei yöaikaan lanttu leikkaa.
Viimeksi muokannut Dead Maniac, Su 21.03.2010 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

NIin joo ja on tuo pyssykin hieno. :D
Xenon
Peliporukkavalvoja

Kiitoksia.
Dead Maniac kirjoitti:Gangsteri näyttää ihan asialliselta, joku siitä tulee taas mieleen mutta en muista sitä. Raidejärjestelmä on oikein komea. Ainoa mikä mättää on tuo tukikäsi, on hieman liika edessä noin lyhkäiseen aseeseen.
Ai aseesta tulee joku mieleen? :) Se on tollane G36C look a like, joka syntyi melko vahingossa. :P Tai ei mun siitä alunperin pitänyt sen näköistä tehdä mutta siitä nyt sitten tuli sellanen. :) Joo tota tuki kättäkättä voisin kyllä vähän fixata kanssa vielä. Olin vähän laiska ja aattelin että ehkä se menee tuollasena mutta nyt ku otit asian puheeksi ni kaipa sitä nyt vois vähän parannella. :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”