Apocalypse 28.3
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- LAV-Kitsune-
Apocalypse 28.3
Kävin varaamassa ajan myös Apocalypse pelille. Elikä 28.3 sunnuntaian järjestetään siis massiivinen apocalypse peli nuorisokeskus 44:llä tutussa tilassa yläkerrassa, missä ropekerho ja figuilijat tiistaina kokoontuvat. Paikalle voi jo kahdeksan aikaan, ja pelit alkanee yhdeksän ja kymmenen välillä ja kestävät iltamyöhään. Itse en paljoa Apocalypsesta tiedä, mutta ainoana toivomuksena peliin oli, ettei muutaman figun armeijoita missä loput pisteet on käytetty pommitukseen.
Kysymyksiä voi esittää täällä ja voin yrittää parhaani mukaan niihin vastailla. Lisää infoa tulee vielä kun ajankohta on lähempänä.
Kysymyksiä voi esittää täällä ja voin yrittää parhaani mukaan niihin vastailla. Lisää infoa tulee vielä kun ajankohta on lähempänä.
Re: Apocalypse 28.3
Mitenkäs nuo tiimit muuten jaetaan tuolla? Randomilla, Good vs. Evil systeemillä vai pisteiden mukaan?
*Ilmoittautuu mukaan tapahtumaan*
*Ilmoittautuu mukaan tapahtumaan*
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- LAV-Kitsune-
Hyvis / pahis teema oli ilmeisesti alustavana ajatuksena, olettaen että minulta tulee noin 15k pistettä kaaosta.
Muutaman kerran pelanneena, suosittelen että:
-Isoja Pyssyjä(tm) ja paljon. Mikään ei hidasta peliä kuin kitkuttaa muutamaa sataa figua hengilta vuoro vuoron perään. Isot Pyssyt(tm) takaa paljon pauketta ja paljon raatoja, mikä edistää peliä huomattavasti.
-Koitetaan pysyä joissain rajoissa armeijoitten kokojen suhteen. Apocalypse on ymmärtääkseni tarkoitettu about 3000+ p. per puoli peleille, joten 30000p. per puoli menee jo niin massiiviseksi, ettei edes naurata, varsinkin jos ei ole niitä 10" Destroyer lättyä heitteleviä sotakoneita.
-Jokaisen on hyvä edes vähän miettiä armeijaansa etukäteen, jottei tule tilanteita, jossa puolet porukasta ottaa vain kasan kamaa ja sitten paikan päällä käyttää pari tuntia miettiäkseen mitä ottaa. Kiinteitä, esim. 500p. välein vaihtelevia listoja (1500, 2000, 2500, 3000, jne.), niin on helpompi sitten sovittaa armeijakoot yhteen.
Hmm... Pitäisiköhän tuunata Thunderhawk ja kiikuttaa Kaaos kentälle? Olisi jo sopiva figu tiedossa sille, mutta en tiedä saako Askartelukulma sitä tilattua, jos käy kysäisemässä. Hintaakin taitaa olla jotain vaivaiset 30€. Toisaalta, aina on Kaarti Machariuksella ja Deathstrikella.
-Isoja Pyssyjä(tm) ja paljon. Mikään ei hidasta peliä kuin kitkuttaa muutamaa sataa figua hengilta vuoro vuoron perään. Isot Pyssyt(tm) takaa paljon pauketta ja paljon raatoja, mikä edistää peliä huomattavasti.
-Koitetaan pysyä joissain rajoissa armeijoitten kokojen suhteen. Apocalypse on ymmärtääkseni tarkoitettu about 3000+ p. per puoli peleille, joten 30000p. per puoli menee jo niin massiiviseksi, ettei edes naurata, varsinkin jos ei ole niitä 10" Destroyer lättyä heitteleviä sotakoneita.
-Jokaisen on hyvä edes vähän miettiä armeijaansa etukäteen, jottei tule tilanteita, jossa puolet porukasta ottaa vain kasan kamaa ja sitten paikan päällä käyttää pari tuntia miettiäkseen mitä ottaa. Kiinteitä, esim. 500p. välein vaihtelevia listoja (1500, 2000, 2500, 3000, jne.), niin on helpompi sitten sovittaa armeijakoot yhteen.
Hmm... Pitäisiköhän tuunata Thunderhawk ja kiikuttaa Kaaos kentälle? Olisi jo sopiva figu tiedossa sille, mutta en tiedä saako Askartelukulma sitä tilattua, jos käy kysäisemässä. Hintaakin taitaa olla jotain vaivaiset 30€. Toisaalta, aina on Kaarti Machariuksella ja Deathstrikella.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
- Khorne Marien
Itse voisin luultavasti tulla :) Pitää toivoo ette deep strike kuse kokonaan... -.-
Khorne Marien kyseli, saako hän pelata fabaörkeilläni 40K örkkejä, vai voisiko joku lainata hänelle jonkun ei-demoni armeijan.
Muistakaa sitten, ihmiset, että 28. päivä siirrytään kesäaikaan (tunnilla etiäpäin).
Eiköhän noilla voi pelata. Mulla on Chapter Approved 2004, jossa on säännöt Feral Orkseille, jotka on vähän niin kuin FaBa örkkejä 40K:ssa (örkkejä, jotka ei ole vielä kehittyneet kunnon WAAAGH!-asteelle). Siihen kun kaveriksi ottaa vähän normiörkkejä, kuten tankkeja, jne., niin pitäisi olla ihan toimiva armeija. Eiköhän ihmisillä ole satunnaisista tankkeja lainattavaksi, joita voi käyttää Looted Wagoneina ja Battlewagoneina, örkit kun tunnetusti ei pahemmin rakenna omia vehkeitä, vaan pöllii ja tuunaa muiden. Mulla on ainakin yksi Mega Dread lainaan, sekä pari kolme IG tankkia, joita en varmaan käytä. Ehkä jotain muutakin, pitää kattoa.aatami kirjoitti:Khorne Marien kyseli, saako hän pelata fabaörkeilläni 40K örkkejä, vai voisiko joku lainata hänelle jonkun ei-demoni armeijan.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
Onko jollakulla muuten lainata minulle tämän pelin ajaksi jotain necron figuja? 1.8k nyt on vähän pieni armeija apoon, vai?
- LAV-Kitsune-
Tai minä voin antaa oman kaaos mariini armeijan ja vittuuntua puolestaan nuilla demoneilla. Käy se niinkin =P
- Khorne Marien
Kiitos tarjouksesta mutta kun mietin noiden örkkien aloitusta niin pitäisi vähän testata niitä ensin :PLAV-Kitsune- kirjoitti:Tai minä voin antaa oman kaaos mariini armeijan ja vittuuntua puolestaan nuilla demoneilla. Käy se niinkin =P
Ite tuun joko pienellä örkkiporukalla tai isolla tankkilaumalla, kattoo nyt.
http://2011.piraattivaalit.fi/patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
Näillä näkymin olisi 4500 pojoo tulossa Marine/IG/Daemon komboa. Pääosin Marine, mutta IG:ltä lainattu Macharius, yksi quad launcher (pitää testauttaa) ja pari tankkia, ja demoneita sellainen yksi daemonettelauma.
Apocalypse toimii ihan sujuvasti todella isoillakin armeijoilla. On meillä tainnut joskus olla 15 000-20 000 pongoa per puoli muutamalla pelaajalla. Isommalla pelaajamäärällä olen ollut massiivisemmissakin peleissä. WYSIWYG:n suhteen kannattaa olla natsi, kukaan ei jaksa arvailla isosta figumerestä mitä jokin esittää ja onko sillä flameri vai plasmaguni. Apocalypsehan on siitä kiva, että pelissä voi olla pelaajia, joilla on 10 000 pistettä ja niitä joilla on se 1500. Sujuvasti menee molemmat seassa.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Nyt kun sain eilen luvan vähän proxyttaa, niin saan mukavasti 3149 pisteen armeijan. Kaiken lisäksi niitä eri proxy figuja on juuri oikea määrä kutakin eri tyyppiä (10 basea flayed oneiksi, 10:n sekoitus fire warrioireita ja puoliksi koottuja marineita immortaleiksi ja lopuksi neljä selvästi toisista proxyista sekä toisistaan erottuvaa figua lordeiksi), niin että ei edes tule ongelmia. Oikeankokoiset baset kaikilla, tottakai.
Noh, Sunnuntaina pelaamaan.
Ai niin, eräs ystäväni Joensuusta tulee viikonloppuna käymään ja lähtee varmaan sunnuntaina joskus neljän viiden maissa, joten olisiko jollakulla tonnin tai parin armeijaa hänelle (hän pelaa fabaa joten hammereiden perusrunko on tuttu hänelle)?
Noh, Sunnuntaina pelaamaan.
Ai niin, eräs ystäväni Joensuusta tulee viikonloppuna käymään ja lähtee varmaan sunnuntaina joskus neljän viiden maissa, joten olisiko jollakulla tonnin tai parin armeijaa hänelle (hän pelaa fabaa joten hammereiden perusrunko on tuttu hänelle)?
- Khorne Marien
Eli siis ne neliöbaset örkeillä ei haittaa?
Sanotaan näin, että olen ollut turnauksissa, joissa basejen puuttuminenkaan ei ole haitannut, joten mikäs tossa? Ei täällä neiteillä ja katella yksityiskohtia. Itselläkin tulee Scout bikereita muutamalla eri basella, kun en piru ole vielä saanut kunnon biker baseja niille. Näillä näkymin tulevat 40mm pyöreillä baseilla.Khorne Marien kirjoitti:Eli siis ne neliöbaset örkeillä ei haittaa?
Joensuulainen ystäväni ei olekaan tulossa.
- Khorne Marien
Tällä hetkellä taitaa mulla tulla jtn 5-7k örkkejä :---D
Perun puheitani ja taidan ottaa vastavalmistuneen space marine chapterin "Pink Roses". Herrasmiehet heittää billyboy shakespeare mallista herjaa ja taistelee renesanssireleissä (munapussit / kalukukkarot <3). Ainakin tuhat pistettä maaleissa jo nyt. Maalaamattomia figuja en ite ainakaan aio peluuttaa ja hieman hirvittää tollaset "nää mariinit onkii necroneita har har" jutut, mut omatpa on armeijanne.
http://2011.piraattivaalit.fi/patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
- Khorne Marien
Laskin tossa juuri, että minulta on tulossa 7500p örkkejä + stompa. Stompan varustuksen voin varmaan päättää sitten siellä paikanpäällä missä näkyy sen pisteet yms. . Stompalle löytyy totta kai myös model, jonka sain valmiiksi tänään ft. aatami.