WIP kuva night goblin shamaanista
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
WIP kuva night goblin shamaanista
Moips.
Joudun lykkäämään tän figun maalaamista kun yks iso projekti pukkas päälle joten olis ihan kiva kuulla täs välis mitä mieltä ootte. Lähinnä haluisin kuulla palautetta kasvoista ja NMM:sta jolla koko ase (mukaanlukien toi kuu) on ainakin yritetty vetää.
Base on tehty juusto vahasta, sitäkin saa arvostella.
Hieman värien kanssa ongelmia on tuossa kuvassa, esim. noi tikarin high lightit ei oikeesti ole noin valkoisia (paitsi toi heijastus juttu tos keskellä on tehty pure valkosella) en oikeen tiedä kuis ne tolleen muuttu.
Ai niin itse linkki meinas unohtua: http://www.pbase.com/image/15808255
Todella isot kiitokset kaikille jotka vaivautuu kommentoimaan!
Joudun lykkäämään tän figun maalaamista kun yks iso projekti pukkas päälle joten olis ihan kiva kuulla täs välis mitä mieltä ootte. Lähinnä haluisin kuulla palautetta kasvoista ja NMM:sta jolla koko ase (mukaanlukien toi kuu) on ainakin yritetty vetää.
Base on tehty juusto vahasta, sitäkin saa arvostella.
Hieman värien kanssa ongelmia on tuossa kuvassa, esim. noi tikarin high lightit ei oikeesti ole noin valkoisia (paitsi toi heijastus juttu tos keskellä on tehty pure valkosella) en oikeen tiedä kuis ne tolleen muuttu.
Ai niin itse linkki meinas unohtua: http://www.pbase.com/image/15808255
Todella isot kiitokset kaikille jotka vaivautuu kommentoimaan!
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Saankos kysyä muuten mitä on juustovaha?
Ja kyllä toi NMM toimii ainakin minun mielestäni noissa kuukasvoissa erittäin hyvin. Ja tykkään figun yleisilmeestä muutenkin ja muuten täytyyks ton sienen olla noin iso?
Ja kyllä toi NMM toimii ainakin minun mielestäni noissa kuukasvoissa erittäin hyvin. Ja tykkään figun yleisilmeestä muutenkin ja muuten täytyyks ton sienen olla noin iso?
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Juustovaha on sitä mikä tulee sellasen pallo juuston ympärilläLAndE kirjoitti:Saankos kysyä muuten mitä on juustovaha?
Ja toi sienen koko johtuu lähinnä siitä et mä oon surkee tekee mitään tuollasta mistään ja toisekseen ekaa kertaa vasta tuollaista väsään. Mut silti mä tunnen isällistä ylpeyttä tuosta sienestä...
-
Örkkimörkki
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Aika vaikea lähteä selittämään kuinka maalasin, mut tuossa metallissa väreinä käytin aluks sekoitusta chaos black, midnight blue ja codex gray. Sen jälkeen maalailin lisää kerroksia lisäten aina valkoista mukaan sekoitukseen, ja viimeinen kerros tuli sitten lähes pure valkoisella.Örkkimörkki kirjoitti:Ittelläni on toi NMM vielä vähän hakusessa joten voisitko vihjasta miten oot sen maalannu?
Kultaisen taas maalasin aluks leprous brownin ja bestial brownin sekotuksella, sen jälkeen toinen kerros pelkällä leprous brownilla, ja sen jälkeen aina valkoista lisäten.
Tätä foorumia selailemalla löydät varmaan enemmän tietoa NMM tekniikasta.
Kiva figu. Kultainen NMM voisi vaalentua vähän vaaleammaksikin ihan huippukohdissa. Sirpin alaosassa oleva heijastus tuntuu olevan vähän hassussa paikkaa, näin intuition perusteella. Tee muutama kimme sirppiin niin siitä tulee hauskempi. Ja vaalenna reunoja kohti. Hyvään suuntaan tuo on menossa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Rehellisiä kommentteja:
Kultainen osa on hieno.
Sieni on tosi ruma, kaipais higlightteja sun muuta hienouksia.
Kivi kaipais tekstuuria, on liian sileä nyt.
Itse mini on tosi hyvin onnistunut.
huomasin nyt (jo) että se onkin WIP
Kultainen osa on hieno.
Sieni on tosi ruma, kaipais higlightteja sun muuta hienouksia.
Kivi kaipais tekstuuria, on liian sileä nyt.
Itse mini on tosi hyvin onnistunut.
huomasin nyt (jo) että se onkin WIP
Viimeksi muokannut Maelis, Pe 25.04.2003 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvan resoluutio tai joku märrää, figu luultavasti näyttää epätasaisemmalta ja osa väreistä taitaa olla pielessä. Kuvankäsitelyä kannattaisi kokeilla jos auttaisi. Kuva on rajattu myös hiukka ohi, basen alla on avlkoista tilaa mutta osa ylähiipasta puuttuu.
Yleisesti figun base on aika huono. Liian isot ja tasoiset klöintit (siis kivi ja sieni :-)) kaipaisivat eloa toimiakseen. Kiveen sammalta, ja molempiaan hieman valoja ja varjoja niin rupeaisi toimimaan paremmin.
Figun vihreä iho näyttää eläväiseltä, blendauksen tasaisuutta vaikea arvioida johtuen kuvasta. Mustat, ruskeat ja punaiset osat kaipaisitvat enemmän valoja ja varjoja sopiakseen yhteen ihon kanssa. Luuosta näyttävät myös kovin yksivärisiltä.
Metalleista kulta kaipaisi tosiaan highlighteja ihan keltaiseen asti, näyttäisi realistisemmalta. Sirpin terän blendit pitäisivät olla paljon tasisemmat että luotaisiin illuusio realistisuudesta. Terän valonheijastumiskohdan määrää hamaran higlightit (joita nykyisellään ei näytä olevan juurikaan), eli siitä missä valonlähde figussa on. Tai toisinpäin, riippuen kumman määritelee ensin. Näen että hamara olisi hankalampi ja olisin siihen määritellyt valonheijastumiskohdan itse ensin. Käy kurkkaamassa suurien mestareiden figuja jos niissä olisi sirppiä, antaisi ideoita varmasti.
Yleisesti figun base on aika huono. Liian isot ja tasoiset klöintit (siis kivi ja sieni :-)) kaipaisivat eloa toimiakseen. Kiveen sammalta, ja molempiaan hieman valoja ja varjoja niin rupeaisi toimimaan paremmin.
Figun vihreä iho näyttää eläväiseltä, blendauksen tasaisuutta vaikea arvioida johtuen kuvasta. Mustat, ruskeat ja punaiset osat kaipaisitvat enemmän valoja ja varjoja sopiakseen yhteen ihon kanssa. Luuosta näyttävät myös kovin yksivärisiltä.
Metalleista kulta kaipaisi tosiaan highlighteja ihan keltaiseen asti, näyttäisi realistisemmalta. Sirpin terän blendit pitäisivät olla paljon tasisemmat että luotaisiin illuusio realistisuudesta. Terän valonheijastumiskohdan määrää hamaran higlightit (joita nykyisellään ei näytä olevan juurikaan), eli siitä missä valonlähde figussa on. Tai toisinpäin, riippuen kumman määritelee ensin. Näen että hamara olisi hankalampi ja olisin siihen määritellyt valonheijastumiskohdan itse ensin. Käy kurkkaamassa suurien mestareiden figuja jos niissä olisi sirppiä, antaisi ideoita varmasti.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Day kirjoitti:Kiva figu. Kultainen NMM voisi vaalentua vähän vaaleammaksikin ihan huippukohdissa. Sirpin alaosassa oleva heijastus tuntuu olevan vähän hassussa paikkaa, näin intuition perusteella. Tee muutama kimme sirppiin niin siitä tulee hauskempi. Ja vaalenna reunoja kohti. Hyvään suuntaan tuo on menossa.
Tosiaan, mun kamerassa on se huonopuoli et se tykkää vähän sotkea värejä ja saa myös blendaukset näyttämään aika sotkuisilta. Esim. tuossa tikarissa noitten reunojen hight lightit EI ole noin valkoisia IRL.Ninnu kirjoitti:Kuvan resoluutio tai joku märrää, figu luultavasti näyttää epätasaisemmalta ja osa väreistä taitaa olla pielessä. Kuvankäsitelyä kannattaisi kokeilla jos auttaisi. Kuva on rajattu myös hiukka ohi, basen alla on avlkoista tilaa mutta osa ylähiipasta puuttuu.
Yleisesti figun base on aika huono. Liian isot ja tasoiset klöintit (siis kivi ja sieni ) kaipaisivat eloa toimiakseen. Kiveen sammalta, ja molempiaan hieman valoja ja varjoja niin rupeaisi toimimaan paremmin.
Ja ninnu, tuota kuvaa ei ole mitenkään rajattu vaan toi valkonen tausta on ihan vain valkonen paperi joka oli taustalla kuvaa otettaessa.
Noin, nyt pakollinen seli seli osio on takana päin
Toi base jäi muakin hieman ärsyttämään, mut tarkotuksena olikin lähinnä kokeilla tuota muovaamista ja se onnistu mielestäni kohtalaisesti. Uusiks täytyy toikin vielä maalata.
Hattu, kaapu, luut ja noi hatun helmat on vielä täysin kesken, siitä johtuen aika hirveitä täs vaihees vielä.
Tikarin taidan kans vetää kokonaan uusiks. kultaan oon aika tyytyväinen mut silti taidan jatkaa sitä vielä vähän vaaleampaan. Koitin ettiä suurien mestareitten maalaamia tikareita netistä mutten löytänyt mitään kelvollisa
Voisiko joku myös ystävällisesti selventää mitä tarkoittaa kimme ja hamara??
Kiitos vaan kaikille kommenteista, koitan saada tästä uuden kuvan nettiin heti kun löydän sopivan raon maalata tän valmiiks.
Kimme on terävä heijastus jossain kulmassa. Termi lienee Ninnun lanseeraama? käytännössä se tarkoittaa sitä, että kulmaan tehdään tähtimäinen heijastus. Hankala selittää tai ascii-piirtää. VJ tai Ninnu opettaa varmaan Ropeconissa, jos tulet sinne kysymään.
Kello on kolme yöllä, en nyt jaksa panostaa hirveästi selittääkseni asioita.
Hamara on aseen ei-teräpuoli. Eräs verkossa oleva englanti-suomi -sanakirja kääntää sen sanaksi "back". Esim. kirveellä lyödään hamarapuolella jos sitä käännetään 180 astetta ympäri. Käsitettä ei kannata sekoittaa esim. miekan lappeeseen, joka on taas eri asia.
Hamara on aseen ei-teräpuoli. Eräs verkossa oleva englanti-suomi -sanakirja kääntää sen sanaksi "back". Esim. kirveellä lyödään hamarapuolella jos sitä käännetään 180 astetta ympäri. Käsitettä ei kannata sekoittaa esim. miekan lappeeseen, joka on taas eri asia.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Kiitos!Day kirjoitti:Kimme on terävä heijastus jossain kulmassa. Termi lienee Ninnun lanseeraama? käytännössä se tarkoittaa sitä, että kulmaan tehdään tähtimäinen heijastus. Hankala selittää tai ascii-piirtää. VJ tai Ninnu opettaa varmaan Ropeconissa, jos tulet sinne kysymään.
Kimmeellä imitoidaan suoraa valon heijastumaa kiiltävän esineen terävästä kulmasta silmään. Sarjiksissa piirretään yleesä semmoiseksi pikkuiseksi tähdeksi, figussa tämä suoriteteen maalaamalla kimmeen kulma valkoiseksi ja sitten vetämällä kulmasta jokaista tasasita sivua pitki uhiuta viivoja, jotka ohenevat ja vaalenevat mitä kauempana kulmasta ovat.
En nyt tiedä selittikö toi yhtään vai sekoittiko enemmän. :-)
Rajauksella tarkoitin ihan tuota kun otit kuvaa tilannetta, kannattaa koittaa saada kuvassa figu siihen keskelle ettei siitä puuttuisi paloja. :-P Ja kommentit takas keskeneräisistä osista.
Rajauksella tarkoitin ihan tuota kun otit kuvaa tilannetta, kannattaa koittaa saada kuvassa figu siihen keskelle ettei siitä puuttuisi paloja. :-P Ja kommentit takas keskeneräisistä osista.
Jag känner en bot
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Kiitos, auttoi kylläNinnu kirjoitti:Kimmeellä imitoidaan suoraa valon heijastumaa kiiltävän esineen terävästä kulmasta silmään. Sarjiksissa piirretään yleesä semmoiseksi pikkuiseksi tähdeksi, figussa tämä suoriteteen maalaamalla kimmeen kulma valkoiseksi ja sitten vetämällä kulmasta jokaista tasasita sivua pitki uhiuta viivoja, jotka ohenevat ja vaalenevat mitä kauempana kulmasta ovat.
Ja rajasin ihan tarkoituksella osan hatusta pois kuvasta, kun se kerta on vielä täysin työn alla. Näin sain myös valmiit kohdat figusta suurempana ja rumempana esiin lähempää tarkastelua varten. Otin myös kuvan kaempaa (ei netissä), jossa noi blendit sun muut näyttävät paljon tasaisemmilta johtuen tietenkin pienemmästä kuvasta, mut ajattelin et tällä tavalla saan enemmän rakentavaa palautetta kun virheet korostuu.
*nyökkää* Vaihtoehto on pistää kissankokoisia kuvia nettiin jos kuvien tarkkuus siihen riittää tietysti.
Mutta asiaan, Day niistä kimmeistä alunperin puhui, itse laittiasin sirpin johonkin terävään kärkeen, riippuen valon heijastumisesta. Mistä terävästä kulmasta valo voisi osua suoraan katsojan silmiin, mistä tasiseslta pinnalta se heijastelee. Mene aurinkoon ja kääntele jotain killtävää esinettä käsissäsi. Miten valo siirtyy siitä. En voi suoraan sanoa minne kannattaisi heijastuksia pistää, voit itse laikkiä aiheella maalaamalla luonnostelytyyppiin erilaisia ehdotuksia siihen sirppiin.
Mutta asiaan, Day niistä kimmeistä alunperin puhui, itse laittiasin sirpin johonkin terävään kärkeen, riippuen valon heijastumisesta. Mistä terävästä kulmasta valo voisi osua suoraan katsojan silmiin, mistä tasiseslta pinnalta se heijastelee. Mene aurinkoon ja kääntele jotain killtävää esinettä käsissäsi. Miten valo siirtyy siitä. En voi suoraan sanoa minne kannattaisi heijastuksia pistää, voit itse laikkiä aiheella maalaamalla luonnostelytyyppiin erilaisia ehdotuksia siihen sirppiin.
Jag känner en bot
-
LedByReaper
kaikki muut on jo haukkuneet ton sienen mut älä mene muuttamaan sitä se on paljon hienompi kun ne muoviset. siis mulle ainakin tulee siit sellanen vaikutelma et örkkien ja goblinien epähygieenisessä seurassa kasvavat sienet ovat just paljon isompia hieman epämuotoutuneita! Tosi hieno figu muutenkin.
minä olen swamphead